Auteur |
Bericht |
|
PETRA373
|
|
Geplaatst: dinsdag 24 september 2013, 09:45
|
|
|
En sorry voor al de spelfouten, Duh stomme iPad. Die woorden heel raar verbetert, Sorry, kotm doordat ik snel effe het verhaal wou schrijven.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
NICKY029
|
|
Geplaatst: dinsdag 24 september 2013, 09:59
|
|
|
En wanneer heb je een ongelijk juk?
Alleen als de 1 geloof en de ander niet?
Volgens mij, als je niet met elkaar kunt overleggen en een oplossing kunt vinden.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JANS221
|
|
Geplaatst: dinsdag 24 september 2013, 10:08
|
|
|
Vaak wordt in de bijbel voor vergeven een woord gebruikt, dat iemand achterlaten, iemand laten gaan, loslaten, betekent. Soms is het niet haalbaar om een relatie te herstellen en kan er geen verzoening plaatsvinden. Loslaten is dan de enige mogelijkheid en is dan ook voldoende. De ander loslaten en ook je eigen boosheid en gekwetstheid loslaten. Dat verwerken en loslaten kost tijd, soms veel tijd. Vergeven is een proces. Zomaar vergeven, omdat een ander zegt dat het moet, gaat niet. Het onrecht dat je aangedaan is mag je benoemen, de omvang van de schade mag je onder woorden brengen, anders doe je jezelf tekort en neem je je gevoelens niet serieus. Je vergeeft niet omdat de ander het verdiend heeft om vergeven te worden. De pijn uit het verleden hoef je niet te ontkennen, die heb je immers gevoeld, maar verbitterd blijven is niet goed. Verbittering draagt ook niet bij aan je eigen welzijn. Maar de ander loslaten, achterlaten, als meer niet haalbaar is, geeft voor je zelf ook een stuk rust en ruimte. En daarmee kun je verder.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
NICKY029
|
|
Geplaatst: dinsdag 24 september 2013, 10:10
|
|
|
Ik geloof niet dat de dader of alle daders er "makkelijk van af komt"
Ook de dader zit in het verhaal en heeft zijn gedachten waar hij vrede mee moet zien te krijgen!
En misschien ziet de dader ... jou wel als dader..... omdat hij /zij het van de andere kant het ziet. En een heel ander beeld hebben.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ROELANDE345
|
|
Geplaatst: dinsdag 24 september 2013, 11:26
|
|
|
PETRA373 schreef: | mooi topic, met mooie bijdragen, vergeven.... in eerste instantie ook goed voor je zelf, zolang jij vast zit in haat, wrok, bitterheid of zelfmedelijden over het ongedane onrecht kan je niet werkelijk vrij zijn.
Wat roelande schrijft is ook een punt waar ik een tijd mee heb zitten worstelen, de dader komt na god en krijgt vergeving... komt hij er zo makkelijk dan van af? Ja misschien wel, net zoals ik zo makkelijk van alle dingen die ik verkeerd heb gedaan af kom. jezus heeft de beker van gramschap voor me gedronken. Ook voor die ander. En ergens op het begin van het vergevingsproces, was ik het daar niet mee eens, dat een dader er zo gemakkelijk van af kan komen. Nu inmiddels begrijp ik, accepteer ik het, wetende dat mensen vaak anderen pijn doen, vanuit hun eigen pijn weer. |
Ja en je mag ook weten dat God met elk mens zijn of haar eigen weg gaat. Zoals Hij mij niet met rust laat en aanspoort iets in orde te maken als ik wat verkeerds gedaan heb zo zal hij dat ook bij de ander doen. Daar kun je in elk geval op vertrouwen. Wat een mens zaait zal hij ook oogsten is een principe /opvoedmaatregel van God voor iedereen geldend
Laatst aangepast door
|
ROELANDE345
|
op dinsdag 24 september 2013, 18:54
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ROELANDE345
|
|
Geplaatst: dinsdag 24 september 2013, 11:35
|
|
|
MARTIJN277 schreef: | Staat er niet in de Bijbel iets in de zin van dat als een gelovige getrouwd is met een ongelovige, dat de ongelovige partner door het huwelijk ook gezegend is door God omdat je als partners in het huwelijk 1 bent ? Ik weet zo niet meer precies waar dat staat, maar deze strekking is mij wel bijgebleven. Zolang de ongelovige partner zijn huwelijkse plichten nakomt is hij/zij ook gezegend. Maar misschien interpreteer ik het verkeerd. En wanneer is iemand gelovig ? Als hij/zij naar de kerk gaat ? Hoeft niet hoor...., als hij/zij vroom praat ? Hoeft niet hoor.....Is iemand niet gelovig als hij/zij niet naar de kerk gaat ? Ook dat klopt lang niet altijd hoor.
