ChristianMatch

Forum

Nederlands en nietszeggende hoog ergernisgehalte phrases.
Ga naar pagina Vorige 1 ... 5762 5763 5764 5765 5766 5767 5768 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Van alles wat
Auteur Bericht
JOL252

BerichtGeplaatst: zondag 13 oktober 2013, 14:45

CORTAZAR588 schreef:
@ Pieter .....

Tu es tres drole .......maintenant des phrases en Rusie,d'accord?
voce e muito legal .....nossa!!!

Yo pienso que la locura te ha tocado, joder hombre!!!!!!

Even kijken via een online vertaler...

Geschokte, onthutste smiley
Ik geloof dat er een beetje gescholden wordt met het tegenwoordig gangbare f* woord en de vraag of iemand waanzinnig is geworden? Klopt dat Cortazar? Zo niet zou je dan voor ons niet Spaans sprekenden de juiste vertaling willen neerzetten in het Nederlands? Engeltje smiley

Laatst aangepast door
JOL252
op zondag 13 oktober 2013, 14:50
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: zondag 13 oktober 2013, 15:18

Zondag 13 oktober, Jesaja 10: 5-19; Niet te tellen.

Een kind telt nog op z’n vingers. Na tien wordt het al gauw moeilijk. Voor mijn kleindochter Fleur van vier is vijftien al niet meer te bevatten. Als zulke kinderen de bomen kunnen tellen die nog overeind blijven, zijn het niet veel meer.
Zo drijft de profeet de spot met de arrogante legers van Assyrië. Ze zijn niet te tellen als de bomen van een groot bos. En oppermachtig. Tegen hun geweld is geen land en geen god opgewassen. Ook niet in Israël en Juda, althans zo lijkt het. Want bij hun veroveringssucces hebben ze niet in de gaten dat ze feitelijk een instrument zijn in de handen van God. Om de oordelen van God uit te voeren. Meer niet. Maar de macht stijgt de Assyriërs naar het hoofd. Daarom zal God korte metten met hen maken. Als een bos waar de vlam inslaat en na afloop nog een enkel boompje over is.
Een kind kan ze tellen.
Zo blijft God als ‘het Licht van Israël’ en als ‘de Heilige van IsraëI’ toch over zijn volken waken. Maakt Assur het te bont dan gaat de vlam erin. Gods liefde wint het toch van zijn toorn. God geeft ons niet op. Vertrouw daarom op Hem. De bewijzen van zijn ontferming en trouw zijn haast niet te tellen. Het zijn er snel veel meer dan tien.
Naar boven

Auteur Bericht
JANS221

BerichtGeplaatst: zondag 13 oktober 2013, 15:33

JOL252 schreef:
Hondenweer dus!

Vreselijk he, straten staan blank, het waait hard en het is koud, 7 graden!

(nou ja, nog altijd warmer dan met 4 graden in een tentje)

Laatst aangepast door
JANS221
op zondag 13 oktober 2013, 15:34
Naar boven

Auteur Bericht
JOSEF872

BerichtGeplaatst: zondag 13 oktober 2013, 16:22

ROADY558 schreef:
Dit is zo'n mooi topic, en belangrijk ook, dat ik even wil reageren.
Hopelijk bouwt het de lezer/es op.

Geneest Jezus nu nog?
Ja dat doet Hij wis en waarachtig.
Jezus is dezelfde gebleven, toen en nu en voor altijd.
Zijn beloften zijn nog steeds van kracht. Hij belooft zelfs dat ze voor eeuwig van kracht zullen zijn. Dus daar hoeft niemand aan te twijfelen.

Je kunt de vraag ook omdraaien.
Wat maakt een mens ziek, waardoor hij gaat zoeken naar genezing, want blijkbaar wil niemand ziekte dragen.

Ik denk dat de grootste ziek-maker angst is.
Het gevoel dat er niet van je gehouden is. Of wordt.
Het gevoel dat je er niet bijhoort.
De angst dat je "het" niet zal redden.
De angst om lief te hebben = de angst voor afwijzing.
Angst, dat wat er in je zit, als je niet bent liefgehad....

