| Auteur |
Bericht |
|
IFAN841
|
|
Geplaatst: maandag 29 april 2013, 20:49
|
|
|
|
Ik maak me zorgen om onze monarchie. Onze aanstaande koning is, zoals algemeen bekend, niet echt de krachtfiguur die zijn moeder was en dat baart mij zorgen. Om te beginnen met zijn commentaar over hoe hem aan te spreken. Daaruit blijkt dat hij er niet zo hard aan trekt en vind ik eigenlijk dat hij blijk geeft niet zoveel waarde te hechten aan de waardigheid van zijn ambt. Heel jammer...
Laatst aangepast door
|
IFAN841
|
op maandag 29 april 2013, 20:49
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PETRA373
|
|
Geplaatst: maandag 29 april 2013, 20:52
|
|
|
|
ik maak me zorgen of ik morgen nog ergens een oranje tompoes kan scoren, ze waren vandaag allemaal uitverkocht
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PETRA373
|
|
Geplaatst: maandag 29 april 2013, 20:58
|
|
|
|
| ROELANDE345 schreef: | | He Petra wat goedgelovig betreft heb je waarschijnlijk gelijk. Maar 1 ding wat je schrijft klopt niet. Jezus genas altijd iedereen die Hij wilde genezen. Het gebeurde nooit dat Hij moet zeggen helaas dit lukt niet. Hij vroeg er nooit 1 cent voor en maakt geen reclame voor zichzelf |
jezus geneest van daag de dag nog mensen en sommigge niet . En ik heb genezing ontvangen bij jan zijlstra, hij genas in jezus naam en zei tijden sde dienst dat je niet verplicht was om geld te geven, heb ik ook niet gedaan. dus gratis genezen.
zo denk ik er over he en laat de discussies voortaan verder aan jullie over, op na de volgende lap tekst, waar mede cristenen door critici de grond in worden getrapt , alleen zonder mij.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PETRA373
|
|
Geplaatst: maandag 29 april 2013, 21:05
|
|
|
|
zit net te denken roelande, maakte johannes de doper niet ergens reclame voor jezus???? oke ze hadden toen niet de reclame mogelijkheden als nu, maar voor die tijd, je zou het als reclame kunnen omschrijven
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HEIDE936
|
|
Geplaatst: maandag 29 april 2013, 21:07
|
|
|
|
| PETRA373 schreef: | een artikel van goedgelovig over een man die:
sommigge geneest , sommigge niet niet werkte, rond trok en waar leefde hij van? een vriend had, die hem verraadde chaos om hem heen, wilde everzwijnen die in een afgrond stortte werd beschuldigd van dat hij genas door kracht van de duivel op zondag mensen genas wel noem maar op..... Zou jezus nu leven, zou goedgelovig druk bezig zijn geweest met hele lappen tekst te schrijven over jezus.
iets om over na te denken
petra die dit soort topics voortaan negeert, maar effe dit toch nog wou zeggen. |
Zoist!!....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: maandag 29 april 2013, 21:17
|
|
|
|
| PETRA373 schreef: | jezus geneest van daag de dag nog mensen en sommigge niet . En ik heb genezing ontvangen bij jan zijlstra, hij genas in jezus naam en zei tijden sde dienst dat je niet verplicht was om geld te geven, heb ik ook niet gedaan. dus gratis genezen.
zo denk ik er over he en laat de discussies voortaan verder aan jullie over, op na de volgende lap tekst, waar mede cristenen door critici de grond in worden getrapt , alleen zonder mij. |
Maar wie zegt dat je zonder Jan Zijlstra niet genezen was? En het kan toch dat mensen daar een andere visie over hebben dan jij dat hebt ook door hun ervaringen met de goede man?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: maandag 29 april 2013, 21:21
|
|
|
|
| SHANITA130 schreef: | Mieke, ik begrijp alles, een ding,
Wat bedoel je met ruimte voor de Heilige Geest.
Wat ik er zelf van heb gehoord en meegemaakt: dat mensen dingen over je kunnen zeggen die ze van God gehoord hebben, de zgnmde profetieën, dat je kan vallen, lachen in de geest, gek doen in de geest, masaal in tongen spreken en zingen...en dat noemen ze dat ze de heilige Geest de ruimte geven....
