ChristianMatch

Forum

Wat zou jij doen??
Ga naar pagina Vorige 1 ... 5888 5889 5890 5891 5892 5893 5894 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Auteur Bericht
JOL252

BerichtGeplaatst: zondag 16 februari 2014, 13:47

Ik kwam op een andere site een goede bekende tegen waarvan ik zeker wist dat hij niet in scheiding lag en ook gewoon getrouwd was (zij het dan niet gelukkig). Ik ben het gesprek met hem aangegaan, ondertussen is hij niet meer actief op die site en blijkbaar nog steeds bij zijn vrouw zoals ik via de social media kan merken.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CARIEN982

BerichtGeplaatst: zondag 16 februari 2014, 14:24

Ook ik kreeg 3 daagjes gratis...en ik moet zeggen dat het...vooral in de chat....erg gezellig is!
Leuk om weer oude bekende te spreken en te horen hoe het met hun is!
Een pluim voor Christianmatch....... Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ANNETTE050

BerichtGeplaatst: zondag 16 februari 2014, 14:40

SHANITA130 schreef:
Haha, wat een bak, lol!

Ach, ik zou niets doen, of wel, hangt er van af... wat mij betreft zijn er op datingsites zoveel mannen die er een potje van maken, kan dat er ook nog wel bij.

Ja, dat ik nu net een nette man tref, ja, mzzl.

Ik zeg ook soms, 'kijk eens , ga eens na wie ken je nog van je jeugd'? Mijnes kon ik namelijk nog van me jeugd, 20 jaar niet gezien, dan heb je toch al een voorsprong. Omdat je hem namelijk ook kon toen ie jong was en andersom.

Sorry, het spijt me, maar het lijkt me alles behalve 'een bak'.

Laatst aangepast door
ANNETTE050
op zondag 16 februari 2014, 14:42
Naar boven

Auteur Bericht
ANTA961

BerichtGeplaatst: zondag 16 februari 2014, 15:50

Ik zou toch wel een bepaalde verantwoordelijkheid voelen denk ik. Die persoon aanspreken via de site lijkt me dan een goede optie. Maar moeilijk lijkt het me wel, ja...
Naar boven

Auteur Bericht
ANTA961

BerichtGeplaatst: zondag 16 februari 2014, 15:55

MADED321 schreef:
Mij ontmoedig je hier niet mee, ik ben al halverwege en vind het reuze interessant te lezen naar de mogelijke oorzaken waardoor Pilatus gekomen is tot het bevestigen van het doodvonnis van een onschuldige.Ik besef heel goed dat God dit zo heeft gestuurd en dat het boek een gedachtegang van de schrijver aangeeft, maar het is heel goed mogelijk dat de schrijver er niet ver naast zit met zijn beschrijving.

Dat is mooi! Nog veel leesplezier. Ik zal het boek weer eens opzoeken...
Naar boven

Auteur Bericht
JANE410

BerichtGeplaatst: zondag 16 februari 2014, 16:00

Op een andere site gaf iemand ook aan met dit dilemma te worstelen toen ze iemand uit haar gemeente op de site zag staan. Iemand waarvan ze dacht te weten dat hij gelukkig getrouwd was.

Ze heeft hem aangesproken omdat ze het niet van hem verwachtte. Hij antwoordde toen dat iemand hem buiten zijn weten op de site had aangemeld Smiley die vol vragen zit Smiley die vol vragen zit Smiley die vol vragen zit

Ja moeilijk blijkbaar om er dan zelf weer af te gaan Gefrustreerde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252

BerichtGeplaatst: zondag 16 februari 2014, 16:00

ANTA961 schreef:
Ik zou toch wel een bepaalde verantwoordelijkheid voelen denk ik. Die persoon aanspreken via de site lijkt me dan een goede optie. Maar moeilijk lijkt het me wel, ja...

Ja is iets wat heel moeilijk blijft ja... maar ik zou de partner in kwestie niet meer vrij in de ogen kunnen kijken terwijl ik weet dat er zonder haar of zijn medeweten er "gerommeld" wordt. Het treft en beïnvloedt ook de naaste omgeving ook al ben je niet direct erdoor getroffen.
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: zondag 16 februari 2014, 16:22

Ik had ook een keer zoiets dergelijks aan de hand.

Ik heb toen degene gemailt. Degene was me dankbaar.

Ja, ik dacht toen wel; wel doen?, niet doen? Toch gedaan.
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: zondag 16 februari 2014, 17:06

Zondag 16 februari, Johannes 6: 22-31; Erg zwart-wit.

