ChristianMatch

Forum

Zegen? Of vervelend? Of beide?
Ga naar pagina Vorige 1 ... 5878 5879 5880 5881 5882 5883 5884 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Auteur Bericht
PETRA373

BerichtGeplaatst: donderdag 6 februari 2014, 14:56

echt gaaf een autootje Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
DANIEL777

BerichtGeplaatst: donderdag 6 februari 2014, 14:57

ANTA961 schreef:
Als ik zo naar het lijstje kijk, zou het leuk zijn als er nog wat meer mannen meegaan...
had makkelijker geweest als er 1 ipv 2 topics over jullie uitje was geweest Huilende smiley, smiley in tranen
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA373

BerichtGeplaatst: donderdag 6 februari 2014, 15:01

das inderdaad het leuke van preken jane, geeft je vaak andere inzichten, ineens lees ik de bijbel nu met een gehandicapte , misschien gebochelde man voor me in gedachten bij paulus... en ondanks zijn zijn, was het toch een hele sterke en wijze man...

Vind het ook inderdaad leuk vaak om t e lezen, dat veel bijbelse figuren vaak inderdaad gewone mensjes zijn, met ook zo hun zwakheden.
Als ze allemaal heilig waren, had ik het allang opgegeven om proberen een goede cristen te zijn. Nu denk ik wel es, die was ook niet perfect... had ook zo zijn of haar worstelingen...
Naar boven

Auteur Bericht
CHRISTIANMATCH
moderator

BerichtGeplaatst: donderdag 6 februari 2014, 15:04

Ondanks de mooie en verhelderende preek van Thomas - die niet van Thomas is - lijkt het mij een goed plan om weer on-topic te gaan.

Petra wilde namelijk graag weten waarom 'we' eigenlijk daten Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
LAURA291

BerichtGeplaatst: donderdag 6 februari 2014, 15:15

Hier op verzoek de vertaling van het stuk hierboven:

De lerares van Chase vraagt haar studenten iedere vrijdagmiddag om op een stukje papier 4 namen te schrijven van kinderen bij wie ze de volgende week graag willen zitten. De kinderen weten dat deze verzoeken soms wel, soms niet gehonoreerd zullen worden. Ze vraagt de leerlingen ook om 1 leerling op te schrijven die volgens hen die week een bijzonder goede klasgenoot is geweest. Alle stembriefjes worden onder geheimhouding bij haar ingediend.

En iedere vrijdagmiddag, als de leerlingen naar huis zijn gegaan, haalt Chases' lerares deze strookjes papier te voorschijn, spreidt ze voor zich uit en bestudeert ze. Zij zoekt naar patronen.

Wie wordt nooit gevraagd door iemand anders?

Wie weet niet eens iemand om te vragen?

Wie wordt nooit voldoende opgemerkt om te worden genomineerd?

Wie had vorige week wel een miljoen vrienden en deze week geen één?

Zie je, Chase zijn lerares is niet op zoek naar een nieuwe klasindeling of "uitmuntende klasgenoten". Chases' leraar is op zoek naar eenzame kinderen. Zij zoekt naar kinderen die worstelen met de aansluiting met andere kinderen. Ze identificeert de kleintjes die door de gaten van het sociale netwerk van de klas vallen. Ze ontdekt wiens talenten niet worden opgemerkt door hun vrienden. En ze stelt ogenblikkelijk vast wie er gepest wordt en wie er pest.

Als onderwijzer, ouder en iemand met hart voor alle kinderen, denk ik dat dit de meest briljante Ninja Liefdesstrategie is die ik ooit ben tegengekomen. Het is alsof je een röntgenfoto van een klas neemt om onder het oppervlak van de dingen te kijken, recht in het hart van de leerlingen. Alsof je aan het goud delven bent; het goud zijn de kleintjes die een beetje hulp nodig hebben. Die een interventie van een volwassene nodig hebben om hen te LEREN hoe ze vrienden kunnen maken, hoe ze anderen kunnen vragen om met ze te spelen, hoe ze bij een groep kunnen horen, of hoe ze hun gaven met anderen kunnen delen. En het is een pestkop verjager, want iedere leraar weet dat pesten over het algemeen buiten hun gezichtsveld gebeurt en dat kinderen die gepest worden zich vaak te geïntimideerd voelen om het iemand te vertellen. Maar, zoals ze zei: de waarheid komt tevoorschijn op die kleine, geheime, veilige velletjes papier.

