ChristianMatch

Forum

daten
Ga naar pagina Vorige 1 ... 5879 5880 5881 5882 5883 5884 5885 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Auteur Bericht
INEKE325

BerichtGeplaatst: vrijdag 7 februari 2014, 18:10

THOMAS968 schreef:
En in die brief lezen we wel voortdurend over 'wij' (Paulus schrijft in meervoud)(zoals in onze tekstlezing), maar het mag duidelijk zijn dat Paulus het vooral over zichzelf heeft.
Waarom schreef Paulus zo'n vreemde brief aan de gemeente te Korinthe?... Dat heeft eigenlijk alles te maken met zijn ingewikkelde relatie met die gemeente. Paulus had de gemeente van Korinthe gesticht gedurende zijn tweejarig verblijf daar. Maar toen reisde hij verder... om andere steden te evangeliseren. En in zijn plaats waren valse apostelen gekomen. Valse leraars die er blijkbaar alles aan deden om een 'ander' evangelie te vertellen. En om daarin te slagen probeerden ze ook Paulus op alle mogelijke manieren zwart te maken. Daarbij gingen ze op een bijzonder lage manier te werk : zo probeerden ze Paulus blijkbaar belachelijk te maken vanwege zijn fysieke, lichamelijke tekortkomingen. Dat lezen we heel mooi in 2 Kor 10:10 : 'Want zijn brieven (van Paulus) – zegt men (de valse leraren) – zijn wel gewichtig en krachtig, maar zijn lichamelijke aanwezigheid is zwak en zijn spreken is verachtelijk...'! Blijkbaar mistte Paulus voorkomen. Hij had geen persoonlijke innemendheid, geen charisma... die alle grote sprekers moeten hebben willen ze indruk maken op de menigte die luistert. Sommige schrijvers veronderstellen zelfs dat Paulus een klein, onopvallend mannetje was : ja, een schriel ventje met meer dan waarschijnlijk één of andere lichamelijke vervorming : een bochel misschien, of een afwijking aan de ogen die erg opvallend was. Een aantal teksten in de bijbel verwijzen daarnaar zonder expliciet te zeggen wat er wel mis was met Paulus. Zo heb je bijvoorbeeld Galaten 4:14 : 'En toch hebt u mijn beproeving, die in mijn lichaam plaatsvond, niet veracht of verafschuwd, maar ontving u mij als een engel van God...' Er is duidelijk iets mis met zijn lichaam...
Blijkbaar was Paulus ook geen groot spreker... Wat toch wel heel verwonderlijk is als je kijkt naar zijn intellectuele capaciteiten. Maar hij was werkelijk zo saai dat toehoorders zelfs in slaap vielen, denk maar aan Eutychus (Hand 20:9) die slapend uit het raam te pletter viel terwijl hij aan 't luisteren was naar Paulus. Dan moet dat preken toch al behoorlijk erg zijn!
1 Kor 2:1 : 'En ik, broeders, … ben niet gekomen om u met voortreffelijkheid van woorden... het getuigenis van God te verkondigen... (vers 3) En ik was bij u in zwakheid...' In zwakheid, geen voortreffelijkheid van woorden...
Zijn tegenstanders maakten hem belachelijk op die punten : Paulus had geen mooi voorkomen, geen charisma, geen welsprekendheid... hoe vaak kijken ook wij niet naar die dingen? Hoe vaak beoordelen we de spreker of de predikant in de kerk niet juist op die dingen? Is het een knappe, vlotte gast (liefst van rond de 40, niet te jong, niet te oud)... vertelt hij spannende verhalen, liefst met wat humor? (dan scoort hij of zij toch extra punten?).... Wel, zo was Paulus helemaal niet... En zijn tegenstanders lachten hem in feite daarom uit.
Tegen dit kader moeten we de tweede brief van Paulus aan de gemeente te Korinthe lezen : eigenlijk is deze brief de verdediging van Paulus aan het adres van die valse leraren en hun laag bij de grondse beschuldigingen.
Hoe luidt nu de wonderlijke verdediging van Paulus? Eigenlijk zegt hij in die brief : al die beschuldigingen aan mijn adres (fysiek zwak, misvormd, slechte spreker...), wel, jullie hebben volledig gelijk! Alles wat jullie zeggen over mij is feitelijk waar!... Inderdaad ik ben zwak, inderdaad ik ben misvormd, inderdaad ik kom slecht uit mijn woorden...
En toch spreekt Paulus de waarheid in tegenstelling tot die valse leraren, die misschien niet lelijk waren, niet misvormd waren, en die wel vlotte babbelaars waren.

