Auteur |
Bericht |
|
ANNA415
|
|
Geplaatst: vrijdag 18 oktober 2013, 20:45
|
|
|
PIETER619 schreef: | Wanneer komen de ander gaven tersprake, lijkt nu of alleen het bidden in tongen zaligmakend zou zijn en de rest van de gaven bijzaak.
We doen de Geest ernstig tekort door het alleen bij de tongentaal te houden. |
Zoals ik als zei, in Romeinen 12 staan een stuk 'simpelere' gaven
Laatst aangepast door
|
ANNA415
|
op vrijdag 18 oktober 2013, 20:45
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANNA415
|
|
Geplaatst: vrijdag 18 oktober 2013, 20:46
|
|
|
JOL252 schreef: | De straling is overdonderend.  |
Ik blaker er al zwart van
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: vrijdag 18 oktober 2013, 20:55
|
|
|
Ik zie je staan, dag in dag uit op dezelfde plek en ik kan het niet laten om je even aan te staren. Je weet het niet, maar je bent adembenemend mooi. Voor mij ben je een rustpunt, een stukje zekerheid. O ja, je huid is verweerd door weer en wind, je ben wat veranderd, de laatste maanden, Maar zijn we dat niet allemaal?. Je staat er en dat is voor mij genoeg.
Ik kijk naar je in verwondering, wil je op de foto zetten, als een blijvende herinnering, Alsof je niet op mijn netvlies gebrand staat... Alsof ik niet precies weet hoe je er uit ziet. Ik heb je zien veranderen en anderen met mij.
Als de novemberstormen opsteken, kun je dan loslaten waar je zo aan gehecht was, laten gaan wat zo bij jou hoort? Nakijken waar je niet zonder dacht te kunnen en besef je dat dit de enige manier is? De enige manier om een ander te worden, om te groeien en later op te bloeien.
Laat daarom los waar je zo aan gehecht was, zonder ben je beter af. Laat gaan wat zo bij je lijkt te horen, het is alleen maar ballast. Kijk na waar je niet zonder dacht te kunnen, zo blijf je wie je al was.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: vrijdag 18 oktober 2013, 20:56
|
|
|
Vrijdag 18 oktober, Hebreeën 1: 1-4; Jezus is Gods diepste woord.
Vanaf vandaag lezen we in een brief die geschreven is aan christenen die Hebreeën werden genoemd. Dat klinkt naar Abraham de Hebreeër. Daarmee zit je goed. Van de eerste lezers waren de meesten vertrouwd met het Oude Testament en het joodse geloof. De schrijver van deze brief is een voor ons onbekende apostel. Vroeger dacht men dat het Paules was, ook heeft men wel aan Barnabas gedacht. We weten het niet. Hij stelt zichzelf ook niet voor, groet niemand, maar steekt meteen van wal. Wat hij te zeggen heeft, zit hem hoog. Hij is ook erg begaan met zijn lezers. God heeft in de loop der geschiedenis al heel vaak gesproken, zegt hij. Op verlerlei wijzen. Maar nu de tijd naar zijn eind loopt, heeft God tot ons gesproken in zijn Zoon, Jezus Christus. In Jezus kruis en opstanding heeft God nu alles gezegd. Het laatste en diepste wat Hij zeggen wilde. Jezus is Gods definitieve boodschap aan ons adres. De tijd loopt nu dus af. Besef: er komt geen nieuwe boodschap meer van God. Jezus heeft de hoogste naam ontvangen. Hoger naam dan een van de engelen ooit ontvangen heeft. In Jezus licht zelfs iets op van het aangezicht van God zelf. ‘Wie Mij gezien heeft, heeft de Vader gezien’, zei Hij. Zo heeft God zelf het ons laten weten. We hebben dat niet zelf bedacht.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: vrijdag 18 oktober 2013, 20:57
|
|
|
ANNA415 schreef: | Ik blaker er al zwart van |
Volgens mij mag je volgend jaar niet meer mee doen ...
[url] http://mobiel.nu.nl/algemeen/3605451/organisaties-bereid-aanpassing-uiterlijk-zwarte-piet.html[/url]
Laatst aangepast door
|
JOL252
|
op maandag 9 december 2013, 17:50
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ROADY558
|
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE050
|
|
Geplaatst: vrijdag 18 oktober 2013, 22:03
|
|
|
Wat mij altijd zo opvalt in de Bijbel dat er erg vaak staat dat de Heilige Geest erg duidelijke ingevingen gaf, soms zelfs sprak en dus kan spreken. Tegen Ananias zelfs met naam en straatnaam en alles. Ananias wist dat hij naar Saulus moest gaan en wat hij moest doen. Wat vreemd dat dat nu zoveel minder is of zelfs helemaal niet meer voorkomt. Waar zou dat aan liggen of hoort deze vraagstelling in een ander topic.
