ChristianMatch

Forum

Wie je bent in Christus.
Ga naar pagina Vorige 1 ... 5843 5844 5845 5846 5847 5848 5849 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Auteur Bericht
LAURA291

BerichtGeplaatst: zondag 5 januari 2014, 18:00

JOSEF872 schreef:
Ik zie vooral in de reacties wat wij doen en laten. Keuzes maken, vlees of Geest. Maar nergens dat wij door wedergeboorte in een totaal nieuwe positie zijn getild?! Ik heb sinds een klein weekje weer is een lijstje van Neil Anderson (De bevrijder) geopend en daaruit de bijbelse identiteit van de christen in een document geplakt. Deze zeg ik nu 2x dag hard op om helder te krijgen voor mijn ziel en de geestelijke wereld(lees:demonen) dat ik weet dat ze geen recht op mij hebben. Nu na een dag of vier merk ik al verandering in mijn keuzes en hartsgesteldheid ten opzichtte van momenten waar ik op moet reageren.
Lees is Joh.13:3-5
Jezus weet wie Hij is en vernederd zich om de ander te dienen.
Laat die gezindheid ook bij ons zo zijn!?

Er is over het leven in geloof idd veel meer te zeggen dan alleen welke keuzes wij maken en onze levenshouding. Gedrag vloeit daar wel uit voort; je geloof wordt zichtbaar uit je werken. Deze items zijn denk ik ook het makkelijkste te omschrijven.

Daarnaast zijn er geestelijke aspecten die wat moeilijker onder woorden te brengen zijn. Voor mij althans. De positie die je als wedergeboren kind van God inneemt, je autoriteit, het leven uit geloof is feitelijk een geestelijk leven en ik zou niet weten hoe ik dat moet uitleggen. Je denken wordt vernieuwd. En je gaat God aanbidden; je brengt tijd door met Hem. Je hebt een levende relatie met Hem. Zijn Woord gaat voor je open. En er is zoveel meer over te zeggen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LAURA291

BerichtGeplaatst: zondag 5 januari 2014, 18:05

CHATULIEM368 schreef:
Toevallig is dat vanuit Bijbels perspectief wel hetzelfde, in die zin, dat de wedergeboorte door God gegeven wordt aan een ieder die gelooft en gedoopt is.
De vraag is of mensen ook op een andere manier wedergeboren kunnen worden en daar geeft de Bijbel geen antwoord op. Toen hadden ze ook niet de kunstmatige constructie van kinderdoop en belijdenis.

Wat apart; dat heb ik nooit geweten. Waar staat dat in de bijbel?

Brengt mij wel een dilemma, want waarom laat iemand zich dopen? Toch meestal omdat of nadat de persoon wedergeboren is. Zo is het bij mij wel gegaan.

Ik heb altijd gedacht dat de doop een teken was van de wedergeboorte. Niet het feitelijke gebeuren.
Naar boven

Auteur Bericht
ANNA415

BerichtGeplaatst: zondag 5 januari 2014, 18:08

LAURA291 schreef:
Dan is het 1e cadeau voor…. *tromgeroffel* Anna415!

Van harte gefeliciteerd met je verjaardag! Je cadeau is wat groot uitgevallen, maar t stond nu 1x op je verlanglijst.

Veel plezier met je kudde olifanten!
http://www.youtube.com/watch?v=6y4EWPXz_nc&list=PLt7eYuo5iaT9VPxYdji0SQOUNV53drx29

Als je geen Frans verstaat wil ik het gesprek van Tippi met haar moeder wel voor je samenvatten.

