Auteur |
Bericht |
|
ANNA415
|
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PIETER619
|
|
Geplaatst: dinsdag 24 december 2013, 08:43
|
|
|
SHANITA130 schreef: | Helemaal weg van Joyce Meyer
Geachte Rev. Van Pastoorkramp, Sinds enige tijd hebben wij kabel en kijken we naar Family7. Eerljk gezegd vind ik er niet veel aan, maar mijn man is helemaal weg van Joyce Meyer. En dan bedoel ik ook helemáál weg. Hoewel ik haar erken in haar bediening, gaat me dit toch echt te ver. Tijdens het vrijen roept mijn man regelmatig dingen als “Oh Joyce” of “Yes Joyce” en dat stoort me toch. Hij mag toch wel weten dat ik Truusje heet na 18 jaar huwelijk! Kunt u ons helpen? Truusje uit Ede
Beste Truusje uit Rijnsburg, Bij ons in de gemeente zijn de oudsten en ik ook geen voorstander van televisiekerken. Kom gewoon naar de gemeente, naar de leider die God over jou gesteld heeft, dat is klare taal en klare taal is bijbels. Nu zie je wat er van komt als je je eigen samenkomst verzuimt! En laat ik je zeggen dat het niet sommigen zijn, maar velen. Die televisiemakers weten heus wel wat ze doen. Geld roven van de voorraadschuur, bah! In jouw geval lijkt het me duidelijk. De kabel afzeggen en een kinderslot op Family7. Daarnaast heb ik gemerkt dat het helpt als je tijdens het vrijen ook een beetje uitkijkt wat je roept. Sommige vrouwen roepen dingen als “Oh God, Oh God! Meer, meer! Bam bam bam!” en dat is toch heel beklemmend voor de man. Lig je je in het zweet te werken en krijgt iemand anders de eer. Het kan dus gewoon een vorm van terugpakken zijn. Dat verdient dan geen schoonheidprijs, maar is wel begrijpelijk!
Bron: Goedgelovig |
Zoek ik even wat je link inhoud en zie: Goedgelovig is Neerlands eerste ‘gristelijk-satirische’ website, tevens een persdienst voor ‘kerkelijk nieuws met een kwinkslag’
Aardigheidje mag gerust, maar men is dus niet serieus bezig met dit soort zaken. Natuurlijk kan men met kwinkslagen een mens wel aan het denken zetten
Laatst aangepast door
|
PIETER619
|
op dinsdag 24 december 2013, 22:52
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: dinsdag 24 december 2013, 11:18
|
|
|
SHANITA130 schreef: | Helemaal weg van Joyce Meyer
Geachte Rev. Van Pastoorkramp, Sinds enige tijd hebben wij kabel en kijken we naar Family7. Eerljk gezegd vind ik er niet veel aan, maar mijn man is helemaal weg van Joyce Meyer. En dan bedoel ik ook helemáál weg. Hoewel ik haar erken in haar bediening, gaat me dit toch echt te ver. Tijdens het vrijen roept mijn man regelmatig dingen als “Oh Joyce” of “Yes Joyce” en dat stoort me toch. Hij mag toch wel weten dat ik Truusje heet na 18 jaar huwelijk! Kunt u ons helpen? Truusje uit Ede
Beste Truusje uit Rijnsburg, Bij ons in de gemeente zijn de oudsten en ik ook geen voorstander van televisiekerken. Kom gewoon naar de gemeente, naar de leider die God over jou gesteld heeft, dat is klare taal en klare taal is bijbels. Nu zie je wat er van komt als je je eigen samenkomst verzuimt! En laat ik je zeggen dat het niet sommigen zijn, maar velen. Die televisiemakers weten heus wel wat ze doen. Geld roven van de voorraadschuur, bah! In jouw geval lijkt het me duidelijk. De kabel afzeggen en een kinderslot op Family7. Daarnaast heb ik gemerkt dat het helpt als je tijdens het vrijen ook een beetje uitkijkt wat je roept. Sommige vrouwen roepen dingen als “Oh God, Oh God! Meer, meer! Bam bam bam!” en dat is toch heel beklemmend voor de man. Lig je je in het zweet te werken en krijgt iemand anders de eer. Het kan dus gewoon een vorm van terugpakken zijn. Dat verdient dan geen schoonheidprijs, maar is wel begrijpelijk!