Thomas, de preek is dus niet van mij.

Is dit allemaal wel zo?
De apostelen en de gemeente waren ontzettend bang voor Paulus, eerder Saulus, de grote vervolger van de Christenen. Zie Handelingen 26, aangesteld door de priesters om christenen te vervolgen en dat deed hij erg fanatiek. Waarom zouden de priesters een miezerig mannetje hiervoor uitkiezen, om de vervolgingen te leiden? De discipelenwilden hem niet ontmoeten omdat ze dachten dat hij kwam kijken wie er allemaal waren. Petrus moest tussenbeide komen en praten als Brugman, voordat de discipelen met Paulus wilden praten.....dus zo een miezertje was het nu ook weer niet, denk ik.

Laatst aangepast door
INEKE325
op vrijdag 7 februari 2014, 18:23
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JANE410

BerichtGeplaatst: vrijdag 7 februari 2014, 18:44

PETRA373 schreef:
En nu ben ik nieuwsgierig wie vind Jane zo leuk die ooit op deze site was Smiley die vol vragen zit Smiley die vol vragen zit Smiley die vol vragen zit Smiley die vol vragen zit Smiley die vol vragen zit Smiley die vol vragen zit

Ha ha, dat ga ik niet zeggen natuurlijk

En wat is dat voor sukkel dat hij Jane niet ziet Gefrustreerde smiley

Mee eens
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: vrijdag 7 februari 2014, 19:13

JANE410 schreef:
Ja, vond ik ook wel leuk bedacht van Petra (date materiaal). Maar wat Shanita zegt is wel waar, het is gewoon kennismaken en je hebt een leuke middag of niet maar dat risico lopen we allemaal.

Mannen zoeken wel vaak een vrouw die onafhankelijk is, dus is de spoeling zowieso al dun als je geen baan hebt.

Het leven heeft genoeg andere invullingen maar het verlangen naar een partner blijft toch steeds weer terugkomen. Jammer eigenlijk dat het niet gewoon uit je geheugen gewist kan worden.

En diegene die ik heel leuk vind, daar krijg ik nooit een mailtje van, is niet op deze site (niet meer althans)

En je wilt het liefs iemand die in de buurt woont, is dus ook vaak niet het geval.

Ik maak er niet zo`n punt meer van dat ik alleen ben, dan denk ik aan straks in de eeuwigheid zijn we nooit meer alleen, dat geeft hoop voor de toekomst

Hai Jane Lachende smiley

Ja, daar zeg je wat....waarom zou de spoeling klein zijn? In geval van geen baan, oid?

Onafhankelijkheid is imo dat je gewoon, zonder partner gelukkig bent. en ja, een inkomen dat wel maar ja iedereen heeft een inkomen.

Snap je?

Zegens!!!
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA373

BerichtGeplaatst: vrijdag 7 februari 2014, 19:22

Tja daar vraag ik me ook altijd af, wat bedoelen ze precies met onafhankelijkheid???

Wat houd dat in? dat ze je nooit willen helpen ???

Dat je dan ondanks dat je een partner hebt, onafhankelijk moet zijn , als nog zelf de trap schuren en verfen en boren...pfffff

Of dat je financieel onafhankelijk bent?

of dat je beslist nooit een echte serieuze relatie wil??

In een relatie ben je er toch ook voor elkaar Twijfelende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: vrijdag 7 februari 2014, 19:23

Hai Petra Lachende smiley

Petra, waarom is het zo erg als iemand al na drie weken een ring wilt kopen?
Ik zou zelf dan denken die houdt erg veel van me... Knipoog smiley En die ziet potentie in een relatie met mij.
En ja, dat hij niet alleen zou kunnen zijn.....ja, in beginsel wie wel, wie had ooit, als kind/tiener voor ogen om alleen te zijn?

Ik had dat mezelf, ook middels therapie aangeleerd, om idd, alleen gelukkig te kunnen zijn. Lachende smiley

Pás toen ik dat was, gaf God mij een man waarvan ik zielsveel hou!

