| Auteur |
Bericht |
|
BART001
|
|
Geplaatst: maandag 9 september 2013, 20:41
|
|
|
|
| ROELANDE345 schreef: | Haha Willemijn, goed idee. Misschien kun je er vast een paar voor hem uitzoeken Want inderdaadbest leuk voor een eerste date |
Haha, misschien wel maar vind een leuk etentje in een leuk restaurant of een wandeling toch leuker als eerste date.
Zeeland736/jans221
Ronsnuffelen is niet echt mij ding, ik ga naar een winkel kijk 5 minuten rond en koop dan gewoon wat ik die dag leuk vind.
maar blauw/wit is dus niet zo verkeerd. Zit nu te denken aan donker grijze vloer en witte tegels op de wand.
Vind het wel lastig om een goede keuze te maken misschien moet ik toch als eerste date langs de badkamerwinkel en keukenboer. Gezellige, toch? haha
Als iemand nog een leuk idee heb, hoor ik het graag.
Laatst aangepast door
|
BART001
|
op maandag 9 september 2013, 20:48
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: maandag 9 september 2013, 20:58
|
|
|
|
Maandag 9 september, Romeinen 12: 1-8; Verschillend.
Van de profeet Elia stappen we vandaag over op de apostel Paules en vervolgen de brief aan de christenen in Rome. Aan het eind hiervan schrijft hij heel praktisch over het werk van de Geest in de gemeente van Christus. Een belangrijk feit is altijd weer dat christenen zo verschillend kunnen zijn. Dat komt niet alleen door karakter, achtergrond en leeftijd. Het komt ook door de Geest van Christus die een Uitdeler is van verschillende gaven. In principe aan alle leden van de gemeente, dus niet alleen aan de mensen die in de kerkenraad zitten. Voor deze gaven van de Geest is er op dit moment in onze kerken overal veel aandacht. Vooral voor de bijzondere gaven, zoals die van genezing, profetie en het spreken in geestelijke klanktaal, zoals aanwezig in de gemeente van Korinte (vergelijk 1 Kor. 12-14). Maar blijkbaar hoef je niet altijd aan die bijzondere gaven te denken. Paules noemt hier juist een hele rij gaven op die nauwelijks speciaal lijken, maar vooral het karakter hebben van een belangloze dienst. Van leidingengeven, organiseren, voedselbank en dat soort dingen. Hier mag iedereen meedoen die Christus lief heeft gekregen. Want de gaven mogen verschillend zijn, ze zijn wel allemaal bedoeld om anderen te dienen en te zegenen. Niet om zelf mee te gloriëren en op te vallen.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: maandag 9 september 2013, 21:05
|
|
|
|
koop dan gewoon wat ik die dag leuk vind.(aldus Bart)
Ja..oke....maar we hadden het over een badkamer...!! Dat is niet even zomaar iets wat je ""even"" koopt... Hopelijk vind je dan de kleur (van je keuze) over een jaar nog leuk...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LIEKE000
|
|
Geplaatst: maandag 9 september 2013, 22:10
|
|
|
|
| PIETER619 schreef: | When I say
When I say, “I am a Christian” I’m not shouting, “I’ve been saved!” I’m whispering, “I get lost sometimes That’s why I chose this way”
When I say, “I am a Christian” I don’t speak with human pride I’m confessing that I stumble - needing God to be my guide
When I say, “I am a Christian” I’m not trying to be strong I’m professing that I’m weak and pray for strength to carry on
When I say, “I am a Christian” I’m not bragging of success I’m admitting that I’ve failed and cannot ever pay the debt
When I say, “I am a Christian” I don’t think I know it all I submit to my confusion asking humbly to be taught
When I say, “I am a Christian” I’m not claiming to be perfect My flaws are far too visible but God believes I’m worth it
When I say, “I am a Christian” I still feel the sting of pain I have my share of heartache which is why I seek God’s name
When I say, “I am a Christian” I do not wish to judge I have no authority I only know I’m loved
Als ik zeg.
Als ik zeg, "Ik ben een christen" Ga ik niet schreeuwen, "Ik ben gered!" Ik ben fluisterend, 'Ik ben de weg soms kwijt Daarom heb ik voor deze manier gekozen
Als ik zeg, "Ik ben een christen" Spreek ik niet met menselijke trots Ik beken dat ik struikel - Heb God nodig als mijn gids
Als ik zeg, "Ik ben een christen" Probeer ik niet te sterk te zijn Ik belijd dat ik zwak ben en bid voor kracht om door te gaan
Als ik zeg, "Ik ben een christen" Ga ik niet opscheppen over succes Ik geef toe dat ik gefaald heb en kan niet altijd de schuld te betalen
Als ik zeg, "Ik ben een christen" Denk ik niet dat ik alles weet Geef toe aan mijn verwarring Nederig vragend om te worden onderwezen
Als ik zeg, "Ik ben een christen" Ga ik niet beweren perfect te zijn Mijn gebreken zijn goed te zien maar God gelooft dat ik het waard ben
Als ik zeg, "Ik ben een christen" Voel ik nog steeds die steek van pijn Heb zo mijn deel van hartzeer dat is waarom ik Gods naam zoek
Als ik zeg, "Ik ben een christen" Wens ik niet te oordelen Ik heb geen gezag Ik weet alleen dat ik Geliefd ben |
Het is waar !!!! Ook heel bijzonder is de laatste regel......laten we die nooit vergeten !!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: dinsdag 10 september 2013, 15:40
|
|
|
|
| KLUS667 schreef: | De tijd vliegt te snel Ik wil de zomer terug  |
Ja!
