| Auteur |
Bericht |
|
ROELANDE345
|
|
Geplaatst: zaterdag 7 september 2013, 15:16
|
|
|
|
| BART001 schreef: | Heb net me huis verkocht.
In het nieuwe huis moet ik bij de bouwer tegels uitzoeken, voor de wc en badkamer.
Dus ik zeg dan alles wit/blauw maar dan krijg ik te horen, "nee, dat moet je niet doen, je bent echt een man. Je moet een leuk combinatie maken."
maar ik heb echt geen idee, wat nou echt leuk is om te doen.
dus vroeg ik me af of jullie nog leuke ideeën hebben  |
Huh ? Waarom is blauw wit geen goeie combi als je man bent? Die jongens kamertjes waren vroeger toch ook altijd blauw/wit
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JANS221
|
|
Geplaatst: zaterdag 7 september 2013, 15:19
|
|
|
|
| ZEELAND736 schreef: | Zwart-grijs-wit...vind ik zelf mooi... Ook al heb ik dat thuis niet(huurhuis)
Maar ja...jij moet er wonen... Ga je toch heerlijk rondsnuffelen..en je neemt iemand mee die daar meer feeling mee heeft...(doe ik tenminste) |
En dat zeg je tegen een man? Er zijn niet veel mannen die van heerlijk rondsnuffelen houden. Mannen bedenken thuis wat ze nodig hebben, gaan naar de winkel, kopen het en gaan weer naar huis. Heerlijk voldaan omdat ze hebben wat ze hebben moeten. Vrouwen houden van rondsnuffelen, vooral niet gelijk iets kopen, ( stel je voor dat je in een andere winkel iets ziet wat leuker is), en vinden die manier van uiteindelijk iets kopen (of toch niets, omdat ze geen besluit kunnen nemen) veel fijner. En vaak gaan ze toch weer terug naar de eerste winkel waar ze iets moois zagen. Klinkt vast heel vermoeiend voor mannen, maar ja…. Als ze allebei maar tevreden thuiskomen met hun aankoop is het goed.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: zaterdag 7 september 2013, 16:32
|
|
|
|
| ZEELAND736 schreef: | Zwart-grijs-wit...vind ik zelf mooi... Ook al heb ik dat thuis niet(huurhuis)
Maar ja...jij moet er wonen... Ga je toch heerlijk rondsnuffelen..en je neemt iemand mee die daar meer feeling mee heeft...(doe ik tenminste) |
Zeeland, er zal toch wel een aardige vrouw op cm zijn die met hem meewil? Leuk iets voor een eerste date.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ROELANDE345
|
|
Geplaatst: zaterdag 7 september 2013, 16:58
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | Zeeland, er zal toch wel een aardige vrouw op cm zijn die met hem meewil? Leuk iets voor een eerste date.  |
Haha Willemijn, goed idee. Misschien kun je er vast een paar voor hem uitzoeken Want inderdaadbest leuk voor een eerste date
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: zaterdag 7 september 2013, 17:07
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | Zeeland, er zal toch wel een aardige vrouw op cm zijn die met hem meewil? Leuk iets voor een eerste date.  |
Tuurlijk Willemijn... Gelukkig ken ik wel mannen ...die misschien dan niet zo graag winkelen, maar het wel leuk vinden om een advies van een vrouw te krijgen!!!
Recent nog gedaan.... Kijk en dat ze dan eigenwijs zijn... Ik raadde af...om een tafel met een glasplaat te kopen...omdat je daar ""slaaf"" van bent.... Toch kopen ze dan een tafel met een glasplaat...Tsja...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ROELANDE345
|
|
Geplaatst: zaterdag 7 september 2013, 18:45
|
|
|
|
| JOL252 schreef: | Van een telefoontje van iemand die een liedje van mij de komende zondag in "haar"dienst wil inbrengen... 
Wow dat is lang geleden... 30 jaar geleden alweer...