De hele documentaire over Tippi vind je hier:http://www.youtube.com/watch?v=y8zZ_NGRoJo

Voor degenen die Tippi Degré niet kennen: dit meisje (inmiddels volwassen) is geboren in Namibië en opgegroeid in de wildernis. Bij gebrek aan kinderen speelde ze met wildebeesten. Ze werd ook opgenomen in een dorpsgemeenschap van "Bushmen".
Haha
Dank je wel
Op en olifant rijden wil ik dan ook wel
Coole smiley met zonnebril
Naar boven

Auteur Bericht
JANS221

BerichtGeplaatst: zondag 5 januari 2014, 18:12

Weeronline.nl: De komende dagen wordt het in Nederland lenteachtig warm.Vanaf maandag kan het kwik oplopen naar 14 graden, waar 5 graden normaal is voor begin januari. De relatieve warmte gaat wel gepaard met regen. Maandag zou de warmste 6 januari ooit kunnen worden, aldus de weerwebsite. Het dagrecord dateert van 1999 en staat op 13,1 graden in De Bilt. Na woensdag gaan de temperaturen omlaag, maar echt winterweer lijkt er voorlopig niet in te zitten.

Naar boven

Auteur Bericht
JOL252

BerichtGeplaatst: zondag 5 januari 2014, 18:16

http://www.youtube.com/watch?v=qgMV3_Md8MU
Naar boven

Auteur Bericht
REGINA565

BerichtGeplaatst: zondag 5 januari 2014, 18:21

LAURA291 schreef:
Je stelt veel vragen die ik niet zo eenduidig kan beantwoorden. Ik ervaar groei in mijn geloof en het kennen van God. Soms ervaar ik overwinning. Soms stel ik mijzelf teleur.

Met het zoeken van de dingen die boven zijn doel ik op het stellen van prioriteiten. Waar leef je voor? Waar besteed ik mijn tijd, geld en energie aan? In de bijbel staat dat wij geroepen zijn om de goede werken te doen die voor ons liggen. Wil je dat? Of trek je liever je eigen (levens-)agenda? Ben je bereid om offers te brengen voor Hem of hecht je nog teveel aan je comfortzone? Als je God liefhebt boven alles dan breng je met liefde de offers die Hij vraagt, dus niet gedwongen, omdat het moet of in de bijbel staat. Dingen die boven zijn, zijn volgens mij zaken zoals liefde, barmhartigheid, vergeving, liefdadigheid.

Zo een beetje verduidelijkt?

Dank voor je reactie, Laura! Vooral het zinnetje "waar besteed ik mijn tijd, geld en energie aan?" herinner ik me van de Bijbelstudie over rentmeesterschap.

Ja, wij zijn geroepen om de werken te werken die God van te voren heeft bereid. Ik ken iemand die al jaren strijd tegen een zonde in zijn leven waar hij maar niet vrij van kan komen. Zal het zo kunnen zijn dat hij hier overwinning op kan krijgen als hij zijn focus anders legt? De dingen zoekt die boven zijn. Maar er kan mogelijk ook sprake zijn van een gebondenheid. In het laatste geval zal dit van invloed zijn op zijn identiteit in Christus.
Naar boven

Auteur Bericht
LAURA291

BerichtGeplaatst: zondag 5 januari 2014, 18:22

JOSEF872 schreef:
Wat betreft genezingen. Ons voorbeeld JC ging eerst naar school leerde de bijbel. Hij werd volgens de joodse traditie in de schriften onderwezen.
Ging na zijn doop de woestijn, werd verzocht, vastte 40 dagen ging in de kracht van de Geest de bediening in die voor Hem alleen was.

Soms betrap ik mezelf er wel is op dat ik de laatste dingen ook wil. Lekker mensen genezen, maar vergeet wel even al die andere zaken die de Heer deed. Het zou zomaar kunnen dat als wij de weg gaan die God voor ons bedacht heeft de ruzies en twisten in de gemeenten ook stukken minder zullen worden.

Ik hoorde ooit, in het kader van "waar ligt het zwaartepunt van de bediening van JC" de volgende onderverdeling: 33 jaar rustig 'familieleven', 3 jaar rondtrekken, prediken en wonderen doen, en nu ruim 2000 jaar voorbede.
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252

BerichtGeplaatst: zondag 5 januari 2014, 18:22

Smiley die vol vragen zit Smiley die vol vragen zit Smiley die vol vragen zit Huilende smiley, smiley in tranen
Naar boven

Auteur Bericht
LAURA291

BerichtGeplaatst: zondag 5 januari 2014, 18:31

REGINA565 schreef:
Dank voor je reactie, Laura! Vooral het zinnetje "waar besteed ik mijn tijd, geld en energie aan?" herinner ik me van de Bijbelstudie over rentmeesterschap.

