ChristianMatch

Forum

Dagelijkse bemoediging.
Ga naar pagina Vorige 1 ... 5699 5700 5701 5702 5703 5704 5705 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: donderdag 15 augustus 2013, 08:27

Donderdag 15 augustus, 1 Koningen 13: 33 – 14: 11; Kaal aan de dijk.

Jerobeam heeft van het gebeuren in Betel duidelijk niets geleerd. Al zal hij in Betel wel niet zo snel opnieuw zijn hand uitgestrekt hebben richting een lastige criticus, met de verering van God via die stierkalveren gaat hij gewoon door. Veel interesse om daar als priester dienst te doen is er echter niet. Maar Jerobeam zet door en trekt mensen aan uit alle lagen van de bevolking die het vooral als een mooi baantje zien. En zo zakt het geloof in God van Israël weg tot een heel bedenkelijk niveau. Dat rekent God Jerobeam heel zwaar aan. En op een bepaald moment trekt God zijn handen volkomen van hem af. Of Jerobeam zich dat aangetrokken heeft? Je krijgt niet de indruk.
Maar dan wordt zijn zoon ziek. Wie kan helpen? In die stiertempels natuurlijk niemand. Als iemand dat wist, dan Jerobeam wel. Daarom stuurt hij zijn vrouw incognito naar de profeet Achia die hem indertijd aanwees als koning voor de tien stammen. Misschien is die hem nog steeds gunstig gezind. Zijn hoort echter een keiharde boodschap. Was er iets anders te verwachten als je koning zo weinig op David wilt lijken? Wie God achter zich laat, staat vroeg of laat kaal aan de dijk. Je bent een dwaas als je het willen en wetens zover laat komen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZEELAND736

BerichtGeplaatst: donderdag 15 augustus 2013, 08:58

WILLEMIJN232 schreef:
Je kan je advragen of we dit allemaal willen weten of hier op het forum moeten zetten. Ik zou zeggen, geef het zo min mogelijk aandacht!
Knipoog smiley Knipoog smiley Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
JANE410

BerichtGeplaatst: donderdag 15 augustus 2013, 09:20

SHANITA130 schreef:
Eerst ziekenhuis, zometeen al nou dat gaat nog.

Daarna opruimen hier samen met een hulpverlener Huilende smiley, smiley in tranen

Daar heb ik echt zó geen zin in Boze smiley

Laterz!

Succes ermee Shanita, je hoeft het in ieder geval niet alleen te doen Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA373

BerichtGeplaatst: donderdag 15 augustus 2013, 09:47

warom zie je er zo tegenop, als ze best wel aardig is, gewoon haar hulp aannemen en daarna voel je je fijner in een leuker huis weer.
en dat is haar werk om mensen te helpen, dus maak er gebruik van,
we hebben allemaal wel es effe hulp nodig van een ander.
en iedereen heeft wel es rommel....
liefs en succes vandaag
Naar boven

Auteur Bericht
JANE410

BerichtGeplaatst: donderdag 15 augustus 2013, 09:51

LANFY127 schreef:
Hoi Jane! Vervang God door Allah! Geld je argument dan nog? Alle gelovigen en religieuzen hanteren dezelfde uitgangspunten! Boeddhisten, Jehova's getuigen, Moslims, Katholieken en wat nog meer! Dus als iemand zijn eigen God invult, dan heeft die gelijk? Maar sorry hoor, niemand heeft, bij mijn weten een antwoord gegeven op: Is het christendom wel zo authentiek?

Hoi Lanfy, Als ik God vervang voor Allah, nee liever niet. Maar ik begrijp je vragen wel, heb daar zelf ook mee geworsteld, maar als je serieus op zoek gaat naar de God van de bijbel dan zal je HEM vinden. Dat zegt HIJ in zijn woord: wie zoekt zal vinden, wie klopt zal opengedaan worden.

Het verschil tussen al die geloven is: dat je bij al die andere geloven zoveel moet doen, je moet het verdienen. Je mag zoveel niet enz.

Bij het christelijk geloof gaat het om GENADE, als je gelooft/belijdt dat JEZUS de zoon van God is ben je behouden uit GENADE. En dan mag je leven in vrijheid. Dat vind ik wel een geloof dat authentiek genoemd kan worden Knipoog smiley

Laatst aangepast door
JANE410
op donderdag 15 augustus 2013, 12:18
Naar boven

Auteur Bericht
ROELANDE345

BerichtGeplaatst: donderdag 15 augustus 2013, 09:58

Ja sluit me helemaal bij Petra aan.
En ik zal aan je denken hoor
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA373

BerichtGeplaatst: donderdag 15 augustus 2013, 10:15

Bij mij in de kerk is iemand genezen van de ziekte van crohn, na 18 jaar.....
ik zag hem na voren gaan voor gebed, en w eken later getuigde hij zijn verhaal. herrinnerde me het goed , omdat me opviel dat er zoveel licht om de man heen was met gebed.
dan kun je je afvragen, warom pas na 18 jaar???
warom geneest een ander niet?
ik leg die vraag maar voortaan bij jezus neer en bid maar gewoon voor zieken, of het resultaat heeft of niet, er staat bid voor zieken dus....

