| Auteur |
Bericht |
|
LANFY127
|
|
Geplaatst: maandag 6 mei 2013, 23:10
|
|
|
|
Interessant topic! In de eerste post vraagt de topic starter om je mening. En die geef ik hierbij dan maar! Iedereen die in dit onderwerp geïnteresseerd is zou eigenlijk deze film eens moeten bekijken:
http://www.moviemeter.nl/film/64858
Deze film is gebaseerd op een waar gebeurd verhaal in de negentiger jaren in Amerika. Het laat de mensen zien die totaal op zijn wat het leven betreft en waar ook absoluut geen enkele, zelfs maar enige, verbetering te verwachten valt! Als een mens "recht" op leven heeft, waarom dan ook niet het "recht" om te sterven? Persoonlijk voorbeeld, waar ik me zeker in kan vinden: toen mijn ex schoonvader 54 was kreeg hij een hersenbloeding en was geheel verlamd. In zijn laatste wilsbeschikking had hij laten vastleggen, dat, als hij geen menswaardig bestaan meer zou hebben, dus totale verzorging van anderen nodig had, het van hem niet meer hoefde! En zijn vrouw en dochters hebben dat besluit gerespecteerd en uit laten voeren. De machine is uitgezet. En? Waarom niet eigenlijk?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PETRA373
|
|
Geplaatst: maandag 6 mei 2013, 23:14
|
|
|
|
| CORTAZAR588 schreef: | Amigo Pedro .........como estas ? vert vriend Pieter .....hoe ist ?
Leuk om je bijdrage te lezen.... ja idd.
Die ouwe heks gaat en er komt nu een sterke lijder ......Wilhemus Alexandrus de Grote ..... en zijn vrouw .....
Arm Nederland .....op weg naar de .......3 letters begint met een H en eindigt op een L
hasta mas |
beetje positiever he.......volgens mij heeft god heel andere plannen met nederland
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HEIDE936
|
|
Geplaatst: maandag 6 mei 2013, 23:15
|
|
|
|
Ik wil ook een keertje iets gaan voornemen ,k'ben tenslotte al 46
Maar wat?
ik ga er even heel goed over nadenken
Ben blij voor je Shanita en Mamaloe,dat jullie er voor gaan kunnen.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOANNIE702
|
|
Geplaatst: maandag 6 mei 2013, 23:17
|
|
|
|
| PETRA373 schreef: | | tja, het is veilig om alleen te blijven, geen risico,s dat je hart word gekwetst enzo.... |
alleen dan zal je nooit kunnen afvragen, hoe voelt het .........
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MAMALOE463
|
|
Geplaatst: maandag 6 mei 2013, 23:20
|
|
|
|
| HEIDE936 schreef: | Ik wil ook een keertje iets gaan voornemen ,k'ben tenslotte al 46
Maar wat?
ik ga er even heel goed over nadenken
Ben blij voor je Shanita en Mamaloe,dat jullie er voor gaan kunnen. |
Heb je geen to do lijstje Heide, zoiets van, dat zou ik nog eens heel graag willen doen, of juist veranderen?
Of ik ervoor kan gaan weet ik nog niet, het zijn tenslotte nog maar voornemens he
Maar ik wil wel trachten ze te gaan uitvoeren, me ervoor gaan inzetten, en het is al goed als je erover nadenkt en het opschrijft, dat is vaak al het halve werk, toch?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOANNIE702
|
|
Geplaatst: maandag 6 mei 2013, 23:21
|
|
|
|
|
ik ben al begonnen 1 x per dag uurtje lopen in de ochtend vroeg en uurtje fietsen smiddags of weer een uurtje lopen! Ik ben nu 3 weken bezig, de eerste 2 weken wil je niet weten hoe ik mij voelde, nu gaat het heerlijk en voel me ook heerlijk..................
