Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: dinsdag 15 oktober 2013, 10:22
|
|
|
ANTA961 schreef: | Vergeven is belangrijk. Inderdaad niet zozeer om relaties weer goed te krijgen of om weer verder te kunnen zoals het geweest is. Soms is er veel te veel kapot gemaakt. Maar om zelf verder te kunnen zul je ook moeten vergeven.
Bij mij blijft wel de vraag: hoe kan ik iets vergeven waarvan de ander nog steeds ontkent en weigert toe te geven (ook tegenover zichzelf) dat het gebeurt is? |
Vergeven is loslaten. Loslaten aan de ander wat hij of zij ontkent. Loslaten naar God toe, het overgeven ... en zelf vrij verder kunnen gaan.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ROADY558
|
|
Geplaatst: dinsdag 15 oktober 2013, 10:35
|
|
|
Mooie aanhalingen Regina
Ja Jezus is zelf nederig. Dus wij kunnen Hem alleen ontmoeten in de mate waarin we zelf nederig willen worden. Iemand zei eens dat de mooiste cadeaus en meest waardevolle lessen op de onderste planken liggen.
Ik blijf het wonderlijk vinden dat iets in mij zelf zich voortdurend lijkt te verzetten tegen nederigheid. Iets in mijzelf wil zich altijd maar weer verheffen en laten zien. Terwijl ik weet dat alle verheffing weer afgebroken zal worden. Herkenbaar?
Ja die vruchten van het vlees zijn mij ook niet onbekend helaas. Voor allemaal wel erg herkenbaar denk ik.
Gelukkig maar dat God er bij blijft en Zijn werk zal afmaken, wat Hij ooit begonnen was. Maar zoals je zegt: daar moeten we wel zelf voor zorgen, naar streven. Lukt dat in jouw eigen leven om die gaven uit te leven?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: dinsdag 15 oktober 2013, 10:39
|
|
|
Nederig zijn is niet hetzelfde als je eigenwaarde ontkennen/niet te gaan staan in die kracht. Men verwart nogal eens zelfbewustzijn met hoogmoed.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ROADY558
|
|
Geplaatst: dinsdag 15 oktober 2013, 10:51
|
|
|
Dat beweerde ik ook niet :)
Ik plaats nederigheid tegenover trots en verheffing. Verheffing zie ik dan als een manier om m'n eigenwaarde te verhogen (wat ik in werkelijkheid helemaal niet kan omdat mijn eigenwaarde vast ligt in Christus). Er ligt vaak verzet naar God onder. Afzetten tegen God (of andere autoriteiten) Nederigheid zie ik als het juiste zicht op Christus en op jezelf hebben, en in die afhankelijkheid gaan wandelen. Zoiets :)
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: dinsdag 15 oktober 2013, 10:55
|
|
|
ROADY558 schreef: | Dat beweerde ik ook niet :)
Ik plaats nederigheid tegenover trots en verheffing. Verheffing zie ik dan als een manier om m'n eigenwaarde te verhogen (wat ik in werkelijkheid helemaal niet kan omdat mijn eigenwaarde vast ligt in Christus). Er ligt vaak verzet naar God onder. Afzetten tegen God (of andere autoriteiten) Nederigheid zie ik als het juiste zicht op Christus en op jezelf hebben, en in die afhankelijkheid gaan wandelen. Zoiets :) |
Het was ook een algemene opmerking, niet per se op jouw reactie gericht.
Laatst aangepast door
|
JOL252
|
op dinsdag 15 oktober 2013, 10:56
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANTA961
|
|
Geplaatst: dinsdag 15 oktober 2013, 11:16
|
|
|
JOL252 schreef: | Vergeven is loslaten. Loslaten aan de ander wat hij of zij ontkent. Loslaten naar God toe, het overgeven ... en zelf vrij verder kunnen gaan. |
Dankjewel Jol, dat helpt mij wel. Wat dat betreft is het leven een grote cursus in loslaten... Je hebt denk ik wel gelijk dat je dan pas vrij verder kunt.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: dinsdag 15 oktober 2013, 11:27
|
|
|
ANTA961 schreef: | Dankjewel Jol, dat helpt mij wel. Wat dat betreft is het leven een grote cursus in loslaten... Je hebt denk ik wel gelijk dat je dan pas vrij verder kunt. |
Wat het zeker niet makkelijk maakt want is soms een heel proces... geduld met en begrip voor jezelf helpt.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANTA961
|
|
Geplaatst: dinsdag 15 oktober 2013, 11:58
|
|
|
JOL252 schreef: | Wat het zeker niet makkelijk maakt want is soms een heel proces... geduld met en begrip voor jezelf helpt. |
Iets aan een ander overlaten (loslaten) vind ik altijd erg lastig. Maar iets aan God overlaten zou ik toch eigenlijk in het volste vertrouwen moeten kunnen doen... Als er iemand is die het tot een goed einde kan brengen is Hij het wel...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ROADY558
|
|
Geplaatst: dinsdag 15 oktober 2013, 12:01
|
|
|
Waarom laten we niet los? Omdat we niet (meer) vertrouwen. Andersom: Hoe meer ik ontdek dat God werkelijk te vertrouwen is, hoe meer ik aan Hem wil toevertrouwen en het zelf opgeven.
