Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: zondag 27 oktober 2013, 16:34
|
|
|
Verkeerd.
Laatst aangepast door
|
MARIO216
|
op zondag 27 oktober 2013, 16:35
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: zondag 27 oktober 2013, 16:34
|
|
|
Zondag 27 oktober, Hebreeën 7: 1-10; Melchisedek.
Hopelijk is nu iedereen weer gemotiveerd goed te luisteren. Daarom gat de apostel nu wat dieper in op het hogepriesterschap van Jezus. Het ambt van hogepriester was het hoogste ambt van Israël. De hogepriester stond zo te zeggen het dichtst bij God. Moeten wij Jezus dus zoeken in de rij van Aäron en zijn opvolgers? Maar Jezus is een heel unieke hogepriester. Hij staat niet in de rij van Aäron. Als Hij al met iemand te vergelijken is, dan met de priester-koning Melchisedek. Die beetje geheimzinnige figuur die ineens even opduikt in Genesis 14. Zijn hele verschijning is daar omgeven van mysterie en goddelijke glans. Abraham merkte dat meteen. Hij gaf hem toen procent van de buit en liet zich ook door hem zegenen. Daarmee herkende Abraham in Melchisedek zijn meerdere, terwijl hijzelf toch de man van Gods belofte was. Melchisedek torende inderdaad hoog boven Abraham uit. Zijn verschijning is een profetie van Jezus. Net als Melchisedek is Jezus Priester en Koning tegelijk. Koning der gerechtigheid en Priester van de vrede. Als Abraham de aartsvader al voor Melchisedek boog en zich liet zegenen, hoeveel meer reden hebben wij dan te buigen voor Jezus, die God op dezelfde vreemde manier als Melchisedek op onze weg bracht. Hem behoort ons leven. Voor de volle honderd procent.
Laatst aangepast door
|
MARIO216
|
op zondag 27 oktober 2013, 16:35
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: zondag 27 oktober 2013, 17:51
|
|
|
Niet gehuilde tranen vermoeien. Niet geuite kwaadheid verkrampt.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ROADY558
|
|
Geplaatst: zondag 27 oktober 2013, 18:18
|
|
|
JANE410 schreef: | Het leven van een mens klaart op wanneer hij leert om voor de kleinste dingen te danken |
Dat is zo waar! En soms vergeet ik het nog wel 's. Dus bedankt dat je me eraan herinnerde Jane.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: zondag 27 oktober 2013, 18:37
|
|
|
ROADY558 schreef: | Dat is zo waar! En soms vergeet ik het nog wel 's. Dus bedankt dat je me eraan herinnerde Jane. |
Ja...zo waar...ook ik moet er meer aan denken... God leer mij danken...ook voor het ALLER-kleinste ding...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PETRA373
|
|
Geplaatst: zondag 27 oktober 2013, 18:46
|
|
|
ik had er ook al op willen reageren, zit de hele dag al aan die kreet van jane te denken, warom overheerst soms het negatieve, focus op blij en dankbaar zijn met de dingen die je wel hebt.
thanks jane.... voor me zelf had ik die kreet effe nodig.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ROADY558
|
|
Geplaatst: zondag 27 oktober 2013, 19:01
|
|
|
Een oud gezegde luidt:
Overal waar je energie in stopt, dat groeit.
Dus als ik m'n negatieve gedachten ga koesteren, en er heel veel over ga nadenken, dan groeit dat in mijn hoofd als een ballon. En zo voel ik me vervolgens ook.
Als ik de waarheid bedenk, dat is wat Gods Woord zegt, dan gaat dat groeien in mijn geest. Omdat waarheid vrij maakt, ga ik me na verloop van tijd dus..... vrijer voelen :)
Even inhakend hierop. Vanmorgen werd ik erg bepaald over het feit dat niet alleen gedachten dus invloed hebben op mijn leven, maar ook de woorden die ik zelf uitspreek. Woorden hebben macht, zegt de bijbel. God houdt mij als het ware aan mijn eigen woorden. Als ik de hele dag loop te tieren, te mopperen, te klagen, dan voel ik me aan het eind ook zo, overeenkomstig mijn eigen gezeur. Als ik me - soms met veel moeite - richt op Hem en wat Hij zegt in Zijn Woord, dan voel ik me overeenkomstig ook zo.
