Auteur |
Bericht |
|
JAN736
|
|
Geplaatst: dinsdag 3 december 2013, 22:57
|
|
|
Ik heb een vrouw die al jaren zegt dat zij niet meer van mij houd. Als ik het niet eens ben met haar levenswijze is de standaard reactie, ik ga scheiden. Mag ik haar laten gaan, of moet ik er voor blijven vechten?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
OASE302
|
|
Geplaatst: dinsdag 3 december 2013, 23:43
|
|
|
Bedankt voor de tip. Misschien volgend jaar naar Garderen of Veere ...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: dinsdag 3 december 2013, 23:44
|
|
|
JAN736 schreef: | Ik heb een vrouw die al jaren zegt dat zij niet meer van mij houd. Als ik het niet eens ben met haar levenswijze is de standaard reactie, ik ga scheiden. Mag ik haar laten gaan, of moet ik er voor blijven vechten? |
Sterkte...heel veel sterkte... Het is heel moeilijk om een antwoord te geven... Voor velen hier...is het een weg die al achter ons ligt.. Een strijd misschien van jaren...verdriet...pijn... Daarom...veel sterkte...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
OASE302
|
|
Geplaatst: woensdag 4 december 2013, 00:00
|
|
|
Als ik dit zo lees dan denk ik dat zij al een keus heeft gemaakt, maar dan vraag ik me wel af waarom ze nog bij je blijft. Ik heb de indruk dat ze je manipuleert door te dreigen met een scheiding. Je vraagt of je haar mag laten gaan. Ik denk dat als ze het wil, je haar niet tegen kunt houden. Je kunt wel voor een relatie willen vechten, maar dat moeten beide partners dan doen, anders heeft het geen zin. Ik weet niet wat jij onder vechten verstaat, maar dat is niet hetzelfde als aan haar toegeven zodat ze blijft. Het moet niet alleen van jouw kant komen. Ik denk dat je haar moet vragen om een keus te maken: wil je weg (ga dan) of wil je blijven (zet je dan ook in voor de relatie).
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: woensdag 4 december 2013, 08:06
|
|
|
JAN736 schreef: | Ik heb een vrouw die al jaren zegt dat zij niet meer van mij houd. Als ik het niet eens ben met haar levenswijze is de standaard reactie, ik ga scheiden. Mag ik haar laten gaan, of moet ik er voor blijven vechten? |
Behalve dat ik de reactie van Oase onderschrijf hoor ik nog een diepere laag in je beknopte verhaal die vragen opwekt, maar dat voert denk ik te ver voor dit topic. Wanneer zij zou kiezen voor "blijven, maar dan ook knokken voor elkaar" zou ik zeker een derde gesprekspartner zoeken om de onderliggende (niet uitgesproken) gedachten/gevoelens en patronen tegen het licht te houden. Maar misschien hebben jullie die weg ook al bewandeld.
Heel veel sterkte!
Laatst aangepast door
|
JOL252
|
op woensdag 4 december 2013, 08:10
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PETRA373
|
|
Geplaatst: woensdag 4 december 2013, 08:57
|
|
|
Ik lees, als ik het niet eens ben met haar levenswijze is de standaard reactie, ik ga scheiden. Lijkt mij pure intimidatie, aangezien ze het niet in echt doet. persoonlijk vind ik dat je beter deze vraag aan haar zelf kan stellen, wat wil je? Scheiden of samen vechten voor jullie relatie en de liefde proberen terug te vinden die jullie ooit wel met elkaar gehad hebben? En zoals Jol zegt, misschien hebben jullie die weg al bewandelt? Wat denk je zelf??? Weggaan en op zoek na een nieuwe liefde??? eh de werkelijkheid is dat scheiden kanon hard is, het gras groener lijkt bij anderen, lees dat je 4 kinderen hebt. Die moeten dan ook verder met een gebroken gezin. Ik zelf zou niet zo snel effe scheiden, pas nadat ik voor 120 procent gevochten heb voor me relatie.( wat je misschien ook al gedaan heb, jij zelf kan die vraag het beste beantwoorden)
Dus hoop dat jullie de weg na elkaar terug vinden en goed met elkaar leren communiceren, want deze vraag hoor je eigenlijk aan haar te stellen.
