ChristianMatch

Forum

ga je mee picknick/barbeque zaterdag 14 sep in Ede op de hei
Ga naar pagina Vorige 1 ... 5716 5717 5718 5719 5720 5721 5722 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Agenda
Auteur Bericht
ROELANDE345

BerichtGeplaatst: zondag 25 augustus 2013, 13:12

ANNA415 schreef:
We willen op zaterdag 14 september voor de zeventiende keer met elkaar gaan picknicken; weer verzamelen vanaf 14.00u
bij de schaapskooi tegenover restaurant "juffrouw Tok" (verlengde arnhemse weg 101 te ede) rijd je langs de schaapskooi het zandpad op richting heide; hetzelfde plekje naast het zandpad;

je rijd dus bij de schaapskooi over de parkeerplaats, neemt de S-bocht om het schuurtje heen en rijd door tot de tweede groep bomen aan je linker hand; daar zie je een parkeerplaats, waar we in het gras zitten (en sommigen op stoelen).

mocht je nog andere plannen hebben op die dag, dan kun je dus gerust iets later komen of iets eerder weggaan.
om een indruk te geven hoelang de picknick duurt; de vorige keren waren de eersten er rond 14.00 uur, en gingen de laatsten weg rond half 9 avonds.

ieder neemt weer eigen eten/BBQ-vlees en drinken mee en we houden hetzelfde "schema" aan, alleen de datum is anders.....

willen degenen die meegaan een prikbordberichtje op hun profiel plaatsen en ook anderen uitnodigen waarmee zij contact hebben? hoe meer zielen, hoe meer vreugd en iedereen die gezellig kan doen, kan meedoen!!

mocht je ook plannen hebben om mee te gaan, dan zou ik je reactie liever via het forum lezen dan via de mail (ik heb het momenteel te druk om iedereen keurig terug te mailen, en dan heb ik alle info bij elkaar; dat werkt een stuk handiger!!)

een tip; mocht je abonnement aflopen, dan schijnt het mogelijk te zijn, om het forum te volgen, zonder lid te zijn!! je zoekt op google gewoon op google "christianmatch picknick ede", en dan kom je op dit bericht uit.

even voor alle duidelijkheid een herhaling van de afspraken die we onderling hebben gemaakt;
- er kunnen foto's worden gemaakt, maar deze worden niet op christianmatch geplaatst zonder nadrukkelijke toestemming van iedereen die (op de achtergrond van) de foto te zien is.
- uiteraard kun je je kinderen en huisdieren ook gewoon meenemen.

hopenlijk komen er weer een stapel aanmeldingen, en hoop jullie die zaterdag weer gezellig te zien; tot dan..........

voorlopig hopen mee te gaan:

Roelande345, 54jaar, regio 0342
Pieter619, 59 jaar, regio 0514 meerijders geen probleem
Anna415, al jaren 25, regio 0546
Shanita130, 41 jaar, regio 078
Harald940, 38 jaar, regio 038 ( ovv )
Klus667, 39 jaar, regio 0341 (ovb)
Jojada808, 49 jaar regio 050

zo nog maar een keertje up!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ING376

BerichtGeplaatst: zondag 25 augustus 2013, 17:26

Ik geef mij ook op (wel onder voorbehoud, omdat ik nog niet zeker weet of ik moet werken)

Leuk! Groetjes Ingrid
Naar boven

Auteur Bericht
ANTA961

BerichtGeplaatst: zondag 25 augustus 2013, 18:51

PIETER619 schreef:
't is maar een weet. maar dit i she twerkelijke antwoord:

Het is een van de meest gestelde vragen: Waarom zijn bananen krom? Gelukkig weet men het antwoord.

Ik heb vandaag weer wat geleerd, dankjewel!

Laatst aangepast door
CHRISTIANMATCH
op zondag 25 augustus 2013, 22:51
Naar boven

Auteur Bericht
STEENTJE178

BerichtGeplaatst: zondag 25 augustus 2013, 19:09

http://imageshack.us/f/703/lw0c.jpg/

Twijfelende smiley Foto wil niet geüploaded worden, dan maar ff zo: Een Israelische bananenplant, waarbij je goed de verschillende groeistadia aan één en dezelfde plant kunnen zien Knipoog smiley

Laatst aangepast door
STEENTJE178
op zondag 25 augustus 2013, 19:13
Naar boven

Auteur Bericht
JANE410

BerichtGeplaatst: zondag 25 augustus 2013, 19:10

PIETER619 schreef:
't is maar een weet. maar dit i she twerkelijke antwoord:

Wat interessant, leuk om te weten
bedankt Pieter

Laatst aangepast door
CHRISTIANMATCH
op zondag 25 augustus 2013, 22:52
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252

BerichtGeplaatst: zondag 25 augustus 2013, 19:48

Kasteel Hoensbroek van binnen gezien en zoveel waterlelies tegelijk in het water van het kasteel, wow..

