ChristianMatch

Forum

Mooi filmpje datje wilt delen maar geen muziek.
Ga naar pagina Vorige 1 ... 5827 5828 5829 5830 5831 5832 5833 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Van alles wat
Auteur Bericht
ZEELAND736

BerichtGeplaatst: donderdag 19 december 2013, 10:24

ANNA415 schreef:
http://vimeo.com/24909912

Inderdaad...heel mooi...
Dan heb je misschien ook wel genoten van de Oostvaardersplassen....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: donderdag 19 december 2013, 10:26

JOL252 schreef:
Hey Shanita... misschien ligt het aan mij en het late uur maar ik snap niet helemaal waar je heen wil.. is dit een beetje vrijuit denken of bedoel je inderdaad iets t.a.v. het topic?

Gewoon, wat ik denk, 'gehad', ja die tijd hebben we gehad, het kan volgens mij nog onbewust in mensen zitten, omdat het een en twee generaties terug je dat nog tegenkwam, en als mensen fout gedrag bij hun ouders of andere familie zagen van idd, 'onderdanig' etc, ja, kunnen ze dat onbewust overnemen, vandaar ook mijn angst voor samenwonen/trouwen.

Wat eigenlijk jammer is, ik heb voor mijn eigen ogen het zien gebeuren, van nou 'getrouwd en wel' en ja hoor, het 'buit is binnen' gevoel én 'hoef me nu niet meer zo me best te doen gevoel' sloop naar binnen bij de man.

Zolang je, in je eigen huis woont zonder welk contract dan ook (trouwen, samenleven), ja, dan blijft zo'n man moeite doen, wat sommige mannen blijven doen ook als ze getrouwd zijn, en bij anderen: nou 'ze is nu toch hier, en het 'dingen voor je doen 'zwakt inene af...

Ik hoop dat je me begrijpt, Jol, anders zou ik het vanavond, anders morgen nog wel een keertje uitleggen.

Iig, ik kies voor halve weken, en dan eigen huis aanhouden, nadeel is, je bent reiskosten kwijt, best veel hoor(maar ja, dat kan je begroten), voordelen zijn, je hebt je eigen huis.

Nou zal een andere optie kunnen zijn, een groot huis huren zodat ieder zijn eigen huiskamer iig heeft...of een eigen woning vlakbij huren, eerst kijken hoe het met de woningaanbod zit op Walcheren....

S. die zo weer naar Brabant gaat en een beetje genoeg begint te krijgen van dat heen en weer gereis.

Laterz!

Laatst aangepast door
SHANITA130
op donderdag 19 december 2013, 10:28
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: donderdag 19 december 2013, 10:31

Ben ik nu echt de enige hier met echt serieus ge@#$%$# met de KPN Smiley die vol vragen zit
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: donderdag 19 december 2013, 10:35

Straks weer dat hele end naar de trein lopen(neem wel een taxi), en dan weer 1,20 minuten met de trein, en ik begin er zolangzamerhand een beetje genoeg van te krijgen. woonde hij maar vlak bij me, zo 2 minuten lopen, dat je gewoon naar mekaars huis kan lopen, ik heb hier zoooo genoeg van Huilende smiley, smiley in tranen

Verder alles goed! Lachende smiley

Tot 2,5 uur.... Engeltje smiley of vanavond ofzo...
Naar boven

Auteur Bericht
LEANNE226

BerichtGeplaatst: donderdag 19 december 2013, 10:48

SHANITA130 schreef:
Ben ik nu echt de enige hier met echt serieus ge@#$%$# met de KPN Smiley die vol vragen zit

Weet ik niet maar KPN heeft geen abonnementen met onbeperkt internet(dat was toch het probleem?),wellicht dat de vergissing niet alleen bij de KPN ligt?Knipoog smiley

