ChristianMatch

Forum

De bijzondere taak als moeder/vrouw!
Ga naar pagina Vorige 1 ... 5872 5873 5874 5875 5876 5877 5878 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Auteur Bericht
JOL252

BerichtGeplaatst: vrijdag 31 januari 2014, 10:09

CORTAZAR588 schreef:
Vrouwen zijn absoluut niet minder dan een man.
En het grootste wonder is dat de vrouw leven kan voortbrengen.

Iets wat een man nooit zal kunnen.
Het is jammer dat er een strijd wordt gemaakt over wie het meest belangrijk is.
En er zoals Petra zegt,zelfs in huwelijken gestreden wordt om de hoofdrol.

Als man en vrouw in een huwelijk een worden ,ook in gebed en strijden ,samen, dan is er geen of iig minder verlangen om te scheiden.

Een huwelijk strandt niet op verschil in meningen over zaken,maar op onoverkomelijkheid van die verschillen.

En onwil ........om de minste te willen zijn, zowel man als vrouw zijn daaraan debet.

Even verder over na gedacht... ik denk niet dat je bedoelt dat dit altijd de reden is van het stranden van huwelijken want zou wel generaliserend zijn ...

En verder vraag ik me af hoe Jezus het heeft bedoeld... ik denk niet dat Hij bedoelde dat we een wedstrijdje moeten gaan spelen wie hier de minste is want dan krijg je hilarische taferelen. Maar hoe Hij het dan wel bedoelde... en wie had Hij voor ogen toen Hij dat uitsprak. En hoe moeten we dit toepassen op de relatie man-vrouw.
Als een relatie man-vrouw inhoudt dat je het beste in elkaar naar boven mag halen hoe krijg je dat dan geworteld en hoe laat je dat beklijven en groeien als je jezelf weer terug moet fluiten om de minste te moeten zijn... Kortom... wat houd dat dat concreet in, de minste willen zijn.

Laatst aangepast door
JOL252
op vrijdag 31 januari 2014, 10:11
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZEELAND736

BerichtGeplaatst: vrijdag 31 januari 2014, 10:24

PETRA373 schreef:
Zonde als je effe geen leven buiten cm om had... vooral waar jij woont zo dicht bij d e zee Lachende smiley geniet ervan als de lente over effe aanbreekt.

Zonde??
Ik begrijp je wel...maar soms heb je nog steeds je leven niet duidelijk op de rails Petra...
En ik ben iemand...die zich dan ""opsluit""
Ik keer me in mezelf...trek me terug...en zeg...""Laat me maar""
Dat wil niet zeggen dat ik dan niet van dingen geniet...natuurlijk wel...
Buiten mijn werk om....was ik veel thuis....en ik moet er juist ""uit""
Dat heb ik nu gevonden...en heb mijn oude hobby's weer op-gepikt...
Soms is genieten ""moeilijk"" ook al weet je dat dat MAG...
Naar boven

Auteur Bericht
ELINE392

BerichtGeplaatst: vrijdag 31 januari 2014, 11:49

Leuke reactie's allemaal, maar waar het op neer komt is dat de meeste dames (en heren) zich geliefd willen voelen. Niet alleen in woord, maar ook in daden; een arm om je heen, een knuffel, de deur ophouden Kussende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA373

BerichtGeplaatst: vrijdag 31 januari 2014, 11:53

geweldigge vraag.... zit hier ook al mee te worstelen...denken...
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA373

BerichtGeplaatst: vrijdag 31 januari 2014, 11:55

dus copieer effe me reactie van ander topic die over relatie gaat:

snap ik, maar zoals die evangelist het zegt, zou je kunnen denken, vergeet je eigen wil, eigen grenzen, de bedoeling is je in zetten voor een ander. De bedoeling is de ander gelukkig maken... zeg dat ook nog es tegen cristenen, waarvan de mannen denken dat het vrouws recht alleen het aanrecht is...

ik heb het ook zo begrepen toen ik 20 was en aan me huwelijk begon.
je hoort vaak in de kerk, je inzetten voor een ander, opofferen, maar zo weinig over ook goed voorjezelf zorgen, je eigen grenzen.
Dat irriteert me dus aan het stuk, het gaat alleen over inzetten voor de ander.

