ChristianMatch

Forum

Mooi filmpje datje wilt delen maar geen muziek.
Ga naar pagina Vorige 1 ... 5801 5802 5803 5804 5805 5806 5807 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Van alles wat
Auteur Bericht
JANE410

BerichtGeplaatst: vrijdag 22 november 2013, 16:48

JOL252 schreef:
Namens Jane.

Bedankt Jol voor de link
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZEELAND736

BerichtGeplaatst: vrijdag 22 november 2013, 16:56

Wie zich gelukkig voelt met het geluk van anderen,
bezit een rijkdom zonder grenzen.
Naar boven

Auteur Bericht
ROELANDE345

BerichtGeplaatst: vrijdag 22 november 2013, 17:03

JOL252 schreef:
Op je gezamenlijke liefde en de Bronnen die God geeft.

Klaar klontje.

Ja en op datgene wat je elkaar hebt beloofd lijkt me zo
Naar boven

Auteur Bericht
ANTA961

BerichtGeplaatst: vrijdag 22 november 2013, 18:13

MOTORMUIS997 schreef:
Met Johan209 en Arie491 zitten we inmiddels op 7 wokkers. Ik bel maandag naar de wok om de reservering hier op aan te passen. Arie heeft toch afgezegd, dus toen waren er nog... ZES Knipoog smiley
Weet je welkom om ook mee te gaan!

Groetjes!

Ik zie jullie om 20.00 uur bij de wok! (Ik kom dus niet naar de 3 zussen)
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252

BerichtGeplaatst: vrijdag 22 november 2013, 18:57

In het kader van het topic
http://www.christianmatch.nl/forum/forum_posts.php?tId=3711

quote ik Jans even in dit topic.

JANS221 schreef:
Er is over dit onderwerp al heel veel geschreven, o.a. op deze topic:

http://www.christianmatch.nl/forum/forum_posts.php?tId=3563

Deze topic is nog niet gesloten, er staan wel goede bijdragen op, die zeker de moeite van het lezen waard zijn......

Zo Jans, zeker de moeite van het lezen waard. Leuke discussie ook.

Laatst aangepast door
JOL252
op vrijdag 22 november 2013, 18:58
Naar boven

Auteur Bericht
ZEELAND736

BerichtGeplaatst: vrijdag 22 november 2013, 19:56

Een hele fijne avond samen!!!

(weet dat het morgen is)

Laatst aangepast door
ZEELAND736
op vrijdag 22 november 2013, 22:54
Naar boven

Auteur Bericht
ANTA961

BerichtGeplaatst: vrijdag 22 november 2013, 20:15

ZEELAND736 schreef:
Een hele fijne avond samen!!!

Klinkt zo inderdaad alsof het vanavond al is... we moeten nog een nachtje slapen. Maar dankjewel! Wordt vast gezellig...
Naar boven

Auteur Bericht
ROADY558

BerichtGeplaatst: vrijdag 22 november 2013, 21:14

JOL252 schreef:
http://www.realfarmacy.com/how-to-heat-your-room-for-15-cents-a-day/

Grappig Jol :)
Naar boven

Auteur Bericht
MOTORMUIS997

BerichtGeplaatst: vrijdag 22 november 2013, 21:36

Ik heb er ook veel zin in! Lachende smiley
Tot nog toe heb niet gehoord dat er iemand vooraf aan de borrel wil bij 'De 3 zussen', dus ook ik ga jullie om 20.00 bij de wok in Elst zien! Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252

BerichtGeplaatst: vrijdag 22 november 2013, 21:55

ROADY558 schreef:
Grappig Jol :)

En het werkt. Lachende smiley met blinkend witte tanden
Naar boven

Auteur Bericht
ROADY558

BerichtGeplaatst: zaterdag 23 november 2013, 09:51

JOL252 schreef:
En het werkt. Lachende smiley met blinkend witte tanden

Leuk he :)
Naar boven

Auteur Bericht
JANE410

BerichtGeplaatst: zaterdag 23 november 2013, 11:43

ROADY558 schreef:
Ik denk dat je moet kijken naar hoe God seksualiteit heeft bedoeld, wil je een juist antwoord en zicht op dit vraagstuk krijgen.

