Auteur |
Bericht |
|
OASE302
|
|
Geplaatst: woensdag 20 november 2013, 20:26
|
|
|
MAARTENVD585 schreef: | op zondag  |
Na een werkweek en daarna in het weekend m'n huis poetsen vind ik het leuk om op zondagmiddag op pad te gaan. De ene keer is dat een fietstochtje, de andere keer iets anders, zoals deze markt. En ja, op die markt staan mensen die werken. Misschien geloven ze niet en daarom kiezen zij daar voor. Zelf vind ik het niet zo'n punt om op een dergelijk evenement wat geld uit te geven. Ik heb niet het idee dat ik mensen dan voor mij laat werken. Voor mij past zo'n uitje wel in een "rustdag".
Het uitje is bedoeld als mogelijkheid om elkaar op een ontspannen manier te leren kennen. Je kunt meegaan en zelf wat te eten meenemen als je er moeite mee hebt wat te kopen. Of je kiest ervoor om niet mee te gaan.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: woensdag 20 november 2013, 20:44
|
|
|
Woensdag 20 november, 1 Tessalonicenzen 2: 1-12; Heb zorg en spoor aan.
Paules is nog niet zo lang uit Tessalonica weggegaan als hij deze brief schrijft. Het is dus duidelijk dat hij het zwaar heeft gehad. Het ging er ook heftig aan toe. Vooral van de kant van de synagoge heeft hij het zwaar voor zijn kiezen gekregen. De spanningen en de emoties is hij nog niet helemaal kwijt. De christenen in Tessalonica zijn hem doordoor zeer kostbaar geworden. Laat daarom niemand denken – dat wordt kennelijk door zijn tegenstanders gesuggereerd – dat hij in Tessalonoca uit zou zijn geweest op enig eigenbelang. Dag en nacht heeft hij met zijn handen gewerkt om voor zichzelf de kost te verdienen. Ook heeft hij zich niet hooghartig opgesteld, zichzelf promotend als de beroemdste apostel. Integendeel, hij heeft zich juist heel dienstbaar opgesteld, zegt hij, als een voedster, zeg: als moeder. Dat is een mooi beeld voor een pastor. Mild en vriendelijk zijn voor alle mensen. Bewogen, liefdevol en geduldig, zoals moeders vaak zijn. Maar Paules heeft ook iets van een vader, zegt Hij (vs. 11). In de klassieke rol van aansporen en aanmoedigen. Van deze aanpak kunnen wij veel leren. Heb zorg voor elkaar, maar ga daar niet in op. Spoor elkaar ook stevig aan om toegewijd aan God en mensen te leven. Heb iets van zo’n oermoeder, maar ook iets van zo’n aanporende vader. Haast alle mensen hebben beide hard nodig.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ROELANDE345
|
|
Geplaatst: woensdag 20 november 2013, 22:41
|
|
|
JANS221 schreef: | ik heb wel een 4-seizoenen dekbed, mag dat ook? |
In nederland hebben we toch vaak vier seizoenen in een week?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ROELANDE345
|
|
Geplaatst: woensdag 20 november 2013, 22:50
|
|
|
He Shanita Denk dat je gelijk hebt dat God heeft bedoelt, .dat alleen mensen die een commitment met elkaar hebben sex hebben met elkaar. Maar je noemde zelf al wat dingen op. Wat is precies sex? En wanneer is zo'n commitment 'goed'genoeg, wat voor commitment hebben we het dan over. Ik vind het soms best lastig hoor Vier seizoenen zeg jij en dat is vast goed als je het zo wilt doen. maar in de Bijbel vind ik daar geen voorbeelden van. Ik vraag me af of het zo is als jij zegt dat Gods zegen niet op je relatie ligt als je wel van te voren hebt gehad. Waarom denk je dat?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MAARTENVD585
|
|
Geplaatst: donderdag 21 november 2013, 07:10
|
|
|
SHANITA130 schreef: | Ha Jans,
Kijk, er zijn nu eenmaal sommige stromingen die de zondag in ere houden als rustdag, de 7de dag, dat God ruste en dat ook voorschreef als rustdag.
'de 7de dag zult gij rusten', staat er.....
Niets mis mee, mi, die mensen eren zo, op die manier God, ik doe het anders, doch, ik vind hun manier goed, en heb daar respect voor. Het heeft ook voordelen, zeker als je hele omgeving de zondag als rustdag houdt.
Het kan een dag van bezinning zijn, dingen overdenken, meer je afhankelijk van God opstellen, en dingen in zijn handen leggen ipv er zelf over te tobben en je zorgen te maken. voorbeeldje he?