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LANFY127
|
|
Geplaatst: maandag 6 mei 2013, 23:22
|
|
|
|
Ik vind leeftijd zeker belangrijk! Voor mij geen date met een verschil van 10 tot 15 jaar jonger, maar ook niet ouder! Die staan totaal anders in het leven! Daten met jongeren, nee, die willen eventueel nog kinderen bijvoorbeeld, en ik absoluut niet! Tenminste niet van mezelf! En ouder, die zijn vaak al oma, en daar voel ik mezelf te jong voor! Dus ik houd het ongeveer op mijn eigen leeftijd!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LANFY127
|
|
Geplaatst: maandag 6 mei 2013, 23:23
|
|
|
|
| JOANNIE702 schreef: | | alleen dan zal je nooit kunnen afvragen, hoe voelt het ......... |
Inderdaad, als je met beide benen op de grond blijft staan, dan kom je ook niet vooruit!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MAMALOE463
|
|
Geplaatst: maandag 6 mei 2013, 23:24
|
|
|
|
| CORTAZAR588 schreef: | Amigo Pedro .........como estas ? vert vriend Pieter .....hoe ist ?
Die ouwe heks gaat en er komt nu een sterke lijder ......Wilhemus Alexandrus de Grote ..... en zijn vrouw .....
Arm Nederland .....op weg naar de .......3 letters begint met een H en eindigt op een L
hasta mas |
Heh, ik ben verbaast en schrik ook erg van je schrijven over onze eerdere koningin Beatrix, wat erg dat je haar zoo noemt! Dit is absoluut niet bijbels om zo over onze vorige koningin te schrijven. Ik maak hier verder geen woorden over vuil, maar ben jij een haar beter dan je woorden Arm Nederland? Iemand die zo praat is geen haar beter!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
Geplaatst: maandag 6 mei 2013, 23:26
|
|
|
|
1962 nu, met wat geluk morgen 2000....
Thomas
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HEIDE936
|
|
Geplaatst: maandag 6 mei 2013, 23:30
|
|
|
|
Ja,de bedoeling is voor mij iig ook ,dat ik me dan heerlijk ga voelen tijdens of daarna..
Dat zit onlosmakelijk eigenlijk aan voornemens gekoppeld dacht ik zelf?!...;)
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LANFY127
|
|
Geplaatst: maandag 6 mei 2013, 23:35
|
|
|
|
hasta mas |
Lijder zeg je! Waaraan eigenlijk? Snap ik ook niet zo!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HEIDE936
|
|
Geplaatst: maandag 6 mei 2013, 23:44
|
|
|
|
| LANFY127 schreef: | Ik vind leeftijd zeker belangrijk! Voor mij geen date met een verschil van 10 tot 15 jaar jonger, maar ook niet ouder! Die staan totaal anders in het leven! Daten met jongeren, nee, die willen eventueel nog kinderen bijvoorbeeld, en ik absoluut niet! Tenminste niet van mezelf! En ouder, die zijn vaak al oma, en daar voel ik mezelf te jong voor! Dus ik houd het ongeveer op mijn eigen leeftijd!  |
..Nou een oma..kan volgens mij wel een super bakkie zetten Die dan ook echt je kopje naar je toe komt brengen..zie je dat niet voor je 
Nee grap..duidelijke keuze Lanfy
Laatst aangepast door
|
HEIDE936
|
op maandag 6 mei 2013, 23:53
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LANFY127
|
|
Geplaatst: maandag 6 mei 2013, 23:55
|
|
|
|
| HEIDE936 schreef: | ..Nou een jonge oma..kan volgens mij wel een super bakkie zetten Die dan ook echt je kopje naar je toe komt brengen..zie je dat niet voor je  |
Haha! Neuh.....niet echt! Het is een totaal andere belevings, en denkwereld dan ik heb!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LANFY127
|
|
|
|
|
|
Je was me voor!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LANFY127
|
|
|
|
|
|
Sorry! Dubbel!
