Auteur |
Bericht |
|
ANNA415
|
|
Geplaatst: zaterdag 2 november 2013, 07:59
|
|
|
MOTORMUIS997 schreef: | HARRY, ANTA en JOLANDA, ik zie dat dit de enige zaterdag is die ik kan in november Kunnen jullie evt. ook op een vrijdagavond? Bijvoorbeeld: 22 november of 29 november? Jolanda kan de 23e nl. niet, maar vindt het wel leuk om met ons mee te gaan... Ik hoor graag van jullie |
Ik kan tot nu toe alle dagen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SCHAPEKOP302
|
|
Geplaatst: zaterdag 2 november 2013, 09:20
|
|
|
Ik ben nog maar net wakker en ontbijt gegeten. Straks ga ik naar de verkoping van ons kerk.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANTA961
|
|
Geplaatst: zaterdag 2 november 2013, 09:47
|
|
|
ANNA415 schreef: | Ik kan tot nu toe alle dagen  |
Ik heb ook nog niet zo'n volle agenda. Ik kan ook alle genoemde data...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANTA961
|
|
Geplaatst: zaterdag 2 november 2013, 09:51
|
|
|
Helaas moet het vandaag een echte schoonmaakdag gaan worden.
Maar wat zal ik me vanavond voldaan voelen! Tenminste, daar denk ik nu maar steeds aan om mezelf op te peppen...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: zaterdag 2 november 2013, 11:40
|
|
|
ANTA961 schreef: | Helaas moet het vandaag een echte schoonmaakdag gaan worden.
Maar wat zal ik me vanavond voldaan voelen! Tenminste, daar denk ik nu maar steeds aan om mezelf op te peppen... |
Ik ken dat....maar inderdaad dan s''avonds rondkijken met een voldaan gevoel...das heerlijk!!! En dan zitten...relaxen...en niets meer doen wat MOET... Ik ga ook proberen dat gevoel te verkrijgen voor vanavond...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANTA961
|
|
Geplaatst: zaterdag 2 november 2013, 11:59
|
|
|
ZEELAND736 schreef: | Ik ken dat....maar inderdaad dan s''avonds rondkijken met een voldaan gevoel...das heerlijk!!! En dan zitten...relaxen...en niets meer doen wat MOET... Ik ga ook proberen dat gevoel te verkrijgen voor vanavond... |
Succes dan maar... En ik zal aan je denken als ik vanavond zit te genieten....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JANE410
|
|
Geplaatst: zaterdag 2 november 2013, 13:42
|
|
|
[quote=HARALD940]Met je doop belijd je onder andere inderdaad een nieuwe schepping in Christus.
verwijderd
Laatst aangepast door
|
JANE410
|
op zondag 3 november 2013, 21:51
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: zaterdag 2 november 2013, 14:20
|
|
|
Dat de buurman alles voor het huis heeft aangeveegd....terwijl ik dat best zelf kan...maar wat ik wel heel lief vind... In ruil...zeem ik altijd zijn ramen mee... Heerlijk als dat zo kan...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: zaterdag 2 november 2013, 14:40
|
|
|
Winterjas...
