ChristianMatch

Forum

de enige leuke man op CM
Ga naar pagina Vorige 1 ... 5742 5743 5744 5745 5746 5747 5748 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Auteur Bericht
IJSJE204

BerichtGeplaatst: woensdag 18 september 2013, 21:16

En alleen ik weet.....................dat jij het niet bent Klus!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
KLUS667

BerichtGeplaatst: woensdag 18 september 2013, 22:44

IJSJE204 schreef:

Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

Auteur Bericht
ROELANDE345

BerichtGeplaatst: woensdag 18 september 2013, 22:54

IJSJE204 schreef:

Dat is niet iedereen met je eens IJsje Knipoog smiley
Gefeliciteerd jullie Lachende smiley

Laatst aangepast door
ROELANDE345
op donderdag 19 september 2013, 14:16
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER619

BerichtGeplaatst: woensdag 18 september 2013, 22:56

IJSJE204 schreef:
Niemand van ons zal er ooit achter komen hoe de allereerste levensvorm ontstaan is.
Wat is dan het nut van het je afvragen?
Geen mens kan bewijzen dat God het leven geschapen heeft, niemand kan bewijzen dat leven spontaan ontstaan is.
Ik kan prima leven met deze onzekerheid.

Overigens zonder afbreuk te willen doen aan het wonderlijke, zinvolle en creatieve van wat wij de schepping noemen.

http://www.1stap.com/html/oorsprong_en_ontstaan_van_de_b.html, misschien iets om eens te gaan lezen en te zien hoe de Bijbel is ontstaan (oa wie de schrijvers waren) en wat er allemaal meer mee samenhangt.

De mens hoeft niet te bewijzen dat God alles geschapen heeft, men hoeft alleen maar logisch na te denken, gewoon uitgaan van de wetenschappelijke basisprincipes zoals actie geeft reactie, leven geeft leven, niets gaat dus vanzelf.

Laatst aangepast door
PIETER619
op zaterdag 21 september 2013, 02:40
Naar boven

Auteur Bericht
ZEELAND736

BerichtGeplaatst: woensdag 18 september 2013, 22:59

Het is je gegund Klus!!!
Van Harte!!! Lachende smiley Lachende smiley

Laatst aangepast door
ZEELAND736
op woensdag 18 september 2013, 23:17
Naar boven

Auteur Bericht
ZEELAND736

BerichtGeplaatst: woensdag 18 september 2013, 23:03

KLUS667 schreef:
Nou, dat paarse shirt staat je goed hoor op je profielfoto!! Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Dank je Klus!!! Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ANNA415

BerichtGeplaatst: donderdag 19 september 2013, 06:01

KLUS667 schreef:
Tssss, watje!! Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt Clown smiley

Volgens mij was de 28e nog helemaal geen slechte suggestie

De 28ste kan ik ook niet Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

Auteur Bericht
ROELANDE345

BerichtGeplaatst: donderdag 19 september 2013, 10:05

KLUS667 schreef:
Tssss, watje!! Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt Clown smiley

Volgens mij was de 28e nog helemaal geen slechte suggestie

moet ik werken
Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

Auteur Bericht
JANE410

BerichtGeplaatst: donderdag 19 september 2013, 14:13

Toen ik die foto van Ingrid zag met twee kinderen erbij (net als klus) dacht ik al: Zij is vast degene waar klus een date mee had/heeft. En het klopt dus.

Wens het verliefde stel een mooie Verliefde smiley tijd toe Lachende smiley

Laatst aangepast door
JANE410
op donderdag 19 september 2013, 17:47
Naar boven

Auteur Bericht
ZEELAND736

BerichtGeplaatst: donderdag 19 september 2013, 14:29

Blij...word ik van die nuchtere...die recht-toe-recht -aan heerlijke kinderwijsheid...

Ik heb een half uur langer moeten wachten voor ik het kleine mannetje weer zie...
Ik vraag hem dan ook:""Waar was je nou???"""

Waarop zijn vingertje op zijn buik wijzend...IK WAS HIER!!!
Naar boven

Auteur Bericht
IJSJE204

BerichtGeplaatst: donderdag 19 september 2013, 16:34

Duidelijk dus, weer een kandidaat voor de titel geëlimineerd.
Wie, oh wie, is dan wel de enige echte leuke man van CM?