Terwijl Chases' lerares mij dit eenvoudige, geniale idee uitlegde, staarde ik haar met open mond aan. "Hoe lang gebruik je dit systeem al?" vroeg ik.

Sinds Columbine, zei ze. Iedere vrijdagmiddag sinds Columbine.

Mijn hemel.

Deze briljante vrouw keek naar Columbine wetende dat ALLE GEWELD BEGINT MET SCHEIDING. Alle uiterlijk geweld begint met innerlijke eenzaamheid. Zij keek naar die tragedie WETEND dat kinderen die niet worden opgemerkt uiteindelijk alle benodigde middelen zullen aangrijpen om te worden opgemerkt.

En dus besloot ze te vechten tegen geweld, vroeg en vaak en in de wereld binnen haar handbereik. Als Chases' lerares in haar lege klas de briefjes, geschreven door onzekere 11 jarige handjes aan het lezen is dan REDT ZIJ LEVENS. Ik ben ervan overtuigd. Zij redt levens.

En deze wiskundige heeft gedurende het toepassen van dit systeem iets geleerd dat zij eigenlijk al wist, dat alles - zelfs liefde, zelfs verbondenheid - een patroon heeft. En zij vindt deze patronen door middel van deze lijstjes - zij verbreekt de codes van isolement. En dan zorgt ze ervoor dat eenzame kinderen de hulp krijgen die ze nodig hebben. Voor haar is het wiskunde. Het is WISKUNDE.

Alles is liefde - zelfs wiskunde. Ongelooflijk.

Door: Momastery. Lees het hele artikel op: http://momastery.com/blog/2014/01/30/share-schools/
Naar boven

Auteur Bericht
MARR247

BerichtGeplaatst: donderdag 6 februari 2014, 15:18

Mits matig mag je als Christen best genieten van een glas wijn o.i.d.
Roken is per definitie slecht maar de bijbel bevat nadrukkelijk geen rookverbod.Een Christen zal er niet op uit zijn het eigen lichaam te beschadigen,maar ik ben van mening dat matig drinken en evt.roken geen aantoonbare schade veroorzaakt.Ik denk dat elke dag ongezond eten dat wel degelijk doet.
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: donderdag 6 februari 2014, 15:38

CHRISTIANMATCH schreef:
Ondanks de mooie en verhelderende preek van Thomas - die niet van Thomas is - lijkt het mij een goed plan om weer on-topic te gaan. Hahah, LOL, ja, ik zat al aan een wending te denken om het weer on topic te krijgen, maar ja, had migraine, dus vandaar nog niet van gekomen;)

Petra wilde namelijk graag weten waarom 'we' eigenlijk daten Knipoog smiley

Idd, een hele belangrijke vraag....

Knipoog smiley Lachende smiley

Rood=S.
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: donderdag 6 februari 2014, 15:54

Prachtig Laura! In een woord magnifiek !!!

Dank! Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
JANE410

BerichtGeplaatst: donderdag 6 februari 2014, 17:08

Joyce Meyer,

Nu elke dag te zien op SBS 6.

Enjoying-everday-Life

Om 6.30 uur

SBS 6 kan je niet terugkijken op uitzending gemist, jammer
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: donderdag 6 februari 2014, 17:14

JANE410 schreef:
Joyce Meyer,

Nu elke dag te zien op SBS 6.

Enjoying-everday-Life

Om 6.30 uur

SBS 6 kan je niet terugkijken op uitzending gemist, jammer

Wat schuift dat, als je kijkt, per keer ofzo? De naam is al veelbelovend, namelijk: "Meyer", het Amsterdamse woord voor een briefje van 100....

Knipoog smiley Lachende smiley

ps: Bedoelt als geintje hoor, ja, ze is mijn preek type niet, wat natuurlijk helemaal niet wil zeggen dat zij geen lieve vrouw is met een missie. Verlegen lachende smiley

Laatst aangepast door
SHANITA130
op donderdag 6 februari 2014, 17:18
Naar boven

Auteur Bericht
MAMY994

BerichtGeplaatst: donderdag 6 februari 2014, 17:43

Laura in één woord: WAUW!!!

