ChristianMatch

Forum

WAT ETEN WE VANDAAG VOOR LEKKERS1
Ga naar pagina Vorige 1 ... 5732 5733 5734 5735 5736 5737 5738 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Van alles wat
Auteur Bericht
ZEELAND736

BerichtGeplaatst: donderdag 5 september 2013, 11:12

Mossels!!!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROELANDE345

BerichtGeplaatst: donderdag 5 september 2013, 14:45

KLUS667 schreef:
En en en en en en en en en en en Smiley die vol vragen zit Het blijft een beetje stil aan de overkant Clown smiley

He Klus jij gefeliciteerd Twijfelende smiley

Bij mij blijven de vlinders uit helaas Verliefde smiley
Maar misschien komt het nog?
We geven het nog een kans Twijfelende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ROELANDE345

BerichtGeplaatst: donderdag 5 september 2013, 15:01

CHRISTIANMATCH schreef:
Natuurlijk mag er gebed gevraagd worden. Maar Roelande had dit op 1 september ook al gedaan in haar eerste bericht over Petra. Volgende gebedsverzoeken kunnen dan in het subforum geplaatst worden, zodat we dit topic voor de nieuwsberichten houden.

Redactie CM (die ook meeleeft met Petra en haar kinderen)

Ja helemaal gelijk heb het ook overwogen.
Maar dacht dan snappen de nieuwkomers het niet meer.
Wat wel weer een nieuwtje is is dat ze toch in hun eigen huis terug is ook al is het dak nog niet gerepareerd Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
NICKY029

BerichtGeplaatst: donderdag 5 september 2013, 15:53

CORTAZAR588 schreef:
Schuld veronderstelt een regel die overtreden wordt.
al dan niet een vaststaande regel/ afspraak.

schuld aan een scheiding ?
wat is dat ?
te laat komen voor het eten s avonds ?
niet genoeg mee helpen in het huishouden?

aangezien er geen vaste regels zijn althans de voorwaarden zijn niet gedefinieerd is het natuurlijk erg arbitrair waar men de grens legt.

ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat de echtscheiding an sich
een panacee is ........als er ergens iets niet lekker loopt of als men niet gelukkig is wat dat ook moge betekenen , want geluk is net zo arbitrair

als smaak, dan is de kortste klap ....opstappen.

maar geluk bestaat niet. Is een leugen van de mens anno 2013
er bestaat wel vrede inn je hart maar die krijg je alleen maar van Hem die eeuwig leeft.

helaas blijven veel mensen op reis naar de prijs en op jacht naar de schat......die niet bestaat.
Iemand zei onlangs / schreef mij onlangs : een huwelijk is om elkaar als partners te heiligen. De rest zoals geluk en romantiek etc zijn leuke filmscenes maar niet reeel......ik ben geneigd om het met deze mi intelligente persoon eens te zijn.

Ik ben het hier helemaal mee eens. Je mag zomaar niet scheiden

Ik geloof dat er iets aan de hand is als mensen die van elkaar gehouden hebben er samen niet uit kunnen komen.
Het kan gebeuren dat het weer goed komt maar als dat niet het geval is.
En de ander niet goed in zijn vel zit en daar geen verbetering in zit!

Ik geloof ook dat Jezus wil dat wij gelukkig worden.
OOk als je drie keer wilt trouwen

Want God kent onze gedachten en weet wat er speelt.

Laatst aangepast door
NICKY029
op vrijdag 6 september 2013, 21:07
Naar boven

Auteur Bericht
KLUS667

BerichtGeplaatst: donderdag 5 september 2013, 17:09

ROELANDE345 schreef:
He Klus jij gefeliciteerd Twijfelende smiley

Bij mij blijven de vlinders uit helaas Verliefde smiley
Maar misschien komt het nog?
We geven het nog een kans Twijfelende smiley

Bedankt! Enne...je bent nog jong, nooit overhaast iets doen! Dat is mijn (levens)ervaring. Het moet van beide kanten goed voelen! En of het aan de vlinders moet liggen.....dat weet ik niet. Volg je hart hierin en laat je leiden!
Naar boven

Auteur Bericht
KLUS667

BerichtGeplaatst: donderdag 5 september 2013, 17:11

ZEELAND736 schreef:
Mossels!!!