Maar dat is wel een proces, zoals hier ook gezegd wordt.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: dinsdag 15 oktober 2013, 12:06
|
|
|
ANTA961 schreef: | Iets aan een ander overlaten (loslaten) vind ik altijd erg lastig. Maar iets aan God overlaten zou ik toch eigenlijk in het volste vertrouwen moeten kunnen doen... Als er iemand is die het tot een goed einde kan brengen is Hij het wel... |
Ja hé. Maar Hij begrijpt het, ziet de diepte van ons hart en heeft een eindeloos geduld. Hij is 100% te vertrouwen en nog steeds Vriend en Trouw ook al kunnen we dat vertrouwen (uit pijn, uit ervaring, uit ??) niet opbrengen. Hij rekent ons dat niet aan en Hij kijkt dieper dan de wond.
Laatst aangepast door
|
JOL252
|
op dinsdag 15 oktober 2013, 12:07
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANTA961
|
|
Geplaatst: dinsdag 15 oktober 2013, 12:15
|
|
|
JOL252 schreef: | Ja hé. Maar Hij begrijpt het, ziet de diepte van ons hart en heeft een eindeloos geduld. Hij is 100% te vertrouwen en nog steeds Vriend en Trouw ook al kunnen we dat vertrouwen (uit pijn, uit ervaring, uit ??) niet opbrengen. Hij rekent ons dat niet aan en Hij kijkt dieper dan de wond. |
Wat mooi om dat te weten...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JANE410
|
|
Geplaatst: dinsdag 15 oktober 2013, 12:58
|
|
|
JANE866 schreef: | Het beeld van de adelaar blijft me boeien. Is realistisch en waardevol he. |
Ja, schitterend beeld van de adelaar, bedankt naamgenoot
Laatst aangepast door
|
JANE410
|
op maandag 28 oktober 2013, 11:08
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOSEF872
|
|
Geplaatst: dinsdag 15 oktober 2013, 13:15
|
|
|
Mijn reactie komt misschien wel voort uit beschadiging. Verder niet te zwaar aan tillen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOSEF872
|
|
Geplaatst: dinsdag 15 oktober 2013, 13:20
|
|
|
Leuk voor je Klus. Ik doe het ook rustig aan. Blijft toch een raar iets, liefde!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ROELANDE345
|
|
Geplaatst: dinsdag 15 oktober 2013, 13:29
|
|
|
Ja is heel triest. De zorginstelling waarin ik werk heeft een zorgstop gekregen, zoals zovelen Dit houdt in dat we in 2014 niet meer mensen mogen verzorgen dan we op een peildatum in juli deden. Terwijl wij dat best zouden willen en kunnen en die mensen er ook wel zijn. Maar alles wat we meer doen krijgen we niet vergoed. Dus kunnen wij die zorg niet leveren want failliet gaan willen we niet. Bezuinigingen ; Lege kamers in het verpleeghuis, zorgteams met te weinig werk en zorgvragers zonder hulp
Laatst aangepast door
|
ROELANDE345
|
op dinsdag 15 oktober 2013, 13:29
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JANE410
|
|
Geplaatst: dinsdag 15 oktober 2013, 14:32
|
|
|
dit gaat niet helemaal over de zorg, maar ik snap niet waarom het zo ging in het ziekenhuis.
Ik had een vrijwilligers baantje in het ziekenhuis aan de informatie balie. De hele week werd dit ingevuld door vrijwilligers al zo`n tien jaar lang.
