| Auteur |
Bericht |
|
BAPPI605
|
|
Geplaatst: donderdag 29 augustus 2013, 20:03
|
|
|
|
| MARCOVH807 schreef: | dat hangt af van hoe je geleefd hebt denk ik. Of je komt in de eeuwige verdoemenis en 'leef' je in eeuwigheid met knarsende tanden en pijn.
Mag je in de hemel komen, dan zal je Hem lovende en dankbaar zijn. |
Hoe stel je dat voor "eeuwige verdoemenis"? Voor eeuwig pijn lijden! God is almachtig... zou het niet kunnen dat God op een gegeven moment zegt: "nu is het genoeg". Uiteindelijk is de 'hel' gemaakt voor de satan en zijn trawanten.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANTA961
|
|
Geplaatst: donderdag 29 augustus 2013, 20:38
|
|
|
|
Het heeft zeker te maken met je eigen instellingen. Als je ingesteld hebt dat je kunt zien wie jouw profiel bezocht heeft, is het automatisch door de ander ook te zien dat je zijn/ haar profiel hebt bekeken. Hierdoor krijg je soms een soort ping-pong-effect. Je kijkt op iemands profiel, die ziet jouw naam en denkt: hé, wie is dat? Dus diegene kijkt op jouw profiel. Jij ziet die naam weer in het lijstje van 'bezoekers' en weet niet meer precies wie het is. Dus wat doe je dan? Je kijkt weer eens op dat profiel.... En soms gaat dat zo wel een paar keer door.... Soms best leuk, soms nogal vervelend
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JANS221
|
|
Geplaatst: donderdag 29 augustus 2013, 20:40
|
|
|
|
| MARCOVH807 schreef: | | Echter staan er wel degelijk teksten in de bijbel dat een man een vrouw aanhangt en niet een man een man. Om maar even uit de lucht te grijpen teksten als: "man en vrouw worden 1 vlees", of "dan leidt hij haar met statie uit haar woning", maar dat zal wel uitgelegd worden als de legpuzzeltheorie, maar ik geef het gewoon even aan wat er geschreven staat. |
En deze teksten zijn voor jou een bewijs dat onze anders-geaarde medemens geen relatie mag hebben? Kun je uitleggen hoe je tot die conclusie komt?
| MARCOVH807 schreef: | | Ook wordt er elders geschreven dat homofilie een zonde is, volgens mij niet direct, maar wordt het volgens de kanttekening zo wel bedoelt. |
Je hebt het waarschijnlijk over kanttekeningen bij de Statenvertaling? Weet je dat die oorspronkelijk niet bedoeld waren als uitleg? Het waren voornamelijk taalkundige opmerkingen om verantwoording af te leggen over de gemaakte vertaalkeuze.
| MARCOVH807 schreef: | | Het homofiel zijn op zich wordt overigens door de meeste Christenen gewoon geaccepteerd. Echter het homofiel zijn in de praktijk brengen wordt niet geaccepteerd, ook buiten de kerk niet door iedereen. |
Het homofiel-zijn brengt met zich mee dat je ook -net zoals hetero`s- degene met wie je in een relatie van liefde en trouw samenleeft, wil beminnen. Ik kan me voorstellen dat dit voor jou, omdat je seksualiteit ziet als een noodzakelijk kwaad, moeilijk te begrijpen is.
Laatst aangepast door
|
JANS221
|
op donderdag 29 augustus 2013, 20:44
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PIETER619
|
|
Geplaatst: donderdag 29 augustus 2013, 20:46
|
|
|
|
| MARCOVH807 schreef: | Pieter, wij kunnen en mogen inderdaad niet oordelen. Want wat voor het menselijk oog een zonde is, kan bij God juist een vreugd zijn of gebruikt zijn om een ieder z'n ogen te openen dat het zonde is.
Echter staan er wel degelijk teksten in de bijbel dat een man een vrouw aanhangt en niet een man een man. Om maar even uit de lucht te grijpen teksten als: "man en vrouw worden 1 vlees", of "dan leidt hij haar met statie uit haar woning", maar dat zal wel uitgelegd worden als de legpuzzeltheorie, maar ik geef het gewoon even aan wat er geschreven staat. Ook wordt er elders geschreven dat homofilie een zonde is, volgens mij niet direct, maar wordt het volgens de kanttekening zo wel bedoelt.