Laatst aangepast door
|
ANNETTE050
|
op vrijdag 18 oktober 2013, 22:04
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOSEF872
|
|
Geplaatst: vrijdag 18 oktober 2013, 22:19
|
|
|
JOL252 schreef: | Nederig zijn is niet hetzelfde als je eigenwaarde ontkennen/niet te gaan staan in die kracht. Men verwart nogal eens zelfbewustzijn met hoogmoed. |
Ach Jol, ik ben maar een simpele jongen ik dacht wij moesten sterven aan ons oude natuur. Wat bedoel je in de goede zin met zelfbewustzijn? Hoe vertaal ik dat naar de nieuwe mens?
aljo
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ROELANDE345
|
|
Geplaatst: vrijdag 18 oktober 2013, 22:30
|
|
|
ANNETTE050 schreef: | Wat mij altijd zo opvalt in de Bijbel dat er erg vaak staat dat de Heilige Geest erg duidelijke ingevingen gaf, soms zelfs sprak en dus kan spreken. Tegen Ananias zelfs met naam en straatnaam en alles. Ananias wist dat hij naar Saulus moest gaan en wat hij moest doen. Wat vreemd dat dat nu zoveel minder is of zelfs helemaal niet meer voorkomt. Waar zou dat aan liggen of hoort deze vraagstelling in een ander topic. |
Ik denk dat het vaker voorkomt dan je denkt. Misschien is het probleem dat wij het niet verwachten en er dus geen acht meer op geven. Bij mij werkt het tenminste wel zo, als ik echt let op wat de Heilige Geest wil zeggen dan "hoor' ik ook wat. Niet letterlijk maar een innerlijke stem. Als ik er niet op let en druk ben met van alles dan merk ik er ook niets van. Het zijn vaak kleine dingen maar soms ook iets dat duidelijk iets is wat ik niet kon weten zonder dat de Geest het me duidelijk maakte. Heb hier best wel veel voorbeelden van zal er twee geven: Iemand is haar zilveren armband kwijt, het is een aandenken aan haar kinderen. Het hele huis ie al op zn kop geweest nergens te vinden. Ik bid kort of God me wil laten zien waar het is. En meteen" zie" ik dat het in de rechterzak van een zwart colbertje zit. Aangezien ze maar 1 zo'n colbertje had was dit makkelijk te vinden. Mijn schoondochter is voor de tweede keer zwanger en bijna uitgerekent In een droom laat de Geest mij zien dat het kindje niet op de normale weg geboren kan worden er zit iets voor de baarmoedermond. Ik neem alleen mijn zoon in vertrouwen en hij vind het moelijk om dit te geloven. Wel beloofd hij dat hij enorm veel stampij zal maken als er ook maar enige indicatie is dat het niet goed gaat. Dit doet hij en red daarmee het leven van zijn kindje. Morgen wordt hij 2 God zij dank 
Hij is de zelfde gister heden en tot in eeuwigheid
Laatst aangepast door
|
ROELANDE345
|
op vrijdag 18 oktober 2013, 22:32
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOSEF872
|
|
Geplaatst: vrijdag 18 oktober 2013, 22:34
|
|
|
Ik wil toch nog wat kwijt over vergeven. Vergeven is niet zeggen tegen de ander dat je het eigenlijk wel ok vond/vind. Maar je maakt je los door de persoon te vergeven. Door te vergeven heeft de "dader" geen houvast meer in mijn leven. Een getuigenis van een moeder en dochter die ruzie hadden gekregen. De moeder weigerde de dochter te vergeven en was ernstig ziek(demonie) toen de moeder de dochter oprecht vergeven had was ze onmiddellijk gezond. Vergeving is goed voor ons.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ROELANDE345
|
|
Geplaatst: vrijdag 18 oktober 2013, 22:35
|
|
|
heb het zo druk gehad wist niet dat je zoveel op een dag kon doen. O.a. drie clienten in de loop van de dag van de grond geraapt. Maar ook mijn zegen gegeven aan een a.s schoonzoon(dat ze dat nog doen tegenwoordig de hand van je dochter vragen) Het aanzoek komt volgende week in Rome En nu nu pas ik op een kleinzoon
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ROELANDE345
