ChristianMatch

Forum

Gehoorzaamheid en respect aan hoogeplaatsten en koningen.
Ga naar pagina Vorige 1 ... 5443 5444 5445 5446 5447 5448 5449 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: zaterdag 4 mei 2013, 14:52

HEIDE936 schreef:
Klopt Shanita..en zeker waar.

Maar Daniel bad wel vanuit de leeuwenkuil voor de koning...

Even opgezocht:

Daniël in de leeuwenkuil

Koning Darius, de Meder, had zo'n groot rijk dat hij van oost naar west en van zuid naar noord honderdtwintig stadhouders nodig had om zijn zaken te regelen. Boven hen stelde hij drie rijksbestuurders aan. Een van hen was Daniël, een balling uit Judea, die zo schrander en rechtvaardig was dat Darius hem over het gehele koninkrijk wilde aanstellen. Dit nu zinde de andere rijksbestuurders en de stadhouders niet. Afgunst rees in hen op en zij spanden samen tegen Daniël. De mannen zochten naar een reden om hem aan te klagen maar zij vonden er geen, want Daniël was de koning trouw. Toen zeiden zij tegen elkaar: "Wij zullen tegen deze Daniël geen enkele grond voor een aanklacht vinden, tenzij wij iets tegen hem vinden in de dienst van zijn God."

En zij verzonnen een list, en zij zeiden tegen hun koning: "Alle rijksbestuurders van het koninkrijk, alle oversten, stadhouders, raadsheren en landvoogden hebben zich beraden en vinden dat er een koninklijk besluit moet worden uitgevaardigd en een verbod vastgesteld, dat ieder die binnen dertig dagen een verzoek richt tot enige God of enig mens behalve tot u, o koning, in de leeuwenkuil zal worden geworpen. Vaardig dan nu, o koning, dat verbod uit en schrijf een bevelschrift, dat onveranderlijk is naar de wet der Meden en Perzen, die niet kan worden herroepen." En koning Darius deed wat zij hem vroegen.

Daniël wist dat het bevelschrift geschreven was maar trok zich net als elke andere dag terug in zijn vertrekken en loofde zijn God. Daar vonden de rijksbestuurders en stadhouders hem. Zij sleurden hem naar koning Darius en zeiden: "Daniël, een van de ballingen uit Judea, heeft geen acht geslagen op u, o koning. Heeft gij niet een verbod uitgevaardigd dat ieder mens die binnen dertig dagen een verzoek richt tot enige God of enig mens behalve tot u, o koning, in de leeuwenkuil zal worden geworpen?" De koning, die zeer gesteld was op Daniël, zon op middelen om hem te bevrijden. Tot zonsondergang gaf hij zich de moeite hem te redden. Maar de mannen drongen bij Darius aan en zeiden: "Weet, o koning, dat het een wet van Meden en Perzen is, dat geen enkel verbod of besluit dat de koning heeft uitgevaardigd, veranderd kan worden."

Daarop sprak koning Darius tot Daniël: "Uw God, die gij zo volhardend dient, die bevrijde u!" Hij liet Daniël in de leeuwenkuil werpen en hij liet de leeuwenkuil afsluiten met een zware steen, en hij ging terug naar zijn paleis en vreesde het ergste. Maar toen de wilde dieren Daniël zagen, verwelkomden zij hem als honden die zich verheugen over de thuiskomst van hun baas, zij likten zijn handen en kwispelden met hun staart en hem werd geen haar gekrenkt. Terwijl dit gebeurde, verscheen in Judea een engel aan de profeet Habakkuk en zei: "Breng voedsel naar Daniël, die in de leeuwenkuil zit." En de engel greep Habakkuk bij diens haar en zette hem in de leeuwenkuil, waar hij en Daniël samen de avondmaaltijd genoten. Daarna bracht de engel Habakkuk terug naar Judea.