Fijn dat je dit deelde.
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA373

BerichtGeplaatst: donderdag 6 februari 2014, 18:22

SYTSE990 schreef:
Ik merk dat veel reacties gebaseerd zijn op 'dingen op een weegschaal leggen'
Is het echt zo belangrijk dat God haar elke dag starbucks gunt?
Hij houdt toch van ons? natuurlijk gunt hij ons dat!!

En ja misschien dat het geld van die ene kop koffie een heel Afrikaans gezin had kunnen redden, maar misschien als je 5euro minder in je auto tankt kan het 2 gezinnen redden.

Als God Joyce meyer in Afrika had gewild was ze daar waarschijnlijk.
Blijkbaar heeft Hij andere plannen met haar (en ons)
Wie zijn wij dan om Gods genade (lees een bak koffie of een leuk salaris) aan de kant te schuiven?
Het is aan het individu wat er met het salaris gebeurt, daar laat God ons helemaal vrij in.
Afgezien van onze tienden natuurlijk ;)

Mooi gezegd
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: donderdag 6 februari 2014, 18:38

http://youtu.be/tu7zZttE5HQ

YES!!!Herman Finkers over de hemel!

Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968

BerichtGeplaatst: donderdag 6 februari 2014, 21:21

http://www.youtube.com/watch?v=HOw8PDbYWow

Nou, ik hoop dat ze in de hemel dit ook spelen.....

Mooie uitvoering vanaf 7.53:

http://www.youtube.com/watch?v=2lJyVyczwLo

Thomas, moet haast wel.

Laatst aangepast door
THOMAS968
op donderdag 6 februari 2014, 21:30
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: donderdag 6 februari 2014, 21:35

Donderdag 6 februari, Matheüs 10: 9-16; Slang of duif.

Op zondagmorgen eindigt een kerkdienst vaak met een plechtige uitzending de wereld in: ‘Ga heen in vrede met de zegen van God en geef deze door aan ieder die u tegenkomt.’ Ook vandaag zijn we vast weer een hele rij mensen tegengekomen. In de bus en in de tram, in winkels en wachtkamers, op het werk of op school. Konden we al aan iemand iets kwijt van het evangelie van Jezus Christus?
Jezus rust zijn leerlingen eerst toe. Want getuigen is niet zonder risico. Verzet en ongeloof uiten zich soms heel heftig. En let goed op bij wie je zoal binnengaat.
Kortom: je staat in deze wereld vaak weerloos als schapen tussen de wolven. Dat is overigens geen reden om je stil te houden; wel om goed op te letten. Het is zaak open en positief te zijn, maar met je verstand erbij!
Daarom: wees voorzichtig als slangen, alert en waakzaam. Slangen hebben geen ooglid en daarom altijd wakker. Maar doe ook weer niet zo kerkelijk krampachtig. Wees tegelijk argeloos als duiven, onbevangen en bewust een beetje naïef. Duiven gaan overigens ook recht op hun doel af.
Welk dier spreekt u het meest aan? Bent u meer slang of bent u meer duif? Gelukkig zendt Jezus ons als schapen van Hem. Hij staat achter ons, slang of duif.
Naar boven

Auteur Bericht
JOHNRDAM746

BerichtGeplaatst: donderdag 6 februari 2014, 21:38

Joyce Meyer verwijst altijd naar de Here Jezus en nooit naar zichzelf , wat zij doet en o.a. ook Joseph prince is het pure en ware geloof naar boven halen , wat vele Christenen hebben afgebroken in de honderden jaren , en daarom zijn zij ook zo populair , God zegent hun ministries omdat ze heel simpel uitleggen hoe God met jou wilt omgaan en hoe je moet leven zoals Hij dat wil , ik kan zeggen dat Joyce Meyer en Joseph prince hier heel revolutionair in zijn , vooral door Joseph prince wordt ik erg beinvloed ( alszijnde spreekbuis voor de Heer ) hij onderbouwd zijn preken met enorm veel bijbelkennis die hij heeft , zowel oude als nieuwe testament , zijn boodschap van genade en Gods werkelijke plan voor ons is voor mij echt mind blowing ! Het zijn echt oprechte mensen die alleen maar willen dat de waarheid gebracht wordt aan de kinderen Gods . niet wettisch maar juist genade als uitgangspunt , thats the key ! en welvaart predikers mwahhhh...... wat is er mis mee God wil ook juist dat je welvaart hebt maar niet alleen geld maar ook in gezondheid en relaties etc. God wilt dat je in alle facetten van je leven voorspoedig bent , en dat je in de vrijheid zal leven zonder het juk van de wet die je veroordeeld , de prijs is betaald ! en samen met Jezus mogen wij uitzien naar een hoopvol rijk leven met oneindig veel zegeningen als we dichtbij Hem blijven . Lachende smiley Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ANNETTE050