Zelf heb ik me rib gekneusd, god genas niet, veel pijn, dus dacht zondag laat ik maar es voor me bidden, er veranderde niets
maandag bad een ander voor me, en het brandde daar binnen in me, en sindsdien kan ik me arm bewegen zonder dat het meer pijn doet.
begin van herstel dacht ik en moet zeggen dat ik vandaag weer wakker word en denk beter heb niet de halve nacht wakker gelegen van d e pijn.
het roept vragen wel es op, warom wel, warom niet????
eh met mij nu, warom niet helemaal genezen, maar kan ik me arm beter bewegen???

god die dingen toelaat? zoals bij job???? eh in jobs tijd, was jezus nog niet aan het kruis gegaan
wat zou job hebben gedaan als dat alles hem was overkomen, nadat jezus aan het kruis was gegaan, vroeg ik me af?
zou hij genezing proclameren??? zich zelf onderzoeken voor eventuele zonden nog? allerlei boeken lezen, met verschillende theorieën???
en op het eind hebben gedacht, oke jezus geneest me nu niet, maar het warom leg ik bij jezus neer? en zijn geloof was er niet door gaan wankelen??

en dan denk ik ook dat geloof niet theoretisch echt goed is met een soort rekenformule, van 1 plus 1 is twee
van dat en dat en dan genees je
geloof is geloven, geloven in gods woorden
en dan denk ik weer aan petrus in d e gevangenis en jacobus en johannes, wat zal die gedacht hebben, bent u het??? degene die gevangene vrijlaat???? ja antwoordde jezus, onderhand bleef johannes gevangen...
en hoe meer ik met geloof bezig ben, hoe meer ik denk, er blijft over, vertrouwen in god, en theoretisch is het gewoon niet echt te verklaren.
duidelijkheid over genezing vind ik niet, wel een opdracht.
als ik voor een ziek iemand bid en die geneest niet, heb ik naar de opdracht geluistert en verder leg ik het bij jezus neer.

enfin gewoon wat gedachten van me...
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA373

BerichtGeplaatst: donderdag 15 augustus 2013, 10:19

gaaaf een topic over d e heilige geest, zeer interessant.....

zal er effe op reageren met 1 zin die ik laatst hoorde:
wanneer gods geest het gebouw verlaat, blijft er over religie.
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA373

BerichtGeplaatst: donderdag 15 augustus 2013, 10:40

CHRISTIAN542 schreef:
ik citeer:

En dat demonen uitdrijven, ik denk daar hebben we de psychologie en de psychiatrie voor.
En daar hoeven mensen niet zo mensonterend te lopen krioelen op de vloer, of schreeuwen, in een dienst.
Juist daar houden ze er iets aan over.
Mijns inziens en denk ik.

Het nadeel nog is dat mensen en ook psychologen enz.niet in de ziel van de mens kunnen kijken...en niet zo goed kunnen achterhalen of ontdekken waarom mensen die bezeten zijn door bozere geesten dan ze zelf,en dat die hun onrustig maken bv..Ze kunnen alleen hooguit met scans afwijkingen zien in de hersenen ,maar daar lossen ze het niet mee op..

het is al een hele kunst om een "gezond"iemand die boos is ,om die tot vermanen te brengen! besef maar dan hoe byzonder en mooi het is als iemand zich gezegend mag en kan voelen!

wat doet de psychiatrie enzo met mensen die echt bezeten zijn??? kalm houden door middel van medicijnen. niet genezen....
een iemand die wat verder is met demoon uitdrijving, bestraft een demoon, wanneer hij via echt akelige nare demonstraties wil uitgaan, om het slachtoffer nog meer te kwellen.
ziet ook onderscheid tussen bezetenheid en geen bezetenheid en
mensen die door een aanraking van gods geest reageren, of puur door emotie.

wat ook vast een leer proces is, voor die bidders, waar mee ze in hun weg daarmee, ook wel es fouten zullen maken denk ik. blijven mensjes.
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA373