Bron: Goedgelovig |
Haha...
Laatst aangepast door
|
JOL252
|
op dinsdag 24 december 2013, 11:19
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: dinsdag 24 december 2013, 11:27
|
|
|
Dinsdag 24 december, Lucas 2: 6-14; Ook ik kniel.
In Betlehem gebeurt het. Daar wordt het Kind van Maria geboren. Omdat er niets anders voorhanden is, wikkelen ze Hem in doeken en leggen Hem in en voerbak. En zo werd God mens onder de mensen? Ja, zo is het geschied, om het eens plechtig te zeggen. Wij zijn niet alleen. God is met ons. In Jezus is Hijzelf in ons midden. Dat is anders best een beetje eng, zeg je misschien. Want God zelf is toch heilig? Is dat niet heilige grond bij die voerbak? Ik weet niet of ik daar wel welkom ben. Ik wacht nog even met knielen! Zo’n reactie kan ik me goed voorstellen. Je wilt je ook niet vromer voordoen dan je bent. Je houdt liever een beetje afstand naar God. Zelfs op het kerstfeest houd je afstand. Maar waarom eigenlijk? Als God naar ons toe komt? Juist daarom wil ik je vragen: Kom vanavond nu eens een stap dichterbij. Geloof wat God over dit Kind gezegd heeft! Tegen de herders zei de engel die het grote nieuws bracht meteen: ‘Wees niet bang!’ Laat God je onrust, vrees, innerlijke onzekerheid van je afnemen. Laat Gods liefde bij je toe. Zet je hoop – voor jezelf en voor heel onze wereld – op deze wereld – op deze Heiland van God en de God van deze Heiland. Kom dichterbij, geloof, kniel, aanbid, zeg: ‘Heer Jezus, hier ben ik… Het heeft lang geduurd, maar dit jaar kniel ook ik.’
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: dinsdag 24 december 2013, 12:28
|
|
|
JANS221 schreef: | Gij vervult ons
Gij vervult ons met de hoop op de komst van uw Rijk, dat de verlossing nadert van wie nu nog wonen in de schaduwen van de dood.
Blaas die vonk aan en die gloed zal ons warmen en aanstekelijk maken.
Laat deze hoop vrucht zetten in goedheid onder mensen, in verzoening tussen volken en vrede op aarde die duren zal als op de dag geen nacht meer volgt.
Sytze de Vries |
Prachtig gedicht gevonden Jans!
Dank!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: dinsdag 24 december 2013, 12:33
|
|
|
MARISKA448 schreef: | Jammer dat je niet als FB kan op liken kan klikken.... Maar vertrouw maar op God ook al is dat soms echt wel lastig  |
Hai Mariska,
Thanks!
Het gaat stukken beter, nu, zo goed is het nog niet gegaan, ja, de les was hard, zeg maar.
Ja, ik weet nu waar het aan ligt, ik moet/wil goed me grenzen aangeven en ook duidelijk zijn, met waarom, dat iemand niet denkt onwil oid.
En ook met andere zaken assertief zijn.
Fijne dagen en bedankt voor je medeleven!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
Geplaatst: dinsdag 24 december 2013, 16:14
|
|
|
ANNA415 schreef: | Geen last van, drink cafeïne vrije  |
En daar zou ik nou weer last van hebben.... Cafeinevrije koffie, dat is toch koffie zonder ziel..
