ChristianMatch

Forum

Wie heeft er wel eens van Joyce Meyer gehoord?
Ga naar pagina Vorige 1 ... 5880 5881 5882 5883 5884 5885 5886 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Auteur Bericht
INEKE325

BerichtGeplaatst: zaterdag 8 februari 2014, 19:27

SHANITA130 schreef:
En de arme mensen in de derde wereld landen, de christenen daar, die doen wat verkeerd dan, of ernstig zieke christenen?

Zieke smiley

is God daarvoor ter verantwoording te roepen?
wat doen wij, christenen, voor ze? Staan we in de gaven van de Geest, bijvoorbeeld het opleggen van handen en het gebruiken van de gave van genezing?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROELOF140

BerichtGeplaatst: zaterdag 8 februari 2014, 19:35

als je niet zo mogen drinken (dat is: alcohol), hoe verklaren we dan de bruiloft te Kana?

geheid dat daar alcohol(ische drank) geschonken werd. en zat ook.

ik denk dat alcohol dus best mag, maar met mate. kan je geen maat houden, dan moet je er dus niet meer aan beginnen.

mbt roken: je steekt je huurhuis toch ook niet in de fik? Knipoog smiley

(na een dag klussen steek ik nu, na het eten en de voetjes op tafel, een sigaartje op onder het genot van een glaasje Calvados à 40%. of drink ik nou een glaasje Calvados onder het genot van een sigaartje van Oud Kampen?)
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252

BerichtGeplaatst: zaterdag 8 februari 2014, 19:50

INEKE325 schreef:
is God daarvoor ter verantwoording te roepen?
wat doen wij, christenen, voor ze? Staan we in de gaven van de Geest, bijvoorbeeld het opleggen van handen en het gebruiken van de gave van genezing?

Ik denk niet dat Shanita God hiervoor ter verantwoording roept, integendeel. Of probeer je iets anders te zeggen?

Mijn moeder zei altijd: eerst eten en zeep, daarna misschien met woorden het evangelie. Ik denk dat ze gelijk heeft.
Naar boven

Auteur Bericht
ROELOF140

BerichtGeplaatst: zaterdag 8 februari 2014, 19:54

als dat niet onze taak is, wiens taak is het dan? enkel van de dominee, omdat die ervoor geleerd heeft en ervoor betaald wordt?

ik heb ooit, toen ik nog 'netjes' in de Lutherse kerk kwam, eens een preek gehoord van Ds. H.J.A. Haan over 'Het Ambt'. zijn eindconclusie:

we (de gemeenteleden) staan ALLEMAAL in Het Ambt.

verder vindt mijn zus, die bij een soort van evangelische groepering zit, dat het niet uitmaakt hoe je gekleed naar de kerk/samenkomst gaat. ik vind dat zelf wat kort door de bocht: je kan niet in je kloffie waar je op zaterdag nog in de tuin hebt gewerkt op zondag naar de kerk. enig verschil tussen zondag en de rest van de week mag er wel zijn. echter vind ik niet dat je zo [fout woord] mag zijn dat je doordeweeks in een strakke spijkerbroek en op zondag in een rok tot op de enkels loopt.

trouwens: voor wie trek je als vrouw zo'n lange rok/jurk aan? voor jezelf, voor God of voor de kraaien van de kerkenraad?

Laatst aangepast door
ROELOF140
op maandag 17 maart 2014, 14:16
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968

BerichtGeplaatst: zaterdag 8 februari 2014, 20:00

In de Bijbel wordt travestie afgewezen, meestal bij mannen die vrouwenkleren dragen - en dat is vaak seksueel getint. Dat ligt ook ten grondslag aan deze teksten.

Het is best een gruwelijke gedachte dat als Jezus met zijn toenmalige kleren aan in de Gereformeerde gemeenten of andere traditionele kerken binnen zou wlllen komen, hij dus in die kerken geweigerd zou worden. Een tuniek zoals Christus die droeg is, hoe dan ook, een soort rokachtig, dus vrouwelijk iets naar deze maatstaven.

Jezus zou dus in de traditionele kerken de deur worden gewezen.

