| Auteur |
Bericht |
|
JANS221
|
|
Geplaatst: zaterdag 31 augustus 2013, 08:56
|
|
|
|
| FREEK734 schreef: | | Pardon, ik vind dat het in de huidige maatschappij van veel meer moed getuigt om homosexualiteit als ZONDE te blijven benoemen. En misschien ook wel hier, gezien de vileine heftigheid die hier tentoongespreid wordt. De bewijsteksten in de Bijbel die homofilie veroordelen zijn m.i. overduidelijk. Indien gewenst kan ik ze wel even opzoeken.... |
Je zegt het goed: mijns inziens. Dat betekent: naar jouw mening, zoals jij het ziet, volgens jou. Naast jouw mening bestaan er ook nog andere meningen. Er zijn zelfs christenen met een totaal andere mening.
| FREEK734 schreef: | | Het grote probleem is dat mensen zich niet door (Bijbelse) feiten laten corrigeren, maar er van alles bijverzinnen om het gewenste standpunt te kunnen blijven aanhangen. En dat doen zowel 'voor' als 'tegenstanders'. |
Kun je je zin: Het grote probleem is dat mensen zich niet door (Bijbelse) feiten laten corrigeren…… wat nader uitleggen en dan vooral wat je bedoelt met Bijbelse feiten?
| FREEK734 schreef: | Wat betreft de zogenaamde diepere betekenis van het NT die de letterknechten niet zouden verstaan (krasse veroordeling, al geldt het idd wel voor letterknechten), Jezus eindigt in het geval van de overspelige vrouw met te zeggen ZONDIG NIET MEER, Hij keurde de zondige levenswijze van de vrouw dus beslist niet goed. Ik ben van mening dat de diepere laag hierin is, dat Hij dit ook tegen een praktiserende homosexueel zou kunnen zeggen.
De grote vraag is in hoeverre we de Bijbel voor Gods Woord aanvaarden. Indien niet voor 100%, dan maar shoppen naar eigen inzichten? |
Als Jezus tegen een overspelige vrouw zegt: ``ga heen en zondig niet meer``, zou je, zoals jij denkt, inderdaad het woord overspel door elk woord kunnen vervangen, waarvan jij vindt dat het zonde is. Maar het gaat hier om een overspelige vrouw, niet om een lesbische vrouw!
De zin: ``Gaat heen en zondig niet meer``, is echter ook niet de essentie van dit verhaal. De geestelijke leiders van het volk, brengen hier zonder ook maar de minste vorm van mededogen, ontferming en liefde een vrouw bij Jezus. Ze wordt in het openbaar vernederd en te schande gezet. Vervolgens herinneren ze Jezus er aan dat volgens de wet, er nu wel gestenigd moet worden. Jezus, laat zien dat hij deze liefdeloze houding afkeurt. Hij komt op voor haar die geen stem heeft, voor haar die men wilde stenigen. Het was natuurlijk wel vervelend dat stenigen...... maar ja, God wou het nu eenmaal zo, het stond toch echt zo in de wet, de bewijsteksten waren toch duidelijk? En indien gewenst konden ze voor Jezus die teksten wel even opzoeken. En de wet is toch Gods Woord en dat aanvaarden wij toch voor 100%?
Maar Jezus antwoordde……………………
Laatst aangepast door
|
JANS221
|
op zaterdag 31 augustus 2013, 09:50
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
NATASCHA642
|
|
Geplaatst: zaterdag 31 augustus 2013, 10:10
|
|
|
|
| SHANITA130 schreef: | Gewoon, ik kon even niet meer zeg maar...
En ja, dan belt er net op een moment dat ik echt denk van ja, 'kan niet meer' een vriend uit Amsterdam, die ik 21 jaar niet had gezien om me te helpen. :) Héél toevallig.... |
Toeval bestaat niet, dit moest zo zijn Gods werk is ondoorgrondelijk.
