ChristianMatch
 


Forum

Berichten van ROELOF140
ChristianMatch forum index » Berichten van ROELOF140
Auteur Bericht
ROELOF140 (52)





Berichten: 23

BerichtGeplaatst: zondag 1 november 2015, 14:19
BerichtOnderwerp: sex voor het huwelijk
 
hoe zit het eigenlijk met sex ná het huwelijk?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROELOF140 (52)





Berichten: 23

BerichtGeplaatst: zondag 21 juni 2015, 23:34
BerichtOnderwerp: Tot ziens, Shalom, Goodbye-topic!
 
d'r is wel het een en ander veranderd, in de loop der tijd...

Twijfelende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROELOF140 (52)





Berichten: 23

BerichtGeplaatst: vrijdag 27 februari 2015, 15:15
BerichtOnderwerp: Wel of geen kinderen
 
ik schijn dan wel aardig met kinderen op te kunnen schieten, maar van mezelf hoef ik ze niet te hebben. eer ze een boom in kunnen klimmen ben ik 50+ en dat vind ik te oud. qua leeftijdsverschil hadden het dan mijn kleinkinderen kunnen zijn.

en dat wil ik ze niet aandoen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROELOF140 (52)





Berichten: 23

BerichtGeplaatst: dinsdag 13 januari 2015, 11:43
BerichtOnderwerp: leukemie
 
Het hoeft niet het einde te zijn, al is de weg van behandeling geen pretje. Mijn schoonzus kreeg het 15 jaar geleden op haar 27e ook op haar bordje: acute leukemie. Binnen 2 dagen lag ze in het AMC aan de chemo, uiteindelijk 3 maanden later was ze genezen verklaard en ze heeft daarna nog 2 kinderen gekregen. Wat op zich wonderbaarlijk mag heten, aangezien chemo troep is, en je hele hormoonhuishouding verstoort/vernietigt.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROELOF140 (52)





Berichten: 23

BerichtGeplaatst: dinsdag 13 januari 2015, 01:45
BerichtOnderwerp: Wel of geen kinderen
 
ik denk dat ik in mijn standpunt de laatste tijd niet veranderd ben. dat ik me soms erger aan mijn neven/nichten, komt meer doordat ik niet zo met hun ouders (= mijn broer en zussen en hun partners) kan opschieten.

andervrouws kinderen helpen opvoeden zou nog een optie kunnen zijn, maar ik denk van mezelf dat ik (te?) streng ben voor ze.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROELOF140 (52)





Berichten: 23

BerichtGeplaatst: maandag 12 januari 2015, 16:06
BerichtOnderwerp: Wel of geen kinderen
 
ik heb ooit eens een keer geroepen dat ik geen kinderen wilde/wenste, voornamelijk wegens mijn leeftijd.

de wereld was te klein voor sommigen...terwijl het mijn zienswijze was op de vraag of ik wel of geen kinderen wilde.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROELOF140 (52)





Berichten: 23

BerichtGeplaatst: dinsdag 7 oktober 2014, 05:31
BerichtOnderwerp: Muzikaal ABC
 
R - ik zit te denken aan Rammstein, maar dat is een beetje 'te', zo op de vroege ochtend. bovendien zal niet iedereen dat waarderen.

Slapende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROELOF140 (52)





Berichten: 23

BerichtGeplaatst: maandag 6 oktober 2014, 23:55
BerichtOnderwerp: Mag je tattoos nemen uit het standpunt van het geloof?
 
Naast christen ben je ook mens. Dus ik zie eigenlijk niet waarom een christen 'het niet zou mogen'.

Zelf moet ik er niet aan denken om er een te laten zetten. Ik heb er niks mee.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROELOF140 (52)





Berichten: 23

BerichtGeplaatst: vrijdag 22 augustus 2014, 20:49
BerichtOnderwerp: De idiote rijkdom van tv evangelisten zoals Joyce Meyer etc.
 
https://www.youtube.com/watch?v=HnpB8b-DfL0
Knipoog smiley


Laatst aangepast door
ROELOF140
op vrijdag 22 augustus 2014, 20:50
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROELOF140 (52)





Berichten: 23

BerichtGeplaatst: zondag 3 augustus 2014, 21:07
BerichtOnderwerp: Bang voor nieuwe relatie en opnieuw leren vertrouwen
 
vertrouwen komt te voet en gaat te paard...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROELOF140 (52)





