Auteur |
Bericht |
|
PETRA373
|
|
Geplaatst: donderdag 20 februari 2014, 23:23
|
|
|
effe ge upt voor Judith.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
GIDEONS321
|
|
Geplaatst: vrijdag 21 februari 2014, 00:03
|
|
|
PETRA373 schreef: | wauw,geweldig wat die man toen maakte, op zijn rug, op het plafond nog wel. |
Sarcasme is ook een kunst...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
GIDEONS321
|
|
Geplaatst: vrijdag 21 februari 2014, 00:10
|
|
|
SHANITA130 schreef: | Hallo,
Kan je wel als christen roken en/of drinken?
Ik bedoel, ik was verbaasd toen ik zag dat je op je profiel ook kon invullen of je rookt en drinkt en zo ja, hoeveel.
Misschien omdat ik weleens bij kerken/gemeentes was waar gewoon roken drinken, etc, not done was. dat deed mij wel goed.
Maar ja, er ís ook een verschil, denk ik, rook je weinig, zo 5 per dag niet meer, en ook dagen helemaal niets', of drink je weinig, zo enkele keren per maand een paar, zelfde met hasj, ja, tis wel legaal, rook je er enkele per maand en dan nog van die kleintjes, of ja, elke dag..
Daar zit volgens mij Het Grote verschil, of je het elke dag doet, of enkele keren per maand, graag meningen. |
Ik rook en drink als een ketter en ben er maar liefst al 30 jaren mee geworden... Wat maakt het uit, doe waar je zin in hebt. Zolang je er een ander niet mee lastig valt is het prima..
Roken is geen zonde ( staat nergens in de schrift toch?). Ook het drinken van alcohol is geen punt. De aartsvaders deden het regelmatig en ook Jezus dronk wijn. Jezus dronk en at zelfs zoveel dat zijn tegenstanders hem uit maakte voor veelvraat en dronkaard... Moet een gezellige boel zijn geweest, de Heer weet hoe je een feestje moet bouwen...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JUDITH677
|
|
Geplaatst: vrijdag 21 februari 2014, 05:38
|
|
|
PETRA373 schreef: | Ik ben niet sterk judith, alleen samen met jezus overwin je wel. Dat maakt mij sterk. Ik was gescheiden, zwaar getraumatiseerd door agressieve ex, me ex was nog lange tijd erg agressief, kon geen vaste woning vinden, vaak geld gebrek, zat ik om de tafel met 7 kinderen en gingen we maar bidden of God ons wou helpen dat we morgen weer te eten hadden. of baden we voor een huis, hield ik me vast aan spalm 91 als ik bang was voor me ex. Een paar zinnen, maar zou er eigenlijk een heel boek over kunnen schrijven, wat God allemaal voor me gedaan heeft en hoe ik hem beter heb leren kennen. En nog steeds helpt hij mij en me kinderen.  |
Zo te lezen had je het nog zwaarder dan mij.....stelt van mijn bijna niks voor....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: vrijdag 21 februari 2014, 08:51
|
|
|
JUDITH677 schreef: | Zo te lezen had je het nog zwaarder dan mij.....stelt van mijn bijna niks voor.... |
Dat is maar de vraag Judith, ook jij hebt alle reden. En natuurlijk is God een trouwe vriend die jou wil steunen en leiden.. maar ook dat is soms een lastige weg van opnieuw vertrouwen en het kunnen pakken/vatten. Vertrouwen kan soms zo gebutst en gedeukt zijn door het leven en door personen met wie je dacht vertrouwen te kunnen delen. Het is goed te leren van de verhalen/levens van anderen en moed te vatten, bemoedigd te worden door Wie Hij voor hen is en hoe groot Hij is in wat Hij kan doen. Maar Hij heeft aandacht voor jou specifiek, dus voor jouw persoon, jouw situatie, jouw geschiedenis... en het NU.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PETRA373
|
|
Geplaatst: vrijdag 21 februari 2014, 10:48
|
|
|
Mooi gezegd Jol
Mooi vb van een alleenstaande vrouw uit de bijbel is Hagar(ze heette toch hagar? effe geen zin om op te zoeken..) Ze word van haar man weggestuurd met haar zoon, in de woestijn en haar zoon sterft bijna en hagar kan het niet aan zien, zit hopeloos een stukje weg van hem helemaal ontmoedigd. Maar daar grijpt god in, en Hagar vind de moed, de moed om op te staan en ontdekt een waterbron.