Het is wel menselijk om het gedrag en het niet/verkeerd geloven van een ander te benoemen of zelfs te veroordelen. Maar, wie zonder zonde is werpe de eerste steen ! |
De tekst die je bedoelt staat in 1kor 7:14" Met de vrouw is de niet-gelovige man geheiligd, en met de man de niet-gelovige vrouw; anders waren ook uw kinderen onrein, terwijl zij integendeel heilig zijn." De ongelovige partner is geheiligd dit is apart gezet door zijn huwelijk
In dezelfde Korinthe brief staat ook 2kor 6;14 14 Vorm geen ongelijk span met de ongelovigen. Wat heeft gerechtigheid te maken met wetteloosheid? Wat heeft licht uit te staan met duisternis? Een ongelijk juk wordt daar echt gelinkt aan gelovig en niet gelovig
Laatst aangepast door
|
ROELANDE345
|
op dinsdag 24 september 2013, 11:36
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ROELANDE345
|
|
Geplaatst: dinsdag 24 september 2013, 11:50
|
|
|
Geeft niks Petra die spelfouten. Ben heel blij dat je je verhaal hier hebt neergezet. Ik had al het een en ander gehoord van je maar nu lees ik hier nog meer. Nog meer genade en goedheidvan God. Geweldig meis. Het ontroert me steeds weer om dit te lezen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PETRA373
|
|
Geplaatst: dinsdag 24 september 2013, 11:53
|
|
|
Ga vanavond wat foto,s ervan proberen te plaatsen op me profiel. Kun je wat foto,s van die brand zien Roelande, ha ha zie je waar heel veel engelen bezig Waren
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PIETER619
|
|
Geplaatst: dinsdag 24 september 2013, 12:41
|
|
|
PETRA373 schreef: | En sorry voor al de spelfouten, Duh stomme iPad. Die woorden heel raar verbetert, Sorry, kotm doordat ik snel effe het verhaal wou schrijven. |
Petra, je zet hier een fantastische gigantische getuigenis neer, daar draait het om, niet hoe het geschreven is. God wil bij je zijn, als men er zich maar voor openstelt, het gene wat jij hebt gedaan, prachtig om een andere te laten zien dat God werkelijk bestaat en Hij Zijn Woord getrouw is en blijft. Alle goeds en Gods blijvende nabijheid toegewenst.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JANE410
|
|
Geplaatst: dinsdag 24 september 2013, 12:45
|
|
|
PETRA373 schreef: | Oh en vergeet te schrijven hoe ik ooit op zolder drie poster op hing met tekst van god Een gebed voor bescherming me van em kinderen erbij Tussen alles, toen ik op zolder kwam, stonden die posters er nog, zwart geblakerd, maar de tekst nog te lezen..... Heb ze er af gehaald, ingelijst en bewaard, was als of god zei, kijk mijn woorden zijn waar toen ik daar stond Net zoals het was als of god tegen emzei, weet je nog je voor geld bad? Hier heb je precies dit bedrag. En ha. Ha Me oudste zoon kijkende waar zijn slaapplek was, Wat lag er op een plek, midden tussen allemaal verbande dingen???? Jaaaaaa zijn bijbel.....
Haha. En sorry voor chaotische schrijven..... Maar nog overweldigd me alles water gebeurt is En oh voor ik mails krijg van lieve bezorgde mensen Het gaat echt heel goed met ons...... God is met ons..... |
Oh, wat een verhaal Petra, afschuwelijk zo`n brand. Maar je bent echt gezegend door God. God heeft je kinderen bewaart en je hebt geld en spullen gekregen.