Is dat wat anders dan mosselen? Zieke smiley

EET SMAKELIJK!!

Ik ga uit eten...bij m'n moeder: aardappels met sla Kwijlende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
STEENTJE178

BerichtGeplaatst: donderdag 5 september 2013, 18:09

Gehaktbal en aardappels met sla. Bak yoghurt met vers fruit na. Kwijlende smiley
Oerhollands, maar gewoon lekker Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ANTA961

BerichtGeplaatst: donderdag 5 september 2013, 20:00

Sla, komkommer en tomaat uit de tuin, afbakbroodjes met Franse kaas en gerookte zalm!
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: donderdag 5 september 2013, 20:19

Donderdag 5 september, 1 Koningen 21: 25-29; Gespeeld of echt?

Elia’s woorden hebben Achab diep geraakt. Naar die wijngaard van Nabot is hij wel niet meer gegaan en voor een mooie moestuin met verse groenten op zijn tafel heeft hij alle interesse verloren. Zwaar aangeslagen zit Achab thuis, gehuld in een boetekleed. Hij eet nauwelijks nog iets, hij vast en betreurt de dood van Nabot. Zelfs ’s nachts houdt hij dat boetekleed aan. Een boetekleed als pyama. Niet echt prettig voor Izebel, denk je onwillekeurig.
Hij gedroeg zich zeer onbetrouwvol, lees je. Daarbij zal bedoeld zijn dat hij heel stil door Samaria liep, zonder ophef, zonder eerbetoon te vragen! Geen feesten. Volgens de nbg-vertaling: hij liep met lome tred. Maar is zijn berouw wel oprecht?
Ongetwijfeld! Zelfs de Here God lijkt ervan onder de indruk. ‘Elia, heb je dat gezien?’ zegt, God. ‘Heb je dat gehoord? Achab, hij verootmoedigt zich echt!’ We horen geen antwoord van Elia. Is hij er blij mee geweest of heeft hij gezegd: ‘Heer, daar kijk U toch wel doorheen? Heb geen compassie met die man. Het is allemaal gespeeld.’ Best mogelijk, je zoekt er al gauw iets achter bij zulke figuren. Maar God heeft erachter gekeken. En Hij is er blij mee en verzacht zijn oordeel. Als het erop aankomt, is God stukken milder dan wij.
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: donderdag 5 september 2013, 20:20

Dat het vanaf dit moment weer weekend is. Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252

BerichtGeplaatst: donderdag 5 september 2013, 21:05

Van een telefoontje van iemand die een liedje van mij de komende zondag in "haar"dienst wil inbrengen... Verlegen lachende smiley

Wow dat is lang geleden... 30 jaar geleden alweer...

May peace (joy, life) descent, may peace descent
from Your throne
may it fill the hearts of those
the ones you've called Your own
May peace descent, may peace descent
Your peace alone

(Mag vrede neerdalen vanuit Uw troon. Mag het de harten vervullen van hen die u geroepen heeft... mag vrede neerdalen, Uw vrede alleen.)
Naar boven

Auteur Bericht
STEENTJE178

BerichtGeplaatst: donderdag 5 september 2013, 21:29

Het kon vandaag wel es Sla-dag zijn, zo telezen.........Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ANTA961

BerichtGeplaatst: donderdag 5 september 2013, 23:00

Eten was wel ge-sla-gd in elk geval....
Hmmm, dat sla-t nergens op....
Naar boven

Auteur Bericht
CHRISTIANMATCH
moderator

BerichtGeplaatst: donderdag 5 september 2013, 23:09

WILLEMIJN232 schreef:
Ben benieuwd of er nu ook een note van de redactie komt: net als engels kan ook niet iedereen dit lezen Engeltje smiley

Nou vooruit Knipoog smiley

Nee, hoor. Af en toe zo'n zinnetje Fries kan geen kwaad toch? Het is een mooie taal. En voor de niet-Friezen een uitdaging om te lezen wat er staat.
Zolang hij het in niet in theologische discussies of andere verhitte gesprekken gebruikt...