S. Gelukkig zijn met God, en ook alleen gelukkig kunnen zijn, ja, in een uitkering, minimum, ja, dat was ik. Ik denk zelf dat iemand die fase eerst zou kunnen proberen te bereiken.

Net wat ik vaker riep hier, ik had enkele vrienden, wat kennissen wat bezigheden, contact met me moeder en ik was Gelukkig met een hoofdletter.

En ja, tis ook raar hoor, zomaar iemand, die ik van vroeger kon, belde me op, na 20 jaar!!!! En het werd wat na enkele weken!

En dan toch soms, fftjes de angst om 'm kwijt te raken dan denk ik dit is te mooi, en elke keer weer bewijst hij met alles, dat hij echt van me houdt...

Belangrijke woorden zijn: eerlijkheid en onvoorwaardelijk vertrouwen in elkaar. Die zijn, samen met Liefde de basis.

Ja, ik wou gewoon wat delen.

Fijne Avond!

Sterkte!!!

Lachende smiley Lachende smiley Knipoog smiley

Ps: Ik las je post nu pas: onafhankelijkheid is imo dat je gelukkig bent, met je leven, tevreden ook, en dat dat niet afhankelijk is van het wel of niet hebben van een partner. Het kan toevoegen, dat wel.

Het is raar, ineens had ik iemand met wie ik wel denk hiermee wil ik verder. Verliefde smiley

Laatst aangepast door
SHANITA130
op vrijdag 7 februari 2014, 20:00
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA373

BerichtGeplaatst: vrijdag 7 februari 2014, 19:30

Iemand die na drie weken een ring wou kopen, geloof niet dat je na zo,n korte tijd kan weten, hier wil ik me leven mee delen

Dan kan je gewoon echt niet alleen gelukkig zijn en wilt gewoon een relatie om niet alleen te zijn. Dan gaat het niet om jouw. want je kan gewoon niet na drie weken iemand nog echt goed.
Dus je kan echt niet alleen zijn en
Dus kom je snel met trouwplannen aan, denkende dan ben ik weer gelukkig.

Zo denk ik er over he, zeg niet dat het zo is.

En pfff vreselijk benauwend hoor iemand die na zo,n korte tijd zo reageert.
Naar boven

Auteur Bericht
JANS221

BerichtGeplaatst: vrijdag 7 februari 2014, 19:54

PETRA373 schreef:
Tja daar vraag ik me ook altijd af, wat bedoelen ze precies met onafhankelijkheid???

Wat houd dat in? dat ze je nooit willen helpen ???

Dat je dan ondanks dat je een partner hebt, onafhankelijk moet zijn , als nog zelf de trap schuren en verfen en boren...pfffff

Of dat je financieel onafhankelijk bent?

of dat je beslist nooit een echte serieuze relatie wil??

In een relatie ben je er toch ook voor elkaar Twijfelende smiley

Onafhankelijk zijn betekent niet dat je niemand nodig hebt, maar wel dat je zelf iemand bent. Iemand die zich persoonlijk en individueel heeft ontwikkeld tot iemand die onafhankelijk kan denken en handelen en die in staat is om voor zichzelf te zorgen.
Onafhankelijkheid wil dan niet zeggen dat je geen behoefte hebt aan liefde, aan liefde ontvangen en liefde geven. Het je verbonden voelen met de ander (en dit wederzijds) is een vorm van afhankelijkheid, die je juist kan zoeken. Dit hoeft niet per definitie negatief te zijn. De positieve bijklank van wederzijdse afhankelijkheid lijkt mij het zich verbonden weten met de ander, het beste uit de ander naar boven kunnen halen, het er voor elkaar zijn, het geven en het ontvangen en dat alles wel op basis van gelijkwaardigheid en onderling respect en vertrouwen. Daarbij hoef je jezelf niet weg te cijferen, het is niet iets wat moet, maar iets wat je wilt uit liefde voor de ander.
Naar boven

Auteur Bericht
ROELANDE345

BerichtGeplaatst: vrijdag 7 februari 2014, 19:55

PETRA373 schreef:
Iemand die na drie weken een ring wou kopen, geloof niet dat je na zo,n korte tijd kan weten, hier wil ik me leven mee delen

Dan kan je gewoon echt niet alleen gelukkig zijn en wilt gewoon een relatie om niet alleen te zijn. Dan gaat het niet om jouw. want je kan gewoon niet na drie weken iemand nog echt goed.
Dus je kan echt niet alleen zijn en
Dus kom je snel met trouwplannen aan, denkende dan ben ik weer gelukkig.

