| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: zondag 4 augustus 2013, 12:08
|
|
|
|
| JOL252 schreef: | Een elektrische pomp hiehaaa
en, wat bij een campingzaak zomaar drie keer zo duur is, is bij de Action een elektriciteitskabel voor buiten. |
Ja. Action heeft goedkope dingen, maar ja dat geldt niet voor alles...want ze hebben dus niet alles bedoel ik maar ja wat ze hebben is wel goedkoop, en ja bij mij zitten ze niet op de hoek, ik moet er zeg maar wel even voor omfietsen, dus ja, kom er minder vaak.
Maar ja, tis wel leuk daar
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PETRA373
|
|
Geplaatst: zondag 4 augustus 2013, 12:17
|
|
|
|
blauw elastiekjes voor in me haar met blauwe nagellak bijpassend en roze elatiekjes met natuurlijk roze nagellak. ha ha echt te gekke kleur... soms zijn kleine dingen heel leuk
het probleem van de dag is, eh zou ik nou de blauwe of de roze???? ha ha
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PETRA373
|
|
Geplaatst: zondag 4 augustus 2013, 12:22
|
|
|
|
houd heilig zijn niet in , dat dat onze indentiteit is? Als burgers van nederland, is onze intensiteit nerderlander dus hebben we een nederlands paspoort
als burgers van het koninkrijk van god, kinderen van god zijn we geheiligd door jezus, zijn we allemaal heilig toch door hem??? Dat is toch onze indentiteit???
daardoor hebben we toch ook rechten? ook al zondiggen, we kunnen die zonde bij jezus neerleggen...
interesant onderwerp, wat houd heilig zijn in??? in mijn ogen mijn indentiteit vooral....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: zondag 4 augustus 2013, 12:25
|
|
|
|
| PETRA373 schreef: | blauw elastiekjes voor in me haar met blauwe nagellak bijpassend en roze elatiekjes met natuurlijk roze nagellak. ha ha echt te gekke kleur... soms zijn kleine dingen heel leuk
het probleem van de dag is, eh zou ik nou de blauwe of de roze???? ha ha |
Ja, nageltjes lakken deed ik ook een tijdje....ja best veel werk, moet heel precies, maar wel heel leuk
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARDIE881
|
|
Geplaatst: zondag 4 augustus 2013, 12:25
|
|
|
|
Het punt in dit topic is dat het gaat over het niet durven te vertellen en daar lopen toch best wat mensen mee in hun maag. Het kan zelfs als enorme last en druk ervaren worden als er veel argumenten zijn waarom je er wel gewoon over zou moet gaan spreken. Ik denk dat voor mensen die niet durven de stap om gewoon te doen ook niet iets vanzelfsprekends is en als je dan die beruchte "dooddoeners" om je oren krijgt wanneer je het dan eindelijk eens probeert zal de kand groot zijn dat je het de volgende keer wel zal laten. Het is een proces waar iemand in kan zitten waarin iemand moet groeien. Ik denk dat het niet durven ook een stukje met gebrek aan zelfvertrouwen te maken kan hebben en zelfvertrouwen is iets dat moet groeien binnenin jezelf.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PETRA373
|
|
Geplaatst: zondag 4 augustus 2013, 12:26
|
|
|
|
| MAMY994 schreef: | Vandaag met ons Zeeuwse allenstaanden clubje (Zeeuws moet je heel ruim zien of de Alblasserwaard, Hoekse Waard en een gedeelte van Overijssel horen tegenwoordig ook bij de provincie Zeeland ) weer een uitje gehad. Ditmaal naar het natuurgebied De Heen bij St. Philipsland. Twee en een half uur met een gids een prachtige wandeling gemaakt. Veel gezien en gehoord. Geweldige ervaren gids. Daarna ergens koffie gedronken en later uit eten geweest. Bij de Grevelingen dus met uitzicht op een prachtig stukje water. Nog een stukje gewandeld, want het eten moet toch kunnen zakken, hè . En toen ook nog maar de uitkijktoren bij de Grevelingen beklommen. Eerst een pad met treden tot de toren en dan nog 7 trapppen van 13 treden op. Om daarna van een overweldigend uitzicht te genieten. Oh zo mooi!!! Na dezelfde 7 trappen en bijbehorende andere treden te hebben bedwongen weer zeer voldaan huiswaards.
En ik heb nog - tot grote verbazing van de gids - een veer van een havik gevonden! |
wauwww. moet gewedlig mooi zijn geweest, bij de grevelingen... ha ha prachtig daar, ik houd gewoon van de grevelingen
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PETRA373
|
|
Geplaatst: zondag 4 augustus 2013, 12:28
|
|
|
|
heel mooie tekst zeeland
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: zondag 4 augustus 2013, 12:31
|
|
|
|
Heilig zijn is dat ik/je er niet meer op los leeft zoals vroeger voor ik geloofde, en niet meer alles doe waar ik zin in heb.