En dat reizen............och,er zijn zoveel mensen die iedere uren moeten reizen om op hun werk te komen(ik een uur heen en een uur terug),dan is 2 uur reizen om bij de liefste man van de wereld te komen toch peanuts? Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ROELANDE345

BerichtGeplaatst: donderdag 19 december 2013, 11:03

SHANITA130 schreef:
Straks weer dat hele end naar de trein lopen(neem wel een taxi), en dan weer 1,20 minuten met de trein, en ik begin er zolangzamerhand een beetje genoeg van te krijgen. woonde hij maar vlak bij me, zo 2 minuten lopen, dat je gewoon naar mekaars huis kan lopen, ik heb hier zoooo genoeg van Huilende smiley, smiley in tranen

Verder alles goed! Lachende smiley

Tot 2,5 uur.... Engeltje smiley of vanavond ofzo...

Lijkt me lastig Shanita als je er nu al zo genoeg van hebt, begrijp uit je reacties dat je dit zo wilt blijven doen.
Dus beter maar niet mopperen hoor.
Misschien in de toekomst dat jullie dichter bij elkaar kunnen gaan wonen?
Zo denken wij ook hoor mijn lief woont in Dord das met openbaar vervoer ook een heel eind (2u) en wij werken allebei dus zien elkaar alleen het weekend. Maar we denken steeds maar zo; we willen werken aan een toekomst samen, mag best even tijd kosten voor je weet hoe, toch?
En die 2 u zijn heen zo om (want dan ga ik hem weer zien) en terug met een goed boek ook best te doen

Laatst aangepast door
ROELANDE345
op donderdag 19 december 2013, 11:04
Naar boven

Auteur Bericht
ROELANDE345

BerichtGeplaatst: donderdag 19 december 2013, 11:16

MM begin zo langzamerhand nieuwsgierig te worden en krijg zin omdat boek eens te lezen.

"vrouwen vinden vernedering fijn" schrijft ze. Ben benieuwd wat voor complex ze heeft.
Natuurlijk doe je in je huwelijk ook dingen voor de ander, en die ander doet dingen voor jou. Maar als je dingen moet doen die niet goed voor jezelf zijn lijkt me dat geen goeie zaak.

Denk wel dat je in je relatie(ook als je getrouwd bent Shanita) allebei je best moet blijven doen voor elkaar , voor de relatie. Liefde is per slot een werkwoord
Naar boven

Auteur Bericht
ZEELAND736

BerichtGeplaatst: donderdag 19 december 2013, 11:29

Huilende smiley, smiley in tranen Huilende smiley, smiley in tranen Huilende smiley, smiley in tranen Huilende smiley, smiley in tranen Ik wil een man...het liefst ver weg!!!!

Knipoog smiley Knipoog smiley Knipoog smiley Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ROELANDE345

BerichtGeplaatst: donderdag 19 december 2013, 11:39

ZEELAND736 schreef:
Huilende smiley, smiley in tranen Huilende smiley, smiley in tranen Huilende smiley, smiley in tranen Huilende smiley, smiley in tranen Ik wil een man...het liefst ver weg!!!!

Knipoog smiley Knipoog smiley Knipoog smiley Knipoog smiley

Zag laatst een hele leuke vrijgezele buschaufeur in Mechelen(ZL) niks voor je Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Laatst aangepast door
ROELANDE345
op donderdag 19 december 2013, 11:39
Naar boven

Auteur Bericht
ZEELAND736

BerichtGeplaatst: donderdag 19 december 2013, 11:41

ROELANDE345 schreef:
Zag laatst een hele leuke vrijgezele buschaufeur in Mechelen(ZL) niks voor je Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Kun je dat zien...als ze vrijgezel zijn??? Knipoog smiley

Mechelen???
Das nie Zeeland....Dan is het een Belg!!! (ach een lieve vrijgezelle Belg...het komt wel goed met me!!!)

