ChristianMatch

Forum

Wat vinden jullie hiervan?
Ga naar pagina Vorige 1 ... 5635 5636 5637 5638 5639 5640 5641 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Auteur Bericht
JANS221

BerichtGeplaatst: donderdag 18 juli 2013, 06:44

THOMAS968 schreef:
De opvatting dat er sprake is van een gering aantal uitverkorenen is niet meer dan een eigen theologie, zoals je die in de bevindelijkheid wel tegenkomt. Het staat inderdaad in het Oude Verbond. Het idee dat er maar een paar 'bekeerden' zijn en de rest verdoemd is, is ronduit onjuist. Christus zegt zelf: want een ieder die Mij aanneemt, zal eeuwig leven hebben. Dat is wat anders dan: een ieder die door ons kerkgenootschap als een bekeerde wordt beschouwd. Kennelijk weten de dominees in de bevindelijke kerken het beter dan Christus zelf.
Wat men in deze geloofsgemeenschappen aanhangt, dat er maar een paar bekeerden behouden zijn, is een geheel eigen theologie en niet zo Bijbels, al beweren ze dat wel. Ik zou dat willen tolereren als het niet zoveel onnodige angst meebracht. God is geen sadist die in willekeur nagenoeg iedereen afwijst maar een God van liefde en vergeving. Wat in deze oudtestamentisch denkende kerken wordt geleerd is niet meer dan een vorm van doorredeneren op grond van theologische dogma's.

God is dezelfde maar door het offer van Christus zijn we in een nieuwe verhouding met Hem komen te staan. Het heet niet voor niets het Nieuwe Verbond. Het lijkt wel of men in sommige kerken het Nieuwe Testament niet wil begrijpen.

Wie Christus aanneemt en Hem probeert na te leven, is behouden. Het menselijk tekort daarin is aan het kruis voldaan. Dat is de Blijde Boodschap. Geloven en vertrouwen is in het Grieks hetzelfde woord. Wie gelooft in God mag op Hem vertrouwen en hoeft niet in angst te leven om niet uitverkoren te zijn. God verdoemt je niet want Hij heeft je lief. God laat niet varen het werk dat Hij met je begon sinds je Christus aannam. Alleen dan is het aannemen van Hem een een Blijde Booschap en een echte bevrijding.

Thomas

AMEN!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANNA415

BerichtGeplaatst: donderdag 18 juli 2013, 06:44

NATASCHA642 schreef:
je moet ook geen gras roken , laat staan op eten Clown smiley
je kunt er ook groene drankjes mee brouwen... Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ANNA415

BerichtGeplaatst: donderdag 18 juli 2013, 06:48

KLUS667 schreef:
Ga je ook naar Petra? Schitterende stad!!
Tuurlijk en ff badderen in de Dode Zee Coole smiley met zonnebril
Naar boven

Auteur Bericht
ANNA415

BerichtGeplaatst: donderdag 18 juli 2013, 06:50

KLUS667 schreef:
Verraste, verbaasde smiley Dus CM is geen sprookje Geschokte, onthutste smiley

Heel veel geluk Lies!! Lachende smiley met blinkend witte tanden

Nee Klus ook al lopen er hier kaboutertjes gras te roken/eten (ofzo iets)

Veel geluk Lies
Naar boven

Auteur Bericht
ANNA415

BerichtGeplaatst: donderdag 18 juli 2013, 07:00

THOMAS968 schreef:
De opvatting dat er sprake is van een gering aantal uitverkorenen is niet meer dan een eigen theologie, zoals je die in de bevindelijkheid wel tegenkomt. Het staat inderdaad in het Oude Verbond. Het idee dat er maar een paar 'bekeerden' zijn en de rest verdoemd is, is ronduit onjuist. Christus zegt zelf: want een ieder die Mij aanneemt, zal eeuwig leven hebben. Dat is wat anders dan: een ieder die door ons kerkgenootschap als een bekeerde wordt beschouwd. Kennelijk weten de dominees in de bevindelijke kerken het beter dan Christus zelf.
Wat men in deze geloofsgemeenschappen aanhangt, dat er maar een paar bekeerden behouden zijn, is een geheel eigen theologie en niet zo Bijbels, al beweren ze dat wel. Ik zou dat willen tolereren als het niet zoveel onnodige angst meebracht. God is geen sadist die in willekeur nagenoeg iedereen afwijst maar een God van liefde en vergeving. Wat in deze oudtestamentisch denkende kerken wordt geleerd is niet meer dan een vorm van doorredeneren op grond van theologische dogma's.