Het homofiel zijn op zich wordt overigens door de meeste Christenen gewoon geaccepteerd. Echter het homofiel zijn in de praktijk brengen wordt niet geaccepteerd, ook buiten de kerk niet door iedereen.
Overigens vind ik dit de grootste dooddoener die er is:
Dan zouden wij dus niemand mogen aanspreken als deze persoon bijv vloekt, hoererij pleegt en niet volgens de 10 geboden leeft en echt tegen alle regels in gaat zoals God deze door zijn Zoon en Heilige Geest gegeven heeft, of lees ik je hier verkeerd en bedoel je iets anders? |
Jezu skwam ook niet met vrachten teksten aanzetten bij de overspelige vrouw. Hij had schijt aan wat de menigte zei over wat er geschreven stond. Hij kon haar zonden vergeven en dus heen zenden met "ga heen en zondig niet weer". Als wij na ee nzonde berouw totnen wil Hij die vergeven, ook bij die vrouw (waarvan hij wist dat ze weer zondigen zou op welke manier dan ook, bijv vloeken).
Mag jij de eerste steen gooien omdat jij "gelukkig"hetero bent? Wij hebben onder geen beding het recht"om anderen iets aan te zegen met "in de Bijbel staat". JEZUS BEPAALD EN VERGEEFT, ook hen waarvan wij denken dat die fout zijn. De Bijbwel is een persoonlijk leerboek, geen wetboek waarmee als rechters anderen kunne veroordelen, dus ook homofile niet.
lewel ik vind homofilie ook niet goed op Bijbelse gronden, maar het enige wat ik kan is bidden, niet vingertje wijzend maar geheven handen (staat geschreven bidt met geheven handen),
We moeten zoveel mogelijk Jezus Liefde tonen, dat is moeilijk omdat het soms tegen onze normen en waarden ingaat. Soms was Jezus controversioneel
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JANE410
|
|
Geplaatst: donderdag 29 augustus 2013, 20:49
|
|
|
|
| PIETER619 schreef: | hoho niet zo negatief , heeft niets met frequenties site te maken. zou ik zo populair zijn had ik al een vrachwagen dates gehad  |
Nee niet negatief bedoeld Pieter, ik denk dat vele hier al heel lang op CM zitten en op het forum, ja logisch dat het aantal dan erg hoog is.
En ik gun je die vrachtwagen vol date`s hoor
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JANS221
|
|
Geplaatst: donderdag 29 augustus 2013, 21:05
|
|
|
|
|
21.00 uur.......en het is al bijna donker.....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: donderdag 29 augustus 2013, 21:18
|
|
|
|
Donderdag 29 augustus, 1 Koningen 19: 9-13a; Troostvol fluisteren.
Heimwee heeft Elia duidelijk niet gerekend. Als een geweldige stormwind losbarst, zie je de felle profeet uit het noordrijk knikken en denken: daar komt God! En als daarna de aarde beeft en scheurt, verwacht EIia niet anders. Ook de fel oplichtende bliksems passen helemaal bij de God van Elia. Zo heeft hijzelf zich in Israël ingezet voor de zaak van God. Als een stromwind, als een bliksem. Maar het heeft niets uitgehaald. Van echte omkeer tot God is in Israël geen sprake. En EIia is boos op iedereen en ook op God. Zo gaat dat heel vaak, als we in het leven teleurgesteld worden. Je beklaagt jezelf, je trekt je terug. Je maakt iedereen verwijten en het meest eigenlijk aan God. Zo gaat dat heel vaak, als we in het leven teleurgesteld worden. Je beklaagt jezelf, je trekt je terug. Je maakt iedereen verwijten en het meest eigenlijk aan God. Waarom bliksem God Izebel niet voorgoed het verhaal uit? Maar God vraagt aan hem: Wat doe jij hier eigenlijk, zo ver van huis en zo ver van je taak? Heb je wel echt begrepen wie Ik ben? Zeker: als een stormwind en als een vuur, dat blijven mijn herauten. Maar daarna kom Ik zelf. Stil en troostvol fluisterend. Elia zegt even niets. Ootmoedig verbergt hij zijn gezicht in zijn jas. Uit diep respect voor God. want dat God zo vol ontferming en zo liefdevol is, is voor Elia nieuw. Voor ons misschien ook wel.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: donderdag 29 augustus 2013, 21:47
|
|
|
|
| JANS221 schreef: | | 21.00 uur.......en het is al bijna donker..... |
Ja...dat viel mij ook op....Jammer hoor....