BerichtGeplaatst: donderdag 15 augustus 2013, 11:13

WILLEMIJN232 schreef:
Ik denk ook weleens dat we niet overal wat van hoeven te vinden, vooral over zaken die we toch niet snappen. Je weet, ik ben ziek en dan krijg je ook altijd van die goedbedoelde adviezen die je eigenlijk meer bezeren dan goeddoen, je moet positief denken, je moet wel wat doen, terwijl je alle vormen van het beroerd zijn aan het ervaren bent. Dat doet zeer en ik denk als homo zijnde je dit topic leest je dezelfde ervaring kan hebben die ik heb als mensen dit soort zaken aan mij schrijven cq zeggen.

dankje, hier leer je me iets wat ik meeneem.
Op zo,n manier heb ik het echt nog nooit bekeken. Gefrustreerde smiley

goedbedoelde adviezen, die je eigenlijk meer bezeren als goed doen. ze zijn goedbedoeld.
trappen je na beneden en je denkt ach goed bedoeld maar...
waarom? uit onwetendheid, niet beseffend hoe het voor iemand echt is.
hier zie ik in een keer iets in. hoe wij soms goedbedoeld op de homo topics, ze misschien wel heel hard kwetsen. het inderdaad niet liefdevol over kan komen.
petra die zich schaamt.

wat betreft jouw ziek zijn, durf er bijna niets op te zeggen, bang voor verkeerde woorden.
lijkt me een erg moeilijke zware weg, waar je nu door heen gaat.
Lijkt me ook zeer moeilijk als mensen goed bedoeld verkeerd reageren als positief blijven.

Volgens mij zijn mensen geneigd om altijd woorden van troost en opbeuring voor een mens te zoeken.
wat ik leerde met het rouwproces met me dochter, toen ze haar kindje verloor, is dat dat onzin is zulke woorden voor haar destijds.
gewoon er voor haar zijn, met haar zijn in haar ontmoedigde momenten en luisteren. en haar ruimte geven om effe ontmoedigd te zijn, haar verdriet te uitten.
veel mensen kwamen ook met goedbedoelde dingen dat ik dacht ehhh....
beter zeg je niks.

ineens zie ik in, hoe wij vaak op een soort zelfde manier met homo,s omgaan van eh doe dit, doe dat, wat weten wij ervan inderdaad?
Zelf heb ik altijd alleen na ze geluisterd, maar en dan vooral de kerk, die heeft de oplossing...
sommige oplossingen klinken net zo stom denk ik, als dat ze van mij eisen dat ik al me seksuele gevoelens moet negeren omdat ik niet getrouwd ben.
Naar boven

Auteur Bericht
ROELANDE345

BerichtGeplaatst: donderdag 15 augustus 2013, 12:30

Mooi topic Pieter!!
Misschien eerst even dit:
Wie of wat is en doet de Heilige Geest?
De Heilige Geest is de Geest van God, onderscheiden van God de Vader en God de Zoon (bijv. Matt. 28:19). De drie Goddelijke Personen: Vader, Zoon en Geest, zijn één God. De Geest ondersteunt, bemoedigt, troost, onderwijst, getuigt, overtuigt, beoordeelt, bidt (Mark. 1:12; Luk. 4:1,14; Joh. 14: 16,26; 15:26; 16:7v.,13; Hand. 15:28; Rom. 8:16,27; 1 Joh. 5:6). Als Persoon kan Hij bedroefd worden (Jes. 63:10; Ef. 4:30), als kracht kan Hij uitgedoofd worden (1 Tess. 5:19), Hij doorzoekt de diepe dingen van God (1 Kor. 2:10v.), Hij zendt dienstknechten van God uit (Jes. 48:16; Hand. 13:2), enz. enz.
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER619

BerichtGeplaatst: donderdag 15 augustus 2013, 12:39

ROELANDE345 schreef:
Mooi topic Pieter!!
Misschien eerst even dit:
Wie of wat is en doet de Heilige Geest?
De Heilige Geest is de Geest van God, onderscheiden van God de Vader en God de Zoon (bijv. Matt. 28:19). De drie Goddelijke Personen: Vader, Zoon en Geest, zijn één God. De Geest ondersteunt, bemoedigt, troost, onderwijst, getuigt, overtuigt, beoordeelt, bidt (Mark. 1:12; Luk. 4:1,14; Joh. 14: 16,26; 15:26; 16:7v.,13; Hand. 15:28; Rom. 8:16,27; 1 Joh. 5:6). Als Persoon kan Hij bedroefd worden (Jes. 63:10; Ef. 4:30), als kracht kan Hij uitgedoofd worden (1 Tess. 5:19), Hij doorzoekt de diepe dingen van God (1 Kor. 2:10v.), Hij zendt dienstknechten van God uit (Jes. 48:16; Hand. 13:2), enz. enz.