Ik bedoel, sommige dingen kúnnen dan, mi, gewoon niet meer.
Omdat die dan niet te verenigen zijn met het christen zijn, dus ik wil die dingen ook niet meer, want ik ben hervormt door vernieuwing denken,(waar stond dát nou ook alweer?)
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ROELANDE345
|
|
Geplaatst: zondag 4 augustus 2013, 12:37
|
|
|
|
| DANIEL777 schreef: | waarom niet gaan de 2groepen op in 1 groep of moeten we in clubbies blijven zitten terwijl Christus eenheid van ons verlangt?
Desondanks een gezellige barbeQue toegewenst wat jullie ook besluiten om te doen |
Ja waarom maak JIJ er nu 2 kluppies van Daniel?? Pieter's reactie was voor dat er een topic geopend was met de nieuwe datum. Dus graag in de nieuwste picknicktopic reageren
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: zondag 4 augustus 2013, 12:44
|
|
|
|
Opgestaan, na echt zo lang mogelijk te hebben geslapen tot ik echt niet meer kon slapen.
Balkondeur helemaal open gedaan.
Koffie gezet.
Medicijnen ingenomen, althans een deel.
En ja, ik kan weg, de natuur in met iemand maar ik doe dat niet.
Ik ga het zo druk hebben, moet morgen ook al om 7 uur opstaan.
Dus ja, ik hou rust zeg maar, en als ik de afwasgeest over me krijg, ga ik afwassen, en/of een opruimgeest, oid.
Zo niet, dan niet.
Ach, ik had eigenlijk gisteren gewoon af moeten spreken, ja, maar ja, toch niet gedaan, want ja de ene ligt een andere niet waar ik ook mee omga, en ja, dan moet ik weer uitleggen dit en dat.
Maar ja, achteraf had ik dat gewoon uit kunnen leggen, en ja, niets aan de hand, of gewoon niets zeggen , had ook gekund, maar ja deze wijsheid heb ik net pas verkregen, en ja, nu is het voor mij al een beetje laat, en ja, 's avonds wil ik niet afspreken met sommigen, dus ja, anders had het nog wel gekund.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: zondag 4 augustus 2013, 13:09
|
|
|
|
| PETRA373 schreef: | blauw elastiekjes voor in me haar met blauwe nagellak bijpassend en roze elatiekjes met natuurlijk roze nagellak. ha ha echt te gekke kleur... soms zijn kleine dingen heel leuk
het probleem van de dag is, eh zou ik nou de blauwe of de roze???? ha ha |
Anders doe je het allebei. Hardstikke hip.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PETRA373
|
|
Geplaatst: zondag 4 augustus 2013, 13:31
|
|
|
|
ja shanita dat ook denk ik.... en dan je intentiteit... misschien doe je het eerste automatisch als je een kind van god bent geworden, heilig....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: zondag 4 augustus 2013, 14:00
|
|
|
|
| JOL252 schreef: | | Anders doe je het allebei. Hardstikke hip. |
Ja, Jol dat is een goed idee, daar was ik zelfs niet opgekomen nog, dus kan je nagaan
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JANS221
|
|
Geplaatst: zondag 4 augustus 2013, 14:25
|
|
|
|
Voor in de vakantie liggen de volgende boeken klaar:
-De weg van de mens – Martin Buber -God zoekt de mens - Abraham Joshua Heschel -Symbolen in de bijbel - Piet Schelling & Cees den Heyer -Mars ontwijkt, venus eist – John Gray
Hoe lang ging ik ook alweer?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: zondag 4 augustus 2013, 14:28
|
|
|
|
| JANS221 schreef: | Voor in de vakantie liggen de volgende boeken klaar:
-De weg van de mens – Martin Buber -God zoekt de mens - Abraham Joshua Heschel -Symbolen in de bijbel - Piet Schelling & Cees den Heyer -Mars ontwijkt, venus eist – John Gray
Hoe lang ging ik ook alweer? |
Nou dat laatste boek lijkt me zeker interessant
Houd die titel in dat er een stoornis in zit als mars niet zou ontwijken maar juist de boel opdrijft?
Laatst aangepast door
|
JOL252
|
op zondag 4 augustus 2013, 14:29
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
Geplaatst: zondag 4 augustus 2013, 14:32
|
|
|
|
| JANS221 schreef: | Een Iphone..... leuk speeltje.....ben ik wel even zoet mee. Is wel wat anders dan een Nokiaatje.....
(Heb wel mijn leesbril nodig....) |
Je wilt nooit weer een andere en je hebt vast alles nog niet ontdekt. Een mobiele CM-site zal wel niet komen ondanks de verzoeken daartoe. CM op de smarthpone blijft dus nog even prutsen, al kan het wel. In het najaar een nieuw besturingssyteem, iOS7 en dan ziet het er nog wat beter uit met meer mogelijkheden.