Er is nu een nieuwe vleugel bij het ziekenhuis gebouwd en de hal is vernieuwd met een nieuwe grotere balie. Met al deze veranderingen zijn wij als vrijwilligers overbodig geworden. Ze nemen er nu betaalde krachten voor Omgekeerde wereld.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
NATASCHA642
|
|
Geplaatst: dinsdag 15 oktober 2013, 14:50
|
|
|
Bestaat er eigenlijk een gebruiksaanwijzing over de liefde of is het iets wat je overkomt
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CORTAZAR588
|
|
Geplaatst: dinsdag 15 oktober 2013, 17:07
|
|
|
de zorg is geen prioriteit voor de meeste mensen want die hebben er of nog geen belang bij of denken het ook nooit nodig te zullen hebben.
zodra een staat de zorg overlaat aan geldbeluste zorgverzekeraars en een stap terug doet zonder regulatie anders dan bezuiniging krijg je de Nederlandse toestand.
en reken maar dat het erger wordt........ook in dit eens zo coulante land is de verharding en oppervlakkigheid aan de orde van de dag.
wie het kan betalen wordt geopereerd, wie niet kan betalen gaat dood..... en we hebben uiteindelijk als volk zelf de farce die kabinet heet in leven geroepen.
verkeerde keuzes en verkeerde prioriteiten .......nog enkele jaren van nu en in Nederland zal het niveau van de gezondheidszorg op dat van de voormalige USSR liggen .......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANTA961
|
|
Geplaatst: dinsdag 15 oktober 2013, 17:26
|
|
|
NATASCHA642 schreef: | Bestaat er eigenlijk een gebruiksaanwijzing over de liefde of is het iets wat je overkomt  |
er zijn in elk geval boeken genoeg over volgeschreven...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: dinsdag 15 oktober 2013, 20:17
|
|
|
Dinsdag 15 oktober, Jesaja 11L: 1-10; Roos van verlangen.
Het is duidelijk dat de profeet Jesaja niets meer verwacht van koning Achaz. Voor hem is het huis van Achaz een boom die in zekere zin al omgehakt is. Een afgehakte kale stronk waarvan niets meer te verwachten is. Maar God zal voor een nieuwe koning zorgen, zegt Jesaja. Daarvoor gaat God diep terug. Tot de zoon van Isaï. Als een tweede zoon van Isaï zal die koning van God te voorschijn komen. Verrassend opschietend als een twijg uit een harde stronk. Toegerust met de volheid van de Geest, licht gevend als een menora met zes of zeven kandelaren. Een perfecte Koning dus! In grote afhankelijkheid van de Heer zal hij heersen en recht doen aan de armen. Jesaja schildert in paradijselijke kleuren het koninkrijk van deze zoon van David. ‘De wolf zal zich neerleggen naast een lam, een kind zal spelen bij het nest van een slang.’ Toe maar! Heet het Nieuwe Testament zegt: dat is Christus! Hij droeg het harde kruis van onze schuld en schande. Maar aan zijn kruis bloeit het leven verrassend op! Want God wekte Hem op en gaf Hem de hoogste plaats.
O roos als bloed zo rood, God komt zijn volk bezoeken in ’t midden van de dood.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JANS221
|
|
Geplaatst: dinsdag 15 oktober 2013, 21:39
|
|
|
Bezwaren tegen intocht Sinterklaas.
Zodra de pepernoten in de winkel liggen begint ook weer de discussie over de Zwarte Pieten. A.s. donderdag houdt de bezwaarschriftencommissie van de gemeente Amsterdam een hoorzitting over de intocht van Sinterklaas. Er zijn ruim 20 bezwaren binnengekomen tegen het afgeven van een vergunning voor de intocht in Amsterdam op 17 november. De aanwezigheid van zwarte knechten wordt al beledigend en discriminerend gezien. Volgens de directeur van het Nederlands Centrum voor Volkscultuur in Utrecht moet er een conferentie komen om de gevoeligheid rond Zwarte Piet te bespreken omdat steeds meer mensen de zwarte Pietenknechten zien als een vorm van racisme. 'De rol van Zwarte Piet is een koloniale oprisping, het lijkt alsof wij willen terugkeren naar de periode waarin ik een tot slaaf gemaakte mens was en dat ik eigendom zou zijn van één van u. Daar ben ik tegen', aldus activist Quinsy Gario.
Misschien kan Anna415 hier iets meer over zeggen ………………
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ROELANDE345
|
|
Geplaatst: dinsdag 15 oktober 2013, 21:51
|
|
|
doen we toch gewoon blauwe zwarte pieten. Kan ons het schelen welke kleur als ze maar perpernoten hebben en een beetje gekdoen. Of gaan de smurven dan weer protesteren?
ff thomas vragen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
Geplaatst: dinsdag 15 oktober 2013, 22:12
|
|
|
ROELANDE345 schreef: | doen we toch gewoon blauwe zwarte pieten. Kan ons het schelen welke kleur als ze maar perpernoten hebben en een beetje gekdoen. Of gaan de smurfen dan weer protesteren?
ff thomas vragen |
IK HAAT PEPERNOTEN!!!!!!!
maar niet heus
Thomas, is wel regelmatig Sinterklaas.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANNA415
|
|
Geplaatst: dinsdag 15 oktober 2013, 22:28
|
|
|
JANS221 schreef: | Bezwaren tegen intocht Sinterklaas.