Maar het was een heerlijke dag...en nog behoorlijk warm... Toch heb ik nog heerlijk buiten gezeten....lampjes aan...kaarsjes...
En nu maar hopen dat het nog lang na zomeren wordt...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: donderdag 29 augustus 2013, 21:48
|
|
|
|
oeps...dubbel
Laatst aangepast door
|
ZEELAND736
|
op donderdag 29 augustus 2013, 21:48
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WITHGOD126
|
|
Geplaatst: donderdag 29 augustus 2013, 22:44
|
|
|
|
| WITHGOD126 schreef: | Ik vraag gebed voor Gods leiding in mijn leven en die van mijn familie. Ik wil rust ,vrede,en vergeving in de familie.Ook mbt het opzetten van een bedrijf,dat de Heer mij openbaart wat ik moet doen.Genezing voor Jeremia die heel veel pijn heeft en niet kan lopen. |
Hartelijk dank en Gods zegen,trouwens ik ben gebedspartner er is zoveel nood als men het niet zegt lijkt alles soms ok.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WITHGOD126
|
|
Geplaatst: donderdag 29 augustus 2013, 22:49
|
|
|
|
| SHANITA130 schreef: | Hai lieve mensen,
Ik kom onder voorbehoud naar de picknick.
Ben ineens erg ziek geworden dus zit nu, letterlijk, elke dag bij de arts..
Nou wil het zo zijn dat ik natuurlijk niet dood wil, maar zeker niet bang ben voor de dood. Ik ga meteen, in een oogwenk naar de Hemel, bij God waar alles goed is.
En ik heb het goedgemaakt met mijn moeder wat mij het allermeeste waard is van alles.
Dus nee, ik ben niet depri, maar ja nou is de vraag of ik dus meekan, want het verschilt per dag, ik kan het wel twee dagen van te voren zeggen, meer kan ik niet vooruitkijken.
Daar bedoel ik mee, als het op zaterdag is, kan ik op donderdag al een hele goede inschatting maken of ik het red.
Ik denk van wel, en hoop van wel. Want ik heb goede dagen en slechte dagen.
Dat ik dit en publique zet, is omdat ik niet wil dat men denkt gaat ze weer niet mee, zegt ze weer af oid.
Net wat Paulus zegt, het leven is met God en het sterven gewin.
Ook het taboe wat er rust op ziek zijn, ivm met dat God je dan niet genezen heeft, ja, dat wil ik, voor mezelf dan, doorbreken. Mensen die ernstig ziek zijn, kunnen zich desondanks gewoon goed voelen, net als andere mensen. En ook gewoon meediscussiëren en hoeven ook niet ontzien te worden, van bijvoorbeeld: 'ze is ziek, ik word maar niet boos' oid, dát is juist zo erg. Als men je op een forum als zieke behandeld.
Ja, in real life is het wel fijn als me omgeving rekening met me houdt, dat is iets anders, dat is in praktische zin.
Het kan ook zijn dat ik beter wordt.
Er komt wel een grote rust over me nu ik dit neerschrijf.
En de kans dat ik beter word is groot, maar ja dat ik niet beter word ook.
Iig, ik heb geen zin om het over me ziek zijn te hebben, behalve deze mededeling voor de duidelijkheid, en vraag voor gebed. Ik wou deze post eerst op agenda zetten, maar ja hij past hier beter.
Ik heb goede dagen(ook uren) en slechte en ertusssen.
Ik ben wonderbaarlijk wel gelukkig en heb hoop, maar ja het kan 2 kanten opgaan, met beide heb ik vrede, al hoop ik wel dat ik beter wordt.
Goed, ziekte hoort bij de gebroken wereld, en ja, ik stond weer heerlijk vroeg op, en ga me dingen doen.
Ik wil hier niet uitweiden over wat ik mankeer, dat is. én complex, en heeft geen nut.
