| Auteur |
Bericht |
|
NATASCHA642
|
|
Geplaatst: zondag 18 augustus 2013, 21:34
|
|
|
|
| KLUS667 schreef: | Wat een blij vooruitzicht dat je over een week al mag weten of je een ander huis krijgt  |
heej zo kan je het ook bekijken je heb gelijk maar soms bekijk je het ff anders op dat moment
dank je
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
NATASCHA642
|
|
Geplaatst: zondag 18 augustus 2013, 21:35
|
|
|
|
| SHANITA130 schreef: | Oooh, wat kan een week dán lang duuuuuren...!
Sterkte ;) |
dank je en ja heel lang maar soms wordt het beloond
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
NATASCHA642
|
|
Geplaatst: zondag 18 augustus 2013, 21:44
|
|
|
|
| ZEELAND736 schreef: | Haha...ik was het zelf!!! 500 gram??? Schreef ik dat? Het was heerlijk!!!
(net zo lekker als die toetjes die jij weleens at) |
heerlijk toch moet soms kunnen vind ik 
ehh dames roep elkaar niet ter verantwoording laat het gezellig blijven , doen allemaal wel eens wat eigenlijk beter is niet te doen.
Natascha die blij is dat haar inspanning met fysio fitness zichtbaar en voelbaar (merkbaar) wordt
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
KLUS667
|
|
Geplaatst: zondag 18 augustus 2013, 21:50
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | Nou, daar gaat het wel over, ik zag zelfs op een ander topic waarin iemand het heeft over tiramisu je al gaat uitleggen en uitrekenen hoeveel calorieen die persoon dan heeft gehad , en hoeveel je eigenlijk mag hebben en dat het puur vet is. Ben je er dan mee bezig of niet? Ik ben vanmiddag door vriendinnen opgehaald om te lunchen en nee , ik ga niet vertellen wat ik heb gegeten, geen zin aan een uitleg hoeveel calorieen het was. Ik heb heerlijk genoten, veel belangrijker |
Dat bericht was ook met een vette geschreven, de schrijfster kennende
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
NATASCHA642
|
|
Geplaatst: zondag 18 augustus 2013, 22:15
|
|
|
|
| KLUS667 schreef: | Dat bericht was ook met een vette geschreven, de schrijfster kennende  |
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ROELANDE345
|
|
Geplaatst: zondag 18 augustus 2013, 22:47
|
|
|
|
| THOMAS968. schreef: |
Voor mensen buiten de huwbare leeftijd is het inmiddels een normale gang van zaken en je ziet hier ook veel die binnen deze leeftijd vallen. Er zijn er kennelijk flink wat die Internetdaten toch als optie zien.
Thomas |
Buiten de huwbare op CM? Welke leeftijd bedoel je dan?
Laatst aangepast door
|
CHRISTIANMATCH
|
op maandag 19 augustus 2013, 18:40
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
INGRID410
|
|
Geplaatst: zondag 18 augustus 2013, 22:48
|
|
|
|
| NATASCHA642 schreef: | dus het kan wel maar denk toch dat de kans voor mannen groter is daar er meer vrouwen zijn.
maar ik leg het bij de Heer neer, als hij vind dat is de ware zal het zo zijn  |
Hmm, ik was verrast door de opmerking van Natascha dat er meer vrouwen zouden zijn dan mannen - dus ik heb het even opgezocht. De huidige stand van het aantal CM-leden is 895 mannen tegen over 1066 vrouwen....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JANE410
|
|
Geplaatst: zondag 18 augustus 2013, 22:52
|
|
|
|
Daten pffff, `kreeg laatst een mailtje van iemand die 14 jaar ouder was . Mannen willen meestal een jongere vrouw.
Nou, ik hoef niet perce een jongere man (nou ja ) maar dit vond ik toch niet zo aantrekkelijk.
Liefs toch wel ongeveer van mijn eigen leeftijd.
Had ooit een date gehad met iemand via CM, is niks geworden. zo`n 4 jaar later stuurde hij een mailtje of ik contact met hem wilde. Ik zei: we kennen elkaar al van een eerdere date. Hij had me niet herkend , wel grappig, lol
Laatst aangepast door
|
JANE410
|
op zondag 18 augustus 2013, 22:55
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
Geplaatst: zondag 18 augustus 2013, 23:00
|
|
|
|
| ROELANDE345 schreef: | | Buiten de huwbare op CM? Welke leeftijd bedoel je dan? |
Huwbaar ben je strikt genomen altijd, maar zeg maar de leeftijd waarbij mensen doorgaans hun eerste duurzame relatie hebben, zo tussen de 18 en hooguit 30 is de huwbare leeftijd. Het is nog een term uit de tijd dat iedereen nagenoeg trouwde. Het is dus meer wat gewoon en gebruikelijk was in die tijd.