De volgende morgen, bij het krieken van de dag, ging de koning, die de nacht vastend had doorgebracht, naar de leeuwenkuil om te zien wat er van Daniël geworden was. Zijn vreugde was groot toen hij ongedeerd bleek te zijn. "Mijn God heeft zijn engel gezonden en de muilen der leeuwen gesloten," zei Daniël, "en zij hebben mij geen kwaad gedaan, omdat ik voor Hem onschuldig ben bevonden; maar ook tegen u, o koning, heb ik geen misdaad begaan."

Toen gaf koning Darius het bevel om de vijanden van Daniël te halen. Zij zeiden dat de leeuwen geen honger hadden gehad, en dat Daniël om die reden ongeschonden was. Daarop nam de koning de proef op de som. Hij liet alle honderdtweeëntwintig vijanden van Daniël in de leeuwenkuil werpen, samen met hun vrouwen en kinderen, tweehonderdvierenveertig in getal, en de leeuwen hadden honger: allen werden in stukken gescheurd. Zelfs hun beenderen werden vermorzeld. En Daniël stond hoog in aanzien onder het koningschap van Darius en onder het koningschap van Kores, de Pers.

* * * EINDE * * *

De volgende morgen, bij het krieken van de dag, ging de koning, die de nacht vastend had doorgebracht, naar de leeuwenkuil om te zien wat er van Daniël geworden was. Zijn vreugde was groot toen hij ongedeerd bleek te zijn.

Dusz...dat was dan niet een echte slechte koning, want anders was niet zijn vreugde groot....

Maar ja, hij werd beïnvloed door andere onder hem hooggeplaatsten om slechte dingen te doen..

Ja...Laten wij bidden dat dat zover nooit zal komen in Nederland!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252

BerichtGeplaatst: zaterdag 4 mei 2013, 15:43

ZEELAND736 schreef:
Wat lees ik hier???? Kwijlende smiley Kwijlende smiley Kwijlende smiley kwijl...kwijl...

Jol...je brengt me op stoute ideeën,maar ooooooooooo zo lekker...

Wat hebben we toch met zoet hè???

Zo 1 x per maand mag alles. Smiley met dichtgeplakte mond
Naar boven

Auteur Bericht
ZEELAND736

BerichtGeplaatst: zaterdag 4 mei 2013, 15:52

JOL252 schreef:
Zo 1 x per maand mag alles. Smiley met dichtgeplakte mond

Istie nog niet aangebroken????

Zo niet...knappe meid!!!
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: zaterdag 4 mei 2013, 16:41

Zaterdag 4 Mei, Romeinen 8: 31-39, Twee minuten.

Hij was pas 22 jaar. Een jongen uit het verzet in Rotterdam. Ds. Jan Buskus (overleden 1980) vertelt over hem in zijn herinneringen. In de zomer van 1941 zat Buskes zelf gevangen in Rotterdam. In de cellen naast hem zaten vijf ter dood veroordeelden. Een bewaker liet ’s avonds laat de celdeuren open, zodat ds. Buskes de mannen kon opzoeken, met hen spreken en met hen bidden.
De jongste was Bastiaan Arie Barendregt. Hij mocht nog een brief naar huis schrijven. Hij schreef: ‘Lieve vader en moeder. Voordat u deze brief leest, moet u Roemeinen 8 vers 31 tot 39 lezen. Als u deze brief leest, ben ik er niet meer, maar u moet weten, dat is tegen de muur sta, deze woorden van Paules zullen leven in mijn hart. Ik dank u voor alles. Mijn konijnen zijn voor zus. Laat ze goed voor hen zorgen.’ Op 19 september werd hij gefussileerd, het was juist zijn verjaardag, hij werd op die dag 22 jaar. Zomaar even een stem als wij twee minuten stil zijn.
Oorlog is waanzin. Twee minuten zijn te kort om ook maar iets kan aanrichten. Maar ook maar iets van de verbijstering te voelen van wat het beest in mensen kan aanrichten. Maar ook om de engel te herinneren die in sommige mensen ontroerend groot zich liet zien. Al was iemand pas 22 jaar.
We zijn niet alleen. Niets kan ons scheiden van de liefde van God.
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968