Werk niet om de spijs, die vergaat. Werk je niet uit de naad voor de dingen die maar even bevredigen. Zoals eten en drinken dat snel verwerkt is! Een nieuw stel kleren dat maar één wintermode mee gaat. Een auto waarvan het type binnen een jaar verouderd is . De voldoening die je eraan beleeft, duurt maar kort. Je hebt zo weer trek in iets anders, in iets nieuws, want alles verliest zijn glans. Alles slijt en wij zelf slijten het hardst. En op een bepaald moment denk je: is dat nu mijn leven?
Werk om de spijs, die blijft, zegt Jezus tegen de Galileeërs, die Hem na lang zoeken eindelijk weer gevonden hebben in de synagoge van Kapernaüm.
Zij zijn nog vol van het wonder met de broden. Kan Jezus daar niet elke dag voor zorgen? Werk om de spijs die blijft! Richt je met heel je hart op God en zijn Koninkrijk! En op Jezus, die Hij gezonden heeft.
Want het leven, dat Hij heeft en geeft, vernieuwt zich van dag tot dag. Van jaar tot jaar. Het verveelt nooit. Het blijft eeuwig bestaan.
Wel erg zwart-wit, zeggen wij. Inderdaad. Maar soms is het heel nuttig en nodig om je leven een zo zwart-wit te bekijken.
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252

BerichtGeplaatst: zondag 16 februari 2014, 17:07

Bijzondere dienst vanmorgen, een dienst waarin mensen gedoopt werden, afkomstig uit een land waar een keuze voor Jezus hen de kop kost.
Ontroerende dienst waarin duidelijk werd hoe diep zo'n keuze is.

http://www.youtube.com/watch?v=LSwW_uqkA7A

en

http://www.youtube.com/watch?v=WAdWM04Jmo4&list=RDF1mHLzy2rkw

werden zo veel concreter bij het horen van hun levensverhalen/getuigenissen.
Ja en Jans, die zon scheen ook bij ons vol naar binnen!
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA373

BerichtGeplaatst: zondag 16 februari 2014, 18:02

STEENTJE178 schreef:
Wat zou jij doen, als je hier iemand tegenkomt, en diegene heeft op zijn/haar profiel ingevuld vrijgezel te zijn, maar jij kent hem/haar en zijn/haar vrouw/man, en weet zeker dat diegene iig nóg niet vrijgezel is??

Ben je je broeders/zusters hoeder?
En wie check je als eerste? betreffende man/vrouw, of diens echtgenoot/echtgenote?
En welke "beschermplicht" heb je naar mede-CM-ers?

Ik zou het gewoon zeggen, het is de waarheid...
Zelf ontdekte ik op een dag dat me nu exman 7 jaar was vreemd gegaan, een dubbel leven had emt een andere vrouw en daar een kindje van had, geboren twee dagen na de geboorte van mijn laatste kindje..pffff
En geloof me, al me vrienden wisten het, behalve ik Boze smiley en ja dat heb ik zeker bepaalde vrienden kwalijk genomen dat ze me nooit wat hadden gezegd. ( wel begrijpelijk.. maar voelde als of je ook door je vrienden om je heen was verraden ofzo in het leven)
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: zondag 16 februari 2014, 18:05

@ Mara

Er zijn veel mensen die trauma hebben opgelopen, juist idd in de vroege kindertijd.

Dat is, idd, veel erger dan een gelukkige kindertijd en trauma erna.

Er is onderzoek gedaan naar overlevenden concentratiekampen 2de wereldoorlog; degenen met een gelukkige jeugd, konden trauma opgelopen in de concentratiekampen verwerken, een plek geven en toch nog een gelukkig leven leiden verder.
Degene met een ongelukkige jeugd, bleven last hebben van trauma opgelopen in concentratiekampen.

Dit bewijst weer eens, dat schade(trauma) opgelopen in de vroege kindertijd met name in de eerste 4 jaren, het aller schadelijkste is.

Maar/en, ook al kunnen velen de trauma geen plek geven, het niet verwerken, er zijn wel therapieën die mensen kunnen leren omgaan met hun trauma, mensen die hun hele leven geestelijk en emotioneel gehandicapt zullen blijven.
Bijvoorbeeld een cursus die heet: 'omgaan met crises', want ja, als je in de vroege kindertijd bent getraumatiseerd, zit je nu eenmaal vaak in een crises. Het(ogenschijnlijk) kleinste dingetje, iets kwijt zijn bijvoorbeeld, kan al een enorme paniek veroorzaken.

En daarom ook, is juist ook voor deze mensen de 'geestelijke wapenuitrusting' van levensbelang.

