ChristianMatch

Forum

Seks voor het huwelijk of gelijksoortig commitment?
Ga naar pagina Vorige 1 ... 5804 5805 5806 5807 5808 5809 5810 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Auteur Bericht
JOL252

BerichtGeplaatst: maandag 25 november 2013, 19:00

CORTAZAR588 schreef:
Overspel is mi niet alleen het hebben van sex met iemand buiten het huwelijk.
Het kan ook in geval van het niet trouwen maar wel seks en samenwonen bijvoorbeeld.
Een huwelijk sluit je niet dmv een akte.
Dat is een misvatting. Het is een hartsgesteldheid.
Het is ook niet te verbreken in de ogen van God.
Dat de mens het wel doet wil niet zeggen dat het huwelijk niet meer bestaat.

Ik weet dat het niet gewaardeerd wordt om te zeggen, maar scheiden is geen uitvinding van God.
En alle argumenten ten spijt .........scheiden maakt veel kapot, in de eerste plaats de kinderen.
Ik ken alle argumenten waarom scheiden goed of beter zou zijn dan getrouwd blijven.
Maar staan we er weleens bij stil wat God had kunnen en kan veranderen?

Verder hoeven we hier geen woorden aan te besteden ..............
Salut

Geen woorden voor jouw simpele woorden.

Laatst aangepast door
JOL252
op maandag 25 november 2013, 19:00
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CORTAZAR588

BerichtGeplaatst: maandag 25 november 2013, 19:03

Simpel?
God is nooit simpel.....
Er zijn geen grenzen aan Jezus macht.
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252

BerichtGeplaatst: maandag 25 november 2013, 19:13

CORTAZAR588 schreef:
Simpel?
God is nooit simpel.....
Er zijn geen grenzen aan Jezus macht.

Okay Cortazar.

Het gaat over seks voor het huwelijk en jij gaat off topic met de volgende thema's:

- overspel
- scheiding

Daarnaast ga je over tot veroordeling van zoveel mensen hier die tot treurens toe hebben geloofd in verandering en in Jezus macht.

Laatst aangepast door
JOL252
op vrijdag 9 mei 2014, 20:24
Naar boven

Auteur Bericht
VLINDER656

BerichtGeplaatst: maandag 25 november 2013, 19:16

Er is op deze topic al een tijdje niet meer gereageerd zie ik. Toch wil ik ook nog wel even reageren.
Ik wil verder niemand voor het hoofd stoten of zo maar ik vind het wel een beete jammer dat het specifiek gericht is op gescheiden mensen die dan single aangeven.
Ik heb voor een poosje geleden het "advies" gekregen om toch vooral niet aan te geven dat ik weduwe ben want dan krijg je geen respons. Daar willen mensen niet mee geconfronteerd worden. Aangezien ik veel waarde hecht aan eerlijkheid is het voor mij dus helemaal geen issue wat ik in zou vullen. Maar gezien het feit dat er bij de profielen maar weinig weduwe/weduwnaar aangevinkt staan heb ik toch wel een redelijk vermoeden dat ook in die groep single aangevinkt word wat net zo oneerlijk is en daarbij een ontkenning van de overleden partner.

Vlinder
Naar boven

Auteur Bericht
MARCOVH807

BerichtGeplaatst: maandag 25 november 2013, 19:58

@Jane, is het echt belangrijk om te weten hoe vaak iemand gescheiden is? Volgens mij niet, want volgens mij ga je een relatie met die persoon aan en niet met zijn/haar ex(en), toch? Iedereen kan een foutje maken of aangetrokken worden tot de verkeerde personen.

@Vlinder, eerlijkheid duurt toch het langst. Als je partner je ontvallen is, dan zal dat ten alle tijd een onderdeel van je leven bleven. Mochten potentiële partners hier op afknappen, dan is dat hun probleem. Echter als je als weduwnaar/weduwe zou neerzetten dat je vrijgezel bent en je blijkt toch een overleden partner hebben, dan rijst bij mij de vraag: Ok, wat klopte er nog meer niet aan jouw verhaal?