Laatst aangepast door
ZEELAND736
op donderdag 19 december 2013, 11:44
Naar boven

Auteur Bericht
ROELANDE345

BerichtGeplaatst: donderdag 19 december 2013, 11:43

ZEELAND736 schreef:
Kun je dat zien...als ze vrijgezel zijn??? Knipoog smiley

nee kon het niet zien maar hij kon praten Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ZEELAND736

BerichtGeplaatst: donderdag 19 december 2013, 11:52

Beetje niet een goed moment uitgekozen voor een klein-niet te stuiten-wildebras-mini-kitten!!!!

Kerststukjes zijn niet veilig.....
Ballen sneuvelen zomaar...ineens Knipoog smiley

En zojuist een afvalvakje vol met koffiepads (en opengekrabd!!) over de keukenvloer....
Tja....er zat ook een velletje worst in en dat roken we!!!

(en toch mag je blijven...want je bent een schat!!!)
Naar boven

Auteur Bericht
ROELANDE345

BerichtGeplaatst: donderdag 19 december 2013, 13:00

ZEELAND736 schreef:
Beetje niet een goed moment uitgekozen voor een klein-niet te stuiten-wildebras-mini-kitten!!!!

Kerststukjes zijn niet veilig.....
Ballen sneuvelen zomaar...ineens Knipoog smiley

En zojuist een afvalvakje vol met koffiepads (en opengekrabd!!) over de keukenvloer....
Tja....er zat ook een velletje worst in en dat roken we!!!

(en toch mag je blijven...want je bent een schat!!!)

geniet ervan!!
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: donderdag 19 december 2013, 13:57

LEANNE226 schreef:
Weet ik niet maar KPN heeft geen abonnementen met onbeperkt internet(dat was toch het probleem?),wellicht dat de vergissing niet alleen bij de KPN ligt?Knipoog smiley

En dat reizen............och,er zijn zoveel mensen die iedere uren moeten reizen om op hun werk te komen(ik een uur heen en een uur terug),dan is 2 uur reizen om bij de liefste man van de wereld te komen toch peanuts? Lachende smiley

Hai Leanne,

Jij kan zo bij de helpdesk van de kpn werken...het betreft sim only voor 37,50 p/m. zonder internet, alleen bellen, onbeperkt naar vast en mobiel, met me mobiel.
Veel te hogen abonnementskosten al drie maanden en torenhoge rekeningen van alle gesprekken dus niets 'onbeperkt bellen'.
Al drie maanden bellen en gaan, naar xl winkels te Goes en Middelburg, alle helpdesken bellen., en dan gisteren, 'ja dit weet ik niet, ja, dat weet ik niet', dat was een helpdesk.

-gewijzigd want het loopt wel los-

hoop ik

Laatst aangepast door
SHANITA130
op vrijdag 20 december 2013, 13:10
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER619

BerichtGeplaatst: donderdag 19 december 2013, 14:41

Ben het geheel met de stelling eens vrouw wees onderdanig aan de man, het staat in Gods woord en wie zijn wij om te bepalen dat het ouderwets zou zijn en niet meer van toepassing op vandaag de dag.

Lees voor de aardigheid Efeziërs 5 22 t/m 33 eens, kom je er achter dat de man onder geen beding superieur is aan de vrouw. maar dat men gegijk wordt aan elkaar in Liefde.
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: donderdag 19 december 2013, 14:45

ROELANDE345 schreef:
Denk wel dat je in je relatie(ook als je getrouwd bent Shanita) allebei je best moet blijven doen voor elkaar , voor de relatie. Liefde is per slot een werkwoord

Zo, je moest eens wéten....

...werkt en ik ook, alles in mijn vermogen ligt.

Als ik nu niet gas terugneem en behoorlijk, ga ik eraanonderdoor.

S.
Naar boven

Auteur Bericht
FAITH187

BerichtGeplaatst: donderdag 19 december 2013, 16:44

JOL252 schreef:
Ja! Ik bedacht me net, (Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley hoe kan ik het ook vergeten!):

Als ze je gewoon ouderwets het hof maken.