Een beetje wrang maar ik denk wel eens: Zijn gedachten mogelijk ook. Jezus streed natuurlijk tegen wetticisme en regeltjesgeloof en stelde de hogere wet van de liefde daarentegen centraal. Daarom moest de overspelige vrouw blijven leven en niet gestenigd, ook al staat het er letterlijk dat ze dood moest. Ik vraag me soms af of in de zware kringen Zijn boodschap ook geweigerd wordt en sterker nog, vervangen is door regeltjes en tradities waar je vooral star aan vast moet houden. De farizeische, wetticistische denkwijze in het Jodendom werd tenslotte ook door Christus bestreden. De zware kerken zouden nog een zware dobber aan Hem krijgen.

Thomas, een vrouw zonder hoedje en met broek is om die reden geen slechtere christen.

Laatst aangepast door
THOMAS968
op zaterdag 8 februari 2014, 21:09
Naar boven

Auteur Bericht
INEKE325

BerichtGeplaatst: zaterdag 8 februari 2014, 20:07

THOMAS968 schreef:
In de Bijbel wordt travestie afgewezen, meestal bij mannen die vrouwenkleren dragen en dat is vaak seksueel getint. Dat ligt ook ten grondslag aan deze teksten.

Het is best een gruwelijke gedachte dat als Jezus met zijn toenmalige kleren aan in de Gereformeerde gemeenten of andere traditionele kerken binnen zou wlllen komen, hij dus geweigerd zou worden. Een tuniek zoals Christus die droeg is hoe dan ook een soort rokachtig, dus vrouwelijk iets naar deze maatstaven.

Jezus zou dus in de traditionele kerken niet worden binnengelaten.

Thomas, een vrouw met broek en zonder hoedje is geen slechtere christen.

Nu wordt er een denkfout gemaakt. De kleding die Jezus droeg was kleding voor de rijkere joden in Israël, een kleed uit één geweven, zonder naad. Dit was gewone mannenkleding, in deze tijd had Hij, bij wijze van spreken, een wollen maatpak gedragen en daarmee kom je echt wel binnen in de traditionele kerken.

Ineke, ook in de tadiotionele kerken zitten wedergeboren christenen

Laatst aangepast door
INEKE325
op zaterdag 8 februari 2014, 20:08
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968

BerichtGeplaatst: zaterdag 8 februari 2014, 20:22

INEKE325 schreef:
Nu wordt er een denkfout gemaakt. De kleding die Jezus droeg was kleding voor de rijkere joden in Israël, een kleed uit één geweven, zonder naad. Dit was gewone mannenkleding, in deze tijd had Hij, bij wijze van spreken, een wollen maatpak gedragen en daarmee kom je echt wel binnen in de traditionele kerken.

Nee, het is geen denkfout. Je redenering is mijns insziens ook volstrekt onlogisch. Als je er naar kijkt, zouden wij het vrouwenkleding vinden. En men houdt de maatstaven van de laatste tijd aan, dat is het probleem. In deze tijd had hij mogelijk een pak gedragen maar dat is niet aan de orde. Het gaat er om wat hij toen droeg en daarmee kom je hun kerk niet in.

Ineke, ook in de tadiotionele kerken zitten wedergeboren christenen

Daar is geen twijfel aan maar dat wordt ook nergens gesteld en is derhalve niet aan de orde. Ik heb eerder wel geschreven dat ik kerkleden van de Gergem beschouw als broeders en zeker ook als zusters in Christus. Er is echter een groot verschilpunt als het gaat om de waarde van de tradities en de opvatting dat slechts enkelen behouden zullen worden - en dat veelal na een bevinding.

Persoonlijk denk ik dat God zo rechtvaardig wel is dat Hij de Gergemleden die op de tekst 'want een ieder die Mij aanneemt' alleen niet durfden te vertrouwen, echt wel tot het heil zal toelaten. Ik denk echter dat de traditie, gewoontes en opvattingen bij deze mensen onnodig veel kwaad doen op Aarde. Vooral door de wijze waarop ze worden toegepast en gehandhaafd. Echter ook door een onjuiste bijbelinterpretatie.

Thomas, het bestrijden van de bevindelijkheid is nog geen aanval op Christus zelf.

Laatst aangepast door
THOMAS968
op zaterdag 8 februari 2014, 20:29
Naar boven

Auteur Bericht
INEKE325

BerichtGeplaatst: zaterdag 8 februari 2014, 20:29

THOMAS968 schreef:
Daar is geen twijfel aan maar dat wordt ook nergens gesteld en is derhalve niet aan de orde. Ik heb eerder wel geschreven dat ik kerkleden van de Gergem beschouw als broeders en zeker ook als zusters in Christus. Er is echter een groot verschilpunt als het gaat om de waarde van de tradities en de opvatting dat slechts enkelen behouden zullen worden - en dat veelal na een bevinding.