Geniet ervan en tel je zegeningen
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PIETER619
|
|
Geplaatst: zaterdag 31 augustus 2013, 10:15
|
|
|
|
FLIKKER DIE BIJBEL OVERBOORD (of leer begrijpend lezen) EN NEEM JEZUS ALS VOORBEELD[b] Hij had een hekel aan de meeste wetgeleerden en farizeeërs, vooral omdat die precies wisten wat waar geschreven stond. ook vandaag de dag zegt Hij nog steeds, "volg Mij", neem dan wat dat voor consequenties met zich mee brengt voor lief en leef. Als je dat doet gebruik dan pas de Bijbel als leerboek en stap af van Gods troon om anderen met de Bijbel wel even op hun fouten te wijzen.
de waardeloze reactie van, dan kan ik mijn hele leven zondig leven en op het laatst me bekeren, men dus Jezus erg tekort doet en Hem dus niet lief wil hebben. Kan Hij dan Zijn woorden: "Ik heb u niet gekend" dan uitspreken?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ROELANDE345
|
|
Geplaatst: zaterdag 31 augustus 2013, 10:17
|
|
|
|
| KLUS667 schreef: | Ja was het maar weer gisteravond, maar..... To be continued
ik ga nu maar weer ff slapen, want het is me toch laat geworden gisteravond |
Haha Klus goed om te horen!! Gods zegen hierbij gewenst en alle geluk op de wereld
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
NATASCHA642
|
|
Geplaatst: zaterdag 31 augustus 2013, 10:18
|
|
|
|
| KLUS667 schreef: | Ja was het maar weer gisteravond, maar..... To be continued
Was dus zeer geslaagd heb je nu vlinders
Leuk voor je
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHRISTIANMATCH moderator
|
|
Geplaatst: zaterdag 31 augustus 2013, 11:50
|
|
|
|
En nu maar weer on-topic.
Redactie CM
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: zaterdag 31 augustus 2013, 12:11
|
|
|
|
|
De was.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: zaterdag 31 augustus 2013, 12:12
|
|
|
|
|
Nog meer was.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHRISTIANMATCH moderator
|
|
Geplaatst: zaterdag 31 augustus 2013, 12:14
|
|
|
|
| PIETER619 schreef: | FLIKKER DIE BIJBEL OVERBOORD (of leer begrijpend lezen) EN NEEM JEZUS ALS VOORBEELD[b] Hij had een hekel aan de meeste wetgeleerden en farizeeërs, vooral omdat die precies wisten wat waar geschreven stond. ook vandaag de dag zegt Hij nog steeds, "volg Mij", neem dan wat dat voor consequenties met zich mee brengt voor lief en leef. Als je dat doet gebruik dan pas de Bijbel als leerboek en stap af van Gods troon om anderen met de Bijbel wel even op hun fouten te wijzen.
de waardeloze reactie van, dan kan ik mijn hele leven zondig leven en op het laatst me bekeren, men dus Jezus erg tekort doet en Hem dus niet lief wil hebben. Kan Hij dan Zijn woorden: "Ik heb u niet gekend" dan uitspreken? |
Ook al ben je het totaal niet met elkaar eens, blijf respectvol naar elkaar toe. Jezus had veel geduld met mensen. Met de botte bijl bereik je niks.
Redactie CM
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: zaterdag 31 augustus 2013, 12:30
|
|
|
|
| JOL252 schreef: | | Nog meer was. |
Wat veel was!!!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ROLF230
|
|
Geplaatst: zaterdag 31 augustus 2013, 12:35
|
|
|
|
Heeeeee,
Bijna een ervaringsverhaal. Het gaat iig de goede kant op na 6 pagina's
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNA415
|
|
Geplaatst: zaterdag 31 augustus 2013, 12:48
|
|
|
|
Naar de kapper geweest
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: zaterdag 31 augustus 2013, 12:48
|
|
|
|
| MIEKE364 schreef: | Dit is de ware geest van een Christen die ten diepste begrijpt wat het betekent Christus te volgen. De moed om dit te schrijven en zo te leven en het diepe meegevoel met het lijden van homo's en lesbo's die Christen zijn, door Thomas vind ik een bemoediging voor ons allemaal. Ook de bijdragen van Jans en Jol spreken van die moed.
Het is goed om hem openlijk bij te vallen en daarmee hem en degenen om wie dit gaat te ondersteunen. En voor degenen die nog steeds aan de letter van de Bijbel vasthouden en voorbijgaan aan de dieperliggende betekenis van het Nieuwe Testament, Het Nieuwe Verbond: denk er nog eens goed over na wat Jezus vraagt van Zijn volgelingen. Probeer te bevatten wat dat impliceert. |
Enige relativering kan geen kwaad Mieke....Ware christenen zijn in mijn ogen mensen in China of weet ik waar die met gevaar van eigen leven kerkdiensten bezoeken of hun geloof belijden. Dan spreek je van moed hebben.Niet mensen die hun mening over iets op een datingsite zetten.... Dan vertonen andersdenkenden ook moed want die durven hun mening hier ook neer te zetten en ik geloof oprecht dat zij ook in dezelfde God geloven..........alleen hebben zij een andere visie en dat is niet verboden.....En dat is juist het mooie van CM, de discussie, ook al gaat dat er wel eens pittig aan toe.....en kan je jezelf niet voorstellen dat mensen zo hun geloof beleven maar om ze dan aan te vallen in hun Christen zijn vind ik zelf wat pijnlijk om te lezen.......