Berichten: 23

BerichtGeplaatst: vrijdag 1 augustus 2014, 21:32
BerichtOnderwerp: Bang voor nieuwe relatie en opnieuw leren vertrouwen
 
o ja, lekker makkelijk: alles maar accepteren wat je ouders doen en zeggen.

verder pas ik er voor om altijd maar (weer) klaar te staan voor de familie, iets wat ik in het verleden gedaan heb. ik bedoel: als het mijn broer te veel (principiële) moeite is om me te helpen met verhuizen, laat dan maar..

maar goed, dat zijn ouwe koeien. ik spreek ze nauwelijks meer, en dat bevalt me eigenlijk wel best.


Laatst aangepast door
ROELOF140
op vrijdag 1 augustus 2014, 21:33
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROELOF140 (52)





Berichten: 23

BerichtGeplaatst: vrijdag 1 augustus 2014, 18:34
BerichtOnderwerp: Bang voor nieuwe relatie en opnieuw leren vertrouwen
 
JANS221 schreef:
Roelof, Ik vraag me af wat je hier op CM komt doen? Je zoekt geen relatie en dat lijkt me, zo lang je met jezelf zo overhoop ligt, een juiste beslissing.
Je hebt grote teleurstellingen te verwerken gekregen, net zoals velen van ons hier op CM. Dat heeft tijd nodig om te helen. Ik wil dat niet bagatelliseren, zeer zeker niet! Maar jij bent de enige die wat aan je eigen situatie kunt veranderen. Met wrok en verbitterd zijn kom je echter niet verder. Je laat je moeder je leven beheersen. Kan het ook niet zo zijn dat je er zelf moeite mee hebt dat je ``maar in het OV``werkt en je broer HTS heeft? Je legt nu wel alles bij de ander neer! Bij je moeder, bij je broer en bij anderen. Sta op, zoek hulp en ga verder en laat anderen niet meer je leven beheersen!

absoluut niet. nadat ik in 2008 in het OV terecht kwam, kwam ik er achter wat het inhield en realiseerde ik me: 'dit had ik veel eerder moeten doen'. ik denk dat het eerder bij mijn moeder tussen d'r oren zit, aangezien ze bij mijn zwager, die op een pont werkt(e) dezelfde gedachten had.

verder: als ik iets gevraagd kreeg om te doen en ik had er geen zin in, reageerde ik door te zeggen dat ze het ook aan mijn broer kon vragen. en dan kwamen de excuses: 'ja, maar je broer heeft een huis te onderhouden, 3 kinderen en is druk met zijn werk!' jah hallo: ik niet zeker (behalve dat ik geen 3 kinderen heb, voor zover ik weet)? en dat was dan een antwoord waar mijn moeder niet op zat te wachten, wat ze dan ook liet merken. inmiddels is ze er wel achter dat ik naast 40 uur werk in het OV-busvervoer mijn vrije tijd ook wel nodig heb om hier thuis de boel enigszins redelijk netjes te houden.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROELOF140 (52)





Berichten: 23

BerichtGeplaatst: vrijdag 1 augustus 2014, 15:07
BerichtOnderwerp: Bang voor nieuwe relatie en opnieuw leren vertrouwen
 
eer uw vader en uw moeder. maar dan moeten ze wel eerbaar zijn. en als je als ouder je eigen voordeel (want: vrijgezelle zoon is altijd handig als je wat rondom huis te doen hebt of je moet/wil ergens heen, en je wil zelf niet rijden) geblokkeerd ziet worden doordat die vrijgezelle zoon tegen een vrouw aanloopt, dan zit mijn moeder zo in elkaar dat ze er wel voor zal zorgen dat zoonlief weer vrijgezel wordt. al zal ze dat niet met zoveel woorden toegeven.

en: ik niet-christelijk? zij wel dan?

komt nog bij dat ze meent hoge eisen te mogen stellen aan haar schoondochters/-zoons. ik denk zelf dat ze het er ten diepste niet mee eens is dat ik 'maar in het OV' werk, terwijl mijn broer HTS+ heeft en (naar mijn idee) maar dom handleidinkjes voor eiersorteermachines zit te vertalen...maar nee, daar mag niks over gezegd worden.