Redactie CM
Naar boven

Auteur Bericht
ZEELAND736

BerichtGeplaatst: vrijdag 6 september 2013, 01:38

KLUS667 schreef:
Is dat wat anders dan mosselen? Zieke smiley

EET SMAKELIJK!!

Ik ga uit eten...bij m'n moeder: aardappels met sla Kwijlende smiley

Het waren MOSSELEN...heerlijk buiten....tot laat...
En het was erg gezellig!!!

(en vanavond ga ik iemand verrassen met een etentje)
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: vrijdag 6 september 2013, 06:30

Vrijdag 6 september, 2 Koningen 1: 1-8; Iets alternatiefs.

Wie met de God van Israël breekt, is nog niet van Hem af. Dat merkt koning Achazja die na Achabs dood – gesneuveld in de strijd tegen Syrië – koning is geworden in Samaria. Op een dag maakt hij een ongelukkige val. Nog maar net twee jaar koning ligt hij al zwaargewond op bed. Wat zal hij doen? Met het geloof in God had hij allang gebroken. Dat deed hem niets. Ook nu kennelijk niet. Zulke mensen kom je tegenwoordig overal tegen. Maar wat moet je dan? Dan maar iets alternatiefs. Iets Jomanda-achtigs. Achazja stuurt boden naar de Filistijnse stad Ekron om daar de god van Ekron, Baäl-Zebub, te gaan raadplegen.
Daarmee krenkt hij God wel diep. En de profeet EIia moet hem dat heel duidelijk gaan zeggen. ‘Is er dan geen God in Israël, dat je naar die letterlijk stomme god van Ekron loopt?’
Een keihard oordeel krijgen de mannen voor de zieke mee. Want Achazja is koning. En hoge bomen vangen veel wind. Wind waartegen Achazja niet op kan. Tenzij hij zijn ziekbed nog benut voor inkeer. Terug, naar de God vaan Israël die zich ongevraagd toch weer aandiende. Maar nee. Hoewel hij beseft: dat was Elia, dat was God! verhardt hij zich alleen maar verder. Zulke mensen zijn niet te helpen.
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: vrijdag 6 september 2013, 12:17

JANS221 schreef:
Vriendschappen kunnen mooi zijn. Maar om pas na één of twee jaar vriendschap te weten of er iets meer in zit, lijkt mij toch wel heel lang. Er is iets of er is niets. En daar kun je natuurlijk wel een jaar op gaan zitten wachten, maar meestal weet je dat toch wel eerder. Als er niets is, kan het inderdaad bij een vriendschap blijven. Als er meer is kom je daar vanzelf wel achter en hopelijk wat eerder dan na één of twee jaar. Als je eerst met elkaar mailt en chat weet je ook al wat meer, al kan een ontmoeting daarna toch heel anders uitvallen dan je gedacht en gehoopt had. Daar doe je niets aan.

Hai Jans :)

Dat kan, zo heeft iedereen nu eigen meningen.

Meningen kan je in de loop van de tijd ook bijstellen, is mijn ervaring.(Kán, hoeft niet.)

(ingekort, ivm met te lang, en herhaling).

Groetjes!

Laatst aangepast door
SHANITA130
op zondag 8 september 2013, 19:31
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: vrijdag 6 september 2013, 12:38

donderdag 22 augustus 2013, 13:01
Quote:
PIETER619 schreef:
Laten wij de Geest voor 100% toe is ons leven, of mag Hij wel aanwezig zijn en zijn we zelf ook nog baas?

Wat doen wij bijv met de gaven van de Geest?