Eigenlijk had er ook bij kunnen staan wat deed de Heilige Geest?
Jezus zei "ik geef u Mijn Geest", maar was die al niet ver voor die tijd aanwezig?

Ik ben wel van één ding overtuigd, de Geest en Zijn kunnen en doen, wordt, in het algemeen, zwaar onder gewaardeerd door ons, en het is puur uit onwetendheid.
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252

BerichtGeplaatst: donderdag 15 augustus 2013, 12:47

PETRA373 schreef:
dankje, hier leer je me iets wat ik meeneem.
Op zo,n manier heb ik het echt nog nooit bekeken. Gefrustreerde smiley

goedbedoelde adviezen, die je eigenlijk meer bezeren als goed doen. ze zijn goedbedoeld.
trappen je na beneden en je denkt ach goed bedoeld maar...
waarom? uit onwetendheid, niet beseffend hoe het voor iemand echt is.
hier zie ik in een keer iets in. hoe wij soms goedbedoeld op de homo topics, ze misschien wel heel hard kwetsen. het inderdaad niet liefdevol over kan komen.
petra die zich schaamt.

wat betreft jouw ziek zijn, durf er bijna niets op te zeggen, bang voor verkeerde woorden.
lijkt me een erg moeilijke zware weg, waar je nu door heen gaat.
Lijkt me ook zeer moeilijk als mensen goed bedoeld verkeerd reageren als positief blijven.

Volgens mij zijn mensen geneigd om altijd woorden van troost en opbeuring voor een mens te zoeken.
wat ik leerde met het rouwproces met me dochter, toen ze haar kindje verloor, is dat dat onzin is zulke woorden voor haar destijds.
gewoon er voor haar zijn, met haar zijn in haar ontmoedigde momenten en luisteren. en haar ruimte geven om effe ontmoedigd te zijn, haar verdriet te uitten.
veel mensen kwamen ook met goedbedoelde dingen dat ik dacht ehhh....
beter zeg je niks.

ineens zie ik in, hoe wij vaak op een soort zelfde manier met homo,s omgaan van eh doe dit, doe dat, wat weten wij ervan inderdaad?
Zelf heb ik altijd alleen na ze geluisterd, maar en dan vooral de kerk, die heeft de oplossing...
sommige oplossingen klinken net zo stom denk ik, als dat ze van mij eisen dat ik al me seksuele gevoelens moet negeren omdat ik niet getrouwd ben.

.... Wauw ....
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA373

BerichtGeplaatst: donderdag 15 augustus 2013, 13:06

de heilige geest, om ons te helpen...
je kan geen betere bijbelschool hebben gehad dan de disipelen toch?
drie jaar om jezus heen, lerende.
en toch zei jezus, ga na je binnenkamer en wacht tot de heilige geest komt

en toen die kwam, ha ha de bange discipel petrus ,die jezus drie keer verlochend had uit angst, ging na buiten en verhief zijn stem en zo,n drieduizend mensen kwamen tot bekering
later liep hij langs de verlamde, die genas....

en als je daar over nadenkt, bedenk ik me, dat we als gelovigen niet veel zijn zonder de hulp van gods geest.

want, als zelf de disipelen de opdracht kregen om te wachten tot ze de heilige geest ontvangden....

enfin ga dit topic met veel plezier volgen
Lachende smiley ben er zelf al een hele tijd mee bezig met de heilige geest.
verschillende boeken,
leuke is boeken van verschillende geloofsrichtingen, katholieke priester die meer ging onderzoeken en bidden om de heilige geest, gereformeerde en natuurlijk ook de charismatische.
leuke is, de zelfde ervaringen , conclusies.
de heilige geest, iets waar ik ook meer van wil hebben Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA373

BerichtGeplaatst: donderdag 15 augustus 2013, 13:09

WILLEMIJN232 schreef:
Ik denk ook weleens dat we niet overal wat van hoeven te vinden, vooral over zaken die we toch niet snappen. Je weet, ik ben ziek en dan krijg je ook altijd van die goedbedoelde adviezen die je eigenlijk meer bezeren dan goeddoen, je moet positief denken, je moet wel wat doen, terwijl je alle vormen van het beroerd zijn aan het ervaren bent. Dat doet zeer en ik denk als homo zijnde je dit topic leest je dezelfde ervaring kan hebben die ik heb als mensen dit soort zaken aan mij schrijven cq zeggen.

vond dit wauw jol Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
JANS221

BerichtGeplaatst: donderdag 15 augustus 2013, 13:49

De Heilige Geest van God geeft kracht, spoort ons aan en inspireert en beweegt ons om met open hart en open handen te ontvangen, door te geven en uit te delen aan een ieder die wij op onze weg tegenkomen.