Wel wil ik vragen voor gebed voor vrede in mijn hart dat ik die blijf houden, want ja, soms ben ik die even kwijt.
Ik doe zelf wat ik kan, meer kan ik niet doen.
En ik wil aub geen medelijden, want het geloof in God geeft mij zoveel geluk gevoel.
Vast bedankt voor gebed...!
En excuses voor al de keren dat ik onterecht boos deed, oid, en de redactie mij daar gelukkig op wees.
S. Ziek én gelukkig, en wil geen medelijden , Alleen Gebed voor Rust en Vrede in mijn hart.
Ps: Ik kan beter worden, een ander kan onder een bus komen oid, de betrekkelijkheid. Dus, ik ben, net als iedereen hier, gewoon, een persoon, ziek of niet , Ja, ik had tijden dat ik leed, ik zeg expres had, verleden tijd
Fijne Dag, het wordt een mooie dag!
tis weer een beetje lang geworden... |
Ik vind het geweldig,dat je het goed hebt gemaakt met je moeder.je bent nu dus vrijer om vervuld te worden met de HG. Ik zal voor je bidden.tip als je wilt zou je meer kunnen schrijven als je je er goed bij voelt.voor jezelf in een schrift of zo,het kan heel goed vor je zijn,maar jij bepaalt) Gezegende avond.
Laatst aangepast door
|
WITHGOD126
|
op donderdag 29 augustus 2013, 22:50
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WITHGOD126
|
|
Geplaatst: donderdag 29 augustus 2013, 23:00
|
|
|
|
| QSJE546 schreef: | waar word jij nou echt blij van? Dat is een nieuw topic wat ik bij deze wil openen.Ben benieuwd naar jullie ervaringen. Zelf word ik erg blij van het maken van muziek met anderen en daarom ga ik daar de komende tijd mee aan de slag.Net als zingen,ook leuk. En als ik contact heb met vriendinnen,vrienden,als ik mijn hond uit laat en ik zie dat hij geniet,dan geniet ik ook,als ik heb gekookt en t smaakt haha daar word ik ook wel gelukkig van  |
Ik wordt blij van: de schepping,als ik bloemen zie,vlinders,mensen die hun dieren uitlaten(zijn net als kleine kinderen hahaha) Als ik uit bed kom en merk dat ik kan bewegen en zelf m,n thee zetten,dan ben ik o zo dankbaar,en blij dat de Heer me weer een dag heeft geschonken. Als men open tegen mij is ,eerlijk zegt waar het omgaat en een ander met respect behandel. Als ik een beetje creatief ben geweest,maakt niet uit wat daar geniet ik ook erg van,ik wordt dus blij van heel veel.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
STEENTJE178
|
|
Geplaatst: donderdag 29 augustus 2013, 23:36
|
|
|
|
| JANS221 schreef: | | 21.00 uur.......en het is al bijna donker..... |
Ideaal om met een vuurkorfje buiten te gaan zitten 
(maar idd: de tijd vliegt!)
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
KLUS667
|
|
Geplaatst: vrijdag 30 augustus 2013, 00:01
|
|
|
|
| BAPPI605 schreef: | | Hoe stel je dat voor "eeuwige verdoemenis"? Voor eeuwig pijn lijden! God is almachtig... zou het niet kunnen dat God op een gegeven moment zegt: "nu is het genoeg". Uiteindelijk is de 'hel' gemaakt voor de satan en zijn trawanten. |
De weg naar God is via Jezus. Wie Jezus niet kent, kan ook niet bij God komen.