Voor iedereen natuurlijk, en in het bijzonder voor deze mensen.

Ik wil eigenlijk ook zeggen, voor iedereen, is de geestelijke wapenuitrusting, van levensbelang en ook een gebod om die aan te trekken en te gebruiken.

Daarom is een goede Bijbelkennis ook belangrijk, dan kan je het zwaard, het woord van God hanteren.

Als je je bijvoorbeeld ergens, waar dan ook, zorgen over maakt, dan kan dat je dag, en als je een relatie hebt, ook de verhouding tot je relatie laten verpesten, oid, je kan dan denken ja, "er staat geschreven: 'maak uw geen zorgen voor de dag van morgen, elke dag heeft genoeg aan zijn eigen kwaad, en 'God zorgt voor ons, hij zorgt zelfs voor de mussen, en gaat gij niet vele mussen te boven etc. en zo kan je de pijl van bezorgdheid(wat sowieso geen nut heeft, zorgen maken), doven.

Ook als je ziek bent, ja, dan kan God je kracht, vrede en rust geven om de ziekte te dragen en aan te kunnen. Dat is een veel groter wonder, mi, dan dat de persoon beter wordt; de ziekte kunnen dragen, ondanks de Ziekte vrede en rust ervaren, 'de vrede die alle verstand te boven gaat'(Bijbeltekst).
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA373

BerichtGeplaatst: zondag 16 februari 2014, 18:15

toevallig ging het vandaag in d e preek over mensen met kleding voorschriften, dat heilig zijn niet inhoud, dat je doordat je met een net pak in de kerk komt en stropdas, je dat heilig maakt.
je in sommigge kerken zonder pak overkomt als minder heilig.

maar de prediker deed in bepaalde kerken voor die mensen in de kerk wel een net pak aan met stropdas, om die mensen tegemoet te komen.
We vervallen heel makkelijk in uiterlijk vertoon zei hij, als een ander er een probleem mee heeft om vlees te eten bv, doet hij het niet waar die ander bij is( wel als hij weg is) zo ook met kleding voorschriften in bepaalde kerken.

Maakt het die mensen heiliger dat ze met bepaalde kleding na d e kerk gaan op de zondag???
Nee, gaat om de intimitiet met Jezus zei hij, als je iedere zondag in het kippenhok gaat zitten, verander je nog niet in een kip. ( ook niet met een kippenpak aan...)
Naar boven

Auteur Bericht
ANTA961

BerichtGeplaatst: zondag 16 februari 2014, 18:20

PETRA373 schreef:
Ik zou het gewoon zeggen, het is de waarheid...
Zelf ontdekte ik op een dag dat me nu exman 7 jaar was vreemd gegaan, een dubbel leven had emt een andere vrouw en daar een kindje van had, geboren twee dagen na de geboorte van mijn laatste kindje..pffff
En geloof me, al me vrienden wisten het, behalve ik Boze smiley en ja dat heb ik zeker bepaalde vrienden kwalijk genomen dat ze me nooit wat hadden gezegd. ( wel begrijpelijk.. maar voelde als of je ook door je vrienden om je heen was verraden ofzo in het leven)

Dat is heftig... En vanuit dat punt bekeken is het dus heel belangrijk dat we er iets van (durven) zeggen. Het kan dus veel leed voorkomen.
Naar boven

Auteur Bericht
JANS221

BerichtGeplaatst: zondag 16 februari 2014, 18:41

Het lijkt ook mij inderdaad een heel moeilijk dilemma. Je moet wel heel zeker weten dat diegene echt meerdere relaties met alles er op en er aan heeft. Alleen als je dit zeker weet (en het niet hebt van horen zeggen) zou je kunnen overwegen het gesprek aan te gaan en om vragen te stellen. Als blijkt dat het inderdaad niet goed zit en er daarna niets verandert, denk ik dat je er toch niet aan ontkomt om ook de ander in deze relatie in te lichten. Maar nogmaals ga niet af op geruchten. Iets zeggen is moeilijk, maar niets zeggen terwijl je weet dat de ander bedrogen wordt, is ook wat. Helaas komt het voor en denk niet dat dit op CM niet gebeurt. Maar al met al blijft het heel lastig en is voorzichtigheid en wijsheid geboden. Je kunt ook mensen beschadigen door ze te beschuldigen van iets dat achteraf niet waar bleek te zijn.
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA373

BerichtGeplaatst: zondag 16 februari 2014, 21:42

Goed gezegd jans, je moet het wel; zeker weten
Een goede vriend van mij destijds vertelde later dat hij nooit meer zwijgt bij zoiets. Dan moeten ze maar niet vreemd gaan.
Naar boven

Auteur Bericht
STEENTJE178

BerichtGeplaatst: zondag 16 februari 2014, 23:19

Bedankt voor jullie reacties! Het heeft mij iig wel verder geholpen om te bedenken hoe hier nu iets mee aan te moeten.
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968

BerichtGeplaatst: maandag 17 februari 2014, 00:58

als je iedere zondag in het kippenhok gaat zitten, verander je nog niet in een kip. ( ook niet met een kippenpak aan...)

