| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: woensdag 24 juli 2013, 20:24
|
|
|
|
Mooi en goed geschreven Channah!!!
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op donderdag 25 juli 2013, 19:13
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNA415
|
|
Geplaatst: woensdag 24 juli 2013, 20:28
|
|
|
|
| JOL252 schreef: | Heel juist, we mogen voor onze mening en gedachtegoed uitkomen en niet bang zijn voor weerstand.
Maar dan heb ik een wedervraag... als homoseksualiteit dan zo'n halszonde is, volgens vele gelovigen onder ons, waarom zou Jezus daar niet speciaal aandacht aan hebben besteed tijdens zijn 3 jaar rondgang op aarde?
Jol, nog steeds op zoek naar antwoorden en waarheid. |
Tja dat moet je degenen vragen die dat een halszonde vinden
ik denk niet dat Jezus die 3 jaar specifiek besteed heeft aan welke zonde dan ook. Hij was hier niet om een specifieke zonde aan te wijzen, maar om de straf van alle zonden te dragen. Dus ik zie het niet als onderbouwing dat iets wel of niet zondig zou zijn.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHRISTIANMATCH moderator
|
|
Geplaatst: woensdag 24 juli 2013, 20:29
|
|
|
|
Er komt een nieuwe regel bij op het forum:
Zorg dat de afbeeldingen die je plaatst niet te groot zijn. Is dat wél het geval, dan wordt je afbeelding verwijderd.
Op de Help-pagina van de site kun je uitleg vinden hoe je een foto kunt verkleinen:
http://www.christianmatch.nl/faq.php#antwoord_58
Redactie CM
Laatst aangepast door
|
CHRISTIANMATCH
|
op woensdag 24 juli 2013, 20:30
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ROLF230
|
|
Geplaatst: woensdag 24 juli 2013, 20:31
|
|
|
|
|
Goede tip Manna, dat ga ik doen als de abo afgelopen is!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: woensdag 24 juli 2013, 20:32
|
|
|
|
| SHANITA130 schreef: | Ooooooh, denk je dat je alles gehad hebt ....  |
Zei toch al dat het een slecht moment was
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: woensdag 24 juli 2013, 20:32
|
|
|
|
HAHA
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNA415
|
|
Geplaatst: woensdag 24 juli 2013, 20:34
|
|
|
|
| ERIKA129 schreef: | Ow wat waren die twee buitjes heerlijk.. Heb er lekker een poosje in gestaan  |
Nou ik heb hard gelopen. M'n kapsel!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: woensdag 24 juli 2013, 20:35
|
|
|
|
| ANNA415 schreef: | Nou ik heb hard gelopen. M'n kapsel!  |
Weer of geen weer dat zit bij jou toch dagelijks anders
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNA415
|
|
Geplaatst: woensdag 24 juli 2013, 20:36
|
|
|
|
| ERIKA129 schreef: | Anna denkt ook alleen maar aan maagvulling he  | Jij mag dan ook een plakje hoor
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
|
|
|
|
| ANNA415 schreef: | Nou ik heb hard gelopen. M'n kapsel!  |
Een windhooskapsel is toch in?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNA415
|
|
|
|
|
|
| KLUS667 schreef: | Zie ik eruit als cakekoerier  |
Nou eigenlijk wel
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: woensdag 24 juli 2013, 20:39
|
|
|
|
| MANNA420 schreef: | Als ik zo'n beetje lees wat er geschreven wordt dan merk ik dat er een sterk verlangen is om hier iemand te vinden. Dat is logisch, je schrijft je niet voor de lol in. Teleurstellingen horen er ook bij en daar leer je weer van. Wanneer je zo gefocust bent op het doel is het raadzaam om pauzes te nemen. Zelf neem ik bijna nooit een abonnement dat langer dan drie maanden duurt. Daarna neem ik weer een half jaar of langer pauze en richt ik mij op mijn studie en andere zaken.
Mijn bescheiden tip is om dus ook pauze durven te nemen van datingsites. Beter voor de knip en ook beter voor jezelf. |
Hallo Manna,
Ja, maar jij bent, volgens mijn indruk dan natuurlijk, een prototype van een nette gemotiveerde student van keurige goede huize.