God is dezelfde maar door het offer van Christus zijn we in een nieuwe verhouding met Hem komen te staan. Het heet niet voor niets het Nieuwe Verbond. Het lijkt wel of men in sommige kerken het Nieuwe Testament niet wil begrijpen.

Wie Christus aanneemt en Hem probeert na te leven, is behouden. Het menselijk tekort daarin is aan het kruis voldaan. Dat is de Blijde Boodschap. Geloven en vertrouwen is in het Grieks hetzelfde woord. Wie gelooft in God mag op Hem vertrouwen en hoeft niet in angst te leven om niet uitverkoren te zijn. God verdoemt je niet want Hij heeft je lief. God laat niet varen het werk dat Hij met je begon sinds je Christus aannam. Alleen dan is het aannemen van Hem een een Blijde Booschap en een echte bevrijding.

Thomas

Toch wordt er ook in het nieuwe verbond regelmatig over uitverkorenen gesproken (bv Matt 20, Joh 15, Ef 1)
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252

BerichtGeplaatst: donderdag 18 juli 2013, 08:05

ANNA415 schreef:
Toch wordt er ook in het nieuwe verbond regelmatig over uitverkorenen gesproken (bv Matt 20, Joh 15, Ef 1)

Maar staat bij alles niet centraal: "Zo lief had God de wereld, dat Hij Zijn Zoon gegeven heeft, opdat wie in Hem gelooft niet verloren gaat maar eeuwig leven heeft?" Dus ook weer: Want een ieder wie Hem aanneemt.

Er zijn veel geroepen, niet iedereen uitverkoren... volgens mij gaat het hier om wie op die roep ingaat, dus die vrije uitnodiging voor iedereen van een God die niet wil dat iemand verloren gaat.

Laatst aangepast door
JOL252
op donderdag 18 juli 2013, 08:06
Naar boven

Auteur Bericht
ADELAAR559

BerichtGeplaatst: donderdag 18 juli 2013, 08:48

Leuk plan en het is voor mij prima te doen qua afstand. Alleen zie ik nog niet dat er mensen van mijn leeftijd zich opgegeven hebben.
Mocht dat nog gebeuren, ben ik van de partij!

Ik wacht de overige reacties nog even af, maar laten we zeggen 'onder voorbehoud' doe ik mee.

Groetjes Theo
Naar boven

Auteur Bericht
CHRISTIAN542

BerichtGeplaatst: donderdag 18 juli 2013, 09:40

SHANITA130 schreef:
Ja, dat was wel een tijdje zo, bij mij, omgekeerde.

Ja, nu niet meer.

Ik heb 2 lieve exen als vriend, misschien dat dat ook scheelt.

En ja, de eerlijkheid gebied: ik ben ook erg bang voor SOa's, ....

En, ben er ook achter dat alleen je huissie ook wel erg fijn is.

En, met God leven ook erg belangrijk voor me geluk.

Ik heb ergens een keer gelezen, weet niet meer waar hoor, dat het voor vrouwen makkelijker kan zijn, kan, hoeft niet.

Misschien val ik wel onder die categorie van 'kan makkelijker zijn'.

Knipoog smiley

Wat mij betreft kan de topic gesloten worden.
Naar boven

Auteur Bericht
CHRISTIAN542

BerichtGeplaatst: donderdag 18 juli 2013, 10:00

eenzaamheid ,en wat er tegen te doen...