Thomas
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
Geplaatst: zondag 18 augustus 2013, 23:05
|
|
|
|
| INGRID410 schreef: | Hmm, ik was verrast door de opmerking van Natascha dat er meer vrouwen zouden zijn dan mannen - dus ik heb het even opgezocht. De huidige stand van het aantal CM-leden is 895 mannen tegen over 1066 vrouwen....
 |
Dat is al een tijdje zo op CM, de verhouding is bijna altijd 45/55. Theoretisch heeft Natascha gelijk want het aantal vrouwen is hoger. Dit soort percentages zie je overigens op de meeste sites. Vrouwen schrijven zich mogelijk makkelijker in op een relatiesite maar dat is speculatie. Vrouwen hebben vaak de zorg voor kinderen en het zou kunnen dan mannen een vrouw met kinderen een groter risico vinden en zo kun je nog wel even doorraden. Maar als een man en een vrouw elkaar vinden dan is de verhouding per definitie gelijk, lol.
Thomas
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op zondag 18 augustus 2013, 23:09
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARA540
|
|
Geplaatst: zondag 18 augustus 2013, 23:18
|
|
|
|
mijn proefabonnement zit er bijna op. ik verleng niet.
enkelen van jullie kennen mij onder een andere naam. en ik blijf achter de dingen staan die "zij " ooit op het forum heeft neergezet.
groetjes Mara.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ROELANDE345
|
|
Geplaatst: zondag 18 augustus 2013, 23:21
|
|
|
|
| THOMAS968 schreef: | Huwbaar ben je strikt genomen altijd, maar zeg maar de leeftijd waarbij mensen doorgaans hun eerste duurzame relatie hebben, zo tussen de 18 en hooguit 30 is de huwbare leeftijd. Het is nog een term uit de tijd dat iedereen nagenoeg trouwde. Het is dus meer wat gewoon en gebruikelijk was in die tijd.
Thomas |
Wist niet dat je nog zo ouderwets was
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JANE410
|
|
Geplaatst: zondag 18 augustus 2013, 23:25
|
|
|
|
| PIETER619 schreef: | Ja, Jezus geneest nu net zo als 2000 jaar geleden. Ik den kzelfs dat Hij het nog meer wil doen dan wij toelaten. Niet dor Jezus als persoon toentertijd, maar door anderen heen, gelijk de discipelen, die met behulp van God ( de Drieëenheid) nu Zijn Helper dit nog steeds doet.
Helaas willen velen er niet aan omdat bombarieschoppers het verknoeid hebben, schreeuwend "in Jezus naam genees" maar het tot eigen eer en rijkdom doen. Jammer dat zo van het rechte pad afwijken. De kans is groot dat Jezus hun niet zal kenneals Hij terugkomt enhun afwimpeld me td ewoorden"ik heb u netgekend. Ik denk blijf bidden dat men het rechte pad wer vindt en terug zal keren op de weg die Jezus ons voor heeft geleefd.
God wil en kan grote dingen doen, staan wij er voor open? |
Ja, Pieter ik geloof zeker dat Jezus ook nu nog mensen geneest en wat je zegt er zijn veel valse profeten die het doen tot eer en eigen rijkdom. Ik heb gruwelijke beelden gezien dat mensen in hun buik werden getrapt om te worden genezen. Maar heb ook genezingen gezien waar het er rustig en met alle eerbied in Jezus naam gebeurde. Ook eens een vrouw die was meegenomen door vrienden, ze geloofde er zelf niet zo in, maar ze zei tegen God: ik geef u het voordeel van de twijfel en ze werd genezen.
Ja, staan wij er voor open? We hebben een God van wonderen, Jezus is nog steeds dezelfde, ik denk wel dat we ons er naar mogen uitstrekken in vrijmoedigheid
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
Geplaatst: zondag 18 augustus 2013, 23:28
|
|
|
|
| ROELANDE345 schreef: | Wist niet dat je nog zo ouderwets was  |
Ik hanteer gangbare definities en niet wat ik zelf vind, lol.