|
|
Geplaatst: vrijdag 18 oktober 2013, 22:37
|
|
|
JOSEF872 schreef: | Ik wil toch nog wat kwijt over vergeven. Vergeven is niet zeggen tegen de ander dat je het eigenlijk wel ok vond/vind. Maar je maakt je los door de persoon te vergeven. Door te vergeven heeft de "dader" geen houvast meer in mijn leven. Een getuigenis van een moeder en dochter die ruzie hadden gekregen. De moeder weigerde de dochter te vergeven en was ernstig ziek(demonie) toen de moeder de dochter oprecht vergeven had was ze onmiddellijk gezond. Vergeving is goed voor ons. |
zeker weten het laat de ander als het ware uit de gevvangenis en voorkomt dat je er zelf inkomt. Het is gewoon heelgezond voor je
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: vrijdag 18 oktober 2013, 23:03
|
|
|
Ik denk dat bepaalde lieden wat tijd te veel hebben en niet zoveel respect voor tradities van Nederland... beetje jammer.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ROADY558
|
|
Geplaatst: vrijdag 18 oktober 2013, 23:28
|
|
|
Klein beetje jammer inderdaad.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ROADY558
|
|
Geplaatst: vrijdag 18 oktober 2013, 23:43
|
|
|
Bijzonder. Dank je wel voor het delen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOSEF872
|
|
Geplaatst: zaterdag 19 oktober 2013, 00:25
|
|
|
Sorry maar ik dacht dat er een moderator is bij het forum. Ik vind dit zeer ernstig hoe hier om gegaan wirdt met een ernstig onderwerp als de H.geest. Roady! Ga jij praten over tongen in de seksuele zin? Ik laat dit topic sluiten en zal voorlopig niet meer mee doen aan jullie onzinnigheid.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PIETER619
|
|
Geplaatst: zaterdag 19 oktober 2013, 00:47
|
|
|
JOSEF872 schreef: | Sorry maar ik dacht dat er een moderator is bij het forum. Ik vind dit zeer ernstig hoe hier om gegaan wirdt met een ernstig onderwerp als de H.geest. Roady! Ga jij praten over tongen in de seksuele zin? Ik laat dit topic sluiten en zal voorlopig niet meer mee doen aan jullie onzinnigheid. |
Komen nu vele termen in mij op, en de zaak sluiten hoef tal helemaal niet. Maar helaas, is goed lezen en grote gebod in jou reactie niet van toepassing en eigenlijk je reactie wel een beetje hypocriet.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: zaterdag 19 oktober 2013, 00:57
|
|
|
De sleutel tot succes weet ik niet, maar de garantie voor mislukken is om het iedereen naar de zin te willen maken.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PIETER619
|
|
Geplaatst: zaterdag 19 oktober 2013, 01:08
|
|
|
ROADY558 schreef: | Ik geloof niet dat we de Geest tekort kunnen doen, aangezien Hij vol is in Zichzelf. Hoogstens doen we onszelf tekort. |
Als Jezus ons zijn Geest geeft en die dus aan het werk wil en ons wil gebruiken om door Zijn gaven, ons wil gaan gebruiken om het werk waar Jezus mee bezig was, voort te zetten, doen we niet alleen osn zelf maar terdege ook de Geest tekort. Mede omdat wij hetvaak beter weten, staat dat juist de goede werken van de Geest in de weg.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOSEF872
|
|
Geplaatst: zaterdag 19 oktober 2013, 01:24
|
|
|
ROADY558 schreef: | Kijk, als je bidt in tongen, is dat een gave van de Geest.
Maar wat is het als je bidt tijdens het tongen??
 |
Deze reactie pieter Kijk uit als iemands reactie hypocriet noemt. Bidden tijdens het tongen?! Ik ben niet gek! Ongelovelijk
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
NATASCHA642
|
|
Geplaatst: zaterdag 19 oktober 2013, 06:04
|
|
|
ZEELAND736 schreef: | Oeps...was het woord...BESCHADIGING!!! |
Moet je ruim zien beschaving , je bent geschaafd door iets,
En dus kan dat een beschadiging zijn.
