Auteur |
Bericht |
|
SHINE534
|
|
Geplaatst: zondag 3 november 2013, 21:50
|
|
|
Op een dag leer je het subtiele verschil kennen tussen een hand vasthouden en een ziel ketenen Dan leer je dat liefde niet betekent: leunen en dat gezelschap niet betekent: veiligheid Je ontdekt dat een kus geen contract is en een cadeau geen belofte Je begint je nederlagen te accepteren met je hoofd omhoog en je ogen open Je leert vertrouwen op vandaag omdat morgen te onzeker is voor plannen Na een poos leer je dat zelfs zonneschijn je verbrandt als je er te veel van krijgt
Dan wordt het tijd je eigen tijd te beplanten en dan zorg je voor je eigen ziel en wacht je niet langer op een wonder van buitenaf En dan weet je echt, dat je het echt kunt volhouden en dat je echt sterk bent en dat je echt waarde hebt En je leert en leert Bij ieder afscheid leer je
Vertrouw op 'Hem' Jezus
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHINE534
|
|
Geplaatst: zondag 3 november 2013, 21:54
|
|
|
“Hij brengt mij in het wijnhuis, boven mij zijn vaandel van liefde” (Hooglied 2:4). Kind, Mijn vaandel dat boven jou wappert is liefde. Vaandels zijn verkondigingen, dappere verklaringen van feiten die boven... mensen, plaatsen en dingen worden uitgestald. Zij zijn Mijn onbetwistbare verkondigingen die iedereen zou moeten kunnen zien. Er bestaat een zekerheid onder Mijn onwrikbare vaandel, want ik ben onveranderlijk (Hebreeën 13:8). Ik maak deze verkondiging over jou zodat de hele wereld dit kan zien.
De wetenschap dat je geliefd bent zal onweerstaanbaar zijn voor hen die zich niet geliefd voelen. Ik zal een tweeledig doel bereiken: van jou houden en anderen tot me aantrekken. Het is Mijn verkondiging voor alle machten van deze wereld. Ik hijs dit permanente, onwrikbare vaandel boven jou en je leven uit en verkondig zo Mijn liefde voor jou. Hoewel dit vaandel onwrikbaar is, verankerd in het bloed van Mijn Zoon, reageert dit met een vloeiende beweging op de Wind van de Geest die gezonden is om over jouw hart en je leven te blazen. Mijn vaandel der liefde reageert als in een dans en schept zo een uniek muziekstuk waarmee je leven gedirigeerd kan worden. Zelfs nu, op dit moment, stuur Ik golven van beweging over je heen en Ik laat zo een fris, blijmoedig bewustzijn van Mijn liefde voor jou vrijkomen.
Ik ben van jou en jij bent van Mij, en Mijn vaandel over jou is liefde. Ik wil langs de snaren van je hart wapperen, een prachtige melodie scheppen: het lied der liederen. Sta op, Mijn geliefde, en beweeg je vrijelijk in de bries van Mijn aanwezigheid (Handelingen 17:28). Ik zal je nooit laten gaan, noch zal ik Mijn vaandel der liefde ooit verwijderen. Rust, heb lief, aanbid, zing, dans, rouw, ben vrolijk en bid. Dit alles op deze plek van zekerheid, wetend dat ik altijd met een liefdesverklaring zal antwoorden. De Wind van Mijn Geest beweegt zich voort, waait en fluistert vele liefdesliedjes op deze plek.
Jij bent Mijn geliefde, en Mijn verlangen gaat naar jou uit.
Gebed
Ik ben van U, en U bent van mij, en vandaag is mijn hart met liefde voor U gevuld. Help me om Uw liefdesverklaringen altijd in gedachten te houden. Vergeef me voor het feit dat ik niet altijd op deze plek van zekerheid weet te rusten. Help me te onthouden dat alles wat ik doe gebeurt onder de gunsten van Uw onveranderlijke, nimmer falende liefde. Ik geef mijn hart over aan de tedere liefdesliederen die U in mij schept. Ik hijs het vaandel van onze relatie, verankerd in Jezus en zichtbaar voor allen. Ik zal Uw liefde aan anderen verkondigen zoals deze aan mij werd verkondigd. Mijn volledige verlangen gaat naar U uit. Mijn diepste hunkering is om lief te hebben zoals U mij liefhebt. Verander mij op deze veilige plek. Ik hou van U, Vader, en ik rust vandaag in Uw liefde.
Amen.
