Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: dinsdag 11 februari 2014, 14:29
|
|
|
JANE410 schreef: | @ Shanita,
Ja is denk ik wel lastig om afscheid te nemen, maar als je elkaar elke dag kan bellen, elke dag even contact, de dag doornemen en gewoon het weten dat er iemand is maakt je toch ook al heel gelukkig. Weer uitkijken naar het volgende weekend.
Als je elkaar elke dag ziet dan heb je dat gemis niet, nu verlang je er telkens weer naar om hem weer te zien, heeft ook wel iets positiefs Shanita.
En over een paar jaar of zo, als je echt met elkaar verder wil dan kan je toch dichter bij elkaar gaan wonen.
Dan binnenkort je autootje nog, kan je zomaar midden in de week nog eens naar hem toe, oh komt helemaal goed met jou dame Ben je het rijden niet een beetje verleerd? Misschien even 10 lessen nemen. Opfris cursus |
Het was het 1ste wat ik dacht; ff 2 lessen om de korte invoegstrook ff te oefenen. Hoeft niet eens, maar kan. zou ook zonder wel durven te rijden :)
Maar ;), we hebben overlegt, het wordt naar zeeland verhuizen dit jaar :), nee samenwonen durf ik (nog?) niet, maar wel in een woning vlakbij zijn woning :)
En daar ga ik dus dan ook alle opties voor na! Makelaars verbonden aan sociale woningbouw, woningruil, etc.
S. Vindt er niets aan om alleen in een autootje te zitten...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: dinsdag 11 februari 2014, 14:38
|
|
|
PETRA373 schreef: | Goed idee dat topic van een relatie en nu
Inderdaad verandert er dan veel en als je jaren lang je eigen gang heb kunnen gaan. En ineens zit je met hoe combineer ik alles met me relatie
 |
Ja, dat lijkt mij ook een erg goed idee, ik ga binnenkort eens even denken of en hoe ik dat topic ga schrijven :)
Ja, je denkt dan vaak alleen aan praktische zaken en vergeet dat je hele gevoel kan veranderen...bijvoorbeeld...
Ja, ik wíl me eigen gang niet eens meer gaan nu....
Fijne Dag en Zegens! ;)
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JANS221
|
|
Geplaatst: dinsdag 11 februari 2014, 16:59
|
|
|
SHANITA130 schreef: | Ja, dat lijkt mij ook een erg goed idee, ik ga binnenkort eens even denken of en hoe ik dat topic ga schrijven :)
Ja, je denkt dan vaak alleen aan praktische zaken en vergeet dat je hele gevoel kan veranderen...bijvoorbeeld...
Ja, ik wíl me eigen gang niet eens meer gaan nu....
Fijne Dag en Zegens! ;) |
Dat topic is er toch al? ``Hoe gaan we (het beste) met elkaar om in een relatie?``
http://www.christianmatch.nl/forum/forum_posts.php?tId=3773
Laatst aangepast door
|
JANS221
|
op dinsdag 11 februari 2014, 17:01
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHRISTIANMATCH moderator
|
|
Geplaatst: dinsdag 11 februari 2014, 17:05
|
|
|
Hier gaat een slotje op om nog meer verwarring te voorkomen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHRISTIANMATCH moderator
|
|
Geplaatst: dinsdag 11 februari 2014, 17:07
|
|
|
Hier gaat een slotje op om meer verwarring te voorkomen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: dinsdag 11 februari 2014, 20:15
|
|
|
Dinsdag 11 februari, Johannes 5: 10-18; Opnieuw beginnen.