En vraag me ook af jou zo lezende heb je deze vraag ook aan God gevraagd???
paar korte zinnen van jou eigenlijk, over een belangrijke beslissing in je leven die je hier neerzet. Ik lees een man die op is, niet meer weet hoe verder, veel sterkte ermee.
verder vraag ik me af, als je het niet eens bent met haar levensstandaard??? Zijn jouw eisen aan haar redelijk??? In een goede relatie laat je elkaar ook vrij om zich zelf te ontwikkelen binnen de relatie.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: woensdag 4 december 2013, 09:03
|
|
|
Hallo,
Na dit topic even te hebben doorgelezen, wou ik iets zeggen, iets wat ik op me hart heb.
Trouwen, samenwonen, latten(bijvoorbeeld halve weken samen en in de vakanties meer), christenen die een van deze relatievormen aangaan, omdat ze iemand hebben gevonden, zullen, volgens mij, altijd te maken krijgen met stormen.
Waar je dan op terugvalt is de liefde voor mekaar. Liefde moet er zijn. Dat is een voorwaarde en veel belangrijker als een briefje of een kerkelijke inzegening als er geen liefde is. liefde groeit ook.
Maar/en wat een stormen kan je krijgen.....Ja, juist in deze gebroken wereld, ja, sommigen/velen spreken al van een einddtijd.....om even aan te geven hoe gebroken....
Daarom koos ik er aanvankelijk voor om lekker fijn alleen te blijven. zonder seks kon ik wel, ja makkelijk, je kan zoveel hobbys, leuke contacten met anderen hebben, ja, ik ervaarde dat zeker niet als gemis.
En natuurlijk, ik wil/wou/wil 4 seizoenen wachten, ja, dan moet je een vriend hebben die gek op je is...echt gek...Dan kan wachten moeilijk zijn. en ja, dan is het niet zo van oooooh, we hebben niet gewacht, nee, er is altijd weer vergeving bij God indien berouw, want juist dat mekaar eerst goed leren kennen is zoo belangrijk dat kan worden ondegesneeuwd door de afleiding van de seks.
Dus ja, er is wel degelijk verschil tussen nu en dan es de fout in gaan, incidenteel, en dat belijden en voorlopig gaat het weer goed, dan elke dag.....
Over de stormen, die gaan komen wees maar gerust...(en weer, dit gaat natuurlijk niet voor iedereen op).
Ik denk: hoe ga je om met de stormen.
Ik zal een voorbeeldje noemen, ja, je man is niet goed in administratie(understatement kan), dus ja, jij doet dat, dus ja, je zegt, 'in het vervolg alle afschriften en alle brieven van die en dat aan mij geven, en je zegt dat jij het wil regelen.
Want ja, ken je degene nauwelijks je ziet wat dingen en denkt zo die betaalt volgens mij teveel, maar ja, ik weet ook niet alles misschien dat en dat nog, oid, ja, helemaal niet belangrijk, je hebt niets met degene dus.
Ja, en als je wel wat met degene hebt die dat niet meteen door heeft, omdat ie echt elke dag keihard werkt mede door de crrises, en nu werk doet wat eerst 5 man deden...
Dan kan je gewoon vragen of je het in het vervolg voor hem, dit en dat mag regelen, en vragen om dingen, ipv tekeer te gaan, degene werkt al zoo hard....
En ja, ik ben een nogal meteen tekeer gaan type, dus ja, ik wil daarin veranderen.
Nee mensen, een relatie is hard werken, dat las ik hier ergens meerdere keren en ik dacht 'hard werken???', een relatie????
Ja, dus: neem alleen maar het voorbeeld van even wat administratie overnemen van je partner, terwijl je je eigen administratie niet kon eerst.
Dat lijken kleine zaken, en kan ook tijdelijk gewoon even vervelend zijn, want meer dan dat is het ook niet. Ik bedoel, hij en een vriend van hem hebben wel eventjes me hele huis geschilded, etc.
Misschien wordt er met 'stormen' bedoeld, dat je idd niet meer voor je eigen leeft, maar ja, voor 2 mensen. en ja, dat kan wennen zijn zeker als je gewent bent aleen aan jezelf te moeten denken wb de dagelijkse dingen.