Verlegen lachende smiley

Daar ben ik ook helemaal voor! Helaas bestaan er niet meer veel van 'dat soort' mannen..
Naar boven

Auteur Bericht
ANNETTE050

BerichtGeplaatst: donderdag 19 december 2013, 16:53

PIETER619 schreef:
Ben het geheel met de stelling eens vrouw wees onderdanig aan de man, het staat in Gods woord en wie zijn wij om te bepalen dat het ouderwets zou zijn en niet meer van toepassing op vandaag de dag.

Lees voor de aardigheid Efeziërs 5 22 t/m 33 eens, kom je er achter dat de man onder geen beding superieur is aan de vrouw. maar dat men gegijk wordt aan elkaar in Liefde.

Ik zou met alle plezier onderdanig zijn aan een lieve man, die zijn leven voor me neerlegt.....want dat staat ook in het stuk, de taak van de man....vreemd genoeg hoor je daar niet zoveel over...... Knipoog smiley........

Laatst aangepast door
ANNETTE050
op donderdag 19 december 2013, 16:55
Naar boven

Auteur Bericht
JANE410

BerichtGeplaatst: donderdag 19 december 2013, 16:58

SHANITA130 schreef:
Wel jammer Jane!

Ja, mijnes loopt ergens in februarie af, en ja, dan ben ik bijna 4 jaar!!! lid...

En ja, alle onderwerpen zo'n beetje gehad, en ja, dan overweeg ik soms, om even te stoppen en dan nu en dan es een maand.

Toen ik mezelf in februari voor een jaar lid maakt dacht ik en dacht ik te weten/aan te voelen, ja er gaat wat veranderen, en ja, ik heb veel kunnen delen, leren, veel herkenning, ook mailcontacten, en ja, die deden en doen me goed.

Dus, ja, ik weet het nog niet zeker hoor, maar/en kan je wel begrijpen, je kan op een punt komen waarvan je denkt, dat je alle onderwerpen nu al meerdere keren voorbij hebt zien komen.

Ik doen misschien nu en dan eeens een maandje, of ik blijf toch lid, of ik denk, ja, dit 'tijdperk' is nu voobij, ales van belang is gezegd.

Ja, nu neig ik weer naar toch lid blijven, ja er zijn hier meerderen die ik dus ook al jaren ken en ja, dat vind ik bemoedigend, daar dacht ik laatst nog aan, wat een wonder eigenlijk, allemaal christenen, uit verschillende kerken bijmekaar, die belangrijke en minder belangrijke dingen schrijven, het voel(de) voor mij aan als een soort kerkje.

dus ja, misschien, grote kans denk ik nu weer, blijf ik toch, ja, ik heb nu net een relatie en ja, daar moet je ook een weg en een plek enzo in vinden, en het intergreren.
En dat vind ik mischien leuk/belangrijk, ook zeker voor mezelf om te delen.

Maar ja, ik begrijp je wel, omdat ik, nu en dan hetzelfde voel, en ik vind het ook heel erg jammer, ja, ik ga iemand waarderen na een tijdje!

Zegens!

Ha Shanita,

Nee ik heb nog niet alle onderwerpen voorbij zien komen en vind het nog steeds leuk om de topic`s te lezen.

En ik waardeer jullie ook zeker, ga jullie vast missen Huilende smiley, smiley in tranen `k ben wel vaker even weg geweest.
Ja, het is ook leuk om dingen te delen en herkenning te vinden in wat andere schrijven.