Dat kan natuurlijk ook op andere tijden. Doch, een vaste tijd ervoor, ja, geeft ook wat structuur denk ik. Ja, off topic, en wou het toch even mijn uitleg geven van hoe ik denk hoe het zit 
Mazzeltjes! |
Hoi Shanita idd dat bedoelde ik. verbaas over dat dat zondags is, en me hoofd stoten om er op zondag heen te gaan, terwijl er 6 dagen in de week zijn en de 7e dag rustdag neemt. en ik vind persoonlijk flauwekul om te zeggen ik werk, maak me huis schoon, dus ga ik zondag maar lekker uit naar de markt, waar iedereen voor je werkt.
Bedankt voor uitleg ook Shanita Groet M
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: donderdag 21 november 2013, 08:16
|
|
|
ROELANDE345 schreef: | He Shanita Denk dat je gelijk hebt dat God heeft bedoelt, .dat alleen mensen die een commitment met elkaar hebben sex hebben met elkaar. Maar je noemde zelf al wat dingen op. Wat is precies sex? En wanneer is zo'n commitment 'goed'genoeg, wat voor commitment hebben we het dan over. Ik vind het soms best lastig hoor Vier seizoenen zeg jij en dat is vast goed als je het zo wilt doen. maar in de Bijbel vind ik daar geen voorbeelden van. Ik vraag me af of het zo is als jij zegt dat Gods zegen niet op je relatie ligt als je wel van te voren hebt gehad. Waarom denk je dat? |
@Roelande, Jol en Jans--->lol
Hai Roelande,
Ik zat zo es te denken(ja, doe ik wel vaker), en voordat ik je bericht las, dacht ik van ja, leuk voor mensen van 16, 18, 20 of wat dan ook, ff een jaartje wachten. Maar als je al rond de 40/50 bent, dan ook?
Je bent dan beide volwassen, als de communicatie goed zit, wat maakt het dan, idd, in Hemelsnaam uit, of je, in mijn geval 4 seizoenen wacht, of, na een jaar gaat trouwen, oid.
En ik dacht ook, als je al beide zoveel van mekaar houdt en al gewoon meteen al vanaf dag een wíst dit is 'm, en je kan, zoals ik, niet tegen de poespas van trouwen , ja.....en je hebt bijvoorbeeld al een seizoen gewacht.... Ja, das toch ff wat anders dan meteen de eerste dag of de eerste week, als je beide in je hart weet en voelt dit zit goed, dit klikt we blijven altijd bij mekaar houden van mekaar, betrekken beide God overal bij....
Moet je dan, idd, zolang wachten, vier seizoenen, of totdat er, praktichs gezien een trouwen geregeld kan worden oid?
Ben er niet helemaal uit hoor, en zeker van het punt als je al getrouwd bént geweest....
Nu lees ik, Roelande, je reactie dus pas, en ik zie dat ik met mijn gdachten die ik had, tussen deze post van mij gisteren en nu, al je vragen heb beantwoord.
Ik denk dat jij gelijk hebt: als er idd een commitment is....
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op donderdag 21 november 2013, 08:16
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: donderdag 21 november 2013, 08:21
|
|
|
Iig eventjes naar de KPN.... , voor wat opheldering van het eea enzovoorts
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: donderdag 21 november 2013, 08:57
|
|
|
JOL252 schreef: | Na alles waar wij als vrouw aan moeten voldoen aangehoord te hebben en vooral waar mannen vanaf (denken te) knappen is het wel eens tijd om een positieve wending eraan te geven en het te hebben over wat ons nou juist niet afknapt bij mannen maar waar wij van opknappen.
de aftrap (natuurlijk):
ehhhh daar denk ik nog even over na. |
Nou, komt ie, en ja, uit ervaring, nu,: wij knappen op als de man filternet neemt/heeft uit zijn eigen omdat ie niet wil kwetsen en niet zichzelf in verleiding wil brengen tot zondigen. En als ie echt alles doet wat in zijn vermogen ligt, dan ga je, ik dus dat zelf ook doen namelijk. Veel liefde, vriendschap, communicatie dus goed luisteren ook, en feed back.
Als hij een man Gods is, maw een gebedsleven heeft. God als eerste stelt, elke dag, uit eigen beweging, samen met je wil bidden.
En als laatste ja, als de man goed is met zijn moeder, en ja, dan bedoel ik niet de mannnen af te !@#$% die geen goede relatie met hun moeder hebben die zijn er zat, kwil alleen zeggen dat dat een pluspunt kan zijn, en ja, dat heb je niet altijd voor het zeggen of je met je ouders overweg kan....
En ja, de klik, de chemie, het wéten, van deze man houdt zoveel van me die zou alles doen wat in zijn vermogen ligt voor me(andersom dus ook dan natuurlijk!)
Veel humor!!!!
Gewoon beste vrienden zijn! en liefde, zoveel liefde.....