Voordelen zijn er je bent niet meer alleen, je hebt de spreekwoordelijke arm om je heen. nadelen; dingen die je eerst niet zouden boeien, zoals teveel aan een provider betalen ivm met onduideijke afspraken oid, ja, dat ga je dan rechtzetten omdat je partner zo een drukke baan heeft(alsof je aan je eigen papiergedoe niet genoeg hebt...)
Dit was een voorbeeld.
Voor degenen die er meer over willen lezen even een linkje ( Ik bedoelde een andere link is in de haast iets fout gegaan goed link komt er snel in, zo snel mogelijk....) tis van info nu, er kunnen zinnigen dingen tussen staan, heb zelf geeneens tijd om eea helemaal te lezen nu, moet werken en dingen regelen.:(
Iedereen succes met de stormen, misschien start ik wel een topic op welke strormen kom je tegen...
:)
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op woensdag 4 december 2013, 14:04
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PETRA373
|
|
Geplaatst: woensdag 4 december 2013, 09:04
|
|
|
Zo als ik het zie, zitten ze niet, maar liggen ze een beetje raar Ik geloof wel degelijk dat soms doden worden opgewekt, maar om nu op een graf te liggen???
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PETRA373
|
|
Geplaatst: woensdag 4 december 2013, 09:10
|
|
|
Weetje stormen kom je ook als alleenstaande tegen, nu heb je iemand om mee samen door stormen te gaan. Als ik jouw zo lees, hij hielp jouw met schilderen en jij hem weer met administratie..en zo vul je elkaar aan, helpt elkaar met elkaars zwakheden... bouwt elkaar op..
klinkt als heel leuke goede relatie, shanita geniet ervan.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PETRA373
|
|
Geplaatst: woensdag 4 december 2013, 09:13
|
|
|
vergeet nooit de goede kanten waarom je aan een relatie begon
Zo ,nu staat er een heel mooie kreet
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ROADY558
|
|
Geplaatst: woensdag 4 december 2013, 09:23
|
|
|
Quote: | En natuurlijk, ik wil/wou/wil 4 seizoenen wachten, ja, dan moet je een vriend hebben die gek op je is...echt gek...Dan kan wachten moeilijk zijn. en ja, dan is het niet zo van oooooh, we hebben niet gewacht, nee, er is altijd weer vergeving bij God indien berouw, want juist dat mekaar eerst goed leren kennen is zoo belangrijk dat kan worden ondegesneeuwd door de afleiding van de seks.
Dus ja, er is wel degelijk verschil tussen nu en dan es de fout in gaan, incidenteel, en dat belijden en voorlopig gaat het weer goed, dan elke dag..... |
Ja het is zeer te begrijpen wat je zegt. Als 2 mensen gek zijn op elkaar, zie je dan maar 's te beheersen. Een lucifertje en de boel staat in lichterlaaie :)
Maar toch vraag je vergeving bij God, waarmee je erkent dat je naar Hem niet goed hebt gehandeld. Kun je - in het licht van dit topic - aangeven wat er niet goed aan is naar God toe? En wat dan voor jou de reden is om toch te wachten? En ook: waar wacht je dan feitelijk op?
Want je kunt -aan de andere kant- ook zeggen: Oke, we gaan ervoor en we laten onszelf helemaal gaan, want we weten ons "in God geborgen". Dat kwam ook vaak naar voren in dit topic. Ik ben dus benieuwd waarom er schuld naar God ontstaat als je jezelf toch geeft aan de ander.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: woensdag 4 december 2013, 09:30
|
|
|
PETRA373 schreef: | Weetje stormen kom je ook als alleenstaande tegen, nu heb je iemand om mee samen door stormen te gaan. |
Dat is óók zo.
Maar ja wat schreef Paulus: 1 kor 7 28 Maar ook wanneer gij trouwt, dan doet gij daarmede geen kwaad, en wanneer een jongedochter trouwt, dan doet ook zij daarmede geen kwaad. Maar wèl staat zulke mensen verdrukking voor het vlees te wachten, die ik u gaarne besparen zou. Dit bedoel ik, het onderstreepte, en dat merk ik, tis veel gemakkelijker vaak, alleen te zijn alleen je eigen zaakies te moeten opknappen, voorbeeld met schilderen, ik had nog veel meer mensen die dat wouden doen....nee, het komt in mijn geval echt van de liefde, die dus ook echt is.....