Laatst aangepast door
|
LANFY127
|
op maandag 6 mei 2013, 23:56
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HEIDE936
|
|
Geplaatst: maandag 6 mei 2013, 23:58
|
|
|
|
|
Nou welkom op de cm site dan he..
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MAMALOE463
|
|
Geplaatst: dinsdag 7 mei 2013, 00:07
|
|
|
|
| JOANNIE702 schreef: | | ik ben al begonnen 1 x per dag uurtje lopen in de ochtend vroeg en uurtje fietsen smiddags of weer een uurtje lopen! Ik ben nu 3 weken bezig, de eerste 2 weken wil je niet weten hoe ik mij voelde, nu gaat het heerlijk en voel me ook heerlijk.................. |
Ja het begin is vaak ff moeilijk dat ervaar ik zelf altijd als ik ff gestopt ben met sporten en ik pak het ddaarna weer op, dan vind ik het even moeilijk om die lijn vast te houden, maar je voldoening daarna is groot! Dat je doorgezet hebt, het kost even energie, maar je krijgt er dubbel energie voor terug, en daar doen we het toch voor?
Enne oja, ik heb ook ergens gelezen dat als je sport dan komt er een stofje vrij, endorfine heet dat stofje geloof ik, dat is een gelukshormoon ofzoiets, kijk, en daar wil ik voor gaan
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HEIDE936
|
|
Geplaatst: dinsdag 7 mei 2013, 00:09
|
|
|
|
| LANFY127 schreef: | Haha! Neuh.....niet echt! Het is een totaal andere belevings, en denkwereld dan ik heb!  |
Nou goed,ik ga je maar niet te wijs maken
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MAMALOE463
|
|
Geplaatst: dinsdag 7 mei 2013, 00:10
|
|
|
|
| HEIDE936 schreef: | ..Nou een oma..kan volgens mij wel een super bakkie zetten Die dan ook echt je kopje naar je toe komt brengen..zie je dat niet voor je 
Nee grap..duidelijke keuze Lanfy  |
Oo maar als ik een leuke kerel heb waar ik van hou dan breng ik graag zijn bakkie leut bij hem hoor, daar hoeven jullie geen oma's voor te "zoeken".....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ROELANDE345
|
|
Geplaatst: dinsdag 7 mei 2013, 00:12
|
|
|
|
die endorfine komt bij hardlopen bijvoorbeeld pas na een half uur ofzo. Dus ff doorzetten Mamaloe Ik heb vandaag les 23 van start to run gelopen en geloof me ik voel me veel fitter dan toen ik begon en ben vele kilo's lichter
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ROELANDE345
|
|
Geplaatst: dinsdag 7 mei 2013, 00:13
|
|
|
|
| LANFY127 schreef: | | Lijder zeg je! Waaraan eigenlijk? Snap ik ook niet zo! |
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ROELANDE345
|
|
Geplaatst: dinsdag 7 mei 2013, 00:13
|
|
|
|
| ZEELAND736 schreef: | Blij wordt ik (weer...)na vandaag..
Samen met mijn zoon het tuinhuis geschuurd en gebeitst.. Wat is het opgeknapt... Dan meteen maar een bak met geraniums eraan... Onkruid tussen de tegels weg...de tuintafel voorzien met een grote bak paarse petunia''s...en al buiten etend..van dat alles genieten..
Wat ben ik weer blij...het waren allemaal zaken waar ik even zelf geen doorkomen meer in zag... |
Lekker Zeeland, Geniet ervan joh
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HEIDE936
|
|
Geplaatst: dinsdag 7 mei 2013, 00:18
|
|
|
|
| MAMALOE463 schreef: | Oo maar als ik een leuke kerel heb waar ik van hou dan breng ik graag zijn bakkie leut bij hem hoor, daar hoeven jullie geen oma's voor te "zoeken".....  |
Het is meer om aan te geven,dat oma's..zoveel weten ,kunnen,en noem maar op..
