Auteur |
Bericht |
|
ROELANDE345
|
|
Geplaatst: vrijdag 13 september 2013, 16:39
|
|
|
Helaas mensen ik ben half ziek, griep. Moet zondag weer de hele dag werken dus wil het niet riskeren dat ik me echt ziek moet melden Dus ik kom niet
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANTA961
|
|
Geplaatst: vrijdag 13 september 2013, 17:59
|
|
|
ZEELAND736 schreef: | Ik heb NIETS met vrijdag de 13e... Loop ook gewoon onder een ladder door...
Toch is deze morgen al begonnen met 2 ongelukjes...(nou ja ongelukjes) Vanmorgen op het werk...een wespennest.. Iedereen in paniek.. Heb er 14 doodgeslagen want de meesten waren bang..(gehandicapte collega's)
Op weg terug naar huis..een auto met aanhanger met daarop 8 houten platen die waarschijnlijk niet goed vastgebonden lagen verliest in een bocht zijn lading. Gelukkig de graskant in...maar ik rij aan de andere kant!!!
Wat ik me afvraag...heb je IETS...of NIETS met vrijdag de 13e... |
Ik heb helemaal niets met vrijdag de 13e... Vervelende en leuke dingen kunnen elke dag gebeuren.
En als ik het zo lees heb je vandaag misschien wel heel veel geluk gehad. Stel je voor dat die planken de andere kant op waren gevallen...
Ik wens iedereen nog een hele mooie en fijne dag vol geluk!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JANS221
|
|
Geplaatst: vrijdag 13 september 2013, 18:39
|
|
|
Vorige week donderdag was het nog een tropische dag met temperaturen boven de 30 graden, nu is het 15 graden en koud, nat en grijs.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: vrijdag 13 september 2013, 19:14
|
|
|
Tuurlijk...zo zag ik het ook hoor!!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: vrijdag 13 september 2013, 19:17
|
|
|
Hier de c.v. aan... Wilde er eerlijk gezegd nog niet aan beginnen...maar geen zin in kou .. 18,5 graden binnen...buiten wil ik het niet eens weten...
Fleece deken erbij..gordijnen dicht en de kaarsjes aan!!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANNA415
|
|
Geplaatst: vrijdag 13 september 2013, 19:46
|
|
|
ROELANDE345 schreef: | Helaas mensen ik ben half ziek, griep. Moet zondag weer de hele dag werken dus wil het niet riskeren dat ik me echt ziek moet melden Dus ik kom niet  |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: vrijdag 13 september 2013, 22:35
|
|
|
Ik ook niet, erg verkouden en dan die @#$ regen en koud hier
Bedoeling was goed, vind het echt erg jammer....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PIETER619
|
|
Geplaatst: vrijdag 13 september 2013, 23:03
|
|
|
SHANITA130 schreef: | Ik ook niet, erg verkouden en dan die @#$ regen en koud hier
Bedoeling was goed, vind het echt erg jammer.... |
In de partytent wordt het vanzelf wel warm als er 2 apparaten het vlees gaan gaar branden en bij extreme kou is Juffrouw Tok er ook nog
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: vrijdag 13 september 2013, 23:04
|
|
|
Vrijdag 13 september, Romeinen 14; Niet minachten, maar dienen.