Ja, het bestaat(zei de vrouw die drzelf 1 procent, dus te verwaarlozen, kans gaf op een relatie met een commitment...)
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op donderdag 21 november 2013, 08:59
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JANE410
|
|
Geplaatst: donderdag 21 november 2013, 10:05
|
|
|
SHANITA130 schreef: | Nou, komt ie, en ja, uit ervaring, nu,: wij knappen op als de man filternet neemt/heeft uit zijn eigen omdat ie niet wil kwetsen en niet zichzelf in verleiding wil brengen tot zondigen. En als ie echt alles doet wat in zijn vermogen ligt, dan ga je, ik dus dat zelf ook doen namelijk. Veel liefde, vriendschap, communicatie dus goed luisteren ook, en feed back.
Als hij een man Gods is, maw een gebedsleven heeft. God als eerste stelt, elke dag, uit eigen beweging, samen met je wil bidden.
En als laatste ja, als de man goed is met zijn moeder, en ja, dan bedoel ik niet de mannnen af te !@#$% die geen goede relatie met hun moeder hebben die zijn er zat, kwil alleen zeggen dat dat een pluspunt kan zijn, en ja, dat heb je niet altijd voor het zeggen of je met je ouders overweg kan....
En ja, de klik, de chemie, het wéten, van deze man houdt zoveel van me die zou alles doen wat in zijn vermogen ligt voor me(andersom dus ook dan natuurlijk!)
Veel humor!!!!
Gewoon beste vrienden zijn! en liefde, zoveel liefde..... Ja, het bestaat(zei de vrouw die drzelf 1 procent, dus te verwaarlozen, kans gaf op een relatie met een commitment...) |
Hoi Shanita,
Je gaf jezelf 1% en kijk nu, zoals je erover schrijft is het wel 100%, echt fijn, hoop voor je dat je met deze man oud mag worden
En straks samen kerst vieren, wat romantisch bij de kerstboom. Maar belangrijker samen het geloof beleven
Alle goeds en zegen,Jane
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ROADY558
|
|
Geplaatst: donderdag 21 november 2013, 10:16
|
|
|
Ik denk dat je moet kijken naar hoe God seksualiteit heeft bedoeld, wil je een juist antwoord en zicht op dit vraagstuk krijgen.
Hoe ik dit zelf begrepen heb is ongeveer zo. Als man en vrouw gemeenschap hebben gebeurt er veel (Oja? Ja!) Niet alleen lichamelijk worden zij één, maar ook geestelijk en emotioneel worden zijn één. Zij vormen dus een eenheid. Precies zoals God het bedoeld heeft. Met God in het midden ontstaat zo een drievoudig snoer waar de bijbel over spreekt. Dat laat iets zien over hoe hecht en verbonden het is.
Wat nu als je deze eenheid al tot stand hebt laten komen, zonder dat je getrouwd bent? Ben je allebei zo zeker dat niets deze eenheid kan verbreken? Want daar zit 'm de pijn. Als de eenheid verbroken wordt, dan scheur je jezelf dus af van de ander. Ik geloof zelf dat deze pijn lang niet zo diep gaat (als een relatie strandt) als er nog geen gemeenschap heeft plaatsgevonden.
De vraag is dus niet: wanneer ben je zeker genoeg om te trouwen? Maar meer: wanneer weet ik zeker dat de ander mij niet zal verlaten? En: wanneer weet ik zeker dat ik de ander niet zal verlaten? En: weet ik zeker dat ik mijn lief blijvend kan liefhebben, wat er ook gebeurt? En: andersom natuurlijk ook. Etc.
Als het goed is, is de bruiloft de officiele ja-zegging, vooral naar buiten toe. Je laat feitelijk zien: vanaf nu is er geen weg meer terug. Dat zeg je tegen jezelf, je lief, tegen God, en tegen de hele wereld :) Dus waarom zou je niet eerst deze stap zetten, en pas daarna jezelf volkomen blootgeven in de beschermde omgeving van een huwelijk?
Ik heb zelf veel gehad aan de studies op deze site: http://www.real-life.nl/seks-huwelijk/
Derek Prince heeft ook een mooi boekje over dit thema uitgegeven: http://www.derekprince.nl/boeken/het-geheim-van-een-goed-huwelijk-derek-prince-9075185006/
Ik hoop dat het je wat verder helpt Shanita.
/Edit Ik las jouw topic nog 's door en daarbij sprong ineens dit stukje eruit:
SHANITA130 schreef: | En ik dacht ook, als je al beide zoveel van mekaar houdt en al gewoon meteen al vanaf dag een wíst dit is 'm, en je kan, zoals ik, niet tegen de poespas van trouwen |
Ik denk dat je er verstandig aan doet om eerst helder te krijgen waarom je hier zo tegenop ziet, VOORDAT je je seksueel verbindt (want voor God BEN je dan getrouwd, vergeet dat niet). Goeie kans dat God je gaat genezen van dit soort pijnplekken, JUIST in de weg naar het huwelijk toe.