Waarom zeggen jullie die alleen zijn dat jullie alleen zijn?
Het is een verschil tussen alleen ZIJN of alleen VOELEN.
Ik geloof wie zich alleen VOELD die mist God om hem heen op dat moment.
Dan is het heel simpel:sta stil en kijk niet naar je eigen gevoel maar kijk naar God..zolang als men zich zelf zielig voeld is het nog steeds vaak de ego
die in de weg staat.
Leer van Jezus..Hij had niks,en werd door mensen bespot en verloochend
had geen schoot om zijn hoofd op te rusten,en wist wat er te komen zou gaan en hoe Hij moest lijden...Wij hoeven niet eens te lijden zoals HIJ.
Wij kunnen ons gelukkig prijzen onder alle omstandigheden,ook al voeld men zich even eenzaam..bedenk Zijn laatste woorden aan het kruis..
Jezus heeft ook nooit geklaagd over dat Hij zich eenzaam voelde..ZIJN vader is immers altyd bij Hem.Zo mogen wij het ook zien.
En zul je je niet meer eenzaam hoeven te voelen.Succes verzekerd!
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA373

BerichtGeplaatst: donderdag 18 juli 2013, 10:03

THOMAS968 schreef:

Thomas

Goed verwoord
Over niet oordelen lanfy. Lees Mattheus 7. 1-6
Gaat over niet oordelen.
Het oude verbond is het oude verbond, daarna kwam er een nieuw verbond , het nieuwe testament, waar Jezus zich zelf aan het kruis geofferd heeft voor alle zondaren,
Houd in dat god van alle mensen houd, zelfs al zondigden ze
Net zoals ik van mijn kinderen houd, ook al doen ze wel Es' wat fout.
Zo zie ik het, kort verwoord

Laatst aangepast door
CHRISTIANMATCH
op donderdag 18 juli 2013, 14:41
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA373

BerichtGeplaatst: donderdag 18 juli 2013, 10:47

LANFY127 schreef:
Ps. Is hier iets mis nee?
Ja als ik morgen auto ongeluk krijg en word wakker in het ziekenhuis en kijk in de spiegel ennzie dat ik ineens jouw hoofd heb Zieke smiley

Ha ha heavy. En franke Stein achtig.......
Vraag me af so wie so, als je je hoofd verliest, na moeten artsen er wel heel snel bijzijn, wil je iemand in leven houden.

Maar sereius. Is er iets mis mee???? Bij verkeert gebruik wel, b.v rijk iemand die lelijk is en hoofd van knap iemand op gruwelijke wijze pakt om mooi door het leven te gaan.
Als die techniek er is, vind ik deze gedachte heel rieeel,
Kijk maar Es' wat mensen elkaar aandoen in de wereld voor eigen genot.....
Eigen belang.....
Van mij hoeven zulke dingen niet en wees effe eeerlijk, hoeveel mensen verliezen hun hoofd, zijn op tijd bij artsen om in leven te blijven?
Naar boven

Auteur Bericht
CHRISTIAN542

BerichtGeplaatst: donderdag 18 juli 2013, 12:39

PETRA373 schreef:

ik citeer:Wie Christus aanneemt en Hem probeert na te leven, is behouden

Jezus zei iets anders....(wie zich zelf verloochend enz )

want proberen te stoppen is nog geen stoppen..
Proberen na te leven is zoiets als de ploeg aan de hand slaan en achterom kijken..Jezus zei : dan ben je ongeschikt voor het koninkrijk.

harde woorden maar God wil dat we alles geven en geen beetje proberen..
Naar boven

Auteur Bericht
JANE410

BerichtGeplaatst: donderdag 18 juli 2013, 12:53

LANFY127 schreef:
En wat over God, die zelf zegt in het OT, Jacob heb ik liefgehad en Ezau heb ik gehaat? En hoe plaats je dan dat de Bijbel zegt: ik heb u uitverkoren van voor de grondlegging van de wereld? Bij mij komt dat over dat of iedereen is verdoemd en er zijn er een paar die uitverkoren zijn, en degenen die niet uitverkoren zijn komen er niet! Hoe voel jij jezelf als je in een trein of stadsbus zit en je weet dat er 95% van de mensen die bij jou in de trein of bus zitten, niet uitverkoren zijn? Komen die in de "hel"? Ga je die mensen het evangelie verkondingen? Ja, of toch maar niet?