Eenmaal genezen is de man blijkbaar spontaan naar de tempel gegaan. Onderweg wordt hij echter opgehouden door mensen die hem lastig vallen met hun sabbatsregels. Alsof die man na achtendertig jaar Betesda nog weet hoe je je op sabbat gedragen moet. Voor de man zelf heeft blijkbaar niemand belangstelling. Jezus des te meer. In de tempel ziet Jezus hem. En zo zijn we ongewild getuige van een heel persoonlijk en pastoraal gesprek. De ziekte van de man had blijkbaar een oorzaak, waaraan de man ook zelf schuld droeg. Jezus duidt het slechts aan zonder verder concreet te worden, maar met de bedoeling: ga dat spoor niet opnieuw op! Dit gesprek verwart ons misschien. Is er dan verband tussen zonde en ziekte? Blijkbaar kan dat wel. Alleen: laten we dat nooit veronderstellen wanneer we een zieke opzoeken. Wat Jezus hier zegt, is geen algemene waarheid. God dank niet! Jezus alleen heeft het recht dat te zeggen en Hij doet dat hier heel persoonlijk. Niemand zit er bij of heeft er iets mee te maken. De man hoort dat in de tempel, nadat hij genezen is en volkomen vergeving ontvangen heeft. Wie het zo van Jezus hoort, weet het verleden echt achter zich en het leven voor zich.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: dinsdag 11 februari 2014, 20:21
|
|
|
Maakt niet uit
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LAURA291
|
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PETRA373
|
|
Geplaatst: woensdag 12 februari 2014, 08:56
|
|
|
Ja maar Jans die gaat niet over, hoe de verandering als je een relatie hebt, hoe combineer je dat bv met je gezin en werk, zijn er dingen waar je tegen aan botst? Dat ene topic gaat meer over hoe ga je met elkaar om in een relatie.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PETRA373
|
|
Geplaatst: woensdag 12 februari 2014, 09:04
|
|
|
War aantekeningen die ik heb gemaakt uit: de bevrijder van dr. Neil T. Andersom over de zinnen die je onderstreept hebt
Word wel hele lange lap
God heeft ons gekleed voor de overwinning. Hij geeft ons een harnas(wapenrusting) De riem, het pantser en de schoenen: omgord, bekleed en geschoeid Dingen van d e wapenrusting ontvangen we, als we Jezus ontvangen. Daarmee moeten we ons opstellen.
Omgord met de waarheid: De riem van de waarheid . Jezus zei: Ik ben de waarheid. Als we in de waarheid leven, verjagen we de leugens van de tegenstander. (tegenstander is de vader van de leugen) Als we in een leugen geloven kan d e boze ons geheel of gedeeltelijk beheersen. Jezus bad: Ik bid niet , dat gij hen uit de wereld wegneemt, maar dat gij hen bewaart voor de boze. joh 17-5 Hoe? Heilig hen in uw waarheid, uw woord is waarheid. Joh 17-17
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PETRA373
|
|
Geplaatst: woensdag 12 februari 2014, 09:09
|
|
|
pantser der gerechtigheid:
Onze rechtvaardigheid in Jezus beschermt ons tegen satans beschuldigingen. Wij zijn gerechtvaardigd door Jezus, ook al zondigen we nog wel es( ongerechtigheid), als je die belijd aan Jezus. Blijven we vaststaan in de gerechtigheid joh 1-9 : In dien wij onze zonden belijden. Hij is getrouw en rechtvaardig, om ons de zonden te vergeven en ons te reinigen van alle ongerechtigheid.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PETRA373
|
|
Geplaatst: woensdag 12 februari 2014, 09:12
|
|
|
De voeten geschoeid met de bereidvaardigheid van het evangelie des vredes:
Omdat we Jezus hebben ontvangen, hebben we vrede met God en in ons hart. Satan is er op uit om verdeeldheid te zaaien, ook onder gelovigen. Hier beschermen de schoenen van de vrede ons voor. rom 16-20: de God nu des vredes zal weldra de satan onder uw voeten vertreden.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: woensdag 12 februari 2014, 09:17
|
|
|
Ik heb het altijd zo mooi gevonden dat je gewoon mag visualiseren. Je voorstellen hóe God een bescherming heeft gegeven en de "tools" om in de wereld te staan. Zo praktisch ook.