BerichtGeplaatst: zaterdag 4 mei 2013, 16:48

Je kunt natuurlijk de tekst lezen zo het er staat maar dan is het toch wel uitkijken hoor. Tijdens de Tweede Wereldoorlog worstelden nogal wat mensen met deze tekst. Was de Nazi-bezetting dan ook door God gegeven? Als je de tekst letterlijk neemt wel natuurlijk. Gelukkig maar dat velen dat niet deden en wel Joden in huis namen of zich anderszins verzetten. Ds. Kersten, een belangrijke voorman van de Gereformeerde gemeenten en kamerlid voor de SGP, stelde dat men de Duitsers als overheid moest erkennen op grond van deze tekst. Ik denk als hij zich anders had opgesteld dat er meer Joden en verzetsstrijders door zijn kring gered hadden kunnen worden. Gelukkig waren er ook leden van de Gergem die hem negeerden op dit punt en die hielpen de mensen die dat nodig hadden wel. De Gereformeerde Kerken die nu zijn opgegaan in de PKN konden door hun goede structuur en onderling vertrouwen tot een factor in het verzet uitgroeien.
Ds. Kersten mocht na de Tweede Wereldoorlog niet terugkomen als kamerlid vanwege zijn stellingname in de oorlog. Fascisme en Christendom zijn elkaars tegengestelden, dat had hij met zijn grote intelligentie moeten zien. Lafheid hoor je niet te verdedigen met bijbelteksten. Kijk dus een beetje uit met het letterlijk nemen van deze woorden. En de Nederlandse overheid bestaat bij de gratie van de burgers, en zo hoort dat ook in een democratie. Het is goed bij een discussie wel te kijken wat er in het verleden al eens over gezegd is, anders ben je gedoemd steeds dezelfde fouten te maken.

Thomas.

Laatst aangepast door
THOMAS968
op zondag 5 mei 2013, 00:01
Naar boven

Auteur Bericht
JOANNIE702

BerichtGeplaatst: zaterdag 4 mei 2013, 17:10

ZEELAND736 schreef:
Wat lees ik hier???? Kwijlende smiley Kwijlende smiley Kwijlende smiley kwijl...kwijl...

Jol...je brengt me op stoute ideeën,maar ooooooooooo zo lekker...

Wat hebben we toch met zoet hè???

Kwijl even mee......zullen wij ook mogen komen zeeland?
Kwijlende smiley Kwijlende smiley Kwijlende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
JOANNIE702

BerichtGeplaatst: zaterdag 4 mei 2013, 17:18

Ik ging de muziek achterna, tenminste ik dacht dat uit centrum kwam.......mooi niet!
Kom ergens anders vandaan, ach toch een mooie wandeling geweest, op de terug weg op een terrasje gezeten, boekje erbij en mevrouw geniet! Tussendoor een praatje en de middag is weer om.

Vanavond de weg onveilig maken, verjaardag.
Dus gelukkig is het rustig op de weg vanavond.....hoop ik dan maar!
Naar boven

Auteur Bericht
JOANNIE702

BerichtGeplaatst: zaterdag 4 mei 2013, 17:18

PETRA373 schreef:
ooooohhh een blikje mannen Lachende smiley ha ha gezellig, toen bij mij de straat werd geschilderd door schilders heb ik zo gelachen met ze. Lachende smiley

Blikje..........zal wel een grote blik worden Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: zaterdag 4 mei 2013, 18:33

