| Auteur |
Bericht |
|
PETRA373
|
|
Geplaatst: vrijdag 17 mei 2013, 10:38
|
|
|
|
Wie bid er mee vandaag voor exmilitairen van bosnie/kosovo? Sommigge hebben vandaag voor het eerst een reünie georganiseerd, gebed gevraagd voor deze helden die zich inhebben gezet voor anderen en al de dingen die ze daar hebben meegemaakt een plek in hun hart moeten geven.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HEIDE936
|
|
Geplaatst: vrijdag 17 mei 2013, 10:56
|
|
|
|
| CAROLINEA870 schreef: | Ik denk dat het zo zit:
Mensen kunnen wel goede werken doen, het is bijv. goed om je buurvrouw een kopje soep te brengen.
Maar ze zullen nooit helemaal zo zijn zoals God ze bedoelt heeft.
Over alles wat een mens doet zit zondesmet. |
Dat laatste zinnetje is ook zeker waar Carolina. Afhankelijkheid, is daarom ook geen product van de mens uit. Er is geloof voor nodig om dingen te leren verstaan.
Mozes,ja,een doodslager.. moest het volk gaan leiden. Maar,wat zal er door hem zijn heen gegaan..wanneer hij zag op zijn gruweldaad?..
God handelt dus duidelijk anders...
Laatst aangepast door
|
HEIDE936
|
op vrijdag 17 mei 2013, 11:08
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PETER535
|
|
Geplaatst: vrijdag 17 mei 2013, 11:08
|
|
|
|
| SHANITA130 schreef: | Mannen zijn Jagers, als een prooi zich aanbied, op ze af komt lopen, ja, waar is dan de fun van het jagen?
Dat wil ik ze niet ontnemen
:p |
Beetje ouderwets hoor Shanita... van mij mag de vrouw prima initiatief nemen en contact zoeken.
Jagen vindt ik sowieso niet zo'n positief woord... verbindt ik meer met players, die in de kroeg jagen naar een scharrel.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHRISTIANMATCH moderator
|
|
Geplaatst: vrijdag 17 mei 2013, 11:39
|
|
|
|
Wellicht is het je al opgevallen dat diverse topics verplaatst zijn. Een aantal andere topics zijn verwijderd.
Mocht je dus op zoek zijn naar bijvoorbeeld de huishoudtopic, dat ene mooie gedicht of die andere topic dan kan het zijn dat je dat nu in een ander subforum kunt vinden.
We willen hiermee de leesbaarheid en het opzoeken van topics te vergroten. Als je zelf een topic start, wil je dan ook even kritisch kijken in welk subforum je deze het beste kan plaatsen? Alvast bedankt voor je medewerking!
Redactie CM
Laatst aangepast door
|
CHRISTIANMATCH
|
op vrijdag 17 mei 2013, 18:23
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHRISTIANMATCH moderator
|
|
Geplaatst: vrijdag 17 mei 2013, 11:42
|
|
|
|
Mooie oproep Petra.
Misschien goed om deze oproep ook nog even in het subforum Gebed te zetten? Dan heb je meer kans dat mensen het lezen en ook doen.
Redactie CM
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PETRA373
|
|
Geplaatst: vrijdag 17 mei 2013, 12:52
|
|
|
|
Geplaatst: vrijdag 17 mei 2013, 10:38 Wie bid er mee vandaag voor exmilitairen van bosnie/kosovo? Sommigge hebben vandaag voor het eerst een reünie georganiseerd, gebed gevraagd voor deze helden die zich inhebben gezet voor anderen en al de dingen die ze daar hebben meegemaakt een plek in hun hart moeten geven.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PETRA373
|
|
Geplaatst: vrijdag 17 mei 2013, 12:53
|
|
|
|
| CHRISTIANMATCH schreef: | Mooie oproep Petra.
Misschien goed om deze oproep ook nog even in het subforum Gebed te zetten? Dan heb je meer kans dat mensen het lezen en ook doen.
Redactie CM |
Dankje, ik dacht ook waar zou ik de oproep plaatsen? dus gooide het maar effe bij wat wil je kwijt.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: vrijdag 17 mei 2013, 14:10
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | | We kunnen toch altijd blijven hopen? Hoop maakt dat we altijd nog vertrouwen op een goede afloop-ooit-......Op Zijn wijze en Zijn manier..... |
Dat vind ik héél mooi gezegd, Willemijn!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: vrijdag 17 mei 2013, 14:20
|
|
|
|
Bij "je instellingen";, onder je foto's staat:
Geluid bij persoon op vriendenlijst die inlogt: ja/nee Geluid bij nieuwe mail: ja/nee
Dus dan kan je zelf aanvinken.