Ik bedoel, misschien bedoel je wat anders: wat is het verschil tussen ruimte voor de Heilige Geest, in bijvoorbeeld een traditioneel PKN kerkje, en zo'n grote kerk die jij beschrijft? |
Tja, de Heilige Geest de ruimte geven......ik spreek dan altijd -vergeef mij de term- van een geestelijk orgasme wat mensen blijkbaar ervaren....
Ik zelf ervaar Gods Geest in ons midden als ik in een kerkdienst ben. Al dat praten in tongen of vallen in de Geest is mij veel te onrustig, ik zoek meer de stilte op... Dus ook de ervaringen van de Geest zijn heel persoonlijk en divers.....en een ieder ervaart blijkbaar waar hij/zij zich aan over kan geven....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HEIDE936
|
|
Geplaatst: maandag 29 april 2013, 21:27
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | Tja, de Heilige Geest de ruimte geven......ik spreek dan altijd -vergeef mij de term- van een geestelijk orgasme wat mensen blijkbaar ervaren....
Ik zelf ervaar Gods Geest in ons midden als ik in een kerkdienst ben. Al dat praten in tongen of vallen in de Geest is mij veel te onrustig, ik zoek meer de stilte op... Dus ook de ervaringen van de Geest zijn heel persoonlijk en divers.....en een ieder ervaart blijkbaar waar hij/zij zich aan over kan geven.... |
Ik zoek meer de stilte op..mooi Willemijn!
Waar 2 of drie in MIJN naam bij een zijn,daar ben IK in het midden...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ROELANDE345
|
|
Geplaatst: maandag 29 april 2013, 21:42
|
|
|
|
[quote=PETRA373]jezus geneest van daag de dag nog mensen en sommigge niet . En ik heb genezing ontvangen bij jan zijlstra, hij genas in jezus naam en zei tijden sde dienst dat je niet verplicht was om geld te geven, heb ik ook niet gedaan. dus gratis genezen.
Natuurlijk geneest niet iedereen de meesten niet denk ik dit was ook al zo toen Jezus nog op aarde rondliep. Maar wat ik bedoel te zeggen is dat Hij wel iedereen genas die Hij de handen oplegde en over wie Hij genezing uitsprak. Zonder uitzondering. In het NT vinden we vaker dat er staat Hij genas alle zieken. Bij Jan Zijlstra is dat anders hij geneest bij lange na niet iedereen over wie hij genezing uit spreekt. Dat is hem niet kwalijk te nemen hij is Jezus niet. Wat ik wel kwalijk vind is dat hij een rechtzaak aanspant over wie de baas in zijn kerk mag zijn. Als hij alleen maar mensen bij Jezus wil brengen en mensen wil genezen dan was dat niet nodig geweest. Dat kon hij nml gewoon blijven doen. Overigens ik heb het al eerder gezegd heb ik een groot respect voor de man hij heeft een goed werk verricht en werkt hard. Maar dit was denk ik onvermijdelijk. Dit soort mensen zijn meestal einzelgangers en kunnen niet goed samenwerken overigens heb ik en een aantal van mijn kinderen ook wel eens genzing mogen ontvangen gewoon doordat ik gezalfd ben door de oudste van mijn kerk
Laatst aangepast door
|
ROELANDE345
|
op maandag 29 april 2013, 21:43
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PETRA373
|
|
Geplaatst: maandag 29 april 2013, 21:43
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | | Maar wie zegt dat je zonder Jan Zijlstra niet genezen was? En het kan toch dat mensen daar een andere visie over hebben dan jij dat hebt ook door hun ervaringen met de goede man? |
jan zijlstra heeft me niet genezen, maar jezus. iets wat jan zijlstra zelf ook zegt. En ja ook zonder jan zijlstra had ik genezen kunnen worden, alleen niet iedereen kent jezus echt goed he. Weet dat hij nog steeds wel es mensen geneest. gelukkig zijn er mensen die het aan anderen vertellen. of zelfs reclame er voor maken.
En ja zeker, kan je daar een andere visie over hebben, en ieder is vrij om zijn haar visie te schrijven, dat maakt een forum boeiend, leerzaam. Jij schrijft jouw visie, ik die van mij. We hoeven het toch niet eens te zijn?