Ik zie veel andere ook steeds even weggaan en weer terugkomen (Petra b.v.)
Ja ik ga het zeker missen dus misschien in januari al weer terug Lachende smiley

Jij ook zegen
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252

BerichtGeplaatst: donderdag 19 december 2013, 18:14

PIETER619 schreef:

Het staat er. Ergens anders staat dat de man dat ook mag zijn aan de vrouw. Wordt nauwelijks over gepreekt of gesproken.
Ben benieuwd naar de grondtekst.
Naar boven

Auteur Bericht
ROELANDE345

BerichtGeplaatst: donderdag 19 december 2013, 18:15

FAITH187 schreef:
Daar ben ik ook helemaal voor! Helaas bestaan er niet meer veel van 'dat soort' mannen..

ja die ene zeldzame die er nog was heb ik al Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER619

BerichtGeplaatst: donderdag 19 december 2013, 18:17

ANNETTE050 schreef:
Ik zou met alle plezier onderdanig zijn aan een lieve man, die zijn leven voor me neerlegt.....want dat staat ook in het stuk, de taak van de man....vreemd genoeg hoor je daar niet zoveel over...... Knipoog smiley........

Dat is nu juist het dramatische van het geheel, men (en dan vooral mannen) maakt misbruik van het eerste stukje. As men oprecht van elkaar houdt, is er geen plaats voor misbruik en zal men elkaar tot steun zijn.

Ik heb 27 jaar mijn best gedaan om de dienende liefde voor te even aan vrouw en kinderen. dat had als gevolg dat toen ex opstapte alle 4 tegelijkertijd niet meer naar haar toe wilden gaan.

Gelukkig heb ik hun kunnen overtuigen om wel naar haar toe te gaan en haar verhaal toch ook te horen.
Nu is het zover dat haar moederhart weer boventoon voert en wij als "oud" gezin eerste kerstdag met kids aanhang erbij er een leuke dag van gaan maken. Zelfs media mag niet boventoon voeren die dag, maar oaan we spelletjes doen
Naar boven

Auteur Bericht
ROELANDE345

BerichtGeplaatst: donderdag 19 december 2013, 18:30

JOL252 schreef:
Het staat er. Ergens anders staat dat de man dat ook mag zijn aan de vrouw. Wordt nauwelijks over gepreekt of gesproken.

Heb ik wel eens een preek ovr gehoord nml dat het in de grondtekst een militaire term is. Onderdanig zou hier betekenen op je eigen plaats gaan staan. Dus net zoals in het leger ieder zn eigen plek heeft om te kunnen funktioneren.
Zou dus inhouden als vrouw niet op de plaats van je man gaan staan en andersom.
Zoals al eerder geschreven werd door Jans man en vrouw zijn niet gelijk hun rol in het gezin ook niet. Ze zijn wel volkomen gelijkwaardig.
Naar boven

Auteur Bericht
JANS221

BerichtGeplaatst: donderdag 19 december 2013, 18:43

ROELANDE345 schreef:
Heb ik wel eens een preek ovr gehoord nml dat het in de grondtekst een militaire term is. Onderdanig zou hier betekenen op je eigen plaats gaan staan. Dus net zoals in het leger ieder zn eigen plek heeft om te kunnen funktioneren.
Zou dus inhouden als vrouw niet op de plaats van je man gaan staan en andersom.
Zoals al eerder geschreven werd door Jans man en vrouw zijn niet gelijk hun rol in het gezin ook niet. Ze zijn wel volkomen gelijkwaardig.

Ik heb geschreven: Er is verschil tussen man en vrouw in gelijkheid, niet in gelijkwaardigheid. Over verschillen in hun rol in het gezin heb ik het niet gehad.
Naar boven

Auteur Bericht
ZEELAND736

BerichtGeplaatst: donderdag 19 december 2013, 18:45

ROELANDE345 schreef:

Ho-ho!!!!