Bovendien is die regel de laatste regel waar ik naar zou kijken. Je gaat een contact/relatie aan met die persoon die je voor je ziet, niet met de ex of de overledene, al klinkt dat laatste misschien wat cru.
Naar boven

Auteur Bericht
MARCOVH807

BerichtGeplaatst: maandag 25 november 2013, 20:06

en ik maar denken bij het lezen van het kopje dat het om het kerstfeest ging. Blijkt het om Joodse feestdagen te gaan?

@Josef, bij mijn weten komt de kerstboom in ons huis voort uit een erg zondig verleden. Bij mijn weten is de kerstboom afkomstig uit Scandinavië. Daar werd deze gebruikt om seksuele feesten te vieren. Als het waren 1 groot swingersfeest. Graag correctie als mij iets verkeerds voor de geest staat.
Naar boven

Auteur Bericht
JANE410

BerichtGeplaatst: maandag 25 november 2013, 20:09

MARCOVH807 schreef:
@Jane, is het echt belangrijk om te weten hoe vaak iemand gescheiden is? Volgens mij niet, want volgens mij ga je een relatie met die persoon aan en niet met zijn/haar ex(en), toch? Iedereen kan een foutje maken of aangetrokken worden tot de verkeerde personen.

@Vlinder, eerlijkheid duurt toch het langst. Als je partner je ontvallen is, dan zal dat ten alle tijd een onderdeel van je leven bleven. Mochten potentiële partners hier op afknappen, dan is dat hun probleem. Echter als je als weduwnaar/weduwe zou neerzetten dat je vrijgezel bent en je blijkt toch een overleden partner hebben, dan rijst bij mij de vraag: Ok, wat klopte er nog meer niet aan jouw verhaal?

Bovendien is die regel de laatste regel waar ik naar zou kijken. Je gaat een contact/relatie aan met die persoon die je voor je ziet, niet met de ex of de overledene, al klinkt dat laatste misschien wat cru.

Of het belangrijk is? Misschien niet want je gaat inderdaad een relatie met die persoon aan, maarrrr soms krijg je er wel een ex bij, in die zin dat ze wel erg vaak aanwezig is. Nieuwe relatie is voor mij nieuwe relatie, een nieuwe start en dan zou een ex op de achtergrond moeten blijven vind ik.
Naar boven

Auteur Bericht
JANE410

BerichtGeplaatst: maandag 25 november 2013, 20:39

Een reuzenbaby geboren in China. Een 27 jarige vrouw is bevallen van een baby die 6,2 kilo weegt.

De vrouw lag altijd op bed tijdens de zwangerschap en heeft toen veel gegeten. Tja Geschokte, onthutste smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: maandag 25 november 2013, 21:05

Maandag 25 november, 1 Tessalonicenzen 5: 1-11; Als een dief.

Gelukkig, deze wereld gaat niet eindeloos door. Jezus komt op de wolken van de hemel. Dan breekt de grote dan van de Heer aan, indrukwekkend aangekondigd door haast alle profeten en ook door Jezus zelf. Alles en allen zullen getoetst en geoordeeld worden en alle tranen zullen afgewist worden. Maar wanneer zal dat zijn? Is daarover ook iets te zeggen?
In elk geval dit: die dag zal velen overvallen als een dief die op een nacht ineens zijn slag slaat. Je kasten leeghaalt en overal met zijn vingers aanzit. Zo zal totaal onverwachts Gods dag aanbreken en met de ondergang treffen de mensen die meenden dat hun van Gods kant nooit iets zou kunnen overkomen.
Maar dat zal júllie niet gebeuren, zegt Paules.
Want jullie leven niet in het nachtelijk donker, maar in het licht van Christus. Blijf wakker en waakzaam. Rust je toe met het harnas van geloof en liefde en met de helm van de hoop. Dan kun je ’s avonds gerust het licht uitdoen en je ogen dicht. Want of wij slapen of waken, Jezus is ons licht en bij zijn komst zullen we leven met Hem.
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA373

BerichtGeplaatst: maandag 25 november 2013, 21:35

MARR247 schreef:
Ik denk dat het zowel een behoefte als een verlangen is,dat zijn twee verschillende zaken.
De behoefte aan gemeenschap is bij de meeste mensen van nature aanwezig,het verlangen geeft daar als het ware richting aan,stuurt het in een bepaalde richting om de behoefte te bevredigen.