Zo denk ik er over he, zeg niet dat het zo is.

En pfff vreselijk benauwend hoor iemand die na zo,n korte tijd zo reageert.

pff gelukkig wilden wij pas na 4 weken een ring kopen Smiley met dichtgeplakte mond
zitten wij helemaal goed Clown smiley
En o ja we kwamen ook al snel met trouwplannen maar das omdat we zo ontzettend gelukkig zijn Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ELINE392

BerichtGeplaatst: vrijdag 7 februari 2014, 21:59

JANS221 schreef:
Onafhankelijk zijn betekent niet dat je niemand nodig hebt, maar wel dat je zelf iemand bent. Iemand die zich persoonlijk en individueel heeft ontwikkeld tot iemand die onafhankelijk kan denken en handelen en die in staat is om voor zichzelf te zorgen.
Onafhankelijkheid wil dan niet zeggen dat je geen behoefte hebt aan liefde, aan liefde ontvangen en liefde geven. Het je verbonden voelen met de ander (en dit wederzijds) is een vorm van afhankelijkheid, die je juist kan zoeken. Dit hoeft niet per definitie negatief te zijn. De positieve bijklank van wederzijdse afhankelijkheid lijkt mij het zich verbonden weten met de ander, het beste uit de ander naar boven kunnen halen, het er voor elkaar zijn, het geven en het ontvangen en dat alles wel op basis van gelijkwaardigheid en onderling respect en vertrouwen. Daarbij hoef je jezelf niet weg te cijferen, het is niet iets wat moet, maar iets wat je wilt uit liefde voor de ander.
Wat een goede en mooie omschrijving....zo zie ik ook 'onafhankelijk zijn'. Prachtig verwoord Jans!!
Lachende smiley met blinkend witte tanden
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA373

BerichtGeplaatst: vrijdag 7 februari 2014, 22:21

Tja, zo is het inderdaad een mooi woord zoals jans het omschrijft:onafhankelijkheid.

En roelande, oke 4 weken kan wel Knipoog smiley Weetje mischien denk ik wel teveel na over daten enzo... gewoon weer ooit verliefd worden en er voor gaan...
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252

BerichtGeplaatst: vrijdag 7 februari 2014, 23:37

Even een ouwetje...

http://www.youtube.com/watch?v=D_kfSjjBWHI
Naar boven

Auteur Bericht
WILMA729

BerichtGeplaatst: zaterdag 8 februari 2014, 01:01

Ik vraag me af waarom er in sommige kerken een kledingvoorschrift geldt. Voor de vrouwen vooral een rok en bedekt hoofd. Kan iemand mij vertellen waar dat vandaan komt?
Naar boven

Auteur Bericht
ANNA415

BerichtGeplaatst: zaterdag 8 februari 2014, 07:14

PETRA373 schreef:
Tja, zo is het inderdaad een mooi woord zoals jans het omschrijft:onafhankelijkheid.

En roelande, oke 4 weken kan wel Knipoog smiley Weetje mischien denk ik wel teveel na over daten enzo... gewoon weer ooit verliefd worden en er voor gaan...

Niet nadenken, gewoon doen!
En ja er zijn veel rare snuiters, saaie sukkels, onflatteuze horken enz.
Maar dan beleef je nog eens wat Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ANNA415

BerichtGeplaatst: zaterdag 8 februari 2014, 07:15

En .. o ja... zolang er op je werk niet onderhandeld wordt hoeveel kamelen je waard bent.... Gefrustreerde smiley

niks aan de hand dus
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA373

BerichtGeplaatst: zaterdag 8 februari 2014, 09:58

ANNA415 schreef:
Niet nadenken, gewoon doen!
En ja er zijn veel rare snuiters, saaie sukkels, onflatteuze horken enz.
Maar dan beleef je nog eens wat Clown smiley

ha ha, maar hoop wel die lijst met saaie mannen te krijgen van roe lande Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
JANS221

BerichtGeplaatst: zaterdag 8 februari 2014, 10:38

WILMA729 schreef:
Ik vraag me af waarom er in sommige kerken een kledingvoorschrift geldt. Voor de vrouwen vooral een rok en bedekt hoofd. Kan iemand mij vertellen waar dat vandaan komt?

