ChristianMatch

Forum

Homohuwelijk.
Ga naar pagina Vorige 1 ... 5691 5692 5693 5694 5695 5696 5697 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Auteur Bericht
CHRISTIAN542

BerichtGeplaatst: zondag 11 augustus 2013, 20:33

.

Ja wie weet! Nou God die weet het. En Hij heeft in ZIJN woord aangegeven
hoe het in elkaar steekt.Maar ik merk dat mensen de waarheid verdraaien,eigen theorienen bedenken...

Zo komt het dat hier eindeloos gediscussiert word.

Romeinen 1:26 “Daarom heeft God hen uitgeleverd aan onterende verlangens. De vrouwen hebben de natuurlijke omgang verruild voor de tegennatuurlijke, en ook de mannen hebben de natuurlijke omgang met vrouwen losgelaten en zijn in hartstocht voor elkaar ontbrand. Mannen plegen ontucht met mannen; zo worden ze ervoor gestraft dat ze van God zijn afgedwaald. Omdat ze het beneden hun waardigheid achtten God te erkennen, heeft God hen overgeleverd aan hun eigen onbetrouwbaarheid en doen ze wat verwerpelijk is.”

Maar dat wil niet zeggen dat we ze niet moeten liefhebben..

Laatst aangepast door
CHRISTIAN542
op zondag 11 augustus 2013, 20:57
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252

BerichtGeplaatst: zondag 11 augustus 2013, 20:38

[quote=CHRISTIAN542]

Dus jij zegt straks als je aan Zijn tafel gaat: Fijn Heer, dat ik hier mag zitten. Maar óf hij eruit... of...
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: zondag 11 augustus 2013, 20:43

Dus jij zegt straks als je aan Zijn tafel gaat: Fijn Heer, dat ik hier mag zitten. Maar óf hij eruit... of...

Precies en dan maar zeggen: maar ik heb je wel lief....... Knipoog smiley Klinkt mij een beetje hypocriet in de oren......
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252

BerichtGeplaatst: zondag 11 augustus 2013, 20:45

[quote=CHRISTIAN542]

En hoe maak je die liefde dan concreet?
Naar boven

Auteur Bericht
CHRISTIAN542

BerichtGeplaatst: zondag 11 augustus 2013, 20:45

[quote=JOL252]

Smiley die vol vragen zit
Naar boven

Auteur Bericht
CHRISTIAN542

BerichtGeplaatst: zondag 11 augustus 2013, 20:46

Lachende smiley Ik oordeel niet over homos...Ik geef alleen Gods woord door.

Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252

BerichtGeplaatst: zondag 11 augustus 2013, 20:51

[quote=CHRISTIAN542]

Oh ik wil best uitleggen als je het niet snapt Knipoog smiley

Zowel jij als je homoseksuele broer of zus zie je straks in de hemel want God nodigt een ieder uit. Dus hoe dan ook zul je met ze aan tafel zitten. Hoe is dan je reactie als die op aarde al zo is?
Naar boven

Auteur Bericht
CHRISTIAN542

BerichtGeplaatst: zondag 11 augustus 2013, 20:51

WILLEMIJN232 schreef:

Precies en dan maar zeggen: maar ik heb je wel lief....... Knipoog smiley Klinkt mij een beetje hypocriet in de oren......

En trouwens: Ik zeg helemaal niet ,Fijn Heer dat IK hier mag zitten op die manaier zoals jij het denkt..Je vuld ook voor Mij in ..dat kan natuurlijk niet he..
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252

BerichtGeplaatst: zondag 11 augustus 2013, 20:52

CHRISTIAN542 schreef:
En trouwens: Ik zeg helemaal niet ,Fijn Heer dat IK hier mag zitten op die manaier zoals jij het denkt..Je vuld ook voor Mij in ..dat kan natuurlijk niet he..