May peace (joy, life) descent, may peace descent from Your throne may it fill the hearts of those the ones you've called Your own May peace descent, may peace descent Your peace alone
(Mag vrede neerdalen vanuit Uw troon. Mag het de harten vervullen van hen die u geroepen heeft... mag vrede neerdalen, Uw vrede alleen.) |
Heb jij die zelf geschreven Jol? Mooi zeg. Schrijf je vaker liedjes? ( en mooi nieuwe foto zeg)
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ROELANDE345
|
|
Geplaatst: zaterdag 7 september 2013, 18:46
|
|
|
|
Dat vandaag eindelijk mn diploma bezorgd werd Nog net op tijd voor salarisaanpassing deze maand
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ROELANDE345
|
|
Geplaatst: zaterdag 7 september 2013, 18:49
|
|
|
|
| ANNA415 schreef: | | Deze opmerking is niet OKE |
nee die opmerking is helemaal niet oke
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ROOS896
|
|
Geplaatst: zaterdag 7 september 2013, 18:52
|
|
|
|
| ROELANDE345 schreef: | nee die opmerking is helemaal niet oke  |
Is er nog een 06 nummer waar naar toe gebeld kan worden op de dag zelf....stel dat ik het echt niet kan vinden... ben tenslotte vrouw..
Mijn lidmaatschap eindigt aanstaande woensdag, maar ben wel van de partij!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ROELANDE345
|
|
Geplaatst: zaterdag 7 september 2013, 18:58
|
|
|
|
| ROOS896 schreef: | Is er nog een 06 nummer waar naar toe gebeld kan worden op de dag zelf....stel dat ik het echt niet kan vinden... ben tenslotte vrouw..
Mijn lidmaatschap eindigt aanstaande woensdag, maar ben wel van de partij!  |
heb de mijne naar je gemaild
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: zaterdag 7 september 2013, 19:45
|
|
|
|
Zaterdag 7 september, 2 Koningen 1: 9-18; Liefde, geen vuur.
Vanaf zijn sterfbed stuurt Achazja het ene leger na het andere richting Elia. Maar na twee bliksemacties van diens kant heeft de volgende legeroverste die moet aantreden, weinig behoefte meer aan grote woorden. Hij smeekt slechts om het behoud van zijn leven. En dat van zijn manschappen. Vechten is hier volkomen zinloos. Hij offert zijn mensen niet top aan de gruwelijke bevelen van een stervende dwaas, als is die koning. Daar is best moed voor nodig! Welke legeroverste gaat op de knieën terwijl zijn makkers neegeveld om hem heen liggen? Deze man buigt echter voor God van Elia. Daar heeft hij spijt nooit spijt van gekregen. Zijn gebed is tot redding van vijftig anderen. Onwillekeurig denk je: maar moest Elia dat nu echt zo aanpakken? Natuurlijk gaat hier om hard tegen hard. Het is ook helemaal de stijl van Elia. Maar opvallend: als later Jezus (Luc. 9: 51-56) in dezelfde regio op verzet stuit, neemt Hij duidelijk afstand van deze houding. Jezus roept niet om vuur van de hemel. Nee, Jezus buigt zich, nog dieper dan deze legeroverste. Om ons te sparen spaarde Hij zichzelf niet. Het vuur van de hemel ving Hij zelf op! Heer, wij danken U!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: zaterdag 7 september 2013, 19:47
|
|
|
|
|
Naar de wereldhavendagen in Rotterdam net als gisteren.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: zaterdag 7 september 2013, 20:04
|
|
|
|
| ROELANDE345 schreef: | Dat vandaag eindelijk mn diploma bezorgd werd Nog net op tijd voor salarisaanpassing deze maand |
O Happy Day!! Proficiat!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: zaterdag 7 september 2013, 20:08
|
|
|
|
| ROELANDE345 schreef: | Heb jij die zelf geschreven Jol? Mooi zeg. Schrijf je vaker liedjes? ( en mooi nieuwe foto zeg) |
Ja ik schreef best wel een en ander ... morgen maar es horen hoe dat klinkt in een samenkomst. Ben benieuwd!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIANNE338
|
|
Geplaatst: zaterdag 7 september 2013, 21:14
|
|
|
|
| JOL252 schreef: | Van een telefoontje van iemand die een liedje van mij de komende zondag in "haar"dienst wil inbrengen... 
Wow dat is lang geleden... 30 jaar geleden alweer...