Er is geen bruggetje tussen hemel en hel. Zie ook vers 26 in het verhaal over de arme Lazarus en de rijke man: http://www.hetbestenieuws.nl/artikelen/Janse/lazarusNL.htm
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PIETER619
|
|
Geplaatst: vrijdag 30 augustus 2013, 00:13
|
|
|
|
|
het vuur is gedooft, waakvlam nog, hoop ik
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: vrijdag 30 augustus 2013, 08:12
|
|
|
|
| CHATULIEM368 schreef: | Ik kan me niet voorstellen dat mensen de meest vreselijke dingen zeggen namens de Geest. Misschien heeft dat ook te maken met je eigen houding naar de evangelische beweging. En je vraag waarom het niet zo bij de refo-beweging voorkomt, is ook niet helemaal juist, we zien een duidelijke toenadering van beide stromingen. Het verbaast mij, maar in de refo kerken wordt even goed uit opwekking gezongen. Het zou fijn zijn als je de evangelische gemeentes met hetzelfde respect behandeld zouden kunnen worden als dat men van ons verwacht. |
Het is een wat idealistische cq naïeve voorstelling die hier gemaakt wordt. Mensen blijven mensen en kunnen idd vreselijke dingen zeggen in naam van God en zgn namens de Geest. Zeker als zij hun eigen zin willen doordrijven. Hoe maakt men zelf onderscheid wanneer men spreekt namens Hem en ten tweede: hoe brengt men het zodanig dat de ander de ruimte heeft om dit te toetsen. Daarbij is relatie een voornaam punt en ik blijf het zeggen: karakter.
Laatst aangepast door
|
JOL252
|
op vrijdag 30 augustus 2013, 08:13
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: vrijdag 30 augustus 2013, 12:25
|
|
|
|
Vrijdag 30 augustus, 1 Koningen 19; 13b – 18; Ga terug.
Elia moet zich gevoeld hebben als een soort tweede Mozes. Dat geloof dreef hem naar de berg Horeb en de grot waar God indertijd aan Mozes verscheen en hem iets liet zien van zijn glorie. Zo verschijnt God ook aan Elia en zegt hem wat hij moet doen. In de eerste plaats: ga terug naar je werk! God zoekt Elia wel op in de woestijn, maar stuurt hem vervolgens weer terug naar zijn taak. Zoiets kunne wij ook verwachten als we het bijltje erbij neergooien. Ga terug! Vervolgens: Elia krijgt een paar duidelijke opdrachten. Hij moet in Syrië een zekere Hazaël tot koning gaan zalven, een man die het Israël heel moeilijk zal maken. En in Israël moet hij Jehu tot koning zalven. De laatste zal korte metten maken met Achab en Izebel. Dus: wes gerust, Elia, die twee ontlopen hun straf niet! En wat Elia zelf betreft: je bent erg moe en je wilt langzamerhand uit de dienst? God heeft al over zijn opvolging nagedacht. Ten slotten: ‘Jij denkt dat je alleen overgebleven bent? Maar Ik ken er nog zevenduizend die nooit hun knieën bogen voor Baäl’, zegt God. Dat is ineens heel bemoedigend! We zijn niet alleen. Kijk zondag in de kerk nog weer eens goed om je heen!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: vrijdag 30 augustus 2013, 12:35
|
|
|
|
| NATASCHA642 schreef: | het krijgen van de sleutels van mijn nieuwe huisje 
Vlakbij winkels en bruisend centrum en geheel duiven vrij 
nu alleen nog iemand vinden die wil helpen grinzzz  |
Gefeliciteerd!
Je kan HiP bellen, zie google 
Die hadden verleden jaar me vloer eruit gesloopt heel vakkundig.
Had ik alleen nooit voor mekaar gekregen. Is een initiatief van kerken. Dan gaan ze iemand die daar werkt van die kerken die bij je in de buurt woont bellen. Toffe gasten!
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op vrijdag 30 augustus 2013, 12:38
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MANNEKE208
|
|
Geplaatst: vrijdag 30 augustus 2013, 12:39
|
|
|
|
??
Laatst aangepast door
|
MANNEKE208
|
op vrijdag 30 augustus 2013, 12:41
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: vrijdag 30 augustus 2013, 12:40
|
|
|
|
zaterdag 24 augustus 2013, 09:24
JOL252 schreef: Waar? Anna: Nederland
LOL
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: vrijdag 30 augustus 2013, 13:31
|
|
|
|
| JANE410 schreef: | Nee, alleen op vakantie gaan doe ik niet. Ik ga wel eens naar een klooster van maandag tot vrijdag, dan heb je toch gezellige momenten, samen eten, koffie drinken en de laatste keer dat ik er was met 2 andere vrouwen naar een leuk plaatsje geweest. De kerstdagen kan je er ook doorbrengen, dat wordt veel gedaan door alleenstaanden |
Wat een leuk idee een klooster.