Zat er vanochtend nog over na te denken, jezus gaf ook zijn eigen grenzen aan, zette zich 100 procent in voor mensen. Toch gaf hij ook zijn eigen grenzen aan, voor een grote menigte, trok hij zich op een gegeven moment terug, zeker weten als hij alleen aan de mensen had gedacht, die hadden wel nog wat langer met hem willen zijn.
Naar boven

Auteur Bericht
JANE410

BerichtGeplaatst: vrijdag 31 januari 2014, 12:22

PETRA373 schreef:
snap ik, maar zoals die evangelist het zegt, zou je kunnen denken, vergeet je eigen wil, eigen grenzen, de bedoeling is je in zetten voor een ander. De bedoeling is de ander gelukkig maken... zeg dat ook nog es tegen cristenen, waarvan de mannen denken dat het vrouws recht alleen het aanrecht is...

ik heb het ook zo begrepen toen ik 20 was en aan me huwelijk begon.
je hoort vaak in de kerk, je inzetten voor een ander, opofferen, maar zo weinig over ook goed voorjezelf zorgen, je eigen grenzen.
Dat irriteert me dus aan het stuk, het gaat alleen over inzetten voor de ander.

Zat er vanochtend nog over na te denken, jezus gaf ook zijn eigen grenzen aan, zette zich 100 procent in voor mensen. Toch gaf hij ook zijn eigen grenzen aan, voor een grote menigte, trok hij zich op een gegeven moment terug, zeker weten als hij alleen aan de mensen had gedacht, die hadden wel nog wat langer met hem willen zijn.

Petra je schrijft over opofferen en hoe denkt Jezus hierover?

Jezus heeft zichzelf volledig opgeofferd voor zijn gemeente, HIJ heeft zelf wel het goede voorbeeld gegeven.

Ik las net een stukje waarin Jezus aangeeft hoe Hij het bedoeld heeft:

Vrouwen doe wat u man van u vraagt, ook als u een man hebt die zelf niet doet wat God van hem vraagt. Als hij ziet hoe zuiver u leeft en hoeveel ontzag u voor God hebt, zal hij zonder woorden voor de Heer gewonnen worden.

En nu de mannen: Zo moeten ook de mannen hun vrouw lief hebben en verzorgen als hun eigen lichaam. Want als de man zijn vrouw liefheeft, heeft hij ook zichzelf lief.
Dat gaf je ook aan hè (jezelf liefhebben) dat gaat dan blijkbaar automatisch (mooi toch) is zeker belangrijk om van jezelf te houden Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
JANE410

BerichtGeplaatst: vrijdag 31 januari 2014, 12:34

Het ga je goed Zeeland, goed dat je je hobby`s weer opgepakt hebt.
Wel herkenbaar dat je jezelf dan terugtrekt, ik heb ook die neiging, maar met Gods hulp kan ik ook mijn ding wel blijven doen, al zeg ik nog wel eens te snel iets af, waar ik dan later spijt van heb.

Het beste,Jane
Naar boven

Auteur Bericht
ZEELAND736

BerichtGeplaatst: vrijdag 31 januari 2014, 16:03

xx

Als ik de juiste woorden had kunnen vinden Jane...zou ik het zo gezegd hebben!! Knipoog smiley

Laatst aangepast door
ZEELAND736
op vrijdag 31 januari 2014, 16:52
Naar boven

Auteur Bericht
ZEELAND736

BerichtGeplaatst: vrijdag 31 januari 2014, 16:07

JANE410 schreef:
Het ga je goed Zeeland, goed dat je je hobby`s weer opgepakt hebt.
Wel herkenbaar dat je jezelf dan terugtrekt, ik heb ook die neiging, maar met Gods hulp kan ik ook mijn ding wel blijven doen, al zeg ik nog wel eens te snel iets af, waar ik dan later spijt van heb.