Neeh..,oma's verdedig ik altijd
Laatst aangepast door
|
HEIDE936
|
op dinsdag 7 mei 2013, 00:20
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ROELANDE345
|
|
Geplaatst: dinsdag 7 mei 2013, 00:19
|
|
|
|
| ROELANDE345 schreef: | Ja zet mij er ook maar bij  |
Oh ik was misschien iets te voorbarig, ga die dag om 12.00u van start in Nijkerk om 5km te lopen. Maar misschien lukt het nog wel dat hardlopen is in een halfuurtje klaar. kan dan wel om een uurtje of 2 uiterlijk er zijn.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MAMALOE463
|
|
|
|
|
|
| HEIDE936 schreef: | Het is meer om aan te geven,dat oma's..zoveel weten ,kunnen,en noem maar op..
Neeh..,oma's verdedig ik altijd  |
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ROELANDE345
|
|
|
|
|
|
| HEIDE936 schreef: | Het is meer om aan te geven,dat oma's..zoveel weten ,kunnen,en noem maar op..
Neeh..,oma's verdedig ik altijd  |
Mooi zo Heide Goed te horen
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HEIDE936
|
|
Geplaatst: dinsdag 7 mei 2013, 00:24
|
|
|
|
| ROELANDE345 schreef: | Mooi zo Heide Goed te horen
 |
kom er gewoon vooruit..
Vroeger riep ik al; WELKE oma!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: dinsdag 7 mei 2013, 00:33
|
|
|
|
| HEIDE936 schreef: | Even terug naar de leeftijd,en ''de andere'' kijk op alles rond mijn leeftijd.
Vaker speelt er ook bij mij dat,dat ook ik mijn ervaring hebt opgedaan..ook in minder leuke dingen. Hoe ik dus op dit moment in het leven staat..is denk ik wel wat veel mee kan spelen.. Het lijkt dat ik uit ervaring,nu meer kijkt hier..wat een ander belangrijk vindt en wat niet. Begrijp goed hoe ik dit bedoelt..na.. dus alles wat gebeurd is..
Wanneer ik beschadigd bent..dan kijk ik soms ongewild met andere ogen.. en moet leren soms stap voor stap daar een weg in te gaan vinden. Mij vaak veilig willen voelen..gaat vaak voorop..tegelijkertijd zeg ik;dat mag ook.
Wel moet ik kijken of ik de weg voor die ander niet te snel sluiten wilt..wanneer ik door een contact ongemerkt soms ..het verleden naar boven ziet komen... Dit te voelen..vraagt om geduld en het laten van.... |
Ja. Ervaringen kunnen je gedeeltelijk (onbewust?) vormen denk ik.
Alleen goede onthouden, bewust?
Het lijkt dat je, uit ervaring, nu meer kijkt ...naar wat een ander belangrijk vindt en wat niet, zeg je... Ja, balans lijkt mij belangrijk, je kan kijken wat een ander belangrijk vindt, en niet, maar ja, je moet, denk ik, met net zoveel aandacht, minstens, kijken naar wat jijzelf belangrijk vindt, of niet.
Ja, je geeft aan beschadigd te zijn, ja dan kijk je met andere ogen dan iemand die niet beschadigd is, of als je zelf niet beschadigd zou zijn.
Ja, ik denk weleens; 'wie is er niet beschadigd'? Ja, zeker als je bent gescheiden....Ik ga daar hier niet dieper op in.
Ja, veilig voelen is noodzakelijk.
En ja, hoe je heel terecht opmerkt; stap voor stap. En dan kom ik nu bij mijn, wat ik denk heel belangrijk punt; Daarom is vriendschap zo belangrijk. en niet een vriendschap, opdat er daaruit een relatie moet komen. Maar een vriendschap, waaruit eventueel een relatie zou kúnnen komen.