Persoonlijk denk ik dat God zo rechtvaardig wel is dat de Gergemleden die
op de tekst 'want een ieder die Mij aanneemt' alleen niet durfden te vertrouwen, echt wel tot het heil zal toelaten. Ik denk echter dat de traditie, gewoontes en opvattingen bij deze mensen veel kwaad doen op Aarde. Vooral door de wijze waarop ze worden toegepast en gehandhaafd.

Thomas, een aanval op de bevindelijkheid is nog geen aanval op Christus zelf.

En toch staat er dat jezus tegen sommigen zal gaan zeggen bij Zijn wederkomt 'Ga weg, Ik heb u niet gekend'.
Zij zullen daarentegen zeggen dat zij in Zijn Naam zelfs geprofeteerd zullen hebben, dus wel degelijk Zich als Kind van de Here rekenden. Maar dezen herkenden Jezus niet in de arme, de naakte, de gevangene.....Wanneer neem je echt Jezus aan, in je verstand of met je hele leven, leg je alles op het altaar!
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968

BerichtGeplaatst: zaterdag 8 februari 2014, 20:37

INEKE325 schreef:
En toch staat er dat jezus tegen sommigen zal gaan zeggen bij Zijn wederkomt 'Ga weg, Ik heb u niet gekend'.
Zij zullen daarentegen zeggen dat zij in Zijn Naam zelfs geprofeteerd zullen hebben, dus wel degelijk Zich als Kind van de Here rekenden. Maar dezen herkenden Jezus niet in de arme, de naakte, de gevangene.....Wanneer neem je echt Jezus aan, in je verstand of met je hele leven, leg je alles op het altaar!

Misschien waren dat wel de mensen in het door jou genoemde maatpak. Al denk ik dat het heil er ook voor mensen in maatpakken is. De Bijbel keert zich in heel veel teksten wel tegen hebzucht overigens. Maar nogmaals, wat jij stelt, wordt niet ontkend, het is alleen in deze discussie niet aan de orde. Je reageert niet binnen de lijn maar poneert elke keer wat anders, buiten de orde, waar helemaal geen discussie over is en feitelijk dus ook geen reactie vormt.

Thomas, draagt heel vaak een pak.

Laatst aangepast door
THOMAS968
op zaterdag 8 februari 2014, 21:04
Naar boven

Auteur Bericht
INEKE325

BerichtGeplaatst: zaterdag 8 februari 2014, 20:51

THOMAS968 schreef:
Misschien waren dat wel de mensen in het door jou genoemde maatpak. Al denk ik dat het heil er ook voor mensen in maatpakken is. De Bijbel keert zich in heel veel teksten wel tegen hebzucht overigens. Maar nogmaals, wat jij stelt wordt niet ontkend, het is alleen in deze discussie niet aan de orde. Je reageert niet binnen de lijn maar poneert elke keer wat anders, buiten de orde, waar helemaal geen discussie over is en feitelijk dus ook geen reactie vormt.

Thomas, draagt heel vaak een pak.

Het lijkt me dat ik wel reageer binnen de kaders van dit topic. Mijn stelling is dat kleding er totaal niet toe doet, maar dat het gaat om je hart.

Laatst aangepast door
INEKE325
op zaterdag 8 februari 2014, 20:54
Naar boven

Auteur Bericht
INEKE325

BerichtGeplaatst: zaterdag 8 februari 2014, 21:12

Er waren eens twee baby's in de baarmoeder van een moeder. De ene vroeg de ander; "Geloof jij in een leven na geboorte"? De ander antwoordde: "Natuurlijk er moet iets zijn na geboorte". Misschien zijn we hier om ons klaar te maken voor wat we later zullen zijn. "Onzin", reageerde de ander. "Er is geen leven na geboorte, wat zou dat leven moeten zijn"? "Ik weet het niet, maar er zal meer licht zijn dan hier, misschien lopen we met onze benen en eten we met onze mond". De ander riep: "Dat is absurd!, lopen is onmogelijk en eten met onze mond, waanzin! De navelstreng zorgt voor voeding, leven na geboorte is onmogelijk, de navelstreng is te kort". "Ik denk dat er iets is en misschien is het er anders dan hier. De ander reageerde: "Niemand is ooit teruggekeerd van daar/ Geboorte is het einde van het leven en na geboorte is er niets anders dan donkerte en angst en het brengt ons nergens"/ "We weten het niet", reageerde de ander. "Maar zeker zullen we moeder zien en zij zal voor ons zorgen". "Moeder?? Geloof jij in moeder? Waar is ze nu? "Ze is helemaal om ons heen, het is in haar waar wij leven, zonder haar zou deze wereld er niet zijn". "Ik zie haar niet, dan is het logisch dat ze niet bestaat". Waar de ander op reageerde: "Soms als je in je stilte bent, dan kun je haar horen, dan kun je haar ontvangen. "Ik geloof dat er een realiteit is na geboorte en wij zijn hier om onszelf klaar te maken voor die realiteit"....