Ik ken dat, dat gepling en geplonk.
Ik heb het met iets anders, met Java, die ik gedownload heb van een privé site, nou krijg ik een paar keer per dag 'pling', en dan of ik dit en dat toestemming wil geven om met Java op me pc te komen, dan klik ik ja, dan krijg ik, dat Java moet worden geupdate, dan doe ik dat, krijg ik de melding dat Java al is geupdate.
Dat is al wéken zo Dus de oplossing: Java er afhalen en downloaden bij een Java site.
Ja, en dan wel alléén als ik net me pc aandoe, páár keer, dat gepling van die site waar ik Java vandaan had, bedoel ik, daarna niet meer.
Maar echt leuk is het niet
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op vrijdag 17 mei 2013, 16:19
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: vrijdag 17 mei 2013, 14:26
|
|
|
|
Ik zal er, vanaf nu, nog veel meer als ik al deed, er héél goed opletten!!!
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op vrijdag 17 mei 2013, 17:04
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: vrijdag 17 mei 2013, 15:36
|
|
|
|
| PETER535 schreef: | Beetje ouderwets hoor Shanita... van mij mag de vrouw prima initiatief nemen en contact zoeken.
Jagen vindt ik sowieso niet zo'n positief woord... verbindt ik meer met players, die in de kroeg jagen naar een scharrel. |
Hai Peter,
Ja, ik begrijp je heel goed. Het was ook, half, een grapje, van daar :p erachter.
Aan de andere kant, ja, ik ben niet zo moedig aangelegd.
Ik ben veels te bang, dat als ik op iemand die ik leuk vind afstap, hier dus; een mail stuur, dat ik word afgewezen, ja, dat zit er bij mij dus ook achter.
Kijk, zit ik in een van me stamcafeetjes, ja, toen ik daar jaren geleden voor het eerst kwam ja, toen nam ik een blad, lekker lezen, vond het zelfs vervelend als iemand me, goed bedoeld, kwam storen, door een gesprekje te beginnen. Ik was dan net bezig met een interessant artikel en gaf wel vriendelijk antwoord enzo, maar ik dacht van ja 'je ziet toch dat ik aan het lezen ben'? En ja dus lekker interessant stukkjes lezen, nu en dan es opkijken vanachter me blad en even observeren en rondkijken, dan weer lezen, ja, zo leerde ik mensen kennen.
Dus ja, na een tijdje ben ik ook bij groepjes gaan zitten, en ja dan zie je ook hoe die en die met die en die omgaat, je ziet hoe mensen tegen elkaar doen. Dus ja, als ik dan een 'date 'met iemand had, ja, dan wist ik al veel, hoe die is, hoe die doet etc. En daardoor was ik veel meer op me gemak, dan dat ik zou zijn, met iemand die ik best wel graag mag van CM, bijvoorbeeld, en dan zou daten, ja, ik heb 'm dan nooit eerder in real life gezien. Weet niet hoe ze houding in het algemeen is, welke grapjes hij maakt, waar die serieus in is.
Ik moet het dan doen, met de informatie die degene zelf op zijn profiel zet, en wat ik kan opmaken uit postings.
Dus ja, dat ik geen initiatief durf te nemen, is dus gewoon me eigen onzekerheid, die ik terecht, of onterecht heb, maar iig wel zo vóel.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: vrijdag 17 mei 2013, 15:41
|
|
|
|
| CAROLINEA870 schreef: | | Ode aan alle vrijwilligers!! Bij mijn werk, werk ik bijna elke dag met veel vrijwilligers. Erg mooi dat ze dit willen en kunnen doen! |
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: vrijdag 17 mei 2013, 16:06
|
|
|
|
[quote=HEIDE936]Nou Shanita toch.. Ik had het getal gewoon afgerond naar boven...Hahaha
Maar..pff en nu zag ik dat ik zelf dit onderwerp in de wereld hebt geroepen
Ja, je hebt het zelf over je afgeroepen
Nou,ik kan die vrouwen die hier hebben gereageerd toch echt wel begrijpen.. Want je zou idd maar opeens tegenover mekaar zitten op een terrasje en dat je dan niet weet hoe je moet beginnen... Ik zou spontaan me kopje uit mn hand laten vallen
Dát bedoel ik...zulke dingen kunnen dus gebeuren
of ik zou meteen uit spanning over ondergaande zonnen beginnen maar nog helemaal op dat moment er nog niet aan toe bent
Nou ja, dat zou dan positief zijn, je begint dan iig over dingen
Maar, je moet ze de kost geven, die denken als jij, ik dus, het initiatief neemt, dat ze dan een; 'nou jij wou toch zo nodig wat afspreken, nou begin jij dan maar met vertellen' houding hebben...