Ik noem maar even wat. Als mijn hoofd af en toe omliep in een hele lastige periode zat ik op de rand van m'n bed 's morgens, eigenlijk al vol met de kopzorgen hoe de dag een koppie kleiner te maken. Dan dacht ik aan de helm van het heil... gedachten van vrede voor een hoopvolle toekomst. Soms zelfs zo dat ik het concreet maakte met: Heer ik zet die helm van het heil op (mijn handen om mijn hoofd), ik wil me richten op de shalom die U geeft, vul me met kracht en bezonnenheid om de dag tegemoet te gaan, met de gedachten van vrede die U blijkbaar heeft.
Is maar een voorbeeld van dat gedeelte en ook maar een voorbeeld over hoe praktisch die helm van het heil omgezet kan worden naar de realiteit van de dag.
Laatst aangepast door
|
JOL252
|
op woensdag 12 februari 2014, 09:24
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PETRA373
|
|
Geplaatst: woensdag 12 februari 2014, 09:28
|
|
|
het schild des geloofs:
Geloof is geloven in Gods woord. Hoe meer we van God zijn en zijn woord weten, hoe groter ons geloof zal zijn. Ons schild van geloof word groter en beschermt ons beter. Hoe minder, hoe kleiner ons schild en hoe makkelijker de vurige pijlen van satan hun doel zullen bereiken. Satans pijlen: leugens, valse beschuldigingen, verleidingen, daarmee neemt hij onze geest onder vuur. We moeten onmiddellijk afrekenen met een misleidende gedachte, beschuldiging of verleiding die in onze gedachte opkomt. Oog in oog met Gods waarheid zal die gedachte, beschuldiging of verleiding het loodje moeten leggen. Hoe verweerde Jezus zich tegen satans verleidingen? ( de verzoeking in d woestijn) Hij beschermde zich zelf met uitspraken uit Gods woord. elke keer als we een vers uit de bijbel overdenken, een preek horen of aan een bijbelstudie meedoen, vergroten we onze kennis van God en word ons schild van het geloof groter
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PETRA373
|
|
Geplaatst: woensdag 12 februari 2014, 09:36
|
|
|
De helm des heils:
De helm van het heil staat borg voor onze overwinning. Een helm zet je op je hoofd, daar is ons denken, waar geestelijke verliezen worden geleden en overwinningen behaald. Elke dag hebben we te strijden tegen de wereld, het vlees en de duivel. Gelukkig mogen we weten dat ons heil niet afhangt van onze prestaties en mislukkingen in de geestelijke strijd. We zijn eens en voor eeuwig verlost. Ook al behaal je niet elke dag een overwinning op satan,hij kan uw positie in Jezus niet aantasten. De helm van onze identiteit in Jezus verzekert ons van de uiteindelijke overwinning op satan.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PETRA373
|
|
Geplaatst: woensdag 12 februari 2014, 09:40
|
|
|
Het zwaard des geestes:
Dat is het woord van God. We beschermen ons tegen de boze, om het woord van God uit te spreken. Satan kan onze gedachten niet lezen, dus als wij het woord van God denken gaat hij niet weg. Spreken we hardop Gods woorden uit, gaat hij weg. lichamelijke kracht werkt geestelijk niets uit (2kor 10-4) de kracht van Jezus, jaagt boze geesten op de vlucht, de kracht zit in het gesproken woord!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PETRA373
|
|
Geplaatst: woensdag 12 februari 2014, 09:42
|
|
|
en de laatste onderstreepte zin over bidden, lijkt me heel logisch, dat we bidden heel belangrijk is en ook voor elkaar moeten bidden. ( Jezus bad ook voor zijn discipelen)
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: woensdag 12 februari 2014, 10:03
|
|
|
PETRA373 schreef: | Het zwaard des geestes:
Dat is het woord van God. We beschermen ons tegen de boze, om het woord van God uit te spreken. Satan kan onze gedachten niet lezen, dus als wij het woord van God denken gaat hij niet weg. Spreken we hardop Gods woorden uit, gaat hij weg. lichamelijke kracht werkt geestelijk niets uit (2kor 10-4) de kracht van Jezus, jaagt boze geesten op de vlucht, de kracht zit in het gesproken woord! |
Dan denk ik even aan situaties zoals ik noem maar even wat, in de WOII... het kwaad was overal rondom en je kon er niet voor weglopen. Hardop uitspreken van Gods woord joeg het niet weg. Ik denk dat het met name gaat om stand houden. Het staat er ook: om stand te houden in de boze dag en vol te houden. Juist als dat kreng rondgaat als een briesende leeuw en je overspoelt wordt met alles wat je juist niet wilt... heb je Gods woord en Zijn liefde als een anker.