Laatst aangepast door
INEKE325
op zaterdag 8 februari 2014, 21:21
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968

BerichtGeplaatst: zaterdag 8 februari 2014, 21:34

Meer Gronings dan Ede kan natuurlijk niet maar toch heeft hij een lied over Friesland:

http://www.youtube.com/watch?v=J24q_NEDCJo

Thomas, is een Fries, maar houdt van Groningen.

Laatst aangepast door
THOMAS968
op zondag 9 februari 2014, 15:03
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA373

BerichtGeplaatst: zaterdag 8 februari 2014, 22:52

Denk ik ook, denk je dat Jezus het wat uit maakt hoe je gaat??? gaat om je hart.
En waar Jezus is is vrijheid!!!!
Let op dat je je geen nieuw slavenjuk laat opleggen door een kerk... zwaar gedoe.. je moet er zo bij lopen...
met een hoed
Twijfelende smiley en doordeweeks hoef ik die hoed dan niet op te zetten Smiley die vol vragen zit
Naar boven

Auteur Bericht
LAURA291

BerichtGeplaatst: zondag 9 februari 2014, 00:38

Zlaapliedje....

http://m.youtube.com/watch?v=Llni1Dn-f4U&desktop_uri=%2Fwatch%3Fv%3DLlni1Dn-f4U

Slapende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ANNETTE050

BerichtGeplaatst: zondag 9 februari 2014, 00:43

LAURA291 schreef:
Zlaapliedje....

http://m.youtube.com/watch?v=Llni1Dn-f4U&desktop_uri=%2Fwatch%3Fv%3DLlni1Dn-f4U

Slapende smiley

helpt nog niet so goed.....
dan deze...
http://youtu.be/gTKsHwqaIr4
Naar boven

Auteur Bericht
ANNETTE050

BerichtGeplaatst: zondag 9 februari 2014, 13:48

Naar boven

Auteur Bericht
MARTIJN277

BerichtGeplaatst: zondag 9 februari 2014, 14:55

Na een hele opsomming van foute types vrouwen (en mannen) wil ik best een eenvoudig antwoord geven op de oorspronkelijke vraag. Een mens zoekt naar genegenheid, een maatje, liefde, samen door dik en dun er voor elkaar zijn en elkaar aanvullen.
Er zijn dagen dat ik niet naar vrouwen kijk als een rib uit het lijf van een man hoor Petra, haha...Toch best knap wat er nog van zo'n rib te maken is..

En omdat we in zo'n geindividualiseerde samenleving leven, waarin we onze mogelijke levenspartner niet meer in het dorp tijdens een feest of tijdens het werk op het land ontmoeten, gaan we internet-daten. Uiteindelijk is een relatie op zich natuurlijk niet zaligmakend, maar ik denk dat we hier van God van mogen genieten. Als we niet voor elkaar geschapen zijn, waarom zijn er dan mannetjes en vrouwtjes ?
Naar boven

Auteur Bericht
JANE410

BerichtGeplaatst: zondag 9 februari 2014, 15:55

http://youtu.be/pkbGc-543kg

Hij is hier
Naar boven

Auteur Bericht
ANNA415

BerichtGeplaatst: zondag 9 februari 2014, 15:56

JANE410 schreef:
Een saaie man voor jou Petra Smiley die vol vragen zit en Anna?

Lijkt me niet echt passen bij jou, ben je denk ik snel op uitgekeken.

Jij bent zo`n sprankelend persoon, maar misschien vergis ik mij en is dat wel wat je nodig hebt.