Ja, wij zijn geroepen om de werken te werken die God van te voren heeft bereid. Ik ken iemand die al jaren strijd tegen een zonde in zijn leven waar hij maar niet vrij van kan komen. Zal het zo kunnen zijn dat hij hier overwinning op kan krijgen als hij zijn focus anders legt? De dingen zoekt die boven zijn. Maar er kan mogelijk ook sprake zijn van een gebondenheid. In het laatste geval zal dit van invloed zijn op zijn identiteit in Christus.

Ik denk/vind niet dat dit zijn identiteit in Christus beïnvloedt. Wel het ervaren ervan misschien. Maar hij is en blijft kind van God. Om te weten of iemand bevrijding danwel genezing nodig heeft is het belangrijk om daar samen met andere christenen voor te bidden die dat onderscheid kunnen maken. Het 1 sluit het ander natuurlijk niet uit; integendeel zelfs. Er is wel heel goed onderwijs over dit onderwerp.

Ik denk dat het zeker helpt wanneer je je focus verlegt. Hoe meer je wandel met God zich verdiept hoe verder je je van de zonde afbeweegt. Ik heb ook ervaren dat je na verloop van tijd bepaalde zondes gaat haten. Omdat je ziet wat het aanricht, of waar het vandaan komt. En dan taal je er niet meer naar.

Laatst aangepast door
LAURA291
op zondag 5 januari 2014, 19:12
Naar boven

Auteur Bericht
CORTAZAR588

BerichtGeplaatst: zondag 5 januari 2014, 18:39

Vulpus pila mutat, non mores.
Sed nec lupus fecit .......

Dat is waar.......echter:

De doctrine is niet de katholieke gelovige.
En de RK heeft ook zijn christelijk joodse wortels verloren, net als veel kerkgenootschappen in Nederland.

Apostasie is niet alleen voorbehouden aan de RK kerk.
Helaas is de infiltratie van het hedendaagse vrijzinnige gedachtegoed in vele protestantse kerken net zo vilein als de leugens van de RK,met een verschil......

De RK en dan nu in de persoon van de paus is iig transparanter en zichtbaarder dan bijv een dominee in Zeeland genaamd Karel Hendrikse, die zegt te geloven in een God die niet bestaat en vervolgens geen spreekverbod krijgt.

De huidige paus heeft,wat men ook van hem denken moge,al enige misbruik makende priesters en bisschoppen de laan uit gestuurd.

Misschien is de RK verrot, maar de vrijzinnige kletskoek verkopende predikanten,die al les in de bijbel ter discussie stellen en zelf doorgaans niet eens meer in God geloven,zijn net zo ziek en verwerpelijk.

Laatst aangepast door
CORTAZAR588
op zondag 5 januari 2014, 18:44
Naar boven

Auteur Bericht
REGINA565

BerichtGeplaatst: zondag 5 januari 2014, 18:43

JOSEF872 schreef:
De Heer was toch heel duidelijk over het opnieuw geboren worden.
Ook over de doop. Maar daar raken wij nooit over uit gepraat!! Zucht!

Het gesprek van Jezus met Nicodemus in Johannes 3 is daar een mooie illustratie van. In vers 5 zegt Jezus: "Voorwaar, voorwaar, Ik zeg u, tenzij iemand geboren wordt uit water en Geest, kan hij het Koninkrijk Gods niet binnengaan.

Zijn Geest getuigt met onze geest dat we kinderen van God zijn : )
Ik weet even niet waar deze tekst in de bijbel staat maar ik weet wel dat de inwoning van Gods Geest, het begin is van de wedergeboorte.