Quote: | Als ik jouw zo lees, hij hielp jouw met schilderen en jij hem weer met administratie..en zo vul je elkaar aan, helpt elkaar met elkaars zwakheden... bouwt elkaar op.. | Ja, je bouwt mekaar op, bemoedigt mekaar. Er zijn voordelen, en nadelen....beide, en ja, ik ben nu teveel gehecht, ja, jegaat zoveel van iemand houden dat je gehecht raakt, niet meer zonder degene wil omdat je zoveel van hem houdt.
Quote: | klinkt als heel leuke goede relatie, shanita geniet ervan.  |
Is het ook, alleen, en, ik begrijp nu wel: 'een relatie is keihard werken, wat ik eerst niet snapte...'.
Zegens en fijne dag, ik moet iig nú de deur uit...
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op woensdag 4 december 2013, 09:32
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ROADY558
|
|
Geplaatst: woensdag 4 december 2013, 09:34
|
|
|
De hoop op Jezus Christus is als een anker voor mijn ziel.
Een anker voel je het hardst trekken ..... als het stormt..
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: woensdag 4 december 2013, 09:36
|
|
|
Hai Roady,
Goede vragen die je stelt!!!
Ik moet helaas nú weg om te gaan werken..., ik beantwoord je de eerste gelegenheid dat ik tijd heb!
Bedankt voor je vragen!
Zegens!

Ik zal er tijdens het werk over nadenken!
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op woensdag 4 december 2013, 09:53
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHRISTIANMATCH moderator
|
|
Geplaatst: woensdag 4 december 2013, 09:45
|
|
|
ELSKE842 schreef: | Hoe is het gebruik van de chatbox? Als ik er kijk, echoot het er, want dan ben ik de enige bezoeker, of er zijn er nog 1 of 2, maar van wie geen reactie .... wat stilletjes, dus; of ben ik er op de verkeerde momenten? |
Er is hier al een topic over de chatbox. Daar kun je je vragen en opmerkingen kwijt.
Dit topic wordt gesloten.
Moderator CM
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: woensdag 4 december 2013, 09:52
|
|
|
PETRA373 schreef: | Zo als ik het zie, zitten ze niet, maar liggen ze een beetje raar Ik geloof wel degelijk dat soms doden worden opgewekt, maar om nu op een graf te liggen??? |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JANE410
|
|
Geplaatst: woensdag 4 december 2013, 13:18
|
|
|
Pijnlijk voor jou Jan als je al jaren aanhoord dat je vrouw niet meer van je houd. Als jullie nog geen hulp hebben gezocht dan zou ik die stap gaan zetten. Dan hebben jullie er wel alles aan gedaan om het huwelijk te redden. Heel veel sterkte wens ik jullie
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
INGE721
|
|
Geplaatst: woensdag 4 december 2013, 13:20
|
|
|
Ik knap erg op van een man die mij tegengas geeft. Maar ik geniet ook buitensporig van mijn lief zijn creatieve verwennerijtjes... S morgens brood gaan smeren en in het kuipje boter een hart met je naam vinden.....als je jarig bent slingers in de slaapkamer ophangen....een nieuwe mobiel voor me kocht zodat ik kan Whats appen en dus niet teveel foto's van de kleinkinderen hoef te missen.
Ik geef toe, ik word gruwelijk verwend door mijn lief en gelukkig is dat na ons huwelijk, nu 105 dagen geleden niet veranderd
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: woensdag 4 december 2013, 13:38
|
|
|
ROADY558 schreef: | Ja het is zeer te begrijpen wat je zegt. Als 2 mensen gek zijn op elkaar, zie je dan maar 's te beheersen. Een lucifertje en de boel staat in lichterlaaie :) |
Ja, dat kan natuurlijk gebeuren.
Aan de andere kant zei ik en las ik hier ook, oa van Jol: een seksuele relatie moet groeien.....heb ik heb nog niet eens over de leugens die ik zag op p sites...
Je moet open erover kunnen communiceren. Dat kan niet als je niets doet, dat kan mi ook niet als je alles inene doet. Men mag me mailen voor opheldering als het hier tever gaat.