Ik vind hem wel mooi eigenlijk. Correct gekleed in de kerk, maakt je nog niet tot Christen.

Thomas, die zich afvraagt of hij nog wel in pak naar de kerk moet gaan Engeltje smiley
Naar boven

Auteur Bericht
JANE410

BerichtGeplaatst: maandag 17 februari 2014, 09:44

PETRA373 schreef:
Maakt het die mensen heiliger dat ze met bepaalde kleding na d e kerk gaan op de zondag???
Nee, gaat om de intimitiet met Jezus zei hij, als je iedere zondag in het kippenhok gaat zitten, verander je nog niet in een kip. ( ook niet met een kippenpak aan...)

Nee het maakt mensen niet heiliger. Er zullen genoeg mensen in mooie kleding zitten die nog niet wedergeboren zijn.

Ikzelf vind het wel prettig om zondags nette kleding aan te hebben, geen dure kleding (heb ik geeneens het geld voor). Het is een feestdag en je gaat de Koning ontmoeten, het geeft mij een goed gevoel om mijzelf dan netjes aan te kleden.
Ik ging ook een keer in spijkerbroek maar dat voelde voor mij niet prettig

Maar iedereen mag komen zoals hij/zij dat prettig vind. Niet iedereen is geinterresseerd in kleding

Wat een mooie uitspraak over de kip in een kippenpak Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
JANE410

BerichtGeplaatst: maandag 17 februari 2014, 10:25

verwijderd

Laatst aangepast door
JANE410
op maandag 17 februari 2014, 11:52
Naar boven

Auteur Bericht
ROELANDE345

BerichtGeplaatst: maandag 17 februari 2014, 11:10

mooi Shanita.
Juist omdat jij het zegt hebben deze woorden veel kracht
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: maandag 17 februari 2014, 12:42

WILMA729 schreef:
Ik vraag me af waarom er in sommige kerken een kledingvoorschrift geldt. Voor de vrouwen vooral een rok en bedekt hoofd. Kan iemand mij vertellen waar dat vandaan komt?

Toen ik uit de evangelische hoek ging en wel een adres had gekregen van iemand van de GKV, maar ook nog bij anderen wou kijken toen liep ik ook op een goede zondag zo'n strenge kerk in, iedereen hoedje en rokjes, de dienst was nét begonnen, ik liep naar binnen met me gezicht op 'ben me van geen kwáád bewust', en niemand die wat zei.

Maar ja, itt tot de GVK waar echt iedereen om me hen kwam staan na de diesnt, buiten, toen ik naar huis ging met tig uitnodigingen voor van alles en nog wat, liet hier iedereen me links liggen na de dienst....Wat me stoorde ook was het gegiebel van de jeugd die achterin zat...

Maar ja wat ik wou zeggen je komt overal wel in als je echt wil...

Ps: ik vind het trouwens ook erg mooi de kleding die zij dragen, en dan die kinderen, meisjes vooruithollen, met die schattige hoedjes, ja, ze mogen niet rijden op zondag, en dat is de enige optie lopen op het fietspad, anders kom je er niet, of je moet een uur omlopen.
Het lijkt dan wel een film uit 1870 oid... Knipoog smiley

Laatst aangepast door
SHANITA130
op maandag 17 februari 2014, 13:09
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: maandag 17 februari 2014, 12:55

ROELANDE345 schreef:
mooi Shanita.
Juist omdat jij het zegt hebben deze woorden veel kracht

Dank je!

Aan de andere kant; hoeveel mensen zijn er net zo aan toe en erger....ik bedoel, ik kán het nog zeggen, anderen kunnen dat niet, ik heb mzzl...

Nog even een toevoeging:

Pijlen doven. Ik zal nog even zeggen waar dat vandaan komt; namelijk, over het schild droegen de soldaten een vacht van een dier, wat nat was, daarom werden de pijlen niet alleen tegengehouden maar tegelijk ook gedoofd.

Laatst aangepast door
SHANITA130
op maandag 17 februari 2014, 15:16
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: maandag 17 februari 2014, 13:02

Zwanger, wat een wonder!