Ja,ik vindt dat er meer overgesproken kan worden hier op CM
Ik ook.
Ik hoop ook dat meerdere hun gedachte of ervaring hier zou willen neer zetten.
Ik ook! Want los van dat ik het nbeetje op mijn manier vertel.... date ik het niet expresso....
Jahaa, je date het niet expresse, dat snap ik, maar ja, het kan mij in een soort van stress brengen dus ja, dan beter iets zeggen, voor de bewustwording ;), en mijn Rust..
Jij ben 
Nou ik stel voor, om ergens te daten waar ze WiFi hebben, dus draadloos internet. Neemt de een ze laptop mee, de ander ook.
Kan je, in hetzelfde café eerst eens even veilig chatten/skypen.
Dan kan je wat afspreken. wordt iemand zenuwachtig oid, ja, dan gaan ze gewoon weer chatten.
Zo, op deze manier is de overgang, van dingen lezen op het forum en reageren, en nu en dan es een mailtje schrijven, naar real life niet zo groot.
Want ja, als ik reageer op het forum, of op een mail, dan kan ik nadenken, je hoeft namelijk niet meteen te antwoorden.(Daarom heb ik me chatfunctie ook uit, voor privéchat)
Dan kan ik een zin anders schrijven, als ik me post nalees. Ik kan dingen wijzigen als ik denk, nou op deze manier komt het beter over hoe ik het echt bedoel.
Ja, en in real life kan dat niet, maar ja dat ben ik dan wel gewend, met die persoon, dat dat kan.
Dus dan zeg ik wat, geef ergens een antwoord op oid, en denk ik, wat heb ik nu gezegd, zo bedoel ik het niet, ja, dan kan ik niet even de zin verwijderen en een andere betere zin, die het beter weergeeft erop zetten.
Ja, ik kan wel zeggen van ja, hoe ik net dit en dat zei, ja dat bedoelde ik eigenlijk niet zo. En ja, dan moet je wel meteen zeggen hoe je het wel bedoelde, je kan moeilijk zeggen, ja, daar kom ik later wel mee, hoe ik dat bedoelde...
Nou geldt dat ook voor de ander natuurlijk.
Iig, over dat WiFi in cafeetjes, en dan chatten, ja was natuurlijk een beetje een lolletje, maar ja zoals met alle grapjes, er zit wel een kern in.
Iig, op de vraag wanneer een date, ja: als iemand mij vraagt(durf ik echt zelf niet), en dan over drie of vier weken, zodat ik even kan wennen aan het idee. Dus echt niet omdat ik het (kapsonesachtig) nu zo druk heb ofzo.
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op vrijdag 17 mei 2013, 16:11
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LANFY127
|
|
Geplaatst: vrijdag 17 mei 2013, 16:14
|
|
|
|
Deze kwam ik pas tegen bij het opschonen van mijn computer:
| Quote: | GEZWORVEN Ik heb een avond rondgezworven door de straten van mijn ziel Met een rugzak vol van heimwee en verlangen Ik heb gedronken met mijn onrust En gelachen met mijn pijn Ik heb geslenterd met mijn dromen die niet uitgekomen zijn Ik heb een avond lang gezworven door mijn ziel.... Ik heb een wereldreis gemaakt door het diepst van mijn gedachten En ik heb elke uithoek van mijzelf bezocht Ik heb geslapen met mijn twijfels En gedanst met mijn geweten Met mijn oude idealen bij het maanlicht opgezeten Ik heb een wereldreis gemaakt door mijn gedachten Ik heb een avond lopen dwalen door de kamers van mijn hart Ook al waren die vaak bloedeloos en leeg Ik heb gevochten met mijn angsten En gefeest met mijn verlangen Ik heb de kale witte muren met mijn liefde volgehangen En nu ben ik net een paar minuten terug van weggeweest Ik heb mijn rugzak zomaar in een hoek gesmeten En zie de beelden van de reis naar mijn geweten Het is een reis geweest om nooit meer te vergeten |
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: vrijdag 17 mei 2013, 16:26
|
|
|
|
| WILLEM618 schreef: | | oke, dan wacht ik het even af..... |
Ik mail je ff.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: vrijdag 17 mei 2013, 16:56
|
|
|
|
| JOL252 schreef: | | Zo meteen richting Opwekking, het span wegbrengen voor een paar dagen kamperen. Dat wordt veel kleumen dit weekend, denk ik. |
Ik zeg niets
Sterkte
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: vrijdag 17 mei 2013, 17:01
|
|
|
|
.