Laatst aangepast door
ROELOF140
op vrijdag 1 augustus 2014, 15:41
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROELOF140 (52)





Berichten: 23

BerichtGeplaatst: vrijdag 1 augustus 2014, 14:13
BerichtOnderwerp: Bang voor nieuwe relatie en opnieuw leren vertrouwen
 
familie staat dan wellicht volgens sommigen op de 1e plek maar daar heb ik geen kontakt mee, dus die eerste plek valt leeg. en 'de minste zijn', zoals mijn moeder wil dat ik me opstel is geen optie, danwel gepasseerd station.

verder: als ik van mijn moeder moet horen dat mijn broer tegen haar loopt te klagen dat ze mij niet meer zien/spreken, en ik zeg haar dan dat als ze me willen spreken ze me maar moeten bellen, en dat gebeurt vervolgens niet (en nu, na twee jaar na de discussie is dat nog steeds niet gebeurd), dan is het gemis ook weer niet zo schrijnend.

ik heb me, na wat er gebeurd/nagelaten is, voorgenomen pas aan een relatie te denken als mijn moeder er niet meer is. hard? mwoah, niet half zo hard als dat zij er mede voor gezorgd heeft dat de relatie stuk liep. tweede voornemen is dat ik de sleutel van haar huis, na haar overlijden bij de executeur testamentair (zijnde mijn broer) afgeef om te voorkomen dat ik de beschuldiging op mijn bord krijg dat er dingen uit het ouderlijk huis missen. hard? nee, ik noem het reëel, aangezien ik de enige ben die bij haar in de buurt woont, en er tzt niet voor betaald krijg om het geheel af te handelen.


Laatst aangepast door
ROELOF140
op vrijdag 1 augustus 2014, 14:23
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROELOF140 (52)





Berichten: 23

BerichtGeplaatst: donderdag 31 juli 2014, 20:25
BerichtOnderwerp: Bang voor nieuwe relatie en opnieuw leren vertrouwen
 
ik heb dat eigenlijk al uit mijn hoofd gezet: (al dan niet actief) op zoek naar een vrouw/partner. er zijn na 'binnenkomst' van mijn ex dingen gebeurd/nagelaten die ik mijn familie ernstig kwalijk neem. ik heb me daarom voorgenomen dat ik pas (weer) aan een relatie begin als er er bepaalde mensen in mijn familie er niet meer zijn.

zo, dan weten de dames dat alvast Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROELOF140 (52)





Berichten: 23

BerichtGeplaatst: woensdag 30 juli 2014, 20:02
BerichtOnderwerp: Waar is de gezelligheid gebleven ??
 
'een tijdje terug' lees ik als 4 à 5 jaar geleden...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROELOF140 (52)





Berichten: 23

BerichtGeplaatst: woensdag 30 juli 2014, 19:17
BerichtOnderwerp: Bang voor nieuwe relatie en opnieuw leren vertrouwen
 
van de beëindiging van de relatie die ik met een buitenlandse had, nu 5 jaar geleden, heb ik een kater overgehouden. achteraf gezien heeft ze niet van mij gehouden maar van mijn paspoort. want op de dag af 3 jaar nadat ze in Nederland aankwam kon ze een vergunning voor voortgezet verblijf aanvragen waardoor ze niet meer verplicht was bij de Nederlandse verblijfgever (ik dus) te blijven. binnen 4 maanden daarna was ze pleite.

dat ze bovenstaand spelletje heeft gespeeld kwam ik pas achteraf achter. je gaat dan terugrekenen en dan blijkt dus dat ze het uitgerekend en afgewacht heeft.

het heeft me zeer gekrenkt in mijn vertrouwen in vrouwen (als ik het zo mag zeggen) als het op kontakten/relaties aankomt. ik wantrouw in principe iedere vrouw die meer kontakt wil dan 'enkel wat heen en weer gemail'.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROELOF140 (52)





Berichten: 23

BerichtGeplaatst: dinsdag 18 maart 2014, 11:24
BerichtOnderwerp: Gods plan met ons
 
en daar merk ik dus niks van.

kom ik toch weer terug bij mijn vorige opmerking...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROELOF140 (52)





Berichten: 23

BerichtGeplaatst: dinsdag 18 maart 2014, 01:05
BerichtOnderwerp: Gods plan met ons
 
ik merk weinig van plannen, dus plan ik zelf maar een beetje. da's ook niet verboden. lijkt me.