Wat doet angst? Het doet me wegkruipen. Het laat me mijn hart verdedigen. Het geeft wantrouwen om iemand toe te laten.
Als iemand te dichtbij komt, haal ik uit.
Ik kan bitter raken van de teleurstellingen.
Ik kan wrok gaan koesteren naar degene die me gekwetst hebben.
Ik kan blijven schoppen en mokken tegen God dat het niet beter wordt.
En langzaam maar zeker wordt ik emotioneel ziek. Dat is: raak ik emotioneel verstopt. En dat maakt op den duur ziek. Ja ook lichamelijk.

Dan laat God zich horen. En zien in Jezus. Hij zegt:
Kind, ik geef zoveel om jou, dat ik daarvoor mijn eigen leven niet heb gespaard. Ik gaf alles op waar ik van hield, zodat ik misschien jouw liefde zou winnen. Kom toch bij Mij, Ik wil je zo graag helpen.

God als Pappa die me elke dag een knuffel geeft, dat geneest pas.
God als Pappa die me leert te vergeven. Dat geneest pas.
God als Pappa die er werkelijk altijd voor me is. Dat geeft pas rust.
God als Pappa die me opzoekt in m'n eenzaamheid. Dat geeft pas vrede.
God als Pappa, die alle geestelijke machten en krachten, overheden en geesten de Baas is. Dat geeft pas vrijheid. En... maakt vrij.
God die God is en om mij geeft. Ik hoef niet meer bang te zijn.

En dat alles ontvang ik in eenvoudig geloof.

Ik geloof meer dat genezing een voornamelijk geestelijk en emotioneel proces is. Al doet God ook wonderen (=een heel snelle verandering).

God en Jezus zijn nog altijd dezelfde. Maar geloven we nog wat Hij belooft? Ik bedoel: geloven we het ECHT?
Kijk dat is nu een helder betoog. Neemt mij heel wat wind uit de zeilen. Wetende dat de Heer ons het bevel gaf het evangelie te verkondigen en zieken te genezen. Lijkt het mij duidelijk dat het probleem niet bij God zit maar in het lichaam van Christus. Eigenlijk het tweede lichaam van Christus. De eerste keer kwam Jezus de Zoon van God op aarde als mens maar ook God liet ons de Vader zien en genas zieken(niet altijd allen wegens ongeloof) . Na pinksteren ging de bediening van Jezus door in Zijn twee lichaam n.l. in dat van de discipelen. Hij vroeg het niet maar gaf hen het bevel om dit te doen. Dus waarom geneest Jezus niet zoals 2000 jaar geleden? Omdat Zijn lichaam dat niet doet. Wij moeten spreken, helpen geven, genezen. Maar...... dit alles moet onder Zijn leiding en in Zijn Geest gebeuren. Demonen uitdrijven is niet het werk van Psychiaters. Bedenk de zonen van Kefas die bevalen de demonen in de naam van Jezus die Petrus kent er uit te gaan. Alleen als wij het gezag hebben kunnen wij dit doen.
Naar boven

Auteur Bericht
ANNETTE050

BerichtGeplaatst: zondag 13 oktober 2013, 16:26

.

Laatst aangepast door
ANNETTE050
op zondag 13 oktober 2013, 19:30
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252

BerichtGeplaatst: zondag 13 oktober 2013, 16:39

ANNETTE050 schreef:
Laten we een keuze maken die de Liefde uitdraagt, elkaar in Liefde de hand reiken.
ik begrijp ook niet waarom dit topic zo uit de hand loopt....en het is erg naar om het zo allemaal te lezen...het is gewoon een topic over een taalkundig onderwerp, meer niet.
We zijn allemaal christenen, laten we gewoon een keuze maken elkaar in Liefde te benaderen.

Annette, als je een tekst gaat neerzetten met F*** en zoiets als "ben je waanzinnig" ben je als topicstarter ook niet lekker bezig maar beledigend naar Pieter toe en mag dat dan wel? Hierdoor wordt deze topic voor mij echt niets zeggend want Cortazar doet gewoon mee aan wat hijzelf verfoeit. De "phrase" in liefde de hand reiken is hierop niet van toepassing.