Ik heb veel over dat stukje nagedacht, de engel die kwam en zei: sta op. Hagar die zo ontmoedigd daar zat. Ze moest wel de kracht vinden om op te staan, niet te blijven zitten in een vette dip en wat gebeurde er? ze vond een waterbron: leven voor haar en haar zoon, Ik persoonlijk denk dat ze ook op geestelijk gebied stromen van levend water ontving...iets wat ik zelf wel heb ontvangen van Jezus in moeilijke tijden.
En die de vrouw bij d e put ook ontving, jezus leerde haar dat hij haar stromen van levend water kon geven( was ook een gescheiden vrouw ofzo??? ze had meerdere mannen gehad, de man die ze nu had, was haar man niet(lat relatie ofzo?) Wat was haar tragische verhaal met mannen in de liefde??? Ze liep alleen na de put om water te halen, niet samen met andere vrouwen, was ze erg eenzaam? Was ze een vrouw waar iedereen in het dorp over roddelde met haar verleden met verschillende mannen???? Zeker weet ik wel, dat Jezus de moeite nam om speciaal voor haar een omweg te lopen, haar persoonlijk op te zoeken, stuurde zijn disipelen weg, zodat hij rustig met haar kon praten.
Deze ene vrouw , waar Jezus speciaal de moeite voor nam net zoals hij voor mij, jol, jane en Judith de moeite neemt. Omdat hij van ons houd, kostbaar zijn voor hem.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE050
|
|
Geplaatst: vrijdag 21 februari 2014, 13:29
|
|
|
GIDEONS321 schreef: | Ik rook en drink als een ketter en ben er maar liefst al 30 jaren mee geworden... Wat maakt het uit, doe waar je zin in hebt. Zolang je er een ander niet mee lastig valt is het prima..
Roken is geen zonde ( staat nergens in de schrift toch?). Ook het drinken van alcohol is geen punt. De aartsvaders deden het regelmatig en ook Jezus dronk wijn. Jezus dronk en at zelfs zoveel dat zijn tegenstanders hem uit maakte voor veelvraat en dronkaard... Moet een gezellige boel zijn geweest, de Heer weet hoe je een feestje moet bouwen... |
Jezus Christus at en dronk met wie? Weet je dat ook? Heb je enig idee waarom een vrouw als Maria (misschien wil je zelf even opzoeken wat haar beroep was) de voeten van Jezus zalfde en afdroogde met haar haren? Zou Jezus met haar hebben gesproken tijdens een feest? Heb je ook enig idee waarom Hij juist met die mensen feest vierde?
Laatst aangepast door
|
ANNETTE050
|
op vrijdag 21 februari 2014, 17:27
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PETRA373
|
|
Geplaatst: vrijdag 21 februari 2014, 14:15
|
|
|
GIDEONS321 schreef: | Sarcasme is ook een kunst... |
Goed lezen is ook een kunst als jij mijn zin als sarcasme ziet, zegt iets over jouw....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANNA415
|
|
Geplaatst: vrijdag 21 februari 2014, 14:30
|
|
|
PETRA373 schreef: | Wat ik me afvraag is wat de schilder precies nou eigenlijk met dat schilderij had willen zeggen
 |
Ik denk naakt omdat deze mensen echt niets meer hadden wat hun kon redden. Het geeft een soort van leegheid aan
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JUDITH677
|
|
Geplaatst: vrijdag 21 februari 2014, 14:47
|
|
|
JOL252 schreef: | Dat is maar de vraag Judith, ook jij hebt alle reden. En natuurlijk is God een trouwe vriend die jou wil steunen en leiden.. maar ook dat is soms een lastige weg van opnieuw vertrouwen en het kunnen pakken/vatten. Vertrouwen kan soms zo gebutst en gedeukt zijn door het leven en door personen met wie je dacht vertrouwen te kunnen delen. Het is goed te leren van de verhalen/levens van anderen en moed te vatten, bemoedigd te worden door Wie Hij voor hen is en hoe groot Hij is in wat Hij kan doen. Maar Hij heeft aandacht voor jou specifiek, dus voor jouw persoon, jouw situatie, jouw geschiedenis... en het NU. |
Dank je Jol...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JUDITH677
|
|
Geplaatst: vrijdag 21 februari 2014, 14:52
|
|
|
PETRA373 schreef: | Mooi gezegd Jol
Mooi vb van een alleenstaande vrouw uit de bijbel is Hagar(ze heette toch hagar? effe geen zin om op te zoeken..) Ze word van haar man weggestuurd met haar zoon, in de woestijn en haar zoon sterft bijna en hagar kan het niet aan zien, zit hopeloos een stukje weg van hem helemaal ontmoedigd. Maar daar grijpt god in, en Hagar vind de moed, de moed om op te staan en ontdekt een waterbron.