Leer eerst maar eens quoten, je zet nu zaken door elkaar als van Willemijn.
Naar boven

Auteur Bericht
CHRISTIAN542

BerichtGeplaatst: zondag 11 augustus 2013, 20:54

JOL252 schreef:
Leer eerst maar eens quoten, je zet nu zaken door elkaar als van Willemijn.

En daar gaat het vingertje weer....

Laatst aangepast door
CHRISTIAN542
op zondag 11 augustus 2013, 20:54
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252

BerichtGeplaatst: zondag 11 augustus 2013, 20:55

CHRISTIAN542 schreef:
En daar gaat het vingetje weer....

Nee, ik geef aan dat je verwarrend quote. Je zet verschillende uitspraken door elkaar alsof Willemijn dit zegt.

Over vingers gesproken... Smiley met dichtgeplakte mond
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER619

BerichtGeplaatst: zondag 11 augustus 2013, 20:56

Soms denk ik dat als we onze vooroordelen nu eens wat minder vaak lieten gelden het ook werk aan heiliging van ons zelfe.

Ik zag hier enige reacties, waar zo het lijkt aanvallend werd gereageerd, zo iets leidt tot misverstanden en komt eigenlijk voort uit die vooroordelen. Zelf denk ik, dat als iemand iets als aanvallend wordt beschouwd, eerst nog eens goed moet gaan lezen, wat staat er precies en is mijn uiteg wel wat de ander nu eigenlijk bedoelt, alvorens impulsief te reageren.

Laten wij als geheiligden ons goede Voorbeeld blijven volgen
Naar boven

Auteur Bericht
CHRISTIAN542

BerichtGeplaatst: zondag 11 augustus 2013, 20:59

.

Laatst aangepast door
CHRISTIAN542
op zondag 11 augustus 2013, 21:01
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252

BerichtGeplaatst: zondag 11 augustus 2013, 21:06

CHRISTIAN542 schreef:
.

Ik werd net erop attent gemaakt dat je Willemijns tekst inderdaad quote en zij had dus ook niet echt goed gequote. Vandaar dat mijn tekst en die van haar tegelijk door jou werden neergezet en op gereageerd. Excuus.
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252

BerichtGeplaatst: zondag 11 augustus 2013, 21:09

CHRISTIAN542 schreef:

Laatst aangepast door
JOL252
op zondag 11 augustus 2013, 21:10
Naar boven

Auteur Bericht
CHRISTIAN542

BerichtGeplaatst: zondag 11 augustus 2013, 21:09

JOL252 schreef:
Ik werd net erop attent gemaakt dat je Willemijns tekst inderdaad quote en zij had dus ook niet echt goed gequote. Vandaar dat mijn tekst en die van haar tegelijk door jou werden neergezet en op gereageerd. Excuus.

Excuses aanvaard.
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER619

BerichtGeplaatst: zondag 11 augustus 2013, 21:10

Wat ik hier sommigen zie doen is plaats nemen op Gods Rechterstoel om zo de medemens eens lekker te kunnen veroordelen. Mijn vraag hebben wij het recht om sowieso op die stoel te gaan zitten en zo misschien wel Jezus Levenswerk (onze redding) te niet te doen?

Beste mensen leef in de Liefde die Jezus ons beveelt, gebruik d eBijbel als leerboek en neem niet Gods recht in eigenhandom anderen te veroordelen, je zo boven de vader , Zoon en Geest te plaatsen.

Als er iemand is die zijn eigen boontjes wel kan doppen is het God wel en heeft ons daar niet voor nodig, met Zijn Woord misbruikend in de hand.

Bedenk eens wat God deed met Nineve, waar mensen waren afgedwaald en wat het lot van hun was, waar Jona zich kwaad om maakte. Ondansk dat God wel eens kwaad wordt is ne blijft hij een Liefhebbende Vader
Naar boven

Auteur Bericht
CHRISTIAN542

BerichtGeplaatst: zondag 11 augustus 2013, 21:11

JOL252 schreef:

Sorry maar ik ga liever niet inhoudelijk ergens over discussieren of het Forum..
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252

BerichtGeplaatst: zondag 11 augustus 2013, 21:16

CHRISTIAN542 schreef:
Sorry maar ik ga liever niet inhoudelijk ergens over discussieren of het Forum..