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op zondag 19 mei 2013, 19:43
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HEIDE936
|
|
Geplaatst: vrijdag 17 mei 2013, 17:09
|
|
|
|
|
Mooi!......
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: vrijdag 17 mei 2013, 17:09
|
|
|
|
Ik ga nog even lekker wandelen buiten en gelijk eventjes naar AH.
En morgen, zaterdagavond, is het weer WEEKEND
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: vrijdag 17 mei 2013, 17:10
|
|
|
|
| PETRA373 schreef: | ha ha, hier zijn drie pubers een lading aan het inladen, die ze effe per bus na opwekking gaan verslepen. De busschaueffeur word gek als hij ze ziet aankomen. en instappen met weet ik veel wat ze allemaal mee nemen,Gelukkig gaat God met ze mee. twee tenten pannen etc. grote coolbox eten tig dekens tig blikjes cola etc. dochter lief moet zelf cremespoeling mee longboard, kunnen ze de bagage ook opzetten zeggen ze.... maar ze doen het slim, blikje chocomelk, past bv weer in een schoen.... een ballon eh... ha ha om aan de tent te hangen.... na ja ze hebben er zin in, en omdat het van mij moest 1 wc rol.... om van het gezeur af te zijn, zelf vonden ze het niet nodig, was het er niet mee eens  |
Natúúrlijk bij thuiskomst een sms: mám ik ben niet m'n kussensloop en wel m'n kussen vergeten... gelukkig ga ik morgen er nog een dagje heen ( met winterjas en handwarmers?) kan ik nog een tas met de vergeten zooi mee nemen. Het is een hele onderneming, ze kamperen nu zelfs op terreinen waar eerst parkeerplekken waren.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: vrijdag 17 mei 2013, 17:11
|
|
|
|
| Quote: | Petra schreef: ha ha, hier zijn drie pubers een lading aan het inladen, die ze effe per bus na opwekking gaan verslepen. De busschaueffeur word gek als hij ze ziet aankomen. en instappen met weet ik veel wat ze allemaal mee nemen,Gelukkig gaat God met ze mee. |
Wat lijkt me dat heerlijk, kinderen.....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: vrijdag 17 mei 2013, 17:13
|
|
|
|
| JOL252 schreef: | Natúúrlijk bij thuiskomst een sms: mám ik ben niet m'n kussensloop en wel m'n kussen vergeten... gelukkig ga ik morgen er nog een dagje heen ( met winterjas en handwarmers?) kan ik nog een tas met de vergeten zooi mee nemen. Het is een hele onderneming, ze kamperen nu zelfs op terreinen waar eerst parkeerplekken waren. |
Haha, lol; niet mijn kussensloop maar wel mijn kussen vergeten...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: vrijdag 17 mei 2013, 17:16
|
|
|
|
| LANFY127 schreef: | | Deze kwam ik pas tegen bij het opschonen van mijn computer: |
Mooi!
Herkenbaar.
Doe ik regelmatig die dingen, ja echt, dromen is ook zo belangrijk!
Heel mooi, knap, gevoelig en waarheidsgetrouw gedicht!!!
Dank je!
Dit is er zo een van ja die sla ik op!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HEIDE936
|
|
Geplaatst: vrijdag 17 mei 2013, 17:29
|
|
|
|
Zo..ik ben beneden
Je hebt weer een mooie uitgebreide reactie gegeven Shanita..thankss Jij kan er dus duidelijk tegenop zien lees ik wel hier. Ja,ik denk zelf,Shanita.. dat het allemaal best mee zal vallen. Je kan elkaar niet opeten..zowel als het klikt of niet klikt ..om toch maar even die term te gebruiken..