Het verbieden van het dragen van broeken door vrouwen is een reactie geweest op een verandering die men graag tegen wou houden. Men was bang voor secularisatie en zag het dragen van broeken door vrouwen als een uiting daarvan. De wat meer fundamentalistische ingestelde gelovigen wilden zich hiermee onderscheiden van anderen en begonnen zich terug te trekken in een eigen veilig wereldje, waarin men zo aanvallen van buitenaf beter kon weerstaan. Als iedereen zich nu maar aan bepaalde voorschriften hield en daar niet van afweek dan voelde men zich veilig voor de grote boze buitenwereld. Zo ontstonden eigen scholen, kerken, verenigingen, kranten etc. Door duidelijke regels en voorschriften wist men waar men zich aan moest houden en dat voelde goed, veilig en vertrouwd.

Een broek werd en wordt gezien als mannenkleding en een rok als vrouwenkleding en in de Bijbel staat toch duidelijk dat een man geen vrouwenkleding mag dragen en een vrouw geen mannenkleding. Men beroept zich hierbij op een tekst die staat in Deuteronomium 22 vers 5 a. Echter begrijpt een ieder dat mannen in die tijd echt geen broek droegen en vrouwen geen rok. De kleding van toen gaf minder duidelijke verschillen aan. Als men deze tekst wil hanteren komt men ook in de knoop met een volgende tekst waarin staat dat je geen kleding van gemengde stoffen mag dragen. Hier maakt men totaal geen punt van, dus zich beroepen op een wet uit de Bijbel heeft dus geen zin, als je de ene tekst wel laat gelden en de andere niet.
Het voorschrift moet dus vooral gezien worden als een uiting zich te onderscheiden van anderen en zo een groepscultuur in stand te houden.

Dat men hierin te ver door kan schieten en medechristenen niet meer als ware gelovigen ziet is een gevaar dat levensgroot op de loer ligt. Gelovigen met fundamentalistische trekken voelen zich vaak bedreigd en stellen zich defensief op en zijn niet bereid tegenstrijdige standpunten in overweging te nemen. Dit leidt tot onverdraagzaamheid.

Tot zover de rok, broeders en zusters, wordt vervolgd v.w.b. de hoofdbedekking......

Laatst aangepast door
JANS221
op zaterdag 8 februari 2014, 10:42
Naar boven

Auteur Bericht
JANS221

BerichtGeplaatst: zaterdag 8 februari 2014, 11:58

Het dragen van een hoofdbedekking tijdens een kerkdienst is ook niet veel anders dan een gewoonte, die men veelal tot norm verheven heeft. Zonder hoed kom je gewoon bepaalde kerken niet in, soms hangt er zelfs een bordje bij de deur dat vrouwen zonder hoed niet welkom zijn. Men meent voor God te mogen spelen en bepaalde mensen te mogen weigeren.
Men beroept zich bij dit voorschrift op een tekst uit 1 Corinthiërs 11 waar staat dat een vrouw niet met onbedekt hoofd mag bidden of profeteren, een vrouw moet een macht op het hoofd hebben, om der engelen wil. (Nu gaan vrouwen ook niet voor in gebed in deze diensten en profeteren ze ook niet, maar dat even terzijde..)
Dit is een moeilijke tekst, die op verschillende manieren uitgelegd is en uitgelegd kan worden. Het ligt er ook maar net aan hoe de tekst uit het Grieks vertaald wordt. In sommige vertalingen staat dat de vrouw een macht op haar hoofd moet hebben, wat zou betekenen dat ze onderdanig moet zijn aan een ander, de man in dit geval.

Het Griekse woord voor macht is excousia en dat betekent: (recht op) vrijheid van handelen, (niet door anderen gehinderde) macht (om iets te doen). Hieruit zou dus juist blijken dat het niet om het gezag of macht van een ander gaat, waar de vrouw onder zou vallen.

De Nieuwe Bijbel Vertaling geeft de tekst dan ook weer met: …daarom, en omwille van de engelen, moet een vrouw zeggenschap over haar hoofd hebben. Dus zeggenschap over haar eigen hoofd!