Zodra de pepernoten in de winkel liggen begint ook weer de discussie over de Zwarte Pieten. A.s. donderdag houdt de bezwaarschriftencommissie van de gemeente Amsterdam een hoorzitting over de intocht van Sinterklaas. Er zijn ruim 20 bezwaren binnengekomen tegen het afgeven van een vergunning voor de intocht in Amsterdam op 17 november. De aanwezigheid van zwarte knechten wordt al beledigend en discriminerend gezien. Volgens de directeur van het Nederlands Centrum voor Volkscultuur in Utrecht moet er een conferentie komen om de gevoeligheid rond Zwarte Piet te bespreken omdat steeds meer mensen de zwarte Pietenknechten zien als een vorm van racisme. 'De rol van Zwarte Piet is een koloniale oprisping, het lijkt alsof wij willen terugkeren naar de periode waarin ik een tot slaaf gemaakte mens was en dat ik eigendom zou zijn van één van u. Daar ben ik tegen', aldus activist Quinsy Gario.
Misschien kan Anna415 hier iets meer over zeggen ……………… |
Ik HAAT activisten. owww nee da's meer een Thomas uitspraak Maar dan alsof Quinsy zelf de slavernij heeft meegemaakt, wat een dramaqueen zeg Scheelt mij in ieder geval weer een kadootje inpakken en een pond perpernoten bakken.
Ik vind trouwens dat ze ook het Suikerfeest moeten gaan verbieden, dat discrimineert diabetici
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANNA415
|
|
Geplaatst: dinsdag 15 oktober 2013, 22:31
|
|
|
KRUIDNOTEN
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
Geplaatst: dinsdag 15 oktober 2013, 22:46
|
|
|
Laat ons ons volksfeest houden. We zijn in Nederland meestal zo ver dat we de hedendaagse Duitsers niet meer verantwoordelijk houden voor wat er in de oorlog is gebeurd. Terecht want alle schuldigen zijn dood of oud en bijna overleden. Met name Surinamers raken niet uitgepraat over het onrecht van de slavernij. Dat was ook aan alle kanten fout maar niemand in Nederland die nu nog leeft is daar verantwoordelijk voor. Niemand hoeft zich dus ook schuldig te voelen. Kinderen van NSB-ers zijn onschuldig en dat geldt in een breder verband ook. Ik vind dat dit gezeur op moet houden en we vieren gewoon Sinterklaas met veel zwarte Pieten en die Quinsy weet ik veel stoppen we overdrachtelijk in de zak met haar uiting van superioriteit naar sint-en-piet-liefhebbers toe. Ik voel me persoonlijk niet schuldig over de slavernij en laat me ook niet in de verdediging daarover drukken.
Thomas, er gaat al genoeg leuks naar de Filistijnen
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op dinsdag 15 oktober 2013, 23:52
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: dinsdag 15 oktober 2013, 23:15
|
|
|
Het grappige is hier dan weer dat de smurven bij het quoten smurfen zijn geworden en dat in de originele tekst er nog steeds een v staat.
Laatst aangepast door
|
JOL252
|
op dinsdag 15 oktober 2013, 23:15
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PIETER619
|
|
Geplaatst: woensdag 16 oktober 2013, 00:21
|
|
|
Door misverstanden zijn complete oorlogen ontstaan. Welke gekleurde medemensen uit Suriname heten er vroeger Piet of Pieter? De hulpen van Sinterklaas zijn zwart doodat ze door de schoorsteen moesten om de pakjes te brengen en aangezien de kachel soms ook nog brande, werden ze dus niet alleen van het roet zwart, maar ook nog weleens wat zwart geblakerd.
Kortom men moet per direct ophouden net zeuren dat Sinterklaasfeest niet meer met zwarte Pieten gevierd mag worden, want sinte Piet en zwarte Klaas bestaan niet, of het zou sint Pieter in Grou moeten zijn, daar vieren ze dus sint Pieter in februari ipv Sinterklaasfeest.
Resume, witte Piet (hulpje Sinterklaas) werd zwarte Piet doordat die schoorsteen racerij hem er uit liet zien als een turk (oeps ,sorry als ik dit niet mocht schrijven).
Ik heb echter wel een voordeel zou het feest worden afgeschaft, blijf wel cadeautjes krijgen op de dag voor sinterklaas zijn verjaardag, maar wanneer hij het wel viert.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANNA415
|
|
|