Waarom kan Hij ze niet geven aan ons?

...wat te doen om hem aan Zijn werk te laten gaan, dus hoe een totale overgave aan Hem om zo het goede te kunnen doen

donderdag 22 augustus 2013, 13:49
Quote:
SHANITA130 schreef: Ja, ik laat dat wel. 100% Waarom ook niet? En ja dan zijn wij zelf natuurlijk de baas. God geeft ons die verantwoordelijkheid, en we moeten alleen aan God verantwoording afleggen, dan aan onszelf, en als we een partner hebben aan onze partner, meer niet.

Ik zie de heilige Geest als de geest van God.

Ik heb wel een ander standpunt dan jij over de gaven van de Geest.

Ik geloof wel in gebed. Voor kracht, rust, vrede en wijsheid, om met moeilijke omstandigheden om te gaan. En zelfs voor vreugde en geluk in moeilijke omstandigheden. Dat kan ook een proces zijn.

Maar in wat Jezus deed toen hij hier 2000 jaar geleden rond liep dat dat toen was, niet nu.

Wel ben ik ervan overtuigd, dat God ons helpt wb gebed, en waar twee of meer zijn in Mijn naam...

Als je alleen bent kan je ook bidden, en ik denk als er meerdere bidden heeft het meer kracht.

Je kan, denk ik, bidden ook door te denken, maar dan naar God, de hele dag.

Zegens!

vrijdag 23 augustus 2013, 06:20
Quote:
PIETER619 schreef: De gave van de Geest worden duidelijk omschreven en de volgelingen van Jezus (oa zijn discipelen) kregen die gaven. Waarom voorbij gaan aan al het goede wat de Heer ons wil geven door Zijn Geest.
zolang wij Hem niet dat geven wat Hij nodig heeft om ons als werktuigen te gebruiken om zo Jezus die eer te geven die Hem toekomt.

Quote:
Waarom voorbij gaan aan al het goede wat de Heer ons wil geven door Zijn Geest.

Hoi Pieter,

Dát doe ik dus nu juist hélemaal niet, voorbij gaan aan al het goede wat God ons geeft/wil geven.

Want ik schreef hierboven; Ik geloof wel in gebed. Voor kracht, rust, vrede en wijsheid, om met moeilijke omstandigheden om te gaan. En zelfs voor vreugde en geluk in moeilijke omstandigheden. Dat kan ook een proces zijn.
Dus, Pieter, dát ervaar ik nu, al een hele lange periode frequent in mijn leven: Kracht, Rust, Vrede, Wijsheid, Vreugde en Geluk...

Snappie, dus ik ga zeker niet aan de goede zaken voorbij die God geeft/wil geven.

Zegens!

Ps: Ja, en ik heb, zoals velen in deze gebroken wereld ook weleens te kampen met moeilijke zaken.
Maar ja, dan kan ik bidden, en ja, dan zelfs, in moeilijke zaken die ik wellicht anders zou willen hebben gezien, bijvoorbeeld ziekte, ja, dan kan ik, ondanks dat ik weleens me zelf ziek voel toch wel mezelf Gelukkig voelen en Vreugde hebben. Dit is dan gewoon een voorbeeld uit het dagelijks leven dit laatste.

En ja, wat ook is, de gebedsverzoeken die je op forum 'Gebed' kan plaatsen ja, dat heeft mij echt wel ontzettend geholpen! Het idee dat er meerdere voor je/me bidden ja, dat idee al geeft mij kracht en ja, er staat geschreven; waar 2 of meer in Mijn naam zijn ben Ik in hun midden. Ja, ik ervaarde daar ook zeker echt zegen van, van het vragen om gebed. en ja ik bid ook voor mensen, die al dan niet gebed vragen op forum 'Gebed'.