Het beste,Jane

Dank je Jane...ook voor je mooie bijdrages...hier...
Soms...is het zo moeilijk(voor mij) om iets te verwoorden...
De woorden...mijn eigen gedachten...ze waren er wel, maar kwamen hier niet (altijd)..maar ze waren in mijn hart...
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: vrijdag 31 januari 2014, 16:18

Quote:
JANE410 schreef:
Petra je schrijft over opofferen en hoe denkt Jezus hierover?

Jezus heeft zichzelf volledig opgeofferd voor zijn gemeente, HIJ heeft zelf wel het goede voorbeeld gegeven.

Ik las net een stukje waarin Jezus aangeeft hoe Hij het bedoeld heeft:

Vrouwen doe wat u man van u vraagt, ook als u een man hebt die zelf niet doet wat God van hem vraagt. Als hij ziet hoe zuiver u leeft en hoeveel ontzag u voor God hebt, zal hij zonder woorden voor de Heer gewonnen worden.

En nu de mannen: Zo moeten ook de mannen hun vrouw lief hebben en verzorgen als hun eigen lichaam. Want als de man zijn vrouw liefheeft, heeft hij ook zichzelf lief.
Dat gaf je ook aan hè (jezelf liefhebben) dat gaat dan blijkbaar automatisch (mooi toch) is zeker belangrijk om van jezelf te houden

Er staat ook geschreven, idd, heb u naaste lief als uzelf.... Knipoog smiley

Ja, en je ziet hier ook, het ene bijbelgedeelte is aan de vrouwen gericht, het andere is aan de mannen gericht.

Daar is een bedoeling mee, denk ik.
Alleen ja, je mag, en moet zelfs, je grenzen trekken als vrouw, er staat nergens dat dat niet mag. sommige dingen zijn nu eenmaal niet verstandig, kan van alles zijn dat moet je nee zeggen en dan helemaal zaken die jezelf betrefffen!!!!

Alleen hoé zeg je nee, kijk...gewoon vriendelijk doch duidelijk, met respect, en toch duidelijk. Want dat geld vaker, worden dingen met respect gebracht ja, luisterd iemand sneller.

Het huwelijksleven

22 Vrouwen, weest aan uw man onderdanig als aan de Here, 23 want de man is het hoofd van zijn vrouw, evenals Christus het hoofd is zijner gemeente; Hij is het, die zijn lichaam in stand houdt. 24 Welnu, gelijk de gemeente onderdanig is aan Christus, zo ook de vrouw aan haar man, in alles.

Ef 5 25 Mannen, hebt uw vrouw lief, evenals Christus zijn gemeente heeft liefgehad en Zich voor haar overgegeven heeft, 26 om haar te heiligen, haar reinigende door het waterbad met het woord, 27 en zo zelf de gemeente voor Zich te plaatsen, stralend, zonder vlek of rimpel of iets dergelijks, zó dat zij heilig is en onbesmet. 28 Zo zijn [ook] de mannen verplicht hun vrouw lief te hebben als hun eigen lichaam. Wie zijn eigen vrouw liefheeft, heeft zichzelf lief; 29 want niemand haat ooit zijn eigen vlees, maar hij voedt het en koestert het, zoals Christus de gemeente, 30 omdat wij leden zijn van zijn lichaam. 31 Daarom zal een man [zijn] vader en [zijn] moeder verlaten en zijn vrouw aanhangen, en die twee zullen tot één vlees zijn. 32 Dit geheimenis is groot, doch ik spreek met het oog op Christus en [op] de gemeente. 33 Intussen ook gij, laat ieder voor zich zijn eigen vrouw zó liefhebben als zichzelf en de vrouw moet ontzag hebben voor haar man.

Kol 3 De christelijke huisregels

18 Vrouwen, weest uw man onderdanig, gelijk het betaamt in de Here. Gelijk het betaamd in de Here......dus ja, een man die vreemgaat, mishandelt, oid, ja, dan niet nee, dan beloon je dat gedrag.... Knipoog smiley
19 Mannen, hebt uw vrouw lief en weest niet ruw tegen haar.
20 Kinderen, gehoorzaamt uw ouders in alles, want dit is welbehaaglijk in de Here.