Laatst aangepast door
|
JOL252
|
op woensdag 12 februari 2014, 10:04
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: woensdag 12 februari 2014, 10:11
|
|
|
PETRA373 schreef: | Ja maar Jans die gaat niet over, hoe de verandering als je een relatie hebt, hoe combineer je dat bv met je gezin en werk, zijn er dingen waar je tegen aan botst? Dat ene topic gaat meer over hoe ga je met elkaar om in een relatie. |
Ja, dat wou ik ook net zeggen; er is een verschil, tussen hoe je met elkaar omgaat, en tussen praktische zaken waar je tegenaanloopt. (ja, raakvlakken kunnen er zijn).
Ik heb dan geen gezin: kinderen.
Maar ja, eigenlijk, het enige waar ik nu tegenaanloop is, dat ik in augustus in zeeland iets wil huren, dat niet via sociale huurwoningen kan, wachttijd te lang, dus ja zou ik naar makelaars verbonden aan die gemeente moeten gaan, die ook woningen verhuren, en dan niet zo duur, binnen 600 euro. dan krijg ik huurtoeslag. En via woningruil proberen.
Ja, samen wat huren durf ik niet, en zijn woning is wel mooi en gewoonweg ook te klein. Dus ja, een studio(grote een kamerwoning) zou ook kunnen als die binnen de 600 euro vallen.(voor meer krijg ik geen huurtoeslag...) Want ja, dan zet je gewoon van die, ben de naam even kwijt, soort scheiding, tussen het slaap en woongedeelte, en klaar.
Het verscheurt me, elke week weer afscheid nemen.
Ja, en samen in de vrije sector kan wel, maar ja, ik durf samen wonen dus niet.
Nou, het zal mijn tijd wel duren; ik moet rustig aan doen van mijn arts, (weer)hoge bloeddruk, dus, ik doe, rustig wat ik kan, en verder.....ik doe rustig wat kan, ik merk het wel.
Jammer dat er zo weinig wordt gereageerd nu.
Groetjes En Zegens!
S. Het is flink balen als je niet samen durft te wonen, want dan hadden we zo in augustus in de vrije sector gekund, misschien veranderd het nog, maar je; 'luisterd naar je hart het wijst je de weg'.
En nu nog even één uurtje slapen...ja, rust is voor mij zooo belangrijk....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: woensdag 12 februari 2014, 10:16
|
|
|
O. Bedankt voor deze reacties!!!!
Ik zei net nog in een ander topic jammer dat er zo weinig wordt gereageerd
Ik lees ze later! 
---
Later...
Bedankt voor deze uitleggingen Jol en Petra! en Laura!
Ik heb er heel erg veel aan!
Ik ga ze enkele keren doorlezen zodat ze goed in mijn geheugen zitten!
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op woensdag 12 februari 2014, 11:28
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LAURA291
|
|
Geplaatst: woensdag 12 februari 2014, 11:05
|
|
|
Nou, je hebt al een heel aantal mooie reacties! Hier nog 1tje erbij. Vroeger heb ik over dit onderwerp een verhelderend en nuchter boekje gelezen. Hieronder wat interessante quotes hieruit. Ik heb het boekje niet meer, maar mss kun je het van iemand anders lenen.
INTERESSANTE QUOTES
“Satan heeft een zeer georganiseerd koninkrijk. In dat koninkrijk bestaan verschillende gebieden en niveaus van gezag. Het hoofdkwartier van dit koninkrijk is gevestigd in de hemelse gewesten. Dat is onthutsend, maar heel duidelijk.”