Ik weet zeker dat er meer zeldzame rondlopen!!!
Jij hebt gewoon 1 van ""hen"" gevonden... Knipoog smiley Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ROELANDE345

BerichtGeplaatst: donderdag 19 december 2013, 18:50

JANS221 schreef:
Ik heb geschreven: Er is verschil tussen man en vrouw in gelijkheid, niet in gelijkwaardigheid. Over verschillen in hun rol in het gezin heb ik het niet gehad.

oke heb je gelijk in als ik je dan aan haal moet ik het wel correct doen sorry
Naar boven

Auteur Bericht
JANS221

BerichtGeplaatst: donderdag 19 december 2013, 18:50

PIETER619 schreef:

Vroeger was de samenleving anders, mannen en vrouwen waren toen niet gelijkwaardig. Dit werd over het algemeen ook zo aanvaard. Er staat ook dat slaven hun meesters onderdanig moeten zijn. Moeten we daarom de slavernij ook maar weer invoeren? Mannen en vrouwen zijn nu gelijkwaardig. En dat is alleen maar winst. Wij leven nu anno domini 2013 en dat is nu eenmaal een andere tijd als vroeger. Als christenen hoeven we echt niet krampachtig vast te houden aan samenlevingsvormen en aan de cultuur van vroeger. God zit niet opgesloten ergens in een ver verleden, Hij is ook niet gebonden aan bepaalde historische cultuurvormen. Het christendom moet je vertalen naar deze tijd. De Bijbel is een inspiratiebron voor de gelovige van nu, maar we kunnen niet zomaar teksten uit de Bijbel die geschreven zijn voor toen, nu gaan toepassen. Dan loop je vast en mis je toch de boodschap die in de Bijbel doorklinkt. Wat God van ons vraagt is hem lief te hebben boven alles en onze naaste als onszelf. En dat kan ook prima binnen een relatie waarin je elkaar respecteert als gelijkwaardige partners en in onderlinge afhankelijkheid leeft.

Laatst aangepast door
JANS221
op donderdag 19 december 2013, 21:05
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252

BerichtGeplaatst: donderdag 19 december 2013, 19:21

ANNA415 schreef:
http://vimeo.com/24909912

Wow...
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER619

BerichtGeplaatst: donderdag 19 december 2013, 19:58

JOL252 schreef:

Wat ik bedoel en wat hopelijk meerderen met mij eens zzijn is het belangrijkste wat er vanaf vers 25 staat 25 Mannen, heb uw vrouw lief, zoals Christus de kerk heeft liefgehad en zich voor haar heeft prijsgegeven 26 om haar te heiligen, haar te reinigen met water en woorden 27 en om haar in al haar luister bij zich te nemen, zodat ze zonder vlek of rimpel of iets dergelijks zal zijn, heilig en zuiver. 28 Zo moeten mannen hun vrouw liefhebben, als hun eigen lichaam. Wie zijn vrouw liefheeft, heeft zichzelf lief. 29 Niemand haat ooit zijn eigen lichaam, integendeel: men voedt en verzorgt het, zoals Christus de kerk, 30 want dat is zijn lichaam en wij zijn de ledematen. 31 ‘Daarom zal een man zijn vader en moeder verlaten en zich hechten aan zijn vrouw, en die twee zullen één lichaam zijn.’ 32 Dit mysterie is groot – en ik betrek het op Christus en de kerk. 33 Maar ook voor elk van u geldt dat ieder zijn vrouw moet liefhebben als zichzelf, en dat een vrouw ontzag moet hebben voor haar man.

Als men in liefde één kan zijn, is er geen sprake meer van een "meerdere" in een relatie, althans dat lijkt mij.

Laatst aangepast door
PIETER619
op donderdag 19 december 2013, 20:03
Naar boven

Auteur Bericht
FAITH187

BerichtGeplaatst: donderdag 19 december 2013, 20:21

ROELANDE345 schreef:

Knipoog smiley
Naar boven

ChristianMatch forum index » Van alles wat
Ga naar pagina Vorige 1 ... 5827 5828 5829 5830 5831 5832 5833 ... 6194 Volgende
Pagina 5830 van 6194