Ik denk dat God iedereen voor de grondlegging heeft uitverkoren, Hij wil niet dat er iemand verloren gaat. Maar het is aan ons of we het evangelie aannemen en een keuze maken voor Jezus
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252

BerichtGeplaatst: donderdag 18 juli 2013, 13:02

JANE410 schreef:
Ik denk dat God iedereen voor de grondlegging heeft uitverkoren, Hij wil niet dat er iemand verloren gaat. Maar het is aan ons of we het evangelie aannemen en een keuze maken voor Jezus

Mee eens! En daar heb je het dus weer: Al wie Hem aanneemt. Daar is geen onderscheid in maar een uitnodiging voor iedereen.
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252

BerichtGeplaatst: donderdag 18 juli 2013, 13:03

CHRISTIAN542 schreef:
ik citeer:Wie Christus aanneemt en Hem probeert na te leven, is behouden

Jezus zei iets anders....(wie zich zelf verloochend enz )

want proberen te stoppen is nog geen stoppen..
Proberen na te leven is zoiets als de ploeg aan de hand slaan en achterom kijken..Jezus zei : dan ben je ongeschikt voor het koninkrijk.

harde woorden maar God wil dat we alles geven en geen beetje proberen..

Voor degenen die hier wanhopig en bij voorbaat mismoedig van raken: Hij is genadig en geeft je de handvatten. En daarbij is heel veel ook "werk in uitvoering".

Laatst aangepast door
JOL252
op donderdag 18 juli 2013, 13:03
Naar boven

Auteur Bericht
CHRISTIANMATCH
moderator

BerichtGeplaatst: donderdag 18 juli 2013, 14:38

CHRISTIAN542 schreef:
Wat mij betreft kan de topic gesloten worden.

Waarom?

Er zijn misschien nog wel anderen die willen reageren.
Zolang ze on-topic blijven, geen probleem.

Redactie CM
Naar boven

Auteur Bericht
CHRISTIANMATCH
moderator

BerichtGeplaatst: donderdag 18 juli 2013, 14:44

Beste mensen,

Een interessante discussie, maar totaal off-topic.
Graag een nieuw topic openen over dit onderwerp als daar behoefte aan is.

Mochten mensen nog willen reageren op Lanfy's startvraag, dan kan dat. Anders wordt dit topic gesloten.

Redactie CM
Naar boven

Auteur Bericht
NICKY029

BerichtGeplaatst: donderdag 18 juli 2013, 15:39

LANFY127 schreef:
Dan begrijpen we elkaar! Wat mijn intentie als TS was, dat ik helemaal niet tegen boekverbranding ben! Zolang je het persoonlijk doet! Daar zie ik geen kwaad in! Maar deze Gerda Tolsteyn doet aan boekverbranding om mensen heel duidelijk haar mening en standpunt op te leggen! Buiten haar "waarheid" bestaat er geen waarheid! En weer dat dreigen, OMG, wat heb ik daar een hekel aan! Als je niet dit.....dan gebeurd er dat! Ja en? Omdat zij daar van overtuigt is? Dat is ook nog steeds mijn standpunt wat betreft religie of geloof: religion should be a matter of personal faith, not a tool for judgement! En Gerda past het duidelijk toe als een "tool for judgement"! Duidelijk?

Ik vind dit ook niet kunnen.

Maar wat zou Jezus er van vinden!

Ik vind dat hoe meer je zegt hoe meer mensen er tegen in gaan.
Ik vind dat je beter het goede voorbeeld kunt geven.

Laatst aangepast door
NICKY029
op donderdag 18 juli 2013, 15:52
Naar boven

Auteur Bericht
NATASCHA642

BerichtGeplaatst: donderdag 18 juli 2013, 16:17

ANNA415 schreef:
Ja t is bijna zover.... Clown smiley Nog liefhebbers?

Belooft mooi weer te worden Knipoog smiley Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: donderdag 18 juli 2013, 16:56

Nou, nu ik rustig doe, grenzen stel, dacht dat ik dat al deed, maar nog lang niet bleek uit gesprekken, is me onderdruk, dus niet bovendruk, ineens van de 137, gewoon naar de 90 gegaan, en hoe ik me nu voel denk ik zelfs 80.

Me hartslag is weer gewoon rond de 70 p/m.