Thomas
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PETRA373
|
|
Geplaatst: zondag 18 augustus 2013, 23:59
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | | Ik bedoel alleen maar dat je je niet moet spiegelen aan een ander, maar moet kijken wat binnen je eigen kunnen en macht ligt. |
ja,daar zeg je een belangrijk punt, hoe vaak proberen sommigge mensen zoals een ander te zijn? Dat is ook waar. toch denk ik dat wat pieter schrijft ook wel waar is, hoe meer we ons openzetten voor de heilige geest, hoe meer we ontvangen en hij door ons heen kan werken. en soms kom je mensen tegen dat je denkt, tja, die stralen veel liefde van jezus uit, ik wil ook meer liefde van jezus in me hart. misschien toch es wat meer bidden enzo. dat wil ik ook, op mijn manier dan he. niet dat ik zoals die ander wil zijn, maar meer van de heilige geest in me.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE050
|
|
Geplaatst: maandag 19 augustus 2013, 00:36
|
|
|
|
| THOMAS968 schreef: | ...... Maar als een man en een vrouw elkaar vinden dan is de verhouding per definitie gelijk, lol.
Thomas |
.. lol
Laatst aangepast door
|
ANNETTE050
|
op maandag 19 augustus 2013, 08:12
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
Geplaatst: maandag 19 augustus 2013, 00:48
|
|
|
|
Dan is de kans voor zowel de man als de vrouw 100% gebleken.
Thomas
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: maandag 19 augustus 2013, 09:09
|
|
|
|
| KLUS667 schreef: | Dat bericht was ook met een vette geschreven, de schrijfster kennende  |
Ja? Ik vond dat iemand wat duidelijk doorsloeg in haar eigen lijngedrag ten koste van een ander....Daar hou ik niet van.....en ik sluit me dan ook bij de mening van Roelande en Leanne aan....
Laatst aangepast door
|
WILLEMIJN232
|
op maandag 19 augustus 2013, 09:19
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: maandag 19 augustus 2013, 09:19
|
|
|
|
| MARA540 schreef: | mijn proefabonnement zit er bijna op. ik verleng niet.
enkelen van jullie kennen mij onder een andere naam. en ik blijf achter de dingen staan die "zij " ooit op het forum heeft neergezet.
groetjes Mara. |
Ik heb geen idee waar je het over hebt? Wie is zij? En wat heeft zij op het forum gezet? Hoe moeten we dat weten? En wat heeft zij dan voor belangrijks geschreven dat wij het na kunnen/moeten lezen? Ik vind het allemaal maar wat vaag als ik eerlijk ben en kan e rook niet zoveel mee.
Laatst aangepast door
|
WILLEMIJN232
|
op maandag 19 augustus 2013, 10:08
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: maandag 19 augustus 2013, 09:26
|
|
|
|
Maandag 19 augustus, 1 Koningen 16: 29-34; Foute keuze.
Van alle koningen van het tienstammenrijk Israël is Achab het meest bekend en berucht. Hij regeerde langs barre jaren en ging nog een beduidende stap verder in zijn minachting van God dan zijn voorgangers. Die stimuleerden vooral de semi-joodse godsdienst van Jerobeam, de stichter van de stiertempels in Betel en Dan ter ere van God. Maar Achab maakt het nog veel bonter. Hij trouwt met Izebel, een prinses uit Sidon. Daar vereerde men de god Baäl, wat zoveel betekent als ‘heer van het land.’ Achab sluit zich persoonlijk bij dit geloof aan. Als hij met Izebel in Sidon is, bezoekt hij met haar een Baältempel en buigt ook zelf voor Baäl. Wie dat doet in Israël, is wel heel ver van huis. Nu, dat is Achab ook. Meer dan wie ook van zijn voorgangers. Hij bouwt in zijn hoofdstad Samaria zelfs een tempel voot Baäl. Zo gek was Jerobeam niet eens geweest. Wat bij Jerobeam vooral politiek was, is bij Achab persoonlijke keuze geworden. En nog iets: Achab laat de oude stad Jericho weer opbouwen, en trekt zich niets aan van de vloek die daarop rustte. Hij is elk respect voor God kwijt. Wie zo als koning van Israël zijn weg gaat, maakt zich rijp voor het oordeel van God.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: maandag 19 augustus 2013, 09:27
|
|
|
|
Dinsdag 20 augustus, 1 Koningen 17: 1-6; God zorgt voor je.