Laatst aangepast door
|
PETRA373
|
op maandag 29 april 2013, 22:56
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PETRA373
|
|
Geplaatst: maandag 29 april 2013, 21:47
|
|
|
|
[quote=ROELANDE345]
Als ik het goed begrijp, werd hij belemmerd in zijn werk. Zijn visie. vandaar de onenigheid. maar ik geef er geen oordeel over, zit er niet persoonlijk tussen, dus ik weet het antwoord niet. Wel dat cristenen ook wel es afdwalen enzo, zoals ik eerder schreef , en nu ben ik weg van dit topic, anders blijf ik antwoorden.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: maandag 29 april 2013, 22:13
|
|
|
|
| PETRA373 schreef: | ik maak me zorgen of ik morgen nog ergens een oranje tompoes kan scoren, ze waren vandaag allemaal uitverkocht  |
Kom maar op de koffie...ik heb er nog 4!!!(in de diepvries)
Zolang er geen visite komt..mogen ze er niet uit!!!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HEIDE936
|
|
Geplaatst: maandag 29 april 2013, 22:17
|
|
|
|
Wanneer iemand het roer omgooit?
Dan wil dat niet direct zeggen ,dat hij of zij de verkeerde kant op vaart....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HEIDE936
|
|
Geplaatst: maandag 29 april 2013, 22:23
|
|
|
|
Mannen nog ff geduld.....
De leukste foto; s komen nOg:)) Geintje toch..er zijn eral genoeg zie ik.
Kijk die tompoezen:)......lekker ofniet?:)
Laatst aangepast door
|
HEIDE936
|
op maandag 29 april 2013, 22:46
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOANNIE702
|
|
Geplaatst: maandag 29 april 2013, 22:34
|
|
|
|
| PETRA373 schreef: | ik maak me zorgen of ik morgen nog ergens een oranje tompoes kan scoren, ze waren vandaag allemaal uitverkocht  |
mmmmmmmmmmmmmmen lekker dat ze waren
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
Geplaatst: maandag 29 april 2013, 22:54
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | Tja, de Heilige Geest de ruimte geven......ik spreek dan altijd -vergeef mij de term- van een geestelijk orgasme wat mensen blijkbaar ervaren....
Ik zelf ervaar Gods Geest in ons midden als ik in een kerkdienst ben. Al dat praten in tongen of vallen in de Geest is mij veel te onrustig, ik zoek meer de stilte op... Dus ook de ervaringen van de Geest zijn heel persoonlijk en divers.....en een ieder ervaart blijkbaar waar hij/zij zich aan over kan geven.... |
Hier geef je precies de essentie aan, denk ik. Het heeft kennelijk ook met het eigen karakter te maken. Wie bepaalt waar de Geest echt is he, het is toch van binnen al uit het zich verschillend. Toch herken ik ook heel veel wat Mieke zegt. Vaak is de fut er wat uit, helaas. Ter illustratie heb ik een wat oudere opname uit de Bethel van een lied dat we allemaal wel kennen en je ziet toch dat traditie en enthousiasme - dan wel de Geest - wel degelijk samen kunnen gaan:
http://www.youtube.com/watch?v=w9LophD9VZ8
Bottenbley zelf zie je vanaf 0.21.
Let op de jonge mensen en ook wat het doet met de wat zwakbegaafde jongen waar de ratio of een discussie als deze geen invloed kan hebben.
Thomas
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op dinsdag 30 april 2013, 00:29
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HEIDE936
|
|
Geplaatst: maandag 29 april 2013, 23:12
|
|
|
|
Heb ik weer:)
Dus die persoon zegt aan de andere kant van de lijn;
Ja maar u belt met onbekend?
Ik zeg: het maakt mij niet zo uit wie u bent?!... Ik bel voor dat kleed....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HEIDE936
|
|
Geplaatst: maandag 29 april 2013, 23:51
|
|
|
|
| ZEELAND736 schreef: | ``Werp al uw bekommernissen op Hem``
Wie kan me begrijpen Of wie me verstaan Wie kan het voelen Wat ik moet doorstaan
Ik zou willen vluchten Maar waar moet ik heen Zovelen rondom me En toch… zo alleen!