Maar begrijp dat het zeer doet want je schreeuwt naar me
Ieder mens maakt weleens een vautje toch ... ben niet volmaakt
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANNA415
|
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: zaterdag 19 oktober 2013, 06:41
|
|
|
JOSEF872 schreef: | Sorry maar ik dacht dat er een moderator is bij het forum. Ik vind dit zeer ernstig hoe hier om gegaan wirdt met een ernstig onderwerp als de H.geest. Roady! Ga jij praten over tongen in de seksuele zin? Ik laat dit topic sluiten en zal voorlopig niet meer mee doen aan jullie onzinnigheid. |
We waren alweer on topic hoor. Denk jij dat een kwinkslag of logische woordspeling bij dit onderwerp dus verboden is?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JANS221
|
|
Geplaatst: zaterdag 19 oktober 2013, 08:43
|
|
|
JOL252 schreef: | We waren alweer on topic hoor. Denk jij dat een kwinkslag of logische woordspeling bij dit onderwerp dus verboden is? |
Ik vond het ook wel geestig!
Maar goed, verder maar on-topic dan.............
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: zaterdag 19 oktober 2013, 09:34
|
|
|
ZEELAND736 schreef: | De sleutel tot succes weet ik niet, maar de garantie voor mislukken is om het iedereen naar de zin te willen maken. |
Dat vind ik een hele goede 'kreet' Zeeland!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: zaterdag 19 oktober 2013, 09:35
|
|
|
NATASCHA642 schreef: | Moet je ruim zien beschaving , je bent geschaafd door iets,
En dus kan dat een beschadiging zijn.
Maar begrijp dat het zeer doet want je schreeuwt naar me
Ieder mens maakt weleens een vautje toch ... ben niet volmaakt |
Nee hoor Natas...ik begreep dat het een foutje was... Schreeuwen deed ik niet ... Ik heb alleen een akelige gewoonte om uitroeptekens achter zinnen te zetten.. Vanaf vandaag neem ik het initiatief.....(om nog een beetje ontopic te blijven) dat ik daar op ga letten en niet meer ga doen...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: zaterdag 19 oktober 2013, 09:42
|
|
|
Heerlijk toch...om juist van deze mensen te horen..dat ze er absoluut geen moeite mee hebben... Ik eet ook gewoon mijn blanke vla...ja toch?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ROADY558
|
|
Geplaatst: zaterdag 19 oktober 2013, 09:48
|
|
|
JOSEF872 schreef: | Deze reactie pieter Kijk uit als iemands reactie hypocriet noemt. Bidden tijdens het tongen?! Ik ben niet gek! Ongelofelijk |
Josef,
Weet je, het was als woordgrapje bedoeld. Maar ik meen serieus dat er nog waarheid in zit ook. Als wedergeboren Christen heb jij ook hoop ik mogen ontdekken dat God en seksualiteit ALLES met elkaar te maken hebben. Sterker nog, Als een Christelijk stel gemeenschap heeft, is de Geest daar Zelf bij. Hij heeft het namelijk zelf uitgevonden. Heb je je dat wel 's gerealiseerd?? Of geloof jij dat de Geest dan even Zijn gezicht afwendt?? Dus maak je maar geen zorgen dat God mijn woordspeling kwalijk zal nemen. Ik ben daar in elk geval niet bang voor.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ROADY558
|
|
Geplaatst: zaterdag 19 oktober 2013, 09:55
|
|
|
Beste Josef, Het is niet mijn bedoeling geweest om jou of iemand anders te kwetsen. Ik begrijp dat jij niet de humor ervan kan inzien van een eenvoudig goordwrapje. Ik wil daar best rekening mee houden in dit topic dat in feite jouw topic is.
Aan de andere kant: til er niet zo zwaar aan. Prediker zegt niet voor niets: Wees niet te wijs, maar ook niet te dwaas.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ROADY558
|
|
Geplaatst: zaterdag 19 oktober 2013, 10:05
|
|
|
PIETER619 schreef: | Als Jezus ons zijn Geest geeft en die dus aan het werk wil en ons wil gebruiken om door Zijn gaven, ons wil gaan gebruiken om het werk waar Jezus mee bezig was, voort te zetten, doen we niet alleen osn zelf maar terdege ook de Geest tekort. Mede omdat wij hetvaak beter weten, staat dat juist de goede werken van de Geest in de weg. |
Ja ik snap je Pieter. God wil Zijn plan uitvoeren door ons heen. En dat kan in de mate waarin wij Hem daar in toelaten. Maar ik zie even niet in hoe we de Geest "tekort" zouden doen als we niet volmaakt in Zijn plan meegaan (wat overigens nooit zal gebeuren).
Maarre... ik ben ook nog steeds benieuwd naar de gaven die je zelf ontvangen hebt.
|
|
Naar boven |
|
|