Laatst aangepast door
SHANITA130
op vrijdag 6 september 2013, 12:58
Naar boven

Auteur Bericht
MADELIEF417

BerichtGeplaatst: vrijdag 6 september 2013, 14:59

Ach, zo dicht in de buurt, op fietsafstand! Wat jammer dat ik niet kan komen. Ik wens jullie allemaal een hele fijne, geslaagde middag toe!
Naar boven

Auteur Bericht
JANS221

BerichtGeplaatst: vrijdag 6 september 2013, 21:37

Ik weet dat hij al een langer dan een week op mij wacht……ik weet het gewoon, ik voel het….zoiets ontgaat je niet. Woorden zijn niet eens nodig, je voelt de spanning die in de lucht hangt.
Ik wil niet toegeven…..nu nog niet in elk geval…..het kost wel moeite, dat wel…..maar ja, je hoeft toch niet direct toe te geven? Het moet wel even spannend blijven. Alleen even kijken af en toe….soms kort, soms wat langer, maar nooit te lang. Net op tijd weg gaan, je omdraaien, niet langer kijken, de afstand wat groter maken, aan iets anders denken. Zo gaat dat nu al meer dan een week. Hoe lang zal ik het volhouden, hoe lang zal hij het uithouden? Kan ik het volhouden, kan hij langer wachten? Of toch maar toegeven….het is wel lekker…..ik weet het……Ik mis het.
Maar toch………toch maar niet…
Ik laat hem links liggen…..

...die reep chocola.....

(Dus eigenlijk ben ik heel off-topic! sorry redactie Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt )
Naar boven

Auteur Bericht
KLUS667

BerichtGeplaatst: vrijdag 6 september 2013, 21:43

Ik had me gistermiddag toch zin in een Snicker! Heb er zonder moeite 2 opgegeten Kwijlende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252

BerichtGeplaatst: vrijdag 6 september 2013, 21:45

JANS221 schreef:
Ik weet dat hij al een langer dan een week op mij wacht……ik weet het gewoon, ik voel het….zoiets ontgaat je niet. Woorden zijn niet eens nodig, je voelt de spanning die in de lucht hangt.
Ik wil niet toegeven…..nu nog niet in elk geval…..het kost wel moeite, dat wel…..maar ja, je hoeft toch niet direct toe te geven? Het moet wel even spannend blijven. Alleen even kijken af en toe….soms kort, soms wat langer, maar nooit te lang. Net op tijd weg gaan, je omdraaien, niet langer kijken, de afstand wat groter maken, aan iets anders denken. Zo gaat dat nu al meer dan een week. Hoe lang zal ik het volhouden, hoe lang zal hij het uithouden? Kan ik het volhouden, kan hij langer wachten? Of toch maar toegeven….het is wel lekker…..ik weet het……Ik mis het.
Maar toch………toch maar niet…
Ik laat hem links liggen…..

..die reep chocola.....

(Dus eigenlijk ben ik heel off-topic! sorry redactie Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt )

Jans en haar wild romance. Verliefde smiley Verliefde smiley Verliefde smiley

Laatst aangepast door
JOL252
op vrijdag 6 september 2013, 23:01
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER619

BerichtGeplaatst: zaterdag 7 september 2013, 00:20

CHRISTIANMATCH schreef:
Nou vooruit Knipoog smiley

Nee, hoor. Af en toe zo'n zinnetje Fries kan geen kwaad toch? Het is een mooie taal. En voor de niet-Friezen een uitdaging om te lezen wat er staat.
Zolang hij het in niet in theologische discussies of andere verhitte gesprekken gebruikt...

Redactie CM

http://www.oersethelp.nl/ misschien kan de niet fries hier wat mee mocht men toch willen weten wat er geschreven is Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ZEELAND736

BerichtGeplaatst: zaterdag 7 september 2013, 10:48

HET WAS ZO DONKER.......................

DAT IK ALLEMAAL LICHTPUNTJES ZAG!!!!!
Naar boven

Auteur Bericht
BART001

BerichtGeplaatst: zaterdag 7 september 2013, 12:35

Gisteren gezellig met vienden de film ironman3 gekeken is een leuke film maar niet geweldig.