Storm in glas water was het. Wat niet wegneemt dat het, die hoge waarden wel degelijk levensbedreigend zijn, zeker als iemand ze contsant heeft.

Dus wel alle onderzoeken volgende week, en de week erop, en dat zijn er veel. Maar ja, voor de zekerheid natuurlijk.

Ik zelf denk psychisch, ja, ik heb jaren dingen lopen doen zowel praktisch en psychisch en ook samen, die eigenlijk ver boven mijn kunnen lagen en ja er komt een leeftijd dat je lichaam 'nee; gaat zeggen.

Dusz: Rust, niet over grenzen zelf geen nano.

2 lieve vrienden die met me zijn en alles doen om het voor mij rustig te houden.

Koel huis, zit op noorden met enkele etages boven me, dus in de winter veel stookkosten maar zomers dus koel, net alsof je AH binnenstapt in deze hitte, zo kan je het vergelijken.

Afijn, iedereen bedankt voor de gebeden die zeker hebben geholpen, en met name lieve Petra Verliefde smiley , voor je bemoedigende postings.

Omdat ik veel mail met me moeder, ze heeft een tablet Verliefde smiley , mail ik degene die ik nog niet terug heb gemaild, volgende week, want ik mail, of heel serieus, anders heeft het geen zin Knipoog smiley

Het grootse cadeau is dat ik weer goed ben met de allerbelangrijkste in me leven, namelijk Verliefde smiley me moeder!
Naar boven

Auteur Bericht
JANE410

BerichtGeplaatst: donderdag 18 juli 2013, 17:12

Wat goed te horen dat het weer in rustiger vaarwater is gekomen met je bloeddruk. Ja, Kan zeker gevaarlijk zijn als `t ie zo hoog is. Dus nu maar goed met je grenzen omgaan.

Zal ook rust geven dat je nu een goed contact met je moeder hebt.

Nou meid, veel sterkte en rustig aan doen hè.

En bedankt dat je dit deelt met ons

Lieve groet Jane Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252

BerichtGeplaatst: donderdag 18 juli 2013, 17:20

CHRISTIAN542 schreef:

Dan is het heel simpel:sta stil en kijk niet naar je eigen gevoel maar kijk naar God..zolang als men zich zelf zielig voeld is het nog steeds vaak de ego
die in de weg staat.
had geen schoot om zijn hoofd op te rusten,en wist wat er te komen zou gaan en hoe Hij moest lijden...Wij hoeven niet eens te lijden zoals HIJ.
Wij kunnen ons gelukkig prijzen onder alle omstandigheden,ook al voeld men zich even eenzaam..bedenk Zijn laatste woorden aan het kruis..
Jezus heeft ook nooit geklaagd over dat Hij zich eenzaam voelde..ZIJN vader is immers altyd bij Hem.Zo mogen wij het ook zien.

Beste Christian,

Waarom denk je dat er in de bijbel, bijvoorbeeld in de psalmen en Klaagliederen en lees Job, een plek is voor de klacht van eenzaamheid? "Mijn God Mijn God, WAAROM hebt U me verlaten" ... Of dat niet een uitroep is van het grote waarom en de verlatenheid. Dat riep Jezus dus ook uit aan het kruis en was een uitroep van diep alleen zijn. Ik denk dat Hij in de tuin voor Hij werd verraden zich juist ook ongelooflijk alleen heeft gevoeld. Het moment dat Hij verraden en verloochend werd zijn momenten van verlaten worden door alles en iedereen. Hij was onder ons een Mens dus met menselijke gevoelens.

Natuurlijk is het feit daar dat God er is. Maar er is wel degelijk ook een diepe alleenheid/eenzaamheid waar niet tegen te vechten is door alleen maar simpel te zeggen dat je dat niet moet of kan zeggen omdat God er toch is. De link die je legt naar "je zielig voelen" vind ik eigenlijk niet zo gepast. Soms komt er inderdaad een vette portie zelfmedelijden bij maar zelfs dan is dat niet zo'n drama. Zelfmedelijden is soms best gerechtvaardigd en een reële kijk op je situatie. Het is soms zelfs gewoon een must om eindelijk een keer jezelf te bezien met medelijden omdat men vaak voorbij gaat aan het gevoel, juist vanwege afdoeners als van: "God is er toch (zeur dus niet)". Die verergeren het vaak alleen maar want werken op het schuldgevoel. Het wordt pas echt een drama als je met zelfmedelijden niet veel verder komt dan je erin wentelen en koesteren en niet meer verder te komen.