Na mijn bekering en (volwassen)doop kwam er steeds een stem in mij die zei dat ik geen kind van God was. Ik kwam op een punt dat ik twee dingen kon doen, geloven dat dit waar was of op mijn knieën gaan voor God. Ik heb voor dit laatste gekozen en in geloof de Heer aangeroepen. De stem was daarna weg en ik heb er nooit meer aan getwijfeld dat ik een kind van God ben : ) Ik heb door deze ervaring ook begrepen dat er geestelijke strijd is en dat het belangrijk om de waarheid niet te laten roven!
Naar boven

Auteur Bericht
ANNETTE050

BerichtGeplaatst: zondag 5 januari 2014, 18:47

. dubbel geplaatst

Laatst aangepast door
ANNETTE050
op zondag 5 januari 2014, 18:49
Naar boven

Auteur Bericht
ANNETTE050

BerichtGeplaatst: zondag 5 januari 2014, 18:48

CORTAZAR588 schreef:
Vulpus pilum mutat, non mores.

Dat is waar.......echter:

De doctrine is niet de katholieke gelovige.
En de RK heeft ook zijn christelijk joodse wortels verloren, net als veel kerkgenootschappen in Nederland.

Apostasie is niet alleen voorbehouden aan de RK kerk.
Helaas is de infiltratie van het hedendaagse vrijzinnige gedachtegoed in vele protestantse kerken net zo vilein als de leugens van de RK,met een verschil......

De RK en dan nu in de persoon van de paus is iig transparanter en zichtbaarder dan bijv een dominee in Zeeland genaamd Karel Hendrikse, die zegt te geloven in een God die niet bestaat en vervolgens geen spreekverbod krijgt.

De huidige paus heeft,wat men ook van hem denken moge,al enige misbruik makende priesters en bisschoppen de laan uit gestuurd.

Misschien is de RK verrot, maar de vrijzinnige kletskoek verkopende predikanten,die al les in de bijbel ter discussie stellen en zelf doorgaans niet eens meer in God geloven,zijn net zo ziek en verwerpelijk.

Ja, een dominee die in een bepaalde dienst een witte tent voorin de kerk zet, er een Boedha beeld en een Koran in legt en dan een, in de Islam gelovend, moslimjongetje uitzoekt om er een Bijbel in te leggen, met als gedachte dat God de vader Zich openbaart in deze verschillende Godsdiensten, wordt liefdevol over de bol gestreken, als hij wat kritiek te verduren krijgt. Mensen die het niet met hem eens moeten dan maar een andere kerk opzoeken. Dat is pas geniepig.

Laatst aangepast door
ANNETTE050
op zondag 5 januari 2014, 19:39
Naar boven

Auteur Bericht
REGINA565

BerichtGeplaatst: zondag 5 januari 2014, 18:59

JOSEF872 schreef:
Wat betreft genezingen. Ons voorbeeld JC ging eerst naar school leerde de bijbel. Hij werd volgens de joodse traditie in de schriften onderwezen.
Ging na zijn doop de woestijn, werd verzocht, vastte 40 dagen ging in de kracht van de Geest de bediening in die voor Hem alleen was.

Soms betrap ik mezelf er wel is op dat ik de laatste dingen ook wil. Lekker mensen genezen, maar vergeet wel even al die andere zaken die de Heer deed. Het zou zomaar kunnen dat als wij de weg gaan die God voor ons bedacht heeft de ruzies en twisten in de gemeenten ook stukken minder zullen worden.

Welke gaven heeft God jou gegeven om de ander te kunnen dienen binnen de Gemeente? Ik geloof vanuit het diepst van mijn hart dat God wil dat we ons drukker maken over wat Hij ons heeft gegeven (en daarin onze verantwoordelijkheid nemen) dan dat we kritiek hebben op een broeder of zuster in de Gemeente (bezig zijn met (ver)oordelen). Komen uit dit laatste niet veelal de ruzies en twisten voort?
Naar boven

Auteur Bericht
JOSEF872

BerichtGeplaatst: zondag 5 januari 2014, 19:11

REGINA565 schreef:
Welke gaven heeft God jou gegeven om de ander te kunnen dienen binnen de Gemeente? Ik geloof vanuit het diepst van mijn hart dat God wil dat we ons drukker maken over wat Hij ons heeft gegeven (en daarin onze verantwoordelijkheid nemen) dan dat we kritiek hebben op een broeder of zuster in de Gemeente (bezig zijn met (ver)oordelen). Komen uit dit laatste niet veelal de ruzies en twisten voort?