Laatst aangepast door
JOL252
op zondag 13 oktober 2013, 16:47
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER619

BerichtGeplaatst: zondag 13 oktober 2013, 17:04

ANNETTE050 schreef:
Laten we een keuze maken die de Liefde uitdraagt, elkaar in Liefde de hand reiken.
ik begrijp ook niet waarom dit topic zo uit de hand loopt....en het is erg naar om het zo allemaal te lezen...het is gewoon een topic over een taalkundig onderwerp, meer niet.
We zijn allemaal christenen, laten we gewoon een keuze maken elkaar in Liefde te benaderen.

Zelf heb ik er opzich geen moeite mee, maar denk dat het komt omdat ik toch een zeer gevoelig iets heb aanraakt door Crotazar er op te wijzen, dat niet iedereen zo goed kan zijn als een ander wil en met "wie zich zelf verhoogd" hem op zeer heb getrapt. Zou dat zo zijn, is er veel mogelijk , en kan hij wat hem bezwaard gewoon in gebed naar de Heer brengen en daarna in Zijn Liefde een ander met respect blijven behandelen en taal gebruik gaan aanpassen.
Naar boven

Auteur Bericht
ASIAM474

BerichtGeplaatst: zondag 13 oktober 2013, 17:11

PIETER619 schreef:
Zelf heb ik er opzich geen moeite mee, maar denk dat het komt omdat ik toch een zeer gevoelig iets heb aanraakt door Crotazar er op te wijzen, dat niet iedereen zo goed kan zijn als een ander wil en met "wie zich zelf verhoogd" hem op zeer heb getrapt. Zou dat zo zijn, is er veel mogelijk , en kan hij wat hem bezwaard gewoon in gebed naar de Heer brengen en daarna in Zijn Liefde een ander met respect blijven behandelen en taal gebruik gaan aanpassen.

Mensen kunnen ook gewoon hun excuses aanbieden als dat wat ze zeggen kwetsend is :). Als je weet dat je daarmee kwetste is dat misschien een idee :). De vingers naar een ander blijven wijzen in een 'gesprek' waar je zelf ook deel van bent, heeft geen zin denk ik. Miscommunicatie komt altijd van twee kanten.
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252

BerichtGeplaatst: zondag 13 oktober 2013, 17:32

ASIAM474 schreef:
Mensen kunnen ook gewoon hun excuses aanbieden als dat wat ze zeggen kwetsend is :). Als je weet dat je daarmee kwetste is dat misschien een idee :). De vingers naar een ander blijven wijzen in een 'gesprek' waar je zelf ook deel van bent, heeft geen zin denk ik. Miscommunicatie komt altijd van twee kanten.

Een woord als f*** en ben je waanzinnig kan ik toch niet misverstaan.
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER619

BerichtGeplaatst: zondag 13 oktober 2013, 18:15

ASIAM474 schreef:

Helemaal mee eens, mede daarom heb ik gereageerd omdat men denigrerend bezig was naar hen die niet zo taalkundig zijn dan topicstarter. Maar zou het miscimmunucatie geweest zijn, dacht het niet.
Desalniettemin, we moeten met repect met elkaar omgaan, dus met wat Jezus ons gaf en beviel en dat is gelijk jij ook aangeeft de naasteliefde.

Helaas ben ik maar een mens en bezondig mij er soms aan, om voor wat minder bedeelden van geneialliteit of zaakundigen op te komen. Mocht men mij verkeerd bezig zien, mag men gerust aan de bel trekken, ik ben soms even onduidelijk in wat ik schrijf en bedoel het soms toch wel anders
Naar boven

Auteur Bericht
ROELANDE345

BerichtGeplaatst: zondag 13 oktober 2013, 18:16

lekker ouderwets: sudderlapjes met rode kool en aardappelen.
Griesmeel met bessensap toe Kwijlende smiley Kwijlende smiley Kwijlende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ROADY558

BerichtGeplaatst: zondag 13 oktober 2013, 18:21

En? Heeft een wedergeboren Christen dit gezag?
Naar boven

Auteur Bericht
ROADY558

BerichtGeplaatst: zondag 13 oktober 2013, 18:24

Ja dat klopt. En herken ik ook zeker.
Naarmate we helderder weten hoe de dingen in elkaar steken, des te helderder zien we de verleidingen aankomen die ons bij God vandaan kunnen halen.