--------

Geest van God,
levensadem,
wind en vuur,
bewogenheid,
kracht tot leven
in verscheidenheid,
in gemeenschap,
in engagement,
in tijd,
in eeuwigheid,
leven in al zijn volheid,
doe ons opstaan
uit onze luie zetel,
doe ons leven
en leven mogelijk maken,
krachtig,
hartverwarmend,
en laat ons
af en toe ook
tot rust komen,
op adem komen,
ontvankelijk
voor wat komt,
voor wie komt
op onze weg.

Luc Maes
Naar boven

Auteur Bericht
FREEK734

BerichtGeplaatst: donderdag 15 augustus 2013, 13:52

Ik moet wel een beetje lachen als ik lees op de 1e pagina: nou, dan zijn we toch uitgepraat? en vervolgens het vervolg zie/lees.

Het houdt de gemoederen wel bezig.
Ik vind het goed dat er in christelijke kringen al langere tijd een bezinning op gang is gekomen met als resultaat dat wij de homofiele medemens dienen te respecteren als ieder ander en de praktijk als zonde blijven benoemen. Dat christelijke homo's die dit serieus nemen het wel supermoeilijk moeten hebben staat voor mij buiten kijf. Welke heteroman kan het zich voorstellen nooit meer met een vrouw te mogen samenwonen? Het is iets wat boven mijn interpretatievermogens uitgaat.

Aan de andere kant maak mij wel zorgen en erger ik mij om de drammerigheid die de homolobby tentoonspreid. Zou het echt nog veel voorkomen dat mensen om hun homozijn niet geaccepteerd worden en dat als voortvloeisel van hun christelijke uitgangspunt? Ik waag dat te betwijfelen. Wat ik meemaak en meegemaakt heb (in o.a. de voetballerij) is dat christen en niet christen zich hooguit ergeren/grappen maken over al te verwijfd nichtengedrag. Zodra een homo zich gedraagt als iedere andere man is er geen enkel punt. Iets wat vrouwen misschien niet begrijpen, maar veel mannen waar ik mee omging/ken vinden het id van homosexualiteit gewoon 'vies' en kunnen maar niet wennen aan handje in handje van mannen, draaikonterij enz. zonder dat dat tot geweld hoeft te leiden hoor.

Verder vind ik dat homo's vaak wel erg lange tenen hebben, bijv. mbt de uitspraken van Rene van der Gijp, een duidelijk 'niet christen' die zegt wat veel mannen denken en voelen, niets tegen homo's heeft etc. Die gevoeligheid is wellicht inherent aan hun geaardheid.

Bovenstaande uiteraard geschreven vanuit mijn eigen referentiekader met alle risico's vandien.....
Naar boven

Auteur Bericht
JANS221

BerichtGeplaatst: donderdag 15 augustus 2013, 14:02

FREEK734 schreef:
Ik moet wel een beetje lachen als ik lees op de 1e pagina: nou, dan zijn we toch uitgepraat? en vervolgens het vervolg zie/lees.

Het houdt de gemoederen wel bezig.
Ik vind het goed dat er in christelijke kringen al langere tijd een bezinning op gang is gekomen met als resultaat dat wij de homofiele medemens dienen te respecteren als ieder ander en de praktijk als zonde blijven benoemen. Dat christelijke homo's die dit serieus nemen het wel supermoeilijk moeten hebben staat voor mij buiten kijf. Welke heteroman kan het zich voorstellen nooit meer met een vrouw te mogen samenwonen? Het is iets wat boven mijn interpretatievermogens uitgaat.

Aan de andere kant maak mij wel zorgen en erger ik mij om de drammerigheid die de homolobby tentoonspreid. Zou het echt nog veel voorkomen dat mensen om hun homozijn niet geaccepteerd worden en dat als voortvloeisel van hun christelijke uitgangspunt? Ik waag dat te betwijfelen. Wat ik meemaak en meegemaakt heb (in o.a. de voetballerij) is dat christen en niet christen zich hooguit ergeren/grappen maken over al te verwijfd nichtengedrag. Zodra een homo zich gedraagt als iedere andere man is er geen enkel punt. Iets wat vrouwen misschien niet begrijpen, maar veel mannen waar ik mee omging/ken vinden het id van homosexualiteit gewoon 'vies' en kunnen maar niet wennen aan handje in handje van mannen, draaikonterij enz. zonder dat dat tot geweld hoeft te leiden hoor.

Verder vind ik dat homo's vaak wel erg lange tenen hebben, bijv. mbt de uitspraken van Rene van der Gijp, een duidelijk 'niet christen' die zegt wat veel mannen denken en voelen, niets tegen homo's heeft etc. Die gevoeligheid is wellicht inherent aan hun geaardheid.

