| Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: vrijdag 26 juli 2013, 15:09
|
|
|
|
| FAITH187 schreef: | | Waaruit maak jij op dat in 1 Korinthe 7 en 8 Paulus refereert naar de ongehuwden die waarschijnlijk eerder getrouwd geweest waren? En deze redenen tot echtscheiding zijn mij weliswaar bekend, maar staat er ook iets in de Bijbel waaruit blijkt dat de vrouw de man ook mag verlaten bij mishandeling (fysiek, psychisch, sexueel-alle vormen zijn mogelijk). Ik heb hier zelf wel naar gezocht maar niets gevonden. Houdt dit dan in dat dit voor God geen reden tot scheiding is? Ik kan mij daar heel moeilijk iets bij voorstellen eerlijk gezegd. |
Een God die van mij zou vragen bij een mishandelende partner te blijven die mij misbruikt en vernedert, met of zonder de kinderen erbij, die mij behandeld als voetveeg .... Nee die god hoef ik niet... dat is de god van de wereld en die is verslagen.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
KLUS667
|
|
Geplaatst: vrijdag 26 juli 2013, 16:05
|
|
|
|
Zegen: VAKANTIE!! Whoehoeoeoeoeoeoeoeoeoeoeoeoeoeoeoeoe
Vervelend: maar 4 weken
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
NATASCHA642
|
|
Geplaatst: vrijdag 26 juli 2013, 16:08
|
|
|
|
| ROELANDE345 schreef: | Beste picknikkers, vraag me af of we het wel door moeten laten gaan. Hannah en Willem niet en volgens Hannah komen er verschillende mensen die anders even aan komen waaien niet (heb ik uit de 2e hand dus weet niet zeker of dit klopt) Pieter niet dus geen tentzeilen voor de regen. En volgens mijn weerapp valt er morgen daar bij de hei 18,7 mm regen. T wordt wel 28 gr dat dan weer wel. Maar zonder schuilgelegenheid lijkt me dat niet leuk. Dus reageer even en zeg wat je ervan vindt als je mee zou gaan. Misschien zijn er alternatieven? |
Ehhh ik ben er morgen ook niet ivm familie zaken sorry
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANTA961
|
|
Geplaatst: vrijdag 26 juli 2013, 16:14
|
|
|
|
Ik lees: Hallo meneer God.... met Anna. Een gemakkelijk lezend boek, dat je stiekem toch aan het denken zet. Bijna filosofisch... De gedachtengangen van een kind. Misschien dat Jezus wel zoiets bedoelde met 'worden als een kind'...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: vrijdag 26 juli 2013, 16:15
|
|
|
|
| BAPPI605 schreef: | Ja, maar die andere is ook leuk!  | Zou ik toch gaan voor die andere....
Er zijn hier mensen die 2 boeken tegelijk lezen....knap vind ik dat... Helaas...voor mij geen boek meer...korte verhalen lukt wel... Maar het blijft jammer!!!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: vrijdag 26 juli 2013, 16:22
|
|
|
|
Vanmorgen een heerlijke plensbui gehad dat was lekker alleen daarna pfff werd het echt mega benauwd buiten maar goed mn blommen benne weer blij en ik ook hoef niet te sproeien
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANJA509
|
|
Geplaatst: vrijdag 26 juli 2013, 16:36
|
|
|
|
Ik ga het ook niet redden en mijn gezelschap kan ook niet,vind het jammer.
Ik lees wel of het door gaat of dat het een andere x word.
En anders voor diegene die wel gaan een fijne middag.
Greetz
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ROLF230
|
|
Geplaatst: vrijdag 26 juli 2013, 17:07
|
|
|
|
Ik zag wat over een chemische reden dat mensen aankomen. Dat komt vaker voor dan men denkt. Zelf woog ik altijd hetzelfde totdat ik een bepaald medicijn kreeg. In zeer korte tijd kwam ik bijna 15 kilo aan. Medicijn weg, kilo's ook zo weer weg.
Een leuk boek wat dit ook wel bevestigd is geschreven door Julia Kang, iemand die jarenlang worstelde met overgewicht. Door gifvrij te eten en te leven vlogen de kilo's eraf en die kwamen er nooit meer aan. Terwijl ze 2500 tot 3000 calorieën per dag eet.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: vrijdag 26 juli 2013, 17:11
|
|
|
|
Ja, ik heb het hele jaar vrij, als ik wil
Ja, ik werk wel, maar ja, zzpjer he, dus eigen tijd indelen 
Maar...fijn voor jou!!!!
Ga je met de kinderen weg toch, ergens waar het mooi is, zei je ?