Thomas, verslaafd
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op vrijdag 27 december 2013, 15:50
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOSEF872
|
|
Geplaatst: dinsdag 24 december 2013, 16:31
|
|
|
Na lange tijd van afwezig zijn op het forum. Hoop ik toch mijn mening te geven. Ik denk dat geslachts-gemeenschap binnen de vaste relatie een behoefte is. In de zin om als partners elkaar te sterken en te bouwen. Ik ben geen dokter maar weet dat er door regelmatige goede seks er stoffen in de hersenen aan gemaakt worden die goed voor ons zijn. Maar ook sociaal binnen de relatie als iets wat ons helpt open en eerlijk te blijven naar elkaar.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOSEF872
|
|
Geplaatst: dinsdag 24 december 2013, 16:43
|
|
|
Ik heb lange tijd deze dame gevolgd in de zin, haar prediking. Die klopt niet! De little Gods dogma. Maar wat veel erger is dat zij werkt met dingen die via het onderbewuste binnen komen. Een groot alsziendoog (occult) de letters seks op haar kleding. Zij is niet nederig. Ik bedoel ik ken mijn positie in Christus. Maar moet mij wel nederig opstellen naar de andere medemens. Tegen demonen zal ik mij niet nederig opstellen. De welvaarts predikers waar zij er zeker een van is. Verzieken de christelijk geest en verkondigen een leugen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE050
|
|
Geplaatst: dinsdag 24 december 2013, 16:49
|
|
|
JOSEF872 schreef: | Ik heb lange tijd deze dame gevolgd in de zin, haar prediking. Die klopt niet! De little Gods dogma. Maar wat veel erger is dat zij werkt met dingen die via het onderbewuste binnen komen. Een groot alsziendoog (occult) de letters seks op haar kleding. Zij is niet nederig. Ik bedoel ik ken mijn positie in Christus. Maar moet mij wel nederig opstellen naar de andere medemens. Tegen demonen zal ik mij niet nederig opstellen. De welvaarts predikers waar zij er zeker een van is. Verzieken de christelijk geest en verkondigen een leugen. |
Josef, wil je dit alsjeblieft onderbouwen? Ik kijk niet vaak naar haar, maar dit verbaast me wel....het alziend oog en die woorden op haar kleding???? waar zie je dan het alziend oog?
Laatst aangepast door
|
ANNETTE050
|
op dinsdag 24 december 2013, 17:04
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOSEF872
|
|
Geplaatst: dinsdag 24 december 2013, 16:52
|
|
|
ANNA415 schreef: | Ach ik vind Kerst heerlijk. Dan ben ik eindelijk eens vrij. Kan ik uitgebreid kokkerellen, wat ik heerlijk vind. Weken van e voren ben ik al gerechtjes aan het uitproberen. Ach en natuurlijk veel lichtje en kaarsjes. (hartstikke heidens )
Opgefokt? Welnee, heerlijk!
Als we maar niet vergeten waar het om draait! |
Klinkt gezellig Anna. Maar gezellig eten kan het hele jaar door. Beperk ik niet tot deze dagen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LEANNE226
|
|
Geplaatst: dinsdag 24 december 2013, 18:42
|
|
|
Een spel kaarten op tafel en wat flessen Merlot in de kast............dan kan mijn kerst kan niet meer stuk!
Al dat familiegedoe........op de tenen lopen........in de kerk bijna vechten om een plekje..............brrrrrrr
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE050
|
|
Geplaatst: dinsdag 24 december 2013, 20:28
|
|
|
Blijkbaar zijn de beschuldigen aan het adres van Joyce Meijer niet te onderbouwen met feiten......jammer, komt de discussie niet ten goede....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ROELANDE345
|
|
Geplaatst: woensdag 25 december 2013, 09:56
|
|
|
Ik wens ook iedereen hier hele fijne kerstdagen!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
IJSJE204
|
|
Geplaatst: woensdag 25 december 2013, 10:11
|
|
|
Voor allen: heel goede, gezegende en zinvolle Kerstdagen! Dat iedereen vrede mag ervaren in zijn hart. Heb het goed met elkaar of met jezelf.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
NATASCHA642
|
|
Geplaatst: woensdag 25 december 2013, 11:58
|
|
|
Gezegende en liefdevolle dagen gewenst
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: woensdag 25 december 2013, 15:05
|
|
|
Woensdag 25 december, Lucas 2: 15-21; Laten wij aanbidden.