“Soms realiseren we ons niet hoe moeilijk het is om door te breken tot God. Soms bidden we een gebed naar de wil van God, we geloven dat God het gehoord heeft, en toch laat het antwoord op zich wachten. Daar kunnen diverse oorzaken voor zijn, maar één oorzaak is in ieder geval het feit dat we in oorlog zijn met een vijandig koninkrijk en dat het hoofdkwartier van satans rijk zich bevindt tussen de zichtbare hemel en de hemel waar God woont.”
“Vanuit Gods Woord moeten we overtuigd worden en in geloof aannemen dat wij in de Here Jezus ‘gerechtigheid Gods’ zijn geworden. Dat is het enige harnas dat ons hart en leven voldoende kan beschermen. Paulus benadrukt dat dit soort gerechtigheid alleen komt door geloof. Daarom is het een harnas van geloof en liefde. Er is geen andere manier om deze gerechtigheid te verkrijgen.”
“Als we echt weten dat God alles wat er in ons leven gebeurt, laat meewerken zodat wij er uiteindelijk beter van worden, dan hebben we nooit enige reden tot pessimisme. Iedere situatie wordt dan een reden voor optimisme. Optimisme is de helm. Als we die ophouden, is ons gedachteleven beschermd tegen al satans subtiele aanvallen van twijfel, ontmoediging, zelfmedelijden, wantrouwen, angst, enz…”
“Jezus zei: Mij is gegeven alle macht. Ga dan heen… Wat betekent het woordje ‘dan’? Ik begrijp het als volgt: “Jullie gaan heen en oefenen in mijn plaats het gezag uit dat Ik al verkregen heb.” Onze opdracht is de overwinning toepassen, de zege vieren en de autoriteit uit te oefenen die Jezus in onze plaats verkregen heeft. Autoriteit heeft alleen effect als het wordt uitgeoefend. Als we de autoriteit niet uitoefenen die Hij aan ons gegeven heeft, blijft het effect uit.”
http://www.derekprince.nl/boeken/geestelijke-strijd-derek-prince-9789075185430/
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JANE410
|
|
Geplaatst: woensdag 12 februari 2014, 11:10
|
|
|
JOL252 schreef: | Ik heb het altijd zo mooi gevonden dat je gewoon mag visualiseren. Je voorstellen hóe God een bescherming heeft gegeven en de "tools" om in de wereld te staan. Zo praktisch ook.
Ik noem maar even wat. Als mijn hoofd af en toe omliep in een hele lastige periode zat ik op de rand van m'n bed 's morgens, eigenlijk al vol met de kopzorgen hoe de dag een koppie kleiner te maken. Dan dacht ik aan de helm van het heil... gedachten van vrede voor een hoopvolle toekomst. Soms zelfs zo dat ik het concreet maakte met: Heer ik zet die helm van het heil op (mijn handen om mijn hoofd), ik wil me richten op de shalom die U geeft, vul me met kracht en bezonnenheid om de dag tegemoet te gaan, met de gedachten van vrede die U blijkbaar heeft.
Is maar een voorbeeld van dat gedeelte en ook maar een voorbeeld over hoe praktisch die helm van het heil omgezet kan worden naar de realiteit van de dag. |
Ja mooi gezegd Jol. Goed idee om het zo praktisch te maken.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PETRA373
|
|
Geplaatst: woensdag 12 februari 2014, 11:26
|
|
|
JOL252 schreef: | Dan denk ik even aan situaties zoals ik noem maar even wat, in de WOII... het kwaad was overal rondom en je kon er niet voor weglopen. Hardop uitspreken van Gods woord joeg het niet weg. Ik denk dat het met name gaat om stand houden. Het staat er ook: om stand te houden in de boze dag en vol te houden. Juist als dat kreng rondgaat als een briesende leeuw en je overspoelt wordt met alles wat je juist niet wilt... heb je Gods woord en Zijn liefde als een anker. |
klopt, helemaal mee eens, toch het hard op uitspreken. Helpt in veel gevallen, veel strijd is in ons denken, de tegenstander loopt om ons heen, fluistert ons leugens in, wanneer wij Gods woord hardop uitspreken, helpt dat en onderschat de woorden van God niet, de tegenstander kan ons wel leugens in fluisteren, maar niet onze gedachten lezen.