Conclusie: we moeten onze gedachten en woorden zorgvuldig uitkiezen. Als we daarin volhouden, zal God ons uiteindelijk bevrijden van een hoop negatieve zooi die we meezeulen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JANE410
|
|
Geplaatst: zondag 27 oktober 2013, 19:12
|
|
|
Ja, eerlijk gezegd heb ik er ook wel moeite mee hoor. Zit met een best groot probleem zelf en dan kost het me soms zo`n moeite om te danken.
Ik probeer het dan wel, maar met het gevoel van meen ik het nu ook?
Dan hoop ik maar dat God dat begrijpt
Ja als gelovige worstel je toch heel wat af, maar er is altijd HOOP en God heeft alles in zijn hand. Die troost daar kan ik dan weer mee verder
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JANE410
|
|
Geplaatst: zondag 27 oktober 2013, 19:17
|
|
|
[quote=ROADY558Conclusie: we moeten onze gedachten en woorden zorgvuldig uitkiezen. Als we daarin volhouden, zal God ons uiteindelijk bevrijden van een hoop negatieve zooi die we meezeulen.[/quote]
Mooi gesproken Roady, ik herken dat maar al te goed dat negatieve dat zo kan overheersen.
Die negatieve zooi wil ik ook graag vanaf. Ik doe me best om daarin te volharden Geloven is geweldig mooi maar het is ook best hard werken
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ROADY558
|
|
Geplaatst: zondag 27 oktober 2013, 19:40
|
|
|
Dat herken ik helemaal: dat je bij dat danken of bidden niets voelt.
Maar dat is het mooie van de beloften van God. We hoeven daar ook niets bij te voelen. Gevoel is altijd het gevolg van wat we doen. Het komt er als het ware achteraan.
Ja het is soms keihard werken, maar het zal de moeite waard zijn als we erin volharden om het goede te blijven doen.
Ik hoop dat je je probleem met iemand kunt delen en er samen voor kunt bidden Jane. Daar zit zo ongelofelijk veel kracht in: Samen bidden.
Heel veel zegen gewenst.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JACQUELIN266
|
|
Geplaatst: zondag 27 oktober 2013, 19:45
|
|
|
Hi, als je zonder directe reden lieve aandacht krijgt. Een kus, ´schat´... dus waardering en goed luisteren
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PETRA373
|
|
Geplaatst: zondag 27 oktober 2013, 22:20
|
|
|
woorden..... jezus werd 40 dagen in de woestijn verzocht, hoe weerstond hij hem??? met de woorden van God wanneer ik me na beneden trek, met negatieve gedachten, of door negatieve dingen, of door de aanklager, leer ik steeds vaker dat wanneer ik de woorden van God er tegenover zet. Dingen veranderen. petra die inmiddels weer heel blij is en dankbaar
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: zondag 27 oktober 2013, 22:35
|
|
|
Kreet van de week:
En zo kwam alles weer op zijn pootjes terecht.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: maandag 28 oktober 2013, 00:09
|
|
|
Storm op komst... Best gevaarlijk voor hen die echt de weg op moeten... En toch....ik wil zo graag het water zien....de storm voelen...
Even overwegen...of het slim is...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ROELANDE345
|
|
Geplaatst: maandag 28 oktober 2013, 00:16
|
|
|
ZEELAND736 schreef: | Storm op komst... Best gevaarlijk voor hen die echt de weg op moeten... En toch....ik wil zo graag het water zien....de storm voelen...
Even overwegen...of het slim is... |
oh ik wou dat ik met je mee kon de zee zien
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HARALD940
|
|
Geplaatst: maandag 28 oktober 2013, 00:35
|
|
|
Quote: | Thomas Wellicht zou de volwassendoop als ritueel na belijdenis moeten worden overwogen. Maar dat dit niet snel zal gebeuren, zie ik ook wel. |
Thomas, hiervoor is de belijdenis waarbij je je eigen kinderdoop bevestigd, een nieuwe doop is enkel een herhaling, de belijdenis is juist jou bevestiging voor God wat je als kind het teken van de doop voor God ondergaan hebt.