Ja dan begrijp ik niet waarom je nog punten in brengt hier op het forum.
Naar boven

Auteur Bericht
CHRISTIAN542

BerichtGeplaatst: zondag 11 augustus 2013, 21:21

NADINE962 schreef:
Straf is misschien niet het goede woord.
Gevolg is beter.
Is het een STRAF als je je vingers verbrand als je ze in het vuur houdt of is het een gevolg?
Is het een STRAF dat de aanwezigheid van God moet ontberen, of is het een gevolg?

Nee het is zonde dat je geen hitte bestendige handschoenen had aangetrokken! En dom om ze zo in het vuur te houden.
Naar boven

Auteur Bericht
CHRISTIAN542

BerichtGeplaatst: zondag 11 augustus 2013, 21:24

JOL252 schreef:
Ja dan begrijp ik niet waarom je nog punten in brengt hier op het forum.

En daar gaat weer dat vingertje.

Laatst aangepast door
CHRISTIAN542
op zondag 11 augustus 2013, 21:28
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252

BerichtGeplaatst: zondag 11 augustus 2013, 21:28

CHRISTIAN542 schreef:
Kan je dat niet gewoon respecteren.

Het is alleen een beetje merkwaardig. Je zet posten neer en mensen stellen vragen of verzoeken om uitleg als ze het niet begrijpen omdat ze het graag willen snappen. En vervolgens zeg je er niet op in te gaan omdat je hier niet wilt discussiëren. Smiley die vol vragen zit Dat houdt het gesprek dus niet gaande maar verstoort het.
Naar boven

Auteur Bericht
CHRISTIAN542

BerichtGeplaatst: zondag 11 augustus 2013, 21:31

JOL252 schreef:
Het is alleen een beetje merkwaardig. Je zet posten neer en mensen stellen vragen of verzoeken om uitleg als ze het niet begrijpen omdat ze het graag willen snappen. En vervolgens zeg je er niet op in te gaan omdat je hier niet wilt discussiëren. Smiley die vol vragen zit Dat houdt het gesprek dus niet gaande maar verstoort het.

Dat doe ik bewust omdat anders het hele onderwerp waar het topic over gaat ,ondergesneeuwd word,,En dan gaat het van de hak op de tak enz
Voor de algemene duidelijkheid zou zmen ook gewoon prive met hem of haar over zaken inhoudelijk kunnen discussieren om de andere lezers niet te vermoeien,Vandaar ........
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252

BerichtGeplaatst: zondag 11 augustus 2013, 21:37

CHRISTIAN542 schreef:
Dat doe ik bewust omdat anders het hele onderwerp waar het topic over gaat ,ondergesneeuwd word,,En dan gaat het van de hak op de tak enz
Voor de algemene duidelijkheid zou zmen ook gewoon prive met hem of haar over zaken inhoudelijk kunnen discussieren om de andere lezers niet te vermoeien,Vandaar ........

Dat ben ik niet met je eens. Als je publiekelijk iets neerzet of een topic opstart kun je reactie verwachten. Een topic is om met elkaar te delen, ook van mening te verschillen, en van elkaar te leren. Daar is het forum dus voor opgezet. Wat je nu steeds doet is steeds iets lanceren en vervolgens je terug trekken. Dan kun je beter niets neerzetten want dit frustreert gewoon het proces.

En nee dat is geen vingertje (weet trouwens niet wat je daar steeds mee bedoelt) maar een welwillende uitleg. Knipoog smiley

Laatst aangepast door
JOL252
op zondag 11 augustus 2013, 21:38
Naar boven

Auteur Bericht
CHRISTIAN542

BerichtGeplaatst: zondag 11 augustus 2013, 21:37

JOL252 schreef:
Smiley die vol vragen zit Probeer het dan maar. Ik snap het ook niet.