Laatst aangepast door
|
ROADY558
|
op donderdag 21 november 2013, 10:22
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ROELANDE345
|
|
Geplaatst: donderdag 21 november 2013, 11:29
|
|
|
[quote=ROADY558]Ik denk dat je moet kijken naar hoe God seksualiteit heeft bedoeld, wil je een juist antwoord en zicht op dit vraagstuk krijgen.
Hoe ik dit zelf begrepen heb is ongeveer zo. Als man en vrouw gemeenschap hebben gebeurt er veel (Oja? Ja!) Niet alleen lichamelijk worden zij één, maar ook geestelijk en emotioneel worden zijn één. Zij vormen dus een eenheid. Precies zoals God het bedoeld heeft. Met God in het midden ontstaat zo een drievoudig snoer waar de bijbel over spreekt. Dat laat iets zien over hoe hecht en verbonden het is.
Wat nu als je deze eenheid al tot stand hebt laten komen, zonder dat je getrouwd bent? Ben je allebei zo zeker dat niets deze eenheid kan verbreken? Want daar zit 'm de pijn. Als de eenheid verbroken wordt, dan scheur je jezelf dus af van de ander. Ik geloof zelf dat deze pijn lang niet zo diep gaat (als een relatie strandt) als er nog geen gemeenschap heeft plaatsgevonden.
De vraag is dus niet: wanneer ben je zeker genoeg om te trouwen? Maar meer: wanneer weet ik zeker dat de ander mij niet zal verlaten? En: wanneer weet ik zeker dat ik de ander niet zal verlaten? En: weet ik zeker dat ik mijn lief blijvend kan liefhebben, wat er ook gebeurt? En: andersom natuurlijk ook.
Ja ik denk dat het inderdaad een geestelijke en emotionele band schept die niet meer verbroken mag worden, het is als het ware de lijm die twee geliefden op alle manieren aan elkaar 'plakt'
Maar iedereen die gescheiden is weet dat je op de vraag ben ik zeker dat de ander mij niet zal verlaten, nooit voor 100% ja kan zeggen. Ook trouwen is hier echt geen garantie op.
En wat is trouwen je zegt ook dat je voor God getrouwd bent als je gemeenschap hebt gehad Dus dan hoeft al dat gedoe waar Shanita het over heeft dus blijkbaar toch niet
Laatst aangepast door
|
ROELANDE345
|
op donderdag 21 november 2013, 11:29
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ROELANDE345
|
|
Geplaatst: donderdag 21 november 2013, 11:32
|
|
|
SHANITA130 schreef: | @Roelande, Jol en Jans--->lolHai Roelande,
Ik zat zo es te denken(ja, doe ik wel vaker), en voordat ik je bericht las, dacht ik van ja, leuk voor mensen van 16, 18, 20 of wat dan ook, ff een jaartje wachten. Maar als je al rond de 40/50 bent, dan ook?
Je bent dan beide volwassen, als de communicatie goed zit, wat maakt het dan, idd, in Hemelsnaam uit, of je, in mijn geval 4 seizoenen wacht, of, na een jaar gaat trouwen, oid.
En ik dacht ook, als je al beide zoveel van mekaar houdt en al gewoon meteen al vanaf dag een wíst dit is 'm, en je kan, zoals ik, niet tegen de poespas van trouwen , ja.....en je hebt bijvoorbeeld al een seizoen gewacht.... Ja, das toch ff wat anders dan meteen de eerste dag of de eerste week, als je beide in je hart weet en voelt dit zit goed, dit klikt we blijven altijd bij mekaar houden van mekaar, betrekken beide God overal bij....
Moet je dan, idd, zolang wachten, vier seizoenen, of totdat er, praktichs gezien een trouwen geregeld kan worden oid?
Ben er niet helemaal uit hoor, en zeker van het punt als je al getrouwd bént geweest....
Nu lees ik, Roelande, je reactie dus pas, en ik zie dat ik met mijn gdachten die ik had, tussen deze post van mij gisteren en nu, al je vragen heb beantwoord.
Ik denk dat jij gelijk hebt: als er idd een commitment is....
 |
Ja ik persoonlijk vind 4 seizoenen erg lang. Omdat ik inderdaad zoals jij het zegt al vanaf dag 1 wist : dit is hem. Gaan wij dus ook vast niet doen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: donderdag 21 november 2013, 11:44
|
|
|
KPN is soms in de war met 'onbeperkt bellen voor zo en zoveel met je mobiel', en 'onbeperkt bedragen van je rekening halen'.