Bovenstaande uiteraard geschreven vanuit mijn eigen referentiekader met alle risico's vandien.....

Ik vind het goed dat er in christelijke kring een bezinning op gang is gekomen met als resultaat dat wij de homofiele medemens dienen te respecteren als ieder ander en de praktijk niet meer als zonde blijven benoemen.
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: donderdag 15 augustus 2013, 14:39

Ja, Precies,

Net wat Jane zegt, je leeft in Vrijheid.

Ik bedoel zo: eeuwig leven...had je daarvoor voordat je/ik dus niet geloofde nog het akelige idee, na de dood is er niets, houdt het op,

Ja, nu niet meer. Nee, want nu is er ineens eeuwig leven, je ziel of geest bijft bestaan.

Na de natuurlijke dood, krijg je een ander onvergankelijk lichaam,
En dan leef je voor eeuwig, in de Hemel.

Want en daarom; je hebt oneindige getallen in de wiskunde, die ook echt bestaan, een cirkel is oneindig en natuurlijk het Heelal.

Als kind dacht ik weleens, van ja, er moet toch ergens een einde zijn in het heelal, en dat stelde ik me voor als een gemetselde muur.

Maar ja, hoe zit dat dan achter die muur, wat zit daarachter, daar moet toch ook iets achter zijn....niet voor te stellen bijna dat oneindige.

Zo is het ook met eeuwig leven.

Ergens ook wel logisch, het Bewustzijn kan niet zomaar even in het niets verdwijnen.

Ja, je hebt ook wel wetenschappers die denken ja de hersens zijn gewoon stroompjes en chemische reacties. Is ook wel zo, maar hoe kan zoiets vernuftigs als de hersenen nou ontstaan zijn door een oerknal?

Daar moet een 'intelligentie' aan te pas zijn gekomen.

Of, hoe kan zoiets moois als Liefde en gemeenschap nou per ongeluk ontstaan zijn uit een oerknal?

Dat kan toch niet?

Dus, logisch, dat heeft God bedacht en gemaakt, want God was er al vanaf het begin. Toen er nog helemaal niet was. Ja, wonderlijk; het leven is erg mooi en...wonderlijk...

Later verder....

Laatst aangepast door
SHANITA130
op donderdag 15 augustus 2013, 14:40
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: donderdag 15 augustus 2013, 15:30

Mooi!

WILLEMIJN232:
Quote:
''Zou de wereld er niet een stuk mooier uitzien als we niet alleen maar rekening houden met onze eigen behoeftes. Meer durven kijken naar de anderen en hoe we er voor elkaar kunnen zijn?' Ik heb zo genoeg van dat veroordelen van andersdenkenden-voelenden...

Ja, idd...mee eens. Het veroordelen van mensen die 'anders' zijn.
Daar hoef je geeneens homo voor te zijn....
Dat kan je/iemand al hebben als tie een beetje afwijkt...
Kijken naar het mooie...
En idd...kijken wat iemand niet schrijft...
En kijken hoe iets misschien is gekomen...
En kijken naar het mooie, ipv het 'in de war zijnde'....en daar dan meteen wat clichés aan vastbinden.
Ja, zo kan ik nog eventjes doorgaan...

Idd, andersdenken, dus ook andersvoelenden...als iemand zich eens zou inleven...de menselijke geest zit zo mooi in elkaar...en is zo creatief..

En ja, er zíjn nu eenmaal slechte mensen en goede mensen.

En ja, de Bijbel is duidelijk over de slechte mensen, die gaan waar ze horen, naar de hel, samen met alle andere slechte mensen. Daarom heet het ook de hel. Want men bedriegt, besteelt en belazerd continu elkaar daar, en dat voor eeuwig.
In een boek van C.S. Lewis las ik eens, een slecht iemand wíl niet eens naar de hemel...wat heeft die daar te zoeken?
Zie: De grote scheiding. Auteurs: C.S. Lewis

En dan denk ik, Homo's slecht Smiley die vol vragen zit Hoé(op welke manier) slecht? Kan niet, dat is hun aard, komt voor.
Ik heb er geen last van, vind ze juist aardig, leuk en optimistisch.

Nog even één kleine opmerking ;)
Quote:
Meer durven kijken naar de anderen en hoe we er voor elkaar kunnen zijn?

Je kan er pas voor iemand anders, wie dan ook, buurman, vriend oid, zijn, als je er eerst voor je eigen bent geweest.
Op die dag, in het leven, net wat de situatie vraagt.
Of, je kan pas geven als je zelf hebt...

Ja, dus soms moet je idd eerst even aan jezelf denken. Je hoort dat weleens bij mensen die werken met andere mensen als ze dan op vakantie gaan zeggen ze vaak dat ze zich gaan 'opladen', om hun werk straks weer te kunnen doen.