Veel geluk, Klus en vriendin!
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: donderdag 19 september 2013, 17:11

Oooh Klus,

Ik ben helemaal ontroerd,

Wat passen jullie goed bij mekaar, en veel overeenkomsten!
Lachende smiley
Heb het goed!!!
Naar boven

Auteur Bericht
JANS221

BerichtGeplaatst: donderdag 19 september 2013, 18:07

Zomaar even een artikel uit Trouw van april 2009 (Het Darwinjaar). Het artikel is geschreven door Jean-Jacques Suurmond (predikant/columnist), hij schrijft een column met de titel:

De Bijbel letterlijk lezen, dat is te moeilijk voor mij.

http://www.trouw.nl/tr/nl/4324/Nieuws/article/detail/1145155/2009/04/14/De-Bijbel-letterlijk-lezen-dat-is-te-moeilijk-voor-mij.dhtml
Naar boven

Auteur Bericht
IJSJE204

BerichtGeplaatst: donderdag 19 september 2013, 18:23

JANS221 schreef:
Zomaar even een artikel uit Trouw van april 2009 (Het Darwinjaar). Het artikel is geschreven door Jean-Jacques Suurmond (predikant/columnist), hij schrijft een column met de titel:

De Bijbel letterlijk lezen, dat is te moeilijk voor mij.

http://www.trouw.nl/tr/nl/4324/Nieuws/article/detail/1145155/2009/04/14/De-Bijbel-letterlijk-lezen-dat-is-te-moeilijk-voor-mij.dhtml

Verwarrend, ons begin van leven. Geloof je het of geloof je het niet?
Kan geloof naast wetenschap staan of ga je deze twee werelden strikt scheiden?
Laat er maar wat mystieke symboliek zijn in ons leven.
Daar kunnen we allemaal wel een kant mee op.
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER619

BerichtGeplaatst: donderdag 19 september 2013, 19:51

IJSJE204 schreef:
Verwarrend, ons begin van leven. Geloof je het of geloof je het niet?
Kan geloof naast wetenschap staan of ga je deze twee werelden strikt scheiden?
Laat er maar wat mystieke symboliek zijn in ons leven.
Daar kunnen we allemaal wel een kant mee op.

Zonder wetenschap zou het geloof juist geen stand kunnen houden.
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER619

BerichtGeplaatst: donderdag 19 september 2013, 20:33

Lachende smiley Vanmorgen ff naar Dokkum geweest, ivm dat ik er officieel voor de wet eindelijk een dochter (schoon dus) bij heb gekregen. Morgen het grote feest met kerkdienst en receptie, ik denk dat alle voorbereidingen getroffen zijn. Lachende smiley met blinkend witte tanden
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: donderdag 19 september 2013, 20:44

Donderdag 19 september, Jesaja 1: 4-9; God geeft niet op.

Van sommige landen in Afrika kun je zo treurig worden. In reportages zie je verwoeste dorpen en steden, mensen die er slecht uitzien en nauwelijks te eten hebben, vreemde soldaten die moordend en verkrachtend rondgaan. Ziet het er ook zo uit op het platteland van Judea?
De profeet tekent enkele heel trieste beelden. En steeds vraagt hij zich af: wat moet er nog meer gebeuren, dat het volk zich omkeren tot God? Of voelt men zich in Jeruzalem nog steeds veilig? Maar dan maken ze een grote vergissing. Sion of Jeruzalem is niet meer geworden dan een schuilhutje in een komkommerveld. Bij een flinke regenbui of een beetje storm gaat het zo tegen de vlakte.
Vreemd hoe blind mensen hun werkelijke situatie soms inschatten. En volgens een woord van Jezus als dwaze hun leven bouwen op zand.
Jesaja houdt zijn hart vast. Het stormt kennelijk al zo hard dat hij zich afvraagt of er nog wel iemand zal overleven. Maar dan denkt hij aan God en aan de trouw van God. God weet niet van opgeven. Een laatste rest als hoopvol teken van zijn trouw tegen alle ontrouw in.
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: donderdag 19 september 2013, 21:21

http://www.creatie.info/
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: donderdag 19 september 2013, 21:25

PIETER619 schreef:
Lachende smiley Vanmorgen ff naar Dokkum geweest, ivm dat ik er officieel voor de wet eindelijk een dochter (schoon dus) bij heb gekregen. Morgen het grote feest met kerkdienst en receptie, ik denk dat alle voorbereidingen getroffen zijn. Lachende smiley met blinkend witte tanden

Hai Pieter,

Wat heerlijk voor jou, en voor je zoon! Lachende smiley

Een vrouw en een dochter erbij! Lachende smiley

Gefeliciteerd!!! Lachende smiley

Naar boven

Auteur Bericht
PIETER619

BerichtGeplaatst: donderdag 19 september 2013, 21:35

Het vuur van deze topic of misschien in ons hart is gedooft , hoplijk nog wel een waakvlammetje Knipoog smiley