Vandaag opruimen, stofzuigen, was en boodschappen doen. pffff moet nog even een potje zin vinden. Boze smiley
Vanmiddag nog even een heerlijk stuk fietsen en dan lekker simpel eten, spagetti.
Vanavond naar vrienden een gezellig avondje voor de lol pokeren, zal laat worden. Lachende smiley

Fijn weekend allemaal.
Naar boven

Auteur Bericht
BART001

BerichtGeplaatst: zaterdag 7 september 2013, 12:50

Heb net me huis verkocht. Lachende smiley

In het nieuwe huis moet ik bij de bouwer tegels uitzoeken, voor de wc en badkamer.

Dus ik zeg dan alles wit/blauw maar dan krijg ik te horen, "nee, dat moet je niet doen, je bent echt een man. Je moet een leuk combinatie maken."

maar ik heb echt geen idee, wat nou echt leuk is om te doen.

dus vroeg ik me af of jullie nog leuke ideeën hebben Smiley die vol vragen zit
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: zaterdag 7 september 2013, 13:55

FREEK734 schreef:
Jammer, dacht dat we na al dat gekissebis en geoordeel eindelijk een fatsoenlijke discussie gekregen hadden... Ik vind het lasterlijk: "op de stoel van God, zogenaamd uit liefde....... " Stoppen dus.

Eigenlijk jammer dat als je wat tegengas krijgt wat je niet zint gelijk wil stoppen met de discussie? Nog meer jammer dat je mijn schrijven als lasterlijk betitelt.....ik probeer wel begrip voor jouw standpunten op te brengen en ze niet als lasterlijk te beschouwen, hoewel ik het er totaal niet mee eens ben....Zo gaat dat meestal met discussies, meningen kunnen lijnrecht tegenover elkaar staan, ik hoef absoluut mijn gelijk niet maar als ik er zo over nadenk is de term lasterlijk eigenlijk wel erg. Zo moet een homo zich dus voelen als hij jou teksten leest..... Engeltje smiley
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: zaterdag 7 september 2013, 13:57

PIETER619 schreef:
klopt we ten delen maar de Geest is veel meer en kan ook zonder dat Hij in ons is werken op aanvraag. Dat er dingen gebeuren en wij die niet verklaren kunnen, kan het werk van de Geest zelf zijn, soms door gebed van velen.

Ik heb deze topic geopend, ook om ervaringen met elkaar te kunnen delen in hoe de Geest ons helpt zonder dat Hij in ons is, bijvoorbeeld doelend op gebeurtenissen.

Aan de reacties te merken zijn er weinig ervaringen met de Geest....Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
KLUS667

BerichtGeplaatst: zaterdag 7 september 2013, 14:07

BART001 schreef:
Heb net me huis verkocht. Lachende smiley

In het nieuwe huis moet ik bij de bouwer tegels uitzoeken, voor de wc en badkamer.

Dus ik zeg dan alles wit/blauw maar dan krijg ik te horen, "nee, dat moet je niet doen, je bent echt een man. Je moet een leuk combinatie maken."

maar ik heb echt geen idee, wat nou echt leuk is om te doen.

dus vroeg ik me af of jullie nog leuke ideeën hebben Smiley die vol vragen zit

Gefeliciteerd!
Euh... blauw/wit?
Naar boven

Auteur Bericht
ZEELAND736

BerichtGeplaatst: zaterdag 7 september 2013, 14:55

Zwart-grijs-wit...vind ik zelf mooi...
Ook al heb ik dat thuis niet(huurhuis)

Maar ja...jij moet er wonen...
Ga je toch heerlijk rondsnuffelen..en je neemt iemand mee die daar meer feeling mee heeft...(doe ik tenminste)
Naar boven

ChristianMatch forum index » Van alles wat
Ga naar pagina Vorige 1 ... 5732 5733 5734 5735 5736 5737 5738 ... 6194 Volgende
Pagina 5735 van 6194