Thomas, gek op Apple.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JANS221
|
|
Geplaatst: zondag 4 augustus 2013, 14:37
|
|
|
|
| JOL252 schreef: | Nou dat laatste boek lijkt me zeker interessant
Houd die titel in dat er een stoornis in zit als mars niet zou ontwijken maar juist de boel opdrijft?  |
Als ik het boek uit heb, mag jij het lezen en zelf ontdekken.....
Ik citeer uit een recensie:
De schrijver - Amerikaans psycholoog en gezins/relatietherapeut - is ervan overtuigd dat relatieproblemen in belangrijke mate worden veroorzaakt door onbegrip ten aanzien van de fundamentele verschillen tussen mannen en vrouwen. In de liefde zijn volgens hem juist het behouden en respecteren van deze verschillen van belang. In het boek komen onder meer man/vrouw-verschillen in waarneming, reactie op stress en primaire emotionele behoeften aan de orde. Mannen en vrouwen zijn op deze gebieden niet gelijk, maar wel gelijkwaardig en wederzijds afhankelijk. Liefde en dynamische groei zijn pas mogelijk wanneer partners de kans krijgen hun complementaire eigenschapen optimaal te ontwikkelen. Zo wordt het mogelijk te bouwen aan een relatie die gebaseerd is op samenwerking en harmonie en wordt gekenmerkt door wederzijds begrip, doelgerichte communicatie en onderlinge verantwoordelijkheid.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: zondag 4 augustus 2013, 14:38
|
|
|
|
Ik kan gewoon op CM op Iphone vriend, ja, misschien scheelt het ook dat ik met beide handen typ, dus ik heb de Iphone in beide handen en kan zo makkelijk typen en zo meer.
Ze zijn erg leuk!!!
Voor als je geld over hebt :)
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: zondag 4 augustus 2013, 14:39
|
|
|
|
| JANS221 schreef: | Als ik het boek uit heb, mag jij het lezen en zelf ontdekken.....
Ik citeer uit een recensie:
De schrijver - Amerikaans psycholoog en gezins/relatietherapeut - is ervan overtuigd dat relatieproblemen in belangrijke mate worden veroorzaakt door onbegrip ten aanzien van de fundamentele verschillen tussen mannen en vrouwen. In de liefde zijn volgens hem juist het behouden en respecteren van deze verschillen van belang. In het boek komen onder meer man/vrouw-verschillen in waarneming, reactie op stress en primaire emotionele behoeften aan de orde. Mannen en vrouwen zijn op deze gebieden niet gelijk, maar wel gelijkwaardig en wederzijds afhankelijk. Liefde en dynamische groei zijn pas mogelijk wanneer partners de kans krijgen hun complementaire eigenschapen optimaal te ontwikkelen. Zo wordt het mogelijk te bouwen aan een relatie die gebaseerd is op samenwerking en harmonie en wordt gekenmerkt door wederzijds begrip, doelgerichte communicatie en onderlinge verantwoordelijkheid. |
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: zondag 4 augustus 2013, 14:52
|
|
|
|
En, complementair = aanvullend.
Even aangevuld
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: zondag 4 augustus 2013, 14:53
|
|
|
|
| JOL252 schreef: |  |
Oei...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: zondag 4 augustus 2013, 14:59
|
|
|
|
| PETRA373 schreef: | ja shanita dat ook denk ik.... en dan je intentiteit... misschien doe je het eerste automatisch als je een kind van god bent geworden, heilig.... |
Ja, idd automatisch, dingen die ik heel voor de hand liggend zou kunnen vinden om te doen, doe ik niet, gewoon omdat het en een grens is die ik niet overga, en het idd na een tijd, niet eens meer in me opkomt.
Dus ik doe wel waar ik zin in heb, natuurlijk, maar ja wel binnen duidelijke grenzen kan ik dat doen, voor mezelf dan.
En ja, die grenzen zullen voor iedereen anders zijn, omdat iedereen nu eenmaal anders is.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: zondag 4 augustus 2013, 15:02
|
|
|
|
Mijn boekenstapel voor de vakantie:
- De poppenspeler van Warschau (krijg ik maar niet uitgelezen), Eva Waever - Het meisje dat verdween, Els Florijn - De schuilplaats, Nora Norberts - Eva's Berlijn van Eva Wald Leveton - 2 Donald Duck pockets (omdat dat hoort met vakantie, volgens dochterlief)
en misschien nog wat stof tot lezen van Leanne Payne...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: zondag 4 augustus 2013, 15:04
|
|
|
|
Het is bijna tijd voor mijn weekend middagdutje voor als ik niets anders te doen heb(per se moet doen bedoel ik dus) en thuis ben.