En bizonder van die posters en de ongeschonden bijbel
Ja, God is goed, God is met jullie
Veel zegen toegewenst, fijn dat het goed gaat met jullie
Lieve groet,Jane
Laatst aangepast door
|
JANE410
|
op dinsdag 24 september 2013, 12:47
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PETRA373
|
|
Geplaatst: dinsdag 24 september 2013, 12:56
|
|
|
ha ha ben bezig met foto,s maar worden maar drie geplaatst, misschien lukt de rest later. de geizer, stond ver van de brandhaard, helemaal achter op de zolder lagen twee zonen van me te slapen.
Blijft geweldig, hoe God ons heeft beschermt
En is allemaal genade..... als ik me huis weer helemaal heb opgebouwd, duurt wel effe, hele dak moet er af en worden vernieuwd ga ik een naam bordje voor me huis kopen waar genade of zoiets op staat is allemaal genade dat we nog leven en dat we ook weer kunnen opbouwen en zelfs niet 1 haartje van ons hoofd is verloren
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ROELANDE345
|
|
Geplaatst: dinsdag 24 september 2013, 13:03
|
|
|
Er staan er 8 op hoor!! Tjonge jonge zo besef je nog beter hoe hard die beschermengelen van jullie hebben moeten werken
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PETRA373
|
|
Geplaatst: dinsdag 24 september 2013, 13:07
|
|
|
ROELANDE345 schreef: | Er staan er 8 op hoor!! Tjonge jonge zo besef je nog beter hoe hard die beschermengelen van jullie hebben moeten werken |
daarom niet alle foto,s laat ik z ien, als je de hoek ziet waar de bedden van me kinderen lagen word je akelig van. en dan denk ik, wat de oorzaak ook was, jezus heeft alles overwonnen, ook een brand die je kinderen en jezelf wil vernietigen.
petra die es verder gaat, soort oorlog tegen roet hier in huis.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PETRA373
|
|
Geplaatst: dinsdag 24 september 2013, 13:11
|
|
|
en die posters met tekst, staat een mega lamp op zolder toen die gemaakt werd van werkmannen, maar als je ze in echt ziet, zie je ze helemaal zwart meer van roet en alleen de letters lichten op, heel bijzonder als je dat ziet, enfin nu ga ik echt verder voor ik blijf schrijven, maar is geweldig verhaal van god met ons
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PIETER619
|
|
Geplaatst: dinsdag 24 september 2013, 13:14
|
|
|
SANNE287 schreef: | Iedereen bedankt voor jullie reacties. Ik zal het niet met iedereen eens zijn maar gezien de tegenstelling in de reacties is dat ook onmogelijk. Ik wil graag ook inhoudelijk reageren op een aantal punten. Dat kost me even tijd maar zeker dit weekend. |
Wat ik ook graag zou willen weten, waarom er geëvolueerd is naar 2 soorten, dus plantaardig en dierlijk, en daarnaast ook weer in mannelijk en vrouwelijk, zo heb je elkaar nodig om je voor te planten, dat is degeneratie van de soorten geweest.
Maar ben wel zeer benieuwd, waarom men "gelooft" in evolutie, en dan wel vanaf het begin, dus bewezen ook het ontstaan van het leven.
God bestaat, velen van ons hebben dat ondervonden, dus is het logisch dat Hij geen leugenaar is en Zijn Woord waar.
Laatst aangepast door
|
PIETER619
|
op dinsdag 24 september 2013, 23:03
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: dinsdag 24 september 2013, 13:17
|
|
|
JANS221 schreef: | Ouder wordende vrouwen kunnen er ook goed uitzien hoor, Petra. Het mooi zijn is niet aan leeftijd gebonden.
(het zijn inderdaad mooie foto`s Jol!) |
Geinige opmerkingen van je Petra,
S. die ook wel snapt dat de opmerkingen van Petra komisch zijn bedoelt en zo ook op haar overkomen)
En idd. Jans, goed gezegd en ook zo waar, mooi zijn is niet leeftijdgebonden, mooi zijn, dat straal je uit in je ogen doordat je oa gelukkig bent!!
En ja, de foto's van Jol zijn idd prachtig!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: dinsdag 24 september 2013, 13:18
|
|
|
Ik wil er niks op of af doen. Je hebt je leven behouden en je kinderen zijn gezond en wel... en dat is het belangrijkst. Dan is dat roet en de schade iets van een heel andere orde...
maar toch heb ik dan een klein beetje moeite dat er een brand moet zijn om de engelen aan het werk te zetten...
of een ziekte een vernietigend werk doet en er een bijzonder en teer contact ontstaat.
