| Auteur |
Bericht |
|
PETRA373
|
|
Geplaatst: maandag 29 juli 2013, 13:19
|
|
|
|
leuk welkom terug josina
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PETRA373
|
|
Geplaatst: maandag 29 juli 2013, 13:22
|
|
|
|
| ANNA415 schreef: | ik zei nog zo tegen je...........  |
Zat nog te twijfelen, zou ik dingen verzetten,en gaan? maar met het weerbericht dacht ik smiddags dacht ik nog verdorie, weer is gewoon heel goed. petra, die niet zo van onweer houd, dacht eh met onweer in het bos....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
KLUS667
|
|
Geplaatst: maandag 29 juli 2013, 14:20
|
|
|
|
| PETRA373 schreef: | Zat nog te twijfelen, zou ik dingen verzetten,en gaan? maar met het weerbericht dacht ik smiddags dacht ik nog verdorie, weer is gewoon heel goed. petra, die niet zo van onweer houd, dacht eh met onweer in het bos....  |
Petra is bang voor kaboutertjes, geef het maar toe!!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
NATASCHA642
|
|
Geplaatst: maandag 29 juli 2013, 14:56
|
|
|
|
| CHRISTIANMATCH schreef: | Rolf velt hier geen oordeel, maar noemt zijn ervaring. Hij zegt ook niet dat dat voor iedereen moet gelden. Graag goed lezen anders wordt het een geval 'pot verwijt de ketel' 
Redactie CM |
oke geen oordeel maar zo kwam het wel over maar neem mijn woorden terug overigens dit had ook anders gekund bijv. via de mail toch ?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
BILLY701
|
|
Geplaatst: maandag 29 juli 2013, 16:03
|
|
|
|
|
Billy is Back !!!!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PETRA373
|
|
Geplaatst: maandag 29 juli 2013, 16:57
|
|
|
|
| KLUS667 schreef: | | Petra is bang voor kaboutertjes, geef het maar toe!! |
daar zet ik gewoon me voet op, op kaboutertjes
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
KLUS667
|
|
Geplaatst: maandag 29 juli 2013, 17:55
|
|
|
|
| PETRA373 schreef: | daar zet ik gewoon me voet op, op kaboutertjes  |
Aaaaahhhh zielug
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: maandag 29 juli 2013, 17:57
|
|
|
|
| ROELANDE345 schreef: | | Ja klopt, de BMI wordt heel voorzichtig toch wat los gelaten. Ook omdat duidelijk is dat een iets hoger BMI ook voordelen heeft. Kijk heel sterk overgewicht is natuurlijk niet gezond en geeft meer kans op allerlei ziekten. Maar het idee dat iedereen jong en oud met verschillende lichaamsbouw en levenstijl in dezelfde BMI groep zou moeten zitten is natuurlijk vreemd |
| Quote: | | Maar het idee dat iedereen jong en oud met verschillende lichaamsbouw en levenstijl in dezelfde BMI groep zou moeten zitten is natuurlijk vreemd |
Hai Roelande,
Er zijn tegenwoordig al sites waar je je BMI kan laten uitrekenen, door, inderdaad, ook je leeftijd en je geslacht in te vullen, naast je hoogte en je gewicht. En het is inderdaad een richting, die niet voor iedereen op hoeft te gaan.
Zonder BMI berekening weet ik ook wel dat ik te zwaar ben, maar ja, bij mij klopt het precies, als ik nog tussen de 6 en 8 kilo kwijtraak, ja dan voel ik me beter en is mijn buik weg. (Ja, een klein buikje blijf ik altijd wel houden, das niet erg, voor mij dan. Nou is het sowieso niet erg, te dik, maar ja, ik voel me zelf beter als ik zit op wat ik, maximaal, mag wegen.
Ik lees net terug en zie dat Thomas al de link naar zon site heeft gegeven
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op maandag 29 juli 2013, 18:54
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PETRA373
|
|
Geplaatst: maandag 29 juli 2013, 18:18
|
|
|
|
| KLUS667 schreef: | Aaaaahhhh zielug  |
das hetzelfde met naaktslakken, je loopt door de tuin en je ziet ze soms niet..... en dan zie je weer iets geplets.....
ma ja, anna die een worst gedraaid had????? eh ha ha... ik zeg niks en voor jou
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: maandag 29 juli 2013, 18:29
|
|
|
|
Ja, wat gaaf!