Die dan ook nog es helemaal niet kloppen, veels te hoog dus....ja, die bedragen bedoel ik...
Ja, dit is een kreet.
Tevens een gebedspunt, moet er zo heen; dat ik dingen duidelijk kan overbrengen en dat ze coulant zijn, ed.
wordt vervolgd....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HENK348
|
|
Geplaatst: donderdag 21 november 2013, 11:55
|
|
|
TAN247 schreef: | Ik weet niet van wie dit gedicht is, dat mijn dominee aan mij gestuurd heeft toen ik over de dood van mijn vriendin worstelde.Het gaf me veel troost en ik wil het graag met jullie delen: Hartelijke groet Tanja
Het Uwe en het mijne.
‘k Hield vast omsloten in mijn hand een schone edelsteen; zo zuiver en zo schitterend vond ik er nimmer een. Het was mijn eigendom, mijn schat, geschenk van God, de Heer, geen ander die ’t bewaken zou zo liefdevol en teer Doch zie, daar vroeg op zek’re dag de Meester mijn juweel, Ik smeekte Hem: “Ach Vader nee! dat niet, dat is teveel!” Toen sprak de Meester zacht tot mij: “Ik doe ’t uit liefde, kind, opdat gij eenmaal in Mijn kroon het schoner weder vindt.”
“Ach Meester, ’t is mijn grootste schat, mijn wond’re diamant; ik zal er trouw voor zorgen Heer, met liefdevolle hand.” “Dat weet ik”, sprak des Vaders stem, “maar als men rooft uw steen? Geen dief heeft ooit de drempel van Mijn woning overschreên.
En waar uw dierbaar kleinood is, daar zal uw hart ook zijn, uw schat is u slechts voorgegaan en straalt in zonneschijn.” God sprak – mij trof een diepe blik vol deernis, mild en zacht – toen heeft Hij stil mijn kostb’re schat in veiligheid gebracht.
In ’t vale, bleke morgenlicht, stond ik, verblind van smart en drukte toen de lege doos zacht schreiend aan mijn hart. Toch sprak ik: “Meester ik vertrouw op Uw onfeilbaar Woord; ik weet dat nu mijn liefst bezit ons beiden toebehoort.” |
Heel mooi, ik kende dit gedicht niet.
Laatst aangepast door
|
HENK348
|
op donderdag 21 november 2013, 11:58
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: donderdag 21 november 2013, 12:29
|
|
|
ROADY558 schreef: | Ik denk dat je moet kijken naar hoe God seksualiteit heeft bedoeld, wil je een juist antwoord en zicht op dit vraagstuk krijgen.
Hoe ik dit zelf begrepen heb is ongeveer zo. Als man en vrouw gemeenschap hebben gebeurt er veel (Oja? Ja!) Niet alleen lichamelijk worden zij één, maar ook geestelijk en emotioneel worden zijn één. Zij vormen dus een eenheid. Precies zoals God het bedoeld heeft. Met God in het midden ontstaat zo een drievoudig snoer waar de bijbel over spreekt. Dat laat iets zien over hoe hecht en verbonden het is. |
Mooi geschreven Roady zo zie ik het ook. En dat voor een man, ja zie je er zijn nog gevoelige mannen..(geen geintje dit..)
Quote: | Wat nu als je deze eenheid al tot stand hebt laten komen, zonder dat je getrouwd bent? Ben je allebei zo zeker dat niets deze eenheid kan verbreken? Want daar zit 'm de pijn. Als de eenheid verbroken wordt, dan scheur je jezelf dus af van de ander. Ik geloof zelf dat deze pijn lang niet zo diep gaat (als een relatie strandt) als er nog geen gemeenschap heeft plaatsgevonden. |
Dan zijn we idd beidde zo zeker,... tegenwoordig, ja onder de christenen, scheidt 50%.....
Verder, klopt helemaal wat je zegt de pijn is dan zeg maar niet te overzien...
Quote: | De vraag is dus niet: wanneer ben je zeker genoeg om te trouwen? Maar meer: wanneer weet ik zeker dat de ander mij niet zal verlaten? | idd. Quote: | En: wanneer weet ik zeker dat ik de ander niet zal verlaten? | helemaal goed!
Quote: | En: weet ik zeker dat ik mijn lief blijvend kan liefhebben, wat er ook gebeurt? En: andersom natuurlijk ook. Etc. | idd.
Quote: | Als het goed is, is de bruiloft de officiele ja-zegging, vooral naar buiten toe. Je laat feitelijk zien: vanaf nu is er geen weg meer terug. Dat zeg je tegen jezelf, je lief, tegen God, en tegen de hele wereld :) |
Dat, bovenstaande, is je vriend, man/partner, officieel aan je familie en vrienden voorstellen en hem haar in het vervolg overal bij betrekken ook, voorzover en wanneer degene wil natuurlijk, die erbijbertrokken wordt door de partner bedoel ik dus. en ook andersom, anders kan je in een keurslijf komen van 'ja, je moet mee, we hebben nu een relatie(zijn getrouwd)', dus ja, 'dan ben je verplicht mee te gaan naar hier en/of daar(familie oid).