Daarna Feijenoord per ongeluk zien winnen.. Smiley met dichtgeplakte mond

Laatst aangepast door
JOL252
op zondag 25 augustus 2013, 19:48
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER619

BerichtGeplaatst: zondag 25 augustus 2013, 19:54

Mocht de Geest aan het werk deze morgen?
Naar boven

Auteur Bericht
JANS221

BerichtGeplaatst: zondag 25 augustus 2013, 19:57

THOMAS968 schreef:
Aardig artikel in Trouw over een vrijgemaakt-gereformeerde theologe met goed analytisch inzicht. De tekst is dus niet van mij. Mooie bijdrage van iemand die heel bijbels denkt en de traditie en bijbelteksten zelf goed weet te onderscheiden.
Aardig is de tekst uit Deut. 21 die ze aanhaalt.

Bron: Trouw 24 aug 2013

Haar orthodoxe kerkgenootschap is tegen vrouwen in het ambt. Theologe Almatine Leene komt tot heel andere conclusies.

Thomas

In één van de blogs van Almatine Leene las ik de onderstaande 10 redenen waarom mannen geen dominee moeten worden. Lees het met een knipoog, maar bedenk wel dat o.a. dit soort redenen ook vaak gebruikt wordt, om vrouwen van de kansel te weren.

Almatine schrijft
:
Ik kwam het volgende tegen in het boek Peper en Zout van J. John en M. Stibbe (2003:122/23):

Tien redenen waarom mannen geen dominee moeten worden!
1. Mannen zijn te emotioneel om predikant te zijn; hun gedrag bij voetbalwedstrijden toont dat aan.
2. Een man hoort in het leger en niet in de kerk.
3. Sommige mannen zijn zo knap dat ze vrouwelijke kerkleden kunnen afleiden
4. Hun lichaamsbouw geeft aan dat mannen beter geschikt zijn om bomen om te hakken en met poema’s te vechten.
5. In het Nieuwe Testament lezen we dat Jezus werd verraden door een MAN.
6. Mannen hebben een overmatige gewelddadige inslag: ze lossen conflicten op met hun vuisten. In een leidinggevende rol zou hun gebrek aan evenwicht een te groot risico vormen.
7. De man is als een prototype geschapen, ze vormen dus eerder een experiment dan de kroon op de schepping.
8. Een predikant heeft per definitie een zorgende rol, traditioneel de rol van de vrouw.
9. Mannen kunnen evengoed wel actief in de kerk zijn; zo kunnen ze het pad naar de kerk vegen, het dak repareren.
10. Geen enkele vrouw in een gemeente zal een man respecteren die een jurk draagt!
Naar boven

Auteur Bericht
JANS221

BerichtGeplaatst: zondag 25 augustus 2013, 20:00

JOL252 schreef:
Kasteel Hoensbroek van binnen gezien en zoveel waterlelies tegelijk in het water van het kasteel, wow..

Daarna Feijenoord per ongeluk zien winnen.. Smiley met dichtgeplakte mond

Heeft Feijenoord per ongeluk gewonnen of heb jij het per ongeluk gezien? Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
NICKY029

BerichtGeplaatst: zondag 25 augustus 2013, 21:04

Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley

Beste mensen, Klojo komt volgens mij van aanklooien(als je dat zo schrijft)

Meer zo iets van ik doe het zo, dan is het wel makkelijk voor mij zelf

En eigenlijk totaal geen enkel inzicht hebben in de mensen hun naasten, vriend, vriendin , Fam, vader of moeder enz, mensen die juist het allerbelangrijkst zijn en waar je heel zuinig op moet zijn! en hun gevoelens moet sparen! Mensen die je moet koesteren! En zo positief mogelijk moet behandelen .

Ik heb niet bedoeld om hier persoonlijk iemand een klojo te noemen.

Ik wil alleen zeggen , wees zuinig op je fam en de mensen die dicht bij je staan.

Liefde heeft zoveel meer waarde dan wat dan ook.
Liefde brengt voorspoed en geluk.

Geluk brengt niet altijd liefde!

Wat ik wel wil zeggen is, als alles van nivo afhangt , waar is dan liefde?
Hier heb ik het gevoel dat hier eigenlijk gemeten word met voorbedachte rade!

Laatst aangepast door
NICKY029
op zondag 25 augustus 2013, 21:12
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: zondag 25 augustus 2013, 21:27

Zondag 25 augustus, 1 Koningen 18: 20-29; Maak een keuze.