21 Vaders, prikkelt uw kinderen niet, opdat zij niet moedeloos worden.

22 Slaven, gehoorzaamt uw heren naar het vlees in alles, niet als mensenbehagers om hen naar de ogen te zien, maar met eenvoud des harten in de vreze des Heren. 23 Wat gij ook doet, verricht uw werk van harte, als voor de Here en niet voor mensen; 24 gij weet toch, dat gij van de Here tot vergelding de erfenis zult ontvangen. Gij dient Christus als heer. 25 Want wie onrecht doet, zal zijn onrecht terugontvangen, en er is geen aanzien des persoons.

1 Petrus 3

Het huwelijk
1 Evenzo gij, vrouwen, weest uw mannen onderdanig, opdat, ook indien sommigen aan het woord niet gehoorzaam zijn, zij door de wandel hunner vrouwen zonder woorden gewonnen worden!!!, 2 doordat zij uw reine en godvrezende wandel opmerken. 3 Uw sieraad zij niet uitwendig: het vlechten van haar, het omhangen van goud of het dragen van gewaden, 4 maar de verborgen mens uws harten, met de onvergankelijke (tooi) van een zachtmoedige en stille geest, die kostbaar is in het oog van God. 5 Want aldus tooiden zich ook weleer de heilige vrouwen, die hoopten op God, onderdanig aan haar mannen, 6 zoals Sara Abraham gehoorzaamde en hem heer noemde; en haar dochters zijt gij, als gij goed doet en u geen schrik laat aanjagen.

7 Desgelijks gij, mannen, leeft verstandig met uw vrouwen, als met brozer vaatwerk, en bewijst haar eer, daar zij ook medeërfgenamen zijn van de genade des levens, opdat uw gebeden niet belemmerd worden.

Ja, zelfs de gebeden van de man worden belemmerd als hij zijn vrouw geen eer bewijst!!!!!!!!En niet als broos vaatwerk behandelt, mwa, heel voorzichtig met zijn vrouw omgaat, ja, rekening houdende met alles, wb zijn vrouw!!!!

Laatst aangepast door
SHANITA130
op vrijdag 31 januari 2014, 17:47
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: vrijdag 31 januari 2014, 17:00

Kweet nog niet, ben net wakker uit mijn winterslaap, jeetje wat was het koud zeg vanmorgen!!!

Vriendlief belde al, uit zijn werk, wat ik wou eten vandaag, nou ja, hij gaat eerst naar de warme bakker lekkere dingen halen Lachende smiley met blinkend witte tanden , en ja, alles wat hij maakt is wel lekker... Knipoog smiley Dus dat mag hij zelf bepalen Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
LAURA291

BerichtGeplaatst: vrijdag 31 januari 2014, 17:13

LIEN529 schreef:
hoi laura, ik zag in jou profiel dat je je ook met kunst bezig houd. Ikzelf ben ook al mijn hele leven actief in die sector en op dit moment zelfs weer in de schilderafdeling van model en portret.
In theorie hoeft het bijvoorbeeld niet van mij dat naakt moet gebracht worden in kunst, alhoewel als je naar de anatomie kijkt hoe Gods schepping zo mooi kan zijn kijk ik er waarschijnlijk ook anders naar. ik heb geen verkeerd gevoel bij het aanschouwen van naakt, maar ik kan me wel voorstellen dat er anderen dan weer wel problemen mee hebben.
What's in the mind... met andere woorden, wat doet dit met ons vlees als we met naakt bezig zijn.

Dat is voor iedereen verschillend natuurlijk. En ik kan me voorstellen dat het ook per persoon per schilderij weer verschilt. Sommige naakten stralen erotiek uit en sommigen niet.

Ik vroeg me af of je ook een bijbelse argumentatie kon vinden voor wel of geen naakt. Maar dat is lastig. Wat mij bevreemd is dat sommige christenen denken dat als iets 'kunst' is, of een bepaalde uiting van 'cultuur' ze uitstijgen boven de bijbelse richtlijnen.