Misschien is het wel een idee..voor mensen die zoveel spanningen voelen.. goed om wat vakantie fotos mee te nemen..of je gaat samen wat fotos maken..en uitleggen waarom jij de foto het liefst zo maakt?....
Ik noem maar even iets......
Laatst aangepast door
|
HEIDE936
|
op vrijdag 17 mei 2013, 17:39
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HEIDE936
|
|
Geplaatst: vrijdag 17 mei 2013, 17:49
|
|
|
|
Hier regende het vandaag,of nog.. Meestal als daarna de zon weer komt, Is de natuur in 2 dagen volop groen. Met die gedachte,vindt ik de regen toch wel iets hebben..ja!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: vrijdag 17 mei 2013, 17:49
|
|
|
|
[quote=HEIDE936]Zo..ik ben beneden
;)
Je hebt weer een mooie uitgebreide reactie gegeven Shanita..thankss
Dank!
Jij kan er dus duidelijk tegenop zien lees ik wel hier.
Nou ja, het is dan én, én. Ik zie er dan tegenop, stress, zenuwachtig, en aan de andere kant heb ik er óók weer zin in!.
Ja,ik denk zelf dat het allemaal best mee zal vallen.
Ja...dat is fijn als je zo kan denken :)
Je kan elkaar niet opeten..zowel als het klikt of niet klikt ..om toch maar even die term te gebruiken..
Ja, je moet toch al enigszins een klik voelen op CM dan, en daarop (gedeeltelijk?) voortborduren, of zie ik dat verkeerd?
Misschien is het wel een idee..voor mensen die zoveel spanningen voelen.. goed om wat vakantie fotos mee te nemen..
Ja, idd foto's meenemen, dan kan je idd het een en ander vertellen, ja, dat is wel een goed idee!
of je gaat samen wat fotos maken..en uitleggen waarom jij de foto het liefst zo maakt?....Ja, ook dát is een heel goed idee, dan heb je iets te doen, en iets om over te praten en over van gedachten te wisselen.
Ik noem maar even iets......
Nou ja, iets, het is wel heel belangrijk, je hebt zo ook doelen, en ja dat is zo belangrijk voor mij. Dan kan ik het schrikbeeld van, wat Petra ook ten dele beschreef en ik het mee eens was, van tegenover iemand zitten die je al glimlachend zit te observeren, uit me hoofd zetten.
En ja, zo zijn er denk ik, natuurlijk, ongetwijfeld wel meerdere dingen te verzinnen.
Iig, ik vind jou ideeën wel erg tof
Laterz!
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op vrijdag 17 mei 2013, 17:51
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PETRA373
|
|
Geplaatst: vrijdag 17 mei 2013, 17:57
|
|
|
|
das het punt niet, meer van te voren ha ha, als hij er eenmaal is gaat alles vanzelf
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PETRA373
|
|
Geplaatst: vrijdag 17 mei 2013, 18:02
|
|
|
|
| JOL252 schreef: | Natúúrlijk bij thuiskomst een sms: mám ik ben niet m'n kussensloop en wel m'n kussen vergeten... gelukkig ga ik morgen er nog een dagje heen ( met winterjas en handwarmers?) kan ik nog een tas met de vergeten zooi mee nemen. Het is een hele onderneming, ze kamperen nu zelfs op terreinen waar eerst parkeerplekken waren. |
ha ha, ben benieuwd word vast leuk voor ze. Die kids van jou staan misschien wel in de buurt van die van mij Als je drie pubers ziet met een longboard, twee jongens en 1 meisje, jongere versie van mij.....Die jongere versie van mij staat op me facebook dus je weet wel hoe ze eruit ziet. maar ja tussen zoveel mensen, is de kans klein.
Laatst aangepast door
|
PETRA373
|
op vrijdag 17 mei 2013, 18:05
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PETRA373
|
|
Geplaatst: vrijdag 17 mei 2013, 18:04
|
|
|
|
| LANFY127 schreef: | | Deze kwam ik pas tegen bij het opschonen van mijn computer: |
heb je die zelf geschreven Lanfy mooi, maar wel beetje verdrietig gedicht
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: vrijdag 17 mei 2013, 18:06
|
|
|
|
Zo ziet een blauwe lucht er ook alweer uit.
|
|
| Naar boven |
|
|
|
|
|
|
|
|
 |