Bron: http://www.allaboutprayer.org/dutch/gods-vaandel.html [url][img][/img][quote][list=]
Laatst aangepast door
|
SHINE534
|
op zondag 3 november 2013, 21:55
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANTA961
|
|
Geplaatst: zondag 3 november 2013, 21:56
|
|
|
erg mooi!
dit is er echt eentje voor mij... dankjewel!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHINE534
|
|
Geplaatst: zondag 3 november 2013, 21:57
|
|
|
ANTA961 schreef: | erg mooi!
dit is er echt eentje voor mij... dankjewel! |
Graag gedaan!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: maandag 4 november 2013, 07:30
|
|
|
STEENTJE178 schreef: | Heerlijk weer, lekker zacht, zonnetje erbij, wind is gaan liggen. Fijn zo (en dat in novembebrrrr  |
Ook in Zeeland viel het deze keer mee... (Als ik tenminste die windhoos bekeek!!!)
Ook geen hagel...af en toe regen...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JANE410
|
|
Geplaatst: maandag 4 november 2013, 10:02
|
|
|
Wat een mooie liefdesverklaring van de Here God aan ons
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JANE410
|
|
Geplaatst: maandag 4 november 2013, 10:08
|
|
|
Hier regen zoals voorspeld, geen storm gelukkig, vanmiddag op de fiets naar m`n werk, hoef ik niet bang te zijn om van m`n fiets af te waaien
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ROADY558
|
|
Geplaatst: maandag 4 november 2013, 12:03
|
|
|
SHINE534 schreef: | Vertrouw op 'Hem' Jezus |
Vooral en bovenal dat :)
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ROADY558
|
|
Geplaatst: maandag 4 november 2013, 12:05
|
|
|
Vanmorgen was ik helemaal drijfnat van de regen (wel met regenpak :) en storm. Terug ging het al een stuk beter. 's kijken wat het zodadelijk weer doet :)
Maar ach, wat zit ik te zeuren. Is regen goed of slecht? Lekker of vies? 't Is gewoon het weer :)
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANTA961
|
|
Geplaatst: maandag 4 november 2013, 12:32
|
|
|
ROADY558 schreef: | Vanmorgen was ik helemaal drijfnat van de regen (wel met regenpak :) en storm. Terug ging het al een stuk beter. 's kijken wat het zodadelijk weer doet :)
Maar ach, wat zit ik te zeuren. Is regen goed of slecht? Lekker of vies? 't Is gewoon het weer :) |
goed zo! regen is niet per defenitie slecht weer!!! Soms is het erg nodig, soms is het heerlijk, soms is het te veel... Het is gewoon weer, precies zoals je zegt!
En wat we er ook van vinden, veranderen lukt toch niet...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ROADY558
|
|
Geplaatst: maandag 4 november 2013, 12:38
|
|
|
Mooi.
@Moderators: Zo te zien kan er een slotje op dit topic
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
STEENTJE178
|
|
Geplaatst: maandag 4 november 2013, 14:36
|
|
|
Sjonge, Roady! Je weet toch dat Nederlanders nergens gemakkelijker over praten als over het weer? Moet je ze nu hier dan de mond snoeren??
Het is hier stralend weer. Regenstraaltjes, wel ter verstaan. Voor de rest zijn er vele tinten grijs in de lucht waar te nemen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ROELANDE345
|
|
Geplaatst: maandag 4 november 2013, 15:18
|
|
|
ik haak ff helemaal af. Heb het opeens druk met mn prins op het witte paard
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ROELANDE345
|
|
Geplaatst: maandag 4 november 2013, 15:46
|
|
|
ROADY558 schreef: | Vooral en bovenal dat :) |
ja loslaten is alles aan Hem geven en vertrouwen dat Hij je lege handen zal vullen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHRISTIANMATCH moderator
|
|
Geplaatst: maandag 4 november 2013, 16:27
|
|
|
ROADY558 schreef: | Mooi.
@Moderators: Zo te zien kan er een slotje op dit topic
 |
Ach...Roady, dat kun je de rest toch niet aandoen? Eén van de meest populaire topics op het forum...
Redactie CM, ook nat geregend Kijkt nu met fleecevest aan naar mooie blauwe lucht
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ROADY558
|
|
Geplaatst: maandag 4 november 2013, 16:39
|
|
|
STEENTJE178 schreef: | Sjonge, Roady! Je weet toch dat Nederlanders nergens gemakkelijker over praten als over het weer? Moet je ze nu hier dan de mond snoeren??