Je kunt wel denken dat je God achter je gelaten hebt, maar je helemaal los fietsen van Hem zal je niet lukken. Ineens kruist Hij toch weer je pad, je hoort even heel duidelijk zijn stem en je zult iets moeten doen. Zoiets moet Achab gedacht hebben die morgen, toen de profeet Elia ineens voor hem stond. En hem een jarenlange droogte aanzegde als een hard oordeel van God. Wie ben je eigenlijk? Zal hij gevraagd hebben. Waar kom je vandaan? Ik kom uit Tisbe, de naam is Elia! Dat schrijf je: E-L-I-A, en dat betekent: ‘Mijn God is de Heer!’ En toen was hij ook meteen weer weg weggeweest. Ondergedoken, spoorloos. Zo gaat dat vaak met profeten van God. Ineens roepen ze iets. Meestal zeer tot ongenoegen van machthebbers. In de samenleving en in de kerk. Een moeilijke job, zeg je. Zeker, maar Elia komt aan een beek Kerit niets tekort. De raven – hoe vraatzuchtig die vogels ook zijn – serveren hem een lunch en een warme maaltijd. Conclusie: wees nooit bang te zeggen wat je in Gods naam moet zeggen. Wees nooit bang bij wantoestanden keihard iets te roepen over de wil van God, al vindt iedereen je gek. God zal je bewaren. Je ingang en je uitgang. Iedere dag.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: maandag 19 augustus 2013, 09:28
|
|
|
|
Woensdag 21 augustus, 1 Koningen 17: 7-16; Geef ons vandaag.
Bij dit verhaal moet ik altijd denken aan Corrie ten Boom. Zij vertelt ergens dat zij in het concentratiekamp in Duitsland op een bepaald moment een flesje met vitaminedruppels in handen kreeg. En vitamine, dat was in die omstandigheden zoiets als energie om te overleven. Het was maar een klein flesje, maar volgens Corrie bleef het maar stromen. Het blééf druppels van leven geven. Pas toen de omstandigheden een beetje verbeterden, bleek het echt leeg te zijn. Gebeurt er in het huis van deze Sarefatse vrouw ook zoiets? Elke dag zit er toch nog een beetje meel in de pot, nog net genoeg om voor die dag een koek te bakken. En ook zitten er elke dag nog een paar druppels olie in de fles. ‘Vandaag redden we het nog’, zegt de vrouw tegen haar gast Elia. Maar de andere dag zegt ze dat weer. En de dag daarop ook. En hoe zwaar de honger ook drukt, elke dag hebben zij toch iets te eten. Zoals indertijd de Israëlieten in de woestijn elke morgen het mannabrood vonden. Voor de profeet Eila moet dit heel veel betekend hebben. God zorgde voor hem bij de beek Kerit. Maar ook bij deze heidense vrouw. Als het erop aankomt, heeft God een heel lange arm. En niets is Hem te wonderlijk.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
|
|
|
|
Donderdag 22 augustus, 1 Koningen 17: 17-24; Teken van leven.
Elia kan God niet meer volgen. Hij is boos en verdrietig. Waarom gebeurt dit nu? Die vrouw heeft hem zo gastvrij opgenomen en van een onderduikadres voorzien. En dan sterft ineens haar zoon en heel haar wereld stort in. Waaraan heb ik dit te danken, zo reageert ze meteen fel tegen Elia. Wat heb ik misdaan tegen die God van u? Een heel begrijpelijke reactie. Vaak ook typerend voor mensen die God niet kennen. Ze menen meteen dat zo’n klap iets als een straf van God is. Maar waarom dan? Het is gewoon niet eerlijk, zegt deze vrouw en zo reageren heel veel mensen in zulke omstandigheden. Elia is zo wijs niets te zeggen. Hier valt ook niets uit te leggen. Hier blijft slechts één ding: ga het God zelf zeggen! Dat doet Elia. In zijn gesprek met God hoor je zijn teleurstelling, verbijstering en onbegrip. Elia wil zich niet neerleggen bij de dood. Hij wil leven. En God? Hij luistert naar zijn gebed. ‘Kijk, uw zoon leeft!’zegt Elia als hij haar kind teruggeeft. Voor hem en de vrouw een heel hoopvol teken van God. En wij? Het meest hoopvolle teken ooit is dat van Jezus’ opstanding. Gelukkig, God heeft altijd het laatste woord.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
|
|
|
|
Vrijdag 23 augustus, 1 Koningen 18: 1-8; Profeet versus dienaar van de kroon.