Wie het kind van God zoekt, vindt behalve het Kind en Maria ook Jozef. Die man heeft een ontzettend groot geloof. Dat is ook een keuze van de man zelf. Hij mag daar dan wat stil terzijde staan met een lantaarntje, maar hij is een mens die duidelijk voor Maria en Jezus gekozen heeft. En daarom is hij beschikbaar voor haar en voor Hem. Zijn wij dat ook? Beschikbaar voor Jezus en voor zijn moeder Maria. Oftewel: ben je beschikbaar voor de gemeente van God? Misschien zeg je veel vaker iets over God dan Jozef doet, maar ben zo beschikbaar voor Jezus als deze man? Of ben je alleen zo nu en dan beschikbaar? Even, op zondag, niet veel vragen, ik heb geen tijd, nu even niet. Aanbidding? Heel mooi, maar we zijn nu met een nieuw huis bezig, en ons sociale leven moeten we ook bijhouden… O ja? Jozef is een man uit één stuk. Hij is vroom in de echte zin. Dan van je niet constant op, maar je bent wel steeds aanwezig. Bij Maria en het Kind Jezus. Dat is kennelijk het enige licht dat Jozef boeit. Kijk je met de ogen van Jozef naar Jezus, dan weet je je altijd persoonlijk geraakt, en gegrepen, gezien, opgezocht door God. Je stopt even met timmeren, je stopt even met alles. Omdat je een keuze moet maken. Jozef heeft dat gedaan en zal het altijd blijven doen. ‘Komt, laten wij aanbidden!’
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: woensdag 25 december 2013, 19:29
|
|
|
Vrede in jezelf is vrede in de wereld.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: woensdag 25 december 2013, 20:22
|
|
|
Geliefden,
Zoals je weet zijn we dicht bij Mijn verjaardag, elk jaar wordt die door jullie gevierd. Gedurende die tijd geven jullie elkaar veel cadeautjes,is er muziek ter ere van Mij en het eten is uitstekend.
Het is fijn te weten dat in ieder geval er mensen zijn die Mijn verjaardag niet vergeten zijn.Vroeger wist iedereen nog de reden van Mijn feest, en waren ze dankbaar voor alles wat Ik voor ze deed. Maar in deze tijd weet bijna niemand dat meer. Families en vrienden komen bij elkaar en hebben n fijne tijd samen.
Ik kan me vorig jaar nog herinneren....
Het was groot feest met mooie gedekte tafels, heerlijke gerechten, fruit, noten en chocolade, gebak en drankjes. Ook de versieringen maakten het extra feestelijk.
Maar weet je, Ik was niet uitgenodigd.
Ik was wel de ere gast maar men was vergeten Mij n uitnodiging te sturen.
Het feest was ter ere van Mij, maar Ik was er niet bij. Terwijl Ik er zo graag bij geweest zou zijn.
Om je de waarheid te zeggen, verbaasde het Me niet, want al de vorige jaren vond Ik de deur gesloten. Omdat Ik niet was uitgenodigd, besloot Ik toch stilletje binnen te gaan en in n hoekje naar het feest te kijken.Iedereen was aan het drinken, men vertelde elkaar moppen en ze lachten overal om. Ze hadden het geweldig.
Tot overmaat van ramp, kwam er n dikke man in n rood pak binnen, hij had n lange witte baard. En hij riep steeds HO HO HO en hij leek dronken.
