ChristianMatch

Forum

Wat heb je gedaan vandaag?
Ga naar pagina Vorige 1 ... 5748 5749 5750 5751 5752 5753 5754 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Van alles wat
Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: donderdag 26 september 2013, 12:08

JANE410 schreef:
Ik vind dat je er heel wijs/verstandig mee omgaat Shanita, het is zeker zo dat als je de dingen doet zoals God het van ons vraagt, dat zijn zegen er dan op rust.

Je had het niet verwacht hè dat dit je zou overkomen. Het is je gegund meid, jij ook een fijne dag Knipoog smiley en zijn Zegen

Hai Jane,

Ja, juist omdat ik het idd niet had verwacht en gewoon dacht ik blijf alleen, met wat vrienden, en ja daar was ik ook erg gelukkig mee....

Ja, dan kom je idd iemand tegen met een perfecte klik, wat niet mooier kon, wat ik niet voor mogelijk hield dat dat uberhaupt mogelijk was...en ook net in een eventjes moelijke periode van enkele dagen wat iemand weleens kan hebben...

Dank voor je reactie!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA373

BerichtGeplaatst: donderdag 26 september 2013, 15:44

SHANITA130 schreef:
Hai Jane,

Ja, juist omdat ik het idd niet had verwacht en gewoon dacht ik blijf alleen, met wat vrienden, en ja daar was ik ook erg gelukkig mee....

Ja, dan kom je idd iemand tegen met een perfecte klik, wat niet mooier kon, wat ik niet voor mogelijk hield dat dat uberhaupt mogelijk was...en ook net in een eventjes moelijke periode van enkele dagen wat iemand weleens kan hebben...

Dank voor je reactie!

Zo is het leven, ineens verandert soms alles, zweef je over de aarde heen en soms zitten we wel Es' effe in een put, die gelukkig altijd weer voorbij gaat.
En ineens waait geluk je tegemoet, onverwachts
Lachende smiley

Geniet ervan Shanita.
Werd wel Es' tijd, iemand ontdekte hoe kostbaar je bent. En je daarmee een mooie klik hebt.
Naar boven

Auteur Bericht
ZEELAND736

BerichtGeplaatst: donderdag 26 september 2013, 17:27

Een uitgebreide nasimaaltijd....met sate...
Naar boven

Auteur Bericht
ROELANDE345

BerichtGeplaatst: donderdag 26 september 2013, 17:33

Ja daar ben ik ook benieuwd naar. En ook hoe het kan dat zoveel andere wetenschappers wetenschappelijke feiten hebben die juist schepping als feit weergeven. Er zijn zoals ik al eerder schreef best veel creationisten onder wetenschappers. En hoewel ze over het algemeen niet geloven in een schepping van 6 dagen (en daar ook geen bewijzen van zien) zien ze wel de schepping als feit. En de feiten die evolutie zouden kunnen weerleggen.
Maar geloof dat de diskussie daar inmiddels al niet meer over gaat het gaat inderdaad om wat geloof je. En erken je iemand die niet (meer) gelooft in de schepping maar alleen in evolutie theorie nog als christen en wil je als zodanig verder praten.
En zet de evolutionist met wetenschappelijke achtergrond de creationist niet als iemand met weinig kennis in de hoek.
(Overigens geloof ik niet dat God in de Bijbel zegt dat de zon om de aarde heen draait )

Laatst aangepast door
ROELANDE345
op donderdag 26 september 2013, 18:56
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252

BerichtGeplaatst: donderdag 26 september 2013, 18:26

Jaha op het fornuis staat te pruttelen:

Stoofschotel van kip, venkel en spinazie.
Kip ingesmeerd met mengsel van sinaasappelrasp, knoflook, komijn, kaneel, versgemalen peper en wat zout.
In de hete olie even heen en weer bakken en dan een in repen gesneden venkelknol, grof gesneden ui en spinazie in de pan erbij, sinaasappelsap en water, stoven voor zo'n half uurke en dan couscous ernaast.