BerichtGeplaatst: donderdag 6 februari 2014, 21:46

Tsja, ik ben erg in geologie geïnteresseerd, blijkbaar één van de weinigen op cm....lol.
Heb we een topic helemaal voor onszelf..... Clown smiley ......lol

Ik keek zojuist nog even op een website van verontruste Groningers...Maar gisteren, woensdag 5 februari is er weer een aardbeving geweest, magnitude 2,0. Toch niet niks, maar het komt niet eens meer in het nieuws.
Er zijn dit jaar al meer dan 10 aardbevingen geweest in Noord-Oost Groningen, wel allemaal minder sterk als deze. Toch wel zorgwekkend.
Zie gegevens bij KNMI - Seismologie....

Laatst aangepast door
ANNETTE050
op donderdag 6 februari 2014, 21:57
Naar boven

Auteur Bericht
ANNA415

BerichtGeplaatst: vrijdag 7 februari 2014, 02:14

ANNETTE050 schreef:
Tsja, ik ben erg in geologie geïnteresseerd, blijkbaar één van de weinigen op cm....lol.
Heb we een topic helemaal voor onszelf..... Clown smiley ......lol

Ik keek zojuist nog even op een website van verontruste Groningers...Maar gisteren, woensdag 5 februari is er weer een aardbeving geweest, magnitude 2,0. Toch niet niks, maar het komt niet eens meer in het nieuws.
Er zijn dit jaar al meer dan 10 aardbevingen geweest in Noord-Oost Groningen, wel allemaal minder sterk als deze. Toch wel zorgwekkend.
Zie gegevens bij KNMI - Seismologie....

Was het geen geluidsknal Clown smiley Engeltje smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: vrijdag 7 februari 2014, 02:42

Ivm met het even niet kunnen slapen, en een helder moment, hier even een reactie!

Kijk, daten doen we, omdat we graag een man/vrouw willen vinden, voor het leven.

En ja, Petra, dat stressen ervoor ken ik....

En je omkleden meerdere keren....

Afijn, ik hoorde een keer van iemand die er verstand van heeft: 'waarom zo zenuwachtig, het betreft gewoon, een kennismaking'....Ik zelf zou me wel fftjes aan de datingtips houden die staan er niet voor niets...

Gewoon, kennismaken, leuk, praten over wat belangrijk voor je is, kinderen, geloof, hobby's etc.
Luisteren, ook tussen de regels door, wat de ander zegt, want ja, die ziet het natuurlijk ook als kennismaking, als je dat duidelijk van te voren aangeeft.

En dan, kan je denken, zoiets van nou was leuke middag, en we zien wel.

Dit is veel beter dan het krampachtige...

Dan heb je er, of een kennis bij, of een eventuele toekomstige vriendschap, en ja, misschien wel, op den duur een relatie.

Alleen, en ja, daar vergissen sommigen zich in, mi, een relatie moet groeien, is er niet van het ene op het andere moment, het is aftasten, en elkaar leren kennen,

En ja, dan kan er wat groeien.

En ja, net zo goed als je in een vriendschap, of een relatie naar elkaar toe moet groeien op psychisch vlak, ja, moet dat, mi ook op lichamelijk vlak, dus ja, zomaar fftjes lichamelijk contact na een paar dagen, nee, dat is mi niet verstandig, ja je kan wel in een huis slapen, maar/en zet je grenzen, ja, eerst moet er een psychische verbondenheid zijn, alvorens je, een beetje kan knuffelen, laat staan, seks...

Daar kan je beter wel lang mee wachten ja, je moet aan mekaar wennen, net zoals op psychisch vlak, zo werkt het ook lichamelijk.
Je gaat ook niet al hele diepe gesprekken doen en je helemaal blootgeven, met praten als je iemand net kent. zo ook lichamelijk, mi.