Een behoefte wil zeggen dat je niet zonder kunt????
Volgens mij is het geen behoefte, want je kunt best zonder...en verlangen??? hmmm nee, alleen wanneer je verliefd word en er verdere gevoelens ontwikkelen, dus
is geen verlangen en geen behoefte.vind ik....
Naar boven

Auteur Bericht
STEENTJE178

BerichtGeplaatst: maandag 25 november 2013, 22:21

Kip teriyaki met rijst en groente Kwijlende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ROADY558

BerichtGeplaatst: maandag 25 november 2013, 22:31

JANS221 schreef:
Als Cortazar dat bedoelt, dan hoort dat op een ander topic thuis. We hebben het zoals ik eerder aangaf, hier over seks voor het huwelijk, niet over overspel. Maar misschien kan hij wel de diepere betekenis toelichten, daar hou ik wel van.

Maar die twee hebben wel heel veel met elkaar te maken vind ik.
Daar gaat de discussie m.i. juist over.
Naar boven

Auteur Bericht
ROADY558

BerichtGeplaatst: maandag 25 november 2013, 22:33

CORTAZAR588 schreef:
Overspel is mi niet alleen het hebben van sex met iemand buiten het huwelijk.
Het kan ook in geval van het niet trouwen maar wel seks en samenwonen bijvoorbeeld.

Dat is ook buiten het huwelijk.
Naar boven

Auteur Bericht
ROELANDE345

BerichtGeplaatst: maandag 25 november 2013, 22:35

ROADY558 schreef:
Maar die twee hebben wel heel veel met elkaar te maken vind ik.
Daar gaat de discussie m.i. juist over.

Ja misschien is dat wel de kernvraag is sex voor het huwelijk overspel?
Ik denk het niet bij overspel moest je gestenigd worden. Bij sex voor het huwelijk moest je trouwen. Volgens de wet dan he
Naar boven

Auteur Bericht
ROADY558

BerichtGeplaatst: maandag 25 november 2013, 22:36

PETRA373 schreef:
Een behoefte wil zeggen dat je niet zonder kunt????
Volgens mij is het geen behoefte, want je kunt best zonder...en verlangen??? hmmm nee, alleen wanneer je verliefd word en er verdere gevoelens ontwikkelen, dus
is geen verlangen en geen behoefte.vind ik....

Maar Petra, als die gevoelens zich ontwikkelen ga je toch naar elkaar verlangen?
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA373

BerichtGeplaatst: maandag 25 november 2013, 22:40

ROADY558 schreef:
Maar Petra, als die gevoelens zich ontwikkelen ga je toch naar elkaar verlangen?

klopt en dan is het ook weer ergens een behoefte
Maar de vraag is toch van de topic starter of gemeenschap een behoefte of verlangen is?
Dan zeg ik nee, alleen als je verliefd bent.
Als je niet verliefd bent, heb je niet die behoefte en verlangen.

Als ik ja zeg, is het voor mijn gevoel als of er staat gemeenschap is ene behoefte en verlangen, als of we niet zonder kunnen.

petra die zich misschien weer es moeilijk verwoord Smiley die vol vragen zit
Naar boven

Auteur Bericht
ROADY558

BerichtGeplaatst: maandag 25 november 2013, 22:43

ROELANDE345 schreef:
Ja misschien is dat wel de kernvraag is sex voor het huwelijk overspel?
Ik denk het niet bij overspel moest je gestenigd worden. Bij sex voor het huwelijk moest je trouwen. Volgens de wet dan he

Ja ik zoek ook al een tijdje naar de kern van deze discussie, maar kom er maar niet goed uit.
Naar boven

Auteur Bericht
ROADY558

BerichtGeplaatst: maandag 25 november 2013, 22:44

Oooow nou snap ik je weer Lachende smiley

Dus het is volgens jou:
1. je wordt verliefd
2. je ontwikkeld gevoelens
3. er ontstaat verlangen
4. er ontstaat een behoefte.
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA373

