ChristianMatch

Forum

Ik wil gewoon even wat kwijt:)...
Ga naar pagina Vorige 1 ... 5482 5483 5484 5485 5486 5487 5488 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Van alles wat
Auteur Bericht
ROELANDE345

BerichtGeplaatst: zaterdag 18 mei 2013, 22:16

verwijdert

Laatst aangepast door
ROELANDE345
op zondag 19 mei 2013, 17:53
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA373

BerichtGeplaatst: zaterdag 18 mei 2013, 23:23

Wel ze is nog niet online, dus vast leuke avond Lachende smiley Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968

BerichtGeplaatst: zaterdag 18 mei 2013, 23:42

http://www.youtube.com/watch?v=go1-BoDD7CI

Taize op zijn mooist he.

Thomas
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA373

BerichtGeplaatst: zaterdag 18 mei 2013, 23:48

gewoon effe liefs voor iedereen en succes met date
petra die niet meer gaat verlengen, zie wel of ik nog es terugkom Smiley die vol vragen zit
Naar boven

Auteur Bericht
ANN479

BerichtGeplaatst: zaterdag 18 mei 2013, 23:50

PETRA373 schreef:
Wel ze is nog niet online, dus vast leuke avond Lachende smiley Lachende smiley

Je bent niet een beetje nieuwsgierig maar ietsje meer dan een beetje Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
HARALD940

BerichtGeplaatst: zaterdag 18 mei 2013, 23:51

Concertkaarten voor 8 verschillende concerten en dansvoorstellingen van het nieuwe theaterseizoen. De verkoop van de kaarten startte vandaag.
Naar boven

Auteur Bericht
MAMALOE463

BerichtGeplaatst: zaterdag 18 mei 2013, 23:52

Nou ik ben weer in de lucht hoor Lachende smiley Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA373

BerichtGeplaatst: zaterdag 18 mei 2013, 23:56

MAMALOE463 schreef:
Nou ik ben weer in de lucht hoor Lachende smiley Knipoog smiley

Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MAMALOE463

BerichtGeplaatst: zondag 19 mei 2013, 00:07

HEIDE936 schreef:
Mamalou,

Oh oke,je las het zo Lachende smiley
Nee,..de nadruk lag ik hier op de jager..omdat ik zei..ik zal nooit een jager worden..en doordat ik jagen op vrouwen zo en zo niet kan begrijpen.

Dat hij zijn konijn kent?
Ziet daarop..dat een jager dan ook bepaalt hoe hij z'n konijn ziet.

Waar ik alleen de nadruk op wilt leggen in dit antwoordt.. is hoe ik het tegen het jagen op een vrouw aan kijkt.
En wilde niet ermee op roepen...wie wie is....

sorry, als je het daarom niet helemaal begreep... Knipoog smiley

Oo ok bedoel je het zoo
Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
HEIDE936

BerichtGeplaatst: zondag 19 mei 2013, 00:28

PETRA373 schreef:
gewoon effe liefs voor iedereen en succes met date
petra die niet meer gaat verlengen, zie wel of ik nog es terugkom Smiley die vol vragen zit

Je zal erover nagedacht hebben Petra,,
Dankje wat ik van je leerde..en vooral voor de lachspieren
die ik weer weet te zitten Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
HEIDE936

BerichtGeplaatst: zondag 19 mei 2013, 01:05

Ik zei in mijn haasten
De weg die zonder U leven
Gaat alles voor de wind
Totdat U mij liet zien
Het einde van die wegen

Mag ik in vertrouwen wachten
Op waar U weidt en hoe U leidt
Dan kan mijn pad door diepe dalen
Uw geheimen achterhalen

Mijn reis op aard ligt in U hand
Ik weet U woord houdt eeuwig stand
U stuurt de mensen op mijn pad
Zo ervaar ik weer, U hebt mij lief gehad

Liefgehad tot het einde Gods kind!
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA373