May peace (joy, life) descent, may peace descent from Your throne may it fill the hearts of those the ones you've called Your own May peace descent, may peace descent Your peace alone
(Mag vrede neerdalen vanuit Uw troon. Mag het de harten vervullen van hen die u geroepen heeft... mag vrede neerdalen, Uw vrede alleen.) |
Wauwww..
Lijkt me inderdaad heel indrukwekkend......komen vast veel herinneringen boven..
Fijne gezegende dienst Jol....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIANNE338
|
|
Geplaatst: zaterdag 7 september 2013, 21:17
|
|
|
|
Stapels boeken gekocht op de jaarlijkse boeldag hier in het dorp.. Kan ik er deze winter weer heerlijk tegen....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIANNE338
|
|
Geplaatst: zaterdag 7 september 2013, 21:27
|
|
|
|
Wat de vleugels zijn voor een vogel......en de zeilen voor een schip....is het gebed voor de ziel....
Onmeetbaar is de zegen, op het gebed verkregen. Wie veel van Hem verlangen, die zullen veel ontvangen..
van E.G. Woltershof
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIANNE338
|
|
Geplaatst: zaterdag 7 september 2013, 21:41
|
|
|
|
| ROELANDE345 schreef: | Ja helemaal gelijk heb het ook overwogen. Maar dacht dan snappen de nieuwkomers het niet meer. Wat wel weer een nieuwtje is is dat ze toch in hun eigen huis terug is ook al is het dak nog niet gerepareerd  |
Wat een toestand zeg!... Het zal je maar overkomen..... Het lijkt mij de ergste nachtmerrie die je kan overkomen.....
Zou wel leuk zijn als we haar konden helpen met klussen..... Vele handen......
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: zondag 8 september 2013, 00:11
|
|
|
|
Jammer Steentje,
Het was altijd fijn je bijdragen te lezen !

Zegens!
Hopelijk Tot ziens!!!
S.
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op maandag 9 september 2013, 14:50
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JANS221
|
|
Geplaatst: zondag 8 september 2013, 09:51
|
|
|
|
Lichtverhaal
Schitterend licht uit duizend bewegingen water wind over water prevelend aanstormend opspattend water
zoals ik ziende de zon op het water het eeuwige licht denk zo, mijn ogen verdwalend in waterlichtverte, denk ik dat gij bestaat
die over donkere afgrond licht heeft geroepen - schittergedachte
schitterlichtverteverhaal.
----------------------------- Uit: 'Nooit meer niet', 2002 Huub Oosterhuis
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PIETER619
|
|
Geplaatst: zondag 8 september 2013, 14:14
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | Aan de reacties te merken zijn er weinig ervaringen met de Geest.... |
Dat is mede de reden dat ik deze topic heb geopend. Het is zoiets als dat men een pracht cadeau krijgt, dank je wel zegt, maar de verpakking erom heen laat zitten. Als Jezus naar de Hemel gaat, belooft Hij een helper die meer kan dan Hij zelf kon. Die helper wil ons ook gebruiken als werktuig om Jezus groot te maken mede door ons te doen beseffen, Wie Jezus is en wat Hij gedaan heeft.
Typt men Heilige geest in de zoekmachine gelijk Google of Bing, Staan er heel veel linken waar men veel kan leren over wat de Geest allemaal doet.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: zondag 8 september 2013, 15:17
|
|
|
|
Zondag 8 september, 2 Koningen 2: 1-18; Raap de mantel op.