THOMAS968 schreef:
Je kunt natuurlijk de tekst lezen zo het er staat maar dan is het toch wel uitkijken hoor. Tijdens de Tweede Wereldoorlog worstelden nogal wat mensen met deze tekst. Was de Nazi-bezetting dan ook door God gegeven? Als je de tekst letterlijk neemt wel natuurlijk. Gelukkig maar dat velen dat niet deden en wel Joden in huis namen of zich anderszins verzetten. Ds. Kersten, een belangrijke voorman van de Gereformeerde gemeenten en kamerlid voor de SGP, stelde dat men de Duitsers als overheid moest erkennen op grond van deze tekst. Ik denk als hij zich anders had opgesteld dat er meer Joden en verzetsstrijders binnen zijn kring gered hadden kunnen worden. Gelukkig waren er ook leden van de Gergem die hem negeerden op dit punt en die hielpen de mensen die dat nodig hadden wel. De Gereformeerde Kerken die nu zijn opgegaan in de PKN konden door hun goede structuur en onderling vertrouwen tot een factor in het verzet uitgroeien.
Ds. Kersten mocht na de Tweede Wereldoorlog niet terugkomen als kamerlid vanwege zijn stellingname in de oorlog. Fascisme en Christendom zijn elkaars tegengestelden, dat had hij met zijn grote intelligentie moeten zien. Lafheid hoor je niet te verdedigen met bijbelteksten. Kijk dus een beetje uit met het letterlijk nemen van deze woorden. En de Nederlandse overheid bestaat bij de gratie van de burgers, en zo hoort dat ook in een democratie. Het is goed bij een discussie wel te kijken wat er in het verleden al eens over gezegd is, anders ben je gedoemd steeds dezelfde fouten te maken.

Thomas.

Ja, ik ken niet zoveel geschiedenis, had er ook een hekel aan, net als aardrijkskunde. Wat maakte het mij nu uit wat er wás gebeurd, en waar iets ligt ofzo. Ik leerde voor de cijfers en vergat het meteen.

Ja, natuurlijk heb ik wel een algemene basiskennis. Ja, ik wist wel dat wij landverraders hadden, en dat die ook werden vervolgd.
Maar ik wist dus niet dat dat ook uit de SGP kwamen...
Ja, lafheid dan, want ja als de regering niet volgens Gods wil handelt liggen de zaken anders.

Later op verder(winkels sluiten zo ;), fijne avond!
Naar boven

Auteur Bericht
HEIDE936

BerichtGeplaatst: zaterdag 4 mei 2013, 18:40

SHANITA130 schreef:
Even opgezocht:

Daniël in de leeuwenkuil

Koning Darius, de Meder, had zo'n groot rijk dat hij van oost naar west en van zuid naar noord honderdtwintig stadhouders nodig had om zijn zaken te regelen. Boven hen stelde hij drie rijksbestuurders aan. Een van hen was Daniël, een balling uit Judea, die zo schrander en rechtvaardig was dat Darius hem over het gehele koninkrijk wilde aanstellen. Dit nu zinde de andere rijksbestuurders en de stadhouders niet. Afgunst rees in hen op en zij spanden samen tegen Daniël. De mannen zochten naar een reden om hem aan te klagen maar zij vonden er geen, want Daniël was de koning trouw. Toen zeiden zij tegen elkaar: "Wij zullen tegen deze Daniël geen enkele grond voor een aanklacht vinden, tenzij wij iets tegen hem vinden in de dienst van zijn God."

En zij verzonnen een list, en zij zeiden tegen hun koning: "Alle rijksbestuurders van het koninkrijk, alle oversten, stadhouders, raadsheren en landvoogden hebben zich beraden en vinden dat er een koninklijk besluit moet worden uitgevaardigd en een verbod vastgesteld, dat ieder die binnen dertig dagen een verzoek richt tot enige God of enig mens behalve tot u, o koning, in de leeuwenkuil zal worden geworpen. Vaardig dan nu, o koning, dat verbod uit en schrijf een bevelschrift, dat onveranderlijk is naar de wet der Meden en Perzen, die niet kan worden herroepen." En koning Darius deed wat zij hem vroegen.