BerichtGeplaatst: zondag 19 mei 2013, 01:33

HEIDE936 schreef:
Je zal erover nagedacht hebben Petra,,
Dankje wat ik van je leerde..en vooral voor de lachspieren
die ik weer weet te zitten Lachende smiley

oh ik heb eigenlijk best veel van jullie allemaal geleerd en
willemijn, sterkte, ook al botstten we wel es
shanita heel veel liefs
ach zo ga ik heel lange lijst maken, marty die lieve vrouw, die niet durft te schrijven bijna op forum
jol , mamaloe, hoop dat deze man de ware voor je is....
roelanda , pieter en thomas met goeie bijdragen... miss zeeland en wel steentje, etc...
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEM618

BerichtGeplaatst: zondag 19 mei 2013, 01:37

PIETER619 schreef:
is het wel Willem, of wordt die nu dubbel gebruikt, dit gezien deantwoorden Knipoog smiley

dubbel gebruik van een acount is niet toegestaan, pieter........ Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEM618

BerichtGeplaatst: zondag 19 mei 2013, 01:39

HEIDE936 schreef:
Ik ga het nog even met mn zus djes bespreken
We hadden het er wel even over vd week om ook naar de PN te willen

Maar dv,begin volgende week meer duidelijkheid WILLEM Knipoog smiley

het lijkt ons in elk geval erg leuk jullie weer te ontmoeten, heide........
Engeltje smiley
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252

BerichtGeplaatst: zondag 19 mei 2013, 07:19

STEENTJE178 schreef:
Vijfjes
Best begrijpelijk
Jeruzalem's muur omstreden
Conflicten blijven, felle strijd
Onbegrijpelijk

Ja is onbegrijpelijk. En toch, Jeruzalem... God is getrouw, Zijn plannen falen niet. Beloften rusten op Israël en de volken rondom. Het heil uit de Joden, dat was zo en zal zo zijn. Eens komt alles goed maar niet op wereldse wijze ook al mogen we altijd streven naar de vrede, naar verzoening en eenheid.

Jeruzalem
Strijdpunt, speerpunt
Jij zult stralen
Hij zal als Held
verlossen.

Laatst aangepast door
JOL252
op zondag 19 mei 2013, 07:19
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252

BerichtGeplaatst: zondag 19 mei 2013, 07:35

PETRA373 schreef:
Vast vette party daar Jol. Lachende smiley

Ja, even bij ze gekeken gisterMIDDAG na de dienst, want voor de dienst aankomen had geen zin, het spul lag nog te pitten en pas tegen 11/12 uur in de ochtend was er leven op hun veld.
Behalve vette party ook vet in de drassigheid, dus morgenavond een vette was.
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252

BerichtGeplaatst: zondag 19 mei 2013, 07:37

DVD Agent of Grace. Over het leven van Bonhoeffer.
Naar boven

Auteur Bericht
MAMALOE463

BerichtGeplaatst: zondag 19 mei 2013, 07:38

[quote=PETRA373]

Lief van je Petra! Kussende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MAMALOE463

BerichtGeplaatst: zondag 19 mei 2013, 07:39

JOL252 schreef:
Ik ben mij altijd zo dankbaar als ik zoiets van me krijg. Clown smiley

Hahaha die is goed Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MAMALOE463

BerichtGeplaatst: zondag 19 mei 2013, 07:45

PETRA373 schreef:
oh ik heb eigenlijk best veel van jullie allemaal geleerd en
willemijn, sterkte, ook al botstten we wel es
shanita heel veel liefs
ach zo ga ik heel lange lijst maken, marty die lieve vrouw, die niet durft te schrijven bijna op forum
jol , mamaloe, hoop dat deze man de ware voor je is....
roelanda , pieter en thomas met goeie bijdragen... miss zeeland en wel steentje, etc...

Wanneer ga je weg Petra?
Jammer, kunnen we je niet overhalen ofzo dat je toch blijft?
Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
We zullen je veel te erg gaan missen hier!
Naar boven

Auteur Bericht
MAMALOE463

BerichtGeplaatst: zondag 19 mei 2013, 07:47

Ben van plan straks met de jongens naar de kerk te gaan, en als we uit de kerk komen heerlijk een bak koffie met slagroom en appeltaart ala mamaloe Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: zondag 19 mei 2013, 08:23

Hello my dear,

Er zijn van die dagen dat het zelfs de beste ontbreekt aan Eenvoud - Aandacht - Koffie - Gekkigheid - Verwondering - Huys & Haard - Anti Oxidanten(?) - Hoffelijkheid - Beltegoed - Perspectief - Zelfspot - Mildheid - Focus - Aanvaarding - Hartelijkheid - Ruimte - Timing - Zelfzorg - Ritme - Geduld - Historisch Besef - Kwaliteit - Overzicht - Toewijding - Vertrouwen - Geld - Vervoer - Authenticiteit - Hartstocht - Glans - Gezondheid - Logica - Moed - Wederkerigheid - Omega3 vetzuren(?) - Compassie -Zout- Woorden - Bandbreedte - Souplesse - Waardigheid - Uithoudingsvermogen.