Hoe ik dit zelf begrepen heb is ongeveer zo.
Als man en vrouw gemeenschap hebben gebeurt er veel (Oja? Ja!)
Niet alleen lichamelijk worden zij één, maar ook geestelijk en emotioneel worden zijn één. Zij vormen dus een eenheid. Precies zoals God het bedoeld heeft. Met God in het midden ontstaat zo een drievoudig snoer waar de bijbel over spreekt. Dat laat iets zien over hoe hecht en verbonden het is.

Wat nu als je deze eenheid al tot stand hebt laten komen, zonder dat je getrouwd bent? Ben je allebei zo zeker dat niets deze eenheid kan verbreken? Want daar zit 'm de pijn. Als de eenheid verbroken wordt, dan scheur je jezelf dus af van de ander. Ik geloof zelf dat deze pijn lang niet zo diep gaat (als een relatie strandt) als er nog geen gemeenschap heeft plaatsgevonden.

De vraag is dus niet: wanneer ben je zeker genoeg om te trouwen?
Maar meer: wanneer weet ik zeker dat de ander mij niet zal verlaten?
En: wanneer weet ik zeker dat ik de ander niet zal verlaten?
En: weet ik zeker dat ik mijn lief blijvend kan liefhebben, wat er ook gebeurt?
En: andersom natuurlijk ook.
Etc.

Als het goed is, is de bruiloft de officiele ja-zegging, vooral naar buiten toe. Je laat feitelijk zien: vanaf nu is er geen weg meer terug. Dat zeg je tegen jezelf, je lief, tegen God, en tegen de hele wereld :)
Dus waarom zou je niet eerst deze stap zetten, en pas daarna jezelf volkomen blootgeven in de beschermde omgeving van een huwelijk?

Ik heb zelf veel gehad aan de studies op deze site:
http://www.real-life.nl/seks-huwelijk/

Derek Prince heeft ook een mooi boekje over dit thema uitgegeven:
http://www.derekprince.nl/boeken/het-geheim-van-een-goed-huwelijk-derek-prince-9075185006/

Ik hoop dat het je wat verder helpt Shanita.

/Edit
Ik las jouw topic nog 's door en daarbij sprong ineens dit stukje eruit:

Ik denk dat je er verstandig aan doet om eerst helder te krijgen waarom je hier zo tegenop ziet, VOORDAT je je seksueel verbindt (want voor God BEN je dan getrouwd, vergeet dat niet).
Goeie kans dat God je gaat genezen van dit soort pijnplekken, JUIST in de weg naar het huwelijk toe.

Ik vind de bovenste link heel waardevol, heel duidelijk uitgelegd. We hebben denk ik te lang in de leugen geloofd dat het belangrijk is dat het op sexueel gebied maar goed moet zijn

Ik geloof zeker dat als je samen bid om kracht, om te kunnen wachten totdat je een verbintenis bent aangegaan, dat God je die kracht zal geven.

èèn tekst die ik las is er heel duidelijk over:

Wij vragen dat God u in alle opzichten heiligt en dat heel uw persoon, naar geest ziel en lichaam, onberispelijk bewaard blijft.

1 thess 5:23

Bedankt voor het plaatsen van de link Roady
Naar boven

Auteur Bericht
ROADY558

BerichtGeplaatst: zaterdag 23 november 2013, 13:25

JANE410 schreef:
Ik vind de bovenste link heel waardevol, heel duidelijk uitgelegd. We hebben denk ik te lang in de leugen geloofd dat het belangrijk is dat het op sexueel gebied maar goed moet zijn

Nou he? Maar ik denk dat je beter kunt stellen dat de seks goed zal zijn, als het tussen beide partners en God goed zit. En blijft.

Quote:
Ik geloof zeker dat als je samen bid om kracht, om te kunnen wachten totdat je een verbintenis bent aangegaan, dat God je die kracht zal geven.
Ehh is wachten niet gewoon een wilsbesluit?
En de kracht komt vanzelf als je gehoorzaamt aan Gods wil denk ik.

Quote:
èèn tekst die ik las is er heel duidelijk over:

Wij vragen dat God u in alle opzichten heiligt en dat heel uw persoon, naar geest ziel en lichaam, onberispelijk bewaard blijft.

1 thess 5:23

Bedankt voor het plaatsen van de link Roady

Heel mooi die tekst Jane. Dat die tekst maar waarheid mag worden in ieders leven.