Paules drukt zich hier heel kras uit. Alsof je door de keuze van je menu je broeder of zuster in het verderf zou kunnen storten. Waar slaat dat nu weer op? zeg je misschien. Eten is toch gewoon een kwestie van smaak? Maar zo simpel is het niet! In Rome meenden sommige christenen dat je geen vlees mocht eten, alleen groeten, zie Genesis 1 het slot. Maar anderen zeiden: Dat gebod is door Christus opgeheven. En met een zekere minachting keken zij neer op broeders en zusters die geen vlees durfden eten. Wat een stakkers, zeiden ze, terwijl ze hun biefstuk aansneden of nog eens een mooie karbonade op de barbecue legden. Paules zegt: Stop daarmee! Zijn jullie door Christus vrij van de wet? Prima, maar dan toch om in liefde elkaar te dienen. En te dragen. En niet om de ander te minachten of met je biefstuk te ergeren, zodat die op zijn beurt jou weer veroordeelt! In zo’n sfeer verliezen mensen soms letterlijk hun geloof. Is het behoud van je broeder je zo weinig waard? Jezus gaf zijn leven voor hem en voor ons! Wie dat bedenkt, kan zo nodig ook zonder biefstuk en zonder nog heel veel meer. Maar nooit kun je zonder je broeder, om wie Christus zijn leven gaf.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE050
|
|
Geplaatst: vrijdag 13 september 2013, 23:04
|
|
|
PIETER619 schreef: | In de partytent wordt het vanzelf wel warm als er 2 apparaten het vlees gaan gaar branden en bij extreme kou is Juffrouw Tok er ook nog |
Yep, that's the spirit...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: vrijdag 13 september 2013, 23:11
|
|
|
PIETER619 schreef: | In de partytent wordt het vanzelf wel warm als er 2 apparaten het vlees gaan gaar branden en bij extreme kou is Juffrouw Tok er ook nog |
Top...dat je optimistisch blijft Pieter!!!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PIETER619
|
|
Geplaatst: vrijdag 13 september 2013, 23:19
|
|
|
ZEELAND736 schreef: | Top...dat je optimistisch blijft Pieter!!!! |
as't net kin sa as it moat dan moat it mar sa as it kin, ofetewel, als het niet gaat zo als het moet, dan moet het maar zoals het gaat
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE050
|
|
Geplaatst: vrijdag 13 september 2013, 23:41
|
|
|
PIETER619 schreef: | as't net kin sa as it moat dan moat it mar sa as it kin, ofetewel, als het niet gaat zo als het moet, dan moet het maar zoals het gaat |
als 't gaat plenzen kom ik ook juffrouw Tok is een gezellige plek met prima cappuccino
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: zaterdag 14 september 2013, 00:27
|
|
|
ANNETTE050 schreef: | als 't gaat plenzen kom ik ook juffrouw Tok is een gezellige plek met prima cappuccino |
Als het maar een ""klein eindje"" was...kwam ik...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PIETER619
|
|
Geplaatst: zaterdag 14 september 2013, 09:03
|
|
|
Met zijn allen in een gezellig partytent lekker bij de barbeque's is ook super gezellig.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE050
|
|
Geplaatst: zaterdag 14 september 2013, 09:27
|
|
|
PIETER619 schreef: | Met zijn allen in een gezellig partytent lekker bij de barbeque's is ook super gezellig.  |
Het plenste hier net behoorlijk, maar het is nu 'droog', winderig en wel koud. 'k Hou jullie wel op de hoogte van het weer.
Laatst aangepast door
|
ANNETTE050
|
op zaterdag 14 september 2013, 10:18
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: zaterdag 14 september 2013, 09:39
|
|
|
PIETER619 schreef: | Met zijn allen in een gezellig partytent lekker bij de barbeque's is ook super gezellig.  |
VEEL PLEZIER IEDEREEN!!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JANE410
|
|
Geplaatst: zaterdag 14 september 2013, 10:00
|
|
|
Ik wens jullie een hele fijne middag/avond toe op de hei. Top dat het gewoon doorgaat Als het 20 graden was geweest had ik wel willen meedoen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HARALD940
|
|
Geplaatst: zaterdag 14 september 2013, 11:04
|
|
|
JOL252 schreef: | BBQ  |
BBQ was gisteren erg lekker, dus vandaag weer BBQ
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ROELANDE345
|
|
Geplaatst: zaterdag 14 september 2013, 11:15
|
|
|
kreeg net een berichtje van Jojada dat hij niet komt fijne middag
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANNA415
|
|
Geplaatst: zaterdag 14 september 2013, 11:27
|
|
|
Allen: ik ga het vandaag niet redden. Veel plezier!!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: zaterdag 14 september 2013, 12:01
|
|
|
JANE410 schreef: | Ik wens jullie een hele fijne middag/avond toe op de hei. Top dat het gewoon doorgaat Als het 20 graden was geweest had ik wel willen meedoen |
Ja, ik ga het dus ook, jammer genoeg, niet redden.
Zit in Zeeland, zou eigenlijk gisteren naar Brabant gaan, maar ja was klere weer; regen en koud.