Bescherming lijkt betrekkelijk.
Laatst aangepast door
|
JOL252
|
op dinsdag 24 september 2013, 13:22
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PETRA373
|
|
Geplaatst: dinsdag 24 september 2013, 13:24
|
|
|
snap je reactie Jol. velen zullen ook denken waarom? warom getuig ik hier van bescherming, waarom op een andere plek bv geen bescherming, net zo als warom word piet bv genezen tijdens een dienst en jan niet? blijft bij mij alleen vertrouwen in God over en nee heb niet op alles antwoorden. en ook niet op deze brand bij mij, wel dat alle mensen die er betrokken bij waren, brandweermannen enzo zeiden, eh jullie hebben wel heel veel geluk gehad, op vele punten, er moet wel een god zijn die jullie heeft geholpen. en ja warom die engelen dan niet meteen op het begin het vuur hebben uitgemaakt ofzo???? en weet ik veel wat een mens zich kan afvragen... ik heb er ook geen antwoorden op, wat overblijft is een stuk getuigenis, van me eigen ervaringen. liefs
Laatst aangepast door
|
PETRA373
|
op dinsdag 24 september 2013, 13:29
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PETRA373
|
|
Geplaatst: dinsdag 24 september 2013, 13:33
|
|
|
en weetje Jol. petrus werd uit de gevangenis bevrijd, jacobus niet
johannes werd onthoofd, terwijl jezus nog de boodschap aan ehm gaf, ik ben gekomen om gevangenen vrij te laten....
We zullen nooit alles begrijpen van God denk ik, de waroms..... wat zijn plannen zijn, warom de ene word gered, de ander niet....
Alleen een weten als je god een beetje kent, dat je hem kunt vertrouwen, hij het beste met ons voor heeft en ons helpt, ook al lijkt het wel es niet zo door omstandigheden.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: dinsdag 24 september 2013, 14:09
|
|
|
En: "Ik ben iig niet gecharmeerd van al die coulante steunbetuigingen die het kwaad goed noemen en het goede kwaad".
Coulant= Inschikkelijk, Mild, Toegeeflijk, Lekker, Aangenaam, Tegemoetkomend, Gedienstig(als je graag helpt), Flexibel, Gemakkelijk, Reëel, Ruimdenkend, Schappelijk, Toegevend, Vloeiend, Weinig streng...
Ja, allemaal betekenissen die wel positief zijn en kunnen worden misbruikt om, idd het kwade goed te praten.....
Bron: Cortazar GOED ZO!!! :)
Dit staat ook in de bijbel, zoiets en wel hetzelfde, heb het even opgezocht:
Jesaja 5 20 Wee hun die het kwade goed noemen en het goede kwaad; die duisternis voorstellen als licht en licht als duisternis; die bitter doen doorgaan voor zoet en zoet voor bitter.
Ja, juist dat, het omkeren als het ware, ja, dat brengt zoveel schade toe!
En ja, daarom staat dat ook in God's Woord, cq Heilige Schrift, om ons te beschermen.
S. Dankbaar voor God, Het Evangelie en De Bijbel!
En ook voor andere steengoede 'kreten', die ook zoooo waar zijn...
Oke, nog eentje, afgeleid van een kreet van Mario:
S. Soms een thermometer, meestal een thermostaat.
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op maandag 30 september 2013, 03:18
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANNA415
|
|
Geplaatst: dinsdag 24 september 2013, 15:10
|
|
|
PETRA373 schreef: | Wat is het geheim van Jol??? Ze gaat er steeds beter uitzien op haar foto,s terwijl die van mij alleen maar van steeds ouder wordende vrouw worden
ha ha mooie nieuwe foto weer Jol  |
zou er wat 'aan de hand zijn'? en zou ze dat uitstralen?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: dinsdag 24 september 2013, 15:16
|
|
|
Hai Lieve Meid,
Ik reageer nu eerst op je eerste stukje.
