ChristianMatch

Forum

welk boek lees jij momenteel?
Ga naar pagina Vorige 1 ... 5775 5776 5777 5778 5779 5780 5781 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Van alles wat
Auteur Bericht
PETRA373

BerichtGeplaatst: dinsdag 22 oktober 2013, 10:40

Seks zonder spijt van Paula rinehart.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA373

BerichtGeplaatst: dinsdag 22 oktober 2013, 10:44

Lekker niets, heb een warme piama aan en houd vandaag piama dag, lekker Es' de hele dag niets doen, met goed boek lui op de bank en alleen de hoognodige dingen doen
En geniet ervan Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ROELANDE345

BerichtGeplaatst: dinsdag 22 oktober 2013, 10:54

PETRA373 schreef:
Lekker niets, heb een warme piama aan en houd vandaag piama dag, lekker Es' de hele dag niets doen, met goed boek lui op de bank en alleen de hoognodige dingen doen

He doe dat meis je hebt het verdient
Naar boven

Auteur Bericht
ROELANDE345

BerichtGeplaatst: dinsdag 22 oktober 2013, 10:57

ROADY558 schreef:
Niet vreemd toch, dat wat je ziet als je om je heenkijkt?
Hoeveel mensen zoeken God nog?

Ook mensen die God ernstig zoeken en in Zijn nabijheid leven worden soms ziek Roady. En ondanks gebed om genezing sterven ze soms jong.
Wel kunnen deze mensen vaak een groot getuigenis zijn en een zegen voor velen ook of mischien juist door hun ziekte.

Laatst aangepast door
ROELANDE345
op dinsdag 22 oktober 2013, 11:28
Naar boven

Auteur Bericht
ROADY558

BerichtGeplaatst: dinsdag 22 oktober 2013, 11:16

PETRA373 schreef:

Goed bezig Petra Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ROADY558

BerichtGeplaatst: dinsdag 22 oktober 2013, 11:17

ROELANDE345 schreef:
Ook mensen die God ernstig zoeken en in Zijn nabijheid leven worden soms ziek Roady.

I know....
Naar boven

Auteur Bericht
FRANK363

BerichtGeplaatst: dinsdag 22 oktober 2013, 11:50

JOSEF872 schreef:
Daar ben ik het helemaal meeeens! Zelf getrouwd geweest met een christen die wel de "christelijke" dingen doet maar de bijbel niet altijd serieus neemt. Uit eindelijk breekt het daar op.
Tja, maar een belofte blijft een belofte. Je zweert trouw te zijn tot de dood je scheid. Dit is tegenwoordig met een paar extra kleine regeltjes: Ook als hij/zij vreemd, ik een andere man/vrouw vind waar ik meer van houd, en ga zo maar door. Je moet dingen uitzoeken VOOR je gaat trouwen, of je met die persoon samen wil zijn, of je samen KAN zijn. Daarvoor is toch het stadium van 'verkering'.
Ik vind het zelf niet verstandig om een relatie te hebben met een ongelovige, ik zal altijd blijven geloven wat anderen ook zeggen, maar ik heb vaak genoeg situaties gezien waarbij de gelovige geen vrijheid heeft om Gods weg te volgen aangezien zijn of haar partner dat niet toestaat en daar niet open voor staat. Waarom zal je dit risico aangaan?
Naar boven

Auteur Bericht
FRANK363

BerichtGeplaatst: dinsdag 22 oktober 2013, 12:01

Vet, het geen wat je ''volslank'' of dik maakt, is ten eerste niet goed voor je lichaam. Dus waarom zal je het zijn? Van eten houden en dit te veel doen is een veelvoorkomend probleem, net zoals dat we tegenwoordig alles zo makkelijk doen dat we niet veel bewegen om het vet kwijt te raken.
Ik ben ook niet dun, maar volslanke vrouwen trekt mij niet aan, aangezien ik niet aangetrokken ben om voor een merendeel vet te zien. ik vind mijn eigen buikje ook niet mooi, dusja waarom zal ik dat op een vrouw willen zien..
Hopelijk dat t niet te hard aankomt, ik moet zelf ook meer sporten, maar alsnog.
Naar boven

Auteur Bericht
FRANK363

BerichtGeplaatst: dinsdag 22 oktober 2013, 12:13

MANNA420 schreef:
Een vrouw met een mannelijk kapsel.