Nou, ik ga weer es een poging wagen om te slapen, ja, mis me vriend zo erg...

S. Slaapt bij een vriend in de buurt op de bank, maar ja die heeft zelf ook een vriendin in den lande, anders zou het natuurlijk 'not done' zijn....

Groetjes!
Naar boven

Auteur Bericht
LAURA291

BerichtGeplaatst: vrijdag 7 februari 2014, 07:28

Nu we toch in klassieke sferen zijn... Het kan nog net voor het licht wordt,

http://m.youtube.com/watch?v=GXjhc8EbY4I

Laatst aangepast door
LAURA291
op vrijdag 7 februari 2014, 07:29
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA373

BerichtGeplaatst: vrijdag 7 februari 2014, 09:17

Toch gewoon in echt iemand tegenkomen is veel simpeler allemaal.
Gaat het meer vanzelf, dan geforceerd date... en tja relaxed blijven... tot dat je denkt oehhh wat een leuke man.. weg relaxedheid. ha ha.

Ach voorlopig ga ik niet date, relaxed. Paulus was ook gelukkig in zijn eentje, terwijl hij gehandicapt was en bochel op zijn rug....
Som s denk ik, ben ik wel date materiaal? geen baan... druk altijd met gezin en vrijwilligerswerk. Bijna 50, lente in me leven voorbij... en aan de andere kant, duh als iemand echt van je houd, wel desnoods heb ik bochel op me rug.
Wel stom, heb voor sommiggen hier gebeden dat die leuke partner zouden vinden en is verhoord... lijkt als of ik over blijf... ha ha
Hoe vaak heb ik sommigge moed ingesproken die dachten Huilende smiley, smiley in tranen en nu geloof ik er zelf bijna niet meer in. Twijfelende smiley

Ik denk dat je op een datingsite ook gauw mensen tegen komt die niet echt serieus zijn, het bevalt ze prima alleen, komen af en toe es langs, maar gaan niet echt voor je... oh en dan heb je de typen die weer absoluut niet alleen kunnen zijn, na drie weken een ring voor je willen kopen dat je denkt: help Verraste, verbaasde smiley
eh ha ha mijn eerste date was tien jaar ouder dan hij had gezegd, die zei, leeftijd maakt toch niet uit? ha ha
Of je wil met iemand daten en die heeft nog andere dates onderhand.. dan voel je je ook dat je denkt oké
Smiley die vol vragen zit Soort keurings rondje toestand....
enfin volgens mij is daten gewoon niet zo mijn ding.
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: vrijdag 7 februari 2014, 10:41

JANE410 schreef:
@Shanita

Je kan je tijd veel beter besteden aan lekker lezen, mooie muziek luisteren of een mooie film(gedateerde?) klassiekers oid.

Of Het kleine huis op de prairie Clown smiley

Ik ga de hele serie, negen seizoenen op dvd kopen, ja, zo goed, je kan ze gewoon meerdere keren, zo vaak je wit, bekijken, je ziet namelijk steeds weer andere dingen

Lachende smiley

Even wat nieuws, ja, on topic blijven is ook erg belangrijk Knipoog smiley

Vandaag ligt de Belastingdienst met het nieuws over haar falende informatielijn voor de zoveelste keer onder vuur.

http://www.trouw.nl/tr/nl/4500/Politiek/article/detail/3591713/2014/02/06/De-BelastingTelefoon-deugt-niet-en-meer-beren-op-de-weg-voor-Wiebes.dhtml
Naar boven