En Roelande had het over een mix, zij lijkt me ook geen type voor een saaie man Lachende smiley

haha, nee niet voor mij, dan kan ik ze vast overslaan Knipoog smiley Engeltje smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ANNA415

BerichtGeplaatst: zondag 9 februari 2014, 16:10

volgende week -9 Coole smiley met zonnebril
Naar boven

Auteur Bericht
ROELANDE345

BerichtGeplaatst: zondag 9 februari 2014, 16:58

ANNA415 schreef:
ja dat moet roelande nog ff voor ons regelen Knipoog smiley

eh ik moet ff niks Clown smiley
jullie zijn mans genoeg om je eigen date te regelen
gewoon alle mannen daten die qua leeftijd en profiel een beetje in de richting komt
En er niet veel meer van verwachten dan wat gezeligheid...............
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252

BerichtGeplaatst: zondag 9 februari 2014, 17:47

ANNA415 schreef:
volgende week -9 Coole smiley met zonnebril

Verraste, verbaasde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252

BerichtGeplaatst: zondag 9 februari 2014, 18:08

http://youtu.be/kKzVWOKsNgU
Naar boven

Auteur Bericht
JANE410

BerichtGeplaatst: zondag 9 februari 2014, 19:20

http://youtu.be/jDEpi_C_nxM

Nog een verrassende uitleg over hoofdbedekking van de vrouw en wat Petra aangeeft dat je dan doordeweek ook je hoofd zou moeten bedekken
Naar boven

Auteur Bericht
ANNA415

BerichtGeplaatst: zondag 9 februari 2014, 20:57

JOL252 schreef:
Verraste, verbaasde smiley
http://www.youtube.com/watch?v=YG1tdqCxexQ
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: zondag 9 februari 2014, 21:01

Zondag 9 februari, Mattheüs 10: 34 - 11:1; Klein maar kostbaar.

Hoe belangrijk iemand is, merk je vaak aan de manier waarop hij ontvangen wordt. Op wat voor ontvangst mogen de zes missionaire teams bij hun toch door Galilea rekenen? En later? Heel verschillend. Er kan sprake zijn van brute afwijzing, met als gevolg de toorn van God. Ze zullen in andere situaties ook wel vriendelijk ontvangen. Echter niet als grote apostelen. Men zal hen veel meer beschouwen als kleine lieden van weinig betekenis met een dito boodschap.
Dat kan je als missionair werker ontzettend neerdrukken. Jezus zegt daarom alvast vooruit: laat je niet van de wijs brengen. Want wie jullie ontvangt, ontvangt Mij! In het evangelie van het Koninkrijk, dat jullie verkondigen, ben Ik het zelf, die mensen aanspreekt.
En achter Mij staat Hij die Mij gezonden heeft.
Dat geeft de prediking van het evangelie een wel heel groot gewicht. De verkondigers zijn inderdaad veelal kleine mensen. Petrus en zijn broers en Thomas en Matteüs. Maar vlak hun boodschap niet uit: het is Jezus zelf die de stem verheft. En wat die kleinen betreft, Jezus legt ten slotte nog even beschermend zijn hand om hen heen. Ook een eenvoudige weldaad aan jullie zal niet vergeten worden, zegt Hij. Kun je nagaan. Al zijn jullie klein, Mij zijn jullie heel kostbaar.
Naar boven

Auteur Bericht
HENDRIKA148

BerichtGeplaatst: zondag 9 februari 2014, 21:27

Als eens de laatste stap gezet
ons tilt van d' aard naar s 'hemels dreven
gaand door de poort van 't eeuwig leven
door Jezus hand en liefd' gered.
Dan rijst de ziel naar d 'eeuwige kusten
om daar in t' vredelicht te rusten.
Van ziekte en zond' voorgoed ontzet
waar ons een woning wordt gegeven.
Tot hemelhoogten opgeheven
niemand ons d' eeuwige vreugd belet.

Dat is de toekomst die ons wacht
om met de engelen hierboven
Gods naam en almacht te gaan loven
voor d' heerlijkheid door Hem bedacht.
Dit blij vooruitzicht laat ons hopen
eens d 'hemel in te mogen lopen
Waar schoonheid ons zo ongedacht
aan alle zijden zal omringen.
Verbaasd laat zijn over de dingen
van Gods verworven hemelpracht
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968

BerichtGeplaatst: zondag 9 februari 2014, 21:33

Prima filmpje en een sluitend verhaal. Het probleem is dat de theologen in de hoedjeskerken - om ze zo maar even te noemen - dit ook wel weten. Je stuit echter op de traditie. In deze kringen hecht men sterk aan het principe dat er zo weinig mogelijk verandert. God verandert toch ook niet? Dat moet zich dan uiten in de rust die het geeft dat alles in de wereld verandert maar de oude gewoonten in de kerk gehandhaafd blijven.
Mensen denken vaak in termen van bijbelverklaring maar verkijk je niet: ook kerkbeleving heeft wel degelijk een grote plaats. Verder is het in deze kringen zo dat als je buiten de kerk valt, dat dat hetzelfde is als God verliezen. Je moet de behoudende kerken nageven dat er soms wel een goede zorg voor elkaar kan zijn ook al is dat lang niet altijd het geval.