Quote: | Dus waarom zou je niet eerst deze stap zetten, en pas daarna jezelf volkomen blootgeven in de beschermde omgeving van een huwelijk? | Omdat dat, ook in een huwelijkse commitment een proces is.... Zo, nou, een huwelijk komt mij niet beschermend over eerder bedreigend,...zie eerdere postings. en dat kan er ook, onbewust insluipen en ja, juist omdat 'er geen weg terug is', zie je dat mensen vaak denken nou de buit is al binnen dus...vrouwen doen niet meer hun best, mannen worden minder begripvol etc. ja, dit is, uitzonderingen daar, wat ik zie om me heen, en al lang....
Dus voor mij maakt dat papiertje juist geen ene @#$% uit. Het gaat om het vertrouwen, liefde en communicatie naar en met elkaar.
Ik zal eens kijken, dank je Roady!
Quote: | /Edit Ik las jouw topic nog 's door en daarbij sprong ineens dit stukje eruit:
Ik denk dat je er verstandig aan doet om eerst helder te krijgen waarom je hier zo tegenop ziet, VOORDAT je je seksueel verbindt (want voor God BEN je dan getrouwd, vergeet dat niet). |
Gelukkig!, voor God getrouwd zijn bedoel ik! Ik weet waarom, schreef ik in vorige posts, en dat, die redenen staan een liefdesrelatie niet in de weg...
Quote: | Goeie kans dat God je gaat genezen van dit soort pijnplekken, JUIST in de weg naar het huwelijk toe. |
Je moest eens weten wát God allemaal voor mij, en anderen die ik ken heeft gedaan en blijft doen!!!!
En, Lief bedoeld......Roady, God geneest, of God geeft je tools, om met dingen te kúnnen leven.
Voor mij is trouwen niet verstandig.....
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op donderdag 21 november 2013, 12:36
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: donderdag 21 november 2013, 12:39
|
|
|
ROELANDE345 schreef: | Ja ik persoonlijk vind 4 seizoenen erg lang. Omdat ik inderdaad zoals jij het zegt al vanaf dag 1 wist : dit is hem. Gaan wij dus ook vast niet doen  |
Zo ist!
Fijne dag en bedankt ook voor je inbreng!!!!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: donderdag 21 november 2013, 13:03
|
|
|
SHANITA130 schreef: | KPN is soms in de war met 'onbeperkt bellen voor zo en zoveel met je mobiel', en 'onbeperkt bedragen van je rekening halen'.
Die dan ook nog es helemaal niet kloppen, veels te hoog dus....ja, die bedragen bedoel ik...
Ja, dit is een kreet.
Tevens een gebedspunt, moet er zo heen; dat ik dingen duidelijk kan overbrengen en dat ze coulant zijn, ed.
wordt vervolgd.... | Is dit een kreet??
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: donderdag 21 november 2013, 13:07
|
|
|
Waarom er voor de derde keer in korte tijd...een kras op mijn auto zit??
En niet zomaar eentje....nu weer 1 over een breedte van wel 50 cm!!! Vind dit echt niet leuk... Dader natuurlijk onbekend...
Het is maar een auto....maar voor mij wel ""mijn gouden koets""
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HENK348
|
|
Geplaatst: donderdag 21 november 2013, 14:13
|
|
|
SHANITA130 schreef: | Hallo
Ja, dit topic stond er lang, lang geleden ook, en is nu op slot, omdat het zooo lang geleden is.
Vanwege de belangrijkheid wou ik het ff aankaarten.
Ik vind, je kan duidelijk opmaken, God heeft seks bedoeld voor een commitment(huwelijk, 4 seizoenen wachten tot je mekaar wat kent, etc.)
Iig niet, om maar meteen ff te doen, ja tkan per ongeluk gebeuren, maar ja, dan is er, gelukkig, prijs de Heer, vergeving.
Iig het staat er niet voor niet, zag laatst een preek op family 7, die vrouw was erg goed vind ik, en ze zei ook, dat sommigen/velen zeggen van ja, waar ligt de grens, toen zei ze seks, is seks, dus ook handelingen die geen gemeenschap zijn.
Wacht je niet, ligt Gods Zegen niet op je relatie, ja beetje kroelen moet kunnen maar ja niet verder, is mijn opinie. Hoe ik het opmaak uit de bijbel.