Kwijlende smiley

Laatst aangepast door
JOL252
op donderdag 26 september 2013, 18:28
Naar boven

Auteur Bericht
JANS221

BerichtGeplaatst: donderdag 26 september 2013, 18:43

JOL252 schreef:
Jaha op het fornuis staat te pruttelen:

Stoofschotel van kip, venkel en spinazie.
Kip ingesmeerd met mengsel van sinaasappelrasp, knoflook, komijn, kaneel, versgemalen peper en wat zout.
In de hete olie even heen en weer bakken en dan een in repen gesneden venkelknol, grof gesneden ui en spinazie in de pan erbij, sinaasappelsap en water, stoven voor zo'n half uurke en dan couscous ernaast.

Kwijlende smiley

Je vergeet die flinke scheut witte wijn..... Kwijlende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252

BerichtGeplaatst: donderdag 26 september 2013, 19:12

JANS221 schreef:
Je vergeet die flinke scheut witte wijn..... Kwijlende smiley

Kussende smiley echt niet. In een glas ernaast.
Naar boven

Auteur Bericht
ANNA415

BerichtGeplaatst: donderdag 26 september 2013, 19:25

boerenkool met spekjes en rookworst Kwijlende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ROELANDE345

BerichtGeplaatst: donderdag 26 september 2013, 19:27

Op zich is het wel begrijpelijk dat evolutie en de Bijbel hier in conflict komen.
Evolutie zegt de mens is een geevolueerd zoogdier.
De Bijbel zegt de mens is de kroon op Gods schepping en is ook vandaar uit geschreven. Plaatst daarom ook de woonplaats van de mens, de aarde in het midden van het universum.
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: donderdag 26 september 2013, 20:22

Donderdag 26 september, Jesaja 2: 6-11; Boos en bitter.

Vandaag is de profeet heel somber gestemd. De visioenen die hij ziet, zijn erg wisselend. Bij een visioen kun je denken aan een vergezicht, een soort droom van God. Maar ook kan het gebeuren dat iets van goddelijk inzicht en doorzicht bij de profeet opflitst, terwijl hij door de straten van Jeruzalem loopt. Vandaag grijpt hem aan dat zo veel mensen in Jeruzalem gaandeweg helemaal van God afgeraakt te zijn. Door hun focus op geld en niet op delen en goed doen. Hij is er bitter en boos over. Zelfs zo, dat hij spontaan tegen God zegt: Vergeef het hun niet!
Hoe ging het dan? Ongeveer zo. Men liet zich eerst in met allerlei religieus modegedoe uit het Oosten en men ging zich gedragen als onbesneden Filistijnen. Vervolgens kregen ze veel interesse voor zilver en goud, de vrouwen liepen elke antiekveiling af. En ook kregen ze niet genoeg van wapens. De mannen konden op een verjaardag alleen nog maar praten over auto’s, airco’s en airbags. En de vrouwen over kasten en kastjes. En zo, zegt de profeet, vulden ze hun huizen met afgoden. Heer, vergeef het hun niet! De laatste had hij niet moeten zeggen, denk je misschien. Maar doet het jou dan niets als mensen God vergeten en hun hart hebben geïnvesteerd in een stuk hout of een stuk blik?
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA373

BerichtGeplaatst: donderdag 26 september 2013, 20:43

heel simpel gezegd
wetenschap en geloof:
de wetenschap bewijst dat er een god moet zijn geweest die het begin heeft gecreeerd toch Smiley die vol vragen zit
tenminste dat is wat ik begrepen heb tot nu toe, na doornemen van tig boeken....
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA373

BerichtGeplaatst: donderdag 26 september 2013, 20:46

KLUS667 schreef:
Weet je wat zo mooi is? Dat je bij "de wereld" je eigen naam mag invullen, dus ik zal het maar bij jou houden: "Want alzo lief heeft God Pieter gehad, dat Hij......."