Hij ging op n stoel zitten en alle kinderen kwamen aangerend alsof t feest voor hem was.
Om middernacht omhelsde iedereen elkaar, Ik stak Mijn armen wijd uit en wachtte tot iemand Mij zou omhelzen...maar niemand dacht eraan.
Toen gingen ze de pakjes uitpakken en Ik keek of er voor Mij n pakje bij was, maar nee!
Hoe zou jij je voelen als je jarig was en iedereen kreeg n cadeautje behalve jij, de jarige?
Toen begreep Ik dat Ik niet welkom was en ging stilletjes weg.
Wat zou Ik het fijn vinden als je de komende kerst Mij mee liet vieren. Dat Ik mee mocht delen in het feit dat Ik 2000 jaar geleden geboren werd, om voor jou te sterven aan het kruis, zodat jij mag leven. Mijn enige wens voor kerst is:
Dat jij dit gelooft met je hele hart.
Ik zal je wat vertellen.......Ik ben zelf n feest aan het voorbereiden, n feest zoals geen mens kan bedenken. Ik ben al bezig met de uitnodigingen te schrijven en er is ook n uitnodiging voor jou bij.
Ik zal je naam schrijven met gouden letters in n groot gastenboek. alleen diegene die in dat boek staan mogen binnen komen en meefeesten.
Diegene die Mijn uitnodiging niet aannemen, laat ik buiten staan.
Bereid je voor, want als alles klaar is, begint het feest. Ik houd van je.
Jezus
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PIETER619
|
|
Geplaatst: donderdag 26 december 2013, 00:34
|
|
|
ZEELAND736 schreef: | Geliefden,
Zoals je weet zijn we dicht bij Mijn verjaardag, elk jaar wordt die door jullie gevierd. Gedurende die tijd geven jullie elkaar veel cadeautjes,is er muziek ter ere van Mij en het eten is uitstekend.
Het is fijn te weten dat in ieder geval er mensen zijn die Mijn verjaardag niet vergeten zijn.Vroeger wist iedereen nog de reden van Mijn feest, en waren ze dankbaar voor alles wat Ik voor ze deed. Maar in deze tijd weet bijna niemand dat meer. Families en vrienden komen bij elkaar en hebben n fijne tijd samen.
Ik kan me vorig jaar nog herinneren....
Het was groot feest met mooie gedekte tafels, heerlijke gerechten, fruit, noten en chocolade, gebak en drankjes. Ook de versieringen maakten het extra feestelijk.
Maar weet je, Ik was niet uitgenodigd.
Ik was wel de ere gast maar men was vergeten Mij n uitnodiging te sturen.
Het feest was ter ere van Mij, maar Ik was er niet bij. Terwijl Ik er zo graag bij geweest zou zijn.
Om je de waarheid te zeggen, verbaasde het Me niet, want al de vorige jaren vond Ik de deur gesloten. Omdat Ik niet was uitgenodigd, besloot Ik toch stilletje binnen te gaan en in n hoekje naar het feest te kijken.Iedereen was aan het drinken, men vertelde elkaar moppen en ze lachten overal om. Ze hadden het geweldig.
Tot overmaat van ramp, kwam er n dikke man in n rood pak binnen, hij had n lange witte baard. En hij riep steeds HO HO HO en hij leek dronken.
Hij ging op n stoel zitten en alle kinderen kwamen aangerend alsof t feest voor hem was.
Om middernacht omhelsde iedereen elkaar, Ik stak Mijn armen wijd uit en wachtte tot iemand Mij zou omhelzen...maar niemand dacht eraan.
Toen gingen ze de pakjes uitpakken en Ik keek of er voor Mij n pakje bij was, maar nee!
Hoe zou jij je voelen als je jarig was en iedereen kreeg n cadeautje behalve jij, de jarige?
Toen begreep Ik dat Ik niet welkom was en ging stilletjes weg.
