Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: zaterdag 21 september 2013, 21:33
|
|
|
Zaterdag 21 september, Jesaja 1: 18-20; Rood wordt wit.
Sommige zonden spelen zich in het verborgene af. Niemand die het weet of ziet, maar zelf weet je niet beter. Omgekeerd zijn er zonden zo rood dat ze een blinde nog opvallen. Aan zulke zonden denkt de profeet kennelijk. Al waren je zonden rood als scharlaken! Rood heeft in de Bijbel haast altijd met de kleur van bloed te maken. Want zonden zijn bloedgevaarlijk, daarbij zet je je leven (je bloed) op het spel. Als God naar Israël kijkt, dan is haast alles rood wat Hij ziet. En je houdt je hart vast als God hen uitnodigt om door Hem getoetst te worden. Maar het loopt heel anders. God verandert het rood in wit. Wit als verse sneeuw. Wie zich tot Hem went met het rood op z’n gezicht, van schaamte en berouw vanwege fatale misstappen, stinkende zonden en hardnekkige ongehoorzaamheid – wat onmogelijk is bij mensen, is mogelijk bij God. Hij verandert het rood in wit. Verzoenend en zuiverend. ‘Ze hebben hun kleren wit gewassen in het bloed van het lam’, zegt een stem in de hemel tegen de apostel Johannes (Openb. 7:14). En wie zich dan nog iets aan ons ziet – God ziet niets meer aan ons. In zijn oog zijn we wit als sneeuw. Wat geeft dat een bevrijd en opgelucht gevoel.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHRISTIANMATCH moderator
|
|
Geplaatst: zaterdag 21 september 2013, 21:46
|
|
|
CORTAZAR588 schreef: | Iemand die scheidt van een vrouw met 8 kinderen,omdat bij zichzelf wil ontdekken is geen discipel van Jezus......... Dat is geen oordeel,naar een feit.
|
Dit komt wel veroordelend over. Roelande schrijft zo niet over haar ex. Het is moedig dat ze dit zó vertelt. Wie zijn wij om te bepalen dat een ander wel of geen discipel van Jezus meer is?
Graag weer on-topic.
Redactie CM
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: zaterdag 21 september 2013, 22:11
|
|
|
ROELANDE345 schreef: | Ik ben 28 jaar getrouwd geweest met een christen. We hebben samen jaren kinderwerk gedaan na 26 jaar begon mn ex vraagtekens te zetten bij zn geloof. Hij wilde toen scheiden om zoals hij zei "voor zichzelf te kiezen" (Dat is met vrouw en 8 kids inderdaad lastig.) Hij is toen jaren helemaal van God los geweest en heeft van alles gedaan wat hij daarvoor sterk veroordeelde. Dus het zegt niet altijd alles als je trouwt met iemand die zegt God te willen dienen. Toch zou het voor mij wel weer de graatmeter zijn. Wil iemand God dienen kunnen we samen over het geloof praten en samen de Bijbellezen en bidden. Vind ik mischien wel het allerbelangrijkst in een relatie |
Nee het is geen graadmeter, ook geen garantie. Mensen kunnen in hun ontwikkeling als mens (tijdelijk) anders kiezen omdat het pad wat ze tot dan toe altijd liepen zo vanzelfsprekend was of zonder er zelf echt over na te denken. Ik weet natuurlijk niet of dit bij jouw ex het geval is maar het zou een reden kunnen zijn.
En dan denk ik ook... God laat niet varen .. het werk van Zijn handen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PIETER619
|
|
Geplaatst: zaterdag 21 september 2013, 22:12
|
|
|
SHANITA130 schreef: | Wat heb je gedaan?
De titel van dit topic. En wat een leuke vraag
Nu heb ik dus echt bewijs, God doet wonderen; ben al dagen ontzettend gelukkig. .....En  |
Prijs de Heer, gisteren pracht bruiloft gevierd van een zoon, de verkonding ging over het drievoudig snoer. Man en vrouw zullen één zijn, en God behoort daar bij, zo met z'n drieën komt het goed.
Geniet van het goede dat Hij geeft.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CORTAZAR588
|
|
Geplaatst: zaterdag 21 september 2013, 22:40
|
|
|
Wie ik ben om te veroordelen ? Dat is niet waar het om gaat......wie ik zou zijn.
Het gaat erom of iemand een christen is in zijn hart en zich zo gedraagt of het belijdt maar niet doet.
