Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: dinsdag 12 november 2013, 16:28
|
|
|
PETRA373 schreef: | jat effe roady,s woorden. |
Hou dan gewoon op met insinueren en schep helderheid. Dat schept namelijk geen verwarring of vragen. Gods geest is helder namelijk.
Laatst aangepast door
|
JOL252
|
op dinsdag 12 november 2013, 16:29
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PETRA373
|
|
Geplaatst: dinsdag 12 november 2013, 16:56
|
|
|
JOL252 schreef: | Hou dan gewoon op met insinueren en schep helderheid. Dat schept namelijk geen verwarring of vragen. Gods geest is helder namelijk. |
Heb op dat desbetreffende topic, waar jij er op door ging al op gereageerd, iets wat jij niet deed op mijn eerdere reactie, goed lezen en daarop regaeren, je ziet alleen maar een oordeel na jou toe en wat betreft roadys woorden jatten... tja wat wil je??? namen van mensen uit de kerk??? moet ik toch eerst toestemming vragen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PETRA373
|
|
Geplaatst: dinsdag 12 november 2013, 16:59
|
|
|
zal nog een keer proberen uitte leggen: eerder is beschreven dat sommigge mensen niets ervaren, mensen verschillend zijn, gods geest verschillend te werk gaat.
paulius bv die klapte neer door gods geest, bij een ander gaat gods geest weer anders te werk... effe terug lezen....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JANS221
|
|
Geplaatst: dinsdag 12 november 2013, 17:04
|
|
|
Er wordt gevraagd naar ervaringen die mensen hebben met de Heilige Geest of met mensen die menen namens de geest van God te spreken en te handelen. Dit kunnen dus positieve en negatieve ervaringen zijn. Kritische geluiden mogen hier dus zeer zeker ook gehoord worden.
Laatst aangepast door
|
JANS221
|
op dinsdag 12 november 2013, 17:06
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PETRA373
|
|
Geplaatst: dinsdag 12 november 2013, 17:11
|
|
|
JANS221 schreef: | Er wordt gevraagd naar ervaringen die mensen hebben met de Heilige Geest of met mensen die menen namens de geest van God te spreken en te handelen. Dit kunnen dus positieve en negatieve ervaringen zijn. Kritische geluiden mogen hier dus zeer zeker ook gehoord worden. |
Zeker, maar daar mag ook weer een mening over gezegd worden
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: dinsdag 12 november 2013, 17:26
|
|
|
PETRA373 schreef: | Heb op dat desbetreffende topic, waar jij er op door ging al op gereageerd, iets wat jij niet deed op mijn eerdere reactie, goed lezen en daarop regaeren, je ziet alleen maar een oordeel na jou toe en wat betreft roadys woorden jatten... tja wat wil je??? namen van mensen uit de kerk??? moet ik toch eerst toestemming vragen. |
Ik zal het je dan maar uitleggen. We zijn hier in gesprek en discussie. Naar mij toe lees ik dat je me ergens indeelt (zie desbetreffende topics) als iemand die niet open staat voor wat de Geest kan doen. Dat is insinuatie want je vraagt het niet na, nee je reageert op mijn kritische aantekening als tegen iemand die het allemaal afwijst. In sommige reacties van jou haal je bepaalde zaken aan waar in ieder geval ikzelf niet duidelijk kan halen wie of wat je nu bedoelt, en ik vraag je gewoon om verduidelijking om misverstanden te voorkomen en de communicatie helder te houden. Ik denk dat dat gewoon hoort in een discussie. Niet omdat ik me aangevallen voel (ook weer een invulling vanuit jou) maar omdat ik verduidelijking vraag. Niks mis mee. Dus wie voelt er zich nu aangevallen en wie geeft er hier nu flauwe reacties?