Zo las ik ooit van iemand die op de kunstacademie naakten schilderde en dat kon rijmen met haar geloof omdat, zoals jij zegt, de schoonheid van Gods schepping haar uitgangspunt was. Aan de andere kant behoorde zij tot een strenge orthodoxe kerk waarin zij als vrouw uitsluitend (zwarte) rokken en hoedjes mochten dragen. Dit gaat mijn begrip dan toch een beetje te boven.

Last but not least; de echte naakten hebben toch pas een vlucht genomen toen men odalisken ging schilderen?
Naar boven

Auteur Bericht
JANE410

BerichtGeplaatst: vrijdag 31 januari 2014, 17:15

Quote Shanita,

Oh van dat laatste stukje is nieuw voor mij, dat de gebeden van de man belemmerd worden als hij niet goed voor zijn vrouw zorgt.
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: vrijdag 31 januari 2014, 17:22

ZEELAND736 schreef:
De woorden...mijn eigen gedachten...ze waren er wel, maar kwamen hier niet (altijd)..maar ze waren in mijn hart...

Hai Zeeland, Lachende smiley

Ik zou als je er ff niet bent wel je stukken missen, die waren altijd zo herkenbaar voor mij! Knipoog smiley

Dank! Lachende smiley met blinkend witte tanden
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: vrijdag 31 januari 2014, 17:28

JANE410 schreef:
Quote Shanita,

Oh van dat laatste stukje is nieuw voor mij, dat de gebeden van de man belemmerd worden als hij niet goed voor zijn vrouw zorgt.

Dat werd uitgebreid belicht in de preek in dit topic:
https://www.christianmatch.nl/forum/forum_posts.php?tId=3779 , namelijk: http://www.youtube.com/watch?v=SFS07MCoiIc

Ja, zo zie je maar... Knipoog smiley

Laatst aangepast door
SHANITA130
op vrijdag 31 januari 2014, 17:30
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252

BerichtGeplaatst: vrijdag 31 januari 2014, 17:59

ELINE392 schreef:
Leuke reactie's allemaal, maar waar het op neer komt is dat de meeste dames (en heren) zich geliefd willen voelen. Niet alleen in woord, maar ook in daden; een arm om je heen, een knuffel, de deur ophouden Kussende smiley

Nou dat is ook een leuke reactie... Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
TESSYBEAR731

BerichtGeplaatst: vrijdag 31 januari 2014, 18:11

SHANITA130 schreef:
Jammer dat er hierop zo weinig reacties zijn.

Ja, dat vind ik, komt zo, ik herken zoveel, ja, ook een paar dingen niet.

Daarom denk ik ja, anderen moeten toch dingen herkennen?

Afijn, gewoon jammer!

Ik heb gereageerd. En vervolgens mijn eigen visie erop gegeven. Jammer dat daar niemand op reageert, brengt de discussie moeilijk op gang zo...
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252

BerichtGeplaatst: vrijdag 31 januari 2014, 18:33

ZEELAND736 schreef:

Dat maakt je ook tot die prachtvrouw die je bent. Uiteindelijk breng je die wel tot expressie.
Naar boven

Auteur Bericht
LITTLETHI925

BerichtGeplaatst: vrijdag 31 januari 2014, 18:59

Ik denk dat elke (jonge) vrouw over deze vraag zou na moeten denken voordat ze moeder worden. Ik ben geen moeder maar wel een dochter.
Ik ben altijd dankbaar geweest dat mijn moeder pas weer is gaan werken toen alle kinderen op de middelbare school zaten. Denk dat het zeker goed voor kinderen is, als zij uit school komen er iemand thuis zit te wachten met een kopje thee om het even zo te zeggen. En of dat nu een vader of moeder is, ik denk dat daar toch wel echt verschil in zit. Moeders zien meer dan vaders. Of dat bij alle ouders is weet ik niet maar bij mijn ouders is dat wel zo ;).

Aan de andere kant lijkt het mij ook niet de bedoeling is dat de 'hele' opvoeding de taak van de moeder is zoals dat wel gebeurd in sommige gezinnen. Dat de moeder voor de kinderen zorgt en als pa thuis komt, ma gelijk met de krant en pantoffels aan komt rennen :).
Toch zou ik, als ik een relatie zou krijgen en later eventueel kinderen, er waarschijnlijk wel bewust voor kiezen om (tijdelijk) te stoppen met werken/minder te gaan werken. Het lijkt mij wel lastig om de balans te vinden tussen vrouw en moeder.
Maar goed, daar zal ik tzt nog eens goed over nadenken ;).