NB: Nog even iets over de Gay pride, parade of hoe noemen ze dat.
Er zijn ook vele Amsterdammers, ook met een boot in de gracht en die zijn gewoon hetero, die dossen zich uit voor de fun met iig íets roze, net als dat met Koninginnedag, of met voetbal, iedereen, velen, toch even iets oranjes aandoen.

S. Heeft het idee dat er meer hetero's zijn dan homo's dan, gaat om gezellig en jezelf kunnen zijn, meer dan als het per sé om 'gay' gaat...

Laatst aangepast door
SHANITA130
op donderdag 15 augustus 2013, 15:31
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: donderdag 15 augustus 2013, 16:01

PETRA373 schreef:
warom zie je er zo tegenop, als ze best wel aardig is, gewoon haar hulp aannemen en daarna voel je je fijner in een leuker huis weer.
en dat is haar werk om mensen te helpen, dus maak er gebruik van,
we hebben allemaal wel es effe hulp nodig van een ander.
en iedereen heeft wel es rommel....
liefs en succes vandaag

Ja, dank je wel hoor!

Ja, ik zag het even niet meer zo zitten deze morgen hoor, pffffft....

Het idee dat ik dit bij 'gebed' had gezet, ja, dat steunde me, gaf me kracht.

We hebben zitten opruimen samen, zoooo, bergen kleding(wat gewoon allemaal schoon was), alles gesorteerd, broeken bij broeken, shirts bij shirts, etc. Netjes opgevouwen, etc.

Niks weggegooid, nee ik had laatst al met iemand anders 15 vuilniszakken vol met kleding weggebracht naar de kledingbox...

Wát een werk, pfffft. Ook stapels boeken netjes opgestapeld, het was wel niet vies, maar wat een stof, gelukkig stond alles open...

Nou, we zijn nog láng niet klaar hier, nee dat gaat nog wel een paar weekjes duren....

maanden had ze het ook over evt.

Maahaar; er is een goed begin gemaakt, ik zie weer orde en logischheid ontstaan Lachende smiley met blinkend witte tanden ....en ik heb weer moed gekregen... Knipoog smiley

En ja, naar de cardioloog: Wat denk je?

Hij had maar weinig zo'n mooi hartje gezien als dat van mij, het klopt, alles doet het bloedtoevoer in en uit, hartkleppen doen het, alle testen waren prima.
Alleen bij de fietstest een ietsie te weinig conditie geconstateerd, ja, dát wist ik, ietsie onder het gemiddelde, ietsie maar.
Ja, bij die fietstest controleren ze niet alleen je conditie, dat is slechts een klein onderdeeltje, maar ook alle hartfuncties, wat doet het hart bij bewegen, en inspanning, want ik had allemaal draadjes overal opgeplakt gekregen, met een soort plakkertjes, verbonden met een beeldscherm, waar ze alles op kon zien. en ik had ook een soort van bloedrukmeters om tijdens het fietsen. en dan moet je fietsen totdat je niet meer kan, echt niet meer kan.

Ik had hier opgehoopt.

Maar ja mijn schildklier wordt nog wel, met nog een paar zaken onderzocht via mijn bloed. Dus ja..dat even afwachten, denk wel dat dat ook goed is, maar je weet maar nooit.

Maar ja, het klopt dus wat ik dacht; gewoon stress, die hoge, 'hoge bloeddruk'.

Dus niet ongevaarlijk; gewoon alle dingen die stress veroorzaken zo veranderen dat ze dat niet meer doen, en anders vermijden.

Dus werkelijk waar alles wat ik ooit heb geleerd, zelf en ook op therapie toepassen.

Maar, Bedankt Petra en Roelande!!!

Het deed mij vanmiddag rond een uur of twee verschrikkelijk goed de reacties te lezen!
Net alsof ik jullie ken, ja, Roelande had ik ontmoet, maar gewoon, heel tof, dat dat zo kan zo via een christelijke site!

Een hele blije S.
Naar boven

Auteur Bericht
DANNY094

BerichtGeplaatst: donderdag 15 augustus 2013, 16:24

Als ik vanuit mijn ervaring spreek, is dat je als man een vrouw als eerste beoordeeld op haar uiterlijk. Dat is het instinct en ieder zijn eigen voorkeur. Maar is inderdaad waar dat je pas iemand helemaal kan beoordelen, over hoe de persoon er van de binnenkant uitziet, wat ik vele malen belangrijker vind. Bedoel iemand die gelovig is hoeft ook per definitie niet gelijk een betere persoon te zijn dan een ongelovig iemand. Maar goed dat iedere man zijn eigen voorkeur heeft anders zou iedereen op dezelfde uiterlijke kenmerken vallen Knipoog smiley

Laatst aangepast door
DANNY094
op donderdag 15 augustus 2013, 16:24
Naar boven

Auteur Bericht
NATASCHA642

BerichtGeplaatst: donderdag 15 augustus 2013, 16:24

Klaaag klaaag moet nog ruim een week geduld hebben ...... zucht

Dan weet ik of ik ander huis heb ......
Naar boven

Auteur Bericht
ZEELAND736

BerichtGeplaatst: donderdag 15 augustus 2013, 16:31

Ik ben 10 dagen vrij...
Zal ik het dan ook maar vakantie noemen????