Giga buien. Zelfs werd een tunnel bij Den Haag gesloten om water weg te pompen.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: dinsdag 10 september 2013, 15:40
|
|
|
|
Gewerkt....boodschappen gedaan...een appeltaart gebakken...plus een grote pan met bami gemaakt....
En vanavond de verjaardag van mijn zoon vieren!!!!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ROELANDE345
|
|
Geplaatst: dinsdag 10 september 2013, 15:50
|
|
|
|
Vannacht al in mn ouders huis geslapen, omdat mn vader vandaag weer naar huis mag met nieuwe knie Eerst rollator en douchekruk geregeld, boodschappen gedaan voor ze. Daarna mn vader uit het ziekenhuis gehaald en samen geluncht De intake met de thuiszorg (mee)gedaan en zo verhindert dat mn vader ze weer weg stuurde en mn moeder dus alles zou moeten doen. Toen in de stromende regen naar huis gereden. Snel eten gekookt Zo hehe was een hele klus. Maar nu mag ik gaan werken das (hoop ik) heel wat rustiger.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNA415
|
|
Geplaatst: dinsdag 10 september 2013, 19:49
|
|
|
|
| PIETER619 schreef: | | Feestje bouwen op de 14de, heb eventueel goeie partytent geregeld kan er meer mee krijgen, dus kom als je durft , dus bij mooi weer onder de bomen en bij slecht weer gezellig de tent in. |
Pieter heb je ook de bbq bij je?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIJKE071
|
|
Geplaatst: dinsdag 10 september 2013, 20:18
|
|
|
|
Oh, wat is het koud vandaag!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JANE410
|
|
Geplaatst: dinsdag 10 september 2013, 20:30
|
|
|
|
Ja, erg koud Hier regent het nu ook en waait het Brrrrrrrr
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: dinsdag 10 september 2013, 20:41
|
|
|
|
Dinsdag 10 september, Romeinen 12: 9-21; Liefde voor alles.
De gaven van de Geest moet je niet verwarren met de vrucht van de Geest. Gaven hebben altijd te maken met ambten en functies, met taken en klussen. Daar heb je vaak bijzondere gaven voor nodig. Vraag er God vrijmoedig en gericht om. Met de vrucht van de Geest bedoelt Paules de nieuwe levenshouding die opbloeit uit het geloof in Jezus Christus en die jou vervult en onwillekeurig een ander mens van je maakt. De eerste vrucht van de Geest is liefde. Daarna volgen vreugde, vrede, geduld en nog veel meer mooie liefdevolle eigenschappen (Gal. 5:22). Volgens Paules heeft met heel veel te maken. Vooral betekent het veel voor je omgang met mensen. In de gemeente, je familie, vrienden en eigenlijk overal. In de wijze van je opstellen, luisteren naar anderen, geduld hebben, zelfbeheersing of vreugde licht de liefde van God op. Zulke mensen kunnen veel aan en haast iedereen knapt aan hen op. Ze delen in je vreugden, maar huilen ook met je als je verdriet hebt. En bidden met je. En nog iets: je huis openzetten, gastvrij zijn. Dat ook. Veel mensen vonden Christus via mensen die zichtbaar Gods liefde uitstralen en voordeden. Vraag God vooral zo’n mens te mogen zijn vandaag. De benodigde gaven zullen vanzelf volgen.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: dinsdag 10 september 2013, 20:53
|
|
|
|
|
Seduce my mind and you can have my body. Find my soul and I am yours forever
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: dinsdag 10 september 2013, 20:54
|
|
|
|
|
Victoria Osteen: "Are you a thermometer or a thermostat? Don’t just respond to your environment, affect your environment. Don’t just let life happen to you, be what’s happening!"
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JANS221
|
|
Geplaatst: dinsdag 10 september 2013, 21:10
|
|
|
|
| MARIO216 schreef: | | Seduce my mind and you can have my body. Find my soul and I am yours forever |
Nou, nou, dat zijn nog eens uitspraken!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PIETER619
|
|
Geplaatst: dinsdag 10 september 2013, 21:26
|
|
|
|
| ANNA415 schreef: | | Pieter heb je ook de bbq bij je? |
Niet dat bakbeest van vorige keren, maar een huistuin en keukenbarbieknoeiapparaat, maar wel op gas.