Auteur Bericht
JANE410

BerichtGeplaatst: vrijdag 7 februari 2014, 11:04

JOHNRDAM746 schreef:
Joyce Meyer verwijst altijd naar de Here Jezus en nooit naar zichzelf , wat zij doet en o.a. ook Joseph prince is het pure en ware geloof naar boven halen , wat vele Christenen hebben afgebroken in de honderden jaren , en daarom zijn zij ook zo populair , God zegent hun ministries omdat ze heel simpel uitleggen hoe God met jou wilt omgaan en hoe je moet leven zoals Hij dat wil , ik kan zeggen dat Joyce Meyer en Joseph prince hier heel revolutionair in zijn , vooral door Joseph prince wordt ik erg beinvloed ( alszijnde spreekbuis voor de Heer ) hij onderbouwd zijn preken met enorm veel bijbelkennis die hij heeft , zowel oude als nieuwe testament , zijn boodschap van genade en Gods werkelijke plan voor ons is voor mij echt mind blowing ! Het zijn echt oprechte mensen die alleen maar willen dat de waarheid gebracht wordt aan de kinderen Gods . niet wettisch maar juist genade als uitgangspunt , thats the key ! en welvaart predikers mwahhhh...... wat is er mis mee God wil ook juist dat je welvaart hebt maar niet alleen geld maar ook in gezondheid en relaties etc. God wilt dat je in alle facetten van je leven voorspoedig bent , en dat je in de vrijheid zal leven zonder het juk van de wet die je veroordeeld , de prijs is betaald ! en samen met Jezus mogen wij uitzien naar een hoopvol rijk leven met oneindig veel zegeningen als we dichtbij Hem blijven . Lachende smiley Knipoog smiley

Ben het met je eens we zijn gekocht en betaald en we leven uit Genade en niet meer onder de wet.
Maar het is niet zo dat er geen lijden meer is. Je zegt: God wil dat je in alle facetten van je leven voorspoedig bent. Er is in dit leven ziekte, lijden, pijn.

Dit zal pas voorbij zijn in het nieuwe leven, als we bij de Here God mogen zijn
Naar boven

Auteur Bericht
JANE410

BerichtGeplaatst: vrijdag 7 februari 2014, 11:14

PETRA373 schreef:
das inderdaad het leuke van preken jane, geeft je vaak andere inzichten, ineens lees ik de bijbel nu met een gehandicapte , misschien gebochelde man voor me in gedachten bij paulus... en ondanks zijn zijn, was het toch een hele sterke en wijze man...

Vind het ook inderdaad leuk vaak om t e lezen, dat veel bijbelse figuren vaak inderdaad gewone mensjes zijn, met ook zo hun zwakheden.
Als ze allemaal heilig waren, had ik het allang opgegeven om proberen een goede cristen te zijn. Nu denk ik wel es, die was ook niet perfect... had ook zo zijn of haar worstelingen...

Ja, alle grote hadden dat. Mozes, David, Jona, Salomo, Jacob.

Oh is off topic Verlegen lachende smiley Maar eigenlijk niet helemaal, ging er toch over dat Paulus niet date Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: vrijdag 7 februari 2014, 11:45

Petra schreef vrijdag 7 februari 2014, 09:17:
Quote:
'Date materiaal'
......LOL Knipoog smiley Lachende smiley

Jij moet echt in de cabaret gaan, zooooo grappig! Ja, zit echt even te lachen!!!

--

Ik dacht nog even, ik heb wel tips, als mede-ervaringsdeskundige met daten,
Maar ja, het is dan natuurlijk niet de bedoeling dat de Heren die tips te horen krijgen, want ja, dan hebben die tips geen nut meer Knipoog smiley

En buiten dat, het zou dan ook nog eens helemaal off-topic zijn.

Maar ik wil best eventueel via mail er op in gaan.

Laterz!

Laatst aangepast door
SHANITA130
op vrijdag 7 februari 2014, 11:49
Naar boven

Auteur Bericht
JANE410

BerichtGeplaatst: vrijdag 7 februari 2014, 12:05

Ja, vond ik ook wel leuk bedacht van Petra (date materiaal). Maar wat Shanita zegt is wel waar, het is gewoon kennismaken en je hebt een leuke middag of niet maar dat risico lopen we allemaal.

Mannen zoeken wel vaak een vrouw die onafhankelijk is, dus is de spoeling zowieso al dun als je geen baan hebt.

Het leven heeft genoeg andere invullingen maar het verlangen naar een partner blijft toch steeds weer terugkomen. Jammer eigenlijk dat het niet gewoon uit je geheugen gewist kan worden.

En diegene die ik heel leuk vind, daar krijg ik nooit een mailtje van, is niet op deze site (niet meer althans)

En je wilt het liefs iemand die in de buurt woont, is dus ook vaak niet het geval.

Ik maak er niet zo`n punt meer van dat ik alleen ben, dan denk ik aan straks in de eeuwigheid zijn we nooit meer alleen, dat geeft hoop voor de toekomst
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: vrijdag 7 februari 2014, 12:13

Vrijdag 7 februari, Matheüs 10: 17-23; Dapper vluchten.

