ChristianMatch
 


Forum

Berichten van MARR247
ChristianMatch forum index » Berichten van MARR247
Auteur Bericht
MARR247 (62)





Berichten: 4

BerichtGeplaatst: donderdag 6 februari 2014, 15:18
BerichtOnderwerp: Kan je als christen drinken, roken, of überhaupt niet?
 
Mits matig mag je als Christen best genieten van een glas wijn o.i.d.
Roken is per definitie slecht maar de bijbel bevat nadrukkelijk geen rookverbod.Een Christen zal er niet op uit zijn het eigen lichaam te beschadigen,maar ik ben van mening dat matig drinken en evt.roken geen aantoonbare schade veroorzaakt.Ik denk dat elke dag ongezond eten dat wel degelijk doet.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARR247 (62)





Berichten: 4

BerichtGeplaatst: woensdag 5 februari 2014, 18:56
BerichtOnderwerp: Naakt in de kunst
 
Al vanaf de oudheid is het menselijk lichaam een dankbaar onderwerp van beeldhouwers en kunstschilders.
Ook de heel grote onder hen waren er door gefascineerd,ik denk aan Michelangelo die het beeld "David"schiep.
Een prachtig naakt dat niets erotisch heeft maar van grote schoonheid is,je zou kunnen zeggen een ode aan het menselijk lichaam.(en feitelijk ook aan de Schepper daarvan).Mag naakt in de kunst?
Om maar bij Michelangelo te blijven,hij was een gelovig man en vond schijnbaar dat het kon want hij beeldhouwde en schilderde vele (bijna)naakten.
Ik denk dat de grens ligt bij de intentie waarmee het naakt gemaakt wordt.
Is het alleen bedoeld om te schockeren en banaal te zijn dan zal dat een reden kunnen zijn om het als Christen af te wijzen.
Maar een eenduidige mening hoe er mee om te gaan is er mijns inziens niet,ook niet vanuit bijbels oogpunt bezien.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARR247 (62)





Berichten: 4

BerichtGeplaatst: zondag 1 december 2013, 19:25
BerichtOnderwerp: Seks voor het huwelijk of gelijksoortig commitment?
 
JOL252 schreef:
En ook al zou je je eraan houden, het is geen garantie om voor pijn behoedt te worden. Zelfs dan niet. Waar lees jij ergens in de bijbel dat Zijn geboden je voor pijn behoeden?

Klopt,staat idd nergens in de bijbel.
Eerder lijkt het zo dat mensen die trachten Gods geboden te onderhouden meer leed te verduren krijgen dan anderen die maar raak leven(Zie de psalm van David over het raadsel van de voorspoed van goddelozen)
Juist op die mensen richt de tegenstander zijn pijlen,de goddelozen heeft hij immers al voor zich gewonnen!
Leven als Christen is niet de makkelijkste weg,wel de meest zekere.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARR247 (62)





Berichten: 4

BerichtGeplaatst: maandag 25 november 2013, 17:35
BerichtOnderwerp: Geslachtsgemeenschap: een behoefte of verlangen?
 
IFAN841 schreef:
Beste mensen,

Graag wil ik weten hoe jullie hierover denken. Zelf zie ik geslachtsgemeenschap als een verlangen. Het heet toch ook niet voor niets "de liefdesdaad" toch? Ik bedoel: het is een uiting van liefde en genegenheid, toch? Een behoefte vind ik namelijk toch redelijk dierlijk klinken en doet me gauw denken aan dezelfde behoefte aan eten en drinken. Maar goed, laat maar weten wat jullie ervan vinden...

Greetz,

iFan

Ik denk dat het zowel een behoefte als een verlangen is,dat zijn twee verschillende zaken.
De behoefte aan gemeenschap is bij de meeste mensen van nature aanwezig,het verlangen geeft daar als het ware richting aan,stuurt het in een bepaalde richting om de behoefte te bevredigen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Berichten van MARR247
Pagina 1 van 1