Vandaar afgezegd. Ja, ik heb en hou de herinnering wel aan verleden keer, jammer, maar ja, tis nu echt het weer, anders zat gisteren en nu dus in Brabant en had ik gegaan.
Ach ja, wordt het ook nog eens herfst strakkies, en ja, hier breekt nú pas een klein zonnetje door.
@## weer in dit @## land, had er echt wel ff de pest over in hoor vanmorgen en gisteren maar ja.
Maar ja, de die hards die gaan; veel plezier!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
Geplaatst: zaterdag 14 september 2013, 12:10
|
|
|
Uit het hoofdartikel van Het Vermoeden:
'Zijn woord wil deze wereld omgekeerd" Deze regel van Huub Oosterhuis vormde de inspiratie voor dit nummer van Het Vermoeden. Allereerst als een bescheiden eerbetoon aan de dichter/theoloog die dit najaar zijn tachtigste verjaardag hoopt te vieren. Maar ook omdat deze regel zo goed aansluit bij de tijdgeest. We leven in een periode van transitie, verandering, vernieuwing. Al onze zekerheden lijken op hun kop te worden gezet. Ons economische en financiële systeem wankelt. Sombere berichten domineren het journaal. Huizen staan 'onder water', velen verliezen hun baan, fraude lijkt in alle sectoren te floreren. Niemand lijkt aan deze crisis te kunnen ontsnappen. Het moet anders. Maar kán dat ook? Tijd voor omkeer. Van meer naar minder maar beter. Van de macht van groot naar de kracht van klein. Van ik naar wij. Van hebben naar delen. Van weten naar ervaren.
Deze tijd vraagt om een profetisch geluid, om mensen die durven geloven in een visioen. Er is moed voor nodig om de macht der gewoonte te doorbreken en een nieuw begin te maken. Vervolgens heb je een behoorlijke dosis doorzettingsvermogen nodig om de verandering vol te houden. Het goede nieuws is dat wilskracht te vergelijken is met een spier. We kunnen ons hierin dus trainen. Hoopgevend is dat wijzelf de katalysator van de omkeer zijn. Wie goed kijkt, ziet overal “bouwstenen van een omgekeerde wereld”. Een techneut die een zorgboerderlj begint; een digitale marktplaats die hulpvraag en -aanbod bij elkaar brengt; de Youth Food Movement die actie voort tegen voedselverspilling, om er maar een paar te noemen. Initiatieven van mensen die zich omkeren en zo hun droom leven. Jesaja's oproep (Jes. 43,18)- hier in de woorden van Huub Oosterhuis- heeft nog niets aan actualiteit ingeboet: 'Blijf niet staren op wat vroeger was. Sta niet stil in het verleden. Ik, zegt Hij, ga iets nieuws beginnen. Het is al begonnen, merk je het niet?'
Thomas, dit stuk is dus niet door mij geschreven maar ik sta er wel achter.
Voor wie woord katalysator niet kent: je moet het hier lezen als hetgeen een ontwikkeling versnelt.
Een transitie is een overgang van het een naar het ander.
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op zondag 15 september 2013, 20:43
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JANE410
|
|
Geplaatst: zaterdag 14 september 2013, 12:35
|
|
|
@ Shanita Ach jammer joh, je was vorige keer zooooo enthousiast, ja het weer is niet zo, alhoewel het hier wel opklaart.
Er hebben best veel mensen afgezegd, jammer voor Pieter die alles mee brengt. Maar wie weet wordt het voor hen een gezegende middag.
Volgende keer beter en Shanita een goed weekend in Zeeland bij nieuwe vriend
Laatst aangepast door
|
JANE410
|
op zaterdag 14 september 2013, 12:36
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARCOVH807
|
|
Geplaatst: zaterdag 14 september 2013, 14:50
|
|
|
ANNA415 schreef: | dan nogmaals de vraag: waar komt de humor dan vandaan? |
Deze herhalende vraag is niet te beantwoorden. Ik kan je ook de vraag terugstellen: "waar komt het liefhebben van elkaar vandaan?" Je kan ook het de verkeerde liefhebben. Dus je kan ook de verkeerde humor aanhangen. Is de goede humor dan gegeven door de Heer en de verkeerde door de duivel?