Fijn en goed om te horen dat de tekst uit de link je heeft opgebouwd.
Naar boven

Auteur Bericht
JANS221

BerichtGeplaatst: zaterdag 23 november 2013, 15:35

JANE410 schreef:
We hebben denk ik te lang in de leugen geloofd dat het belangrijk is dat het op sexueel gebied maar goed moet zijn

Ik denk dat we anno 2013 nog steeds moeten afrekenen met de gedachte dat het beleven van seksualiteit en het genieten ervan er niet toe doet. Waarom hoeft het op seksueel gebied niet goed te zijn? Waarom is het een leugen dat dat belangrijk is? Ik begrijp werkelijk deze gedachte niet. Als het tussen twee mensen goed gaat, gaat het op seksueel gebied dan ook altijd goed? Je draait het toch ook niet om? Als het op seksueel gebied goed gaat dan gaat de rest ook wel goed? Liefde en seksualiteit horen bij elkaar en daar is niets zondigs aan. Je kunt het een niet loskoppelen van het ander. In de Bijbel staat daar echt niets anders over.

ROADY558 schreef:
Maar ik denk dat je beter kunt stellen dat de seks goed zal zijn, als het tussen beide partners en God goed zit. En blijft.

Jouw manier van denken komt op mij wel heel naïef over. Christenen zijn net mensen. Ook christenen hebben te maken met ziekte, dood, verdriet, pijn, echtscheiding en ook op het gebied van seksualiteit kan er van alles mis gaan. Christen-zijn geeft echt geen garantie dat alles goed gaat.

Laatst aangepast door
JANS221
op zaterdag 23 november 2013, 15:36
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252

BerichtGeplaatst: zaterdag 23 november 2013, 15:43

JANS221 schreef:
Ik denk dat we anno 2013 nog steeds moeten afrekenen met de gedachte dat het beleven van seksualiteit en het genieten ervan er niet toe doet. Waarom hoeft het op seksueel gebied niet goed te zijn? Waarom is het een leugen dat dat belangrijk is? Ik begrijp werkelijk deze gedachte niet. Als het tussen twee mensen goed gaat, gaat het op seksueel gebied dan ook altijd goed? Je draait het toch ook niet om? Als het op seksueel gebied goed gaat dan gaat de rest ook wel goed? Liefde en seksualiteit horen bij elkaar en daar is niets zondigs aan. Je kunt het een niet loskoppelen van het ander. In de Bijbel staat daar echt niets anders over.Jouw manier van denken komt op mij wel heel naïef over. Christenen zijn net mensen. Ook christenen hebben te maken met ziekte, dood, verdriet, pijn, echtscheiding en ook op het gebied van seksualiteit kan er van alles mis gaan. Christen-zijn geeft echt geen garantie dat alles goed gaat.

Ik kán even niet anders dan hierop amen zeggen.
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: zaterdag 23 november 2013, 15:50

JANE410 schreef:
Ha Shanita,

Onbeperkt bellen voor een vast bedrag is onbeperkt bellen, dus daar kunnen ze toch niet omheen lijkt mij. En anders maar zeggen dat je er mee naar het programma kassa gaat.

Zal voor je bidden voor rust en oplossing.

Groetjes/zegen Jane Knipoog smiley

Dank Jane!

Je gebed heeft denk ik geholpen.

Alles ging goed. rekeningen werden vereffend!( Nou weet ik ook weer waar dat spreekwoord vandaan komt Lachende smiley

Dus ja, Hulde voor het sevicecentrum van de provider, een dikke tien!

Ja, er werd ook gevraagd of je een cijfer van 1 tot en met 10 wou geven, aankruisen.

S. Erg tevreden over de gang van zaken gisteren!
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: zaterdag 23 november 2013, 15:54

Vreugdekreet: alles is geregeld bij XL en de service en de duidelijkheid, eigenlijk alles was uitmuntend! Lachende smiley

Warme douche! Knipoog smiley

Laatst aangepast door
SHANITA130
op zaterdag 23 november 2013, 15:55
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: zaterdag 23 november 2013, 15:59

Ja Jans, tof dat je de link van dit topic er even in had gezet, in topic 'sexs voor huwelijk, ed.'

Alleen ja, weekend en ja, als je dan een relatie hebt heb je het extra druk in, ja, juist het weekend Knipoog smiley

Dus, mijn reacties komen fijn deze week in de ochtend, voor ik moet werken ja, dan ben ik namelijk even een paar uurtjes alleen en ja, kan ik goed nadenken als ik alleen ben...