Een getuigenis van uit de tweede wereld oorlog van iemand omsingelt door kwaad was dat hij in een gevangenis zat, de hel brak los, mensen werden hysterisch, bewakers agressief, iemand begon te zingen over Jezus, de rust keerde terug in de cel, ook bij de bewakers.
of die officieer die gevangen zat en las psalm 91. Tot god bad en god zie! je hebt de allerhoogste tot je schutze! vervolgens is hij daarmee de gevangenis uitgelopen! heel Duitsland door! terug na Engeland! overal waar hij werd aangehouden door Duitsers! zei hij:ik heb de allerhoogste tot mijn schutze, dan schoten de Duitsers IND e houding en zeiden heil hitler, denkenden dat hij die bedoelde.
ik denk dat woorden hard op uitspreken heel belangrijk is, in de strijd, maar inderdaad, kwaad in de wereld gaat er niet mee weg, Best interessant topic weer. Jezus sprak ook altijd hardop, dacht niet, zei woorden..... En mooi die visuele gelijkenis van je jol.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: woensdag 12 februari 2014, 11:33
|
|
|
Ik weet niet of Jezus alleen maar hardop sprak. Hij had denk ik een rijk innerlijk gedachtengoed, kan niet anders. Altijd hardop (moeten) spreken maakt het ook weer zo tot iets magisch. "Als je dit doet dan gebeurt er dat".
Ja er zijn vast uitzonderlijke situaties en die bemoedigen altijd het meest omdat die er voor ons uitspringen. Daar is niets mis mee.
Verder denk ik dat we de duvel niet te veel eer hoeven te geven. It is better to light a candle than to chase the darkness away." (Vertaling: Het is beter een kaars aan te steken dan de duisternis weg te sturen.)
Laatst aangepast door
|
JOL252
|
op woensdag 12 februari 2014, 11:33
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PETRA373
|
|
Geplaatst: woensdag 12 februari 2014, 11:33
|
|
|
Volgens mij als je dan bij de particuliere sector huurt krijg je toch geen huurtoeslag ook al zit je onder de 600 euro of zie ik dat nu verkeerd?
Maar kun je niet af en toe wat langer bij hem blijven, bv een week in de maand gewoon bij hem blijven, woon je niet samen, maar heb je toch meer tijd met elkaar?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PETRA373
|
|
Geplaatst: woensdag 12 februari 2014, 11:40
|
|
|
JOL252 schreef: | Ik weet niet of Jezus alleen maar hardop sprak. Hij had denk ik een rijk innerlijk gedachtengoed, kan niet anders. Altijd hardop (moeten) spreken maakt het ook weer zo tot iets magisch. "Als je dit doet dan gebeurt er dat".
Ja er zijn vast uitzonderlijke situaties en die bemoedigen altijd het meest omdat die er voor ons uitspringen. Daar is niets mis mee.