Elia dwingt de mannen van Israël tot een keuze. Van enig compromis kan volgens hem echt geen sprake zijn. Het is of de God van Abraham, Isaak en Jakob, of de Baäl, de afgod van Izebel. Mensen, maak een keuze, zegt de profeet. Maar de mannen zeggen in eerste instantie niets. Ze willen blijkbaar niet kiezen. Het is hun misschien veel te zwart-wit, veel te ongenuanceerd. Liever maakt men geen keuze. Kiezen is ook altijd verliezen. Wat is er nu op tegen zowel God als Baäl te dienen? Zowel de God van de uittocht, de Bevrijder, als de Baäl, de god van de natuur en de garant van een vitaal, krachtig en gezond leven. Waarom een beslissende keuze maken?
Omdat alleen de Heer God is. Je kunt niet Hem dienen én de Baäl. Doe je dat toch, dan heb je een verdeeld hart, zegt Elia. Je blijft op twee gedachten hinken. En je raakt God op den duur helemaal kwijt. Want bij God gaat het om alles of niets! Om vertrouwen en toewijding met heel je hart. Goed dat mensen als Elia soms zo aanhouden om een heel duidelijke keuze voor God te maken en niet te blijven hangen in een houding van niets zeggen en afwachten. Maak een keuze! Ga voor God en stel je beschikbaar. Daar krijg je nooit spijt van.
Naar boven

Auteur Bericht
KLUS667

BerichtGeplaatst: zondag 25 augustus 2013, 21:27

ANNA415 schreef:
ik heb helemaal geen tijd voor daten. veel te druk met werken en vakantie vieren Coole smiley met zonnebril
komende week ben ik nog vrij en heb ik wel tijd..... Clown smiley Engeltje smiley

En en en en?

Klus heeft vrijdag een date, bibbers, brrrr Verlegen lachende smiley Verlegen lachende smiley Verlegen lachende smiley Verlegen lachende smiley Verlegen lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
KLUS667

BerichtGeplaatst: zondag 25 augustus 2013, 21:30

JANS221 schreef:
Heeft Feijenoord per ongeluk gewonnen of heb jij het per ongeluk gezien? Knipoog smiley

Euh... J&J, jullie zijn toch samen op vakantie? Of is dit jullie manier van communiceren Smiley die vol vragen zit Geen goede oefening voor als je nog eens een man aan de haak slaat Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252

BerichtGeplaatst: zondag 25 augustus 2013, 21:35

KLUS667 schreef:
Euh... J&J, jullie zijn toch samen op vakantie? Of is dit jullie manier van communiceren Smiley die vol vragen zit Geen goede oefening voor als je nog eens een man aan de haak slaat Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Verraste, verbaasde smiley oefening?
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252

BerichtGeplaatst: zondag 25 augustus 2013, 21:41

Dat was dubbel op.

Laatst aangepast door
JOL252
op zondag 25 augustus 2013, 22:00
Naar boven

Auteur Bericht
FAITH187

BerichtGeplaatst: zondag 25 augustus 2013, 22:23

KLUS667 schreef:
En en en en?

Klus heeft vrijdag een date, bibbers, brrrr Verlegen lachende smiley Verlegen lachende smiley Verlegen lachende smiley Verlegen lachende smiley Verlegen lachende smiley

Wat leuk voor je! Succes!!
Naar boven

Auteur Bericht
ROLF230

BerichtGeplaatst: zondag 25 augustus 2013, 22:24

Na ongeveer een jaar op CM wordt het es tijd dat ik ook eens er op uit ga.
Bij deze meld ook ik mij dan aan bij de BBQ.
Thuis eet ik vegetarisch maar als ik eruit ben eet ik wat de pot schaft. Mochten er vegetarische voedselsubstanties zijn, houdt ik me aanbevolen.

Groetjes,
Rolf
Naar boven

Auteur Bericht
ROLF230

BerichtGeplaatst: zondag 25 augustus 2013, 22:28

KLUS667 schreef:
En en en en?

Veel plezier Klus. En je weet het he? Ervaringen in dit topic! Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
CHRISTIANMATCH
moderator

BerichtGeplaatst: zondag 25 augustus 2013, 22:45

NICKY029 schreef:
Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley

Beste mensen, Klojo komt volgens mij van aanklooien(als je dat zo schrijft)

Meer zo iets van ik doe het zo, dan is het wel makkelijk voor mij zelf

En eigenlijk totaal geen enkel inzicht hebben in de mensen hun naasten, vriend, vriendin , Fam, vader of moeder enz, mensen die juist het allerbelangrijkst zijn en waar je heel zuinig op moet zijn! en hun gevoelens moet sparen! Mensen die je moet koesteren! En zo positief mogelijk moet behandelen .

Ik heb niet bedoeld om hier persoonlijk iemand een klojo te noemen.