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op vrijdag 26 juli 2013, 17:12
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: vrijdag 26 juli 2013, 17:13
|
|
|
|
Ja, ben er alweer overheen; ja ik verwerk dat soort dingen veel sneller nu.
Ja, niet druk maken he ;)
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: vrijdag 26 juli 2013, 17:21
|
|
|
|
| ROELANDE345 schreef: | Beste picknikkers, vraag me af of we het wel door moeten laten gaan. Hannah en Willem niet en volgens Hannah komen er verschillende mensen die anders even aan komen waaien niet (heb ik uit de 2e hand dus weet niet zeker of dit klopt) Pieter niet dus geen tentzeilen voor de regen. En volgens mijn weerapp valt er morgen daar bij de hei 18,7 mm regen. T wordt wel 28 gr dat dan weer wel. Maar zonder schuilgelegenheid lijkt me dat niet leuk. Dus reageer even en zeg wat je ervan vindt als je mee zou gaan. Misschien zijn er alternatieven? |
Ja, bij zoiets moet mi de situatie wel enigszins perfect zijn, niet te warm, niet te bewolkt....ja, had ik een auto had ik kunnen blijven hoelang ik wou, en na bijvoorbeeld 2 uur kunnen zeggen, van nou was leuk, maar te warm oid en gaan.
Kan ook Biesbos, maar ja dat moet geregeld worden door mensen daar in de buurt en ik doe het niet alleen(ben al blij dat ik 2 weken aan een stuk minstens elke dag een halve dag heb gewerkt.....pffffft....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: vrijdag 26 juli 2013, 17:38
|
|
|
|
| GERRIT084 schreef: | Mijn zegen was: dat 3 maanden geleden mijn lidmaatschap afliep En het vervelende is dat ik er weer 3 dagen op mocht
Het is er echt nog slechter op geworden allemaal verbeten exen, die je belerend en onderwijzend toebijten Jij niet hoor Shanita, en nog wat weinig anderen  |
Nee, ík niet...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
BAPPI605
|
|
Geplaatst: vrijdag 26 juli 2013, 18:17
|
|
|
|
Van de honderden Christelijke boeken die ik inmiddels heb gelezen, zijn er 3 die ik nooit meer zal vergeten en mij erg geraakt hebben:
Roaring Lambs van Bob Briner De Geboorte van Gene Edwards De uitnodiging van Paul Young
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
BAPPI605
|
|
Geplaatst: vrijdag 26 juli 2013, 18:26
|
|
|
|
Ik hoor net dat de ontvoerder van Cleveland 1000 jaar gevangenisstraf krijgt.... wat zal die man er uit zien als hij vrijkomt!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: vrijdag 26 juli 2013, 18:28
|
|
|
|
Nothing else matters van Metallica
http://youtu.be/urSYWcbWrkY
ENJOY! 
PS: WEL EEN BEETJE HARD MET GOEDE BOXJES!
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op vrijdag 26 juli 2013, 18:30
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: vrijdag 26 juli 2013, 18:37
|
|
|
|
| PIETER619 schreef: | kwam hem weer even tegen dus voor alle zoekers en zoeksters naar de Liefde of liefde,
[url]One Love | Playing For Change | Song Around the World[/url] |
One Love | Playing For Change | Song Around the World
Is Deze het?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JANE410
|
|
Geplaatst: vrijdag 26 juli 2013, 18:50
|
|
|
|
| ERIKA129 schreef: | Vanmorgen een heerlijke plensbui gehad dat was lekker alleen daarna pfff werd het echt mega benauwd buiten maar goed mn blommen benne weer blij en ik ook hoef niet te sproeien  |
Ja klopt, denk je het wordt er beter van en dan is het zo raar drukkend, het ik ook nooit goed hè , nou ja blij dat het zo snel weer droog was
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PIETER619
|
|
Geplaatst: vrijdag 26 juli 2013, 18:51
|
|
|
|
jes tenk joe, geintje maar bedankt, deze bedoelde ik ja
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: vrijdag 26 juli 2013, 18:58