Hoe het ook zij: de eigen interpretatie van teksten uit de Bijbel gebruiken om anderen niet als ware christenen te zien en eigen gebruiken in een kerkgenootschap te zien als bindende voorschriften, lijkt mij uit den boze en zeer zeker niet de bedoeling

Laatst aangepast door
JANS221
op zaterdag 8 februari 2014, 12:38
Naar boven

Auteur Bericht
ANNA415

BerichtGeplaatst: zaterdag 8 februari 2014, 12:02

PETRA373 schreef:
ha ha, maar hoop wel die lijst met saaie mannen te krijgen van roe lande Knipoog smiley

ja dat moet roelande nog ff voor ons regelen Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
JANE410

BerichtGeplaatst: zaterdag 8 februari 2014, 12:11

PETRA373 schreef:

Een saaie man voor jou Petra Smiley die vol vragen zit en Anna?

Lijkt me niet echt passen bij jou, ben je denk ik snel op uitgekeken.

Jij bent zo`n sprankelend persoon, maar misschien vergis ik mij en is dat wel wat je nodig hebt.

En Roelande had het over een mix, zij lijkt me ook geen type voor een saaie man Lachende smiley

Laatst aangepast door
JANE410
op zaterdag 8 februari 2014, 12:12
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA373

BerichtGeplaatst: zaterdag 8 februari 2014, 12:26

ach das ook zoiets stoms, wij misschien hier allemaal met dezelfde mannen soms date Smiley die vol vragen zit
Naar boven

Auteur Bericht
ANNA415

BerichtGeplaatst: zaterdag 8 februari 2014, 13:18

.... er schaatsen op tv is? Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
JOHNRDAM746

BerichtGeplaatst: zaterdag 8 februari 2014, 13:44

JANE410 schreef:
Ben het met je eens we zijn gekocht en betaald en we leven uit Genade en niet meer onder de wet.
Maar het is niet zo dat er geen lijden meer is. Je zegt: God wil dat je in alle facetten van je leven voorspoedig bent. Er is in dit leven ziekte, lijden, pijn.

Dit zal pas voorbij zijn in het nieuwe leven, als we bij de Here God mogen zijn

Beste Jane,

Uiteraard zullen wij pas echt heel zijn en compleet vernieuwd en in ons eeuwige lichaam verblijven met Hem , onsterfelijk en al het aardse afleggen.
Toch is het een misvatting dat we in dit leven MOETEN lijden en MOETEN ziek zijn , ziek zijn en lijden is niet van God.
En we hoeven in dit aardse bestaan niet ziek te zijn en te lijden , in deuternonium 28 staat een hele lijst met vloeken bv. die zijn alle gedragen aan het kruis , ziektes , vloeken , etc etc .... Christus heeft ze voor eens en voor altijd betaald en verbroken .
Natuurlijk snap ik dat u dat ook wel weet , maar geld dat ook voor vandaag en voor mijn aardse bestaan is u vraag ?
Het woord zegt : " Zo als Hij is ( Jezus ) zo zijn wij in deze wereld " .
Dit is een stukje van Johannes eerste brief , dus dat betekent met name ondanks dat je in een aards sterfelijk lichaam leeft het absoluut niet Gods wil is dat jij ziek bent gedurende jou leven hier op aarde.
In psalm 91 staat toch ook : " Met lengte van dagen zal Ik hem verzadigen,en Ik zal hem mijn heil doen zien. " . Dus dat betekent dat de Heer lengte kan toevoegen aan ons leven als jij alles aan Hem geeft en Hem toevertrouwd .
Ik weet wel wat u bedoeld, het is makkelijk dit soort dingen te schrijven als je gezond bent , geen problemen hebt , en alles van een leien dakje gaat , maar toch is het de pure waarheid het is een staat van je gedachten ook vaak .
Als je ziek bent moet je die ziekte negeren en proclameren het bloed van Jezus over jou ziekte , het is volbracht , spreek het uit en geloof het met heel je hart ( dit is heel moeilijk voor mensen ) die Ziekte , probleem , depressie, scheiding , financieele nood, pijn , angst , armoede ... heeft absoluut geen recht van bestaan in ons leven, maar die kracht en het gevoel dat het wel zo is , is enorm sterk.
Ik blijf erbij we moeten het uitspreken en geloven , het is volbracht !! In Jezus naam , volharden in proclamatie . Niet afgaan op gevoel en omstandigheden , hoe moeilijk en hartbrekend en vermoeid en uitzichtloos het ook is.
Blijf constant proclameren , blijf geloven , ok in dit leven JUIST ook in dit leven zal de Heer ons genezen en zegenen oneindig veel meer dan wij kunnen bidden en beseffen .