Terwijl EIia zich schuilhield is Sarefat, is in heel Israël na drie jaar uitputtende droogte een ware noodtoestand ontstaan. Koning Achab heeft intussen niet stilgezeten. In alle uithoeken van zijn rijk heeft hij naar Elia laten zoeken. Want alleen de man die dit oordeel van God afkondigde, kan het weer afwenden. Maar nergens is de profeet te vinden. Ook andere profeten van God hebben het moeten ontgelden. Izebel schijnt er een hele rij vermoord te hebben. Maar niet allen. Want Obadja, nota bene het hoofd van Achabs hofhouding, blijft betrokken bij het laten onderduiken van maar liefst honderd profeten. Hij is zelf namelijk ook iemand die de Heer vreest en bepaald geen Baälknuffelaar. Maar wel een heel ander type dan Eila, zeg je misschien. Dat klopt. Obadja dient God in stilte, Elia hoor je tot in het paleis donderen. Obadja kiest voor stille hulp, Elia voor een radicaal getuigenis. Obadja blijft ondanks alles op zijn post aan het hof van Achab, EIia is nergens meer veilig. Welke inzet spreekt je het meest aan? De radicaal profetische Elia of de ondanks veel vragen op zijn post blijvende Obadja? Opvallend: Eila en Obadja maken elkaar geen verwijten. Nee, zij hebben elkaar nodig en hebben ook zorg om elkaar.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FAITH187
|
|
Geplaatst: maandag 19 augustus 2013, 11:00
|
|
|
|
[quote=WILLEMIJN232]
Toen ik 2 jaar geleden aan een opleiding begon, is bij iedereen het niveau getest. Daar kwam bij mij toen dit uit.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: maandag 19 augustus 2013, 11:19
|
|
|
|
[quote=FAITH187]
Ik vraag me altijd af waarom mensen dat zo vaak zeggen; Ik heb de Mavo gedaan maar ik kan eigenlijk wel Havo hoor je dan....Moet je eens opletten hoe vaak mensen dat zeggen.... Of ik doe dit maar kan eigenlijk wel dat...... Waarom zeggen mensen dat dan vraag ik me af? Nou ja, is eigenlijk weer een ander onderwerp dan daten, ik ben vreselijk off topic....... Op naar het daten maar weer......
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
NATASCHA642
|
|
Geplaatst: maandag 19 augustus 2013, 11:26
|
|
|
|
ik weet niet waar het overgaat maar blijven we oude koeien uit de sloot halen, zijn we niet allemaal christenen, sta er boven en leef je leven.
je klinkt verbitterd en dat moet je niet de cm mee verpesten wat gebeurt is gebeurt maar nu maak je naar mijn mening meer kapot dan nodig is.
en dat is zonde en zal God ook niet willen dus nogmaals ik ken je niet maar dit is mijn mening.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: maandag 19 augustus 2013, 11:28
|
|
|
|
| NATASCHA642 schreef: | ik weet niet waar het overgaat maar blijven we oude koeien uit de sloot halen, zijn we niet allemaal christenen, sta er boven en leef je leven.
je klinkt verbitterd en dat moet je niet de cm mee verpesten wat gebeurt is gebeurt maar nu maak je naar mijn mening meer kapot dan nodig is.
en dat is zonde en zal God ook niet willen dus nogmaals ik ken je niet maar dit is mijn mening. |
Heb je het nu tegen mij? Ik begrijp het even niet?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
NATASCHA642
|
|
Geplaatst: maandag 19 augustus 2013, 11:32
|
|
|
|
[quote=WILLEMIJN232]
daten is weten maar ik kom nooit verder dan een mail die ik verstuur en vaak niks terug krijg en krijg ik wel wat terug durft men niet te daten ... zucht ... soms begin je aan jezelf te twijfelen maar komt goed
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
NATASCHA642
|
|
Geplaatst: maandag 19 augustus 2013, 11:39
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | | Heb je het nu tegen mij? Ik begrijp het even niet? |
nee lieverd over Mara natuurlijk.
|
|
| Naar boven |
|
|