|
|
|
|
Ok
Nog eentje: Big in Japan, Alphaville
http://youtu.be/GyGqk3Uac_Y
Ja, jeugdsentiment en ja, ik ben een oudere jongere...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNA415
|
|
Geplaatst: vrijdag 26 juli 2013, 19:05
|
|
|
|
Als ik op buienradar kijk, valt het wel mee met de kans op en de hoeveelheid regen
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JANS221
|
|
Geplaatst: vrijdag 26 juli 2013, 19:31
|
|
|
|
| FAITH187 schreef: | | Waaruit maak jij op dat in 1 Korinthe 7 en 8 Paulus refereert naar de ongehuwden die waarschijnlijk eerder getrouwd geweest waren? En deze redenen tot echtscheiding zijn mij weliswaar bekend, maar staat er ook iets in de Bijbel waaruit blijkt dat de vrouw de man ook mag verlaten bij mishandeling (fysiek, psychisch, sexueel-alle vormen zijn mogelijk). Ik heb hier zelf wel naar gezocht maar niets gevonden. Houdt dit dan in dat dit voor God geen reden tot scheiding is? Ik kan mij daar heel moeilijk iets bij voorstellen eerlijk gezegd. |
Faith, we kunnen niet zomaar teksten uit de bijbel halen en die nu van toepassing laten zijn. Zoals ik al schreef heeft de bijbel nu eenmaal geen zaakregister waarin je snel kunt opzoeken waar je een kant-en-klaar antwoord op je ethische vragen kunt vinden. Neem de moeite om te ontdekken waarom iets geschreven is, wat de bedoeling was en vertaal dat naar deze tijd. Letterlijk overnemen gaat niet, de maatschappelijke verhoudingen waren anders. Met onze westerse ogen kijken naar teksten van toen volstaat niet. We mogen een nieuwe betekenis geven aan de oude teksten met respect voor de traditie. Jezus, was sociaal en betrokken en kwam op voor de zwakkeren en het uitschot van de samenleving. Hij kwam op voor hen die onrecht aangedaan werd. Hij preekte gerechtigheid en barmhartigheid. Gerechtigheid om mensen tot hun recht te laten komen, vrouwen die in de knel zitten, die mishandeld worden, ook in een huwelijk. Hij was ook barmhartig en wou mensen in nood helpen. Dat is ook wat van ons gevraagd wordt: de ander tot zijn recht laten komen en mensen in nood helpen. We kunnen geïnspireerd worden door de bedoeling van die oude teksten en zo ons christen-zijn gestalte geven. Nieuwe wetenschappelijk inzichten en tekststudies kunnen je tot nieuwe interpretaties brengen. Teksten kunnen inspirerend zijn voor je geloof en leven, om van daaruit naar de medemens te kijken en niet veroordelend zijn. En zo kunnen christenen tot verschillende interpretaties van teksten komen. Je hoeft je niet uit angst vast te klampen aan inzichten uit het verleden, het verhaal gaat verder, het verhaal leeft….. God vraagt niet van ons om je huwelijk te laten voortduren als je mishandeld en vernederd wordt, dan wordt je geen recht gedaan, je komt niet tot je recht, zo is een huwelijk niet bedoeld. Laten wij vooral bewogen en barmhartig zijn, opkomen voor gerechtigheid en in liefde om hen heen staan die dat nodig hebben.
Laatst aangepast door
|
JANS221
|
op vrijdag 26 juli 2013, 19:47
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
KLUS667
|
|
Geplaatst: vrijdag 26 juli 2013, 19:38
|
|
|
|
Mensen, er moeten knopen doorgehakt worden, anders draaien we er morgenavond nog om......
Punt 1: de barbeknoeidingesman heeft afgehaakt.........is er iemand met zo'n ding? Punt 2: het weer.......daar ben ik niet zo bang voor en anders gaan we toch een paar minuten onder een pluutje staan? Punt 3: jullie melden je toch niet af, omdat ik me aangemeld heb
Dus, laten we bij punt 1 beginnen: wie heeft er een bbq? Kosten kunnen we toch delen? De slager hier verhuurt hem niet als je geen vlees bij hem besteld.....jammer hoor.