Echt héérlijk!
Dank!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNA415
|
|
Geplaatst: maandag 29 juli 2013, 19:02
|
|
|
|
| PETRA373 schreef: | das hetzelfde met naaktslakken, je loopt door de tuin en je ziet ze soms niet..... en dan zie je weer iets geplets.....
ma ja, anna die een worst gedraaid had????? eh ha ha... ik zeg niks en voor jou  |
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ROLF230
|
|
Geplaatst: maandag 29 juli 2013, 19:10
|
|
|
|
Dank voor jullie welgemeende lieve reacties, maar ik doelde op wat ik schuingedrukt gemaakt had in Shanita's reactie, nl. dat ze aan allerlei fijne en mooie dingen kan denken voor het inslapen. DAAR doelde ik op. Dat deed me denken aan mijn tienerjaren, dat je zo enthiousiast voor dingen kunt zijn die komen gaan en zijn, ipv "nou het moet maar weer". Ik slaap doorgaans zeer goed, eerder te lang dan te kort. De Heere zei gedankt.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: maandag 29 juli 2013, 19:11
|
|
|
|
| THOMAS968 schreef: | Geslacht, lengte, leeftijd en gewicht inbrengen en je krijgt je BMI en een omschrijving van hoe je er voor staat:
http://www.voedingscentrum.nl/nl/mijn-gewicht/bmi-meter.aspx
Een gezonde waarde is onder de 25. Boven de 30 ben je echt te zwaar. tussen de 25 en 30 is wat afvallen wenselijk. Overigens moet je bij 25 of 26 nou ook weer niet meteen in de stress schieten. Als wat groffe maat geldt dat bij elke kilo die je afvalt, je BMI met ongeveer 0,3 punt daalt.
Thomas, BMI -1,5. |
Mijn BMI is 27, 3
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: maandag 29 juli 2013, 20:12
|
|
|
|
| ROLF230 schreef: | Dank voor jullie welgemeende lieve reacties, maar ik doelde op wat ik schuingedrukt gemaakt had in Shanita's reactie, nl. dat ze aan allerlei fijne en mooie dingen kan denken voor het inslapen. DAAR doelde ik op. Dat deed me denken aan mijn tienerjaren, dat je zo enthiousiast voor dingen kunt zijn die komen gaan en zijn, ipv "nou het moet maar weer". Ik slaap doorgaans zeer goed, eerder te lang dan te kort. De Heere zei gedankt. |
Dat komt ook omdat ik in het dagelijks leven, ja al twee weken, na een tijdje eruit, met mensen omga die ik al 15-20 jaar ken, ja, dus je hebt mekaar ook ouder zien worden.
En dit hoort ook eigenlijk bij aantrekkelijkheid, gewicht, ja iemand die mij heeft gekend toen ik nog een slank figuurtje had en 45-50 kilo woog, ja, die kijkt er doorheen dat ik de laatste 5,5 jaar wat dikker (ahum 70 kilo weeg ik nu), ben geworden.
Ja...en als je mensen hebt waar je ook 's avonds en in het weekend heen kan is makkelijker.
Maar niet zaligmakend.
Alhoewel het wel verdrietig was toen een vriend van mij, zo 6 jaar geleden dood ging(naar de Hemel dus , o, wat heb ik een hekel aan het woordje 'dood' . Daar was ik halve weken, en ja ineens was mijn plek waar ik halve weken was weg...Ja, en daarna ben ik ook zo aangekomen. Ik was ook in shock.
Werd ik toen ik 50 of minder woog, nog geschat op, ja, zelfs 25, ja, nu ik dikker ben(70 kilo, ja, wordt ik gewoon me eigen leeftijd geschat en dat doet een beetje pijn als je je hele leven gewent bent dat mensen je echt jaren jonger schatten.
Maar ja als je jezelf accepteert, en gelukkig bent.