Daniël wist dat het bevelschrift geschreven was maar trok zich net als elke andere dag terug in zijn vertrekken en loofde zijn God. Daar vonden de rijksbestuurders en stadhouders hem. Zij sleurden hem naar koning Darius en zeiden: "Daniël, een van de ballingen uit Judea, heeft geen acht geslagen op u, o koning. Heeft gij niet een verbod uitgevaardigd dat ieder mens die binnen dertig dagen een verzoek richt tot enige God of enig mens behalve tot u, o koning, in de leeuwenkuil zal worden geworpen?" De koning, die zeer gesteld was op Daniël, zon op middelen om hem te bevrijden. Tot zonsondergang gaf hij zich de moeite hem te redden. Maar de mannen drongen bij Darius aan en zeiden: "Weet, o koning, dat het een wet van Meden en Perzen is, dat geen enkel verbod of besluit dat de koning heeft uitgevaardigd, veranderd kan worden."

Daarop sprak koning Darius tot Daniël: "Uw God, die gij zo volhardend dient, die bevrijde u!" Hij liet Daniël in de leeuwenkuil werpen en hij liet de leeuwenkuil afsluiten met een zware steen, en hij ging terug naar zijn paleis en vreesde het ergste. Maar toen de wilde dieren Daniël zagen, verwelkomden zij hem als honden die zich verheugen over de thuiskomst van hun baas, zij likten zijn handen en kwispelden met hun staart en hem werd geen haar gekrenkt. Terwijl dit gebeurde, verscheen in Judea een engel aan de profeet Habakkuk en zei: "Breng voedsel naar Daniël, die in de leeuwenkuil zit." En de engel greep Habakkuk bij diens haar en zette hem in de leeuwenkuil, waar hij en Daniël samen de avondmaaltijd genoten. Daarna bracht de engel Habakkuk terug naar Judea.

De volgende morgen, bij het krieken van de dag, ging de koning, die de nacht vastend had doorgebracht, naar de leeuwenkuil om te zien wat er van Daniël geworden was. Zijn vreugde was groot toen hij ongedeerd bleek te zijn. "Mijn God heeft zijn engel gezonden en de muilen der leeuwen gesloten," zei Daniël, "en zij hebben mij geen kwaad gedaan, omdat ik voor Hem onschuldig ben bevonden; maar ook tegen u, o koning, heb ik geen misdaad begaan."

Toen gaf koning Darius het bevel om de vijanden van Daniël te halen. Zij zeiden dat de leeuwen geen honger hadden gehad, en dat Daniël om die reden ongeschonden was. Daarop nam de koning de proef op de som. Hij liet alle honderdtweeëntwintig vijanden van Daniël in de leeuwenkuil werpen, samen met hun vrouwen en kinderen, tweehonderdvierenveertig in getal, en de leeuwen hadden honger: allen werden in stukken gescheurd. Zelfs hun beenderen werden vermorzeld. En Daniël stond hoog in aanzien onder het koningschap van Darius en onder het koningschap van Kores, de Pers.

* * * EINDE * * *

De volgende morgen, bij het krieken van de dag, ging de koning, die de nacht vastend had doorgebracht, naar de leeuwenkuil om te zien wat er van Daniël geworden was. Zijn vreugde was groot toen hij ongedeerd bleek te zijn.

Dusz...dat was dan niet een echte slechte koning, want anders was niet zijn vreugde groot....

Maar ja, hij werd beïnvloed door andere onder hem hooggeplaatsten om slechte dingen te doen..

Ja...Laten wij bidden dat dat zover nooit zal komen in Nederland!

Dank Shanita..

Laatst aangepast door
HEIDE936
op zaterdag 4 mei 2013, 22:54
Naar boven

Auteur Bericht
HEIDE936

BerichtGeplaatst: zaterdag 4 mei 2013, 18:59

Ik wil binnenkort even iets met het prikbord gaan doen Kwijlende smiley

Alleen weet ik van de vorige keer,dat je op passen moet met invullen
Niet dat mensen je dan niet begrijpen,maar toch... Verlegen lachende smiley

De vorige keer stond er zo iets van mij op prikbord;
Ik ben op zoek naar iemand om te gaan fietsen met mij in de omgeving van 06-4655781...... Verraste, verbaasde smiley

Knipoog smiley fijne avond!