Jeetje wat een Wonder en wat een mzzl! Ja, deze gedachte kwam als eerste in me op toen ik je stuk las, en ja, ik weet, een uitkering op minima niveau is een hard gelag...ja, en nu en dan betaal je eens iets niet, later, en ja, met brandverzekering, ja, als je dan een maand niet hebt betaald, staat in de algemene voorwaarden ja, dan krijg je dus als er dan in die maand iets gebeurd niets vergoed (dit itt de zorgverzekering....)
Nou Petra, jij en je kinderen zijn veilig als een Wonder, wat het dus ook is, ja, zelfs de brandweer mannen zeiden het.... En....die zeggen zulke dingen niet zomaar ff....
Wat mij inene te binnen schiet is het volgende: aan instantie(s), welke dan ook, of allemaal, uitleggen van ja tis eigenlijk niet te doen, leven met zoveel kinderen, en dan met 90% van het minimum, dus ja daardoor een keer(of meerdere keren achtermekaar ofzo), me verzekering niet kúnnen betalen, dus wel wíllen betalen, natuurlijk en vanzelfsprekend, maar gewoon niet gedaan, onmacht, waren veel onverwachte kosten, en ja.....vandaar
Dat ze weten, het was geen onwil, de verzekering niet betaald, maar het was dus onmacht, ja en daar zit dus wel effe een verschil tussen.
Iig, Petra, dit wou ik jou meegeven: Jij en je kinderen hebben dit als een wonder overleeft, en dankzij jou waarschuwing van 'neem brandmelders, of rookmelders, ja, daardoor weet ik zeker, heb jij al velen voor deze gevaarlijke situatie behoed!!!!
Nog eventjes psalm 91: Godsvertrouwen in gevaren 91 1 Wie in de schuilplaats des Allerhoogsten is gezeten,
vernacht in de schaduw des Almachtigen.
2 Ik zeg tot de HERE: Mijn toevlucht en mijn vesting,
mijn God, op wie ik vertrouw.
3 Want Hij is het, die u redt van de strik des vogelvangers,
van de verderfelijke pest.
4 Met zijn vlerken beschermt Hij u,
en onder zijn vleugelen vindt gij een toevlucht;
zijn trouw is schild en pantser.
5 Gij hebt niet te vrezen voor de verschrikking van de nacht,
voor de pijl, die des daags vliegt;
6 voor de pest, die in het duister rondwaart,
voor het verderf, dat op de middag vernielt.
7 Al vallen er duizend aan uw zijde,
en tienduizend aan uw rechterhand,
tot u zal het niet genaken;
8 slechts zult gij het met uw ogen aanschouwen,
en de vergelding aan de goddelozen zien.
9 Want Gij, o HERE, zijt mijn toevlucht.
De Allerhoogste hebt gij tot uw schutse gesteld;
10 geen onheil zal u treffen,
en geen plaag zal uw tent naderen;
11 want Hij zal aangaande u zijn engelen gebieden,
dat zij u behoeden op al uw wegen;
12 op de handen zullen zij u dragen,
opdat gij uw voet niet aan een steen stoot.
13 Op leeuw en adder zult gij treden,
jonge leeuw en slang zult gij vertrappen.
14 Omdat hij Mij zeer bemint, zal Ik hem bevrijden;
Ik zal hem beschutten, omdat hij mijn naam kent.
15 Roept hij Mij aan, Ik zal hem antwoorden;
Ik zal in de benauwdheid bij hem zijn,
Ik zal hem uitredden en tot ere brengen.
16 Met lengte van dagen zal Ik hem verzadigen,
en Ik zal hem mijn heil doen zien.
Uit: NBG-vertaling 1951 © 1951 Nederlands Bijbelgenootschap
Prachtige psalm....
En ja, dan weer, wat is er niet waar en goed en mooi en prachtig aan Gods woord, de Bijbel en het Evangelie?
Zegens, Sterkte!
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op dinsdag 24 september 2013, 15:16
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: dinsdag 24 september 2013, 15:17
|
|
|
ANNA415 schreef: | zou er wat 'aan de hand zijn'? en zou ze dat uitstralen?  |
ppfff dames dames even niet zoveel van JULLIE aandacht!
Jol, gewoon lekker in d'r Cleopatra-vel, that's all
Zag ik er voorheen zo verlept uit dan? ik ga het bijna denken.