Laatst aangepast door
|
WILLEMIJN232
|
op zaterdag 31 augustus 2013, 12:52
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PIETER619
|
|
Geplaatst: zaterdag 31 augustus 2013, 12:49
|
|
|
|
| CHRISTIANMATCH schreef: | Ook al ben je het totaal niet met elkaar eens, blijf respectvol naar elkaar toe. Jezus had veel geduld met mensen. Met de botte bijl bereik je niks.
Redactie CM |
Hopelijk viel deze wel op, waarom blijft men willens en wetens Jezus werk in de vernieling helpen met vrachten aan Bijbelteksten. Hij bepaald (als hij terug komt) wi emet Hem mee mogen naar de Hemel. Wij mogen onder geen beding aansprak maken door teksten op te zoeken waar we anders denkende cq geaarden.
Wij mogen alleen leren uit Gods Woord en kunnen geen enkel recht (ook afkraken homo's) op grond van Bijbelteksten doen.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNA415
|
|
Geplaatst: zaterdag 31 augustus 2013, 12:56
|
|
|
|
| NATASCHA642 schreef: | Was dus zeer geslaagd heb je nu vlinders
Leuk voor je  |
Hij heeft in ieder geval geen duiven
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: zaterdag 31 augustus 2013, 15:19
|
|
|
|
|
Thuis zitten en heerlijk genieten in de zon
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
KLUS667
|
|
Geplaatst: zaterdag 31 augustus 2013, 15:29
|
|
|
|
| NATASCHA642 schreef: | Was dus zeer geslaagd heb je nu vlinders
Leuk voor je  |
Hmmmm, wat zal ik zeggen? Is het wel slim om wat te zeggen? Petra schreef een tijdje terug dat ze zóóóó verliefd was en dat ze dat wel kon schrijven, omdat hij het forum toch niet las. Mijn date leest het forum wel eens....tja, moet ik dan mijn gevoelens tonen? Ik las ergens eens het volgende: "Mannen voelen zich het meest aangetrokken tot een vrouw als ze niet echt weten waar ze aan toe zijn. Als je niet precies weet of ze je wel leuk genoeg vind en wat ze daadwerkelijk van je wil. Ze zorgt ermee dat ze maar door je gedachten blijft spoken. En hoe meer je aan haar denkt, hoe sterker je jezelf aangetrokken voelt tot haar." ? Dus...vlinders
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
KLUS667
|
|
Geplaatst: zaterdag 31 augustus 2013, 15:37
|
|
|
|
| NATASCHA642 schreef: | Wowww succes met je date, leuk voor jou en succes nu maar hopen dat je hem krijgt. Ff spannende tijd nu met wachten.
Succes en wens je veel liefs toe  |
Dankjewel!! Dinsdag hoor ik meer. En als het niks wordt, laat ik me 's avonds gewoon troosten
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
STEENTJE178
|
|
Geplaatst: zaterdag 31 augustus 2013, 15:37
|
|
|
|
| KLUS667 schreef: | Hmmmm, wat zal ik zeggen? Is het wel slim om wat te zeggen? Petra schreef een tijdje terug dat ze zóóóó verliefd was en dat ze dat wel kon schrijven, omdat hij het forum toch niet las. Mijn date leest het forum wel eens....tja, moet ik dan mijn gevoelens tonen? Ik las ergens eens het volgende: "Mannen voelen zich het meest aangetrokken tot een vrouw als ze niet echt weten waar ze aan toe zijn. Als je niet precies weet of ze je wel leuk genoeg vind en wat ze daadwerkelijk van je wil. Ze zorgt ermee dat ze maar door je gedachten blijft spoken. En hoe meer je aan haar denkt, hoe sterker je jezelf aangetrokken voelt tot haar." ? Dus...vlinders  |
Joh, Klusserdeklus, gefeliciteerd ermee!! En wat maakt het uit, of ze het leest of niet? Als het goed is, vertel je het haar toch gewoon zelf??  Heel veel geluk samen!!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
KLUS667
|
|
Geplaatst: zaterdag 31 augustus 2013, 15:47
|
|
|
|
| STEENTJE178 schreef: | Joh, Klusserdeklus, gefeliciteerd ermee!! En wat maakt het uit, of ze het leest of niet? Als het goed is, vertel je het haar toch gewoon zelf??  Heel veel geluk samen!!  |
Ja...zie je wel....jij bent een vrouw en vrouwen willen weten waar ze aan toe zijn....daarom ook mijn vraag en bevestiging
Haha, Klus krijgt de vrouwtjes door!! Gnagna
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
KLUS667
|
|
Geplaatst: zaterdag 31 augustus 2013, 15:49
|
|
|
|
Op dit moment voel ik me net een puber
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
KLUS667
|
|
Geplaatst: zaterdag 31 augustus 2013, 15:50
|
|
|
|
| SHANITA130 schreef: | Gewoon, ik kon even niet meer zeg maar...