Godzijdank kan ik elk moment weer Stoppen - Kijken - Anticiperen - Rusten - Verpatsen - Ontwarren - Onderhandelen - Kappen Met Klagen - Sparren - Vertrouwen - Twijfelen - Bewegen - Beginnen - Stoppen - Loslaten - Verscheuren - Gunnen - Informeren Naar de Blinde Vlek - Ontzuren - Binnenstebuiten Dragen - Koesteren - Kijken - Verzachten - Inlijsten - Onderhouden - Watertanden - Uitloggen - Bemoedigen - Onderzoeken - Versimpelen - Kiezen - Springen - Dragen - Delen - 'James Bond Showeren' - Kappen Met Voor Lief Nemen - Verliezen - Grinniken - Onteigenen - Rectificeren - Ontvangen - Niksen - Kijken - Vragen - Schenken - Begroeten - Doorleven - Oefenen - Spelen - Kappen Met Gelijk Halen / Evangeliseren - Doorbreken - Verbreken - (gepast) Vloeken - Verdiepen - Ontheiligen - Verbinden - Werken - Uiten - Zwijgen - Koffie Zetten - Meedeinen - Dansen - Onderdompelen - Crediteren - Verversen - Kijken - Bezuinigen - Verrijken - Onttrutten - Verlaten - Respecteren - Kappen Met Idealiseren/Minachten - Beveiligen - Bezinnen - Tukken - Rouwen - Afstoffen - Handelen - Kijken - Vergeven - Aanvaarden - Stoeien - Omkeren - Vieren - Inloggen - Afmaken - Smelten - Waterlanden - Overnieuw Beginnen - Kleur Bekennen - (Bijna) Zonder Einde.

Als je de Immer Schreeuwende Alwetende Rekenmeester in je hoofd soms even laat voor wattie is -slechts een schrikachtige halfgod- weet je gaandeweg wat je moet doen of laten, want de goden die lachen* zich rot / stuk / kapot om hun eigen koppige verzet, voor zolang het ze gegund is, trillend van ontzag & plezier. Uiterste best Voor Vandaag.

*althans, dat heb ik gelezen, dat ze dat doen ;

illustration ripped

Laatst aangepast door
SHANITA130
op zondag 19 mei 2013, 08:24
Naar boven

Auteur Bericht
CORTAZAR588

BerichtGeplaatst: zondag 19 mei 2013, 10:06

IK denk dat Carolina in essentie gelijk heeft.

de zondesmet is misschien een ouderwets woord en heeft een negatieve lading , maar wat wij ook doen , de pure toewijding en zelfopoffering waarmee de Heer de dingen deed zullen wij nooit kunnen behalen.

dat is misschien frustrerend maar juist zo waar omdat Hij daarom is gestorven.
God de Vader zag meteen al wat wij mensen ervan bakten in deze wereld ....NIKS .

Dus ook al doen we nog zo ons best en is onze intentie nog zo puur en hebben we het gevoel dat we iets fantastisch doen.......het is en blijft ....mensenwerk.
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA373

BerichtGeplaatst: zondag 19 mei 2013, 10:22

me abbo loopt nog tot 25 mei
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: zondag 19 mei 2013, 10:35

Dit vind ik een goed doordacht stukje wat Lydia eens schreef: Ieder mens hoort in principe in zn autoriteit te staan, dat stuk om je heen waar jij jij bent, waarin de relatie met God centraal is.
Zodra je je autoriteit wil verbinden met die van een ander, ga je werken aan een brug.

Op die brug kom je samen, en mocht het fout gaan, dan kan je terug vallen op je eigen autoriteit.
Dan val je niet meteen in een 'onoverkomelijk' gat waarin je je gaat afschermen om niet gekwetst te worden.