Ja, die uitdrukking 'keurige komaf' heb ik ook hier geleerd, wist niet dat die uitdrukking bestond;)
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: woensdag 24 juli 2013, 20:39
|
|
|
|
| ANNA415 schreef: | Jij mag dan ook een plakje hoor  |
Had ik me aangemeld dan
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JANS221
|
|
Geplaatst: woensdag 24 juli 2013, 20:40
|
|
|
|
| CHANNAH042 schreef: | Heel goed dat je deze vraag stelt Anna.. Natuurlijk mag iedereen zijn of haar eigen mening hebben. De vraag is alleen of we 'onze mening' ook persé moeten UITEN en dan met name zo scherp, hard en veroordelend. En dáár doel ik op.. Ik heb ooit eens opgezocht wat het woord oordelen betekent. Het betekent letterlijk 'het hebben v een sterke mening over iets of iemand' Stel daar tegenover dat God zelf zegt dat wij niet MOGEN oordelen en ALLE oordeel Hém toekomt.
Als normale normen en waarden is mij (door de kerk notabene) geleerd om alleen mijn mening te geven wanneer deze gevraagd wordt. Juist omdat je mensen echt diep kunt kwetsen met je 'mening'.... We kunnen dus beter wat aan onze 'wijsheid' doen.. en onze houding en stoppen met dat oordelen.
Jezus trad op tegen de schijnheiligheid vd WETgeleerden, degenen die ie zonodig hun (scherpe) mening moesten uiten. En dus oordeelden...!
Dan over de mantel der liefde; dit is vaak in een ander verband bedoeld denk ik. Kijk, als iemand bv thuis slecht behandeld wordt, hoeft die echt niet alles te bedekken met de 'mantel der liefde' maar ook dit wordt wel vaak gedaan met alle schadelijke gevolgen v dien. Daarin mogen gezonde grenzen zijn ter bescherming..
In het geval v homoseksualiteit vind ik idd dat 'de mantel der liefde' juist een poort zal zijn om mensen binnen te brengen bij het koninkrijk v God, de God die LIEFDE is! Hij kan niet anders dan liefde ZIJN! Dat gaat zo ontzettend diep! En ja, ik geloof dat er in Zijn liefde dus zeker ook ruim voldoende plaats is voor mensen die zich anders geaard voelen...
En aan Hem komt alle oordeel toe, Jezus heeft korte metten gemaakt met alle oordeel! Door de vervulling aan het kruis (door liefde ook weer) En Hij, die zit op de troon, zal oordelen met Zijn liefde, hoe mooi is dat! Dus ook over MENSEN met een andere geaardheid :)
Gelukkig maar.....ik zou niet graag door mensen geoordeeld worden door mensen die het allemaal beter te denken weten met hun (menselijke mening) Gelukkig ziet God het totaalplaatje v mij, mijn binnenkant én complete leven...! Da's nét even ietsje meer dan wat mensen denken te weten over mij (en dus ook een ander...)
;) Shannah |
Duidelijke bijdrage, Channah!
Ik denk dat er niets mis is om duidelijk je mening te geven of je standpunt te formuleren. Dit is een discussieforum en op een forum wissel je meningen en standpunten uit. Je mening is je mening en je standpunt is je standpunt, die mag je geven en wat mij betreft niet alleen als het gevraagd wordt. Met het geven van je mening kwets je niet per definitie anderen, als je dat wel doet dan doe je toch echt wat fout. En je mening mag soms ook best scherp zijn. Zolang er niet op de man gespeeld wordt, kan en mag iedereen zijn mening hier kwijt. Het er mee eens zijn hoeft niet. Benader en spreek anderen respectvol aan, ook als je het niet met zijn mening eens bent. Sta open voor elkaars mening, lees goed wat de ander schrijft. Blijf rationeel en reageer op de inhoud en speel niet op de persoon. Onderbouw je argumenten en roep niet zomaar wat. Discussiëren doe je niet om te winnen, je kunt van elkaars standpunten iets leren en zo nodig je eigen opvatting wat bijstellen.
En de Bijbel heeft nu eenmaal geen zaakregister waarin je snel kunt opzoeken waar je een kant-en-klaar antwoord op je ethische vragen kunt vinden. Zo kunnen christenen tot verschillende interpretaties van teksten komen. Vaak voelt men zich bedreigd door standpunten die haaks op eigen standpunten staan, uit angst stelt men zich defensief op en is niet bereid naar anderen te luisteren of om tegenstrijdige standpunten in overweging te nemen. Daardoor ontstaat onverdraagzaamheid en veroordeling van de ander en dat heeft al voor veel pijn en leed gezorgd, niet in de laatste plaats bij onze anders-geaarde broeders en zusters .