Nou is dat in deze gebroken wereld ook een proces die je hele leven doorgaat, ik hoorde dat als kind ouderen weleens zeggen, en nu snap ik wat zij bedoelden.
Maar ja, ik heb nu veel meer goede dagen, maar ja, word soms wakker met een nachtmerrie en een migraine, dus meteen al als ik wakker ben...ja, PTSS, en daar kan je mee leven, maar daar is niets aan te doen, en soms weer wel.
Het blijft gewoon moeilijk, en je hebt ook makkelijke dagen, vind ik.
En nu heb ik even dat ik vanavond thuis blijf, was gisteren ook al weg, bijvoorbeeld. en Morgen ook weer en ja anders ben ik nooit in me huis. En opruimen blijft ook een issue bij mij....als ik alleen ben voel ik me alleen heb er geen zin in, maar iemand kan me ook niet helpen, want dat wil ik niet.
Ach, zou ik niet geloven ja, dan zou ik het niet meer zien zitten hoor, ja door dat ik geloof zie ik de lol in van dingen, ja klinkt cliché maar is nu even zo
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op maandag 29 juli 2013, 21:19
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: maandag 29 juli 2013, 20:22
|
|
|
|
Maandag 29 Juli, Numeri 14: 26 – 38; Zeg niet iets doms tegen God.
Wat kun je als bang mens toch domme dingen zeggen in plaats van te wachten op Gods hulp. Soms gebeurt precies dat wat je in je angst je gewenst hebt. Alle kans dat iemand tegen je zegt: Maar dat wilde je toch zelf? Dat zei je toch zelf? Nu heb je dan je zin. Zoiets hoor je God hier ook zeggen. De Israëlieten hebben herhaaldelijk gezegd: We sterven nog liever in de woestijn dan dat we ons laten afslachten bij de verovering van het land Kanaän. God zegt tegen hen: Zoals jullie zeiden, zo zal het gebeuren! Jullie sterven in de woestijn. Dat klinkt wel heel menselijk en bitter. Daaraan merk je hoezeer het God aan het hart gaat. Waarom zeggen: mensen soms ook zulke dwaze dingen tegen God? Zoals bijvoorbeeld: ‘Bidden kun je gerust laten, God luistert toch niet!’ Wie zo praat, alle kans dat je op je wenken wordt bediend en God zich afwendt. Of in een heel verdrietige situatie. ‘Houd God er maar buiten!’ Maar als je God erbuiten houdt, Hem niet je verdriet klaagt en om ontferming smeekt, kun je dan verwachten dat Hij het toch doet? Je boosheid, angst of paniek kunnen heel begrijpelijk zijn. Maar wacht nog eens even met iets doms te zeggen. Wordt liever weer eens stil voor God. En reken met zijn genade en zijn geduld.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PETRA373
|
|
Geplaatst: maandag 29 juli 2013, 20:24
|
|
|
|
je vast blijven houden ook aan alle mooie, leuke lieve dingen die gebeuren in het leven shanita liefs en leuk dat je gisteren zo leuk bij de pn hebt gehad....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: maandag 29 juli 2013, 20:30
|
|
|
|
| PETRA373 schreef: | je vast blijven houden ook aan alle mooie, leuke lieve dingen die gebeuren in het leven shanita liefs en leuk dat je gisteren zo leuk bij de pn hebt gehad.... |
Dat was eergisteren
Ja, het blijft een proces ;)
Blijf nu lekker thuis, lekker balkondeur open, lekker doen wat ik zelf wil en even geen gezeur aan me hoofd ;)
Morgenochtend weer de deur uit. en nu wil ik gewoon rust ;)
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: maandag 29 juli 2013, 20:39
|
|
|
|
Steentje: | Quote: | Tsja, er kunnen talloze aanleidingen/redenen zijn waardoor situaties uit de hand lopen. Daar goed op inspelen is soms behoorlijk pionieren met mimale bemensing, maximale inzet en een beperkt budget. En dan willen ze er van overheidswege ook nog op bezuinigen Gefrustreerde smiley |
Wat een leuk woord 'bemensing';)
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FAITH187
|
|
Geplaatst: maandag 29 juli 2013, 20:39
|
|
|
|
| SHANITA130 schreef: | Ja, dat staat er allemaal.