Geen wonder dat je gelukkig bent, Gefeliciteerd!!!! Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA373

BerichtGeplaatst: maandag 17 februari 2014, 15:18

JANE410 schreef:
verwijderd

ehhhh Boze smiley is de enige leuke man op cm verwijderd Smiley die vol vragen zit Huilende smiley, smiley in tranen
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: maandag 17 februari 2014, 15:41

Ik lees nu: 'Ik ben met jou getrouwd', Walter trobisch
'Ooi evangelisch(pas op de kop getikt...)'van Otto de Bruijne
Weer eens een keertje opnieuw: Het drama van het begaafde kind, Alice Miller
Van David Wilkerson 'Het Visioen' en 'het visioen en Verder'.

Een echt leesboek, roman dus niet, nog niet.
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: maandag 17 februari 2014, 15:50

MARIO216 schreef:
Ergens gelezen:

Lieve vrouwen,

Langs deze weg wil ik jullie graag op de hoogte brengen van mijn interesse in de door jullie gestelde vacature.
Toegegeven, ik ben nou niet bepaald een prins op een wit paard, ben amper sterk te noemen en bij een roofoverval is het wat mij betreft ieder voor zich. Maar daarentegen ben ik bijzonder goed getraind in het maken van potten hete thee, kan ik prima koken, strijken en afwassen, en kan je af en toe best met me lachen.
Ik beloof dat je weinig last van me zult hebben. Ik kan uren op de bank zitten lezen, heb weinig sociale prikkels nodig, en knuffelen doe ik wel met het dichtstbijzijnde huisdier. Ik schrijf af en toe een verhaaltje of een liedje, maak radioprogramma’s en ga regelmatig (maandelijks) onder de douche. Zie bijgevoegd CV voor een compleet overzicht van mijn activiteiten.
Helaas is het mij niet gelukt om een aantal referenties te vinden. Op mijn herhaaldelijke telefonische oproepen hiertoe ontving ik voornamelijk storingsgeluiden die in de verte wel iets weg leken te hebben van gegniffel en hoongelach. Ik denk dat mijn telefoontje niet helemaal goed meer werkt.
Het lijkt me leuk om elkaar een keer te ontmoeten, ik zie jullie afspraak graag verschijnen, (het kan namelijk niet allemaal van één kant komen).

Ik zie jullie afwijzing met vertrouwen tegemoet,

Hartelijke groet,

(Zie mijn profiel) Knipoog smiley

Lieve meneer,

Dat koken, strijken en zeker afwassen, dat trekt mij wel.

Lezen is toch ook een prikkel?

Verder kunnen sociale prikkels(en ook andere , haha) wel belangrijk zijn.

Dat telefoontje is zeker van KPN, haha!

Verhaaltjes zijn leuk, die verzin ik zelf ter plekke, belangrijk is dat we elkaars verhaaltjes úit laten vertellen en niet voor elkaar gaan invullen en zinnen afmaken.

Een keer per maand douchen, nee, dat moet echt elke dag gebeuren...

Maar heerlijk uren op de bank lezen en internetten, op een regenachtige zondag: 'heerlijk', zolang u dan daarna lekker kookt natuurlijk,..en afwast Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: maandag 17 februari 2014, 16:02

Een paar dagen extra veel snoepen, taart, taatjes, dingen met chocolade erin is best lekker, maar pas goed op hou het bij een paar dagen, Aankomen kan zo ongemerkt gaan, en dan moet je weer lijnen.
Verraste, verbaasde smiley
Balans ook daarin is zooo belangrijk. Coole smiley met zonnebril
Naar boven

Auteur Bericht
ANNETTE050

BerichtGeplaatst: maandag 17 februari 2014, 18:59

sorry, mooi gezang van een merel, gisteren opgenomen, maar lukt nog niet om het te plaatsen....'still in proces.....'

Laatst aangepast door
ANNETTE050
op maandag 17 februari 2014, 19:04
Naar boven

Auteur Bericht
ROELANDE345

BerichtGeplaatst: maandag 17 februari 2014, 21:15

Vandaag heerlijk samen met mijn vriend ge-kaas-fonduut.
Elke maandag maakt een van de twee een dinertje klaar voor ons twee.
De kids die er zijn mogen(moeten) hun eigen eten maken en op hun kamer blijven.
Echt een aanrader voor een (jonge) relatie met (stief) kids Lachende smiley
Naar boven

ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Ga naar pagina Vorige 1 ... 5888 5889 5890 5891 5892 5893 5894 ... 6194 Volgende
Pagina 5891 van 6194