Be blessed !!!
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: zaterdag 8 februari 2014, 15:35

Ik ff niet reageer de eerste uren(?), ja ik wou nog iemand beantwoorden, maar ja, migraine, ja, net niet als ik lig, maar ja, als ik ook maar ergens diep over na wil denken wel.

Gelukkig zit ik niet alleen, al had ik dat dus niet eens erg gevonden, ja raar he, pas toen ik alleen kón zijn, kreeg ik een man....

Zegens en fijn weekend! Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252

BerichtGeplaatst: zaterdag 8 februari 2014, 16:13

JOHNRDAM746 schreef:
Beste Jane,

Uiteraard zullen wij pas echt heel zijn en compleet vernieuwd en in ons eeuwige lichaam verblijven met Hem , onsterfelijk en al het aardse afleggen.
Toch is het een misvatting dat we in dit leven MOETEN lijden en MOETEN ziek zijn , ziek zijn en lijden is niet van God.
En we hoeven in dit aardse bestaan niet ziek te zijn en te lijden , in deuternonium 28 staat een hele lijst met vloeken bv. die zijn alle gedragen aan het kruis , ziektes , vloeken , etc etc .... Christus heeft ze voor eens en voor altijd betaald en verbroken .
Natuurlijk snap ik dat u dat ook wel weet , maar geld dat ook voor vandaag en voor mijn aardse bestaan is u vraag ?
Dit is een stukje van Johannes eerste brief , dus dat betekent met name ondanks dat je in een aards sterfelijk lichaam leeft het absoluut niet Gods wil is dat jij ziek bent gedurende jou leven hier op aarde.
In psalm 91 staat toch ook : " Met lengte van dagen zal Ik hem verzadigen,en Ik zal hem mijn heil doen zien. " . Dus dat betekent dat de Heer lengte kan toevoegen aan ons leven als jij alles aan Hem geeft en Hem toevertrouwd .
Ik weet wel wat u bedoeld, het is makkelijk dit soort dingen te schrijven als je gezond bent , geen problemen hebt , en alles van een leien dakje gaat , maar toch is het de pure waarheid het is een staat van je gedachten ook vaak .
Als je ziek bent moet je die ziekte negeren en proclameren het bloed van Jezus over jou ziekte , het is volbracht , spreek het uit en geloof het met heel je hart ( dit is heel moeilijk voor mensen ) die Ziekte , probleem , depressie, scheiding , financieele nood, pijn , angst , armoede ... heeft absoluut geen recht van bestaan in ons leven, maar die kracht en het gevoel dat het wel zo is , is enorm sterk.
Ik blijf erbij we moeten het uitspreken en geloven , het is volbracht !! In Jezus naam , volharden in proclamatie . Niet afgaan op gevoel en omstandigheden , hoe moeilijk en hartbrekend en vermoeid en uitzichtloos het ook is.
Blijf constant proclameren , blijf geloven , ok in dit leven JUIST ook in dit leven zal de Heer ons genezen en zegenen oneindig veel meer dan wij kunnen bidden en beseffen .

Be blessed !!!

Vertel me eens, wat is volgens jou het doel, het nut van je leven hier op aarde?

Laatst aangepast door
JOL252
op zaterdag 8 februari 2014, 16:40
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: zaterdag 8 februari 2014, 16:26

Zaterdag 8 februari, Mattheüs 10: 24-33; Denk aan de mussen.

Voor wie zich mag verheugen in een grote bos haar is deze opmerking van Jezus ongetwijfeld een heel troostvolle. Zelfs op zichzelf totaal onbelangrijke dingen als het aantal haren op je hoofd zijn God, onze Vader, volkomen bekend, zo lijkt de simpele gedachte te zijn. Maar waarom zou God nu het aantal van de haren van je hoofd willen weten?
Jezus laat er geen twijfel over bestaan, dat het volgen van Hem heel veel strijd kan kosten. Een slaaf staat nu eenmaal niet boven zijn heer. Wie Jezus volgt kan zelf ook doelwit worden van valse beschuldigingen en aantijgingen. Dat betekent vaak strijd. En bij strijd loop je klappen op. Een paar haren ben je dan al gauw kwijt. Wees gerust, zegt Jezus echter. Zelfs al je haren zijn geteld.
Zo gezien Jezus’ opmerking inderdaad heel troostvol. Geloof kan heel veel strijd vragen. Wat raak je soms ineens een berg haar kwijt in een gemene strijd tegen ziekte en dood. Om wanhopig van te worden. Stop, zegt Jezus. Denk aan de mussen! Je geeft er geen stuiver voor? Toch houdt God al die mussen in de gaten.
Zelfs al je haren zijn geteld. Niets kan ons scheiden van de liefde van God.
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: zaterdag 8 februari 2014, 16:32