Overigens ontkent Jezus het niet dat wij ons eenzaam kunnen voelen ook al is Hij volgens jou de enige die het recht heeft het te zeggen omdat hij zo eenzaam is geweest. Er staat ergens dat Hij met ons mee kan voelen in alles omdat Hij daar is geweest en het heeft meegemaakt.

Laatst aangepast door
JOL252
op donderdag 18 juli 2013, 17:32
Naar boven

Auteur Bericht
CHRISTIAN542

BerichtGeplaatst: donderdag 18 juli 2013, 17:59

GERRIT084 schreef:
Ik denk dat Jezus Christus weinig vrije uurtjes heft gekend, misschien wel geen, vanaf het moment dat Hij geboren is, is Hij vervolgd.
Tot aan Zijn kruisiging aan toe, Hij heeft geleefd als mens en er zijn bruiloften geweest, en van water wijn gemaakt, en ook gedronken.

Lachen hoort bij het leven, net als huilen, en ademen, hoe diep de ellende van welk mens dan ook, ergens wordt wel gelachen.
Dus ik geloof ook niet dat lachen van de duivel is, maar wel waarom je lacht uit leedvermaak, dat is wel van de d.....
Daarvoor wordt je vanzelf wel gestraft, soms meteen, daar zijn wel weer anderen voor, dan krijg je van zelf wel op je ...... (vliegveld van Zurich Knipoog smiley

mensen...de humor van de Here Jezus is als geen mens zo goed gepast.
een wijs man die glimlacht en lacht niet hardop..
Humor dat niet sarcastisch bedoeld is om te kwetsen,bedenk immers wel dat
Hij ook de fantasie heeft geschapen en in ons heeft gelegd..ook dat is een gave van God.
Naar boven

Auteur Bericht
CHRISTIAN542

BerichtGeplaatst: donderdag 18 juli 2013, 18:03

ANNA415 schreef:
Tuurlijk en ff badderen in de Dode Zee Coole smiley met zonnebril

Ik ga drie dagen naar Komst.

waar het ligt weet ik niet maar in de krant stond:Mooi weer op Komst.. Gefrustreerde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
JANS221

BerichtGeplaatst: donderdag 18 juli 2013, 19:19

CHRISTIAN542 schreef:

die in de weg staat.

Was het maar allemaal zo simpel: Jezus is bij je, dus ben je en voel je je nooit alleen. Alleen werkt dat zo niet. Heel veel christenen zijn alleen en voelen zich alleen en toch geloven zij in God.
Wij mensen zijn niet gemaakt om alleen te leven. In het alleen-zijn komen wij niet tot ons recht. En dat kan gevoeld worden als pijn en verdriet. Een mens heeft een ander of anderen nodig.
Geloven betekent niet het eind van alle eenzaamheid. Wel kunnen en mogen wij, gelovend en vertrouwend, het leven leven zoals het op ons afkomt. Vreedzaam en soms zelfs gelukkig leven met een realiteit waarvoor geen makkelijke verklaringen zijn en leven met problemen waarvoor er niet altijd een oplossing is. En daar waar onze rationele vermogens tekort schieten kan geloof ons uittillen boven moeite, pijn en eenzaamheid. Maar dat is niet iets wat altijd zo ervaren wordt, er blijven momenten waarop je je alleen en eenzaam kan voelen, dat is ook de realiteit en dat is volkomen normaal en begrijpelijk. Kome wat komt……

Laatst aangepast door
JANS221
op donderdag 18 juli 2013, 20:28
Naar boven

Auteur Bericht
JANE410

BerichtGeplaatst: donderdag 18 juli 2013, 19:26

CHRISTIAN542 schreef:

die in de weg staat.