Laatst aangepast door
HEIDE936
op zaterdag 4 mei 2013, 19:21
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252

BerichtGeplaatst: zaterdag 4 mei 2013, 19:48

JOANNIE702 schreef:
Kwijl even mee......zullen wij ook mogen komen zeeland?
Kwijlende smiley Kwijlende smiley Kwijlende smiley

Er is nog over. Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MAMALOE463

BerichtGeplaatst: zaterdag 4 mei 2013, 21:00

HEIDE936 schreef:

Ik ben op zoek naar iemand om te gaan fietsen met mij in de omgeving van 06-4655781...... Verraste, verbaasde smiley

Zijn maar 9 nummers, waar is nummer 10 gebleven?
Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968

BerichtGeplaatst: zaterdag 4 mei 2013, 21:23

[quote=SHANITA130]Ja, ik ken niet zoveel geschiedenis, had er ook een hekel aan, net als aardrijkskunde. Wat maakte het mij nu uit wat er wás gebeurd, en waar iets ligt ofzo. Ik leerde voor de cijfers en vergat het meteen.

Ja, natuurlijk heb ik wel een algemene basiskennis. Ja, ik wist wel dat wij landverraders hadden, en dat die ook werden vervolgd.
Maar ik wist dus niet dat dat ook uit de SGP kwamen...

Nou die lafaards zaten in alle partijen hoor, echt niet alleen in de SGP, maar ik vind het heel naar dat men zoiets beweert op basis van de Bijbel. Vergeet niet dat in die tijd de voorlieden van de partijen heel veel gezag hadden. Hun standpunt telde zwaar en beinvloedde het gedrag van de volgelingen.

Er is overigens een kerkelijk protest geweest van alle kerken en hij tekende ook. Verder hebben heel veel mensen uit de SGP zich ondanks zijn uitspraken heel goed gehouden. Het verzet was groot bij de communisten en zeker ook bij een aantal kerken, vooral die kerken die maatschappelijk betrokken waren. Beide groepen waren heel verschillend maar hadden beide een duidelijke ideologie en een organisatie waarbij men elkaar kon vertrouwen. Dat was in de toenmalige wereld vol verraad ook hard nodig. De Rooms-Katholieke kardinaal de Jong was overigens ook onverzettelijk en moet met groot respect worden herdacht.

Thomas, houdt juist erg van geschiedenis, mogelijk voorkomt het fouten uit het verleden.

Laatst aangepast door
THOMAS968
op zaterdag 4 mei 2013, 23:00
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA373

BerichtGeplaatst: zaterdag 4 mei 2013, 21:53

HEIDE936 schreef:
Mijn leven in een lied.

De dichter hoor ik ergens zingen,
Waar was mijn hoop, mijn moed gebleven...

Ja,zelf ben ik ook een liefhebber van de psalmen,
Het zijn voor mij verzen, die soms aan de zee gelijk zijn,
Hoge golven van strijd of moeite,
En dan weer hoor je een dichter zingen, over een kalme zee door rust in zijn God.

Kennen wij daar iets van in ons leven?...
Kan ik mijn hart en leven naast de gezangen,liederen,psalmen
Of muziek wat mijn hart raakt neer leggen?..
En zeggen,daar ligt voor mij nu alles in verklaard..

Op Zijn vleugelen blijft Hij jou, u ,en mij dragen,
Legt in mijn hart en in de mond de woorden die ik nodig hebt.
Zodat Hij ook alle eer ..ja.. ook door mij.. zou ontvangen.

Maak,al is het met een zucht mijn weg bekent aan God,
Hij die alles wist,eer iets van mij begon te leven.
Hij kent het hart,die soms kan huilen van't gemis,
Maar zal door Zijn raad.. het goede.. op Zijn tijd en wijze geven.