Quote: | Maar toch vraag je vergeving bij God, waarmee je erkent dat je naar Hem niet goed hebt gehandeld. | idd...
Quote: | Kun je - in het licht van dit topic - aangeven wat er niet goed aan is naar God toe? |
Ik denk, als men, meteen alles doet, kan men, niet groeien, in de seksuele relatie, niet leren van mekaar. Kan 'het' niet groeien. Dan gaat er vanalles mis door verkeerde beelden die media en p sites geven/gaven. Dan kan er geen open communicatie over zijn. Kan, hoeft niet. mi. En daardoor stagneert het 'mekaar echt leren kennen', ja, ook in schijnbaar gewone dagelijkse dingen die juist zo belangrijk kunnen zijn.
Quote: | En wat dan voor jou de reden is om toch te wachten? En ook: waar wacht je dan feitelijk op? |
Voordat je ten volle seksuele omgang hebt moet er eerst een basis zijn, mi, ja, een knuffel bedoel ik niet. Je moet mekaar leren kennen, je moet je levens beidde op mekaar afgestemd hebben zodat je niet teveel aan je hoofd hebt. Samen een huis regelen, inrichten(dat kunnen ook gewoon weggevers zijn en 2de hands spullen daar gaat het dus niet om), bij latten, een soort van ritme hebben, dan en dan bij mekaar, en met vakanties uitzonderingen, etc. Elkaars familie en vrienden leren kennen. Met wie gaan we nog om, wie minder, etc. Iedereen kent wel het fenomeen, je gaat met iemand om; je hebt beide niemand wilt ook niets met elkaar, gaat met elkaar om, omdat je beide alleen bent er is wel vriendschap en geen liefde tussen man en vrouw. Met zo iemand zou je dan gewoon minder omgaan want als een van beide full time werkt heb je al bijna geen tijd, als je er 8 uur slaap bijtelt. Laat staan beide, in een lat situatie als een van beide een samenwoningsfobie heeft(dit laatste bestaat en is serieus).
Dus ja, er gaan maanden overheen, voordat je(ik dus) eea geregeld hebt, de en zijn huis moet ingericht worden, de ander moet ook zijn zaakies voor mekaar hebben.
Dan kan je mekaar juist in die situaties waarin je mekaar helpt goed leren kennen, en ja, komt het zwaartepunt op seks te liggen ja, dan gaat dat gewoonweg niet.
En elkaar kennen, op geestelijk, psychisch vlak kan een voorwaarde voor een goede seksuele relatie zijn, kan hoeft niet, ken ook stellen waar dat meteen klikte en ja die situatie is weer anders.
Quote: | Want je kunt -aan de andere kant- ook zeggen: Oke, we gaan ervoor en we laten onszelf helemaal gaan, want we weten ons "in God geborgen". Dat kwam ook vaak naar voren in dit topic. Ik ben dus benieuwd waarom er schuld naar God ontstaat als je jezelf toch geeft aan de ander. |
Ik ga voor het langzaam, letterlijk dus, opbouwen van alles, met dingen in harmonie, dus niet de hele dag liggen ...als dit dat en dat nog gedaan en geregeld moet worden. Ik kies de weg van heel nu en dan es knuffelen zeg maar, en ja, is de situatie stabiel, maw, we weten precies welke dagen hier, en daar, en wanneer dit en dat, ook kerkelijk, ja, dan zit je namelijk in de rust en ja dan kan je aan een seksuele relatie werken je kent mekaar dan ook beter.(Over stormen gesproken, ik zie de bui al hangen, ik een vrijzinnige, zo noemen ze dat, pkn kerk, hij in een baptistenkerk, ik wacht al op de raad die effetjes komt vertellen aan ons, alsof we 2 domme tieners zijn van...Maar ja, kan me beter schrap zetten dan....zou niet de 1ste zijn die een kerk wordt uitgef@#$% omdat je niet getrouwd oid bent...)
Wat natuurlijk niet uitsluit dat je daar nu niet al aan kan beginnen, zeker met de verkeerde beelden die veel mannen opdeden door es een keertje een p site te bekijken....