Maar het gebeurt ook wel 's dat ik de verleiding zie aankomen, en er gewoon in meega. Tussen willen en weten zit nog wel 's een groot verschil.

Maar daarin mag ik me verzekerd weten van de genade van God, die Hij zelfs bevestigde in m'n doop.
Naar boven

Auteur Bericht
CHRISTIANMATCH
moderator

BerichtGeplaatst: zondag 13 oktober 2013, 19:14

Aangezien het ergernisgehalte in dit topic alarmerend hoog is, wordt het gesloten.

Redactie CM
Naar boven

Auteur Bericht
DAVIDVDE498

BerichtGeplaatst: zondag 13 oktober 2013, 21:14

ROADY558 schreef:

Ik Geloof dat een Wedergeboren christen dit gezag heeft.
Doordat de Heilige Geest in Hem leeft.

Alleen ik geloof wel dat deze wedergeboren christen eerst moet weten wat hij doet.
Naar boven

Auteur Bericht
ROADY558

BerichtGeplaatst: zondag 13 oktober 2013, 21:15

Dat geloof ik ook :)
Naar boven

Auteur Bericht
REGINA565

BerichtGeplaatst: zondag 13 oktober 2013, 22:35

In het Hogepriesterlijk gebed (Joh. 17) bidt Jezus de volgende woorden: "En de heerlijkheid, die Gij Mij gegeven hebt, heb ik hun gegeven, opdat zij één zijn, gelijk Wij één zijn; Ik in hen en Gij in Mij, dat zij volmaakt zijn tot één, opdat de wereld erkenne, dat Gij Mij gezonden hebt en dat Gij hen liefgehad hebt, gelijk Gij Mij liefgehad hebt" (vers 22 en 23).

In Ef. 3: 14-21 staat: "Geworteld en gegrond in de liefde, zult gij dan samen met alle heiligen, in staat zijn te vatten, hoe groot de breedte en lengte en hoogte en diepte is, en te kennen de liefde van Christus, die de kennis te boven gaat, opdat gij vervuld wordt tot alle volheid Gods."

Waarom bad Jezus dit gebed? Wist Hij dat er scheuringen zouden ontstaan en dat de tegenpartij daarmee zijn slag zou kunnen slaan?

Ik wil graag van gedachten wisselen over hoe we met elkaar kunnen bouwen aan het Koninkrijk van God en de eenheid (en de onderlinge liefde) kunnen bewaren.
Naar boven

Auteur Bericht
ANNA415

BerichtGeplaatst: maandag 14 oktober 2013, 06:55

ROADY558 schreef:

Ik geloof dat een ieder zijn/haar gave heeft, zoals Paulus die benoemd heeft. Niet iedereen heeft elke gave, dus naar mij mening heeft ook niet iedereen de gave om te genezen.
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER619

BerichtGeplaatst: maandag 14 oktober 2013, 08:57

REGINA565 schreef:
In het Hogepriesterlijk gebed (Joh. 17) bidt Jezus de volgende woorden: "En de heerlijkheid, die Gij Mij gegeven hebt, heb ik hun gegeven, opdat zij één zijn, gelijk Wij één zijn; Ik in hen en Gij in Mij, dat zij volmaakt zijn tot één, opdat de wereld erkenne, dat Gij Mij gezonden hebt en dat Gij hen liefgehad hebt, gelijk Gij Mij liefgehad hebt" (vers 22 en 23).

In Ef. 3: 14-21 staat: "Geworteld en gegrond in de liefde, zult gij dan samen met alle heiligen, in staat zijn te vatten, hoe groot de breedte en lengte en hoogte en diepte is, en te kennen de liefde van Christus, die de kennis te boven gaat, opdat gij vervuld wordt tot alle volheid Gods."