Heide'13

mooi Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA373

BerichtGeplaatst: zaterdag 4 mei 2013, 21:56

bekend, maar blijft heel mooi Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ZEELAND736

BerichtGeplaatst: zaterdag 4 mei 2013, 22:35

JOL252 schreef:
Er is nog over. Knipoog smiley

JOANNIE!!!!!!!!!!!!!!!!
Zullen we samen rennen....???

(het is genoeg geweest...het ijs bij de chinees was ook al zo lekker)

Laatst aangepast door
ZEELAND736
op zaterdag 4 mei 2013, 22:43
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: zaterdag 4 mei 2013, 22:45

Ja, nu pas redelijk recent ben ik idd geschiedenis met hele andere ogen gaan bekijken, ook wb oude films, hoe ze toen leefden, of films waarin gespeeld is dat het rond het jaar 1890 was.
:)
Vroeger als kind op de middelbare school, ja toen zag ik het nut niet; het was toch al gebeurd ;)

Ja, natuurlijk zaten die lafaards in alle partijen, ik schreef ook SGP...
Juist omdat de christelijk zijn, schokt me dat ff.
Ja, en juist de meest wrede kunnen het meest laf zijn.

Ja, nu vind ik geschiedenis ook erg belangrijk en het interesseert me nu weer wel, als er een programma, of een documentaire oid over is, of een oude klassieke film....Maar ja, echt veel kennis heb ik, ondanks hoge cijfers vroeger niet ;)

Ja, natuurlijk, dat is ook zo, er kan geleerd worden van geschiedenis, ja daarom ook het gezegde; 'de geschiedenis herhaald zich...'.

Ik vond trouwens de herdenking van de oorlogslachtoffers op de Dam erg mooi :)

Ja, ik heb gewoon een goed gevoel bij Maxima, Willen Alexander en Rutte :)

Vandaar.

Laatst aangepast door
SHANITA130
op zaterdag 4 mei 2013, 23:27
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: zaterdag 4 mei 2013, 22:59

Heel mooi!

Ja, me moeder, daar heb ik veel goede liefdevolle herinneringen aan Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: zaterdag 4 mei 2013, 23:13

Griekenland heeft ergste gehad
14:46 4-5-2013

ATHENE (AFN) - De Griekse minister van Financiën, Ioannis Stournaras, denkt dat zijn land wat betreft de crisis het ergste achter de rug heeft. In een gesprek met de Duitse krant Frankfurter Allgemeine Zeitung toont hij zich optimistisch over de vooruitzichten voor Griekenland.

Griekenland heeft ergste gehad Volgens de bewindsman was het lange tijd niet zo rustig in het parlement en ook voor de deur op het Syntagmaplein, dat eerder het toneel was voor heftige demonstraties. ,,We hebben het ergste achter de rug,'' aldus Stournaras. ,,Maar we hebben nog een lange weg te gaan. We hebben de afgelopen zes, zeven maanden een belangrijke wending kunnen maken. We hebben de sanering van onze financiële huishouding op het juiste pad gekregen.''

De bewindsman verwacht dat de eurogroep op 13 mei zal instemmen met nieuwe hulpkredieten van 6 miljard euro.

Vorige week namen de rentes op de Griekse staatsleningen 5 dagen op rij af. Volgens marktkenners is dat een signaal dat de spanning op de financiële markten over Griekenland aan het afnemen is. De rente op de tienjarige staatslening, een belangrijke indicator, daalde voor het eerst sinds oktober 2010 tot onder de 10 procent.

Bron: yahoo news
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: zaterdag 4 mei 2013, 23:18

HEIDE936 schreef:

Is 06 5176085 in de buurt?

Ik wil wel fietsen, eerst me fiets even naar de fietsenmaker....;)
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: zaterdag 4 mei 2013, 23:21

HEIDE936 schreef:
Dank Shanita..

Nou ja, als mijn post voor eentje van Thomas werd aangezien, ja, dan stijg ik weer een paar punten ;)
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: zaterdag 4 mei 2013, 23:42

Wel of geen eindtijd?