Alleen, en, ik denk, pas in de rust, als dingen geregeld zijn, plannen voor de eventuele toekomst, verhuizen en ander werk er liggen, die altijd nog teruggedraaid kunnen worden ook.. Pas als er stabiliteit is, duidelijkheid en zo, ja, dan pas kan je, in de rust aan ook een seksuele relatie werken. en ook dan, als die stabiliteit er meteen zal zijn, in een huwelijk bijvoorbeeld, dan is ook dat een proces...
Het moge duidelijk zijn dat de voorwaarde sowieso liefde, veel liefde moet zijn. Want eerst heb je de roze wolken dan het echte leven dan zoeken naar een stabiliteit, en dan pas....
Laterz, even verder hier...
O ja en de schuld ontstaat naar God en jezelf als je te snel bent met seks, so simpel....want dan kom je, simpel, niet ten volle tot je recht omdat je ook nog teveel met andere zaken bezig bent...
Nog even een toevoeging: Je moet, mi, je zaakies voor mekaar hebben, dingen doen waarvan je dacht o die komen wel een keer, maar moeten wel gebeuren, elkaar goed leren kennen, ja, zonder seks, of, op zo'n manier dat het niet de boventoon voert. Wat wel zo is als je pas bent getrouwd. Het, de seks, moet mi groeien en pas dan als je andere zaken voor mekaar hebt, en mekaar goed hebt leren kennen.
En, je moet nooit vergeten waarom je ook alweer iets met die en die wou, maw vergeet nooit je eerste liefde in deze.
En, je voelt het, de liefde, die is er , je wilt niet meer zonder mekaar, ja,z elfs in de logeerkamer of bank slapen maakt mij gelukkig omdat ik weet ja, ....slaapt daar, is er iets mag ik hem wakker maken, of stilletjes bij hem liggen gebeurt er niets als ik niet wil, ja, en slaap ik verder in zijn armen.
De liefde is zo groot, en de liefde komt van God, en das de voorwaarde, het allerbelangrijkste, en ja seks, als dat te snel de boventoon voert kan, mi de boel ver@#$n.
Het is zelf zo, de liefde is zo groot, ik wil wel die kant opkomen, ipv hij ev. deze kant als het lukt qua overplaatsing werkt. Nee niet in een huis, ivm samenlevingsfobie :(
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op dinsdag 31 december 2013, 10:28
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
VLINDER656
|
|
Geplaatst: woensdag 4 december 2013, 14:58
|
|
|
Shanita ik vind dat je een goed en duidelikk verhaal hebt. Ik mis er echter nog 1(klein ) Puntje. Vergeet niet tijdens het groeien op allerlei gebied ook samen te groeien naar God. Samen bijbel lezen, bidden en praten daarover is de basis waarin je samen verder kunt groeien.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: woensdag 4 december 2013, 15:45
|
|
|
VLINDER656 schreef: | Shanita ik vind dat je een goed en duidelikk verhaal hebt. Ik mis er echter nog 1(klein ) Puntje. Vergeet niet tijdens het groeien op allerlei gebied ook samen te groeien naar God. Samen bijbel lezen, bidden en praten daarover is de basis waarin je samen verder kunt groeien. |
Ha Vlinder!
Een goede vraag.
Daar ging ik, bij deze al vanuit, en is bij ons ook zo, Bijbellezen, pkn kerk, bidden, elke dag, samen,
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ROELANDE345
|
|
Geplaatst: woensdag 4 december 2013, 15:54
|
|
|
hele morgen op 3 kleinkids gepast, dan merk je pas hoeveel blijmakers er in zo'n kindje zitten. Wolfje van net 2 kreeg ook chocolade pepernoten maar doopte ze om tot Sintkoek. Een passende benaming toch?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: woensdag 4 december 2013, 16:53
|
|
|
ROELANDE345 schreef: | hele morgen op 3 kleinkids gepast, dan merk je pas hoeveel blijmakers er in zo'n kindje zitten. Wolfje van net 2 kreeg ook chocolade pepernoten maar doopte ze om tot Sintkoek. Een passende benaming toch? |
Heerlijk hè!