Laatst aangepast door
|
JOL252
|
op dinsdag 12 november 2013, 17:33
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PIETER619
|
|
Geplaatst: dinsdag 12 november 2013, 17:49
|
|
|
Dat de Geest werkt zijn we, denk ik, het allemaal wel over eens, is men bij een bijeenkomst waar dan ook en je voelt je "happy en geniet van wat er voorGod gebracht wordt op welke wijze dan ook en je merkt dat het bij de meesten lekker gaat, is de Geest volop aan het werk.
Zo hebben we dat geregeld bij een Joh de Heerzangsdienst. Als je de "oudjes" ziet genieten en wat je van ze weet, denk ik weleens dat die de gave van groot geloof hebben. Staat men er voor open, kan men bewust de Geest ervaren.
Ik zie hier eigenlijk haast een tweekamp, terwijl we het eigenlijk allemaal wel goed voor de "geest" hebben wel goed bedoelen. me topet geen hoofdletter bij "geest". Waar het mij omging en gaat met het openen van de topic was, in hoeverre mag de Geest met ons aan de slag en zou het misschien mogelijk zijn, dat Hij bij bijvoorbeeld een biddende gemeente meer kan en wil doen dan bij een gemeente waar men het gezamelijk gebed gebed onderkent?
Laten we allen op onze gebrekkige manier een werktuig zijn/worden van de Geest om onze Heer en Heiland groot te maken. Zo kan Hij door ons heen met wat Hij ons wil geven aan het werk. Zelf denk ik dus dat daarom eigenlijk dat de gaven die ons zo worden gegeven, niet benoemd hoeven t eworden , maar dat we gewoon er mee aan de slag moeten gaan
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHRISTIANMATCH moderator
|
|
Geplaatst: dinsdag 12 november 2013, 17:52
|
|
|
Beste mensen,
Laten we voorkomen dat het een welles-nietes-discussie wordt en blijft.
Terug naar de vragenstellers:
De vraag van Pieter was "Laten wij de Geest voor 100% toe is ons leven, of mag Hij wel aanwezig zijn en zijn we zelf ook nog baas? Wat doen wij bijv met de gaven van de Geest? Waarom kan Hij ze niet geven aan ons?"
En Emma vulde aan met: "Deel hier met mij en vele andere je ervaring? Ben benieuwd naar de verschillende ervaringen en toch alle dezelfde god. Jezus christus."
De vragen zijn persoonlijk bedoeld en laten we dat zo houden. Geen discussie over kerkmensen of hoe je ze ook noemt.
Moderator CM
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PIETER619
|
|
Geplaatst: dinsdag 12 november 2013, 17:56
|
|
|
MAMALOE463 schreef: | Lieve CM'ers, ik ben hier weer even voor drie dagen in de lucht en wilde jullie laten weten dat ik morgen ga trouwen! Via CM heb ik de enige echte ware liefde mogen leren kennen bij een voor mij heel bizondere man!
Dit gun ik jullie hier allemaal zo van harte, ik hoop en bid dat jullie ook via CM of elders die persoon op jullie pad mag komen en waar je je verdere leven mee mag en kan delen.
Heel veel liefs en alle geluk en gezondheid wens ik jullie toe!
Mamaloe, oftewel, Marga  |
Vanharte gefeliciteerd en dat jullie een mooie gezegende dag mogen hebben.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHRISTIANMATCH moderator
|
|
Geplaatst: dinsdag 12 november 2013, 17:56
|
|
|
Er zijn een aantal reacties verwijderd.
Nogmaals: blijf on-topic!
Moderator CM
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PETRA373
|
|
Geplaatst: dinsdag 12 november 2013, 18:44
|
|
|
PIETER619 schreef: | Dat de Geest werkt zijn we, denk ik, het allemaal wel over eens, is men bij een bijeenkomst waar dan ook en je voelt je "happy en geniet van wat er voorGod gebracht wordt op welke wijze dan ook en je merkt dat het bij de meesten lekker gaat, is de Geest volop aan het werk.