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
KLUS667
|
|
Geplaatst: woensdag 24 juli 2013, 20:41
|
|
|
|
| ANNA415 schreef: | Nou eigenlijk wel  |
Ok, neem jij vlees mee voor mij? Niet te weinig hoor!! Ik ben van het type we stoppen pas als het op is.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: woensdag 24 juli 2013, 20:42
|
|
|
|
Dank !
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: woensdag 24 juli 2013, 20:44
|
|
|
|
| PETRA373 schreef: | Goed gesproken Erica en inderdaad die programma,'s geven wel beeld de wereld in alsof iedereen zich vol vreet. Heb een zus ze is dik, ze at altijd minder als ik Ze is trouwens mooier als me andere twee duNne zussen. |
Gelukkig dat er mensen zijn die dat wel zien... Maar helaas zegt de wereld nog steeds anders Ik weet wereldwijd zijn er met name in Amerika en Engeland veel mensen die aan obesitas lijden met alle problemen van dien... En ja ik zie dat ook als dat mensen zich dat zelf aandoen maar er zijn er net als mij velen die er weinig aan kunnen doen en dat steekt.. Dat is net zo als met chronische zieken men ziet het aan de buitenkant niet maar het is er wel... Maar nu ga ik van het onderwerp af..
Wat is er mis met volslanke of stevige mensen (die zet ik er zelf even bij) Niks mis mee... Kijk eens eerst naar de persoon zelf leer hem /haar kennen en oordeel dan pas (ik weet het is niet makkelijk) maar wel eerlijk
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: woensdag 24 juli 2013, 20:45
|
|
|
|
Laarsjes met hakjes, was toch met de fiets, soort blauw-achtig legging(weet de naam van de kleur ff niet), en een paars shirtje hele korte mouwtjes, met knoopjes...en daarop zo'n héél erg dun, grijs vessie. Zoiets:
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op woensdag 24 juli 2013, 21:10
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: woensdag 24 juli 2013, 20:46
|
|
|
|
| KLUS667 schreef: | | Ok, neem jij vlees mee voor mij? Niet te weinig hoor!! Ik ben van het type we stoppen pas als het op is. |
Kijk Anna wil je dat ook wel eens meemaken hier lijkt een uitdaging te liggen Overigens de weersverwachtingen voor de hei is warm en nat wat klopt er hier niet
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNA415
|
|
Geplaatst: woensdag 24 juli 2013, 20:47
|
|
|
|
| JOL252 schreef: | | Een windhooskapsel is toch in? |
Natte hondenhaar kapsel niet
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: woensdag 24 juli 2013, 20:47
|
|
|
|
In de volksmond ook wel Jeruzalem nike's genoemd Maar teva's lopen wel lekker alleen dan het elegantere model
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
KLUS667
|
|
Geplaatst: woensdag 24 juli 2013, 20:50
|
|
|
|
| CHRISTIANMATCH schreef: | Er komt een nieuwe regel bij op het forum:
Zorg dat de afbeeldingen die je plaatst niet te groot zijn. Is dat wél het geval, dan wordt je afbeelding verwijderd.
Op de Help-pagina van de site kun je uitleg vinden hoe je een foto kunt verkleinen:
http://www.christianmatch.nl/faq.php#antwoord_58
Redactie CM |
Wat is te groot? Het is toch een link in een pagina, dus de server(s) van CM hebben er geen last van. Alleen hen die nog met een inbelmodempje inbellen zullen last krijgen met het laden als de grootte (kb's, niet afmetingen lxb).
Als het een kwestie van lxb is, dan kan de programmeur een (max) hoogte meegeven......