en vooralsnog past daar noch een relatie, noch familie in.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROELOF140 (52)





Berichten: 23

BerichtGeplaatst: maandag 17 maart 2014, 14:02
BerichtOnderwerp: Gods plan met ons
 
relatie? hm...nee, dat is in strijd met een van mijn 2 voornemens.

na het stuklopen van een relatie in 2009 heb ik mij 2 dingen voorgenomen.

een ervan is dat zolang mijn moeder nog op deez' aardkloot rondloopt ik niet aan een relatie begin.
de andere is dat zodra ze het hoofd neerlegt, ik de sleutel van haar huis inlever bij de ex.test., zijnde mijn broer. ter voorkoming van beschuldigingen dat ik dingen uit het ouderlijk huis meeneem (aangezien ik het dichtstbij woon...)

ik moet zeggen dat ik me er aardig goed aan houd...

je zal je dus afvragen wat ik hier dan (nog) doe. goeie vraag, ik heb nog een paar dagen, verlengen zit er dus niet in.


Laatst aangepast door
ROELOF140
op maandag 17 maart 2014, 14:15
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROELOF140 (52)





Berichten: 23

BerichtGeplaatst: donderdag 27 februari 2014, 18:28
BerichtOnderwerp: Hertrouwen na on-/vrijwillige scheiding?
 
't is bij mij dan niet zozeer een scheiding geweest, maar mijn relatie is een aantal jaar geleden beëindigd. heb er toen een kater aan over gehouden. het heeft me kritischer/negatiever gemaakt met een groot stuk argwaan. zo van: 'jah je zegt wel dat je om me geeft, c.q. van me houdt, maar wat zit er achter? welk persoonlijk voordeel denk je te bereiken?'

en als je dan hier, op CM iemand tegenkomt die het met de moraal niet zo nauw neemt, ondanks fundamentele kerkelijke achtergrond, zeg ik: 'laat het maar. van mij hoeft het niet meer'.

Zieke smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROELOF140 (52)





Berichten: 23

BerichtGeplaatst: zaterdag 8 februari 2014, 19:54
BerichtOnderwerp: kledingvoorschriften
 
als dat niet onze taak is, wiens taak is het dan? enkel van de dominee, omdat die ervoor geleerd heeft en ervoor betaald wordt?

ik heb ooit, toen ik nog 'netjes' in de Lutherse kerk kwam, eens een preek gehoord van Ds. H.J.A. Haan over 'Het Ambt'. zijn eindconclusie:

we (de gemeenteleden) staan ALLEMAAL in Het Ambt.

verder vindt mijn zus, die bij een soort van evangelische groepering zit, dat het niet uitmaakt hoe je gekleed naar de kerk/samenkomst gaat. ik vind dat zelf wat kort door de bocht: je kan niet in je kloffie waar je op zaterdag nog in de tuin hebt gewerkt op zondag naar de kerk. enig verschil tussen zondag en de rest van de week mag er wel zijn. echter vind ik niet dat je zo [fout woord] mag zijn dat je doordeweeks in een strakke spijkerbroek en op zondag in een rok tot op de enkels loopt.

trouwens: voor wie trek je als vrouw zo'n lange rok/jurk aan? voor jezelf, voor God of voor de kraaien van de kerkenraad?


Laatst aangepast door
ROELOF140
op maandag 17 maart 2014, 14:16
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROELOF140 (52)





Berichten: 23

BerichtGeplaatst: zaterdag 8 februari 2014, 19:35
BerichtOnderwerp: Kan je als christen drinken, roken, of überhaupt niet?
 
als je niet zo mogen drinken (dat is: alcohol), hoe verklaren we dan de bruiloft te Kana?

geheid dat daar alcohol(ische drank) geschonken werd. en zat ook.

ik denk dat alcohol dus best mag, maar met mate. kan je geen maat houden, dan moet je er dus niet meer aan beginnen.

mbt roken: je steekt je huurhuis toch ook niet in de fik? Knipoog smiley

(na een dag klussen steek ik nu, na het eten en de voetjes op tafel, een sigaartje op onder het genot van een glaasje Calvados à 40%. of drink ik nou een glaasje Calvados onder het genot van een sigaartje van Oud Kampen?)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Berichten van ROELOF140
Pagina 1 van 1