Bijvoorbeeld een zin uit Hooglied, van wekt de liefde niet op voordat het haar behaagt(iig zoiets staat er), zoiets en ja, de brieven in het NT, waarin ook staat dat 'het' in een commitment, huwelijk, thuishoort. En dan ook nog Jezus die tegen de zondige vrouw zegt 'uw zonden zijn u vergeven zondigt niet meer.....
Dan nog David, ja, die zwaar moest betalen voor overspel en heel veel berouw had, zie psalmen, en volgens mij is overspel gewoon seks voor het huwelijk cq commitment.
Commitment is voor mij dan, hetzelfde als wachten tot een bepaalde tijd, 4 seizoenen bijvoorbeeld, en dan bijvoorbeeld iets symbolisch doen.
Ik wou graag weten hoe denkt men hierover als christen zijnde? Moet het kunnen want iedereen doet het, of moet je juist wel wachten tot een afgesproken moment? Of nog meer meningen?
Zegens fijne dag en vast bedankt voor de reacties en ik hoop op een vruchtbare discussie  | Bedankt, goed uitgelegd, God wil graag zegenen ,maar kan niet altijd zegen omdat we niet wachten,en al snel met seks starten of handelingen die op het zelfde neerkomen. Ik heb wel fouten gemaakt. maar er is vergeving, gelukkig.(het vlees is zwak) grenzen stellen is wel noodzaak.toch kan er altijd wat fout gaan. Als de relatie naar een Drievouwdig snoer leid dan is dat wel het mooiste. Groet`n Henk
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANTA961
|
|
Geplaatst: donderdag 21 november 2013, 16:34
|
|
|
ZEELAND736 schreef: | Is dit een kreet?? |
Een noodkreet of een hartekreet! Dat is het...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ROADY558
|
|
Geplaatst: donderdag 21 november 2013, 17:13
|
|
|
ROELANDE345 schreef: | En wat is trouwen je zegt ook dat je voor God getrouwd bent als je gemeenschap hebt gehad Dus dan hoeft al dat gedoe waar Shanita het over heeft dus blijkbaar toch niet " |
Is het "gedoe"? Of is het een tijd van voorbereiding waarbij je als stel samen naar een bepaald punt groeit?
SHANITA130 schreef: | Omdat dat, ook in een huwelijkse commitment een proces is.... Knipoog smiley Zo, nou, een huwelijk komt mij niet beschermend over eerder bedreigend,...zie eerdere postings. en dat kan er ook, onbewust insluipen en ja, juist omdat 'er geen weg terug is', zie je dat mensen vaak denken nou de buit is al binnen dus...vrouwen doen niet meer hun best, mannen worden minder begripvol etc. ja, dit is, uitzonderingen daar, wat ik zie om me heen, en al lang.... |
Ik begrijp wat je bedoelt. Het is dan ook "hard werken" om een relatie in stand te houden. De relatie met God, maar ook de relatie met je partner. Het proces in de aanloop naar het huwelijk zou DE periode moeten zijn waarin je erachter komt of je er allebei voor wilt gaan denk ik.
SHANITA130 schreef: | Dus voor mij maakt dat papiertje juist geen ene @#$% uit. Het gaat om het vertrouwen, liefde en communicatie naar en met elkaar. |
Dat ben ik met je eens, het gaat ook niet om "het papiertje" maar om het aangaan en bevestiging van de verbinding waarin Christus centraal staat.
Toch vraag ik me dan altijd af: waar val je op terug als de stormen gaan komen? (en je bent niet getrouwd)??? Daar ben ik dan echt benieuwd naar.
(en wees gerust: ook al IS je lief de ware voor je, die stormen gaan komen)
Quote: | Gelukkig!, voor God getrouwd zijn bedoel ik! Knipoog smiley Lachende smiley Lachende smiley met blinkend witte tanden Ik weet waarom, schreef ik in vorige posts, en dat, die redenen staan een liefdesrelatie niet in de weg... |
Maar toch spreekt de bijbel op diverse plekken over trouwen. Hoe zie jij dat dan?
Quote: | Voor mij is trouwen niet verstandig..... |
Ik wil je niet voor het hoofd stoten, maar ik vraag mij echt af of seks dan wel verstandig is.
Laatst aangepast door
|
ROADY558
|
op donderdag 21 november 2013, 17:17
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JANS221
|
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JANS221
|
|
Geplaatst: donderdag 21 november 2013, 17:42
|
|
|
MAARTENVD585 schreef: | Hoi Shanita idd dat bedoelde ik. verbaas over dat dat zondags is, en me hoofd stoten om er op zondag heen te gaan, terwijl er 6 dagen in de week zijn en de 7e dag rustdag neemt. en ik vind persoonlijk flauwekul om te zeggen ik werk, maak me huis schoon, dus ga ik zondag maar lekker uit naar de markt, waar iedereen voor je werkt.