Fijn weekend en Zegens!

Laatst aangepast door
SHANITA130
op zaterdag 23 november 2013, 16:00
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: zaterdag 23 november 2013, 16:07

Met de KPN is alles goed gekomen en geregeld, compliment voor hun serive in hun service centrum! Knipoog smiley Lachende smiley

En ik, wat ik van plan ben te gaan doen dit weekend, rusten, rusten en rusten, pffffffft, wat had ik het druk deze week........ Slapende smiley

Fijn weekend met Gods Zegen! Lachende smiley

Laatst aangepast door
SHANITA130
op zaterdag 23 november 2013, 16:08
Naar boven

Auteur Bericht
JOSEF872

BerichtGeplaatst: zaterdag 23 november 2013, 16:41

Bijzonder onderwerp. Ik uit eigen ervaring alleen beamen. Kijk uit met hoe ver je gaat in de relatie. Soms kan een beetje kroelen alle mogelijk zelfbeheersing doen weg smelten. Ik heb het nu wel over een relatie die gestart is. Niet een date of vervolg date.
Naar boven

Auteur Bericht
JANS221

BerichtGeplaatst: zaterdag 23 november 2013, 16:55

JOSEF872 schreef:
Bijzonder onderwerp. Ik uit eigen ervaring alleen beamen. Kijk uit met hoe ver je gaat in de relatie. Soms kan een beetje kroelen alle mogelijk zelfbeheersing doen weg smelten. Ik heb het nu wel over een relatie die gestart is. Niet een date of vervolg date.

Wat is er zo bijzonder aan dit onderwerp? Ook is het mij niet helemaal duidelijk op wie je reageert en wat je beaamt.
Naar boven

Auteur Bericht
ROADY558

BerichtGeplaatst: zaterdag 23 november 2013, 17:03

JANS221 schreef:
[i]Jouw manier van denken komt op mij wel heel naïef over.

Ik waardeer dat je uitspreekt hoe ik op je overkom.
Maar begrijp je ook hoe ik het werkelijk bedoelde?
Naar boven

Auteur Bericht
JANE410

BerichtGeplaatst: zaterdag 23 november 2013, 17:28

JANS221 schreef:
[i]Ik denk dat we anno 2013 nog steeds moeten afrekenen met de gedachte dat het beleven van seksualiteit en het genieten ervan er niet toe doet. Waarom hoeft het op seksueel gebied niet goed te zijn? Waarom is het een leugen dat dat belangrijk is? Ik begrijp werkelijk deze gedachte niet. Als het tussen twee mensen goed gaat, gaat het op seksueel gebied dan ook altijd goed? Je draait het toch ook niet om? Als het op seksueel gebied goed gaat dan gaat de rest ook wel goed? Liefde en seksualiteit horen bij elkaar en daar is niets zondigs aan. Je kunt het een niet loskoppelen van het ander. In de Bijbel staat daar echt niets anders over.[/i]Jouw manier van denken komt op mij wel heel naïef over. Christenen zijn net mensen. Ook christenen hebben te maken met ziekte, dood, verdriet, pijn, echtscheiding en ook op het gebied van seksualiteit kan er van alles mis gaan. Christen-zijn geeft echt geen garantie dat alles goed gaat.

Jans, ik bedoel niet dat het beleven van sexualiteit er niet toe doet. Ook niet dat het op dat gebied niet goed zou moeten zijn.

Maar veel mensen zijn van mening dat het voor het huwelijk er moet zijn, omdat het belangrijk is te weten of het met die sexuele omgang wel goed zit.

Ik zelf kan me nu meer vinden in wat de bijbel hierover zegt. Ik was hier vroeger naief in omdat ik toen helemaal niet bezig was hoe God het bedoeld had.
Ik wist toen ook niet dat je ziel, geest en lichaam zo met elkaar verbonden zijn.

Wat ik ook las in die link, dat wanneer een relatie uitraakt nadat er sex heeft plaatsgevonden voor een verbintenis, dat je dan verscheurd wordt door pijn, zowel geestelijk als lichamelijk.