Wat is de belangrijkste oorzaak van lachen? Of wanneer lachen de meeste mensen? Volgens mij gebeurt dit met name nadat je een grapje uitgehaald hebt of een mop vertelt.
Een mop is volgens mij geen probleem, zolang hij meer binnen de Christelijke normen blijft. Deze norm is per persoon verschillend.
Echter na een grapje, zou het wel een probleem kunnen zijn. Als je een grap met iemand uithaalt, dan verdraai je over het algemeen genomen de waarheid. Volgens mij is het verdraaien van de waarheid vaak een (kleine) leugen. In de 10 geboden van de katholieke staat onder het 9e gebod: 9.Gij zult geen valse getuigenis spreken tegen uw naaste
Dus theoretisch gesproken zou je vanuit de 10 geboden gezien geen grappen mogen maken. Het staat als volgt geschreven in de Heidelberger Catechismus:
Quote: | Vraag 112 Wat wil het negende gebod? Dat ik tegen niemand valse getuigenis geve , niemand zijnwoorden verdraaie , geen achterklapper of lasteraar zij , niemandlichtelijk en onverhoord oordele of helpe veroordelen ; maar allerlei liegenen bedriegen, als eigen werken des duivels , vermijde, tenzij dat ik denzwaren toorn Gods op mij laden wil ; insgelijks, dat ik in het gericht enalle andere handelingen de waarheid liefhebbe, oprechtelijk spreke en belijde ;ook mijns naasten eer en goed gerucht naar mijn vermogen voorsta en bevordere. |
Dus theoretisch gezien zou je geen grappen mogen maken. Overigens komt er zo 1-2-3 bij mij ook geen grap voor in de Bijbel. Kunnen wel gemaakt zijn, maar niet opgetekend.
Echter in het dagelijks leven is het maken van grappen dusdanig ingeburgerd dat praktisch iedereen ze maakt, maar als je er dan naar kijkt middels het 9e gebod, dan zou menig mens zich soms diep moeten schamen, mezelf inclusief. Ik betrap mezelf vaak genoeg op het maken van een opmerking na een grap in de trant van: "Dan moet je zondag toch een goed luisteren wat er in de 10 geboden staat."
Let wel, ik maak zelf vaak genoeg grappen en kan kostelijk lachen om een goede grap. Echter vind ik het wel een moeilijk onderwerp. De dagelijkse praktijk rijmt niet met de Wet en wat weegt er zwaarder? Dit is ook weer per persoon verschillend.
Einde legpuzzel.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ROELANDE345
|
|
Geplaatst: zaterdag 14 september 2013, 16:43
|
|
|
ja goed stuk. Kan ik ook volledig achter staan
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ROELANDE345
|
|
Geplaatst: zaterdag 14 september 2013, 17:22
|
|
|
ik snap niet zo goed waarom humor of grapjes gepaard moeten gaan met leugens? Ik schijn een speciaal gevoel voor droge humor te hebben wat de meeste mensen leuk vinden. Ik lieg er nooit bij. Ook maak ik geen grapjes ten koste van iemand. Dat is ook echt niet nodig om te kunnen lachen Ik geloof dat God de humor in de mens heeft gelegd. Lachen is gezond is bewezen maar dan wel om eerlijke en zuivere dingen. Dat humor net zoals inderdaad 'houden van " vaak verkeerd wordt gebrikt komt niet omdat deze zaken niet van God komen maar door de zondeval.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: zaterdag 14 september 2013, 17:46
|
|
|
JANE410 schreef: | @ Shanita Ach jammer joh, je was vorige keer zooooo enthousiast, ja het weer is niet zo, alhoewel het hier wel opklaart.
Er hebben best veel mensen afgezegd, jammer voor Pieter die alles mee brengt. Maar wie weet wordt het voor hen een gezegende middag.
Volgende keer beter en Shanita een goed weekend in Zeeland bij nieuwe vriend  |
Ha Jane,
Ja, idd. geheel bewolkt en regen de hele dag in Ede.
Ja, en daar ga ik geen kilometers voor maken.
Ja, misschien als ik alleen zou zijn wel, maar ja heb nu ook met iemand anders te maken.
Ja, gewoon vrienden he?