Dat kan binnen een partnerrelatie zijn alswel binnen een vriendschap.

Zodra je van je eigen grond gaat weggeven omdat je niet jezelf kunt/wilt/durft te zijn, gaan je grenzen eraan.
En hoe meer je van je grenzen weggeeft, hoe meer een 'burn-out' op de loer ligt.

De letterlijke betekenis van een burn-out is ook ' leeggegeven', 'opgebrand'
Die grens moeten we zelf bewaken, en met behulp van God, door alles waar we over twijfelen los te laten en bij God brengen.

Maar ja.... het 'takes two to tango' dus.... wil je een eerlijke oprecht verbinding met elkaar is het noodzakelijk om het geven en nemen in balans te houden, een verantwoordelijkheid die je samen draagt in een relatie.

Als er onder in de verse fundering al een steentje scheef komt te liggen, volgt de rest vanzelf.. een soort van toren van Pisa.

Je moet je eigen grenzen bewaken!
Je kan zelfs in een burn out raken als je dat niet doet!

Laatst aangepast door
SHANITA130
op zondag 19 mei 2013, 10:51
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA373

BerichtGeplaatst: zondag 19 mei 2013, 10:38

Wie bid er mee vandaag voor exmilitairen van bosnie/kosovo?
Sommigge hebben vandaag voor het eerst een reünie georganiseerd,
gebed gevraagd voor deze helden die zich inhebben gezet voor anderen en al de dingen die ze daar hebben meegemaakt een plek in hun hart moeten geven.

Nogmaals oproep voor gebed, voor deze mannen
De reunie was leuk,maar hier het verslag te hebben gehoord hoe het met iedereen gaat is gebed voor deze mensen nodig.
De groep had eerst in een dorpje en later in sarajevo geweest.
verbaasd me hoe niemand op deze gebedsoproep reageert,
En dan denk ik, niet bewust van het leed, waar ik over zwijg, want is privé van deze mannen. Maar jee hoe sterk is de kracht van gebed, hoe hard hebben deze mensen god nodig in hun leven
Zou toch gaaf zijn als er zo,n 20 mensen es gingen bidden een tijdje voor deze mannen.
da,s 1 tiende deel van de cristelijke leden.....
trekt niemand zich het lot aan van deze mannen, veel meegemaakt Huilende smiley, smiley in tranen
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: zondag 19 mei 2013, 11:00

Zondag 19 Mei, 2 Petrus 1: 1-9; Afscheidsbrief.

Nog een andere brief lezen we deze maand. Nu een van Petrus. Net als Petrus is hij een van de meest bekende apostelen. Hij stelt zich voor met zijn oude en zijn nieuwe naam Simon en Petrus. Zijn mensennaam en zijn doopnaam. Het is maar een korte brief. Al lezend vraag je je zelfs af: is dit wel een brief? De adressering is heel algemeen, persoonlijk groeten doet hij niet. de brief heeft meer iets van een persoonlijk getuigenis dat mensen weleens opschrijven in een afscheidsbrief die ze kort voor hun dood rondsturen aan vrienden en bekenden. Of ergens opbergen met de aanwijzing: pas na mijn dood te lezen. In welke stad de apostel schrijft, wordt ook niet duidelijk. Ik denk dat hij schrijft in de stad Rome omdat hij straks vertelt dat zijn levenseind dichtbij is gekomen.
Op zo’n moment kijk je terug op de weg die je ging. Je denkt: was het de moeite waard en leverde het genoeg op voor God? Voor Petrus reden ons intens aan te sporen vroom en toegewijd aan God te leven. Je voelt je zwak? Petrus zegt: Ons zijn kostbare, rijke beloften gedaan door God! Beloften van bevrijding en ontkoming. Je ziet tegen de dingen op vandaag? Ons zijn kostbare, rijke beloften gedaan!
Daar mag je God op aanspreken. Leef in de kracht van Gods beloften!
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252

BerichtGeplaatst: zondag 19 mei 2013, 11:03

CORTAZAR588 schreef:
IK denk dat Carolina in essentie gelijk heeft.

de zondesmet is misschien een ouderwets woord en heeft een negatieve lading , maar wat wij ook doen , de pure toewijding en zelfopoffering waarmee de Heer de dingen deed zullen wij nooit kunnen behalen.

dat is misschien frustrerend maar juist zo waar omdat Hij daarom is gestorven.
God de Vader zag meteen al wat wij mensen ervan bakten in deze wereld ....NIKS .