Ik heb er in de laatste 5 jaar preken over gehoord dat sex dus niet voor het huwelijk mag gebeuren en hoe het werd uitgelegd daar kan ik mij wel in vinden. Het is een geschenk van God voor in het huwelijk

Ja zo denk ik erover Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252

BerichtGeplaatst: zaterdag 23 november 2013, 19:45

JANE410 schreef:
Ik wist toen ook niet dat je ziel, geest en lichaam zo met elkaar verbonden zijn.

Wat ik ook las in die link, dat wanneer een relatie uitraakt nadat er sex heeft plaatsgevonden voor een verbintenis, dat je dan verscheurd wordt door pijn, zowel geestelijk als lichamelijk.

Ik heb er in de laatste 5 jaar preken over gehoord dat sex dus niet voor het huwelijk mag gebeuren en hoe het werd uitgelegd daar kan ik mij wel in vinden. Het is een geschenk van God voor in het huwelijk

Ja zo denk ik erover Knipoog smiley

Hi Jane, ik heb even het belangrijkste vetgedrukt. Je zegt hier twee dingen... ziel, geest en lichaam zijn met elkaar verbonden... het volgende moment zeg je dat die intimiteit voor het huwelijk niet mag. Is dit niet tegenstrijdig? Hoe moet je dat dan zien als het lichamelijke/de intimiteit op dat vlak "achter blijft" of vermeden moet worden, terwijl het juist zo verbonden is ... ruk je dan niet iets wat natuurlijk is uit elkaar?

Laatst aangepast door
JOL252
op zaterdag 23 november 2013, 19:47
Naar boven

Auteur Bericht
JANS221

BerichtGeplaatst: zaterdag 23 november 2013, 19:49

JOL252 schreef:
Hi Jane, ik heb even het belangrijkste vetgedrukt. Je zegt hier twee dingen... ziel, geest en lichaam zijn met elkaar verbonden... het volgende moment zeg je dat die intimiteit voor het huwelijk niet mag. Is dit niet tegenstrijdig? Hoe moet je dat dan zien als het lichamelijke/de intimiteit op dat vlak "achter blijft" of vermeden moet worden, terwijl het juist zo verbonden is ... ruk je dan niet iets wat natuurlijk is uit elkaar?

Je bent me net voor, hier dacht ik ook al aan.....
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA373

BerichtGeplaatst: zaterdag 23 november 2013, 21:12

Zelf had ik er eerst een andere mening hier over, dacht kan geen kwaad voor het huwelijk.
heb er lang mee geworstelt, maar nu wat verder en wat ervaringen verder, kan ik niet anders zeggen dat d e geboden van God er zijn ook om ons te beschermen, en niets zo mooi als een relatie die niet alleen door lust word overheerst, maar zuiver en eerlijk is.
Dus als ik nog es een relatie krijg, wacht ik met sex tot het huwelijk.

met respect voor anderen die een andere mening hebben.
ps huwelijk zie ik als verbintenis tussen jou en, je partner en God. niet het papiertje op het gemeente huis. Maar in Gods ogen getrouwd zijn, een verbond met elkaar.

En in de verkerings tijd kan je toch ook met elkaar zoenen, en dan voel je toch ook of het lichamelijk klikt of niet? is heel intiem zoenen dus...

En fin zo denk ik e r over, die ontdekte ik nog steeds lid ben, ha ha als het goed is over twee dagen weg hier. liefs voor iedereen en over dit onderwerp:
wees kostbaar met je zelf ook, geef je lichaam niet te snel aan een ander voor die er slordig mee omgaat.
verder is ons lichaam ook een tempel van d e heilige geest, dus ja overleg ook eerst met God... heb ik uw goedkeuring????

En is deze gedacht ouderwets??? mwhaa dan ben ik maar ouderwets. ha ha hoef niet mee te doen met de moderne tijd, waarin we van iets moois zoals sex, iets lelijks vaak maken.
Duh ik ben een parel in Gods hand en als een man met mij sex wil, wil ik ook dat hij er voor me is op andere gebieden en me niet gebruikt voor zijn eigen behoeften en me verder alleen laat, dat is geen liefde, dat is geen verbond tussen man en vrouw zoals God het bedoelt heeft.

prachtig als mensen eerst elkaar echt trouw beloven.