Maar ja als iemand door manipulatie van kerken/of familie getrouwd is om verkeerde redenen, ja, dan zit je dus wel je hele leven in een ongelukkig huwelijk.
En er zijn veel teksten waaruit blijkt dat God niet ons ongeluk op het oog heeft, juist ons geluk.
EEn paar teksten eruit plukken die iedereen kent, ja dat kan ik ook.
Maar juist kijken naar Gods liefde, als iemand een fout heeft gemaakt door te trouwen omdat kerk en familie zaten te manipuleren/pushen, en er enkele jaren later achter komt van, ja dit kan niet, ik hou niet van degene als man, of als vrouw, ben om verkeerde redenen getrouwd, ja, dan ga je niet bij zo iemand blijven, want dan maak je en jezelf en zo iemand ongelukkig. En: "Tot Vrede heb Ik u geroepen!"
Duszzz...zo zit dat.... 
Ps: En ja, natuurlijk heb je verdriet als je gaat scheiden, je had ook goede tijden, ondanks dat je om verkeerde redenen was getrouwd. Je bent je namelijk wel gaan hechten aan iemand.
Maar ja, toch is moet je mi zelfs scheiden dan, want bij elkaar blijven zou liegen zijn naar God toe, en dat is veel erger dan bij mekaar blijven als het echt helemaal niet goed voelt, en spanningen en ruzie gewoon omdat je door manipulatie of pushen bent getrouwd. |
Ik ben het helemaal met je eens dat christenen nogal snel de neiging hebben bepaalde Bijbelteksten aan te halen, en de rest van de Bijbel (vaak OT) maar te vergeten. Als er dan al 'geoordeeld' moet worden, door onze mede-gelovigen, moeten ze dat doen op grond van ALLE teksten, en niet een paar. Eerst zelf onderzoeken, dan praten...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: maandag 29 juli 2013, 21:06
|
|
|
|
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: maandag 29 juli 2013, 21:17
|
|
|
|
Jol: | Quote: | | Rechtzinnig, vrijzinnig, lichtzinnig |
Tis in ieder geval 'zinnig' lol
Ach ja, iedereen die gelooft, doet en wil op zijn manier doen wat God wil, maar ja, iedereen is nog onvolmaakt en maakt fouten omdat we nu eenmaal in deze gebroken wereld leven, denk ik.
En ook, iedereen doet goede dingen, doet dingen ook goed! Maar wel, één ding is zeker: Iedereen die gelooft is wel behouden!
En ja, dat is de kern van het Evangelie!
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op dinsdag 30 juli 2013, 05:31
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
KLUS667
|
|
Geplaatst: maandag 29 juli 2013, 21:27
|
|
|
|
| SHANITA130 schreef: | Mijn BMI is 27, 3  |
De mijne is 26,3, haal ik er 5kg af, dan krijg ik de melding dat m'n gewicht goed bij m'n lengte hoort en "houden zo!" Verder de opmerking: krijg je ook genoeg vitamines en mineralen binnen?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
KLUS667
|
|
Geplaatst: maandag 29 juli 2013, 21:33
|
|
|
|
Ik heb vakantie: huis van top tot teen opgeruimd, gestoft, gezogen, gedweild. Vrieskist ontdooit en schoongemaakt. Gras gemaaid + kantjes geknipt. Mèn, je kan beter werken
Morgen badkamer schrobben, wc's schoonmaken, ramen binnen lappen en daarna: vakantie......hoop ik.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MAARTENVD585
|
|
Geplaatst: maandag 29 juli 2013, 21:49
|
|
|
|
als je gereformeerd bent dan zoek je iemand die uiteraard ook gereformeerd is , maar stel je match en linck en je gevoel gaat uit naar mensen van PKN. maar je wilt liever dat de ander net als jou gereformeerd, kan dat problemen opleveren voor toekomst om keuze te maken voor gereformeerde kerk geloof en PKN kerkgeloof?. ofwel als je dooplid ben van een gemeente en de ander van een andere kerk, hoe ontwikkeld dat zijn er mensen die dat ervaren hebben in hun verkering tijd en hoe lost dat op? je gaat naar beiden kerken? en maakt voor het huwelijk een keuze naar welke kerk je gaat? En is de keuze voor welke kerk belangrijk voor het huwelijk?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: maandag 29 juli 2013, 21:52
|
|
|
|
| KLUS667 schreef: | Ik heb vakantie: huis van top tot teen opgeruimd, gestoft, gezogen, gedweild. Vrieskist ontdooit en schoongemaakt. Gras gemaaid + kantjes geknipt. Mèn, je kan beter werken
Morgen badkamer schrobben, wc's schoonmaken, ramen binnen lappen en daarna: vakantie......hoop ik. |
Zoooo, wat goed!