Laatst aangepast door
|
JOL252
|
op dinsdag 24 september 2013, 15:22
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: dinsdag 24 september 2013, 15:30
|
|
|
Quote: | Zag ik er voorheen zo verlept uit dan? ik ga het bijna denken. |
Nou dat niet, je zag er voorheen ook erg goed uit, en nu gewoon nog véél beter!
Wel grappig Jol , deze quote van jou: Quote: | Zag ik er voorheen zo verlept uit dan? ik ga het bijna denken. |
lol!!!
Zegens!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CORTAZAR588
|
|
Geplaatst: dinsdag 24 september 2013, 17:25
|
|
|
Er zijn natuurlijk altijd twee kanten aan een zaak.... Dat maakt het ook zo moeilijk.
Ik heb vrienden,die uit Angola zijn gevlucht,mensen op leeftijd zegt men dan.....64 en 68 jaar. Zij hadden 2 volwassen zonen beide tussen de 30 en de 40, zijn vermoord. Als ik met hen hierover praat, zegt de vrouw van het echtpaar,dat ze de moordenaars vergeeft. Ze huilt en heeft ontroostbaar verdriet........ Zelfs geen foto heeft ze van haar zonen.... maar ze vergeeft. Ze wil vergeven,want de haat die ze voelde maakte haar ziek.
Wat een getuigenis ......... Kan alleen als de Heilige Geest je die kracht om te kunnen vergeven geeft denk ik ....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: dinsdag 24 september 2013, 18:51
|
|
|
JOL252 schreef: | Je kent de wegen van de wind niet, je kent het kind dat in de moederschoot groeit niet, zo ken je ook de daden niet van God, die alles maakt.
Prediker 11:5 |
Zo is dat Jol,
Helemaal waar,
Zo ervaar ik het ook!
Ja, mooi he, deze Bijbeltekst?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ROELANDE345
|
|
Geplaatst: dinsdag 24 september 2013, 18:59
|
|
|
CORTAZAR588 schreef: | Er zijn natuurlijk altijd twee kanten aan een zaak.... Dat maakt het ook zo moeilijk.
Ik heb vrienden,die uit Angola zijn gevlucht,mensen op leeftijd zegt men dan.....64 en 68 jaar. Zij hadden 2 volwassen zonen beide tussen de 30 en de 40, zijn vermoord. Als ik met hen hierover praat, zegt de vrouw van het echtpaar,dat ze de moordenaars vergeeft. Ze huilt en heeft ontroostbaar verdriet........ Zelfs geen foto heeft ze van haar zonen.... maar ze vergeeft. Ze wil vergeven,want de haat die ze voelde maakte haar ziek.
Wat een getuigenis ......... Kan alleen als de Heilige Geest je die kracht om te kunnen vergeven geeft denk ik .... |
Ja dat denk ik ook. En dan nog zal het vreselijk moeilijk zijn. Maar de enige keuze om door te kunnen leven. Een geweldig getuigenis van Zijn Liefde
Laatst aangepast door
|
ROELANDE345
|
op dinsdag 24 september 2013, 19:00
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ROELANDE345
|
|
Geplaatst: dinsdag 24 september 2013, 19:10
|
|
|
Heb net een boek over jona gelezen in roman vorm geschreven. Jona die geen genade wil voor zijn vijanden en die God beschuldigd dat Hij een genadig en barmhartig God is. Woedend is Jona hier om. Dat God barmhartig is voor de vijand. Hebben wij ook niet vaak die neiging
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: dinsdag 24 september 2013, 19:26
|
|
|
ANNA415 schreef: | zou er wat 'aan de hand zijn'? en zou ze dat uitstralen?  |
En nee ik ben niet zwanger
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ROELANDE345
|
|
Geplaatst: dinsdag 24 september 2013, 19:27
|
|
|
SANNE287 schreef: | Iedereen bedankt voor jullie reacties. Ik zal het niet met iedereen eens zijn maar gezien de tegenstelling in de reacties is dat ook onmogelijk. Ik wil graag ook inhoudelijk reageren op een aantal punten. Dat kost me even tijd maar zeker dit weekend. |
Het weekend is ruimschoots voorbij?
|
|
Naar boven |
|
|
|
|
|
|
|
 |