Ik had er vanmiddag eentje rond me lopen...tijdens mijn werk... Geweldig...wat gaan 3 uurtjes poetsen dan snel!!! We hebben heerlijk gekletst...(en gewerkt!!) Ik kan er ook zo van genieten...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: woensdag 4 december 2013, 16:57
|
|
|
Ziet er heerlijk uit....een goed idee voor nieuwe inspiratie... Daar ontbreekt het tegenwoordig nogal eens aan.. Zoon wilde het prakkie/restje boerenkoolstampot...
Ik ga voor soep met brood...
Laatst aangepast door
|
ZEELAND736
|
op woensdag 4 december 2013, 17:39
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: woensdag 4 december 2013, 17:15
|
|
|
Wat zijn de goede voornemens!
Ik doe de aftrap!
1. Stoppen met roken, middels een slim afbouwplan. Nee, in een keer lukt me niet, en een afbouwplan heeft er eerder voor gezorgd dat ik stopte, zelfs ruim 3 jaar!
2. Afbouwen met medicatie met gele stickertjes, en met opiaten die ik eerst wel nodig had en eraan verslaafd was geworden.(nou mag ik van de arts niet helemaal afbouwen ivm hoge bloeddruk, ja, alles is onderzocht, niets gevonden, dis ik relateer het aan stress, wat ook zo is, dat voel ik.
3. Niet zo gestressd raken door dingen waar ik niet meteen wat aan kan doen, bijvoorbeeld een provider die een fout maakt waardoor we een tijdje veel te veel betalen, in het geval van 'onbeperkt bellen naar vast en mobiel', en dan toch de belkosten ipv het bedrag voor onbeperkt bellen eraf getrokken worden van je rekening..... (nou is dat ook opgelost, maar had ook zonder deze stress\s die ik had gekunt....
4. Niet gestressd raken door dingen waar ik niets aan kan doen, en wel vervelend zijn, maar ja, nu eenmaal zo zijn, en niet vergeten waarom ik mijn man bijvoorbeeld toen 'nam' met dit en dat, en dan daarna over 'dit en dat' gestressd raken, terwijl ik het eerst van God zag, hij dit en dat, ik dat en dit.
Nou dit waren enkele zaken, en ik weet; 'niet door kracht of geweld maar door mijn Geest zegt de Heer....en, ja, de bekende geestelijke wapenuitrusting helpt ook, ja, vertouwen op God helpt!
5. Komt ook nog bij, net als eerst mijn administratie perfect op orde....
6.Mijn huis allernetjest opgeruimt elke dag, net zo als administratie ja, is hier pas geschilderd, alles ligt doormekaar in een inloopkast....en aan een kant....
Zijn er hier ook die hun goede voornemens willen zetten, en wellicht elkaar tips geven en over de vooruitgang vertellen, en anders ook over de moeilijkheden die worden ondervonden bij het uitwerken van de goede voornemens! Ja, ik denk zo, samen staan we sterker.
Het is een idee, hoeft niet(natuurlijk, wat heb ik nu te vertellen!), kan wel.
Dus, heeft u goede voornemens, kan het hier kwijt!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JANE410
|
|
Geplaatst: woensdag 4 december 2013, 17:22
|
|
|
Leuk onderwerp deze topic Shanita
Ehhh goed voornemen voor mezelf, Ga er over nadenken.
Maar ben benieuwd naar degene die ze wel heeft
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANTA961
|
|
Geplaatst: woensdag 4 december 2013, 18:03
|
|
|
hmmm, ik probeer en foto te plaatsen, maar het wil niet...
Laatst aangepast door
|
ANTA961
|
op woensdag 4 december 2013, 18:07
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JANE410
|
|
Geplaatst: woensdag 4 december 2013, 18:47
|
|
|
ANTA961 schreef: | hmmm, ik probeer en foto te plaatsen, maar het wil niet... |
Is dat je kreet van de week Anta
Ja vervelend, het lukt mij ook niet altijd. Lijkt of het bij anderen wel altijd lukt
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PEEWEE038
|
|
Geplaatst: woensdag 4 december 2013, 18:54
|
|
|
Mijn goede voornemens voor het nieuwe jaar zijn de voornemens die ik voor elke dag heb. Zorg dat je gelukkig bent en draag bij in het geluk van anderen. Eigenlijk is iedere nieuwe dag een feestje waard.
|
|
Naar boven |
|
|
|
|
|
|
|
 |
|