Wat zou Ik het fijn vinden als je de komende kerst Mij mee liet vieren. Dat Ik mee mocht delen in het feit dat Ik 2000 jaar geleden geboren werd, om voor jou te sterven aan het kruis, zodat jij mag leven. Mijn enige wens voor kerst is:
Dat jij dit gelooft met je hele hart.
Ik zal je wat vertellen.......Ik ben zelf n feest aan het voorbereiden, n feest zoals geen mens kan bedenken. Ik ben al bezig met de uitnodigingen te schrijven en er is ook n uitnodiging voor jou bij.
Ik zal je naam schrijven met gouden letters in n groot gastenboek. alleen diegene die in dat boek staan mogen binnen komen en meefeesten.
Jezus |
Goeie zaak om eens over na te denken.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANNA415
|
|
Geplaatst: donderdag 26 december 2013, 07:56
|
|
|
JOSEF872 schreef: | Klinkt gezellig Anna. Maar gezellig eten kan het hele jaar door. Beperk ik niet tot deze dagen. |
Dat klopt, maar een viergangen waar niks uit een pakje komt doe je niet elke weekend, daar heb ik toch wat meer dagen voor nodig
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANNA415
|
|
Geplaatst: donderdag 26 december 2013, 08:04
|
|
|
ZEELAND736 schreef: | Geliefden,
............
Jezus |
De dominee had gisteren ook een preek in deze trant nav Johannes 1. 10 Hij was in de wereld en de wereld is door Hem ontstaan en de wereld heeft Hem niet gekend. 11 Hij kwam tot het Zijne, maar de Zijnen hebben Hem niet aangenomen Jezus kwam maar heel gewoontjes, niet bijzonders, had jij Hem herkent?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: donderdag 26 december 2013, 09:20
|
|
|
Donderdag 26 december, Johannes 1: 1-18; Houd je aan wat God zegt.
Was het voor Jozef en Maria makkelijker te geloven in Jezus dan voor ons? Zeg dat niet te snel. Ook voor deze mensen was de geboorte van de Zoon van God een gebeuren vol van bijzondere en vreemde verwarrende aanwezigheid van God. Op een enkel plaatje zie je ook weleens Jozef met het Kind in zijn armen. Meestal een beetje vragend kijkend. Zoals elke jonge vader die na de geboorte zijn kind in de armen gelegd krijgt. Dat voelt mooi, maar ook vreemd. Wat moet ik hiermee? Dit wezentje, dat bepaalt vanaf nu mijn leven? Heeft Jozef ook zoiets gehad? Wat moet ik met Jezus? Heb je eenmaal het Kind omarmd in een aandrift van geloof, verlangen, liefde van en voor God, omdat God in het Kind van Betlehem jou zo indringend en liefdevol aankijkt en omarmt, dan verandert je leven totaal, maar makkelijker wordt het niet. Want je gaat nu leven bij Woorden van God. ‘Jozef, houd jij Hem eens vast.’ ‘Jozef, zie jij iets aan Hem? Geloof je dat nu allemaal, wat over Hem is gezegd?’ Jozef zal gezegd hebben: ‘Maria, houd je nu aan wat de engel, wat God je gezegd heeft. Leef niet bij wat je voelt of ziet, maar bij wat je gezegd is door God.’ In Jezus is God met ons.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: donderdag 26 december 2013, 09:31
|
|
|
Dat deed mij ook denken aan gisteren...aan de preek...
Ik was alleen thuis en ben in het bezit van kerktelefoon... sMorgens over Jezus nederige geboorte.... De vlaggen hingen namelijk niet uit...""HIJ"" werd namelijk niet meer verwacht...er stond geen ""bedje"" klaar...
s Middags over de herders in het veld... Toen ze hoorden dat ""Het Kind""was geboren...gingen ze...MET HAAST...