Het is schijnbaar een taboe om iets wat verwerpelijk is,verwerpelijk te noemen.
Eer en gevoel van eer zijn ook menselijke emoties Of zijn alleen kwetsbaar opstellen en alles goedpraten de norm anno 2013? Ik ben iig niet gecharmeerd van al die coulante steunbetuigingen die het kwaad goed noemen en het goede kwaad.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LEO272
|
|
Geplaatst: zaterdag 21 september 2013, 23:00
|
|
|
CORTAZAR588 schreef: | Wie ik ben om te veroordelen ? Dat is niet waar het om gaat......wie ik zou zijn.
Het gaat erom of iemand een christen is in zijn hart en zich zo gedraagt of het belijdt maar niet doet.
Eer en gevoel van eer zijn ook menselijke emoties Of zijn alleen kwetsbaar opstellen en alles goedpraten de norm anno 2013? Ik ben iig niet gecharmeerd van al die coulante steunbetuigingen die het kwaad goed noemen en het goede kwaad. |
hierbij moet ik denken aan de gelijkenis van de verloren zoon. die eerst tot zichzelf moest keren voor hij terug kon gaan naar zijn Vader. hiermee wil ik niets afdoen van de pijn die deze man achter gelaten heeft, maar misschien moeten we met zn allen vragen of God de tijd die deze man voor zichzelf nodig heeft wil gebruiken om hem bij Hem terug te brengen. zo ben ik ervan overtuigd dat wij als christenen niet moeten afgeven op die man, maar moeten afvragen wat het ons zou kunnen brengen. en dit zijn niet enkel mooie woorden, maar voor mij helaas, bittere realiteit geweest, gezien mijn ex dezelfde redenen had om onze verloving te verbreken.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
Geplaatst: zaterdag 21 september 2013, 23:03
|
|
|
Werkelijk prachtige tekst van Huub Oosterhuis. Gij die de stomgeslagen mond verstaat. Diep Bijbels, als je goed leest.
Ik plaatste hem ooit in het Duits.
http://www.youtube.com/watch?v=7Ly_URJ9pjI
Thomas.
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op zaterdag 21 september 2013, 23:15
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JANS221
|
|
Geplaatst: zondag 22 september 2013, 08:23
|
|
|
CORTAZAR588 schreef: | Wat zegt het? Er zijn zoveel mensen, die zich christen noemen. Voor mij is het hetzelfde als een politieke partij. Ik hoor vaak: "dat is een christenen,die doet zoiets niet" Ik ben niet minder op mn hoede omdat iemand christen is. Getuige de vele misstanden in het religieuze wereldje, zou ik zeggen...... Wat betekent Jezus voor een persoon,die zich christenen noemt. Iedereen kan zeggen dat bij/zijn Jezus wil dienen........... Maar de proef komt in het harde leven........als men door de omstandigheden/satán wordt getest..........wat is dan je geloof waard. Iemand die scheidt van een vrouw met 8 kinderen,omdat bij zichzelf wil ontdekken is geen discipel van Jezus......... Dat is geen oordeel,naar een feit. Wie zijn kruis niet opneemt en Hem volgt, is het niet waard om Zijn discipel te zijn. Of gaan we deze uitspraak van Jezus Christus ook symbolisch bezien? |
CORTAZAR588 schreef: | Wie ik ben om te veroordelen ? Dat is niet waar het om gaat......wie ik zou zijn. Het gaat erom of iemand een christen is in zijn hart en zich zo gedraagt of het belijdt maar niet doet. Het is schijnbaar een taboe om iets wat verwerpelijk is,verwerpelijk te noemen. Eer en gevoel van eer zijn ook menselijke emoties Of zijn alleen kwetsbaar opstellen en alles goedpraten de norm anno 2013? Ik ben iig niet gecharmeerd van al die coulante steunbetuigingen die het kwaad goed noemen en het goede kwaad.? |
``Of gaan we deze uitspraak van Jezus Christus ook symbolisch bezien?``
Om maar even met deze zin te beginnen: Je kruis opnemen en Hem volgen, kun je in elk geval niet letterlijk lezen. Je hoeft geen houten kruis op je rug te nemen, en je kunt Jezus niet meer hier op aarde letterlijk volgen. Je kruis opnemen, kun je hier zien als het veranderen van je waarden en prioriteiten, als het dragen van last op je schouders, het aanvaarden dat het leven pijn kan doen en zo Jezus navolgen, trouw en toegewijd, compassie tonen met mensen om je heen, opkomen voor gerechtigheid en vergeving schenken. En daar horen voor mij geen uitspraken bij dat iemand anders geen discipel van Jezus is. Zelfs niet als iemand iets doet wat verwerpelijk is. Er is namelijk een groot verschil tussen iets wat verwerpelijk is, verwerpelijk noemen en zeggen dat iemand geen discipel van Jezus is. En ik heb niemand hier horen zeggen dat het goed is om vrouw en kinderen te verlaten, laat staan een coulante steunbetuiging zien doen om het kwaad goed noemen en het goede kwaad.