Ik weet het niet meer, wat is wel zo, wat niet?
Naar boven

Auteur Bericht
ZEELAND736

BerichtGeplaatst: zondag 5 mei 2013, 00:03

Roelande...Van Harte Gefeliciteerd!!!

Veel gezondheid...geluk...en voorspoed in je nieuwe levensjaar!!!
Naar boven

Auteur Bericht
HEIDE936

BerichtGeplaatst: zondag 5 mei 2013, 00:12

Haha..

Er vindt sorry..een kleine wijziging plaats.

Het wordt waarschijnlijk toch een tandem tocht die ik op prikbord wil gaan plaatsen:)
De rede is; dat er voldoende rekening wordt gehouden met elkaar kwijt te kunnen raken.
Naar boven

Auteur Bericht
JOANNIE702

BerichtGeplaatst: zondag 5 mei 2013, 00:41

HEIDE936 schreef:
Haha..

Er vindt sorry..een kleine wijziging plaats.

Het wordt waarschijnlijk toch een tandem tocht die ik op prikbord wil gaan plaatsen:)
De rede is; dat er voldoende rekening wordt gehouden met elkaar kwijt te kunnen raken.

Neem dan een extra grote zo bierfiets tandam, fietsen en drinken...
Naar boven

Auteur Bericht
JOANNIE702

BerichtGeplaatst: zondag 5 mei 2013, 00:42

Hey Roelande gefeliciteerd, Gods zegen voor het nieuwe levens jaar groetjes Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER619

BerichtGeplaatst: zondag 5 mei 2013, 00:55

Toch nog hier ook maar een keer, Roelande , vanharte gefeliciteerd vele gezegende jaren in goede gezondheid er achteraan gewenst

Laatst aangepast door
CHRISTIANMATCH
op woensdag 29 januari 2014, 13:37
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER619

BerichtGeplaatst: zondag 5 mei 2013, 01:05

SHANITA130 schreef:
Ja, maar nu noem je wel eventjes wat op.

Ja, naar dictators zoals Hitler hoef je natuurlijk, moet je zelfs niet naar luisteren.
Dan is burgerlijke ongehoorzaamheid wel op zijn plaats, zoals Joden in huis nemen, etc.

Maar ja, ik bedoel nu, als ik zo eens naar Willem Alexander, Maxima, Rutte kijk, ja, dan heb ik toch wel het gevoel dat ik hun sympathiek vind. en dat ze doen wat ik hun vermogen ligt, ja dat idee krijg ik.
(Nou volg ik nauwelijks politiek, heb er ook geen verstand van ook).
Maar ja, ik heb wel het idee, dat wij hier veilig en rustig leven.

Knipoog smiley

Fftjes, ik lees het nu pas....Babymoorden? Smiley die vol vragen zit
Jij doelt op abortus, ja, dat is toch wel zeker de beslissing van de moeder, en is hier helemaal niet verplicht, ik krijg zelfs de indruk dat de algemene opvattingen zijn dat men vindt dat je geen abortus moet doen..

Wij hebben een fantastisch koningshuis en ik zie in Willem en Maxima waardige opvolgers van Beatrix. Wat Rutte en ook Samson betreft, die hebben niet veel op met christelijke maaatstaven en zullen dan ook meer toestaan dan God wil gelijk abortus ja. Natuurlijk is het wel moeders keuze omdat te doen, maar mogen wij het leven dat God geeft zelf ten einde brengen dmv abortus, het is de staat die het geleagiseerd en wettig gemaakt heeft.
Naar boven

Auteur Bericht
JOANNIE702

BerichtGeplaatst: zondag 5 mei 2013, 07:21

Goedemorgen, zonnetje schijnt mooie dag,.............maak een fijne dag ervan........... Knipoog smiley
Naar boven

ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Ga naar pagina Vorige 1 ... 5443 5444 5445 5446 5447 5448 5449 ... 6194 Volgende
Pagina 5446 van 6194