Ik wou een tijd terug echt gaan wonen in een klooster, ik wist de wegen niet.
Maar nu lees ik dat je er gewoon ook een paar dagen heenkan, misschien een optie als je eens rust wil/rustig wil nadenken :)
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: vrijdag 30 augustus 2013, 13:33
|
|
|
|
| JOL252 schreef: | | Het is een wat idealistische cq naïeve voorstelling die hier gemaakt wordt. Mensen blijven mensen en kunnen idd vreselijke dingen zeggen in naam van God en zgn namens de Geest. Zeker als zij hun eigen zin willen doordrijven. Hoe maakt men zelf onderscheid wanneer men spreekt namens Hem en ten tweede: hoe brengt men het zodanig dat de ander de ruimte heeft om dit te toetsen. Daarbij is relatie een voornaam punt en ik blijf het zeggen: karakter. |
Ja, iemand ze zin doordrijven in de naam van God...Hoe Is Het Mogelijk he?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: vrijdag 30 augustus 2013, 14:49
|
|
|
|
Soms, zoals nu, als je/ik echt even niet meer kan....zoals ik nu, belt een paar dagen geleden een vriend van 21 jaar geleden op uit Amsterdam, goede relatie(vriendschap) mee gehad, uit het oog verloren, 21 jaar niet gezien en gesproken.
Degene neemt dagen vrij van zijn werk, om even voor je/me te zorgen.....
Een grote knipoog van God!....
Ja, degene is christen, gelovig ook
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op vrijdag 30 augustus 2013, 15:16
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JANE410
|
|
Geplaatst: vrijdag 30 augustus 2013, 17:11
|
|
|
|
| SHANITA130 schreef: | Soms, zoals nu, als je/ik echt even niet meer kan....zoals ik nu, belt een paar dagen geleden een vriend van 21 jaar geleden op uit Amsterdam, goede relatie(vriendschap) mee gehad, uit het oog verloren, 21 jaar niet gezien en gesproken.
Degene neemt dagen vrij van zijn werk, om even voor je/me te zorgen.....
Een grote knipoog van God!....
Ja, degene is christen, gelovig ook  |
Wat fijn voor je Shanita, dat is wel heel bizonder dat die vriend net nu je het nodig hebt je belt. Een knipoog van God ja Is je bloeddruk weer te hoog? Wens je sterkte en rust toe
groetjes Jane
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ROLF230
|
|
Geplaatst: vrijdag 30 augustus 2013, 19:47
|
|
|
|
|
Ik zie net dat de reistijd voor mij 2,5 uur zou zijn, enkele reis. Dat is me toch teveel van het goede voor een bbq. Helaas pindakaes. Veel plezier allemaal.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ROLF230
|
|
Geplaatst: vrijdag 30 augustus 2013, 19:54
|
|
|
|
Je kunt alleen maar iets geloven als je het zeker weet, is het niet zo? Want als je het niet zeker weet, wat is je geloof dan waard? Omdat je het niet kunt zien, wordt het geloven genoemd, want als je het kon zien hoefde je het niet te geloven. Dan kon je tegen een ander zeggen: Kijk maar voor jezelf, je ziet toch dat het zo is?
Daar ik niet meer zeker weet, geloof ik niet meer. Noem mezelf dan ook geen christen meer. Heb mijn profiel er op aangepast. Zal na afloop abo dan ook natuurlijk stoppen hier. Of ik kom tot geloof, wie weet. Bij ... is alles mogelijk, is het niet zo?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARCOVH807
|
|
Geplaatst: vrijdag 30 augustus 2013, 20:00
|
|
|
|
| JANS221 schreef: | | En deze teksten zijn voor jou een bewijs dat onze anders-geaarde medemens geen relatie mag hebben? Kun je uitleggen hoe je tot die conclusie komt? |
Er staat ook dat dit slechts een paar teksten zijn. Er staan er nog legio meer in.