Dus ik ga zo, heerlijk voor mijn open balkonnetje net zolang als dat ik zin heb...want ja het is een rustdag, en nu kan het nog...morgen niet meer, 7 uur op... Dat zijn toch geen tijden...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ROELANDE345
|
|
Geplaatst: zondag 4 augustus 2013, 15:08
|
|
|
|
Werken Avonddienst Altijd leuk eerst zet ik iedereen aan het Aan het eind van de avond zijn de meeste clienten aan het
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JANE410
|
|
Geplaatst: zondag 4 augustus 2013, 15:34
|
|
|
|
Heilig=wijde Het betekend dat je als gelovige apart gezet bent
Maar u bent afgewassen, maar u bent geheiligd, maar u bent gerechtvaardigd door de naam van de Heer Jezus Christus en door de Geest van onze God
(1corr 6:11)
Ja, wat Petra zegt je identiteit in Christus
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: zondag 4 augustus 2013, 15:58
|
|
|
|
| CHRISTIANMATCH schreef: | Bij voorkeur berichten in het Nederlands plaatsen. Als je een bericht in een andere taal plaatst, zet er dan even een vertaling bij.
Redactie CM |
Gedaan, en zal dat voortaan even doen!
Bedankt voor deze aanwijzing!
Laatst aangepast door
|
CHRISTIANMATCH
|
op maandag 5 augustus 2013, 08:35
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JANE410
|
|
Geplaatst: zondag 4 augustus 2013, 16:18
|
|
|
|
| MARDIE881 schreef: | Het punt in dit topic is dat het gaat over het niet durven te vertellen en daar lopen toch best wat mensen mee in hun maag. Het kan zelfs als enorme last en druk ervaren worden als er veel argumenten zijn waarom je er wel gewoon over zou moet gaan spreken. Ik denk dat voor mensen die niet durven de stap om gewoon te doen ook niet iets vanzelfsprekends is en als je dan die beruchte "dooddoeners" om je oren krijgt wanneer je het dan eindelijk eens probeert zal de kand groot zijn dat je het de volgende keer wel zal laten. Het is een proces waar iemand in kan zitten waarin iemand moet groeien. Ik denk dat het niet durven ook een stukje met gebrek aan zelfvertrouwen te maken kan hebben en zelfvertrouwen is iets dat moet groeien binnenin jezelf. |
Als mensen er niet voor uit durven komen zou ik ze adviseren om er voor in gebed te gaan. Je kan vragen om vrijmoedigheid, of de Heilige Geest je erbij wil helpen, ook om de juiste woorden te ontvangen.
En wat die dooddoeners betreft: over het leed in de wereld en waarom laat God dat toe.
Op die vraag las ik een goed antwoord in een tijdschrift (visie), ik heb dat antwoord eruit gehaald en in m`n tas gestopt. Heb het dus altijd bij me, voor het geval die vraag aan mij gesteld gaat worden
Laatst aangepast door
|
JANE410
|
op maandag 5 augustus 2013, 09:51
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: zondag 4 augustus 2013, 16:22
|
|
|
|
|
Ovv...Onder Vermelding Van?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: zondag 4 augustus 2013, 16:28
|
|
|
|
Ja, het christelijk geloof is voor mij én de waarheid, en ook dus 'mijn' waarheid. Dat betekend dat ik zeker anderen geloven respecteer, altijd gedaan. En ja er zijn soms overeenkomsten, zoals dingen goed doen tegen je naaste, en het geloof in de Hemel ;)
Maar ja wat 'zij' niet hebben, of beter gezegd niet begrijpen, want dat ís ook moeilijk uit te leggen, is, dat wij een geloven dat God zijn Zoon naar de aarde heeft gestuurd zeg maar, omdat wij niet aan de wet kunnen voldoen, en dus zondig blijven.
En ja, idd, er staat ergens van dat je er dus niet zomaar op los kan zondigen, nou is het woord 'zondigen' een heel raar woord als je daar idd niet mee bent opgegroeid. Ja, je hebt dan wél woorden als 'goed' en als gemeen, slecht of vals. Zo veel je kan niet zondigen en goed doen, en ja wat niet kan, kan niet en ja, daarom heeft juist Iemand Anders de straf gedragen, omdat wij het niet kunnen.
Ja, en dát ís juist bijna niet uit te leggen, want ja, zodra je dát gaat uitleggen, impliceer je dus meteen dat de ander bewust zondigt.(dat kan zó overkomen, kan, hoeft niet...hangt weer af van wie en de situatie ed.) Dus ja, dat moet je dan heel voorzichtig doen, en alleen als er echt een gelegenheid zich voordoet..(Dat staat ook ergens geschreven...
even gekopieerd uit nieuwsch hoekje
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op zondag 4 augustus 2013, 17:14
|
|
| Naar boven |
|
|
|