Klus, die er wel zin in heeft
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FAITH187
|
|
Geplaatst: vrijdag 26 juli 2013, 19:51
|
|
|
|
| JANS221 schreef: | Faith, we kunnen niet zomaar teksten uit de bijbel halen en die nu van toepassing laten zijn. Zoals ik al schreef heeft de bijbel nu eenmaal geen zaakregister waarin je snel kunt opzoeken waar je een kant-en-klaar antwoord op je ethische vragen kunt vinden. Neem de moeite om te ontdekken waarom iets geschreven is, wat de bedoeling was en vertaal dat naar deze tijd. Letterlijk overnemen gaat niet, de maatschappelijke verhoudingen waren anders. Met onze westerse ogen kijken naar teksten van toen volstaat niet. We mogen een nieuwe betekenis geven aan de oude teksten met respect voor de traditie. Jezus, was sociaal en betrokken en kwam op voor de zwakkeren en het uitschot van de samenleving. Hij kwam op voor hen die onrecht aangedaan werd. Hij preekte gerechtigheid en barmhartigheid. Gerechtigheid om mensen tot hun recht te laten komen, vrouwen die in de knel zitten, die mishandeld worden, ook in een huwelijk. Hij was ook barmhartig en wou mensen in nood helpen. Dat is ook wat van ons gevraagd wordt: de ander tot zijn recht laten komen en mensen in nood helpen. We kunnen geïnspireerd worden door de bedoeling van die oude teksten en zo ons christen-zijn gestalte geven. Nieuwe wetenschappelijk inzichten en tekststudies kunnen je tot nieuwe interpretaties brengen. Teksten kunnen inspirerend zijn voor je geloof en leven, om van daaruit naar de medemens te kijken en niet veroordelend zijn. En zo kunnen christenen tot verschillende interpretaties van teksten komen. Je hoeft je niet uit angst vast te klampen aan inzichten uit het verleden, het verhaal gaat verder, het verhaal leeft….. God vraagt niet van ons om je huwelijk te laten voortduren als je mishandeld en vernederd wordt, dan wordt je geen recht gedaan, je komt niet tot je recht, zo is een huwelijk niet bedoeld. Laten wij vooral bewogen en barmhartig zijn, opkomen voor gerechtigheid en in liefde om hen heen staan die dat nodig hebben. |
Je hebt helemaal gelijk Jans. Ik vind het zelf best wel moeilijk om hier zo in te staan. Niet naar anderen toe, maar voor mezelf ben ik best 'streng' om het maar zo te zeggen. Ik kom uit een vrij wettische gemeente, wat mij toch wel behoorlijk getekend heeft (in het negatieve vrees ik).
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: vrijdag 26 juli 2013, 19:54
|
|
|
|
| FAITH187 schreef: | | Je hebt helemaal gelijk Jans. Ik vind het zelf best wel moeilijk om hier zo in te staan. Niet naar anderen toe, maar voor mezelf ben ik best 'streng' om het maar zo te zeggen. Ik kom uit een vrij wettische gemeente, wat mij toch wel behoorlijk getekend heeft (in het negatieve vrees ik). |
Dan is het goed om tegen jezelf te herhalen wat je tegen anderen zou zeggen ;) en waarom jij een uitzondering op die anderen zou zijn wb liefde, barmhartigheid en genade.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNA415
|
|
Geplaatst: vrijdag 26 juli 2013, 19:56
|
|
|
|
| KLUS667 schreef: | Mensen, er moeten knopen doorgehakt worden, anders draaien we er morgenavond nog om......
Punt 1: de barbeknoeidingesman heeft afgehaakt.........is er iemand met zo'n ding? Punt 2: het weer.......daar ben ik niet zo bang voor en anders gaan we toch een paar minuten onder een pluutje staan? Punt 3: jullie melden je toch niet af, omdat ik me aangemeld heb
Dus, laten we bij punt 1 beginnen: wie heeft er een bbq? Kosten kunnen we toch delen? De slager hier verhuurt hem niet als je geen vlees bij hem besteld.....jammer hoor.
Klus, die er wel zin in heeft |
punt 1: ik heb wel een knoeitje punt 2: ik heb een pluutje punt 3: nee ik zit op cake te wachten
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: vrijdag 26 juli 2013, 20:01
|
|
|
|
Nu echt de allerlaatste: !!RANDY CRAWFORD "STREET LIFE" LIVE!!
http://youtu.be/btkWDo8-Cdk
Voor de liefhebbers hier de tekst:
I play the street life Because there's no place I can go Street life It's the only life I know Street life And there's a thousand cards to play Street life Until you play your life away
You never people see Just do you wanna be And every night you shine Just like a superstar The type of life that's played A temptin' masquerade You dress you walk you talk You're who you think you are
Street life You can run away from time Street life For a nickel, for a dime Street life But you better not get old Street life Or you're gonna feel the cold
There's always love for sale A grown up fairy tale Prince charming always smiles Behind a silver spoon And if you keep it young Your song is always sung Your love will pay your way beneath the silver moon
Street life, street life, street life, oh street life Hmm, Yeah, oh
I play the street life Because there's no place I can go Street life It's the only life I know Street life There's a thousand cards to play Street life Until you play your life away Oh !
Street life, street life, street life, oh street life...
I DO NOT OWN THIS SONG JUST A FAN
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op zaterdag 27 juli 2013, 07:16
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOKE969
|
|
Geplaatst: vrijdag 26 juli 2013, 20:03
|
|
|
|
|
almere wordt het nieuwe schaatswalhalla... ipv Thialf....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOKE969
|
|
Geplaatst: vrijdag 26 juli 2013, 20:04