Natuurlijk kun je daar allerlei fantasieën om heen bouwen... Maar tijd voor omkleden zullen ze niet genomen hebben... Waarschijnlijk ongeschoren in ""herderskleding""
De boodschap van de dienst was.... GA ZOALS JE BENT!!! Misschien met al je narigheid en je ellende... Zo mooi....en het mooiste is...het is nog bij me...
Knielen in een beestenstal...en Hem aanbidden!!
Laatst aangepast door
|
ZEELAND736
|
op donderdag 26 december 2013, 09:34
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: donderdag 26 december 2013, 09:37
|
|
|
Prachtig!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANTA961
|
|
Geplaatst: donderdag 26 december 2013, 12:13
|
|
|
Kerst mist Jezus
http://www.youtube.com/watch?v=-HodAbxU76A
Als je het over kerst hebt en waar het om draait, is dit wel een leuk filmpje...
Laatst aangepast door
|
ANTA961
|
op donderdag 26 december 2013, 12:14
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: donderdag 26 december 2013, 12:25
|
|
|
De dagelijkse gedachten van Mario zijn zeker ook nu....zo duidelijk te volgen...!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HENK348
|
|
Geplaatst: donderdag 26 december 2013, 22:42
|
|
|
BZBJRMP983 schreef: | wil graag in contact komen met mensen die hier doorheen zijn gegaan ook bv verslavingen angsten ect en daarvan bevrijd zijn in Jezus naam mensen die daar in geloven de Jezus van de bijbel en dat in deze tijd nog doet bevrijd en geneest weet dat het een breed onderwerp is ..... |
De bijbel staat vol van tekenen en wonderen, tekenen zijn voornamelijk voor de joden,wonderen gebeuren nog steeds. Als iemand verslaafd is, kan door gebed tot God z n iemand bevrijd worden. Want een gelovig gebed,daar verleend God kracht aan . en de Here Jezus heeft alle duivelse machten verbroken aan het kruis. Hij heeft daar een enorme strijd gestreden,Zodat ieder mens gered kan worden. Dat wil niet zeggen dat de gelovige niet terug kan vallen. Maar we kunnen altijd bij HEM terug komen . Want Hij staat altijd met open armen klaar. Ik lees in de bijbel , dat niet iedereen wordt genezen .Paulus schrijft in 2Tim.4:20 Trophimus heb ik ziek achter gelaten te Milete.
Grts, HENK
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: vrijdag 27 december 2013, 05:59
|
|
|
Vrijdag 27 december, Lucas 2: 21 en Jesaja 9: 5-6; Een passend naam.
Op de achtste dag valt de naam Jezus. Jozef heeft als vader de naam geroepen en zo ook het Kind erkend als ‘zijn kind’. Volgens de Bijbel is het noemen van de naam Jezus het enige wat Jozef in heel het kerstgebeuren heeft gezegd. De naam Jezus betekent Redder, Heiland, Zaligmaker. Of ook Bevrijder van zonden, ongerechtigheden, miskleunen en wat dies meer zij. God is in Jezus dan ook niet verschenen om ons alleen maar een beetje te ontroeren met de handjes van een kind, zacht te stemmen, vriendelijk uit te nodigen. Nee, in die naam Jezus hoor je die grote menselijke nood. De nood van schuldig zijn, van echte zonden, misstappen, pijnlijke machteloosheid en je leven niet op orde krijgen. Van benauwdheid en angst. Jezus kwam niet om ons alleen maar wat op kikkeren, maar om de onderste steen naar boven te halen. God daalde diep af. Lucas. Gebruikt voor ‘kind’ een woord dat duidt op een heel klein kwetsbaar kindje; een kindeke teer, zongen we vroeger. En ook nog in een harde voerbak. Zo diep, zo kwetsbaar, zo armzalig, zo wilde God mens met ons worden. Die naam Jezus – God redt – past ons helemaal.
|
|
Naar boven |
|
|
|
|
|
|
|
 |
|