Laatst aangepast door
|
JANS221
|
op zondag 22 september 2013, 12:35
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: zondag 22 september 2013, 09:57
|
|
|
http://youtu.be/b-ekkXVNLp4
Zijn kracht zal nimmer falen of ontbreken...
En Zijn liefde blijft...........................................
Het filmpje vind ik alleen niks maar kan geen betere vinden.
Laatst aangepast door
|
JOL252
|
op zondag 22 september 2013, 10:10
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PIETER619
|
|
Geplaatst: zondag 22 september 2013, 12:29
|
|
|
Het is geen hard gelag, als God alle dagen bij je wezen mag.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: zondag 22 september 2013, 13:04
|
|
|
CORTAZAR588 schreef: | Wie ik ben om te veroordelen ? Dat is niet waar het om gaat......wie ik zou zijn.
Eer en gevoel van eer zijn ook menselijke emoties Of zijn alleen kwetsbaar opstellen en alles goedpraten de norm anno 2013? Ik ben iig niet gecharmeerd van al die coulante steunbetuigingen die het kwaad goed noemen en het goede kwaad. |
Ik sluit aan bij het antwoord van Jans en ik zou willen noemen dat het woord genade een kostbaar goed is voor ons mensen, genade en mededogen. En wie staat zie toe dat hij niet valle. Wie zijn wij om vast te stellen waar hij blijkbaar naar toe op weg zou zijn in jouw ogen.
Overigens zijn we gigantisch off topic, maar dit wilde ik toch nog even ventileren. Wie staat zie toe dat hij niet valle.
Jol, noemt kwaad geen goed en andersom.
Laatst aangepast door
|
JOL252
|
op zondag 22 september 2013, 13:13
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: zondag 22 september 2013, 13:55
|
|
|
Zondag 22 september, Jesaja 1: 21-26; Hoer of bruid.
Dit is een heel negatief beeld van de stad. De profeet vergelijkt de stadsamenleving van Jeruzalem met een prostituee. Dat is een vrouw die zichzelf aanbiedt voor geld. Zo gaat het toe in Jeruzalem. Alles draait om geld. Recht en trouw zijn ver te zoeken. De leiders van het volk zijn schurken, rechters hopeloos corrupt, armen hebben geen bescherming, vluchtelingen zijn er niet meer veilig. Dat is in Davids tijd heel anders geweest. Toen stonden daar de zetels van het recht, naar Psalm 122. Toen was het er goed wonen en leven, ook voor vreemdelingen. Toen vormde de stad een belofte, een teken van de heilrijke toekomst van God en zijn Messiaanse Koning. Dat is nu heel anders. Maar de profeet schouwt in de verte. God zal zich met de stad bemoeien, zegt hij. God zal haar eerst grondig zuiveren van al die graaizucht. Pas daarna kan ze weer bloeien. Als teken van het nieuwe Jeruzalem dat eens zal afdalen uit de hemel van God (Openb. 21: 2). Geen hoer, maar een bruid die zich mooi heeft gemaakt voor haar man. Dat is een hoopvolle belofte voor wie woont in de stad. God geeft de stad niet op, maar laat haar opbloeien. Niet door graaien en geld verdienen, maar door het stichten van liefde, rechtvaardigheid en trouw.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PHRED902
|
|
Geplaatst: zondag 22 september 2013, 13:57
|
|
|
ik maakte ook mee de reklame en nieuws mee van datenzonderdat jammer dat je er flink voor moet betalen Ik heb mijn hele leven vriendschappen gehad (en nog) met vrouwen zonder intimiteit, voor mij was het vertrouwd gesprek en de band ook intiem (net als een broer/zus). Het is toch hartstikke gaaf als je zo met elkaar kunt optrekken helemaal vertrouwd en veilig en je hart kunt luchten zonder blad voor de mond (wederzijds).