Volgende keer beter, iig de mooie herinnering van pakweg 7 weken geleden in Ede, ja, die blijft voor altijd
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HARALD940
|
|
Geplaatst: zaterdag 14 september 2013, 17:52
|
|
|
Nou, jullie hebben wel wat gemist hoor, zo'n gezellige BBQ vandaag
Pieter en ik waren er vanaf ongeveer kwart voor 1, en wij maar wachten..... En na 3 uur kwam Roos even langs. De party tent stond er zo, dus het was droog genoeg eronder voor iedereen, nu mosten ze er nog zijn
Als er nu nog iemand wil gaan, Pieter and I have left the building
Laatst aangepast door
|
HARALD940
|
op zaterdag 14 september 2013, 19:38
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JANS221
|
|
Geplaatst: zaterdag 14 september 2013, 18:08
|
|
|
MARCOVH807 schreef: | Deze herhalende vraag is niet te beantwoorden. Ik kan je ook de vraag terugstellen: "waar komt het liefhebben van elkaar vandaan?" Je kan ook het de verkeerde liefhebben. Dus je kan ook de verkeerde humor aanhangen. Is de goede humor dan gegeven door de Heer en de verkeerde door de duivel?
Wat is de belangrijkste oorzaak van lachen? Of wanneer lachen de meeste mensen? Volgens mij gebeurt dit met name nadat je een grapje uitgehaald hebt of een mop vertelt.
Een mop is volgens mij geen probleem, zolang hij meer binnen de Christelijke normen blijft. Deze norm is per persoon verschillend.
Echter na een grapje, zou het wel een probleem kunnen zijn. Als je een grap met iemand uithaalt, dan verdraai je over het algemeen genomen de waarheid. Volgens mij is het verdraaien van de waarheid vaak een (kleine) leugen. In de 10 geboden van de katholieke staat onder het 9e gebod: 9.Gij zult geen valse getuigenis spreken tegen uw naaste
Dus theoretisch gesproken zou je vanuit de 10 geboden gezien geen grappen mogen maken. Het staat als volgt geschreven in de Heidelberger Catechismus:
Dus theoretisch gezien zou je geen grappen mogen maken. Overigens komt er zo 1-2-3 bij mij ook geen grap voor in de Bijbel. Kunnen wel gemaakt zijn, maar niet opgetekend.
Echter in het dagelijks leven is het maken van grappen dusdanig ingeburgerd dat praktisch iedereen ze maakt, maar als je er dan naar kijkt middels het 9e gebod, dan zou menig mens zich soms diep moeten schamen, mezelf inclusief. Ik betrap mezelf vaak genoeg op het maken van een opmerking na een grap in de trant van: "Dan moet je zondag toch een goed luisteren wat er in de 10 geboden staat."
Let wel, ik maak zelf vaak genoeg grappen en kan kostelijk lachen om een goede grap. Echter vind ik het wel een moeilijk onderwerp. De dagelijkse praktijk rijmt niet met de Wet en wat weegt er zwaarder? Dit is ook weer per persoon verschillend.
Einde legpuzzel. |
Je zou je moeten schamen omdat je in het dagelijks leven grapjes maakt? Nou, dat ben ik niet van plan.
Het maken van grappen heeft niets met het 9e gebod te maken. Het 9e gebod gaat over het beschadigen van mensen met je woorden, over opzettelijk en bewust verdraaien van woorden, over kwaad spreken en roddelen over mensen. Dit met de bedoeling om hen te benadelen. De woorden van anderen in vertrouwen tot jou gesproken behoren ook veilig bij je te zijn.
Wat de catechismus over het 9e gebod zegt, doet er niet zoveel toe. Het is een uitleg van de bijbel die lang geleden gemaakt is en waarmee men vast wou leggen hoe men dacht en moest denken. Je hoeft het niet over te nemen.
Als we de boodschap die in de bijbel doorklinkt begrijpen en daarnaar proberen te leven, dan gaan we ons toch niet bij alles af zitten vragen of het wel mag van God?
Wat ik niet begrijp is dat jij vindt dat theoretisch gezien je geen grappen mag maken, maar dat je zegt dat je het in de praktijk wel vaak doet. Wees dan consequent en maak geen grappen meer.
|
|
Naar boven |
|
|