JOSEF872 schreef: | Volgens Lucas. Werd Jezus van Nazareth op de achtste dag besneden en toen de dagen van de reiniging volgens de wet van Mozes volbracht werden in de tempel gebracht om Hem aan de Heer(God) voor te stellen (Dit heet opdragen) en op zijn dertigste gedoopt. Dit was de doop van bekering door Johannes de Doper. Johannes was van mening dat Jezus dit niet nodig had. Terecht, maar toch deed Jezus dit om de gerechtigheid. |
Bedenk wel, de doop van Johannes was niet dezelfde doop, en de doop van Jezus was niet echt een doop, maar een reiniging ter inzegening voor het werk van Jezus. Pas daarna en na de verzoeking in de woestijn kon Jezus Zijn werk op aarde. Hij moest naast God ook in alles mens zijn, ook als hogepriester en profeet, Hij moest daarvoor ook als hogepriester en profeet volledig de Joodse wetten houden.
En voor de voor- en tegen-standen van kinderdoop en volwassendoop te onderzoeken, moet je eerst weten wat de reden is van de doop, waarom doen we het, waarom voeren we het uit. Het is een teken, en we maken een keuze, we hebben elk een eigen mening erover, maar gaat dat over de reden van de doop waarom we het doen?
Als de reden van de doop is om een verbond te sluiten met God, dan moet dat het uitgangspunt zijn van de discussie, al het andere is daaraan ondergeschikt.
Met de doop maken wij een verbond met God, maar met de doop maakt God ook een verbond met ons individueel, stuk voor stuk, kind voor kind, volwassene voor volwassene. elke keer, elke doop, hetzelfde verbond voor elke mens. En bij het maken van het verbond is God de initiator, niet de mens, God komt eerst naar de mens, en dan de mens naar God.
Als het verbond het belangrijkste is, is dan al de manier waarop de doop word uitgevoerd voor God belangrijk? Maakt het God uit of er voor het teken van het verbond 1 druppel, of 100 liter gebruikt word? Ik denk het niet, het gaat God om het verbond wat gesloten word, dat is voor Hem het belangrijkste. Want als de manier waarop er al toe doet, waarom vroeg God dan bij de besnijdenis maar om zo'n kleine ingreep bij de man(baby), bij een besnijdenis vloeit er nauwelijks bloed, terwijl onder de wet van God eigenlijk het kind ter dood gebracht had moeten worden vanwege zijn zondige aard, vond God een klein bloedoffer voldoende voor het verbond met Hem. Gelijk ook op de grote verzoendag waarop het doden en leegbloeden van 1 dier voldoende bloed was voor het hele volk (rund voor het priestergeslacht, de geit voor het volk), het bloed werd ook door de hogepriester besprenkeld op de ark.
En ook de kinderen horen bij Gods verbond, Petrus zegt dat ook in Hand 2:38, 39
Quote: | "Bekeert u en ieder van u late zich dopen op de naam van Jezus Christus, tot vergeving van uw zonden, en gij zult de gave van de Heilige Geest ontvangen. Want voor u is de belofte en voor uw kinderen en voor allen, die verre zijn, zovelen als de Heere, onze God, er toe roepen zal" | God wil ook de kinderen graag in Zijn verbond hebben, als God dat wil, wie zijn wij dan om Hem tegen te gaan. God heeft ze onder het oude verbond er ook onder het verbond gebracht, en ook die kinderen waren niet in staat om zelf ja te zeggen, net als de kinderen die gedoopt worden. Toch liet God dat toen toe, en Hij liet het niet alleen toe, hij schreef het zelf het volk voor, Hij gebood het hun om de kinderen te besnijden op de 8e dag. Het moest, het was verplicht. Zou God dan onder het nieuwe verbond daarmee gaan breken? Niet als hele gezinnen in het nieuwe testament gedoopt worden, er staat dan niet expliciet bij dat kinderen wel of niet gedoopt werden, maar een heel gezin bestaat uit meer dan volwassenen. Maar een kind weet nog niks, daarom staan ook de ouders met hun eigen verbond met God zelf garant voor de opvoeding in geloof van het kind door de ouders, zodat het later wanneer het kind volwassen is geworden zelf dat verbond wat God met het kind gemaakt heeft samen met de ouders van het kind, zelf voor God het verbond tussen God en hem/haar kan bekrachtigen met zijn/haar eigen woord.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: maandag 28 oktober 2013, 00:42
|
|
|
Wat mooi en duidelijk omschreven... Ben het hier helemaal mee eens...maar kan het vaak zo moeilijk verwoorden...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: maandag 28 oktober 2013, 02:37
|
|
|
Momenteel windstil, de bekende stilte voor de storm?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: maandag 28 oktober 2013, 07:36
|
|
|
JOL252 schreef: | Momenteel windstil, de bekende stilte voor de storm? |
Is hier nu half 8 in de morgen.. Inderdaad....zo is het stil...maar even daarna..flinke windstoten.... Als ik de berichten moet geloven tegen de middag aan de kust en in het midden van het land... Het oosten van het land schijnt er minder last van te hebben...