Los daarvan had ik eventueel een relatie. Ja ik kan niks met een jaloers ingesteld relatie.
De reden dat ik liever met vrouwen optrok dan mannen omdat ze veel opener zijn dan mannen en over alles kunnen praten (afhankelijk van de persoon). Soms of vaker keek de omgeving wel even scheef omdat ze het niet voor mogelijk hielden dat dit kan zonder sex. Nou ik weet niet beter. Grappig als iemand je onterecht verdenkt van 'ongepaste intimiteit' zegt dat meer over die persoon of zelfs groep dan van jou, doch hun probleem of norm wordt wel op jou geprojecteerd of je het wilt of niet.
Ik ben ook pastoraal psychologisch coach en werk ook met vrouwen ondanks dat het afgeraden wordt door de chr.wereld. Even wordt dan vergeten dat je ook mannen hebt die op mannen vallen, en hoe weet je dat van te voren. Het was geregeld een voordeel dat ik van het andere geslacht was en mannen hebben een andere stijl dan dat je gelijke geslacht hebt. Ik praat ook liever met een vrouwelijk coach/psycholoog. Er zijn ook (gevoelige) mannen die wel kunnen praten, ja die heb ik dan ook in mijn vriendenkring.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JANE410
|
|
Geplaatst: zondag 22 september 2013, 14:24
|
|
|
Ben twee dagen bij een conferentie geweest. Waren 2 fantastische dagen. Wat een vrede ervaar je dan. twee dagen alleen met dingen van de Heer bezig zijn. Na elke lezing is er een Maria moment, om de boodschap die we gehoord hebben te laten landen in ons hart. Dus een kwartier aan de voeten van de Heer te zitten, dat zijn kostbare momenten.
En ik weet wel thuis kan je dat ook, maar met zo`n zeshonderd mensen, goede sprekers, goeie band met prachtige liederen, samen bidden, samen zingen en samen eten, dan voel je zo`n èènheid met elkaar, met God
Ja, de Heilige Geest is daar zo aan het werk in de harten van de mensen. Je bent even 2 dagen van de wereld afgezonderd, zo ervaar ik het tenminste, weer opgebouwd en bemoedigt.
Dan kom je thuis in de stilte, dat is wel weer even slikken, maar ik kan er weer een poos op teren, het was zo fijn!!!!!!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHRISTIANMATCH moderator
|
|
Geplaatst: zondag 22 september 2013, 14:27
|
|
|
JOL252 schreef: | Overigens zijn we gigantisch off topic, maar dit wilde ik toch nog even ventileren. |
En nu weer echt on-topic met z'n allen! Voor Roelande is het ook niet prettig als er meningsverschillen komen nav haar verhaal. Daarvoor was het niet geplaatst.
Dus terug naar de startvraag. En start desnoods een nieuw topic (in het juiste subforum) over discipelschap en/of Jezus volgen. Boeiend onderwerp!
Redactie CM
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ROELANDE345
|
|
Geplaatst: zondag 22 september 2013, 17:34
|
|
|
PIETER619 schreef: | Prijs de Heer, gisteren pracht bruiloft gevierd van een zoon, de verkonding ging over het drievoudig snoer. Man en vrouw zullen één zijn, en God behoort daar bij, zo met z'n drieën komt het goed.
Geniet van het goede dat Hij geeft. |
Fijn Pieter dat het een pracht bruiloft was. Inderdaad genieten.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ROELANDE345
|
|
Geplaatst: zondag 22 september 2013, 17:36
|
|
|
De Dam tot Damloop gelopen de 4 mijl "slechts" Ben trots op mezelf en kids die zelfs de 10 mijl deden dat ik het gehaald heb( en al die kilometers heen en weer van en naar de finish elke keer 2,2, km) En dankbaar dat we zo gezond zijn dat we het kunnen doen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CORTAZAR588
|
|
Geplaatst: zondag 22 september 2013, 17:37
|
|
|
Ja er zijn legio voorbeelden te noemen en nog meer verontschuldien.
Het kruis opnemen kan idd niet letterlijk. Dat is evident. Ik ga niet uitleggen wat het wel moge betekenen. Wie dat niet snapt,is zoals Jezus al zei tegen de rijke jongeling.