soms moet dat.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HARRY929
|
|
Geplaatst: zaterdag 2 november 2013, 17:05
|
|
|
MOTORMUIS997 schreef: | HARRY, ANTA en JOLANDA, ik zie dat dit de enige zaterdag is die ik kan in november Kunnen jullie evt. ook op een vrijdagavond? Bijvoorbeeld: 22 november of 29 november? Jolanda kan de 23e nl. niet, maar vindt het wel leuk om met ons mee te gaan... Ik hoor graag van jullie |
Hoi hoi
Ik kan ook op 22 en 29 nov. Ik begin al trek te krijgen eigenlijk ha ha
Groetjes Harry
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JANS221
|
|
Geplaatst: zaterdag 2 november 2013, 17:10
|
|
|
Fauré - Requiem op. 48 - Philippe Herreweghe
http://www.youtube.com/watch?v=qiT0NC750xQ
Fauré: "Alles wat ik kon opbrengen op religieus gebied heb ik in het Requiem gestopt, wat bovendien het stuk domineert van begin tot eind met een groots humaan gevoel van het geloof in de eeuwige rust"
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PETRA373
|
|
Geplaatst: zaterdag 2 november 2013, 19:59
|
|
|
God liet me laatst iets heel duidelijk inzien, wat ik graag met jullie wil delen. Voor wie er mischien wat aan heeft. Zelf proberende een goede cristen te zijn, worstel ik me soms door het leven heen met God. Nog steeds worstel ik wel eens tegen verleidingen, waarna ik altijd weer terug kom na God met zijn geboden ,die er vooral zijn volgens mij om ons te beschermen. De tegenstander blijft een misleider, presenteert met misleiding zijn deuren...... open je de deur, stap je geestelijk in zijn valkuil. En soms zien die deuren er zo mooi uit. God gaf me de vergelijking met me eigen huis: Je komt binnen en denkt leuk, gezellig, knus huis. De leuke dingen overheersen waardoor je heel makkelijk de mindere dingen niet ziet zoals, een open gebroken meterkast deur en de trap die er echt niet uitziet. Maar dan ga je verder in huis: Na boven de trap op, daar word het al een beetje minder. wat roetvegen op de muur, trapleuning met zwarte plekken. vervolgens boven aangekomen, eh kille koude bedoeling, de omgeving voelt een beetje grauw aan. Ondanks wat leuke spullen, kan je niet meer camoufleren dat de muren kaal zijn, er een koude betonnen vloer is. vervolgens begin je soms een beetje roet te ruiken en verder lopend door me huis, is daar de laatste deur:sluis van dekens voor de zolder trap. Als je die open maakt kom je op een plek waar je niet wil wezen, het begint met de trap, die ligt vol met vezels en roet van het dak, het hekje bij de zolder trap en tadaaa: de gruwelijke waarheid: een zolder zwart... daarin staand, denk ik aan het vuur wat er was die me kinderen bijna vernietigde. Voor me gevoel als kind bestond de hel uit vuur, vlammen, mensen die er niet meer uit kunnen, geen weg terug. En ik haat me zolder zo als die nu is. er nu uitziet. Ik heb ene hekel aan brand met zijn verwoestende kracht, ineens snel en zeer vernietigend. Zo is het ook vaak ook wanneer we in ons leven een verkeerde deur openen, het lijkt leuk en dan: beetje bij beetje hoe verder we gaan, word het minder..... sommigge mensen merken het amper, grenzen worden verlegd, ze zien niet dat het grauwer en killer word. wennen er aan, weten niet beter na verloop van tijd. Tot dat de sluis word weggetrokken: welkom in de hel.... gelukkig is altijd jezus er nog, die wanneer we afdwalen als een schaapje verkeerd gelopen, verdwaald tussen de dorens of zo. Ons weer zoekt en ons veilig terug brengt naar de wei.
liefs voor iedereen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: zaterdag 2 november 2013, 21:50
|
|
|
Zaterdag 2 november; Hebreeën 9: 24-28; Eenmaal. Elk mens staat een keer aan de laatste grens. Eens slaat het uur van ons sterven. Dan roept God ons ter verantwoording voor zijn rechterstoel. Sterven en oordeel horen bij elkaar. De gedachte daaraan kan je soms heel somber maken. De diepte van het graf wordt voor een groot deel bepaald door de vraag hoe wij aankijken tegen het oordeel van God. ‘Dat houdt me al heel lang bezig’, zeg je misschien. ‘Vertel mij liever: hoe kom ik erdoorheen?’ Daarover lezen wij vandaag. Het ‘eens’ of ‘eenmaal’ van ons sterven komt in een troostvol licht te staan, als wij denken aan het ‘eenmaal’ van Jezus sterven. Want eenmaal is Jezus verschenen, om eens en voorgoed de schuld te dragen en ons oordeel te boeten. Aan dat woordje ‘eenmaal’ hecht de apostel duidelijk heel erg. Terecht. Want het offer dat Jezus eenmaal bracht op Golgota is beslissend voor het eenmaal dat wij aan de laatste grens staan. Hoe het aan de andere kant is? De apostel zegt dat al sinds Golgota Jezus met dit gebrachte offer van zijn leven op ons wacht in het hemels heiligdom van God. Vertrouwen we op Hem, dan mogen wij Hem tegemoet gaan als onze Redder. Onze Rechter zal geen onbekende zijn. Daarom: vrees niet, geloof alleen! Zet eerst een streep onder het ‘eenmaal’ van Jezus, en het ‘eenmaal’ van ons sterven wordt de poort tot het leven.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: zondag 3 november 2013, 11:37
|
|
|
Hagel!