Zo hebben we dat geregeld bij een Joh de Heerzangsdienst. Als je de "oudjes" ziet genieten en wat je van ze weet, denk ik weleens dat die de gave van groot geloof hebben. Staat men er voor open, kan men bewust de Geest ervaren.
Ik zie hier eigenlijk haast een tweekamp, terwijl we het eigenlijk allemaal wel goed voor de "geest" hebben wel goed bedoelen. me topet geen hoofdletter bij "geest". Waar het mij omging en gaat met het openen van de topic was, in hoeverre mag de Geest met ons aan de slag en zou het misschien mogelijk zijn, dat Hij bij bijvoorbeeld een biddende gemeente meer kan en wil doen dan bij een gemeente waar men het gezamelijk gebed gebed onderkent?
Laten we allen op onze gebrekkige manier een werktuig zijn/worden van de Geest om onze Heer en Heiland groot te maken. Zo kan Hij door ons heen met wat Hij ons wil geven aan het werk. Zelf denk ik dus dat daarom eigenlijk dat de gaven die ons zo worden gegeven, niet benoemd hoeven t eworden , maar dat we gewoon er mee aan de slag moeten gaan |
-reactie verwijderd -
Als alle cristenen losse stenen zouden zijn en ze gaan samenwerken dan word het een hele sterke muur wel, maar: Zou de Heilige Geest, met hoofdletter... ja ja..., meer kunnen en willen doen als meerderen mensen bidden dan eentje??? Ik denk van niet. Het is de Heilige Geest die door ons heen werkt, wij zijn slechts de ezels.... zoals de ezel die Jezus droeg destijds, of anders gezegd, de handen en voeten van Jezus, (die we proberen te zijn) Het is Gods Heilige Geest die door ons heen werkt, of hij nu door 1 of honderd mensen heen werkt, Gods geest is kracht, die echt niet afhankelijk is van ons mensen toch?????
Laatst aangepast door
|
CHRISTIANMATCH
|
op woensdag 13 november 2013, 09:11
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PIETER619
|
|
Geplaatst: dinsdag 12 november 2013, 20:17
|
|
|
PETRA373 schreef: | - reactie verwijderd - Als alle cristenen losse stenen zouden zijn en ze gaan samenwerken dan word het een hele sterke muur wel, maar: Zou de Heilige Geest, met hoofdletter... ja ja..., meer kunnen en willen doen als meerderen mensen bidden dan eentje??? Ik denk van niet. Het is de Heilige Geest die door ons heen werkt, wij zijn slechts de ezels.... zoals de ezel die Jezus droeg destijds, of anders gezegd, de handen en voeten van Jezus, (die we proberen te zijn) Het is Gods Heilige Geest die door ons heen werkt, of hij nu door 1 of honderd mensen heen werkt, Gods geest is kracht, die echt niet afhankelijk is van ons mensen toch????? |
Mooi verwoord, maar in hoeverre kan de Geest van ons gebruikmaken en ons dat toebedelen wat Hij met ons voor heeft. De Geest wil een toegangelijk hart. ALs wij allemaal losse stenen zijn om Gods kerk te bouwen, zal er een bindende factor moeten zijn.
Wat bindt ons en willen wij de Bruid zijn, zal het wel voor meerderen zo moeten zijn, om toch als "bruid" te gaan bidden en kan de Geest ook aan het werk om de "bruid" stralend te laten zijn als de tijd daar is.
Even simpel gestelt, het is het werk van de Geest geweest dat ik bewust belijdend christen ben geworden. Hij kreeg mij zover dat ik mij over gaf en dus tot inzicht kwam, met alle mooie gevolgen van dien. Ik weet dat er meer kan met mijn geloofsleven en dat kan alleen door openstelling voor de Geest, maar dat "beetje veel van me zelf" houdt het tegen. Op zo'n wijze kan het zijn dat ik groeien bloei van een gemeente tegen houdt, mede ook door onwetendheid van wat de Geest wil en kan van mede broeders en zuster.
Dus willen wij dat de Geest aan het werk gaat en de "bruid" er stralend voor zetten, moet Hij wel aan de slag kunnen gaan met ons, dus niet alleen wij als individu.
Laatst aangepast door
|
CHRISTIANMATCH
|
op woensdag 13 november 2013, 09:11
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PIETER619
|
|
Geplaatst: dinsdag 12 november 2013, 20:30
|
|
|
De ware liefde is mooi en kostbaar, behandel het met tederheid. Als men heel veel heeft meegemaakt, is het logisch dat men om wat voor reden dan ook, niet gelijk het diepe in springt, maar langzaam werkt aan het goede.
Men moet werken aan een drievoudig snoer, drie strengen in elkaar gevlochten geeft een kracht snoer cq koord. God zal rust en wijsheid geven in je relatie als HIj mee mag doen. Drievoudig snoer, jij en je vriend en God.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: dinsdag 12 november 2013, 20:32
|
|
|
Dinsdag 12 november, Hebreeën 11: 23-31; Liever ene arme yup met God.
Je kunt door je geloof soms behoorlijk in conflict komen met mensen. Dat weten de lezers van deze brief maar al te goed. Ze vormen een minderheid in de grote stad Rome, christenen met een joodse achtergrond. Ze moeten alle dagen keuzes maken. Ze ondervinden veel tegenstand. Sommigen hebben daardoor hun huis en hun boeltje al verloren, zo hoorden we eerder. Anderen werden overal geïntimideerd. Mozes en zijn levensverhaal zal hen sterk hebben aangesproken. Gaandeweg moest Mozes ook al het vertrouwde achter zich laten, maar hij hield strak vol. Want hij keek verder dan zijn ogen konden kijken, hij geloofde vast: eens maakt God alles goed! Ook voor hem was geloof hoop. In een paar dagen tijd werd Mozes indertijd van prins van Egypte een berooide vluchteling, een nobody zonder geld of papieren. Door die ene klap die hij uitdeelde (Ex. 2). Zou hij daar wel eens spijt van gehad hebben? Ik denk: nee. Want dat deed deed hij niet in een opwelling van drift. Maar omdat niemand iets deed, toen een broeder in elkaar geslagen werd, móést Mozes wel iets doen. Daarbij zal hij zich goed bewust geweest zijn van de risico’s. Met één klap was hij heel zijn mooie leventje kwijt. Maar Mozes was liever arm met het volk van God dan een yup met veel geld zonder God.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ROELANDE345
|
|
Geplaatst: dinsdag 12 november 2013, 22:41
|
|
|
PIETER619 schreef: | De ware liefde is mooi en kostbaar, behandel het met tederheid. Als men heel veel heeft meegemaakt, is het logisch dat men om wat voor reden dan ook, niet gelijk het diepe in springt, maar langzaam werkt aan het goede.
Men moet werken aan een drievoudig snoer, drie strengen in elkaar gevlochten geeft een kracht snoer cq koord. God zal rust en wijsheid geven in je relatie als HIj mee mag doen. Drievoudig snoer, jij en je vriend en God. |
Ja een waar woord Pieter en mooi gezegd!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PETRA373
|
|
Geplaatst: woensdag 13 november 2013, 00:31
|
|
|
hoorde een mooi iets over de opdracht van een man in een huwelijk, relatie, niet de baas zijn, maar zoals jezus voor ons zorgt, hoort een man voor d e vrouw te zorgen dacht yeahhhhhh, dat was vast de bedoeling van God met liefde respect etc.... en natuurlijk ook andersom
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: woensdag 13 november 2013, 06:56
|
|
|
Wat fijn, zoveel verschillende mensen en zoveel verschillende reacties, die me allemaal erg goed deden! en doen!
Helemaal gelijk in wat je schrijft Petra,: "in een goede relatie, laat je elkaar op een bepaalde manier vrij,ook als de ander es geen zin heeft om mee te gaan na de familie, maar toe is aan wat ruimte voor zichzelf. laat de je de ander vrij,om zich te blijven ontwikkelen, beperk je iemand niet. moet je ook over je angsten met hem kunnen praten en dan kunnen jullie daar samen doorheen".
Dit klopt echt helemaal, dit ervaar ik namelijk zelf op dit moment ook.
Mijn 'probleem' was meer, dat ik dus, voor mij op redelijke gronden bang ben, voor samenwonen, misschien ben ik nog lang niet assertief genoeg ervoor, bijvoorbeeld.
ehh ha ha zei de vrouw die ha ha mwhaa misschien ik ooit een goede relatie nog krijg???
ja, dan nog kan je wel goede dingen zeggen!
Tijdje terug hoorde ik twee geweldigge preken ove r gods bedoeling van het huwelijk, wat de bedoeling van god was hoe man en vrouw met elkaar omgaan... zucht zwemel.... dat wil ik ook dacht ik als ik ooit nog es trouw....
Ja, ik heb ook preken gehoord over hoe het huwelijk bedoeld is, en ja, ik zou dát ook kunnen en willen, maar/en, niet trouwen. Als het namelijk van dat briefje met een feestje etc. af moet hangen, en dan ook nog; momenteel is het zo, de helft gaat na enkele jaren al scheiden. Eerst was het een derde, nu de helft, dus ja, wat zegt mij dan dat briefje, snap je?
De bedoelingen kunnen zo goed zijn, zo zuiver, en toch, ja, ik ken mezelf, en anderen die me ook erg goed kennen, dat is een handjevol, ja, die zeggen ook, niet doen dat samenwonen. Ik heb nu eenmaal het idee nodig dat ik, als ik wil, of het nodig vind een tijdje even helemaal alleen kan zijn. En ja, trouwen en apart wonen, ja, dát werkt ook niet voor mij(wat Roelande schreef hiervoor), want ja, dan ben ík dus bang dat 'het' erin gaat sluipen van 'ja, je woont wel in je eigen huis, maar ja we zijn wel getrouwd dus dit en dat'. Ik bedoel, de wereld is gebroken, en ja, ook een lieve en goede man, kan voor het gemak, zeker als tie een drukke baan heeft, in bepaald gedrag vervallen, wat op zich niet erg is, als iemand assertief is, en er assertief op kan reageren en ja, daar zit bij mij het knelpunt nog steeds. assertief reageren lukt me vaak en ook ;) weleens niet zeg maar, vandaar :)
Dat is ook helemaal niet erg verder: God is erg goed en heeft ervoor gezorgd dat me vriend dus vlakbij woont, een uur rijden, waar hebben we het over?
Dus ja, 'latten' is voor ons(wat heerlijk om 'ons' te kunnen zeggen dat gun ik iedereen) , een erge goede optie.
Alleen hoe breng ik(wij) dit over aan gelovigen vrienden? ; als de tijd daar is, dan geeft God ook daarin wijsheid, zeker als iedereen ziet hoe goed het gaat tussen ons!
Dank voor je reactie!
Ps: en ja, mijn grenzen zijn, ik wil alles geven in een relatie, en ja, ik kan, en wil dus niet trouwen en/of samenwonen, omdat ik me dan juist benauwd voel, nu al, als ik het me voorstel..... Dus ja, de omgeving, of iig een deel ervan, mag en kan het accepteren en anders: 'toedeloe', het is mijn(ons) leven!
Andere reacties doe ik later, ja, het 'werken' roept!
Gezegende!!! dag toegewenst en nogmaals bedankt voor de waardevolle reacties!
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op woensdag 13 november 2013, 07:09
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: woensdag 13 november 2013, 07:21
|
|
|
A religion that is small enough for our understanding would not be big enough for our needs.
-Corrie ten Boom-
Oftewel: een religie die zo klein is dat ik alles kan begrijpen/verstaan, zou niet groot genoeg zijn voor waar ik behoefte aan heb.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ROELANDE345
|
|
Geplaatst: woensdag 13 november 2013, 08:58
|
|
|
Naar de Efteling met mn vriendin!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: woensdag 13 november 2013, 09:16
|
|
|
ROELANDE345 schreef: | Naar de Efteling met mn vriendin!!  |
Brr lekker frisjes :) maar het is een mooie zonnige dag (tenminste, zo begint het). Veel plezier.
Laatst aangepast door
|
JOL252
|
op woensdag 13 november 2013, 09:17
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: woensdag 13 november 2013, 09:29
|
|
|
PIETER619 schreef: | Mooi verwoord, maar in hoeverre kan de Geest van ons gebruikmaken en ons dat toebedelen wat Hij met ons voor heeft. De Geest wil een toegangelijk hart. ALs wij allemaal losse stenen zijn om Gods kerk te bouwen, zal er een bindende factor moeten zijn.
Wat bindt ons en willen wij de Bruid zijn, zal het wel voor meerderen zo moeten zijn, om toch als "bruid" te gaan bidden en kan de Geest ook aan het werk om de "bruid" stralend te laten zijn als de tijd daar is.
Even simpel gestelt, het is het werk van de Geest geweest dat ik bewust belijdend christen ben geworden. Hij kreeg mij zover dat ik mij over gaf en dus tot inzicht kwam, met alle mooie gevolgen van dien. Ik weet dat er meer kan met mijn geloofsleven en dat kan alleen door openstelling voor de Geest, maar dat "beetje veel van me zelf" houdt het tegen. Op zo'n wijze kan het zijn dat ik groeien bloei van een gemeente tegen houdt, mede ook door onwetendheid van wat de Geest wil en kan van mede broeders en zuster.
Dus willen wij dat de Geest aan het werk gaat en de "bruid" er stralend voor zetten, moet Hij wel aan de slag kunnen gaan met ons, dus niet alleen wij als individu. |
... ik hoor heel veel over doen en actie, wij die zo ontzettend open moeten staan (actie actie actie puf puf hijg) en anders ligt het aan ons (geloof) als er niets van komt. Ik hou van deze tekst die ook op mijn profiel staat: Handelingen 17:28... 28 Want in hem leven wij, bewegen wij en zijn wij. Of, zoals ook enkele van uw eigen dichters hebben gezegd: “Uit hem komen ook wij voort.”
Dat geeft toch veel meer rust en ontspanning? Het is gewoon een staat van "zijn" en we hebben het niet aan ons openstaan te danken. Nee, het is er al.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: woensdag 13 november 2013, 09:51
|
|
|
ROELANDE345 schreef: | Naar de Efteling met mn vriendin!!  |
O heerlijk...Efteling is voor mij ""zwijmelen""
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: woensdag 13 november 2013, 10:29
|
|
|
kom net van de tandarts , zal de ellende besparen, ik zal iig iedereen aanraden elke dag minimaal 2 x goed zijn tanden te doen en flossen ook.
Straks naar me vriend....YES!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: woensdag 13 november 2013, 10:31
|
|
|
JOL252 schreef: | Brr lekker frisjes :) maar het is een mooie zonnige dag (tenminste, zo begint het). Veel plezier. |
Tenminste zo begint het, .....lol
Net zoiets als: en toen kwam alles alsnog op zijn pootjes terecht zoiets, ja, echt wel scherp

Geplaatst: zondag 27 oktober 2013, 22:35, ff opgezocht, zo ging die: Kreet van de week:
En zo kwam alles weer op zijn pootjes terecht.
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op woensdag 13 november 2013, 10:34
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: woensdag 13 november 2013, 10:38
|
|
|
Zal voor je bidden Natascha,
Sterkte....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: woensdag 13 november 2013, 10:47
|
|
|
JOL252 schreef: | Tja, ik wilde dat er makkelijke en simpele oplossingen waren. "Ga maar naar de Heer en Hij geeft je meer". Nee, de praktijk leert anders en jij hebt zo je redenen Shanita. Ik hoop voor jou dat je samen met je partner kunt bereiken wat mogelijk is en waar jullie je beiden goed bij voelen. |
Dank Jol!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JANE410
|
|
Geplaatst: woensdag 13 november 2013, 11:03
|
|
|
@ Shanita,
Hoi Shanita,
Fijn dat het zo goed met je gaat in je relatie. Neem vooral de tijd om te groeien in jullie relatie.
Je hoeft nu toch nog niet te beslissen over trouwen,samenwonen,of latten
Leg het in Gods Handen en zoals je zelf wel eens schreef: Gebed is krachtig.
Neem vooral de tijd en vertrouw erop dat God je de weg zal wijzen.
Vind ikzelf een mooi lied: God wijst mij een weg
Wens jullie Gods zegen en zijn Liefde
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PETRA373
|
|
Geplaatst: woensdag 13 november 2013, 12:21
|
|
|
PIETER619 schreef: | Mooi verwoord, maar in hoeverre kan de Geest van ons gebruikmaken en ons dat toebedelen wat Hij met ons voor heeft. De Geest wil een toegangelijk hart. ALs wij allemaal losse stenen zijn om Gods kerk te bouwen, zal er een bindende factor moeten zijn.
Dus willen wij dat de Geest aan het werk gaat en de "bruid" er stralend voor zetten, moet Hij wel aan de slag kunnen gaan met ons, dus niet alleen wij als individu. |
over actie.... Wel zou zeggen bid eens tot God en vraag wat je kan doen, denk dat je voor leuke verrasingen komt te staan en een spannende uitdaging en God je vanzelf ook broeders op de weg stuurt die je helpen een actie plan te doen en dan zul je ook merken dat Gods Geest met je mee gaat.En door jullie heen samenwerkt. Er zijn nog steeds een hoop landen erg gesloten voor het evangelie, is e r niet een opdracht aan ons om het evangelie te verspreiden?Zijn er zo,n 50.... een opdracht om om t e kijken na weduwen en wezen? gevangen te bezoeken? Aan arbeiders in het koninkrijk van God is hier op aarde best nog wel gebrek denk ik.... dus niet zitten in d e kerk iedere week en na preek luisteren maar doen...daag je uit... en verwacht in d e toekomst leuke getuigenissen te lezen hier. en hoeft niet persee in noord korea ofzo, maar wat dacht je van je eigen omgeving??? bezoek es een gevangenis ofzo...of begin een healing room in de gemeente voor zieke mensen, is in mijn gemeente ook, gebeuren interesante dingen.... Of verzamel voedsel en kleding voor de oostbloklanden, pak de auto en rijd er eens na toe samen met jezus... Dus als je actie wil, vraag aan `jezus, genoeg actie om te doen....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PETRA373
|
|
Geplaatst: woensdag 13 november 2013, 12:31
|
|
|
oh en niet antwoorden met ja maar , ja maar....., gewoon doen en Gods geest helpt je wel
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PETRA373
|
|
Geplaatst: woensdag 13 november 2013, 12:37
|
|
|
mooi weer, me tuin es opruimen zodat maandag de steigers er in kunnen voor de bob d e bouwers en me laatste bericht hier voorlopig schrijven, ergens volgende week loopt me abbo af en voorlopig toch niet veel tijd meer, dus liefs voor iedereen
ehh je wil niet weten hoe me tuin er uit ziet... schuur ligt vol, dus tuin vol met fietsen etc... nog wat oud tapijt onder het roet tegen muur opgestapeld etc. etc...
|
|
Naar boven |
|
|
|
|
|
|
|
 |
|