Ja, was het maar zo simpel christian. Natuurlijk is God er altijd en kun je met Hem praten. Maar er zijn best momenten dat je je eenzaam voelt, je hebt geen klankbord.
Je kan tegen God praten maar Hij praat niet tegen je terug zoals mensen dat doen.
Ik wil niet klagen maar ik ken de eenzame momenten maar al te goed.

En de Here Jezus moest zeker veel lijden en had ook zijn eenzame momenten, maar Hij had wel 12 dicipelen om zich heen, wat ik heel fijn voor Hem vind.
Maar dat je je nooit naar hoef te voelen door eenzaamheid, was dat maar waar.
En zolang je een baan hebt is het ook nog eens beter om mee om te gaan.
Genoeg afleiding en onder de mensen, helaas zijn veel mensen nu zonder baan en dus eenzamer
Naar boven

Auteur Bericht
FAITH187

BerichtGeplaatst: donderdag 18 juli 2013, 20:01

KLUS667 schreef:
Wat een verwarring ja ;)

Ik geloof dat ik op bijbelse grond mag geloven dat gemeenschap tussen man en vrouw gegeven is binnen het huwelijk.

Vandaar ook een beetje mijn verwijzing naar Gods geboden. En vandaar dat ik mij er wel druk over zou maken.

Ik ben het wel met Klus eens. Ik denk dat het wel belangrijk is dat wij voor ogen houden wat God wil en niet wat WIJ willen. Onze oude-mens moeten wij immers in de dood houden. Ik lees nergens in de Bijbel dat geslachtsgemeenschap voor het huwelijk toegestaan zou zijn, dus ik zou Hem hierin wel gehoorzamen-ook als dit moeilijk is. Ik geloof persoonlijk dat Hij dit dan ook echt zegent.
Naar boven

Auteur Bericht
KLUS667

BerichtGeplaatst: donderdag 18 juli 2013, 20:10

Ik had het niet mooier kunnen verwoorden, was het inderdaad maar zo simpel....

Bedankt J, J & J!!
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: donderdag 18 juli 2013, 20:20

Donderdag 18 Juli, Numeri 10: 11-13; 29 – 32; Gesprek tussen zwagers.

Terwijl iedereen aan het inpakken is, hoor je Mozes tegen zijn zwager Chobab zeggen: ‘Ga met ons mee, ons heeft de Heer het goede beloofd, ook jij zal het goed hebben.’
Chobab is een Midjaniet. Blijkbaar is hij de laatste maanden in het tentenkamp te gast geweest. Mogelijk was hij meegekomen met zijn vader en zijn zus. Mozes’ vrouw (Ex. 18). Maar Chobab zegt: ‘Nee, ik ga liever terug naar mijn eigen familie en mijn geboorteland.’ Maar dan dringt Mozes nog een keer bij hem aan: ‘Ga alsjeblieft mee’, zegt hij, ‘jij kent de woestijn als geen ander, wees ons een gids, jij met je kennis van de woestijn kan ons juist heel erg helpen.’
Dat klinkt heel sympathiek van Mozes. Niet-gelovige zwagers of buren, hebben ons zeker nodig? Zeker! Maar ze luisteren vooral dan heel geïnteresseerd als wij ook een beroep op hen doen en op hun gaven. Alle kans dat je dan ineens merkt dat er veel meer openheid voor God bij hen is dan je altijd dacht. En ze spontaan dingen met je delen, wat je nooit voor mogelijk hield.
Of Chobab ook meegegaan is, staat er niet meer bij. In elk geval moet hij het gevoel gehad hebben dat hij altijd welkom bij zijn ‘zwaar gelovige’ zwager Mozes. Het belang daarvan moet je niet onderschatten.
Naar boven

Auteur Bericht
ANNA415

BerichtGeplaatst: donderdag 18 juli 2013, 21:04

NATASCHA642 schreef:
Belooft mooi weer te worden Knipoog smiley Lachende smiley

Coole smiley met zonnebril Coole smiley met zonnebril Coole smiley met zonnebril Coole smiley met zonnebril Coole smiley met zonnebril Coole smiley met zonnebril
Naar boven

ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Ga naar pagina Vorige 1 ... 5635 5636 5637 5638 5639 5640 5641 ... 6194 Volgende
Pagina 5638 van 6194