En ja, dan belt er net op een moment dat ik echt denk van ja, 'kan niet meer' een vriend uit Amsterdam, die ik 21 jaar niet had gezien om me te helpen. :) Héél toevallig.... |
Oooo, geweldig Shanita!! Zelfs ik word daar blij van
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
KLUS667
|
|
Geplaatst: zaterdag 31 augustus 2013, 16:12
|
|
|
|
| ANNA415 schreef: | Naar de kapper geweest  |
Alweer? O, ja... op de koffie
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JANE410
|
|
Geplaatst: zaterdag 31 augustus 2013, 16:22
|
|
|
|
[quote=KLUS667Dus...vlinders [/quote]
Ja, Kluss wij lezen het tussen de regels door dat je vlinders hebt. Nou heel fijn voor je, wens je een hele mooie tweede date
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNA415
|
|
Geplaatst: zaterdag 31 augustus 2013, 16:31
|
|
|
|
| KLUS667 schreef: | Op dit moment voel ik me net een puber  |
Ik weet niet, maar volgens mij worden pubers niet toegelaten op CM
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNA415
|
|
Geplaatst: zaterdag 31 augustus 2013, 16:35
|
|
|
|
| KLUS667 schreef: | Alweer? O, ja... op de koffie  |
Dit keer niet de roddels maar de krant gelezen, goed he?
PS de thee was lekker
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
STEENTJE178
|
|
Geplaatst: zaterdag 31 augustus 2013, 16:51
|
|
|
|
| KLUS667 schreef: | Ja...zie je wel....jij bent een vrouw en vrouwen willen weten waar ze aan toe zijn....daarom ook mijn vraag en bevestiging
Haha, Klus krijgt de vrouwtjes door!! Gnagna  |
Hm...... volgens mij gaat dat minstens evengoed voor mannen op....... 
Kortom: ieder mens wil graag weten waar hij/zij aan toe is. Mannen én vrouwen................. Gnagna gnigni
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: zaterdag 31 augustus 2013, 17:20
|
|
|
|
Een land van dromen van zand stuivensmoe van wolken tot stilstand gekomen en een zon tot de einder. Een beker geheven, le chaïm.
Op het leven.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CORTAZAR588
|
|
Geplaatst: zaterdag 31 augustus 2013, 18:57
|
|
|
|
Wat is het toch ene hardnekkige leugen,die maar blijft rondzoemen,dat men homo s afkraakt, veroordeelt,poten ramt en wat dies meer zijn,wanneer ik of een andere recensent, duidelijk maakt dat de homoseksuele levenshouding en uitvoering daarvan,een abominatie is.
Dan is toch de spreuk: de barmhartigheid der goddelozen is wreed, net zo ongepast ? Waarom is de vrijzinnige bijbelinterpretatie wel redelijk,maar de rechtzinnige niet?
Is er hier een hetze tegen homo s gaande? Ik dacht het niet....wel een uitwisseling van standpunten.
En de bijbel weggooien kan altijd nog....... Maar dan kunnen ook het zo goed een koran gaan lezen. Of Mein Kampf van Hitler en dat als woord van ene God gaan bezien. Of Friedrich von Nietsche als verlichte denker en filosoof gelijk geven.
Dan is het niet belangrijk wat er staat geschreven.....maar wat wij voelen.
|
|
| Naar boven |
|
|