Genezing nog niet specifiek welk gebied maar meestal spieren en botten.
Naar boven

Auteur Bericht
JOSEF872

BerichtGeplaatst: zondag 5 januari 2014, 19:15

REGINA565 schreef:
Het gesprek van Jezus met Nicodemus in Johannes 3 is daar een mooie illustratie van. In vers 5 zegt Jezus: "Voorwaar, voorwaar, Ik zeg u, tenzij iemand geboren wordt uit water en Geest, kan hij het Koninkrijk Gods niet binnengaan.

Zijn Geest getuigt met onze geest dat we kinderen van God zijn : )
Ik weet even niet waar deze tekst in de bijbel staat maar ik weet wel dat de inwoning van Gods Geest, het begin is van de wedergeboorte.

Na mijn bekering en (volwassen)doop kwam er steeds een stem in mij die zei dat ik geen kind van God was. Ik kwam op een punt dat ik twee dingen kon doen, geloven dat dit waar was of op mijn knieën gaan voor God. Ik heb voor dit laatste gekozen en in geloof de Heer aangeroepen. De stem was daarna weg en ik heb er nooit meer aan getwijfeld dat ik een kind van God ben : ) Ik heb door deze ervaring ook begrepen dat er geestelijke strijd is en dat het belangrijk om de waarheid niet te laten roven!

Kan het deze zijn?
Romans 8:23
En niet alleen zij, maar ook wij zelf, [wij,] die de Geest als eerste gave ontvangen hebben, zuchten bij onszelf in de verwachting van het zoonschap:de verlossing van ons lichaam.
Naar boven

Auteur Bericht
JOSEF872

BerichtGeplaatst: zondag 5 januari 2014, 19:38

Wat ik niet begrijp is dat wij in de laatste dagen leven. De tijd van valse christussen en valse profeten en de afval die moet komen. Maar toch verbazen wij ons om dit soort zaken.
Een kerk met fallus symbool en een beeld van Zeus omgekat als Petrus.
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM368

BerichtGeplaatst: zondag 5 januari 2014, 19:39

LAURA291 schreef:
Wat apart; dat heb ik nooit geweten. Waar staat dat in de bijbel?

Brengt mij wel een dilemma, want waarom laat iemand zich dopen? Toch meestal omdat of nadat de persoon wedergeboren is. Zo is het bij mij wel gegaan.

Ik heb altijd gedacht dat de doop een teken was van de wedergeboorte. Niet het feitelijke gebeuren.
In Titus staat bv:
Titus 3:5 schreef:
en heeft hij ons gered, niet vanwege onze rechtvaardige daden, maar uit barmhartigheid. Hij heeft ons gered door het bad van de wedergeboorte en de vernieuwende kracht van de heilige Geest,
Met deze zin laat hij meteen de twee dopen zien: de doop in water en de doop in de Heilige Geest.
Naar boven

Auteur Bericht
ANNETTE050

BerichtGeplaatst: zondag 5 januari 2014, 19:41

JOSEF872 schreef:
Wat ik niet begrijp is dat wij in de laatste dagen leven. De tijd van valse christussen en valse profeten en de afval die moet komen. Maar toch verbazen wij ons om dit soort zaken.
Een kerk met fallus symbool en een beeld van Zeus omgekat als Petrus.

Dat weet je niet of we in de laatste dagen leven, ook al wijst veel erop. In de 80-jarige oorlog en ook in andere oorlogen moeten veel christenen ook gedacht hebben dat ze in het laatste der dagen leefden.
Naar boven

Auteur Bericht
JANS221

BerichtGeplaatst: zondag 5 januari 2014, 19:46

Anna, van harte gefeliciteerd met je verjaardag, Een fijne avond nog!
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252

BerichtGeplaatst: zondag 5 januari 2014, 20:18

Anna, Van Harte!!!

http://www.youtube.com/watch?v=bfN_drxLoFE&list=RDbfN_drxLoFE
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: zondag 5 januari 2014, 20:22

Gefeliciteerd Anna, 38 jaar!!!