Verder denk ik dat we de duvel niet te veel eer hoeven te geven. It is better to light a candle than to chase the darkness away." (Vertaling: Het is beter een kaars aan te steken dan de duisternis weg te sturen.) |
Volgens mij sprak hij hardop met genezingen en bevrijding van mensen. Inderdaad wie weet hoeveel stil gebed van te voren in gedachten... Maar op het moment van de strijd, tegenover een bezetene bv., sprak hij gewoon hardop. En mee eens, beter verdiep je je in het licht, alleen de boze helemaal negeren, doen als of hij er niet is, lijkt me ook niet verstandig, we krijgen niet voor niets de opdracht om een wapenrusting aan te doen. er is gewoon een tegenstander, we leven in strijd, gelukkig is die al verslagen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: woensdag 12 februari 2014, 11:57
|
|
|
PETRA373 schreef: | Volgens mij sprak hij hardop met genezingen en bevrijding van mensen. Inderdaad wie weet hoeveel stil gebed van te voren in gedachten... Maar op het moment van de strijd, tegenover een bezetene bv., sprak hij gewoon hardop. En mee eens, beter verdiep je je in het licht, alleen de boze helemaal negeren, doen als of hij er niet is, lijkt me ook niet verstandig, we krijgen niet voor niets de opdracht om een wapenrusting aan te doen. er is gewoon een tegenstander, we leven in strijd, gelukkig is die al verslagen. |
Het is altijd goed de realiteit onder ogen te zien en te weten uit welke hoek de wind waait oftewel je vijand te kennen die je valkuilen kent... het is een ander topic-onderwerp eigenlijk maar vooruit nog één voorbeeld van een oude kerkvader die in de nacht de duivel aan zijn bed zag staan en zei: Oh, ben jij het maar. Hij draaide zich daarna om en sliep lekker verder.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JANE410
|
|
Geplaatst: woensdag 12 februari 2014, 12:07
|
|
|
Even klagen over een anonieme beller die al maanden aan het bellen is. In het begin zo`n 4 a 5 keer per dag. Nu nog eens per week. Wat bezielt zo iemand toch
Zal wel een keer overgaan, als ik niet opneem heeft het toch geen zin om te blijven bellen lijkt me
Verder geen klagen over het weer vandaag
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: woensdag 12 februari 2014, 12:30
|
|
|
PETRA373 schreef: | Volgens mij als je dan bij de particuliere sector huurt krijg je toch geen huurtoeslag ook al zit je onder de 600 euro of zie ik dat nu verkeerd?
Maar kun je niet af en toe wat langer bij hem blijven, bv een week in de maand gewoon bij hem blijven, woon je niet samen, maar heb je toch meer tijd met elkaar? |
Volgens mij wel...je hebt er recht op, waar je ook huurt, dacht ik...
Kan ook per gemeente verschillen...
Ja, ik dacht er idd ook aan, aan die optie die je zei, ik was dan ook al van plan om idd eerst te informeren bij de gemeente en belastingen, voordat ik zou huren, ja, voor de zekerheid natuurlijk.
Ja, en dat soort dingen, zoooo vermoeiend....dat geregel....
Zou idd bijna nog samen met me vriend in een groot huis in de vrije sector gaan zitten, want ja, die zijn er wel in overvloed, grote 3/4 kamer woningen zowel eensgezins als appartement, voor 650-800 euro....
En dan mag van mijn part dus de slaapkamer wel gezamenlijk, alleen ja, ik wil een grote kamer voor mezelf, achterin, zodat visite, als me hoofd er niet naar staat, dat ze niet eerst door mijn kamer hoeven, en ik me ten allen tijden terug kan trekken...in een soort 2de huiskamer...helemaal van mezelf... Dus geen gehakketak, dit moet hier, dat wil ik niet aan de muur etc. ja, van beide zijden...
En tijdelijk in zijn huis, totdat ik wat heb in de vrije sector...
Er zijn meerdere constructies....
Ach, ik zet het even van me af...
Kijk, je moet het zo zien; voordat ik ... kon, ja zat ik hele dagen lol te maken, met ook werkelozen, en wao'ers. Geinen, op inloopcentra, activiteitencentra, enzovoort...
En ja, dat vind ik, op de een of andere manier niet meer zo leuk....ben veel liever samen met me vriend. mis me vriend dan ook heel erg als ik daar zit.
En ja, niet als ik daar met me vriend samen zit, ja, dán is het wel weer leuk...maar ja, hij werkt dus, dat had ik onderschat, wat dáár een tijd in gaat zitten, mede omdat toen we pas met elkaar omgingen hij veel vrije dagen nog opnam, ook daardoor...