Voorzichtig op de weg!!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SCHAPEKOP302
|
|
Geplaatst: maandag 28 oktober 2013, 08:39
|
|
|
ZEELAND736 schreef: | Is hier nu half 8 in de morgen.. Inderdaad....zo is het stil...maar even daarna..flinke windstoten.... Als ik de berichten moet geloven tegen de middag aan de kust en in het midden van het land... Het oosten van het land schijnt er minder last van te hebben...
Voorzichtig op de weg!!! |
Ik blijf binnen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SCHAPEKOP302
|
|
Geplaatst: maandag 28 oktober 2013, 08:42
|
|
|
Grote kliko geleegd door de vuilniswagen en ik heb snel dit opgehaald en naar achtertuin gezet waar de wind niet bij kan. In dat hoekje is altijd windstil.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: maandag 28 oktober 2013, 09:10
|
|
|
Toegevoegd: 28 oktober 2013 - 07:01 uur
Door: Roland de Jong
MIDDELBURG - De weerswaarschuwing van het KNMI is nog een klasse verhoogd. Voor Zeeland geldt nu code rood. Er is een weeralarm afgekondigd. Het weerbureau heeft een weeralarm af als de weerssituatie gevaar dreigt op te leveren en aanleiding kan geven tot grote overlast of ontwrichting van de samenleving. De reden van het nu afkondigde alarm is de zware tot zeer zware windstoten waarmee met name de kustprovincies te maken hebben.
Vanaf 08.00 uur tot en met de eerste helft van de middag komen er in het westen, midden en noorden van het land zeer zware windstoten voor van 100 tot 120 kilometer per uur. In het noordwestelijk kustgebied zelfs tot ruim 130 kilometer per uur. Elders in het land zijn zware windstoten mogelijk van 75 tot 100 kilometer per uur. In de loop van de middag neemt de wind vanuit het zuiden uit sterk in kracht af.
Bron: http://hvzeeland.nl/Nieuws/Item?nid=22976
Ik blijf ook maar even binnen...
Ben bekend met windstoten, nou je waait echt zó weg....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: maandag 28 oktober 2013, 10:30
|
|
|
JOL252 schreef: | Momenteel windstil, de bekende stilte voor de storm? |
Ja, daar moet je altijd mee uitkijken met die stiltes voor de storm, bij elke stilte op je hoede zijn, zeg maar.
S. Gaat nog ff op de bank met het dekbed, *grieperig* en keelpijn, nog een Zegen dat dat dus kan, heerlijk op de bank.....
Fijne dag iedereen!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JANE410
|
|
Geplaatst: maandag 28 oktober 2013, 11:05
|
|
|
SHANITA130 schreef: | Ja, daar moet je altijd mee uitkijken met die stiltes voor de storm, bij elke stilte op je hoede zijn, zeg maar.
S. Gaat nog ff op de bank met het dekbed, *grieperig* en keelpijn, nog een Zegen dat dat dus kan, heerlijk op de bank.....
Fijne dag iedereen! |
Nou blijf dan maar lekker op de bank Shanita, kan je ook niet wegwaaien zoals je hierboven beschreef en beterschap
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JANE410
|
|
Geplaatst: maandag 28 oktober 2013, 11:13
|
|
|
HARALD940 schreef: | Thomas, hiervoor is de belijdenis waarbij je je eigen kinderdoop bevestigd, een nieuwe doop is enkel een herhaling, de belijdenis is juist jou bevestiging voor God wat je als kind het teken van de doop voor God ondergaan hebt.
Bedenk wel, de doop van Johannes was niet dezelfde doop, en de doop van Jezus was niet echt een doop, maar een reiniging ter inzegening voor het werk van Jezus. Pas daarna en na de verzoeking in de woestijn kon Jezus Zijn werk op aarde. Hij moest naast God ook in alles mens zijn, ook als hogepriester en profeet, Hij moest daarvoor ook als hogepriester en profeet volledig de Joodse wetten houden.