Maar begrijp goed dat andere mensen er een andere mening over hebben, is een moeilijk onderwerp, iets waar ik zelf veel mee heb geworsteld.
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA373

BerichtGeplaatst: zaterdag 23 november 2013, 21:16

SHANITA130 schreef:
Nou, komt ie, en ja, uit ervaring, nu,: wij knappen op als de man filternet neemt/heeft uit zijn eigen omdat ie niet wil kwetsen en niet zichzelf in verleiding wil brengen tot zondigen.
En als ie echt alles doet wat in zijn vermogen ligt, dan ga je, ik dus dat zelf ook doen namelijk.
Veel liefde, vriendschap, communicatie dus goed luisteren ook, en feed back.

Als hij een man Gods is, maw een gebedsleven heeft. God als eerste stelt, elke dag, uit eigen beweging, samen met je wil bidden.

En als laatste ja, als de man goed is met zijn moeder, en ja, dan bedoel ik niet de mannnen af te !@#$% die geen goede relatie met hun moeder hebben die zijn er zat, kwil alleen zeggen dat dat een pluspunt kan zijn, en ja, dat heb je niet altijd voor het zeggen of je met je ouders overweg kan....

En ja, de klik, de chemie, het wéten, van deze man houdt zoveel van me die zou alles doen wat in zijn vermogen ligt voor me(andersom dus ook dan natuurlijk!)

Veel humor!!!!

Gewoon beste vrienden zijn! en liefde, zoveel liefde.....

Ja, het bestaat(zei de vrouw die Verlegen lachende smiley Lachende smiley drzelf 1 procent, dus te verwaarlozen, kans gaf op een relatie met een commitment...)

geweldig Shanita Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252

BerichtGeplaatst: zaterdag 23 november 2013, 21:29

PETRA373 schreef:
Zelf had ik er eerst een andere mening hier over, dacht kan geen kwaad voor het huwelijk.
heb er lang mee geworstelt, maar nu wat verder en wat ervaringen verder, kan ik niet anders zeggen dat d e geboden van God er zijn ook om ons te beschermen, en niets zo mooi als een relatie die niet alleen door lust word overheerst, maar zuiver en eerlijk is.
Dus als ik nog es een relatie krijg, wacht ik met sex tot het huwelijk.

met respect voor anderen die een andere mening hebben.
ps huwelijk zie ik als verbintenis tussen jou en, je partner en God. niet het papiertje op het gemeente huis. Maar in Gods ogen getrouwd zijn, een verbond met elkaar.

En in de verkerings tijd kan je toch ook met elkaar zoenen, en dan voel je toch ook of het lichamelijk klikt of niet? is heel intiem zoenen dus...

En fin zo denk ik e r over, die ontdekte ik nog steeds lid ben, ha ha als het goed is over twee dagen weg hier. liefs voor iedereen en over dit onderwerp:
wees kostbaar met je zelf ook, geef je lichaam niet te snel aan een ander voor die er slordig mee omgaat.
verder is ons lichaam ook een tempel van d e heilige geest, dus ja overleg ook eerst met God... heb ik uw goedkeuring????

En is deze gedacht ouderwets??? mwhaa dan ben ik maar ouderwets. ha ha hoef niet mee te doen met de moderne tijd, waarin we van iets moois zoals sex, iets lelijks vaak maken.
Duh ik ben een parel in Gods hand en als een man met mij sex wil, wil ik ook dat hij er voor me is op andere gebieden en me niet gebruikt voor zijn eigen behoeften en me verder alleen laat, dat is geen liefde, dat is geen verbond tussen man en vrouw zoals God het bedoelt heeft.

prachtig als mensen eerst elkaar echt trouw beloven.

Maar begrijp goed dat andere mensen er een andere mening over hebben, is een moeilijk onderwerp, iets waar ik zelf veel mee heb geworsteld.

Waar ik het met je eens in ben is dat je een verbintenis met elkaar aangaat voor je met elkaar verder gaat op intiem gebied. Overigens kan intiem zoenen ook van alles en nog wat oproepen, het zet alle knoppen en schuiven soms open en is dat dan niet de kat op het spek binden als je wilt voorkomen dat je seks vóór de trouwdag hebt?

Het hoeft geen lust te zijn als je relatie nog niet met een briefje ondertekend is ... en lust hoeft ook niet negatief te zijn.. behalve als de balans eruit raakt.