Kan je jou ook huren zeg maar? Voor 'weet ik veel hoeveel' per uur?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PETRA373
|
|
Geplaatst: maandag 29 juli 2013, 22:06
|
|
|
|
| KLUS667 schreef: | Ik heb vakantie: huis van top tot teen opgeruimd, gestoft, gezogen, gedweild. Vrieskist ontdooit en schoongemaakt. Gras gemaaid + kantjes geknipt. Mèn, je kan beter werken
Morgen badkamer schrobben, wc's schoonmaken, ramen binnen lappen en daarna: vakantie......hoop ik. |
De bedoeling van vakantie is dat je effe je rust pakt..... Dus morgen nog en dan is alles schoon en van je vrije dagen genieten..
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
BAPPI605
|
|
Geplaatst: maandag 29 juli 2013, 22:08
|
|
|
|
Net gelezen: Achter God Aan (God Chasers) van Tommy Tenney Heeft iemand dit boek ook gelezen? Ik vond het erg confronterend!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
BAPPI605
|
|
Geplaatst: maandag 29 juli 2013, 22:13
|
|
|
|
| MAARTENVD585 schreef: | als je gereformeerd bent dan zoek je iemand die uiteraard ook gereformeerd is , maar stel je match en linck en je gevoel gaat uit naar mensen van PKN. maar je wilt liever dat de ander net als jou gereformeerd, kan dat problemen opleveren voor toekomst om keuze te maken voor gereformeerde kerk geloof en PKN kerkgeloof?. ofwel als je dooplid ben van een gemeente en de ander van een andere kerk, hoe ontwikkeld dat zijn er mensen die dat ervaren hebben in hun verkering tijd en hoe lost dat op? je gaat naar beiden kerken? en maakt voor het huwelijk een keuze naar welke kerk je gaat? En is de keuze voor welke kerk belangrijk voor het huwelijk? |
Sorry, misschien een stomme vraag, maar wat is het verschil tussen Gereformeerd en PKN? Ik dacht dat het dezelfde kerk was!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
BAPPI605
|
|
Geplaatst: maandag 29 juli 2013, 22:18
|
|
|
|
Voor de Ajax-fan: nog tot 1 augustus: Ajax-Experience op het Rembrandplein. Was leuk en je hoort nog eens was. Daarna filmpje in Tuschinski en als afsluiter... Zonnen op het Rembrandplein! Lang leve het goede leven!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PETRA373
|
|
Geplaatst: maandag 29 juli 2013, 22:20
|
|
|
|
| LANFY127 schreef: | Kortom: de hel is zo gek nog niet!  |
Wat wil je hier nou eigenlijk mee zeggen lanfy? Cristenen belachelijk maken, terwijl je op een cristelijke site zit???? Warom doe je dat eigenlijk, verveel je je en ga je zo mensen uitdagen? Ik persoonlijk vind het beetje respect. Loos, na anderen toe op de site Eh de hel is zo gek toch niet,,, na ik zit liever niet in de hel met Adolf. Neem aan dat Adolf hitler word bedoeld. Vind ik ook respectloos na joden toe. en tevens slaat het nergens op, om het in een nieuws topic te zetten.
|
|
| Naar boven |
|
|
|
|
|
|
|
|
 |