En fin.........als men zo redeneert is elke daad die verwerpelijk is met de mantel der Liefde te bedekken Want doorredenerend is alles te verklaren en te verdedigen en is er slechts een gebod.
Doe wat gij wilt : of met Aleister Crowley sprekend, wat je wilt doen,doe dat!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ROELANDE345
|
|
Geplaatst: zondag 22 september 2013, 17:40
|
|
|
Nee inderdaad. Maar ik kan de reacties wel goed begrijpen hoor. Maar zo niet fair zijn om er hier op in te gaan. De meeste dingen zijn redelijk goed gekomen en alles is vergeven in elk geval. Wat ik maar wilde zeggen is dat je als mens ook fases doorloopt en soms ga je als partners door verschillende fasen en kun je elkaar "kwijtraken"helaas En dan heb je opeens een relatie met een ongelovige terwijl het startpunt anders was.
Laatst aangepast door
|
ROELANDE345
|
op zondag 22 september 2013, 17:42
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CORTAZAR588
|
|
Geplaatst: zondag 22 september 2013, 17:41
|
|
|
Ja er zijn legio voorbeelden te noemen en nog meer verontschuldien.
Het kruis opnemen kan idd niet letterlijk. Dat is evident. Ik ga niet uitleggen wat het wel moge betekenen. Wie dat niet snapt,is zoals Jezus al zei tegen de rijke jongeling.
En fin.........als men zo redeneert is elke daad die verwerpelijk is met de mantel der Liefde te bedekken Want doorredenerend is alles te verklaren en te verdedigen en is er slechts een gebod.
Doe wat gij wilt : of met Aleister Crowley sprekend, wat je wilt doen,doe dat!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ROELANDE345
|
|
Geplaatst: zondag 22 september 2013, 17:47
|
|
|
[quote=JOL252]http://youtu.be/b-ekkXVNLp4
Ja prachtig lied> Kippenvel.
Laatst aangepast door
|
ROELANDE345
|
op zondag 22 september 2013, 21:08
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANNA415
|
|
Geplaatst: zondag 22 september 2013, 18:34
|
|
|
CORTAZAR588 schreef: | Ja er zijn legio voorbeelden te noemen en nog meer verontschuldien.
Doe wat gij wilt : of met Aleister Crowley sprekend, wat je wilt doen,doe dat! |
Ik vind het erg ongepast om om je gelijk te krijgen uitspraken van een occult iemand aanhaalt.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANNA415
|
|
Geplaatst: zondag 22 september 2013, 18:41
|
|
|
ROELANDE345 schreef: | De Dam tot Damloop gelopen de 4 mijl "slechts" Ben trots op mezelf en kids die zelfs de 10 mijl deden dat ik het gehaald heb( en al die kilometers heen en weer van en naar de finish elke keer 2,2, km) En dankbaar dat we zo gezond zijn dat we het kunnen doen |
Dan mag je nu met de benen op tafel
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CORTAZAR588
|
|
Geplaatst: zondag 22 september 2013, 19:43
|
|
|
Ja is ook zo. En het is niet om mijn gelijk te halen. Wat is gelijk hebben?
Ik vind het ook jammer dat de zogenaamde liefde alles zou moeten goedvinden. Het is toch erg als mensen uit elkaar gaan? Wat is dan liefde? Het uit elkaar gaan? Is dat wat liefde is?
Uit elkaar gaan is nooit gebaseerd op liefde. Het elkaar vergeven daarna wel. En blijkbaar kan Roelande dar getuige haar reactie. En dat is liefde ......vergeven is liefde
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
FAITH187
|
|
Geplaatst: zondag 22 september 2013, 19:55
|
|
|
ANNA415 schreef: | Ik vind het erg ongepast om om je gelijk te krijgen uitspraken van een occult iemand aanhaalt. |
Ik denk dat we-even los van de discussie- moeten kijken wat de Bijbel zegt over een relatie krijgen met een ongelovige. De Heer zegt toch duidelijk dat wij geen ongelijk juk moeten aangaan. Hier is dus al het antwoord.