Een geweldige God, dat Hij ons allemaal op het oog heeft!! Dank U God.....voor uw Zoon

yeahhhhhh en alzo lief heeft god petra........ Lachende smiley Knipoog smiley
en dat allemaal met een onvoorwaardelijke liefde
een liefde zonder voorwaarden.....

iets wat ik vroeger nooit niet begreep, altijd dacht moet eerst heilig zijn ofzo, dan houd god van mij, iets wat me niet lukt heilig zijn.... dus gelukkig met een onvoorwaardelijke liefde Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER619

BerichtGeplaatst: vrijdag 27 september 2013, 03:12

PETRA373 schreef:
heel simpel gezegd
wetenschap en geloof:
de wetenschap bewijst dat er een god moet zijn geweest die het begin heeft gecreeerd toch Smiley die vol vragen zit
tenminste dat is wat ik begrepen heb tot nu toe, na doornemen van tig boeken....

helemaal gelijk
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: vrijdag 27 september 2013, 12:28

Italiaans Engeltje smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: vrijdag 27 september 2013, 12:36

MARY052 schreef:
Hoi allemaal,

Na een lange tijd afwezig te zijn, weer een poosje lid van CM.
Wat valt me op?

De overheersende stilte in de chat!
En dat is zo jammer! Daar kun je met elkaar in gesprek en mensen beter leren kennen.
Kunnen we de chat nieuw leven inblazen met elkaar?

Ik hoop het, ben benieuwd!

Hartelijke groet,
Mary

Hai Mary,

Ik weet niet of ik je nog ken ja er begint heel vaag wel iets te dagen, en ja, heel vaag. Er waren ook meer Mary's.

Maakt niets!

Leuk dat je er weer bent! Lachende smiley

De chat....eeeh ja, dat kom ik eigenlijk nooit......misschien doe ik dat nog wellles, ja schrijven ligt me beter kan ik langer denken en verbeteren.

Zegens!

Laatst aangepast door
SHANITA130
op vrijdag 27 september 2013, 12:41
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: vrijdag 27 september 2013, 12:52

JANS221 schreef:
Quote:
Ik denk dat we het verkeerd aanpakken: Zolang wij vol spanning daarop blijven wachten, doet de man niets. Pas als wij doen alsof het ons volledig koud laat, komt hij tevoorschijn en laat hij zich vinden.

Quote:
Jol: kunst Zieke smiley Lachende smiley

Ja, tis een grappie, zit denk ik, ook een kern in, ja had al een reactie gemaakt hierop(waar ik nu niet bijkan en weet nog niet of ik hem plaats)....vaak werkt dit principe (helaas of is dat weer natuurlijk?) wel zo...

'Iets; wat je 'makkelijk' kan krijgen kan iemand snel voor granted nemen. Kan, hoeft niet altijd op te gaan, heb ook geen cijfers.

laterz!
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252

BerichtGeplaatst: vrijdag 27 september 2013, 13:48

Kliekjesdag.
Naar boven

Auteur Bericht
ZEELAND736

BerichtGeplaatst: vrijdag 27 september 2013, 14:18

JOL252 schreef:
Kliekjesdag.

Toch niet alleen???

Als er iets te KLIEKEN valt...moeten er meerdere aan mee doen...(vind ik)
Ze vinden dat trouwens altijd een verrassing...

Hier is het vrijdag....en het verveeld nooit

Kwijlende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252

BerichtGeplaatst: vrijdag 27 september 2013, 16:06

ZEELAND736 schreef:
Toch niet alleen???

Als er iets te KLIEKEN valt...moeten er meerdere aan mee doen...(vind ik)
Ze vinden dat trouwens altijd een verrassing...