Ja, het allerliefst had ik gewoon, nu, de garantie en zekerheid, wat en dat ik in augustus iets kan huren wat kan, betaalbaar en in de buurt van hem dus...omdat hij dus werkt en de kans op werk hier voor hem is klein, hij gaat wel pogingen wagen op overplaatsing...
Kijk, als ik nu zou weten wat en waar ik iets kan huren daar in zeeland, ja, dan zou ik daar naartoe kunnen leven....
Nu is, ogenschijnlijk de enige optie, samen in de vrije sector en iedere een eigen huiskamer... Dit lijkt me ook wel aantrekkelijk, alleen ja, kan ik dat wel, vraag ik mezelf dus af, met iemand in een woning, ja, ik ken er meerdere met samenwoning fobie, ze voelen zich dan opgesloten, gevangen als het ware, en moeten net als ik het gevoel hebben, ten allen tijden een eigen huis in te kunnen....
Ja, dan blijft een auto een optie, want ja, dan kan ik dus heen en weer, en komt bij, ik hou erg veel van auto rijden....Maar ja, dat zei me vriend wel, dan moeten wij samen, omdat ik auto wil rijden in een nieuwe auto(veel pech gehad met 2de hands vandaar), heel zuinig leven... Dus net als je doet met een uitkering, sowieso, en dan nog veel zuiniger, opdat ik dus kan rijden...heen en weer...
Vrienden zeggen niet doen, want ja, hij heeft ook familie in San Fransisco, waar die elk jaar heenging....
Familie van hem zegt weer, ja, leuk doen, een autootje En ja, omdat ik niet werk, zou ik dus, gezellig nadat de files zijn opgelost, naar zeeland kunnen, hupakee, ff drie kwartier rijden....
En zo draaien mijn gedachten in rondjes....Nou gisteren nog gehoord, bloeddruk te hoog...dus rustiger aandoen....
Wat is wijsheid, wat is dát moeilijk....
Gelukkig kan ik wel alles bespreken met hem....
Over bespreken gesproken ik ga 'm ff bellen, of hij mij, bijna pauze ;)
Laterz!
Maar goed, hier, deze dingen ja, daar krijgt iedereen in de en of andere vorm mee te maken nadat er een relatie is, en ja, daar zou zo'n topic handig voor zijn. Want ik heb het gevoel dat ik off topic zit....
Om nog even on topic te zijn/blijven: 'Daten is leuk, en als je iemand hebt gevonden, ja, dan kom je allerlei praktische zaken tegen die moeten worden geregeld, wil je samen zijn. Ja, de een wil trouwen, de ander wil latten, weer een ander wil latten maar dan wel in dezelfde buurt, zodat je elke dag bij mekaar kan zijn, dan in die zijn huis, dan in die, afwisselend in elkaars huizen. Anderen willen samenwonen, en ja, hoe dan ook, niet alles kan altijd....
Stel je hebt 2 mensen die willen trouwen en hebben beide werk, en wonen vierhonderd kilometer van elkaar vandaan, en kunnen niet zomaar eventjes van baan veranderen, ja, dat soort dingen ook bijvoorbeeld....
S. Neemt even wat gas terug, en dan maar enkele dagen in de week, zonder nu zekerheid op een eigen woning in zeeland in augustus(vanwege de vier seizoenen wat wij hadden afgesproken).
Ik blijf voorlopig even rustig...Dan maar drie dagen in de week, en soms meer, tis even niet anders...maar ja, het voelt verdrietig......
S. Drie dagen en nachten in de week is al geweldig, met nu en dan ook vier dagen! Het glas gewoon halfvol zien kan ook :)
En ook net wat jij zegt; af en toe langer, een week oid. eens per maand oid.
S. Idd, kijken naar wat wel kan....ook al kan dat soms moeilijk aanvoelen...
Maar ja, dat is wel beter, ook voor je Rust.
Dank voor je post en advies!!!!!
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op woensdag 12 februari 2014, 18:53
|
|
Naar boven |
|
|
|