Laatst aangepast door
JOL252
op zaterdag 23 november 2013, 21:30
Naar boven

Auteur Bericht
JANE410

BerichtGeplaatst: zaterdag 23 november 2013, 21:44

JOL252 schreef:

Jol,Jans

Ik bedoel dus dat die verbondenheid van ziel,lichaam en geest er pas mag zijn in het huwelijk. Dus in de verkerings tijd leer je elkaar kennen, bouw je vriendschap op, zoek je uit of je qua karakter bij elkaar past. Of je gezamelijke interesses enz. Er zijn zoveel dingen waarin je elkaar moet leren kennen en vertrouwen.

Goed dan nu over de liefde, het houden van en dan de keuze om geen gemeenschap te hebben voor het huwelijk. Tja niet gemakkelijk da`s waar.
Het is zoals Roady al aangaf een wilsbesluit die je neemt. Ik denk dat als je dat echt zo wil doen dat God je hierin zo sterk zal maken dat het op te brengen is.

God is almachtig en ik ben er van overtuigt dat HIJ als je dit voor Hem kan opbrengen, dat je relatie dan geweldig gezegend gaat worden. Dat het dan pas echt dat drievoudig snoer zal zijn.

Als je sex hebt voor het huwelijk ben je al zo aan elkaar gekleefd, wat Roelande al schreef over aan elkaar gelijmd zijn. Probeer maar eens 2 velletjes papier die gelijmd zijn van elkaar af te halen, dat lukt niet. Zo is het ook met sex voor het huwelijk doordat je dan zo èèn bent geweest zowel geestelijk als lichamelijk. Als dan blijkt dat je niet bij elkaar past en je gaat uit elkaar dan is de schade veel groter omdat je gemeenschap hebt gehad.
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252

BerichtGeplaatst: zaterdag 23 november 2013, 21:55

JANE410 schreef:
Jol,Jans

Ik bedoel dus dat die verbondenheid van ziel,lichaam en geest er pas mag zijn in het huwelijk. Dus in de verkerings tijd leer je elkaar kennen, bouw je vriendschap op, zoek je uit of je qua karakter bij elkaar past. Of je gezamelijke interesses enz. Er zijn zoveel dingen waarin je elkaar moet leren kennen en vertrouwen.

Goed dan nu over de liefde, het houden van en dan de keuze om geen gemeenschap te hebben voor het huwelijk. Tja niet gemakkelijk da`s waar.
Het is zoals Roady al aangaf een wilsbesluit die je neemt. Ik denk dat als je dat echt zo wil doen dat God je hierin zo sterk zal maken dat het op te brengen is.

God is almachtig en ik ben er van overtuigt dat HIJ als je dit voor Hem kan opbrengen, dat je relatie dan geweldig gezegend gaat worden. Dat het dan pas echt dat drievoudig snoer zal zijn.

Als je sex hebt voor het huwelijk ben je al zo aan elkaar gekleefd, wat Roelande al schreef over aan elkaar gelijmd zijn. Probeer maar eens 2 velletjes papier die gelijmd zijn van elkaar af te halen, dat lukt niet. Zo is het ook met sex voor het huwelijk doordat je dan zo èèn bent geweest zowel geestelijk als lichamelijk. Als dan blijkt dat je niet bij elkaar past en je gaat uit elkaar dan is de schade veel groter omdat je gemeenschap hebt gehad.

De vraag is wat echte gemeenschap is. Als ik dan kijk naar wat er binnen "het huwelijk" kan plaatshebben dan kun je dat vaak echt geen gemeenschap noemen (dus ziel, geest en lichaam).

Quote:
Jane: Ik bedoel dus dat die verbondenheid van ziel,lichaam en geest er pas mag zijn in het huwelijk. Dus in de verkerings tijd leer je elkaar kennen, bouw je vriendschap op, zoek je uit of je qua karakter bij elkaar past. Of je gezamelijke interesses enz. Er zijn zoveel dingen waarin je elkaar moet leren kennen en vertrouwen.

Hoe doe je dat zonder ziel, geest en lichaam?

Jol, houdt van deze respectvolle discussie. Knipoog smiley

Laatst aangepast door
JOL252
op zaterdag 23 november 2013, 21:57
Naar boven

ChristianMatch forum index » Van alles wat
Ga naar pagina Vorige 1 ... 5801 5802 5803 5804 5805 5806 5807 ... 6194 Volgende
Pagina 5804 van 6194