|
Oh maar dat doe ik niet alleen hier hoor
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: maandag 4 november 2013, 16:57
|
|
|
Lasagne
Laatst aangepast door
|
JOL252
|
op maandag 4 november 2013, 16:58
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PETRA373
|
|
Geplaatst: maandag 4 november 2013, 17:10
|
|
|
ROELANDE345 schreef: | ja loslaten is alles aan Hem geven en vertrouwen dat Hij je lege handen zal vullen |
Wauwwwww ha ha gave foute heb je, dussssss Dat is THE one Leuk roelande
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JANE410
|
|
Geplaatst: maandag 4 november 2013, 17:15
|
|
|
Ja, leuke foto Roelande, wens je veel geluk en zegen met je geliefde
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ROADY558
|
|
Geplaatst: maandag 4 november 2013, 17:42
|
|
|
CHRISTIANMATCH schreef: | Ach...Roady, dat kun je de rest toch niet aandoen? Eén van de meest populaire topics op het forum...
|
Van mij mag het hoor. Dat gezeur over het weer altijd.
Stel dat je diezelfde tijd zou benutten om iemand het evangelie te verkondigen. Of voor iemand te bidden...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHRISTIANMATCH moderator
|
|
Geplaatst: maandag 4 november 2013, 17:46
|
|
|
ROADY558 schreef: | Van mij mag het hoor. Dat gezeur over het weer altijd.
Stel dat je diezelfde tijd zou benutten om iemand het evangelie te verkondigen. Of voor iemand te bidden...
 |
Gelukkig ben je niet verplicht al dat gezeur te lezen. Of te reageren. Kun je mooi bidden in die tijd
Redactie CM
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: maandag 4 november 2013, 17:56
|
|
|
CHRISTIANMATCH schreef: | Gelukkig ben je niet verplicht al dat gezeur te lezen. Of te reageren. Kun je mooi bidden in die tijd
Redactie CM |
amen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ROELANDE345
|
|
Geplaatst: maandag 4 november 2013, 18:00
|
|
|
CHRISTIANMATCH schreef: | Gelukkig ben je niet verplicht al dat gezeur te lezen. Of te reageren. Kun je mooi bidden in die tijd
Redactie CM |
haha helemaal mee eens
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ROADY558
|
|
Geplaatst: maandag 4 november 2013, 18:05
|
|
|
Redactie CM |
Nee gelukkig niet Maak je niet ongerust, ik ben de hele dag Online
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
STEENTJE178
|
|
Geplaatst: maandag 4 november 2013, 18:14
|
|
|
Zeg, lieve onweerbuitjes, regendruppeltjes en zonnestraaltjes, raken we zo niet een beetje off-topic hierzo?
*grinnik*
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: maandag 4 november 2013, 18:23
|
|
|
STEENTJE178 schreef: | Zeg, lieve onweerbuitjes, regendruppeltjes en zonnestraaltjes, raken we zo niet een beetje off-topic hierzo?
*grinnik*  |
Nou, niet helemaal hoor. Roady is de hele dag Online dus we verwachten vanaf nu stromen van zegen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JANE866
|
|
Geplaatst: maandag 4 november 2013, 20:09
|
|
|
Prachtig shine! 
[quote=SHINE534]“Hij brengt mij in het wijnhuis, boven mij zijn vaandel van liefde” (Hooglied 2:4). Kind, Mijn vaandel dat boven jou wappert is liefde. Vaandels zijn verkondigingen, dappere verklaringen van feiten die boven... mensen, plaatsen en dingen worden uitgestald. Zij zijn Mijn onbetwistbare verkondigingen die iedereen zou moeten kunnen zien. Er bestaat een zekerheid onder Mijn onwrikbare vaandel, want ik ben onveranderlijk (Hebreeën 13:8). Ik maak deze verkondiging over jou zodat de hele wereld dit kan zien.
De wetenschap dat je geliefd bent zal onweerstaanbaar zijn voor hen die zich niet geliefd voelen. Ik zal een tweeledig doel bereiken: van jou houden en anderen tot me aantrekken. Het is Mijn verkondiging voor alle machten van deze wereld. Ik hijs dit permanente, onwrikbare vaandel boven jou en je leven uit en verkondig zo Mijn liefde voor jou. Hoewel dit vaandel onwrikbaar is, verankerd in het bloed van Mijn Zoon, reageert dit met een vloeiende beweging op de Wind van de Geest die gezonden is om over jouw hart en je leven te blazen. Mijn vaandel der liefde reageert als in een dans en schept zo een uniek muziekstuk waarmee je leven gedirigeerd kan worden. Zelfs nu, op dit moment, stuur Ik golven van beweging over je heen en Ik laat zo een fris, blijmoedig bewustzijn van Mijn liefde voor jou vrijkomen.