Begrijpen jullie dan niet het verschil tussen onze wil en Gods wil?

Als een vrouw bv steeds een afkeer van kinderen heeft,maar in Gods plan ze toch moeder moet worden zal God hoe dan ook haar moeder gevoelen schenken,zodat ze gehoor geeft aan die gevoelens.

Laatst aangepast door
CHRISTIAN542
op zondag 11 augustus 2013, 21:38
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: zondag 11 augustus 2013, 21:40

Zondag 11 augustus, 1 Koningen 12: 25-32; Is God overal?

Jerobeam heeft het tienstammenrijk Israël snel onder controle. Maar daarmee is het nog geen eenheid. Want de ziel van van deze mensen ligt in Jeruzalem. In de tempel van God! Jerobeam beseft dat heel goed. Zo meteen trekken ze allemaal op naar Jeruzalem om het Loofhuttenfeest te vieren en alle kans dat Rechabeam daarvan gebruik zal maken om hen voor zich terug te winnen. Maar, zo denkt hij, waarom zouden ze elke keer die hele reis naar Jeruzalem maken? God is toch toch overal?
In twee steden laat hij mooie heiligdommen inrichten. In het zuiden in Betel, de plek waar Abraham al een altaar bouwde. En in het noorden in de regio van Dan.
Heiligdommen met fraaie stierbeelden: symbolen van macht en potentie! Laten we hier God prijzen, zegt Jerobeam! Heel die reis naar Jeruzalem is niet meer nodig. God is overal. Maar of het zo simpel is?
God is overal, maar Hij laat zich niet vinden op de plek die Hij kiest. Ga je daaraan voorbij, dan raak je God zelf kwijt. Zo is het in het tienstammenrijk gegaan. De ‘zonde van Jerobeam’ – godsdienst naar eigen menselijke maat – werd trensettend voor de volgende generaties. Die hadden op den duur vrijwel niets meet met God.
Naar boven

Auteur Bericht
CHRISTIAN542

BerichtGeplaatst: zondag 11 augustus 2013, 21:42

[quote=JOL252]Dat ben ik niet met je eens. Als je publiekelijk iets neerzet of een topic opstart kun je reactie verwachten. Een topic is om met elkaar te delen, ook van mening te verschillen, en van elkaar te leren. Daar is het forum dus voor opgezet. Wat je nu steeds doet is steeds iets lanceren en vervolgens je terug trekken. Dan kun je beter niets neerzetten want dit frustreert gewoon het proces.

En nee dat is geen vingertje (weet trouwens niet wat je daar steeds mee bedoelt) maar een welwillende uitleg. Knipoog smiley[/quot

geen behoefte aan..
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: zondag 11 augustus 2013, 22:02

CHRISTIAN542 schreef:
Begrijpen jullie dan niet het verschil tussen onze wil en Gods wil?

Als een vrouw bv steeds een afkeer van kinderen heeft,maar in Gods plan ze toch moeder moet worden zal God hoe dan ook haar moeder gevoelen schenken,zodat ze gehoor geeft aan die gevoelens.

Laat ik het erop houden dat ik vind dat je een wat bijzondere omschrijving van het moederschap hebt.......
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER619

BerichtGeplaatst: zondag 11 augustus 2013, 22:05

CHRISTIAN542 schreef:
.

Ja wie weet! Nou God die weet het. En Hij heeft in ZIJN woord aangegeven
hoe het in elkaar steekt.Maar ik merk dat mensen de waarheid verdraaien,eigen theorienen bedenken...

Zo komt het dat hier eindeloos gediscussiert word.