Mee eens.
Super kort haar, vind ik echt een afknapper bij vrouwen. Ook als vrouwen alleen maar over zichzelf praten. Zo lijkt het dat alles alleen om hen gaat, terwijl jij er ook nog bent.. :p
Naar boven

Auteur Bericht
FRANK363

BerichtGeplaatst: dinsdag 22 oktober 2013, 12:18

De doop staat beschreven en word beoefend door Jezus. Waar zie je in de bijbel dat Jezus bemoedigt om kinderdoop te doen? Waar zie je in de bijbel een persoon belijdenis doen? Dit is een punt wat ''verzonnen'' is door een gemeente, aangezien kinderkoop ook werd toegepast. Ik vind, hoe hard dit ook kan klinken, niet helemaal juist. Je eigen regels maken, je eigen perspectief op alles vinden en toepassen. Je hebt God en de bijbel als leidraad, niet je eigen hersens als het gaat om de kerk.
Dopen is meer dan een symbool.

Laatst aangepast door
FRANK363
op dinsdag 22 oktober 2013, 12:23
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252

BerichtGeplaatst: dinsdag 22 oktober 2013, 12:53

ROELANDE345 schreef:
Ook mensen die God ernstig zoeken en in Zijn nabijheid leven worden soms ziek Roady. En ondanks gebed om genezing sterven ze soms jong.
Wel kunnen deze mensen vaak een groot getuigenis zijn en een zegen voor velen ook of mischien juist door hun ziekte.

................................... amen...
Naar boven

Auteur Bericht
CHRISTIANMATCH
moderator

BerichtGeplaatst: dinsdag 22 oktober 2013, 12:56

ANNA415 schreef:
Waarom daalt het percentage beantwoorde mail, terwijl er geen onbeantwoorde mail bijkomt? Smiley die vol vragen zit

Het percentage beantwoorde mail wordt alleen berekend over mail die je de laatste 3 maanden hebt ontvangen.

Na 3 maanden verdwijnen oudere mails en past het percentage zich aan.

Redactie CM
Naar boven

Auteur Bericht
FRANK363

BerichtGeplaatst: dinsdag 22 oktober 2013, 13:00

Even kort hierover: er is een verschil in bidden voor zieken.
1. Het vragen of God het weg wil nemen.
2. Autoriteit nemen die God ons gegeven heeft en bevelen dat de ziekte en de boze weg zal gaan.
Nummer twee heeft al vele malen in mijn leven geholpen en wonderen gedaan met vrienden en familie. (afgelopen zondag nog een jongen van 6 jaar wiens oorpijn onmiddellijk verdween)
Naar boven

Auteur Bericht
FRANK363

BerichtGeplaatst: dinsdag 22 oktober 2013, 13:01

Je kan nummer 1 bijna zien als het vragen om een zwaard om mee te vechten, terwijl je al een zwaard in je hand hebt.

Laatst aangepast door
FRANK363
op dinsdag 22 oktober 2013, 13:02
Naar boven

Auteur Bericht
JANE410

BerichtGeplaatst: dinsdag 22 oktober 2013, 13:33

FRANK363 schreef:
De doop staat beschreven en word beoefend door Jezus. Waar zie je in de bijbel dat Jezus bemoedigt om kinderdoop te doen? Waar zie je in de bijbel een persoon belijdenis doen? Dit is een punt wat ''verzonnen'' is door een gemeente, aangezien kinderkoop ook werd toegepast. Ik vind, hoe hard dit ook kan klinken, niet helemaal juist. Je eigen regels maken, je eigen perspectief op alles vinden en toepassen. Je hebt God en de bijbel als leidraad, niet je eigen hersens als het gaat om de kerk.

Je hebt gelijk dat het niet in de bijbel staat Frank. Toen ik belijdenis deed voelde ik God zo dichtbij, zo aanwezig. God denkt zoveel groter dan wij, m.i. denkt God niet zo bekrompen als dat wij vaak doen en vind Hij het gewoon goed als je bewust een keuze voor hem maakt
Naar boven

Auteur Bericht
ROELANDE345

BerichtGeplaatst: dinsdag 22 oktober 2013, 13:35

FRANK363 schreef:
2. Autoriteit nemen die God ons gegeven heeft en bevelen dat de ziekte en de boze weg zal gaan.
Nummer twee heeft al vele malen in mijn leven geholpen en wonderen gedaan met vrienden en familie. (afgelopen zondag nog een jongen van 6 jaar wiens oorpijn onmiddellijk verdween)