Vandaag voor de laatste keer de profeet Elia. Zijn dienst loopt nu af. Daar wil hij liever nergens over praten. Zelfs niet met Elisa, zijn tot nu toe wel heel zwijgzame en stille dienaar. Heeft Elia niet veel vertrouwen in EIisa? Die indruk krijgt je een beetje. Elisa is ook een heel ander type dan Elia. Op Elisa’s oprechte vraag: ‘Laat mij dubbel in uw geest delen’, zegt Elia alleen maar: ‘Je hebt wel iets heel moeilijks gevraagd.’ En ‘that’s it! En dan ineens: een vurige hemelwagen voert Elia in de glorie van God! Zijn dienst zit erop, God haalt hem thuis. Elisa kijkt hem na. ‘Vader, vader! Strijdwagen en ruiterij van Israël!’ zo roept hij. Zo huilt hij min of meer. Maar gelukkig blijft het daar niet bij. Nee, aan zijn voeten ziet hij Elia’s mantel liggen. En die mantel raapt hij op. Het teken van Elia’s profetische verkondiging. Met die mantel slaat ook Elia het water van de Jordaan. En kijk, God effent ook voor hem de weg. Dat mag ons bemoedigen als we soms denken: de vaderen zijn niet meer! Kijk niet zo vaak achterom! Raap liever de mantel op die aan je voeten ligt. En waag het met het Woord van God ook aan de oevers van onze tijd.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: zondag 8 september 2013, 20:16
|
|
|
|
|
Nelson Mandela: "I learned that courage was not the absence of fear, but the triumph over it. The brave man is not he who does not feel afraid, but he who conquers that fear."
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: zondag 8 september 2013, 21:18
|
|
|
|
Blijf altijd bij jezelf, en kijk altijd achter de woorden van de woorden ook al 'klinken' ze nog zo vanzelfsprekend.(maar zijn het, bij nader nadenken juist helemaal niet....)
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op zondag 8 september 2013, 21:19
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: zondag 8 september 2013, 21:25
|
|
|
|
| KLUS667 schreef: | | Helaas....Klus heeft 4 afspraken en moet er 2 afzeggen. Fijne bbq!!! |
Jammer Klus...
Ik heb een idee
Je kan ze ook, alle vier afzeggen, verzetten, dan zeg je ze dus niet af, en dan alsnog komen naar de BBQ.
Ja, goed idee he?
Groetjes!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: zondag 8 september 2013, 21:43
|
|
|
|
|
Laten jullie nog even weten ...hoe gezellig het was???
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: zondag 8 september 2013, 21:44
|
|
|
|
Gewoon, in God geloven.
Dan heb je sowieso ook God en dus ook de Geest van God in je leven, je hart.
In alle situaties kan je dan getroost worden, wijsheid krijgen en ook vreugde op Zijn tijd.
Mooi toch.
Zegens!
ps: En ja, mocht je/iemand toch in zonde vervallen:
1 Joh 1 8 Indien wij zeggen, dat wij geen zonde hebben, misleiden wij onszelf en de waarheid is in ons niet. 9 Indien wij onze zonden belijden, Hij is getrouw en rechtvaardig, om ons de zonden te vergeven en ons te reinigen van alle ongerechtigheid. 10 Indien wij zeggen, dat wij niet gezondigd hebben, maken wij Hem tot een leugenaar en zijn woord is in ons niet.
Dan is er, als we belijden altijd weer vergeving en een schone lei
En dat is het mooie van het evangelie!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: zondag 8 september 2013, 21:45
|
|
|
|
Prachtig Jol!
Gewoon heel simpel....en zo waar...'Op het leven!'.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: zondag 8 september 2013, 21:51
|
|
|
|
| JANS221 schreef: | Lichtverhaal
Schitterend licht uit duizend bewegingen water wind over water prevelend aanstormend opspattend water
zoals ik ziende de zon op het water het eeuwige licht denk zo, mijn ogen verdwalend in waterlichtverte, denk ik dat gij bestaat
die over donkere afgrond licht heeft geroepen - schittergedachte
schitterlichtverteverhaal.
----------------------------- Uit: 'Nooit meer niet', 2002 Huub Oosterhuis |
Hai Jans,
Weer een schitterend gedicht van Huub Oosterhuis!
Ik heb hem even gegoogled.
Hij lijkt mij echt een hele toffe gast, zo zie je er niet veel zeg maar.
Ja, ik kon hem niet, nu dus wel 
Bedankt!!!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MAMY994
|
|
Geplaatst: zondag 8 september 2013, 21:53
|
|
|
|
Mijn abo loopt morgen af. Zit nog steeds in twijfel of ik ga verlengen. Zo niet dan wil ik jullie allen bedanken en zeggen tot ziens op een later tijdstip. Ga jullie wel missen als ik niet verleng..... dus, tja...
Ik moet er nog maar eens een nachtje over slapen, zucht.
|
|
| Naar boven |
|
|