Ik wil alleen zeggen , wees zuinig op je fam en de mensen die dicht bij je staan.

Liefde heeft zoveel meer waarde dan wat dan ook.
Liefde brengt voorspoed en geluk.

Geluk brengt niet altijd liefde!

Wat ik wel wil zeggen is, als alles van nivo afhangt , waar is dan liefde?
Hier heb ik het gevoel dat hier eigenlijk gemeten word met voorbedachte rade!

Na deze toelichting van Nicky laten we dit deel van het topic verder rusten. Als je toch behoefte hebt hierover door te praten dan kun je met haar en/of elkaar hierover mailen.

Redactie CM
Naar boven

Auteur Bericht
STEENTJE178

BerichtGeplaatst: zondag 25 augustus 2013, 22:57

KLUS667 schreef:
En en en en?

Oei spannend, Klusserdeklus. Alvast een superfijne date toegewenst!
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968

BerichtGeplaatst: zondag 25 augustus 2013, 23:29

Knap hoor, precies de goede toon en het toont ook aan hoe belachelijk de vooroordelen naar vrouwen zijn. Het opent hopelijk weer enkele ogen en alle argumenten van de mannenbroeders worden kundig om zeep geholpen.

Thomas

Laatst aangepast door
THOMAS968
op maandag 26 augustus 2013, 12:31
Naar boven

Auteur Bericht
ANNA415

BerichtGeplaatst: maandag 26 augustus 2013, 07:09

KLUS667 schreef:
En en en en?

Warme trui aan trekken als je bibbers hebt Coole smiley met zonnebril Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ANNA415

BerichtGeplaatst: maandag 26 augustus 2013, 07:24

ik heb nog vakantie

maar de stratenmakers niet Woedende smiley Huilende smiley, smiley in tranen Boze smiley
Naar boven

Auteur Bericht
JANE410

BerichtGeplaatst: maandag 26 augustus 2013, 12:20

Oefenen met plaatjes plaatsen, ja is gelukt Lachende smiley

En ramen gezeemd, al de vieze vliegenpoep verwijderd

Laatst aangepast door
JANE410
op woensdag 30 oktober 2013, 13:58
Naar boven

Auteur Bericht
STEENTJE178

BerichtGeplaatst: maandag 26 augustus 2013, 13:23

ANNA415 schreef:
ik heb nog vakantie

maar de stratenmakers niet Woedende smiley Huilende smiley, smiley in tranen Boze smiley

Johhhhhhhh, stoere, sterke, zwetende mannen knielend, zomaar vlak voor je deur.... Dat wil je toch juist niet missen?? Lachende smiley Coole smiley met zonnebril
Naar boven

Auteur Bericht
ROELANDE345

BerichtGeplaatst: maandag 26 augustus 2013, 13:40

Ja hij is steengoed Lachende smiley
Moet toch wel een eyeopener zijn
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: maandag 26 augustus 2013, 14:18

ROELANDE345 schreef:
Ja hij is steengoed Lachende smiley
Moet toch wel een eyeopener zijn

Ik las vandaag in de Trouw dat de vader van de vrouw die zich verkiesbaar stelde voor voorzitter van de SGP in Vlissingen sprak: ach, beter iemand dan helemaal niemand...........

Boze smiley Boze smiley

Zo'n man zou eens trots op zijn dochter moeten zijn en misschien bovenstaande eens lezen.....
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: maandag 26 augustus 2013, 14:24

PIETER619 schreef:
Mocht de Geest aan het werk deze morgen?

Hoe weet je dat Pieter???? En bedoel je de Geest of God......? Ik snap nog steeds niets van al dat gepraat van/in de Geest....
Engeltje smiley Engeltje smiley En kan je niet gewoon stil zij in de Geest van God? Hij hoeft toch niet altijd aan het werk? Hij mag er toch ook gewoon zijn en ervaren worden?
ik heb altijd een beetje moeite met de term de Geest is aan het werk.......
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: maandag 26 augustus 2013, 14:48

KLUS667 schreef:
En en en en?

Je vergeet het belangrijkste te melden? Wie is de gelukkige? Kennen we haar......

Knipoog smiley Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
STEENTJE178

BerichtGeplaatst: maandag 26 augustus 2013, 15:23

WILLEMIJN232 schreef:
Je vergeet het belangrijkste te melden? Wie is de gelukkige? Kennen we haar......

Knipoog smiley Knipoog smiley

Hahahahahahah, Willemijn. Dat had ik nou niet dúrven vragen..... Knipoog smiley
Naar boven

ChristianMatch forum index » Agenda
Ga naar pagina Vorige 1 ... 5716 5717 5718 5719 5720 5721 5722 ... 6194 Volgende
Pagina 5719 van 6194