Boeddha: “Vasthouden aan woede is als het oppakken van hete kolen om naar een ander te gooien. Je verbrandt vooral jezelf.”
Naar boven

Auteur Bericht
JANE410

BerichtGeplaatst: zaterdag 8 februari 2014, 16:47

Beste Johnrdam,

Mag ik vragen hoe jij dan onderstaande teksten ziet die toch aangeven dat wij moeten lijden in dit leven?

Romeinen 8,17
En nu we zijn kinderen zijn, zijn we ook zijn erfgenamen, erfgenamen van God. Samen met Christus zijn wij erfgenamen: wij moeten delen in zijn lijden om met hem te kunnen delen in Gods luister.

63. Romeinen 8,18
Ik ben ervan overtuigd dat het lijden van deze tijd in geen verhouding staat tot de luister die ons in de toekomst zal worden geopenbaard.

64. 1 Korintiërs 4,11
Tot op de dag van vandaag lijden we honger en dorst, hebben we nauwelijks kleren, worden we mishandeld, zijn we dakloos,

65. 1 Korintiërs 12,26
Wanneer één lichaamsdeel pijn lijdt, lijden alle andere mee; wanneer één lichaamsdeel met respect behandeld wordt, delen alle andere in die vreugde.

66. 2 Korintiërs 1,5
Zoals wij volop delen in het lijden van Christus, zo delen wij volop in de troost die God ons door Christus geeft.

67. 2 Korintiërs 1,6
Ondervinden we tegenspoed, dan is het opdat u bemoedigd en gered wordt. Worden we bemoedigd, dan is het opdat u de moed krijgt te volharden in hetzelfde lijden als wij ondergaan.

68. 2 Korintiërs 1,7
De hoop die wij voor u hebben is gegrond: we weten dat zoals u deelt in ons lijden, u ook deelt in de troost die ons gegeven wordt.

69. Filippenzen 1,29
Aan u is de genade geschonken niet alleen in Christus te geloven, maar ook omwille van hem te lijden.

70. Filippenzen 3,10
Ik wil Christus kennen en de kracht van zijn opstanding ervaren, ik wil delen in zijn lijden en aan hem gelijk worden in zijn dood,

Deze teksten zijn daar toch duidelijk over, of zie jij dat anders?

Jane
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA373

BerichtGeplaatst: zaterdag 8 februari 2014, 17:42

Dankje Jans.
Afgelopen zomer ging ik met twee vriendinnen in het bos wandelen ergens.
We hadden alle drie een broek aan en daarna gingen we in een dorpje na een leuke kleding winkel waar ze hele mooie jurken hadden.
Dat was dus zo,n dorpje, waar je als vrouw geen broek mocht dragen...
Echt ik ga daar naar nooit meer na toe met een broek. Ik voelde me zeer opgelaten daar. Twijfelende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: zaterdag 8 februari 2014, 18:27

JOHNRDAM746 schreef:
Beste Jane,

Be blessed !!!

En de arme mensen in de derde wereld landen, de christenen daar, die doen wat verkeerd dan, of ernstig zieke christenen?

Zieke smiley
Naar boven

Auteur Bericht
JANE410

BerichtGeplaatst: zaterdag 8 februari 2014, 19:25

Ik had eens een refo collega, we hadden het over het geloof en ik zei tegen haar dat wij als christenen het evangelie door moeten/mogen vertellen (staat ergens in mattheus dacht ik), volgens haar was dat absoluut niet zo. Dat was niet onze taak

Ik bedoel niet te pas en te onpas, maar als het zo uitkomt denk ik van wel.

Tja wat is dan belangrijk? de blijde boodschap doorvertellen of rok en hoedje.
Naar boven

ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Ga naar pagina Vorige 1 ... 5879 5880 5881 5882 5883 5884 5885 ... 6194 Volgende
Pagina 5882 van 6194