oh en onweer.
Laatst aangepast door
|
JOL252
|
op zondag 3 november 2013, 11:37
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
Geplaatst: zondag 3 november 2013, 12:18
|
|
|
Vandaag korrelhagel en dat is wel een bijzonder weersverschijnsel, het is een beetje als crush maar dan sterk verdund. Het kan wel heel koud aanvoelen want het bestaat een beetje uit een mengsel van ijs en water. Het is november he.
Thomas, houdt niet van november, grijs, koud, donker en nat.
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op zondag 3 november 2013, 12:19
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JANE410
|
|
Geplaatst: zondag 3 november 2013, 12:51
|
|
|
vandaag lekker zonnig en weinig wind, geen hagel zoals ik lees in de vorige berichten.
Fijn herfstweer en maar afwachten wat de rest van de dag gaat doen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANTA961
|
|
Geplaatst: zondag 3 november 2013, 14:27
|
|
|
Net in de kerk na de dienst de bijbelquiz gedaan... Poeh, poeh... Dat viel niet mee.
De rest van de dag maar aan het bijbellezen denk ik...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ROADY558
|
|
Geplaatst: zondag 3 november 2013, 14:35
|
|
|
THOMAS968 schreef: | Thomas, houdt niet van november, grijs, koud, donker en nat. |
Ideaal weer om een lichtje te zijn dus :)
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
STEENTJE178
|
|
Geplaatst: zondag 3 november 2013, 16:20
|
|
|
Heerlijk weer, lekker zacht, zonnetje erbij, wind is gaan liggen. Fijn zo (en dat in novembebrrrr
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
DIJKIE128
|
|
Geplaatst: zondag 3 november 2013, 16:23
|
|
|
Hey.. Het lijkt mij super om mee te gaan wokken maar in november zijn al mijn weekenden al vol. Een volgende keer ga ik dus graag mee (als ik kan natuurlijk ) Greetz Marjan
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANTA961
|
|
Geplaatst: zondag 3 november 2013, 16:45
|
|
|
STEENTJE178 schreef: | Heerlijk weer, lekker zacht, zonnetje erbij, wind is gaan liggen. Fijn zo (en dat in novembebrrrr  |
Het klinkt mij in de oren alsof jij niet in Nederland bent. Ik zit hier te kleumen onder mijn fleecedekentje terwijl het buiten regent...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: zondag 3 november 2013, 17:36
|
|
|
Zondag 3 november, Hebreeën 10: 1-18; Helemaal gaaf.