Suc6!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: woensdag 24 juli 2013, 20:51
|
|
|
|
| JOKE969 schreef: | Ik heb me onlangs bij CM in geschreven, ben benieuwd wat me dat gaat brengen! Ik hoop natuurlijk iets moois 
Ik ben wel benieuwd waarom jullie, naast het aspect van een christelijke datingsite, voor CM gekozen hebben. Er zijn ook nog diverse andere christelijke datingsites (crosspoint, funky fish etc.) Hebben jullie hier ook ervaringen mee, en welke site heeft jullie voorkeur en waarom? |
Cm is een overzichtelijke site en niet al te groot. Op crosspoint is het onoverzichtelijk (snapte weinig van het forum ) Funky fiss is mega groot je ziet door de mensen de mannen niet meer
Nee even serieus cm is gewoon een goede site al was de sfeer een paar maanden zeer beroerd en grimmig... Zit er met tussen posen nu drie jaar op en heb dan wel niet de man van mijn leven ontmoet maar wel goede vrienden aan over gehouden en dat is een groot goed
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNA415
|
|
Geplaatst: woensdag 24 juli 2013, 20:52
|
|
|
|
| ERIKA129 schreef: | Had ik me aangemeld dan  |
Vast wel
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: woensdag 24 juli 2013, 20:54
|
|
|
|
Speciaal voor Petra zal ik het hier ook maar zetten ipv slechtste moment 
Ik is er weer Tja geen idee of ik er zelf blij van ben daar mogen jullie me van overtuigen
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNA415
|
|
Geplaatst: woensdag 24 juli 2013, 20:55
|
|
|
|
| ERIKA129 schreef: | Kijk Anna wil je dat ook wel eens meemaken hier lijkt een uitdaging te liggen Overigens de weersverwachtingen voor de hei is warm en nat wat klopt er hier niet  |
Als het warm is ontstaat er heide brand Dan komen er brandweermannen en die blussen dat met water water is nat Brandweer mannen zijn...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNA415
|
|
Geplaatst: woensdag 24 juli 2013, 20:57
|
|
|
|
| KLUS667 schreef: | | Ok, neem jij vlees mee voor mij? Niet te weinig hoor!! Ik ben van het type we stoppen pas als het op is. |
Jaja, dan heb ik weer minder
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PETRA373
|
|
Geplaatst: woensdag 24 juli 2013, 21:13
|
|
|
|
| KLUS667 schreef: | Wat is te groot? Het is toch een link in een pagina, dus de server(s) van CM hebben er geen last van. Alleen hen die nog met een inbelmodempje inbellen zullen last krijgen met het laden als de grootte (kb's, niet afmetingen lxb).
Als het een kwestie van lxb is, dan kan de programmeur een (max) hoogte meegeven......
Suc6! |
Geef nou maar gewoon toe klus dat jij de schuldigge bent , met je veelste grootte foto,'s over kabouter en hol bewoner.... Speciaal voor jou moest er weer een nieuwe regel komen
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MANNA420
|
|
Geplaatst: woensdag 24 juli 2013, 21:34
|
|
|
|
| SHANITA130 schreef: | Hallo Manna,
Ja, maar jij bent, volgens mijn indruk dan natuurlijk, een prototype van een nette gemotiveerde student van keurige goede huize.
Ja, die uitdrukking 'keurige komaf' heb ik ook hier geleerd, wist niet dat die uitdrukking bestond;) |
Haha of dat zo is betwijfel ik, ik geef deze tip omdat ik zelf ook in zo'n houding zat. Dat je te graag wilt.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
NATASCHA642
|
|
Geplaatst: woensdag 24 juli 2013, 21:35
|
|
|
|
| SHANITA130 schreef: | Ik kreeg wel een hoop aandacht iedereen vroeg wat dat is, en degene die ik niet goed kon zo"' mag ik vragen wat dat is wat je daar hebt?'
Ach, het was fijn omdat ik weer onder de mensen ben, mensen die ik ken....
Was er een tijdje tussenuit, en nu weer opgepikt, maar nu dus echt.
Zo, weet jij hoeveel mensen hartonderzoeken kregen, ja, ook net zo jong, ja zelfs jonger dan ik. Ja, ik zat te praten met vrijwilligers van diverse, ook christelijken inloop dingen in deze stad(nou ja ze noemen het een stad), en ja, dan sta je wel ff te kijken, ja stress is de boosdoener.
Dus ja, krijg nu intensief behandeling, en stress is ook niet goed voor gezonde mensen, nou ben ik dat feitelijk, maar ja, daar krijg je dus hoge bloeddruk van en hoge hartslag, en ja, afvallen en gezond eten en bewegen helpt, maar feitelijk is het alleen stress zei de arts.
Dan weten jullie dat ook weer  |
Je bent niet de enige heb het vorig jaar ook gehad door de malle molen van de cardioloog dus weet wat je doormaakt sterkte
|
|
| Naar boven |
|
|