Hier is het vrijdag....en het verveeld nooit

Kwijlende smiley

Yep, remi.
Naar boven

Auteur Bericht
NATASCHA642

BerichtGeplaatst: vrijdag 27 september 2013, 17:37

Verrassing Clown smiley Clown smiley Clown smiley Lachende smiley Lachende smiley Knipoog smiley

ik blijf nog ff Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Jammer he Knipoog smiley Kussende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968

BerichtGeplaatst: vrijdag 27 september 2013, 17:50

MARY052 schreef:
Hoi allemaal,

Na een lange tijd afwezig te zijn, weer een poosje lid van CM.
Wat valt me op?

De overheersende stilte in de chat!
En dat is zo jammer! Daar kun je met elkaar in gesprek en mensen beter leren kennen.
Kunnen we de chat nieuw leven inblazen met elkaar?

Ik hoop het, ben benieuwd!

Hartelijke groet,
Mary

De weg naar een verre bestemming, begint met een enkele stap. Het enige wat je kunt doen, is denk ik, in de chatbox zijn en het gezellig maken. Chatuliem is een paar dagen terug geweest en was een van de chattijgers indertijd. Maar mensen zullen het zelf weer moeten opbouwen. Zelf ben ik geen mens voor de chatbox al kwam ik er wel eens binnenhollen. Gezelligheid maak je zelf en wie weet komen de gangmakers van de chat indertijd, Hannah en zo, weer terug.

Ik ben het wel met je eens als het gaat om de functie van de chatbox. Daar kun je even ingaan als er niemand is en met meerderen contact maken. Ik ben meer van de een op een chat omdat er dan wat meer een gesprek ontstaat. Zie de chatbox als een café en de chat als je samen aan een tafeltje gaat zitten. In de chatbox kan dat nog tegelijk ook. Voor veel mensen had het een grote functie indertijd. Blaas het leven in, dat is goed voor de contacten op CM. Het voldeed aan een behoefte en waarom zou dat niet terug kunnen komen?

mvrgr

Thomas

Laatst aangepast door
THOMAS968
op vrijdag 27 september 2013, 20:29
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252

BerichtGeplaatst: vrijdag 27 september 2013, 17:53

Dwars tegen de angst voor vuurwerk in zingen.

http://www.nieuwsblad.be/article/detail.aspx?articleid=DMF20130925_015
Naar boven

Auteur Bericht
JANE410

BerichtGeplaatst: vrijdag 27 september 2013, 17:53

Ga maar eens een patatje eten, geen zin om te koken vandaag, lekker weer nog dus nu maar even naar het centrum.

Eet smakelijk allemaal, kliekjes of wath ever Kwijlende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
JANS221

BerichtGeplaatst: vrijdag 27 september 2013, 18:08

Geloof en wetenschap sluiten elkaar niet uit, maar in. Ze kunnen naast elkaar bestaan. Geloof ligt niet in het verlengde van de wetenschap, zodra we meer te weten komen hoeft ons geloof niet minder te worden. Als we denken zonder de wetenschap te kunnen, vervreemden we op den duur van de werkelijkheid. We kunnen blijven geloven, iets als geloofswaarheid aannemen. Als je de hand van God ziet in het ontstaan van de aarde en de mens is dat een geloofsuitspraak. Er is immers meer tussen hemel en aarde dan dat wat bewezen kan worden door de wetenschap.