Romeinen 1:26 “Daarom heeft God hen uitgeleverd aan onterende verlangens. De vrouwen hebben de natuurlijke omgang verruild voor de tegennatuurlijke, en ook de mannen hebben de natuurlijke omgang met vrouwen losgelaten en zijn in hartstocht voor elkaar ontbrand. Mannen plegen ontucht met mannen; zo worden ze ervoor gestraft dat ze van God zijn afgedwaald. Omdat ze het beneden hun waardigheid achtten God te erkennen, heeft God hen overgeleverd aan hun eigen onbetrouwbaarheid en doen ze wat verwerpelijk is.”

Als ik het zo zie ben jij God en weet je daarom wat God denkt en wat Hij wil, mede daarom gat voor jou d eregel van "veroordeel niet opdat gij niet veroordeeld worde "op.

Ben je God, of ben je hier momenteel hypocriet bezig?
Naar boven

Auteur Bericht
MARENTH030

BerichtGeplaatst: zondag 11 augustus 2013, 22:20

Het is een heel interessant onderwerp heiliging. Ik denk zelf dat wij doelgericht moeten leven, want zonder doel is er geen echt leven. Indien wij op een andere manier leven bestaan wij alleen maar. Mooi Jol, je stukje over de voetwassing. Jezus gaf ons hiermee een voorbeeld. Hij zei: als u (deze dingen) weet, gelukkig bent u, als u ze doet. Ik denk dat wanneer je weet wat God wil dat je doet, je ook wordt gezegend wanneer je het daadwerkelijk doet. In de bijbel komt heiliging vaak voor, maar ik heb het gevoel dat heiliging ook te maken heeft met dat wij ons niet moeten afzonderen van andere mensen wel/ of niet met een levensbeschouwelijke visie. Heb het even nagekeken het werkwoord heiligen betekent o.a. afzonderen om zich te wijden aan de dienst van God. Die dienst had in de tempel twee kanten. Ten eerste om er voor Hem te zijn en Hem te aanbidden en ten tweede om andere mensen tot Hem te brengen. De bijbel zegt ook dat wij samen leden van het Lichaam zijn kerk/gemeenschap. Samen erfgenamen zijn, samen zullen worden opgenomen, samengevoegd, samengebracht en bij elkaar worden gehouden.

Wij zijn geroepen om ergens bij te horen en niet alleen om te geloven. De bijbel zegt: wij vormen met ons allen één lichaam door onze eenheid met Christus en we zijn ieder afzonderlijk als delen van dat lichaam met elkaar verbonden. Ik denk als je weet wat Gods doel is met je leven, zul je gezegend worden indien je deze doelen in de praktijk brengt. Wanneer wij in liefde hetzij kerk/gemeenschap samenkomen vormen we zijn Lichaam met elkaar en niet individueel. We hebben anderen nodig om dit tot uitdrukking te brengen.

Alle mensen die zich geborgen weten kunnen dienen, maar ook mensen die geen levensbeschouwelijke visie hebben zijn dienend. En soms kan ik van hun nog veel leren. Staan voor je klaar en zijn er, ondanks de verschillen. Wij hebben allen gaven en kwaliteiten gekregen en het mooie hiervan is dat wij deze met elkaar mogen en kunnen gebruiken om er te zijn voor de ander. Henri Nouwen heeft ergens geschreven, en mooi verwoord. Hij schrijft als we anderen willen dienen moeten we aan hen sterven: Als we dat doen, zullen we in staat zijn om begaan te zijn met anderen en barmhartigheid te tonen. Ik weet niet in welk boek dit staat, ik zag dit citaat in een boek wat ik zelf in mijn bezit heb. Wijsbegeerte in Christelijk perspectief. Ik steek mijn hand maar even in eigen boezem, in mijn eigen leven is dit ook een proces van vallen en opstaan. Want soms dwaal ik af, wordt ik afgeleid, gaat mijn waarde in mensen ook niet verder dan het eind van mijn straat. En vergeet dan ook even wat het belangrijkste is in mijn leven, zoals bovengenoemd.
Gr. Marenth
Naar boven

ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Ga naar pagina Vorige 1 ... 5691 5692 5693 5694 5695 5696 5697 ... 6194 Volgende
Pagina 5694 van 6194