Bestemming...de achtertuin...
De onderlinge contacten maar weer eens een beetje opkrikken.
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: donderdag 15 augustus 2013, 16:36

Reykjavik, momenteel 10 graden Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ROELANDE345

BerichtGeplaatst: donderdag 15 augustus 2013, 16:37

MARIO216 schreef:
Reykjavik, momenteel 10 graden Lachende smiley

Das niet warm maar lijkt me toch geweldig om daar te zijn
Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
JANE410

BerichtGeplaatst: donderdag 15 augustus 2013, 17:29

@ Shanita,

Of, hoe kan zoiets moois als liefde en gemeenschap nou per ongeluk ontstaan zijn uit een oerknal

Dat kan toch niet? @ Shanita

En uit die oerknal kwam dan een man uit voort en ook een vrouw en hee da`s ook toevallig die twee kunnen ook nog eens kindertjes maken.?

Laatst aangepast door
JANE410
op donderdag 15 augustus 2013, 22:17
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: donderdag 15 augustus 2013, 18:00

Iemand kan ook bezeten zijn, en door afstand te nemen van het eea en inzicht in waardoor, er vanaf komen.

Groetjes Knipoog smiley Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: donderdag 15 augustus 2013, 18:08

DANNY094 schreef:
Als ik vanuit mijn ervaring spreek, is dat je als man een vrouw als eerste beoordeeld op haar uiterlijk. Dat is het instinct en ieder zijn eigen voorkeur. Maar is inderdaad waar dat je pas iemand helemaal kan beoordelen, over hoe de persoon er van de binnenkant uitziet, wat ik vele malen belangrijker vind. Bedoel iemand die gelovig is hoeft ook per definitie niet gelijk een betere persoon te zijn dan een ongelovig iemand. Maar goed dat iedere man zijn eigen voorkeur heeft anders zou iedereen op dezelfde uiterlijke kenmerken vallen Knipoog smiley

Volgens mij ook.

Ja, andersom ook, ja, als vrouw van rond de 20, ja, keek ik ook naar uiterlijk, ten dele.

Ja,

En ja, het scheelt ook als je, zoals ik wat ouder bent, als ik omga met mensen die ik al 20 jaar ken, waar ik als het ware samen oud mee ben geworden; je hebt elkaar dan ouder zien worden, ja, dan voel ik me soms beter op me gemak, dan bij mensen die ik niet ken. Sommige mensen blijven me 'meisje' noemen, ja...ze hebben me leren kennen als meisje...

Dat gaat dus niet altijd op, ja, tijdje terug met wat mensen van hier rond me eigen leeftijd afgesproken en dat ging weer wel erg goed voor mij.

Groetjes! Lachende smiley

ps: Heeft misschien ook met leeftijd te maken.

Tegenwoordig, als ik ergens heen ga, let ik juist meer op innerlijk, hoe iemand is, aardig, integer etc. Nou eigenlijk is het zo, tegenwoordig let ik alléén op of iemand aardig is....

Ja, het scheelt natuurlijk ook qua leeftijd Knipoog smiley

Laatst aangepast door
SHANITA130
op zondag 18 augustus 2013, 14:52
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: donderdag 15 augustus 2013, 18:13

JANE410 schreef:
@ Shanita,

Of, hoe kan zoiets moois als liefde en gemeenschap nou per ongeluk ontstaan zijn uit een oerknal

Dat kan toch niet?

En uit die oerknal kwam dan een man uit voort en ook een vrouw en hee da`s ook toevallig die twee kunnen ook nog eens kindertjes maken.?

Hoi Jane,

Oh, je quote me, zag ik net niet,

Ik dacht dat je je iets afvroeg, van 'kan toch niet?', maar dat was ik, je quote me....

Knipoog smiley Lachende smiley

Laatst aangepast door
SHANITA130
op donderdag 15 augustus 2013, 18:15
Naar boven

ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Ga naar pagina Vorige 1 ... 5699 5700 5701 5702 5703 5704 5705 ... 6194 Volgende
Pagina 5702 van 6194