Anders denken, ook al is dat theologisch juist, is daarmee redelijk onaantrekkelijk geworden. Mensen willen nu eenmaal graag ergens bijhoren. Doordat behoudende christenen vaak bij elkaar wonen, wordt dit gevoel versterkt. Ook dat is een overlevingsmechanisme voor een organisatie. Het blijkt dat de behoudende kerken buiten de biblebelt moeilijk kunnen bestaan maar het daarbinnen wel redelijk volhouden.

Het is opvallend als mensen uit deze kerken toetreden tot modernere evangelische gemeenten ze er achter komen dat het allemaal niet hoeft, er snel aan gewend zijn en het veelal prettig vinden. Met het afleggen van de kledinggewoonten raakt men soms ook uit de beklemming van en het gevoel van gevangen zijn in deze kerken. Je doet God er verdriet mee of God wil het, wordt gezegd - en ga daar maar eens tegen in. Mensen bang maken, werkt helaas. En dan gaat het hier alleen nog maar over kleding.

Veel principes die we uit de sociologie dan wel de sociale psychologie kennen, zijn in deze kringen duidelijk toepasbaar. Die discussie is lastig te voeren omdat men de eigen opvatting van kerk-zijn en kerkbeleving voor synoniem houdt met christelijk. Welnu, het is wel degelijk een variant van het christendom maar het gaat bij deze opvattingen dus niet over het christelijk geloof zelf. Denk maar aan een uitspraak vorig jaar op het forum: kort haar, dat is toch niet christelijk?

In een eerdere discussie kwam het kerkje-spelen onder de aandacht. Maar ja de kerk is nu eenmaal een organisatie die maar langzaam verandert. Er is geen enkel bezwaar, bijbels gezien, tegen een vrouwelijke voorganger. Ook de predikanten in deze kerken hebben kennis genomen van de betekenis van deze teksten. Maar hoe leg je dat uit aan een gemeente die dat helemaal niet gewend is en, sterker nog, waar een groot deel overtuigd is van de letterlijke interpretatie? Zeker als je gevoed wordt door angst het heil te verliezen door tegen Gods Woord in te gaan, moet je dat soort factoren niet onderschatten, ondanks dat die interpretatie onjuist is. In de CGK en GVK rekent men hier zeker mee, want het geeft nogal veel gedoe de vrouw in het ambt toe te laten, dus: we houden de boot maar wat af. Een dominee is voorganger maar in de praktijk ook manager. Dat beinvloedt de standpunten.

Ik vraag me wel regelmatig af of deze kerken wel zo bijbels zijn als ze pretenderen te zijn.

Thomas, die overigens lang haar en rokjes vaak wel mooi vindt.

Laatst aangepast door
THOMAS968
op dinsdag 11 februari 2014, 11:06
Naar boven

Auteur Bericht
HENDRIKA148

BerichtGeplaatst: zondag 9 februari 2014, 21:41

Heer laat Uw kracht ons steeds doorstromen
zendt Heer waar 't duister is uw licht.
Wil daarmee tot ons mensen komen
Uw liefde en troost tot ons gericht.

Uw vaststaand woord zal nooit beschamen
U houdt U altijd aan Uw woord
U roept ons mensen rond U samen
en hoopt dat Uw stem wordt gehoord.

U immers Heer bent onze sterkte
het heil vindt ieder mens bij U
die zoveel goeds voor ons bewerkte
ontvangen in het hier en nu.

Uw eeuwige trouw blijft ons bewaren
tesaam met liefd' die nooit vergaat.
Uw liefde blijft U ons verklaren
die nimmermeer ons ooit verlaat.
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA373

BerichtGeplaatst: zondag 9 februari 2014, 23:30

amen Lachende smiley
Naar boven

ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Ga naar pagina Vorige 1 ... 5880 5881 5882 5883 5884 5885 5886 ... 6194 Volgende
Pagina 5883 van 6194