Laatst aangepast door
PIETER619
op donderdag 19 september 2013, 21:35
Naar boven

Auteur Bericht
ANNA415

BerichtGeplaatst: donderdag 19 september 2013, 21:40

Vanmorgen telefoon van het werk laten liggen, weer terug...
Zit ik in de auto, #@$@, ontbijt vergeten Gefrustreerde smiley
Op het werk, jasje van werkkleding laten hangen op andere afdeling, weer teruglopen.
Terug van werk, omleiding vanwege vliegtuigbom Nijverdal
Vanavond radio, sleutel studio vergeten
In de studio, standaard van microfoon stort in.... Boze smiley

Pfff ik hoop dat straks m'n bed niet instort ofzo Huilende smiley, smiley in tranen
Naar boven

Auteur Bericht
JANE410

BerichtGeplaatst: donderdag 19 september 2013, 21:54

PIETER619 schreef:

Een hele fijne,gezellige dag gewenst Pieter
Naar boven

Auteur Bericht
ROELANDE345

BerichtGeplaatst: donderdag 19 september 2013, 22:52

MARIO216 schreef:
http://www.creatie.info/

interresante site Mario
Naar boven

Auteur Bericht
KLUS667

BerichtGeplaatst: donderdag 19 september 2013, 22:54

Bedankt voor alle lieve woorden Lachende smiley met blinkend witte tanden Verlegen lachende smiley Verliefde smiley Kussende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
KLUS667

BerichtGeplaatst: donderdag 19 september 2013, 23:02

Wat is een BBQ zonder miss BBQ Anna en Roelande? Dan haak ik ook af Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
FREEK734

BerichtGeplaatst: donderdag 19 september 2013, 23:39

Evolutie of schepping. Boeit mij al decennia.

Geloof dat wij allemaal geloven: ofwel in de evolutietheorie, ofwel in schepping of combinaties daarvan of misschien nog wel iets anders, buitenaards leven of zo die ons heeft voortgebracht -hoorde ik pas een naar mijn mening zeer intelligent persoon als serieuze stelling opperen, wat moet je ook anders, als je gaten in de evolutietheorie meent te zien en God als Schepper geen serieuze optie vindt?

Wie kan zeggen het zelf allemaal wetenschappelijk onderzocht te hebben en niet in geloof, ofwel in vertrouwen voort te borduren op al dan niet wetenschappelijk onderzoek van anderen? Ik geloof dat de mens en (dus) de wetenschap zeer beperkt is en bijv. ook niet de 'persoonlijkheid, ziel' los van de hersenen kan bewijzen, terwijl ik conform de Bijbel wel geloof in een leven na de dood.

Ik geloof dat de waarheid voor de een anders zal zijn dan voor de ander, maar toch dat er maar één waarheid is, en geen meerdere. En wat dat dan is is natuurlijk erg interessant. Ik denk dat je het gevaar loopt veel overboord te zetten als je van alles symboliseert, uit noodzaak omdat de wetenschappelijk meest gangbare theorieen uitgaan van een bewezen evolutietheorie, maar vraag mij ook af hoe mens en Tyr. naast elkaar konden leven, en nog veel, veel meer. En ik geloof dat telkens vanuit beide theorieen diverse antwoorden gegeven zullen worden op al deze vragen, maar dat puur wetenschappelijk gezien er altijd open vragen zullen blijven tot de jongste dag. Ik geloof nl. ook dat de stelling dat de evolutietheorie een bewezen feit is, een geloof is en zal blijven, of dat nu wel of niet aanvaard wordt. De intelligentie om al deze vragen afdoende te beantwoorden wordt, naar ik geloof, onder mensen niet gevonden. Om een antwoord proberen te geven op de eerste vraag: ik geloof dat de cruciale thema’s in de Bijbel van zondeval en verlossing alléén door geloof(!) in Christus te belangrijk zijn om te symboliseren.

Laatst aangepast door
FREEK734
op donderdag 19 september 2013, 23:54
Naar boven

Auteur Bericht
CORTAZAR588

BerichtGeplaatst: vrijdag 20 september 2013, 00:16

De evolutieleer is in zoverre een erg onwaarschijnlijke optie omdat wij las mens niet door evolueren.
De idee dat de mens als iets is begonnen en in de loop van de tijd is geevolueerd,is en niet aangetoond, maar bij gebrek aan iets meer plausibele verklaring,snel in zwang geraakt en zo absurd dat Darwin zelf, op zijn sterfbed moest toegeven,dat het totale leugens waren en dat bij t zelf ook niet geloofde.

Daarnaast is er idd geen mens die het IQ heeft om deze ingewikkelde materie te doorgronden.