Laatst aangepast door
LITTLETHI925
op zaterdag 1 februari 2014, 09:39
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: vrijdag 31 januari 2014, 20:04

TESSYBEAR731 schreef:
Ik heb gereageerd. En vervolgens mijn eigen visie erop gegeven. Jammer dat daar niemand op reageert, brengt de discussie moeilijk op gang zo...

Quote:
Geplaatst: zaterdag 18 januari 2014, 19:57

Ik herken ze allemaal, maar de gulden middenweg heb ik nog niet gevonden.
Volgens mij is het, vooral voor ons vrouwen, belangrijk te realiseren dat de andere manier van benaderen niets te maken heeft met desinteresse of (bij vrouwen) overbezorgdheid. Geven en nemen, heb hem elders ook al zien staan. Compromissen sluiten, en ik denk vooral communiceren over hoe we ergens tegenaan kijken en mee omgaan. Gezien de zichtbare verschillen mag het namelijk overduidelijk zijn dat we aan elkaars neus niets kunnen aflezen!

Hai Tess,

Je stelt mi goede vragen, en ook een hele moeillijke vragen.

Ik wil ze graag beantwoorden, en ja, ik weet dat ik daar dan best wel even over na wil denken om doordachte antwoorden op te geven.

Bedankt voor de vragen, voor je reactie, en ik zal deze vragen dit weekend en anders maandag willen beantwoorden. Ja, het is gewoon te ingewikkeld voor mij nu, om meteen te antwoorden.

Laterz!
Naar boven

Auteur Bericht
ZEELAND736

BerichtGeplaatst: vrijdag 31 januari 2014, 20:09

Verlegen lachende smiley Verlegen lachende smiley Verlegen lachende smiley Verlegen lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968

BerichtGeplaatst: vrijdag 31 januari 2014, 20:22

Ik ken je natuurlijk alleen van het forum maar ik wil toch graag mijn erkentelijkheid uitspreken voor je aanwezigheid en inbreng, Als ik naar je achtergrond kijk, schreef ik heel vaak dingen die in jouw kringen wat moeilijk liggen. Je wees me echter nooit af, niet in mijn standpunten en ook niet in dingen als muziekkeuze. Warmte en menselijkheid waren, naast mildheid, je kenmerken en deze talenten zul je vast ook zonder CM wel kunnen toepassen. Ik denk dat we je hier nog wel eens terug zullen zien, ondanks dat de hoogtijdagen in de forumdiscussies voorbij lijken te zijn Ik heb dingen van je opgestoken die relativeerden. Mocht je weg blijven dan zul je ongetwijfeld anderen ten zegen zijn. Het ga je goed.

Thomas.

Laatst aangepast door
THOMAS968
op zaterdag 1 februari 2014, 11:24
Naar boven

Auteur Bericht
ZEELAND736

BerichtGeplaatst: vrijdag 31 januari 2014, 20:25

THOMAS968 schreef:
Ik ken je natuurlijk alleen van her forum maar ik wil toch graag mijn erkentelijkheid uitspreken voor je aanwezigheid en inbreng, Als ik naar je achtergrond kijk, schreef ik heel vaak dingen die in jouw kringen wat moeilijk liggen. Je wees me echter nooit af, niet in mijn standpunten en ook niet in dingen als muziekkeuze. Warmte en menselijkheid waren, naast mildheid, je kenmerken en deze talenten zul je vast ook zonder CM wel kunnen toepassen. Ik denk dat we je hier nog wel eens terug zullen zien, ondanks dat de hoogtijdagen in de forumdiscussies voorbij lijken te zijn Ik heb dingen van je opgestoken die relativeerden. Mocht je weg blijven dan zul je ongetwijfeld anderen ten zegen zijn. Het ga je goed.

Thomas.