Dus ook al doen we nog zo ons best en is onze intentie nog zo puur en hebben we het gevoel dat we iets fantastisch doen.......het is en blijft ....mensenwerk.

Niet meteen. In eerste instantie zag Hij dat het goed was en wandelde Hij in vertrouwen en vriendschap met de mens. Er kwam een kink in de kabel en dat was catastrofaal.
Het heimwee naar wat zo volmaakt en perfect was en het verlangen om weer met de mens in volmaakte eenheid te wandelen bleef. De volmaakte Mens kwam en in Hem ziet God ons als volmaakt, mysterieus maar waar.

Alles wat wij voor Hem doen zou dus besmet zijn met zonde. Dat is een pittige live-discussie waard. Ik geloof enerzijds zeker dat de schepping gebroken is, dagelijks zien we het om ons heen. Ik geloof ook dat het volmaakte nog moet komen als alles vernieuwd wordt en wij met Hem zullen zijn. Toch vraag ik me nu af of God zo naar ons kijkt als wij iets voor Hem doen. We bouwen behalve dat we in onze onvolkomenheid hout en stro gebruiken zeker ook met goud die de vuurproef doorstaat.
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: zondag 19 mei 2013, 11:09

...dat ik vaak dingen heb geschreven tijden terug en een tijdje terug.

Sommige dingen zou ik nu anders schrijven dus ja, kom ik dingen tegen, en ik kijk ook weleens naar een topic, ja dan wijzig ik die.

Dan wijzig ik niet de strekking van mijn posting(s) natuurlijk, dat kan niet, sowieso omdat anderen erop kunnen hebben gereageerd.

Maar ja, dan wijzig ik gewoon dingen die ik nu, op een andere manier wil zeggen, en die dan wel op hetzelfde neerkomen. Of dingen die niet spelen nu. Of allang niet meer spelen. Of dingen die ik anders zie nu. Of dingen waar ik het nu niet nodig van vind om die te vermelden. Of dingen die niet nodig waren te zeggen, zeker als het al een herhaling was...

Maar ja, en dat ís vervelend, want als iemand mij al gequote heeft, ja, dan gaat die vlieger niet op, want dáár blijft het dus wel staan. Gefrustreerde smiley

En dit heb ik ook weleens gehad, en nu nog wel eens, met mailen. Ja, ik ben dan gewend als ik post op een forum, en ik wil iets weghalen een zin, of iets veranderen, dat dat kan; je druk op de knop wijzigen en je haalt iets weg, zet er wel of niet iets voor in de plaats, of je veranderd iets.

En ja, die neiging heb ik dan ook met mail, dan heb ik de mail al verzonden, en dan lees ik het even na, en dan denk ik, ja die zin moet eruit, daar moet 'dit en dat' voor in de plaats komen, of gewoon alleen eruit. Ja...en dat lukt dan niet als de mail al verzonden is.... Gefrustreerde smiley

Laatst aangepast door
SHANITA130
op zondag 19 mei 2013, 11:24
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: zondag 19 mei 2013, 11:18

PETRA373 schreef:
me abbo loopt nog tot 25 mei

Hai Petra,

Weet je wat ik dacht, nou je kan ook gewoon denken van even rust, even niet op CM voor onbepaalde tijd, kan dus drie weken zijn, en ook drie maanden. Of iets dergelijks.

En dan gewoon weer eens kijken.

Je weet nooit, denk ik dan Knipoog smiley

Ik zal je nu sowieso heel erg missen Kussende smiley

Maar ja, nog enkele dagen sowieso Lachende smiley

Laatst aangepast door
SHANITA130
op zondag 19 mei 2013, 11:18
Naar boven

ChristianMatch forum index » Van alles wat
Ga naar pagina Vorige 1 ... 5482 5483 5484 5485 5486 5487 5488 ... 6194 Volgende
Pagina 5485 van 6194