Vluchten is geen houding van dapperheid in flinkheid. Standvastigheid en martelaarschap spreken ons meer aan. Toch betekent ‘volharden tot het einde’ niet per se: vechten als een leeuw totdat je voor de leeuwen geworpen wordt. Er kan ook iets voor te zeggen zijn tijdig te vluchten. Jezus roept er zelfs nadrukkelijk toe op in zijn toespraak voor toekomstige apostelen. Wanneer men u vervolgt in de ene stad, vlucht naar de andere, zegt Hij.
Maar vraagt Jezus dan geen radicale navolging?
Ongetwijfeld. Maar daarbij gaat het niet om het neerzetten van een indrukwekkende prestatie. Het gaat om de voortgang van het evangelie. Martelaarschap – en vooral gezocht martelaarschap – kan het evangelie ook heel erg ophouden. Het is niet allemaal zaad der kerk. Je dient het evangelie soms meer tijdig weg te springen en op een andere plek weer neer te zetten.
En misschien moet je nog wel vaker wisselen, want het leven is heel weerbarstig, ook in de kerk. ‘Hij is gevlucht,’ zeggen de mensen wel eens van de dominee die vastliep en een beroep aannam. Maar dat kan heel goed zijn. Er is soms meer moed voor nodig te ‘vluchten’ dan om te blijven.
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968

BerichtGeplaatst: vrijdag 7 februari 2014, 12:35

MARIO216 schreef:
Vrijdag 7 februari, Matheüs 10: 17-23; Dapper vluchten.

Vluchten is geen houding van dapperheid in flinkheid. Standvastigheid en martelaarschap spreken ons meer aan. Toch betekent ‘volharden tot het einde’ niet per se: vechten als een leeuw totdat je voor de leeuwen geworpen wordt. Er kan ook iets voor te zeggen zijn tijdig te vluchten. Jezus roept er zelfs nadrukkelijk toe op in zijn toespraak voor toekomstige apostelen. Wanneer men u vervolgt in de ene stad, vlucht naar de andere, zegt Hij.
Maar vraagt Jezus dan geen radicale navolging?
Ongetwijfeld. Maar daarbij gaat het niet om het neerzetten van een indrukwekkende prestatie. Het gaat om de voortgang van het evangelie. Martelaarschap – en vooral gezocht martelaarschap – kan het evangelie ook heel erg ophouden. Het is niet allemaal zaad der kerk. Je dient het evangelie soms meer tijdig weg te springen en op een andere plek weer neer te zetten.
En misschien moet je nog wel vaker wisselen, want het leven is heel weerbarstig, ook in de kerk. ‘Hij is gevlucht,’ zeggen de mensen wel eens van de dominee die vastliep en een beroep aannam. Maar dat kan heel goed zijn. Er is soms meer moed voor nodig te ‘vluchten’ dan om te blijven.

Dit is een eyeopener, Mario. Dank voor het plaatsen van de zoveelste goede overdenking.

Thomas
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA373

BerichtGeplaatst: vrijdag 7 februari 2014, 17:17

ach, heb nog een geweldigge bemoediging gekregen over stel, de ene had last van bla bla en de ander van bla bla, allebei heftige geestelijke aandoening.
Dus mama, bij iedereen past wel iemand... ha ha ha ha ( is maar wat je een bemoediging noemt..)
Oh en ze hadden allebei geen werk...

Tja dat denk ik nou ook wel eens als ik stellen zie lopen ofzo, van eh zelfs jullie hebben een relatie, waarom ik niet? ben best wel leuk.
Zucht, oke ik ben effe ontmoedigd met hele date gedoe, maar volgende week, hele week romantische films omdat Valentein er aan komt en
i never give op.

Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA373

BerichtGeplaatst: vrijdag 7 februari 2014, 17:18

En nu ben ik nieuwsgierig wie vind Jane zo leuk die ooit op deze site was Smiley die vol vragen zit Smiley die vol vragen zit Smiley die vol vragen zit Smiley die vol vragen zit Smiley die vol vragen zit Smiley die vol vragen zit

En wat is dat voor sukkel dat hij Jane niet ziet Gefrustreerde smiley
Naar boven

ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Ga naar pagina Vorige 1 ... 5878 5879 5880 5881 5882 5883 5884 ... 6194 Volgende
Pagina 5881 van 6194