| Quote: | | Het homofiel-zijn brengt met zich mee dat je ook -net zoals hetero`s- degene met wie je in een relatie van liefde en trouw samenleeft, wil beminnen. Ik kan me voorstellen dat dit voor jou, omdat je seksualiteit ziet als een noodzakelijk kwaad, moeilijk te begrijpen is. |
Deze stellingname en dan met name de laatste zin, slaat natuurlijk nog kant nog wal. Ik heb dit namelijk nooit gezegd. Ik heb alleen gezegd wat er in de Bijbel staat. Daarin staan ook duidelijk aangegeven dat een man een vrouw moet aanhangen en dus ook andersom.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARCOVH807
|
|
Geplaatst: vrijdag 30 augustus 2013, 20:09
|
|
|
|
| PIETER619 schreef: | Jezu skwam ook niet met vrachten teksten aanzetten bij de overspelige vrouw. Hij had schijt aan wat de menigte zei over wat er geschreven stond. Hij kon haar zonden vergeven en dus heen zenden met "ga heen en zondig niet weer". Als wij na ee nzonde berouw totnen wil Hij die vergeven, ook bij die vrouw (waarvan hij wist dat ze weer zondigen zou op welke manier dan ook, bijv vloeken).
Mag jij de eerste steen gooien omdat jij "gelukkig"hetero bent? Wij hebben onder geen beding het recht"om anderen iets aan te zegen met "in de Bijbel staat". JEZUS BEPAALD EN VERGEEFT, ook hen waarvan wij denken dat die fout zijn. De Bijbwel is een persoonlijk leerboek, geen wetboek waarmee als rechters anderen kunne veroordelen, dus ook homofile niet.
lewel ik vind homofilie ook niet goed op Bijbelse gronden, maar het enige wat ik kan is bidden, niet vingertje wijzend maar geheven handen (staat geschreven bidt met geheven handen),
We moeten zoveel mogelijk Jezus Liefde tonen, dat is moeilijk omdat het soms tegen onze normen en waarden ingaat. Soms was Jezus controversioneel |
Kort samengevat: Leef je leven en je zonden, als je maar op je sterfbed je zonden belijdt, dan kom je wel in hemel?
Ik begin het gevoel te ontwikkelen dat zij die homofilie in het dagelijkse leven goedkeuren, altijd teksten zullen vinden over de broederlijke liefde en zij die het afkeuren altijd wel iets vinden er tegen. Deze 2 groepen zullen niet snel tot 1 komen. Dat moge toch wel duidelijk worden in deze discussie.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
Geplaatst: vrijdag 30 augustus 2013, 20:51
|
|
|
|
http://www.youtube.com/watch?v=3pF2Z6SzpNY
http://www.youtube.com/watch?v=m6PLeiFWsBE
De klok aan het einde staat in een van de mooiste musea ter wereld, het |Musee d'Orsay (Musee des impressionistes) in Parijs, hier met uitzicht op de Sacre Coeur.
Rond als de wijnvlek van eergister op het vuile tafelblad spelen gouden druppels zonlicht op het koude tegelpad en de rimpels in de vijver en het vangnet van een spin zijn allemaal maar cirkels zonder einde of begin en de tijd verslijt de dagen met de wijzers van de klok die de uren traag vermalen heel geruisloos, zonder schok
Er bestaat geen medicijn tegen oud of eenzaam zijn
's Avonds als je door je wimpers soms de zon ziet ondergaan in een feest van gele vonken die in bloei lijken te staan en de sterren op je netvlies trekken strepen in de lucht maar zodra de nacht weer nadert slaan je dromen op de vlucht door een klok met kromme wijzers die de tijd in stukken maalt ligt de zomer weer aan flarden want de klok heeft niet gefaald
Tel de gladde kiezelstenen waarmee jij je zakken vult maar de mooiste ging verloren door je eigen stomme schuld toen je met haar langs het strand liep leek elke schelp een juweel maar nu zie je niets dan keien groot en grijs en veel te veel hoor gefluister in het ruisen van de rusteloze zee: als je haar dan niet kon missen waarom ging je dan niet mee?
Bij het afscheid van de zomer zag je eindelijk gevaar toen elk blad een kleur kreeg van haar honinggele haar
De rimpels in de vijver de webben van een spin zomaar cirkels in de ruimte zonder einde of begin in een eindeloos refrein
(The windmills of your mind) (M.Legrand / M. & A. Bergman / NT: R. Chrispijn
Thomas, het blijft mooi.
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op zondag 1 september 2013, 20:26
|
|
| Naar boven |
|