Ik ga voor halve capaciteit dus
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: dinsdag 10 september 2013, 21:28
|
|
|
|
| JANS221 schreef: | | Nou, nou, dat zijn nog eens uitspraken! |
En welk bijvoeglijk naamwoord komt er nou voor uitspraken?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JANS221
|
|
Geplaatst: dinsdag 10 september 2013, 21:30
|
|
|
|
| JOL252 schreef: | | En welk bijvoeglijk naamwoord komt er nou voor uitspraken? |
Laatst aangepast door
|
JANS221
|
op dinsdag 10 september 2013, 21:31
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: dinsdag 10 september 2013, 21:59
|
|
|
|
| MARIO216 schreef: | | Seduce my mind and you can have my body. Find my soul and I am yours forever |
Zo Mario, dat laat aan duidelijkheid niets te wensen over maar wel heel mooi!
Laatst aangepast door
|
WILLEMIJN232
|
op dinsdag 10 september 2013, 22:05
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
Geplaatst: dinsdag 10 september 2013, 22:04
|
|
|
|
Heeft iemand al ervaring opgedaan met Office 2013 op een windowsmachine? Het interface is helemaal Windows 8 met dat blokjesgedoe.
Thomas
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JANS221
|
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JANE410
|
|
Geplaatst: dinsdag 10 september 2013, 22:13
|
|
|
|
Ik heb vanavond naar een preek geluisterd via you tube die gaat over een Geest vervuld leven.
Ik vond het zo`n goede uitleg. Ook heel confronterend, maar ook verhelderend. De preek duurt best lang (1 uur) maar is zo de moeite waard om te horen hoe een Geest vervuld leven te krijgen.
Een eye opener voor mij was: dat je niet moet bidden om meer van de Geest. Het is meer de vraag hoeveel ruimte heeft de Heilige Geest in jou leven?
De spreker is: Evangelist Jacques Brunt
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
KLAAS803
|
|
Geplaatst: dinsdag 10 september 2013, 23:01
|
|
|
|
Ha iedereen, Ja, t was gezellig. Dat je zoiets gezelligs in Friesland kunt beleven! amazing Daarom ook maar ff oefenlid geworden hier.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PIETER619
|
|
Geplaatst: woensdag 11 september 2013, 00:24
|
|
|
|
| JANE410 schreef: | Ik heb vanavond naar een preek geluisterd via you tube die gaat over een Geest vervuld leven.
Ik vond het zo`n goede uitleg. Ook heel confronterend, maar ook verhelderend. De preek duurt best lang (1 uur) maar is zo de moeite waard om te horen hoe een Geest vervuld leven te krijgen.
Een eye opener voor mij was: dat je niet moet bidden om meer van de Geest. Het is meer de vraag hoeveel ruimte heeft de Heilige Geest in jou leven?
De spreker is: Evangelist Jacques Brunt |
https://www.youtube.com/watch?v=XMuTuuGAhYs Het is zeer leerzaam
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: woensdag 11 september 2013, 06:42
|
|
|
|
| MARIO216 schreef: | | Victoria Osteen: "Are you a thermometer or a thermostat? Don’t just respond to your environment, affect your environment. Don’t just let life happen to you, be what’s happening!" |
Hai Mario,
In een woord; 'prachtig'...!
Dank! Ja, deze uitspraken zetten je/me tot nadenken he?
Groetjes!
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op woensdag 11 september 2013, 08:51
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNA415
|
|
Geplaatst: woensdag 11 september 2013, 07:13
|
|
|
|
GEWELDIG! Gratis water voor de tuin
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: woensdag 11 september 2013, 08:59
|
|
|
|
Het wordt hier vandaag 19 graden.
En de zon schijnt hier en veel blauw ook, afgewisseld met wat regen nu en dan.
In juni was het zelfs 6 graden overdag....en wéken bewolkt...
Dus mij hoor je ff niet.
Al had ik ook wel graag ergens gewoond met altijd zomer hele jaar door.
En, de herfst is ook mooi....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: woensdag 11 september 2013, 09:21
|
|
|
|
Zegen: alles
Vervelend: niets
Ben ook net al jij Klus, een gelukkig iemand nu ;) :)
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: woensdag 11 september 2013, 09:25
|
|
|
|
Dank Jane!
Ga hem zeker beluisteren!
Zegens!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: woensdag 11 september 2013, 09:27
|
|
|
|
| KLUS667 schreef: | Of voor een jaar verlengen, scheelt weer 11 bedenkmomenten  |
Ja, zo doe ik dat ook tegenwoordig ;)
|
|
| Naar boven |
|
|