Al is er de stilte Toch hoor ik een stem En mag ik geloven Die is van ``Hem`
Waarom toch die twijfel? Vergeet ik Gods Woord Voordat ik sprak… Heeft Hij reeds gehoord!
En ik kreeg een antwoord Zijn Stem die me zei Werp alles wat zwaar is En neerdrukt op Mij!!! |
Mooi Zeeland Sterk je daar weer door.....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: dinsdag 30 april 2013, 00:16
|
|
|
|
|
http://www.droomplekken.nl/nieuws/rembrandts-nachtwacht-in-flashmob-rijksmuseum.html
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: dinsdag 30 april 2013, 00:30
|
|
|
|
|
www.youtube.com/watch?v=a28PKiZ_WbU
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: dinsdag 30 april 2013, 08:11
|
|
|
|
Dinsdag 30 April, Openbaring 7: 9-12 en 1Korinthiërs 15:6; Alleen mannen?
Voor wie de vorige getuigen niet geloofwaardig genoeg vond, vertelt Paules over een verschijning van Jezus aan een grote schare mensen. Volgens de oudere, meer letterlijke vertalingen zouden het allemaal mannenbroeders geweest zijn. Dat kan maar is wel heel apart. Dan zou Jezus verschenen moeten zijn op een massale mannendag in Galilea. Paules’ gedachte zal geweest zijn dat er naast veel vrouwen en kinderen minstens vijfhonderd mannen bij waren. Kennelijk gaat hij ervan uit dat in Korinthe alleen het getuigenis van mannen gewicht in de schaal zal leggen. Daarom noemt hij in zijn rij getuigen zelfs niet Maria Magdalena een of andere vrouwen bij het graf. Jammer, denk je misschien. Gingen die Maria’s die mannen, inclusief Petrus en Jacobus, niet gewoon voor? Maakt het trouwens iets uit of mannen of vrouwen van Christus getuigen? In Korinthe toen wel, voor ons niet meer. Wij hebben geleerd geen onderscheid te maken tussen het geloofsovertuiging van mannen en vrouwen. Ook in de samenleving maken we geen onderscheid meer. Zo vieren we ook al jaren Koninginnedag, met dank aan God voor wat de koningin voor ons betekent. Wat telt is iemands inzet en getuigenis, niet iemands man- of vrouw- zijn.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: dinsdag 30 april 2013, 08:33
|
|
|
|
|
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOANNIE702
|
|
Geplaatst: dinsdag 30 april 2013, 09:02
|
|
|
|
|
Ja en leg dat nu maar eens uit tegen een volwassen kind..........!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOANNIE702
|
|
Geplaatst: dinsdag 30 april 2013, 09:06
|
|
|
|
Even bij de tv, dan straks de fiets en ik ga naar een dorpje, kunst markt en live muziek.........en zon
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ROELANDE345
|
|
Geplaatst: dinsdag 30 april 2013, 09:15
|
|
|
|
Eerst even de balkonscene op tv, dan hier even wat in huis doen het eten vast maken en dan werken. Wel in mn oranje Tshirt en een gehaakt rood wit blauw kroontje s broche op. want die heeft een client gemaakt
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOANNIE702
|
|
Geplaatst: dinsdag 30 april 2013, 09:25
|
|
|
|
| ROELANDE345 schreef: | Eerst even de balkonscene op tv, dan hier even wat in huis doen het eten vast maken en dan werken. Wel in mn oranje Tshirt en een gehaakt rood wit blauw kroontje s broche op. want die heeft een client gemaakt  |
Wat leuk
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HEIDE936
|
|
Geplaatst: dinsdag 30 april 2013, 09:39
|
|
|
|
Ik zit zo te denken, Waarom zouden die ORANJE TOMPOEZEN nu gelijk lekkerder zijn?
Ze doen er iets in ,wat de roze tompoes niet heeft...? Misschien daardoor..en..vooral de kleur denk ik..
Laatst aangepast door
|
HEIDE936
|
op dinsdag 30 april 2013, 10:01
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOANNIE702
|
|
Geplaatst: dinsdag 30 april 2013, 10:00
|
|
|
|
Spreuken 27: 19
Zoals water het gezicht weerspiegelt, Zo weerspiegelt het hart van de mens............
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
IFAN841
|
|
Geplaatst: dinsdag 30 april 2013, 10:03