Want, áls daar, uit een vriendschap een relatie ontstaat, ja, dan is er een basis, of fundament. Waar je steeds weer op terug kan vallen, een basis dus inderdaad.
Dan heb je/ik geen angst, want ja, we zijn vrienden, dus, ja, dan is er vertrouwen. blijkt het geen relatie te worden, ja, is er niets aan de hand, dan zat dat er gewoon niet in.
Ja, of je moet na 10 minuten al zoiets hebben van o nee, de verschillen zijn zo groot, ja, daarom staat er ook in de datingtips van dat je de 1ste keer beter kort kan afspreken.
Ja, als je de weg voor een ander sluiten wilt, omdat het triggers naar het verleden geeft(vorig huwelijk), ja, dan kan jij en jij alleen de keuze maken. Wil je niet verder, omdat het teveel wordt, ja, je moet jezelf beschermen. Of, wil je eigenlijk wel verder maar voel je je niet veilig, ja, dan kan je dat bespreekbaar maken. Want ja, feitelijk gaat het om een eventuele vriendschap, en is een relatie(voor mij iig), helemaal nog niet aan de orde.
Ja, en wat je bedoelt met: | Quote: | | Dit te voelen..vraagt om geduld en het laten van...... | , in relatie tot voorgaande: | Quote: | | Wel moet ik kijken of ik de weg voor die ander niet te snel sluiten wilt..wanneer ik door een contact ongemerkt soms ..het verleden naar boven ziet komen... | , ja, dat is mij niet helemaal duidelijk.
Juist in een vriendschap kan je mi jezelf zijn.
Als ik steeds zou moeten denken van o, dat is een eventuele relatie in de toekomst, ja, dan raak ik in de stress en voel ik me niet veilig meer. Dan zou ik het gevoel hebben dat ik elke zin, elke beweging, uitdrukking in een goudschaaltje zou moeten leggen.(=heel voorzichtig afwegen) Om maar een goede indruk te geven, en ja, dan kan ik helemaal niet meer mezelf zijn. Want dan ben ik alleen nog maar bezig met hoe kom ik over, ivp, hoe ben ik en gewoon doen hoe ik ben, en me voel.
Dan zou ik steeds denken wat wil degene nu horen, en wat wil degene nu wat ik doe. En dan is alle contact bij voorbaat al verloren.
Nou ja, het is toch nog een beetje lang geworden. Ik heb geprobeerd me punten duidelijk te maken.
En ja, juist omdat je beide zo beschadigt bent, zou je ook, mi, erg veel rekening kunnen houden met elkaar, en elkaars grenzen respecteren en accepteren, ook al begrijp je niet altijd alles, want dat is onmogelijk, denk ik, altijd alles begrijpen van iemand anders. En dat hoeft ook niet, als het basisvertrouwen er maar wel is.
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op dinsdag 7 mei 2013, 01:30
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANN479
|
|
Geplaatst: dinsdag 7 mei 2013, 00:36
|
|
|
|
Ik voel me nog ... 52 in mijn geval.
Waar zouden de mannen op cm toch op letten? Ik ben geen jonge oma, geen moeder - zou ik nu het duidelijk is dat ik geen gezin meer kan stichten nu niet aantrekkelijk zijn omdat er gedacht wordt dat er onvoldoende levenservaring zou zijn? Of willen de mannen van rond mijn leeftijd toch een veel jongere vrouw .. zonder dat duidelijk te vermelden. Of let met toch meer op het plaatje? Of meer op de geloofsrichting?
Maar laat ik het maar bij mijzelf houden, zelf open blijven en initiatief nemen en als ik zelf initiatief neem dan let ik wel op de leeftijd maar hanteer die ruim. En als ik de zoekfunctie gebruik dan hanteer ik die grenzen nog veel ruimer.
|
|
| Naar boven |
|
|
|
|
|
|
|
|
 |