Naar boven

Auteur Bericht
PIETER619

BerichtGeplaatst: zondag 5 januari 2014, 21:12

tige lokwinske fan ut it Fryske lân, oftewel vanharte gefeliciteerd vanuit het Friese land
Naar boven

Auteur Bericht
JOSEF872

BerichtGeplaatst: zondag 5 januari 2014, 21:50

LAURA291 schreef:
Ik hoorde ooit, in het kader van "waar ligt het zwaartepunt van de bediening van JC" de volgende onderverdeling: 33 jaar rustig 'familieleven', 3 jaar rondtrekken, prediken en wonderen doen, en nu ruim 2000 jaar voorbede.

Helemaal waar. Maar vergis je niet JC kende het OT heel goed.
Na voorbede gaat Hij regeren en strijden. Want de satan is nog vernietigd!
Naar boven

Auteur Bericht
JOSEF872

BerichtGeplaatst: zondag 5 januari 2014, 21:56

ANNETTE050 schreef:
Dat weet je niet of we in de laatste dagen leven, ook al wijst veel erop. In de 80-jarige oorlog en ook in andere oorlogen moeten veel christenen ook gedacht hebben dat ze in het laatste der dagen leefden.

Jezus schreef dat wij aan de olijfboom(Israël) kunnen zien waar wij zijn. De staat is op gericht en de strijd om Jeruzalem is al begonnen. De derde tempel is al in onderdelen klaar gemaakt en kan in korte tijd gebouwd worden.
Aardbevingen, natuurrampen, oorlogen geruchten van oorlogen. Nog nooit zoveel profetische tekens als nu die duidelijk wijzen dat het de laatste dagen zijn.
Naar boven

Auteur Bericht
JOSEF872

BerichtGeplaatst: zondag 5 januari 2014, 22:03

De man moet zijn leven overgeven aan Christus en Hem gehoorzamen. De baas willen zijn en de vrouw gebieden dit en dat te doen. Als broos vaatwerk behandelen is niet commanderen maar met zorg eerbied en liefde behandelen.

Werk aan de winkel voor ons allemaal.
Naar boven

Auteur Bericht
ANNA415

BerichtGeplaatst: zondag 5 januari 2014, 22:18

SHANITA130 schreef:
Gefeliciteerd Anna, 38 jaar!!!

sjjjttt ik ben 25 (al 13 keer weliswaar Knipoog smiley Engeltje smiley )
Naar boven

Auteur Bericht
ANNA415

BerichtGeplaatst: zondag 5 januari 2014, 22:21

PIETER619 schreef:
tige lokwinske fan ut it Fryske lân, oftewel vanharte gefeliciteerd vanuit het Friese land

Tankewol Pieter
En dank je wel niet Friezen voor de felicitaties

Naar boven

Auteur Bericht
JANS221

BerichtGeplaatst: zondag 5 januari 2014, 22:23

JOSEF872 schreef:
De man moet zijn leven overgeven aan Christus en Hem gehoorzamen. De baas willen zijn en de vrouw gebieden dit en dat te doen. Als broos vaatwerk behandelen is niet commanderen maar met zorg eerbied en liefde behandelen.

Werk aan de winkel voor ons allemaal.

Geschokte, onthutste smiley
Naar boven

Auteur Bericht
LEANNE226

BerichtGeplaatst: zondag 5 januari 2014, 22:40

Laat maar,plaatje wil niet meewerken

Boze smiley

Laatst aangepast door
LEANNE226
op zondag 5 januari 2014, 22:49
Naar boven

ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Ga naar pagina Vorige 1 ... 5843 5844 5845 5846 5847 5848 5849 ... 6194 Volgende
Pagina 5846 van 6194