Ja Frank ook bij nummer 2 is het soms zo dat de ziekte niet verdwijnt helaas.
Heb het meermalen van dichtbij meegemaakt dat mensen echt in geloof zo'n gebed baden. En toch ziek bleven en zelfs dood gingen tot hun eigen verbazing soms.
En heb ook bij nr 1 meegemaakt dat iemand onmiddelijk genas nadat er een vragend gebed uitgesproken was.
Het leven zit soms wat minder simpel in elkaar dan dat je zou willen
Naar boven

Auteur Bericht
FRANK363

BerichtGeplaatst: dinsdag 22 oktober 2013, 13:39

JANE410 schreef:
Je hebt gelijk dat het niet in de bijbel staat Frank. Toen ik belijdenis deed voelde ik God zo dichtbij, zo aanwezig. God denkt zoveel groter dan wij, m.i. denkt God niet zo bekrompen als dat wij vaak doen en vind Hij het gewoon goed als je bewust een keuze voor hem maakt
De keuze voor hem is niet en nooit slecht, maar het is naar mijn mening geen vervanging voor volwassen doop.
Naar boven

Auteur Bericht
SCHAPEKOP302

BerichtGeplaatst: dinsdag 22 oktober 2013, 17:37

Vorige week maandag werd mijn hand voor de 9e hand geopereerd en nu mag ik niks doen en mijn CMvrouw zorgt veel te goed voor mij Knipoog smiley.
We gaan straks naar Ikea om te shoppen.
Naar boven

Auteur Bericht
SCHAPEKOP302

BerichtGeplaatst: dinsdag 22 oktober 2013, 17:41

We zijn er weer als CM echtpaar.
We zijn bijna 1,5 jaar getrouwd en nog perfect.
Ik heb beetje heimwee naar bekende vrienden en vriendinnen Huilende smiley, smiley in tranen Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ROADY558

BerichtGeplaatst: dinsdag 22 oktober 2013, 17:51

FRANK363 schreef:

Mooi getuigenis!
Dank je wel voor het delen.
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252

BerichtGeplaatst: dinsdag 22 oktober 2013, 17:56

FRANK363 schreef:

Mooi... en assut niet gebeurt hebben we nog een 3... dat het altijd goed komt... op Zijn tijd zoals een (oud) cm-ster hier vele malen heeft gezegd.
Naar boven

Auteur Bericht
ROADY558

BerichtGeplaatst: dinsdag 22 oktober 2013, 18:07

Waarom geloven?
Omdat er scheiding is tussen God en mijzelf.
Ik zie Hem dus niet zomaar. Hij is "op een afstand", gescheiden door de zonde.

Door het horen, kwam ik tot geloven. En dat geloof werd van tijd tot tijd bevestigd door gevoel. En dit geloof brengt mij tot daden.

Hoe meer stappen ik durf te zetten in geloof, hoe meer God laat zien dat Hij te vertrouwen is.

Ik vind de bekende uitspraak van Jezus zo ontzettend krachtig:
"“Ik verzeker jullie: als iemand tegen die berg zegt: “Kom van je plaats en stort je in zee, ”en niet twijfelt in zijn hart, maar gelooft dat gebeuren zal wat hij zegt, dan zal het ook gebeuren. Daarom zeg ik jullie: alles waarom jullie bidden en vragen, geloof dat je het al ontvangen hebt, en je zult het krijgen.” (Mar. 11:23-24 NBV)"

en

"Het zal geschieden naar uw geloof" (Matt 8:13).

Het is dus inderdaad: eerst geloven, dan pas zien.

"Geloof" is ook een gave van de Geest (zie ander topic).
Naar boven

Auteur Bericht
SCHAPEKOP302

BerichtGeplaatst: dinsdag 22 oktober 2013, 18:22

We hebben nieuwe bankstel gekocht en dus beetje ruimer dan die ouwe.
Naar boven

Auteur Bericht
REGINA565

BerichtGeplaatst: dinsdag 22 oktober 2013, 18:37

JOSEF872 schreef:
@Regina ik neem aan dat het om 1 Petrus 1:3-12 ging? Inderdaad bemoedigend. De kunst is als er problemen komen niet in zelfmedeleiden te vervallen.. Maar toch de Heer te verwachten. Ook als het lang duurt.
@Roady ik ben het mij jou kijk in deze eens. Tja en wie kan Job bemoedigen? Wat doen wij als het noodlot ons treft? Of wat voor vriend zijn wij als een "Job" in ons leven strijd heeft en zich even niet zo makkelijk gedraagd.