Ik denk dat we, om redelijk zeker te kunnen zijn of iemand wel of niet in zijn/haar hart christen is, op een Bijbelse manier naar iemand moeten kijken. Hoe staat diegene tegenover het huwelijk, tegenover de rol van man en vrouw in het huwelijk, wat is zijn/haar relatie met de Heer, hoe uit zich dit in zijn/haar leven etc etc. En bovenal de Heer bij het contact betrekken, die je wel of niet met iemand aangaat. Zorgen dat er een driehoeksverhouding ontstaat tussen 2 christenen enerzijds (en onderaan de driehoek) en aan de bovenzijde van de driehoek de Heer. Als die 2 personen naar elkaar toegroeien, groeien ze automatisch meer naar boven, naar de punt van de driehoek, waar de Heer regeert. Zo kan je denk ik enigszins peilen in hoeverre een contact echt van God komt.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JANE410
|
|
Geplaatst: zondag 22 september 2013, 20:43
|
|
|
JOL252 schreef: | http://youtu.be/b-ekkXVNLp4
Vind het een heel mooi nummer, heb hem bij m`n favorieten opgeslagen
Het filmpje vind ik alleen niks maar kan geen betere vinden. |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PIETER619
|
|
Geplaatst: zondag 22 september 2013, 22:58
|
|
|
JANE410 schreef: | Ben twee dagen bij een conferentie geweest. Waren 2 fantastische dagen. Wat een vrede ervaar je dan. twee dagen alleen met dingen van de Heer bezig zijn. Na elke lezing is er een Maria moment, om de boodschap die we gehoord hebben te laten landen in ons hart. Dus een kwartier aan de voeten van de Heer te zitten, dat zijn kostbare momenten.
En ik weet wel thuis kan je dat ook, maar met zo`n zeshonderd mensen, goede sprekers, goeie band met prachtige liederen, samen bidden, samen zingen en samen eten, dan voel je zo`n èènheid met elkaar, met God
Ja, de Heilige Geest is daar zo aan het werk in de harten van de mensen. Je bent even 2 dagen van de wereld afgezonderd, zo ervaar ik het tenminste, weer opgebouwd en bemoedigt.
Dan kom je thuis in de stilte, dat is wel weer even slikken, maar ik kan er weer een poos op teren, het was zo fijn!!!!!!! |
Ken dat gevoel ook een beetje, heb dat bij Opwekkingsconferentie, je merkt dat de Geest daar welkom is en ook aan het werk is. Ik kom er als het ware of eigenle wel zekerwetend (voor mijn gevoel) dan gevuld met de Geest weer vandaan.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: maandag 23 september 2013, 08:44
|
|
|
ROELANDE345 schreef: | De Dam tot Damloop gelopen de 4 mijl "slechts" Ben trots op mezelf en kids die zelfs de 10 mijl deden dat ik het gehaald heb( en al die kilometers heen en weer van en naar de finish elke keer 2,2, km) En dankbaar dat we zo gezond zijn dat we het kunnen doen |
Ha Roelande,
Kijk, jij bent verstandig , namelijk lopen in Amsterdam(wereld cultureel erfgoed). Dát zouden er meer moeten doen
Ik las dat de route begon op de Prins Hendrik Kade, een van de allermooiste stukjes van Amsterdam.

En eindigt in Zaandam, liefelijk dordpje naast Amsterdam.
Goed meid, en ja heel sportief en zo zie je ook nog es mooie dingen!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: maandag 23 september 2013, 09:27
|
|
|
Wat heb je gedaan?
Nou, S. is gisteren bij haar aanstaande schoonmoeder geweest, wat een lieve vrouw....!!!
Afijn, net eventjes het eea opgeruimt enzo hier en zo naar me eigen plaats. Ja, vanwege niet op vakantie geweest dit jaar, is dit tijdelijk natuurlijk, dan hier dan daar, nu eventjes mijn vakantie.
Ik wens, iedereen een fijne dag, met Gods aanwezigheid in zijn en haar hart, met engelen om zich heen!
latertjes! 
Edit: Even ingekort ivm herhalingen en off topic, zonder afbreuk aan de inhoud.
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op donderdag 26 september 2013, 10:37
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
NICKY029
|
|
Geplaatst: maandag 23 september 2013, 09:59
|
|
|
Volgens mij kun je dan zien of je naar elkaar en naar God toe wil groeien! Want volgens mij laat God ons vrij.
Maar ook denk ik dat je in staat moet zijn om dat te kunnen! En in welke gezondheid je verkeert.
|
|
Naar boven |
|
|
|
|
|
|
|
 |
|