BerichtGeplaatst: maandag 25 november 2013, 22:44

eigenlijk trouwens een hele stomme vraag hier dit topic. warom reageer ik er eigenlijk op??? Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA373

BerichtGeplaatst: maandag 25 november 2013, 22:46

ROADY558 schreef:
Oooow nou snap ik je weer Lachende smiley

Dus het is volgens jou:
1. je wordt verliefd
2. je ontwikkeld gevoelens
3. er ontstaat verlangen
4. er ontstaat een behoefte.

ja, alhoewel zet die behoefte maar tussen aanhalingstekens... want is het echt wel een behoefte?? Als je van iemand houd en die gene word ziek ouzo, dan kun je best zonder. ligt e r maar net aan wat je onder het woord behoefte verstaat toch Smiley die vol vragen zit

petra die van dit stomme topic afgaat....
Naar boven

Auteur Bericht
ANNETTE050

BerichtGeplaatst: maandag 25 november 2013, 22:49

ROADY558 schreef:
Ja ik zoek ook al een tijdje naar de kern van deze discussie, maar kom er maar niet goed uit.

Het gaat toch om de vraag of gemeenschap voor het huwelijk vrijblijvend is of niet? En of je pas na het officiële trouwen gemeenschap mag hebben?

Laatst aangepast door
ANNETTE050
op maandag 25 november 2013, 22:51
Naar boven

Auteur Bericht
ROELANDE345

BerichtGeplaatst: maandag 25 november 2013, 22:51

ANNETTE050 schreef:
Het gaat toch om de vraag of gemeenschap voor het huwelijk vrijblijvend is of niet?

oh die vraag had ik er niet ingezien hoor
Naar boven

Auteur Bericht
ROADY558

BerichtGeplaatst: maandag 25 november 2013, 22:51

Mja oke, maar ik denk dat "verse stellen" wel sterk naar elkaar verlangen.
Ik denk dat de Here God ons zo gemaakt heeft dat we willen samensmelten als het ware. Ik geloof wel dat dat een behoefte is. Zeker in de beginfase.
Misschien is het ook wel noodzakelijk zelfs om je aan de ander te "lijmen" zoals dat zo mooi in het andere topic werd uitgedrukt.

De man zorgt daarbij zoals gewoonlijk voor het plaksel....
Smiley met dichtgeplakte mond Verlegen lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ROADY558

BerichtGeplaatst: maandag 25 november 2013, 22:53

ANNETTE050 schreef:
Het gaat toch om de vraag of gemeenschap voor het huwelijk vrijblijvend is of niet? En of je pas na het officiële trouwen gemeenschap mag hebben?

Ja inderdaad. Of seks voor het huwelijk geoorloofd is ja of nee.
Anders gezegd: Of God het kan goedkeuren of niet.
Weer anders gezegd: Is seks voor het huwelijk in Gods ogen gelijk aan overspel of ontucht of onreinheid of hoererij?
Naar boven

Auteur Bericht
ROELANDE345

BerichtGeplaatst: maandag 25 november 2013, 22:55

ROADY558 schreef:
Mja oke, maar ik denk dat "verse stellen" wel sterk naar elkaar verlangen.
Ik denk dat de Here God ons zo gemaakt heeft dat we willen samensmelten als het ware. Ik geloof wel dat dat een behoefte is. Zeker in de beginfase.
Misschien is het ook wel noodzakelijk zelfs om je aan de ander te "lijmen" zoals dat zo mooi in het andere topic werd uitgedrukt.

De man zorgt daarbij zoals gewoonlijk voor het plaksel....

Smiley met dichtgeplakte mond Verlegen lachende smiley

hoezo de man??
nee hoef je niet uit te leggen.
de gemeenschap, het vrijen op zich is het plaksel Roady Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA373

BerichtGeplaatst: maandag 25 november 2013, 23:03

ANNETTE050 schreef:

Dacht ik ook, en voor trouwen overspel? Overspel is toch als je vreemd gaat.
De bedoeling van God was denk ik, man en vrouw die samen een maatje voor elkaar in het leven zijn, wanneer we het doen zal ik maar zeggen, dan
kunnen we elkaar beschadigen als we niet bij elkaar blijven, dus we plegen geen overspel, houden ons wel niet aan een gebod, die er is om ons te beschermen.
Bescherming voor je hart, dat die niet breekt. Ook tegen kinderen die opgroeien met 1 ouder en eventuele geslachtsziektes. Ook met voorbehoedmiddel kan je prongelijk in verwachting raken en eh soa die wil je niet krijgen.

tenminste zo denk ik erover...
Naar boven

Auteur Bericht
ZEELAND736

BerichtGeplaatst: maandag 25 november 2013, 23:07

Waarom zou je als weduwe/weduwnaar geen respons krijgen?
Als ik eerlijk ben....zou ik geen moeite hebben met iemand die weduwnaar is..
Ook daar kan immers veel verdriet zijn geweest....zorgen...gemis...
Juist het gescheiden zijn....heb ik (voor mezelf) meer moeite mee...

Maar zeker niet met een weduwe/weduwnaar...
Naar boven

Auteur Bericht
ANNETTE050

BerichtGeplaatst: maandag 25 november 2013, 23:08

PETRA373 schreef:
Dacht ik ook, en voor trouwen overspel? Overspel is toch als je vreemd gaat.
De bedoeling van God was denk ik, man en vrouw die samen een maatje voor elkaar in het leven zijn, wanneer we het doen zal ik maar zeggen, dan
kunnen we elkaar beschadigen als we niet bij elkaar blijven, dus we plegen geen overspel, houden ons wel niet aan een gebod, die er is om ons te beschermen.
Bescherming voor je hart, dat die niet breekt. Ook tegen kinderen die opgroeien met 1 ouder en eventuele geslachtsziektes. Ook met voorbehoedmiddel kan je prongelijk in verwachting raken en eh soa die wil je niet krijgen.

tenminste zo denk ik erover...

Ja, maar mag je wel weer uit elkaar gaan, als je gemeenschap hebt gehad en niet officieel getrouwd bent. Alleen als er overspel heeft plaatsgevonden denk ik. Dus als één van de partners er met een ander vandoor gaat.

Laatst aangepast door
ANNETTE050
op maandag 25 november 2013, 23:08
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA373

BerichtGeplaatst: maandag 25 november 2013, 23:09

ROADY558 schreef:
Ja inderdaad. Of seks voor het huwelijk geoorloofd is ja of nee.
Anders gezegd: Of God het kan goedkeuren of niet.
Weer anders gezegd: Is seks voor het huwelijk in Gods ogen gelijk aan overspel of ontucht of onreinheid of hoererij?

Als je het uit liefde voor elkaar doet, zie ik zelf er geen ontucht in,etc... dat zijn andere dingen toch roady alleen ik d enk dat god het heeft gemaakt, om een verbond tussen vrouw en man heel mooi te maken...jammer als we het doen, zonder een verbond met elkaar en zonder gods zegen e rover eerst te vragen, is niet ons lichaam, maar een tempel van d e heilige geest ook.

enfin volg de discusie wel verder zonder lidmaatschap... goed van ons, we hebben es een discusie over moeilijk onderwerp zonder ruzie, een gezonde discussie Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ANNETTE050

BerichtGeplaatst: maandag 25 november 2013, 23:14

PETRA373 schreef:
Als je het uit liefde voor elkaar doet, zie ik zelf er geen ontucht in,etc... dat zijn andere dingen toch roady alleen ik d enk dat god het heeft gemaakt, om een verbond tussen vrouw en man heel mooi te maken...jammer als we het doen, zonder een verbond met elkaar en zonder gods zegen e rover eerst te vragen, is niet ons lichaam, maar een tempel van d e heilige geest ook.

enfin volg de discusie wel verder zonder lidmaatschap... goed van ons, we hebben es een discusie over moeilijk onderwerp zonder ruzie, een gezonde discussie Knipoog smiley

Ja. Petra, maar zie je het dan als vrijblijvend? Uit liefde voor elkaar? Welke plaats heeft God dan voor jou in een voorhuwelijkse relatie?
Naar boven

ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Ga naar pagina Vorige 1 ... 5804 5805 5806 5807 5808 5809 5810 ... 6194 Volgende
Pagina 5807 van 6194