Voor mensen die veel verdriet (door verlies) hebben in hun leven, schieten bemoedigende woorden vaak te kort. Dit is wat ik me in ene realiseerde toen Job ter sprake kwam.
In een dal van diepe duisternis is hooguit een klein stipje licht zichtbaar aan het einde van een lange tunnel...woorden schieten dan te kort. Een stil zwijgen en een omarming zeggen dan meer dan woorden.

Er komen wat woorden uit een lied in mijn gedachten: "Wij willen worden als Hij. Elkanders lasten dragen wij. Wie is er nederig en klein, die zal bij ons de grootste zijn." (Opwekking 268)
Naar boven

Auteur Bericht
JANE410

BerichtGeplaatst: dinsdag 22 oktober 2013, 19:21

http://vimeo.com/65287470

Het gaat om het filmpje, na enkele minuten

Haal ik de eindsprint wel?

Laatst aangepast door
JANE410
op dinsdag 22 oktober 2013, 19:21
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: dinsdag 22 oktober 2013, 20:29

Dinsdag 22 oktober, Hebreeën 4: 1-11; Geen avonddienst meer.

Dit is een heel prikkelende belofte. Zoals Jozua een het volk Israël binnenleidde in het land Kanaän waar het eindelijk rust vond na de lange omzwerving door de woestijn, zo mag het volk van God er zeker van zijn dat het onderweg is naar de eeuwige rust van de toekomst van God. ‘Eindelijk rust’, zullen wij een keer tegen elkaar zeggen.
Dat veronderstelt een leven met veel onrust en stress. Onrust over onzelf en onrust over God en zijn bedoelingen. Onrust en ongeduld in zo veel verschillende omstandigheden. Onrust kenmerkt zo’n beetje heel ons bestaan. Daarin spelen het kwaad en de zonde een grote rol. Maar zo zal het niet eindeloos blijven.
Er wacht voor het volk van God een sabbatsrust, zo troost de apostel ons vanuit de gevangenis. Er komt een zondag zonder avonddienst. De dingen komen op hun plek. De tranen worden afgewist. En eindelijk zullen we op adem komen. Dat danken we aan Jezus die ons het Koningkrijk van de Vader binnenleidt.
Maar dan moeten wij nu wel wakker blijven. Het evangelie wil geloofd en gehoorzaamd worden! ‘Horen jullie vandaag zijn stem, wees dan niet koppig’, citeert de apostel. Je grijpt er anders nog helemaal naast. Maar voor wie alles weleens te veel wordt, wees getroost en houd moed. Allen die de verschijning van Christus lief hebben gekregen, wacht een eeuwig sabbatsrust van God.
Naar boven

Auteur Bericht
ANTA961

BerichtGeplaatst: dinsdag 22 oktober 2013, 20:36

JANE410 schreef:
http://vimeo.com/65287470

Het gaat om het filmpje, na enkele minuten

Haal ik de eindsprint wel?

ik heb deze wel eens eerder gezien, en op de een of andere manier raakt het me zo dat ik er steeds bij zit te snotteren...
Naar boven

Auteur Bericht
ANNA415

BerichtGeplaatst: dinsdag 22 oktober 2013, 20:53

CHRISTIANMATCH schreef:
Het percentage beantwoorde mail wordt alleen berekend over mail die je de laatste 3 maanden hebt ontvangen.

Na 3 maanden verdwijnen oudere mails en past het percentage zich aan.

Redactie CM

Ik hoef van de VN toch Sinterklaas niet meer te helpen met beantwoorden van de kindervragen, dan zal ik eens in de drie maanden oude mail neuzen... Clown smiley Engeltje smiley
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA373

BerichtGeplaatst: dinsdag 22 oktober 2013, 21:00

SCHAPEKOP302 schreef:
We zijn er weer als CM echtpaar.
We zijn bijna 1,5 jaar getrouwd en nog perfect.
Ik heb beetje heimwee naar bekende vrienden en vriendinnen Huilende smiley, smiley in tranen Knipoog smiley

Geweldig anderhalf jaar getrouwd en nog perfect Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ANNA415

BerichtGeplaatst: dinsdag 22 oktober 2013, 21:01

FRANK363 schreef:

Ik vind het nogal wat om te zeggen dat Jezus de doop beoefend. Hij werd gedoopt met de doop van Johannes, een Joodse doop. Jezus heeft de doop zelf niet uitgevoerd.
Naar boven

ChristianMatch forum index » Van alles wat
Ga naar pagina Vorige 1 ... 5775 5776 5777 5778 5779 5780 5781 ... 6194 Volgende
Pagina 5778 van 6194