Ik ben van jou en jij bent van Mij, en Mijn vaandel over jou is liefde. Ik wil langs de snaren van je hart wapperen, een prachtige melodie scheppen: het lied der liederen. Sta op, Mijn geliefde, en beweeg je vrijelijk in de bries van Mijn aanwezigheid (Handelingen 17:28). Ik zal je nooit laten gaan, noch zal ik Mijn vaandel der liefde ooit verwijderen. Rust, heb lief, aanbid, zing, dans, rouw, ben vrolijk en bid. Dit alles op deze plek van zekerheid, wetend dat ik altijd met een liefdesverklaring zal antwoorden. De Wind van Mijn Geest beweegt zich voort, waait en fluistert vele liefdesliedjes op deze plek.
Jij bent Mijn geliefde, en Mijn verlangen gaat naar jou uit.
Gebed
Ik ben van U, en U bent van mij, en vandaag is mijn hart met liefde voor U gevuld. Help me om Uw liefdesverklaringen altijd in gedachten te houden. Vergeef me voor het feit dat ik niet altijd op deze plek van zekerheid weet te rusten. Help me te onthouden dat alles wat ik doe gebeurt onder de gunsten van Uw onveranderlijke, nimmer falende liefde. Ik geef mijn hart over aan de tedere liefdesliederen die U in mij schept. Ik hijs het vaandel van onze relatie, verankerd in Jezus en zichtbaar voor allen. Ik zal Uw liefde aan anderen verkondigen zoals deze aan mij werd verkondigd. Mijn volledige verlangen gaat naar U uit. Mijn diepste hunkering is om lief te hebben zoals U mij liefhebt. Verander mij op deze veilige plek. Ik hou van U, Vader, en ik rust vandaag in Uw liefde.
Amen.
Bron: http://www.allaboutprayer.org/dutch/gods-vaandel.html [url][img][/img]
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MOTORMUIS997
|
|
Geplaatst: maandag 4 november 2013, 20:29
|
|
|
Hoihoi!
De wokdatum blijft staan zoals ie door mij was voorgesteld. Dus: Datum: zaterdag 23 november Tijd: 19.00 Plaats: Elst www.eaternplaza.nl
Ik hoor graag of je zin hebt om mee te gaan. Groetjes!
Wie gaan mee: motormuis997 anta961 harry929 en .....?.... anna415
Laatst aangepast door
|
MOTORMUIS997
|
op maandag 4 november 2013, 20:32
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: maandag 4 november 2013, 20:46
|
|
|
Maandag 4 November, Hebreeën 10: 19-25; Sla geen zondag over.
Ook vandaag doet de apostel een indringend appèl op zijn lezers om vol te houden en niet te wijken voor verzet en vijandigheid. Hij maakt zich duidelijk veel zorgen op dit punt. Hij kan er maar niet over ophouden, zo merk je in heel zijn brief. Heeft iemand hem in de gevangenis verteld of gemaild dat de gelovige samenkomsten van zijn zusters en broeders de laatste tijd teruglopen? Opvallend is in elk geval dat hij heel praktisch aanspoort veel zorg voor elkaar te hebben. Voor hem ook een belangrijke reden om geen samenkomst over te slaan. Want dan raak je eraf en eruit. Wie nog op een echt dorp woont, zal dit punt niet als probleem ervaren. Het belangrijkste nieuws hoor je bij de super. Maar zo is het niet overal. Steeds vaker bestaat een gemeente van Christus uit mensen overal vandaan. Je kunt gewoon geen zondag overslaan als je betrokken wilt blijven. Terwijl Jezus voor ons in de hemel onophoudelijk bezig is als onze hogepriester – de apostel stelt zich in deze brief de hemel steeds zo voor: als één grote tempel – moeten wij aan deze kant de heilige dienst waarnemen en als priesters elkaar dienen en aanmoedigen. In geloof, hoop en liefde. Ook met het oog op Jezus’ komst. Dan moet je klaarstaan en daar heb je elkaar hard nodig. Een ‘eigen’ kerk is daarom zo gek nog niet. Een kerk waar je thuiskomt en je thuis voelt.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANTA961
|
|
Geplaatst: maandag 4 november 2013, 21:29
|
|
|
MOTORMUIS997 schreef: | Hoihoi!
De wokdatum blijft staan zoals ie door mij was voorgesteld. Dus: Datum: zaterdag 23 november Tijd: 19.00 Plaats: Elst www.eaternplaza.nl
Ik hoor graag of je zin hebt om mee te gaan. Groetjes!
Wie gaan mee: motormuis997 anta961 harry929 en .....?.... anna415 |
Als ik zo naar het lijstje kijk, zou het leuk zijn als er nog wat meer mannen meegaan...
|
|
Naar boven |
|
|