Bedankt voor uitleg ook Shanita Groet M |
Ik begrijp je verbazing eigenlijk niet zo. Niet alle christenen denken nu eenmaal precies zoals jij denkt. Dat kan en dat mag. Ik vind het dan ook een beetje flauw om op de agenda van CM te reageren met de opmerking: op zondag? Niemand verplicht jou om mee te gaan, er wordt gevraagd wie het leuk vind om mee te gaan. Als je een discussie zou willen starten, dan kun je daar een nieuw topic voor openen. Ik vind het overigens prima dat jij zo denkt, maar leg dat niet op als norm aan anderen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: donderdag 21 november 2013, 17:56
|
|
|
ANTA961 schreef: | Een noodkreet of een hartekreet! Dat is het...  |
Aha...dus toch een kreet!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: donderdag 21 november 2013, 18:06
|
|
|
ROADY558 schreef: | Is het "gedoe"? Of is het een tijd van voorbereiding waarbij je als stel samen naar een bepaald punt groeit?
Ik begrijp wat je bedoelt. Het is dan ook "hard werken" om een relatie in stand te houden. De relatie met God, maar ook de relatie met je partner. Het proces in de aanloop naar het huwelijk zou DE periode moeten zijn waarin je erachter komt of je er allebei voor wilt gaan denk ik.
Dat ben ik met je eens, het gaat ook niet om "het papiertje" maar om het aangaan en bevestiging van de verbinding waarin Christus centraal staat.
Toch vraag ik me dan altijd af: waar val je op terug als de stormen gaan komen? (en je bent niet getrouwd)??? Daar ben ik dan echt benieuwd naar.
(en wees gerust: ook al IS je lief de ware voor je, die stormen gaan komen)
Maar toch spreekt de bijbel op diverse plekken over trouwen. Hoe zie jij dat dan?
Ik wil je niet voor het hoofd stoten, maar ik vraag mij echt af of seks dan wel verstandig is. |
Het zijn twee volwassen mensen Roady, ze komen er wel uit. Het zou toch wel heel erg zijn dat men als men om bepaalde redenen niet in één huis kan wonen cq trouwen voor hen de weg tot beminnen is afgesloten.
Laatst aangepast door
|
JOL252
|
op donderdag 21 november 2013, 18:08
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JANS221
|
|
Geplaatst: donderdag 21 november 2013, 18:20
|
|
|
SHANITA130 schreef: | ……..volgens mij is overspel gewoon seks voor het huwelijk cq commitment. |
Seks voor het huwelijk staat voor jou gelijk aan overspel? Overspel is het hebben van een seksuele relatie met iemand anders dan je eigen partner, m.a.w. het ontrouw zijn aan je vaste partner. Als je seks voor het huwelijk hebt met je eigen partner is dat dus geen overspel.
HENK348 schreef: | God wil graag zegenen ,maar kan niet altijd zegen omdat we niet wachten, en al snel met seks starten of handelingen die op het zelfde neerkomen. |
God die een relatie niet KAN zegenen, omdat wij niet wachten…..? Wie maakt uit wat God kan…? En misschien kun je voor de duidelijkheid uitleggen wat het verschil is tussen seks en handelingen die op hetzelfde neerkomen? Dan weten we waar we over praten.
Laatst aangepast door
|
JANS221
|
op donderdag 21 november 2013, 18:21
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: donderdag 21 november 2013, 19:00
|
|
|
OASE302 schreef: | Wie vindt het leuk om op zondagmiddag 8 december a.s. mee te gaan naar de Dickensnight in Helmond. Een “night” is het eigenlijk niet, want deze kerstsfeermarkt vindt plaats van 14.00 tot 20.00 uur.
De Helmondse wijk Brandevoort ziet er die middag uit als een Engels stadje van rond 1850. De Helmonders gaan verkleed als mensen uit de boeken van Charles Dickens. Er is veel muziek van onder andere koren en muziekensembles en er zijn marktkraampjes met allerlei waren.
Voor meer informatie en foto's van voorgaande jaren verwijs ik je naar de website: www.dickensnight.nl
Ik stel voor dan bv te verzamelen op station Helmond Brandevoort rond 14.30 uur, dat lijkt me vroeg genoeg. | '
Net even de site bekeken, lijkt me erg leuk om eens te zien en mee te maken, jammer dat het zo'n end tuffen is...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HENK348
|
|
Geplaatst: donderdag 21 november 2013, 20:21
|
|
|
JOL252 schreef: | Ja! Ik bedacht me net, ( hoe kan ik het ook vergeten!):
Als ze je gewoon ouderwets het hof maken.
 |
Of een keer een arm om jou heen slaan....
Laatst aangepast door
|
HENK348
|
op donderdag 21 november 2013, 22:13
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |