Auteur |
Bericht |
|
HARALD940
|
|
Geplaatst: dinsdag 20 december 2011, 23:19
|
|
|
HANNAH810 schreef: | stond er ook niet op het blik dat er vlees inzit?  |
Dat gelukkig wel, anders had ik het erbij gedaan, en verder ook niets in de soep in slierten ter grootte van regenwormen.
Of zitten er wel regenwormen in jou goulashsoep?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: woensdag 21 december 2011, 07:59
|
|
|
Koelkastkliekjes...en dat is altijd een verrassing.... En is er niet voldoende doet een blik...van iets...de rest...
Ben laat thuis..dus is het altijd een makkie..
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: woensdag 21 december 2011, 08:48
|
|
|
HARALD940 schreef: | Dat gelukkig wel, anders had ik het erbij gedaan, en verder ook niets in de soep in slierten ter grootte van regenwormen.
Of zitten er wel regenwormen in jou goulashsoep?  |
mijn soepjes brouw ik altijd zelf, harald; dus ook mijn goulash-soep. ik vind soepjes uit blik eerlijk gezegt maar niets.
overigens heb ik wel een compostbak in de tuin staan. (lees wormen-kraam-kamer)
bakkie goulash-soep, harald???
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: woensdag 21 december 2011, 09:58
|
|
|
HANNAH810 schreef: | mijn soepjes brouw ik altijd zelf, harald; dus ook mijn goulash-soep. ik vind soepjes uit blik eerlijk gezegt maar niets.
bakkie goulash-soep, harald???  |
Ik eet vanavond wel een bord eigengemaakte stampot andijvie
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: woensdag 21 december 2011, 10:11
|
|
|
ERIKA129 schreef: |
Ik eet vanavond wel een bord eigengemaakte stampot andijvie  |
dus gewoon een kant en klaar bakje van de AH en dan maar opwarmen?
Ik eet een radijsje, die zijn er nog steeds zag ik in de winkel.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARRY942
|
|
Geplaatst: woensdag 21 december 2011, 12:26
|
|
|
FRANKT627 schreef: | dus gewoon een kant en klaar bakje van de AH en dan maar opwarmen?
Ik eet een radijsje, die zijn er nog steeds zag ik in de winkel. |
Iech...radijsjes...brrrr....een van de weinige dingen die ik ech nie door me strot krijg
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: woensdag 21 december 2011, 12:38
|
|
|
FRANKT627 schreef: | dus gewoon een kant en klaar bakje van de AH en dan maar opwarmen?
Ik eet een radijsje, die zijn er nog steeds zag ik in de winkel. |
Ik snijd mn eigen andijvie van een verse stronk meneer, en schil zelf mn piepers mot die kant en klare troep niet
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
GRACE585
|
|
Geplaatst: woensdag 21 december 2011, 12:41
|
|
|
MARRY942 schreef: | Iech...radijsjes...brrrr....een van de weinige dingen die ik ech nie door me strot krijg  |
radijsjes zijn heel gezond en houden puistjes tegen marry
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HARALD940
|
|
Geplaatst: woensdag 21 december 2011, 12:45
|
|
|
HANNAH810 schreef: | mijn soepjes brouw ik altijd zelf, harald; dus ook mijn goulash-soep. ik vind soepjes uit blik eerlijk gezegt maar niets.
bakkie goulash-soep, harald???  |
Dat sla ik niet af, wanneer maak je weer goulashsoep? 
En dat de meeste soep uit blik niet zoveel is klopt wel, ik haal de soep op het moment het liefst van de Lidl, en die zijn best lekker vergeleken met de rest.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HARALD940
|
|
Geplaatst: woensdag 21 december 2011, 12:47
|
|
|
GRACE585 schreef: | radijsjes zijn heel gezond en houden puistjes tegen marry  |
Dan zou ik ze eerder aan tieners geven, die hebben er dan nog wat aan. En radijsjes sla ik ook graag over, brrrrrrr.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
GRACE585
|
|
Geplaatst: woensdag 21 december 2011, 13:26
|
|
|
wortelenstamp met varkensstooflappen 
Laatst aangepast door
|
GRACE585
|
op woensdag 21 december 2011, 15:23
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: woensdag 21 december 2011, 13:27
|
|
|
HARALD940 schreef: | Dat sla ik niet af, wanneer maak je weer goulashsoep? 
|
ehh weet ik zo snel niet; ik zal eens checken hoe vol mijn composthoop zit, oke?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
GRACE585
|
|
Geplaatst: woensdag 21 december 2011, 13:30
|
|
|
HANNAH810 schreef: | ehh weet ik zo snel niet; ik zal eens checken hoe vol mijn composthoop zit, oke? |
ach vermicellie sliertjes werkt ook hoor hannah
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: woensdag 21 december 2011, 13:30
|
|
|
HANNAH810 schreef: | ehh weet ik zo snel niet; ik zal eens checken hoe vol mijn composthoop zit, oke? |
Lekker verse dikke wormen moet je schoonwassen, dan in kokend water leggen...zo deden wij het tijdens de legerdienst. Het is heel voedzaam
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HARALD940
|
|
Geplaatst: woensdag 21 december 2011, 15:23
|
|
|
Dat is goed, het hoeft ook niet morgen al Het mag ook overmorgen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
Geplaatst: woensdag 21 december 2011, 15:41
|
|
|
HARALD940 schreef: | Dat sla ik niet af, wanneer maak je weer goulashsoep? 
En dat de meeste soep uit blik niet zoveel is klopt wel, ik haal de soep op het moment het liefst van de Lidl, en die zijn best lekker vergeleken met de rest. |
Volgens een consumententest was de snert uit blik van de Lidl de beste en de beste rookworst kwam uit de C1000. Ik kan me best voorstellen dat zelf snert maken wel het lekkerste is maar het is wel bewerkelijk. Soep is overigens met weinig moeite goed te maken. Voedsel met een korte bereidingstijd is niet noodzakelijkerwijs slechter of minder smakelijk. Een uitsmijter met een goede hoeveelheid aangemaakte sla en volkorenbrood is helemaal niet slecht voor je.
Thomas
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: woensdag 21 december 2011, 16:19
|
|
|
THOMAS968 schreef: | Volgens een consumententest was de snert uit blik van de Lidl de beste en de beste rookworst kwam uit de C1000. Ik kan me best voorstellen dat zelf snert maken wel het lekkerste is maar het is wel bewerkelijk. Soep is overigens met weinig moeite goed te maken. Voedsel met een korte bereidingstijd is niet noodzakelijkerwijs slechter of minder smakelijk. Een uitsmijter met een goede hoeveelheid aangemaakte sla en volkorenbrood is helemaal niet slecht voor je.
Thomas |
Radijsjes, komkommer en tomaten is nog minder werk en doet ook iets aan het gewicht...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: woensdag 21 december 2011, 18:30
|
|
|
FRANKT627 schreef: | Lekker verse dikke wormen moet je schoonwassen, dan in kokend water leggen...zo deden wij het tijdens de legerdienst. Het is heel voedzaam  |
En was het lekker ook ?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARRY942
|
|
Geplaatst: woensdag 21 december 2011, 18:32
|
|
|
GRACE585 schreef: | radijsjes zijn heel gezond en houden puistjes tegen marry  |
Hihi...ik heb talloze lichamelijke gebreken....maar geen puissie te zien
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARRY942
|
|
Geplaatst: woensdag 21 december 2011, 18:33
|
|
|
FRANKT627 schreef: | Lekker verse dikke wormen moet je schoonwassen, dan in kokend water leggen...zo deden wij het tijdens de legerdienst. Het is heel voedzaam  |
uhhhh Frank ik heb net gegeten
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
COOTJE711
|
|
Geplaatst: woensdag 21 december 2011, 20:54
|
|
|
THOMAS968 schreef: | Volgens een consumententest was de snert uit blik van de Lidl de beste en de beste rookworst kwam uit de C1000. Ik kan me best voorstellen dat zelf snert maken wel het lekkerste is maar het is wel bewerkelijk. Soep is overigens met weinig moeite goed te maken. Voedsel met een korte bereidingstijd is niet noodzakelijkerwijs slechter of minder smakelijk. Een uitsmijter met een goede hoeveelheid aangemaakte sla en volkorenbrood is helemaal niet slecht voor je.
Thomas | lekkere verse snert gegeten.... van m'n moesje meegekregen...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARRY942
|
|
Geplaatst: donderdag 22 december 2011, 11:49
|
|
|
Ik ga vandaag aan de oer-hollandse spruitjes, want die waren in de aanbieding. Ik laat ze zwemmen in een verrukkelijk groentesausje, vergezeld door wat heerlijk, in olijfolie gebakken aardappeltjes, en omdat we toch hollands bezig zijn: een lekker gehaktballetje dr bij, overgoten met een eigengebrouwen runderjusje..... Ik weet het....bijna geen enkele man lust spruitjes (aan de profieletjes te zien) dus ik verwacht vanavond geen eters. (kan ook nie want ik ben weg, mijn zoveelste kerstconcert)
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MOMO697
|
|
Geplaatst: donderdag 22 december 2011, 12:05
|
|
|
ik ga zaterdag biefstuk bakken/braden voor een speciaal iemand heb er echter geen ervaring mee iemand nog tips?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
COOTJE711
|
|
Geplaatst: donderdag 22 december 2011, 12:36
|
|
|
MOMO697 schreef: | ik ga zaterdag biefstuk bakken/braden voor een speciaal iemand heb er echter geen ervaring mee iemand nog tips? | tja.... ehh... minstens een half uur laten sudderen...?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: donderdag 22 december 2011, 12:41
|
|
|
MOMO697 schreef: | ik ga zaterdag biefstuk bakken/braden voor een speciaal iemand heb er echter geen ervaring mee iemand nog tips? |
als je nu zegt wie die speciaal iemand is kunnen we je misschien tips geven...trouwens zo onervaren ben je toch niet, zeker?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
COOTJE711
|
|
Geplaatst: donderdag 22 december 2011, 12:50
|
|
|
FRANKT627 schreef: | als je nu zegt wie die speciaal iemand is kunnen we je misschien tips geven...trouwens zo onervaren ben je toch niet, zeker?  |
jij vertelde toch dat je zaterdag biefstuk ging eten Vandaar mijn tip
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MOMO697
|
|
Geplaatst: donderdag 22 december 2011, 13:33
|
|
|
COOTJE711 schreef: | tja.... ehh... minstens een half uur laten sudderen...?  |
biefstuk laten sudderen ???????????????????
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MOMO697
|
|
Geplaatst: donderdag 22 december 2011, 13:34
|
|
|
FRANKT627 schreef: | als je nu zegt wie die speciaal iemand is kunnen we je misschien tips geven...trouwens zo onervaren ben je toch niet, zeker?  |
ik dacht dat dit een draadje over lekker eten was ?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
COOTJE711
|
|
Geplaatst: donderdag 22 december 2011, 13:57
|
|
|
MOMO697 schreef: | biefstuk laten sudderen ??????????????????? | Frank kwam toch bij je eten??
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: donderdag 22 december 2011, 14:29
|
|
|
MOMO697 schreef: | ik ga zaterdag biefstuk bakken/braden voor een speciaal iemand heb er echter geen ervaring mee iemand nog tips? |
kies een biefstukje zonder peesjes (niet alle stukjes zijn even mals en goed bereid door de slager namelijk) kruid het vlees van te voren, zodat de smaak goed door het vlees kan trekken; zout nog niet gebruiken; dat trekt het vocht uit het vlees. doe ruim roomboter in de pan, en wanneer dit bruin is, en het schuim dus is weggetrokken leg je de biefstukken in de pan. "wandel" vier minuten met de biefstukjes door de pan, en ze zijn klaar. (je kunt door op het vlees te drukken een goede inschatting maken hoe gaar de biefstukken aan de binnenkant zijn; gaar vlees veert niet meer terug, en dan heb je "schoenzool-biefstuk) probeer de vier minuten dus aan te houden, mits het stuk biefstuk niet al te dik is. na vier minuten verandert namelijk de eiwit-stolling, en dat heeft effect op de malsheid.
kleine tip voor een lekker sausje; doe de biefstukken op een bordje en leg er een deksel of aluminiumfolie over om hen warm te houden. doe een paar lepels boursin in de pan tot deze zacht is geworden, en maak de saus op dikte met wat koffiemelk. wel gelijk opdienen, want er komt redelijk snel een velletje op. beetje champignons ernaast bakken en je kunt smullen!
veel plezier en gezelligheid, momo.
hannah.........slagersdochter
|
|
Naar boven |
|
|