‘Is dit een kerk waar Jezus belangrijk is?’ vroeg op een zondagmorgen een mevrouw terwijl ze bij de deur een Liedboek een beetje aarzelend aannam. ‘Wees gerust’, zei de koster. ‘Dit is de P:KN, hier draait alles om Jezus!’ Niet iedereen komt op zondagmorgen meteen zo direct voor de dag. Velen hebben de laatste tijd juist de neiging te vragen: waarom altijd Jezus? Waarom niet ook Mohammed of Boeddha? Voor hen is dit dan een heel goede brief. Deze apostel kan haast niet ophouden je in te prenten dat Jezus met één offer voor altijd volmaakt heeft alleen die op Hem bouwen. Volmaakt in de zin van volkomen gaaf en dus niets meer op aan te merken. Zelfs niet door God. Dat kun je je niet voorstellen. Zo ongeveer alles van ons is onvolkomen. Ook ons geloof, onze omgang met God, onze dienst aan onze medemensen. Toch zegt de apostel hier: we zijn perfect in Christus! Door zijn ene offer aan het kruis. Daar gaat een heel sterke verzoenende en heiligende kracht uit. Vergeleken daarmee was de eredienst van Israël maar een bleke bedoening. Verhoogd aan Gods rechterhand, verricht Jezus nu in de hemel zijn priesterlijke dienst voor ons. Dus: is dit een kerk waar Jezus belangrijk is? Zeg nu zelf. Om Jezus gaat het. Alles is betaald. Alles is gaaf. Heer, wij danken U!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
UDO409
|
|
Geplaatst: zondag 3 november 2013, 18:11
|
|
|
De straten waren hier -letterlijk- schoon gewaaid en iedereen zat veilig en gezellig(?) naar zijn of haar televisietoestel te staren. Maar buiten was het droog en eigenlijk prima wandelweer.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
UDO409
|
|
Geplaatst: zondag 3 november 2013, 18:14
|
|
|
Er zit standaard op iedere p.c. (nou ja, wellicht niet als je een Apple hebt o.i.d.) een programmaatje dat luistert naar de naam PAINT. Daarmee kun je zeer eenvoudig foto's aanpassen. Kipeenvoudig!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
STEENTJE178
|
|
Geplaatst: zondag 3 november 2013, 18:49
|
|
|
ANTA961 schreef: | Het klinkt mij in de oren alsof jij niet in Nederland bent. Ik zit hier te kleumen onder mijn fleecedekentje terwijl het buiten regent... |
En toch ben ik echt nog steeds in Nederland.... Wens jou veel warmte toe!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
STEENTJE178
|
|
Geplaatst: zondag 3 november 2013, 19:02
|
|
|
ANNA415 schreef: | ja en het grote-sinterklaas-weet-alles-boek  |
Ohoh!! Dus nu weet jij alles!!  Kun je me dan ook ff vertellen welke "" Enige leuke mannen" er op CM zijn? 
(onderverdeeld in categorieën zou wel handig zijn: Holbewoners, Stratenmakers, etc. etc. )
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANTA961
|
|
Geplaatst: zondag 3 november 2013, 19:10
|
|
|
STEENTJE178 schreef: | En toch ben ik echt nog steeds in Nederland.... Wens jou veel warmte toe!!  |
dankjewel... de kachel draait op volle toeren...
fleecedeken is verwisseld voor fleecevest.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ROELANDE345
|
|
Geplaatst: zondag 3 november 2013, 19:16
|
|
|
Mooi Petra. En inderdaad heel herkenbaar Gods zegen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANNA415
|
|
Geplaatst: zondag 3 november 2013, 19:16
|
|
|
STEENTJE178 schreef: | Ohoh!! Dus nu weet jij alles!!  Kun je me dan ook ff vertellen welke "" Enige leuke mannen" er op CM zijn? 
(onderverdeeld in categorieën zou wel handig zijn: Holbewoners, Stratenmakers, etc. etc. ) |
Daar bemoeit Sint zich niet mee. Hij vindt het al lastig zat met welke kado's je voor vrouwen moet kopen, laat staan welke man ze leuk vinden. Maar om je te helpen heeft Sint elke man op CM zijn beroep laten invullen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
STEENTJE178
|
|
Geplaatst: zondag 3 november 2013, 19:32
|
|
|
ANNA415 schreef: | Daar bemoeit Sint zich niet mee. Hij vindt het al lastig zat met welke kado's je voor vrouwen moet kopen, laat staan welke man ze leuk vinden. Maar om je te helpen heeft Sint elke man op CM zijn beroep laten invullen  |
Begrijpelijk, de oude man heeft het er maar druk mee.
Maar ehm..... volgens mij weet Sinterklaas alles, en dus ook of iedere man op CM wel zijn werkelijke al dan niet beroep er heeft geschreven...... En daarbij: volgens mij staat holbewoner er vooralsnog niet bij.... En welke man zou dat van zichzelf willen toegeven?..... Hm.... er valt dus nog heel wat te ontdekken hierzo!
|
|
Naar boven |
|
|