Voor veel christenen is het moeilijk en zelfs onmogelijk om het wereldbeeld dat ze zich eigen hebben gemaakt door alles in de Bijbel letterlijk te lezen, los te laten en de bewijzen van wetenschappelijke onderzoeken naar b.v. de ouderdom van de aarde serieus te nemen. Men wil vasthouden aan de letterlijke tekst. Dit komt omdat men er van uitgaat dat de teksten Goddelijk gezag hebben. Omdat God betrouwbaar is, is alles letterlijk gebeurd. En daar kunnen geen wetenschappelijk bewijzen die hiermee in tegenspraak zijn, iets aan veranderen. Het gegeven dat God de bijbelschrijvers heeft geïnspireerd, wil echter niet zeggen dat God de tekst zelf letterlijk heeft opgeschreven. De Bijbel is door mensen geschreven en mensen maken fouten. Geïnspireerd worden tot schrijven, betekent niet dat mensen uitgeschakeld werden en zonder nadenken alles van God gedicteerd kregen. Leg God niet de beperking op dat Hij alleen maar een historisch verslag van feiten mag geven, en dat er vooral geen literaire genres of symbolische teksten/verhalen in de Bijbel mogen staan. God schakelt juist mensen in, ieder mens is uniek en vertelt zijn of haar verhaal. God spreekt door de schrift heen, mensen worden erdoor geraakt. Laat God het woord doen, Hij is betrokken bij wat zich afspeelt in de geschiedenis en geeft er zin, richting en een doel aan. Als je dat gelooft, hoeven verdergaande wetenschappelijke inzichten daar geen afbreuk aan te doen. We hoeven de wetenschap over het ontstaan van de aarde dan niet krampachtig en angstig buiten de deur te houden, maar kunnen de Bijbel herinterpreteren op een manier die overeenstemt met de wetenschap van nu. Net zoals we al gedaan hebben met ons beeld van de aarde: niemand gaat er nu nog vanuit dat de aarde een platte schijf is met 4 hoeken, die rust op grondpilaren.
Wetenschap en geloof kun je allebei zien als gaven van God.

Jans, heeft ook nog wel wat vragen………….

Laatst aangepast door
JANS221
op vrijdag 27 september 2013, 18:11
Naar boven

Auteur Bericht
CORTAZAR588

BerichtGeplaatst: vrijdag 27 september 2013, 18:39

Bidden.
Iets wat en gemakkelijk en moeilijk is.
Wat is bidden naar Gods hart ?
Als we bidden,hoe bidden we dan?

Zeggen we : Uw wil geschiede of is het een dwingend gebed?
Als we de bijbel lezen,dan is het duidelijk wat we moeten bidden.
Jezus zelf bad het Onze Vader ....pater noster.
Daarin bid Hij en laat alle aspecten passeren....
Alle behoeften ook.

Wat is bidden en welke plaats neemt het in in ons leven?
Iets wat mij intrigeert.
Naar boven

Auteur Bericht
ANTA961

BerichtGeplaatst: vrijdag 27 september 2013, 18:40

beschuitjes, thee met honing, dropjes en hoestsiroop... oh ja en veel fruit!
zeer gevarieerd!
Naar boven

Auteur Bericht
ZEELAND736

BerichtGeplaatst: vrijdag 27 september 2013, 19:00

ANTA961 schreef:
zeer gevarieerd!

Ik kan al weer zonder..ben weer aardig beter...
Naar boven

Auteur Bericht
JANE410

BerichtGeplaatst: vrijdag 27 september 2013, 19:23

ANTA961 schreef:
zeer gevarieerd!

Oh, niet leuk, BETERSCHAP Ja, fruit is dan wel lekker
Naar boven

Auteur Bericht
ANTA961

BerichtGeplaatst: vrijdag 27 september 2013, 19:23

ZEELAND736 schreef:
Ik kan al weer zonder..ben weer aardig beter...

Dat is fijn! Ik duidelijk nog niet... Maar, dat komt ook wel weer... En fruit is erg lekker!
Naar boven

Auteur Bericht
ANNA415

BerichtGeplaatst: vrijdag 27 september 2013, 19:54

NATASCHA642 schreef:
Verrassing Clown smiley Clown smiley Clown smiley Lachende smiley Lachende smiley Knipoog smiley

ik blijf nog ff Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Jammer he Knipoog smiley Kussende smiley

Boze smiley ja zeg zo maar een beetje met onze emoties spelen Boze smiley Knipoog smiley
Naar boven

ChristianMatch forum index » Van alles wat
Ga naar pagina Vorige 1 ... 5748 5749 5750 5751 5752 5753 5754 ... 6194 Volgende
Pagina 5751 van 6194