Waarom bad Jezus dit gebed? Wist Hij dat er scheuringen zouden ontstaan en dat de tegenpartij daarmee zijn slag zou kunnen slaan?

Ik wil graag van gedachten wisselen over hoe we met elkaar kunnen bouwen aan het Koninkrijk van God en de eenheid (en de onderlinge liefde) kunnen bewaren.

Het is God bekend wat er toen gebeuren zou enwat er allemaal nog gaat gebeuren, Hij laat dat ons oo kweten in Zijn profetieën. Mede omdat wj de Bijbelnaar onze hand zetten en er onze uitleg aangeven, konden er scheuringen ontstaan.

Zo al sje kan zien op het forum, zijn er heel vel verschillende meningen, maar als we nu eens begonne met het grote gebod en van daaruit gingen werken, zou men toch dichter naar elkaar toe moeten komen. bij ons in het dorp, is men bezig om gezamenlijk toch dingen te gaan doen omdat het dus niet om de kerk draait maar om Jezus.
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252

BerichtGeplaatst: maandag 14 oktober 2013, 09:17

Ik denk dat we al een eindje opschieten wanneer we de mening of visie van een ander niet als een bedreiging zien maar een aanvulling. We kunnen iets van elkaar leren of een mening/visie waar je het niet mee eens kunt zijn te zien als iets van die ander zolang het niet beschadigend en bedreigend is.

Iets brengen als "de waarheid" zonder verder open te staan wat die waarheid met een ander in de praktijk doet is geen voorbeeld van liefhebben.

Laatst aangepast door
JOL252
op maandag 14 oktober 2013, 09:19
Naar boven

Auteur Bericht
ROADY558

BerichtGeplaatst: maandag 14 oktober 2013, 10:31

Dat is waar, ieder ontvangt gaven naar de wil van de Vader.

Maar als het gaat om het gezag, de autoriteit, die heeft elke Christen. Omdat het gezag van Christus altijd boven het gezag van de duivel staat, is elke Christen die in deze autoriteit wil staan, in staat de duivel te binden, uit te drijven, weg te sturen etc. En dat hoeft echt niet gepaard te gaan met allerlei manifestaties. Soms is alleen het rustig uitspreken van de naam van Jezus al voldoende.
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252

BerichtGeplaatst: maandag 14 oktober 2013, 10:39

ROADY558 schreef:
Dat is waar, ieder ontvangt gaven naar de wil van de Vader.

Maar als het gaat om het gezag, de autoriteit, die heeft elke Christen. Omdat het gezag van Christus altijd boven het gezag van de duivel staat, is elke Christen die in deze autoriteit wil staan, in staat de duivel te binden, uit te drijven, weg te sturen etc. En dat hoeft echt niet gepaard te gaan met allerlei manifestaties. Soms is alleen het rustig uitspreken van de naam van Jezus al voldoende.

Ik vraag me dan altijd af waarom een Corrie ten Boom, zich hiervan vol bewust, in Ravensbrück dan toch alles heeft moeten ondergaan waar je zou kunnen spreken van het werk van satan.

Misschien dan toch gewoon het overheersende en manipulerende en kwade in de mens zelf?

Laatst aangepast door
JOL252
op maandag 14 oktober 2013, 10:41
Naar boven

Auteur Bericht
ROADY558

BerichtGeplaatst: maandag 14 oktober 2013, 10:40

Weet je wat zo mooi is aan scheuringen?
God gebruikt dat altijd weer ten goede om Zijn Koninkrijk uit te breiden.

Soms willen mensen echt niet aanpassen of veranderen, vergeven of zwijgen. Nou dan ga je toch allebei je eigen weg? Die voorbeelden kom ik ook tegen in de bijbel.
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: maandag 14 oktober 2013, 11:10

JANE410 schreef:
Ja, begrijpelijk, goeie vakantie verder

Groetjes terug en Zegens Lachende smiley

Ja Lachende smiley

En, ja, in de vakantie(wanneer anders?) me huis doen etc. wat ik alleen niet kon(was ziek) en nu wel, dus beide, leuke zaken en me huis opknappen etc.(pffft).

Maar ja, door het geloof, vermag ik alle dingen in Hem die mij Kracht geeft!