Heel lief...het deed me goed..dit te lezen...Dank Thomas..
Naar boven

Auteur Bericht
ROELANDE345

BerichtGeplaatst: vrijdag 31 januari 2014, 20:30

He Ineke het ga je goed meid.
We "spreken"elkaar vast nog wel
Heb inmiddels je facebookpagina gevonden
Alle goeds
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: vrijdag 31 januari 2014, 20:34

Vrijdag 31 januari, Mattheüs 9: 1-8; Wat voor alles nodig is.

Na de storm op het meer en de genezing van twee bezeten mannen, merken ook de mensen in Kapérnaüm dat in Jezus het Rijk van God heel dichtbij is gekomen.
Het is nu echter niet enkel koninklijk machtsvertoon over een razende storm of angstwekkend geschreeuw van demonen. Het is nu vooral koninklijk erbarmen over een verlamde die gelegen op z’n matras door enkele mensen bij Jezus wordt gebracht. De mensen kijken Jezus vol geloof en verwachting aan. Wat Hij zegt verrast elke keer weer. Want Jezus zegt niet: Ik zeg je, sta op je voeten en wandel! Maar: houd moed, mijn kind, je zonden worden vergeven!
Wat heeft dat nu met die verlamming te maken? Weet Jezus meer van die man? Is die een keer dronken geknald en toen afgevoerd met een dwarsleasie? Mogelijk. Maar daarop speculeert Jezus niet. En toch zegt Hij: Mijn kind, je zonden worden vergeven. Want al is er in de meeste gevallen geen enkel verband tussen zonde en ziekte: geen enkele zonde is gezond voor een mens.
Van sommige zonden word je letterlijk heel moe en verlammend depressief. Vergeving van God is altijd het eerste wat je nodig hebt. Dan kan het opknappen pas echt goed beginnen.
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA373

BerichtGeplaatst: vrijdag 31 januari 2014, 20:49

gelijk het betaamd in de heere.... bedankt Shanita. Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA373

BerichtGeplaatst: vrijdag 31 januari 2014, 20:57

ZEELAND736 schreef:
Zonde??
Ik begrijp je wel...maar soms heb je nog steeds je leven niet duidelijk op de rails Petra...
En ik ben iemand...die zich dan ""opsluit""
Ik keer me in mezelf...trek me terug...en zeg...""Laat me maar""
Dat wil niet zeggen dat ik dan niet van dingen geniet...natuurlijk wel...
Buiten mijn werk om....was ik veel thuis....en ik moet er juist ""uit""
Dat heb ik nu gevonden...en heb mijn oude hobby's weer op-gepikt...
Soms is genieten ""moeilijk"" ook al weet je dat dat MAG...

Fijn dat je weer geniet van je oude hobby,s. begrijp dat wel het opsluiten... heb dat lang gedaan na mijn scheiding.
liefs petra
Naar boven

Auteur Bericht
MADED321

BerichtGeplaatst: vrijdag 31 januari 2014, 21:15

Zit het je tegen en zit je in de put.
Kijk dan zeker omhoog want daar is het LICHT.
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: vrijdag 31 januari 2014, 22:02

Knipoog smiley

Ja, als je langzaam leest, vallen je meer dingen beter op, zoals achter een komma oid...

Zegens!

Ps: Iedereen heeft zijn eigen weg van heiliging met vallen en opstaan denk ik, je hele leven, want ja, een gebroken wereld, sommigen spreken al van eindtijd, ja, probeer dan maar es , altijd, staande te blijven.... Twijfelende smiley

Ik zelf val regelmatig, maar ja, ik kan er dan alleen van leren, stof van me afslaan, en verder gaan, ja, andere opties heb ik niet....als ik gelovig ben..... Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
JANE410

BerichtGeplaatst: vrijdag 31 januari 2014, 22:49

ZEELAND736 schreef:

Dat hebben we wel aangevoeld Zeeland, je bijdrages waren ook waardevol, zie je wel aan alle reactie`s. Lachende smiley

sjaloom, Jane
Naar boven

ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Ga naar pagina Vorige 1 ... 5872 5873 5874 5875 5876 5877 5878 ... 6194 Volgende
Pagina 5875 van 6194