En voor de voor- en tegen-standen van kinderdoop en volwassendoop te onderzoeken, moet je eerst weten wat de reden is van de doop, waarom doen we het, waarom voeren we het uit. Het is een teken, en we maken een keuze, we hebben elk een eigen mening erover, maar gaat dat over de reden van de doop waarom we het doen?
Als de reden van de doop is om een verbond te sluiten met God, dan moet dat het uitgangspunt zijn van de discussie, al het andere is daaraan ondergeschikt.
Met de doop maken wij een verbond met God, maar met de doop maakt God ook een verbond met ons individueel, stuk voor stuk, kind voor kind, volwassene voor volwassene. elke keer, elke doop, hetzelfde verbond voor elke mens. En bij het maken van het verbond is God de initiator, niet de mens, God komt eerst naar de mens, en dan de mens naar God. Als het verbond het belangrijkste is, is dan al de manier waarop de doop word uitgevoerd voor God belangrijk? Maakt het God uit of er voor het teken van het verbond 1 druppel, of 100 liter gebruikt word? Ik denk het niet, het gaat God om het verbond wat gesloten word, dat is voor Hem het belangrijkste. Want als de manier waarop er al toe doet, waarom vroeg God dan bij de besnijdenis maar om zo'n kleine ingreep bij de man(baby), bij een besnijdenis vloeit er nauwelijks bloed, terwijl onder de wet van God eigenlijk het kind ter dood gebracht had moeten worden vanwege zijn zondige aard, vond God een klein bloedoffer voldoende voor het verbond met Hem. Gelijk ook op de grote verzoendag waarop het doden en leegbloeden van 1 dier voldoende bloed was voor het hele volk (rund voor het priestergeslacht, de geit voor het volk), het bloed werd ook door de hogepriester besprenkeld op de ark.
En ook de kinderen horen bij Gods verbond, Petrus zegt dat ook in Hand 2:38, 39
God wil ook de kinderen graag in Zijn verbond hebben, als God dat wil, wie zijn wij dan om Hem tegen te gaan. God heeft ze onder het oude verbond er ook onder het verbond gebracht, en ook die kinderen waren niet in staat om zelf ja te zeggen, net als de kinderen die gedoopt worden. Toch liet God dat toen toe, en Hij liet het niet alleen toe, hij schreef het zelf het volk voor, Hij gebood het hun om de kinderen te besnijden op de 8e dag. Het moest, het was verplicht. Zou God dan onder het nieuwe verbond daarmee gaan breken? Niet als hele gezinnen in het nieuwe testament gedoopt worden, er staat dan niet expliciet bij dat kinderen wel of niet gedoopt werden, maar een heel gezin bestaat uit meer dan volwassenen. Maar een kind weet nog niks, daarom staan ook de ouders met hun eigen verbond met God zelf garant voor de opvoeding in geloof van het kind door de ouders, zodat het later wanneer het kind volwassen is geworden zelf dat verbond wat God met het kind gemaakt heeft samen met de ouders van het kind, zelf voor God het verbond tussen God en hem/haar kan bekrachtigen met zijn/haar eigen woord. |
Mooi geschreven Harald en vooral de zin dat God naar ons toekomt en niet andersom
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: maandag 28 oktober 2013, 11:44
|
|
|
SCHAPEKOP302 schreef: | Ik blijf binnen.  |
Sommige mensen...MOETEN wel naar buiten...!!
De eerste boom gezien die verkeerd is gevallen... Arm autootje!!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JANE410
|
|
Geplaatst: maandag 28 oktober 2013, 11:57
|
|
|
Al twee doden in Amsterdam door de storm, ze kwamen onder een boom terecht.
Hier valt het erg mee in Ede, je kan gewoon fietsen en de zon breekt ook steeds door
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JANE410
|
|
Geplaatst: maandag 28 oktober 2013, 13:51
|
|
|
Nou, ik was het niet van plan naar de tandarts , maar het moet wel
Kom ik ooit nog van die man af??????????
Ging voor het eerst naar een nieuwe en dan ben ik zooooo gespannen maar het viel wel mee.
De stoel was appelgroen, mooie stoel dus ik ga volgende week maar terug voor behandeling
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
Geplaatst: maandag 28 oktober 2013, 14:06
|
|
|
Het neemt hier af, nu hopen dat bussen en treinen snel weer gaan rijden, alles ligt/lag plat in Friesland en ook in het overgrote deel van Groningen.
Thomas
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op maandag 28 oktober 2013, 14:07
|
|
Naar boven |
|
|
|