En Vreugde, Vrede, Geluk en Vertrouwen!

En nu heb ik dus weer een 'kreet'. Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
JANE410

BerichtGeplaatst: maandag 14 oktober 2013, 11:32

Heel speciaal bezoek

Vanmorgen kreeg ik bezoek van een vriend. Hij kwam vroeg, ging bij me zitten en sprak een tijdje over hoe het zo ging in mijn leven.

Nadat hij zorgvuldig en invoelend had geluisterd naar alles wat ik te zeggen had, stond hij op, liep naar me toe, boog voorover en hield me een tijdje teder vast .

Nadat hij me had verzekerd dat alles goed zou komen en precies passend voor mij,
vroeg hij of ik iemand kende die een bezoekje van hem kon gebruiken en ik dacht meteen aan jou.

Ik gaf Hem jouw naam en hij wist waar je woonde.

En na nog een verzekerende omhelzing, dankte hij me en liep ik met hem mee naar de voordeur Hij moet nu ongeveer bij jou zijn aangekomen
Naar boven

Auteur Bericht
ZEELAND736

BerichtGeplaatst: maandag 14 oktober 2013, 11:56

Klopt...het was aangenaam gezelschap....
Naar boven

Auteur Bericht
ROADY558

BerichtGeplaatst: maandag 14 oktober 2013, 12:53

Ook zij bezat de autoriteit waar we het hier nu even over hebben.
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER619

BerichtGeplaatst: maandag 14 oktober 2013, 12:59

Satan gaat rond al seen briesende leeuw en die wil je niet tegen komen, vooral als hij honger heeft. Je kan veel werk zien waar Satan zich meester heeft gemaakt en wordt aanbeden, oa als de ons wel bekende Mamom.

Soms blijft het een raadsel waarom God zo veel kwaad toe laat, maar we moeten bouwen op Zijn Zekerheden. Waar i kzeker van ben is dat God veel meer wil en kan doen, als wij Hem daartoe de kans zouden geven, maar we staan ons zelfs soms in de weg.

Klein voorbeeldje, ik voel me soms zo machteloos bij het horen van ernstig zieke mensen. Gisteren ook weer, hoor ik op afstand een zuster tegen iemand zeggen, ik heb God gister gevraagd of Hij er nog wel was (ze heeft al maanden last van ondragelijk veel pijn), ze zei, ik kreeg gelijk antwoord, ja Ik ben er nog.
Eigenlijk zou ik met 4 personen wel naar haar toe willen gaan en haar in het zelfde vertrouwen als de 4 vrienden die de verlamde bij Jezus en hij zo genezing kon schenken. Ik denk dat wij ook in gebed zo zieken mogen opdragen bij de Heer zo dat Hij nog meer kan doen dan wij beseffen.

In mijn machteloosheid denk ik wel eens, Heer kom mijn ongeloof te hulp en geef me een geloof als een mosterdzaadje, dan kon ik veel meer dan alleen bergen te verzetten
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252

BerichtGeplaatst: maandag 14 oktober 2013, 13:14

Om even op de topicvraag terug te komen:

Ja ik geloof dat Jezus dat kan maar het gebeurt blijkbaar niet, getuige de praktijk. En wáár het gepraktiseerd wordt zijn er meestal excessen en scheuringen en mannetjesputters die zichzelf enorm vinden. Dus dan maar richten op dagelijks eenvoudig leven in geloof, God liefhebben bovenal en je naaste als je zelf, dat is al kluif genoeg.
Naar boven

Auteur Bericht
ROADY558

BerichtGeplaatst: maandag 14 oktober 2013, 13:23

PIETER619 schreef:
Eigenlijk zou ik met 4 personen wel naar haar toe willen gaan en haar in het zelfde vertrouwen als de 4 vrienden die de verlamde bij Jezus en hij zo genezing kon schenken.

Wat houd je hierin tegen Pieter?
Naar boven

ChristianMatch forum index » Van alles wat
Ga naar pagina Vorige 1 ... 5762 5763 5764 5765 5766 5767 5768 ... 6194 Volgende
Pagina 5765 van 6194