Het scheppingsverhaal is zo eenvoudig, dat het voor velen te onwaarschijnlijk is.
Maar de bijbel zegt ook: worden als een kind........geloof als een kind.
Wij als sterfelijke kleine mensen zullen God nooit snappen.......waarom willen zoveel mensen dat?
Hij is boven denken en begrijpen zo groot.....
Das geen antwoord misschien,maar als je de bijbel alleen symbolisch ziet,is de waarde weg en kun je het zo de Koran als leidraad in je leven nemen.........want dan is Allah inwisselbaar voor God en vice versa.
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: vrijdag 20 september 2013, 05:50

Vrijdag 20 september, Jesaja 1: 10-17; Zogenaamd bidden.

Jezus heeft ons geleerd: ‘Bidt en u zal gegeven worden; zoekt en gij zult vinden; klopt en u zal opgedaan worden.’ Maar er zijn kennelijk momenten denkbaar dat je beter met bidden kunt stoppen, omdat de Here God zelf al zegt dat Hij niet naar je luistert. In heel krasse bewoordingen hoor je hier hoe Hij afstand neemt van offers, gebeden, opheffing van handen en andere spirituele activiteiten.
Dat kan dus blijkbaar. Dat er in een tempel of in de kerk nog complete liturgieën worden afgewerkt, maar dat God zelf allang vertrokken is. En waarom? Omdat de vroomheid die de profeet hekelt, boordevol schijnheiligheid zit, het is goedkoop geprevel en geneuzel. Er zit geen hart achter achter dat naar Gods wil luistert en naar zijn wil leeft. ‘Ik kan die opgeheven handen niet meer zien’, zegt God. Ga ze wassen en zuiveren. En laat ze eens heel hard wapperen om recht te doen en om armen, wezen en weduwen bij te staan en bescherming te bieden.
Dat is heel confronterend. Stop met zogenaamd bidden! Leer goed doen en ga goed doen. Thuis, in je gezin, in je familie, op je school. En ben je zo bezig, bid dan vrijmoedig en je zal gegeven worden, zoek en je zult vinden, klop en je zal opgedaan worden.
Naar boven

Auteur Bericht
ANNA415

BerichtGeplaatst: vrijdag 20 september 2013, 06:29

KLUS667 schreef:
Wat is een BBQ zonder miss BBQ Anna en Roelande? Dan haak ik ook af Clown smiley

Het weertype gaat nu meer naar openhaard en gluhwein Clown smiley

open haard of bbq, als het maar vuur is
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: vrijdag 20 september 2013, 09:39

Wat heb je gedaan?

De titel van dit topic. En wat een leuke vraag Knipoog smiley Lachende smiley

Ik heb gedaan; paar dagen geleden weer naar Zeeland, Nee niet naar Zeeland, al lijkt mij dat wel erg gezellig Knipoog smiley Lachende smiley , maar naar de provincie Zeeland. Waar, mijn Liefde van mijn leven woont, en ja, ik ben niet op vakantie geweest dus ik compenseer dat door een paar daagies in de week van Zeeland(en nog meer Knipoog smiley te genieten. (nooit gedacht dat mijn dat es nog zou overkomen, had allang met het idee geleefd, van ik blijf alleen, was daar trouwens ook wel erg gelukkig mee. Geluk hangt namelijk niet af van een relatie, maar van je innerljke gemoedsrust.)
Dus, nu zijn wij officieel vrienden met als doel, na vier seizoenen een serieuze relatie, gelijk aan huwelijk, en ja, daar kan ik makkelijk op wachten, want ja, gemeenschap is heilig en dus alleen voor huwelijk, of gelijksoortig verbintenis voor het leven bestemd. En knuffelen is ook wel erg leuk Knipoog smiley Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Want anders als je voor die tijd gemeenschap hebt, rust Gods zegen daar niet op, omdat het duidelijk, ondubbelzinnig in de bijbel staat. Gemeenschap is bedoeld, aleen in een huwelijk en ja, omdat je tegenwoordig ook samenwonen hebt, en latten, ja, zie ik dat als hetzelfde.

En...Knuffelen is ook tof hoor, onderschat dat niet!!!
Jahaaa, dat maak ook stofjes los, gelukshormonen enzovoort.

Ik dacht echt, nou de kans dat ik zo'n man vind die bij me past, met klik is 1% en dat is erg weinig, eigenlijk nihil.

Nu heb ik dus echt bewijs, God doet wonderen; ben al dagen ontzettend gelukkig. Engeltje smiley Knipoog smiley Lachende smiley Coole smiley met zonnebril Lachende smiley met blinkend witte tanden Verlegen lachende smiley .....En Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Ga naar pagina Vorige 1 ... 5742 5743 5744 5745 5746 5747 5748 ... 6194 Volgende
Pagina 5745 van 6194