Ik heb veel over dat stukje nagedacht, de engel die kwam en zei: sta op. Hagar die zo ontmoedigd daar zat. Ze moest wel de kracht vinden om op te staan, niet te blijven zitten in een vette dip en wat gebeurde er? ze vond een waterbron: leven voor haar en haar zoon, Ik persoonlijk denk dat ze ook op geestelijk gebied stromen van levend water ontving...iets wat ik zelf wel heb ontvangen van Jezus in moeilijke tijden.
En die de vrouw bij d e put ook ontving, jezus leerde haar dat hij haar stromen van levend water kon geven( was ook een gescheiden vrouw ofzo??? ze had meerdere mannen gehad, de man die ze nu had, was haar man niet(lat relatie ofzo?) Wat was haar tragische verhaal met mannen in de liefde??? Ze liep alleen na de put om water te halen, niet samen met andere vrouwen, was ze erg eenzaam? Was ze een vrouw waar iedereen in het dorp over roddelde met haar verleden met verschillende mannen???? Zeker weet ik wel, dat Jezus de moeite nam om speciaal voor haar een omweg te lopen, haar persoonlijk op te zoeken, stuurde zijn disipelen weg, zodat hij rustig met haar kon praten.
Deze ene vrouw , waar Jezus speciaal de moeite voor nam net zoals hij voor mij, jol, jane en Judith de moeite neemt. Omdat hij van ons houd, kostbaar zijn voor hem.
 |
Mooi geschreven....maar voor mij persoonlijk vind ik het wat moeilijk..weet vaak niet meer wat te denken....ik vind het gewoon vaak erg zwaar wb mijn kinderen..mijn oudste is autistisch en als ik ze apart een dagje heb zijn het schatten...maar samen dan is het vreselijk..vanaf het moment dat ze opstaan (vaak rond 6 uur) is het al ruzie tot ze naar bed gaan..ze gunnen elkaar niks...negatieve aandacht en het vreet energie van mij..ik heb er helemaal geen plezier in dat ik moeder ben...er komt nog wel hulp maar er is een wachtlijst
Laatst aangepast door
|
JUDITH677
|
op vrijdag 21 februari 2014, 14:53
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANTA961
|
|
Geplaatst: vrijdag 21 februari 2014, 15:44
|
|
|
JUDITH677 schreef: | Mooi geschreven....maar voor mij persoonlijk vind ik het wat moeilijk..weet vaak niet meer wat te denken....ik vind het gewoon vaak erg zwaar wb mijn kinderen..mijn oudste is autistisch en als ik ze apart een dagje heb zijn het schatten...maar samen dan is het vreselijk..vanaf het moment dat ze opstaan (vaak rond 6 uur) is het al ruzie tot ze naar bed gaan..ze gunnen elkaar niks...negatieve aandacht en het vreet energie van mij..ik heb er helemaal geen plezier in dat ik moeder ben...er komt nog wel hulp maar er is een wachtlijst  |
Dat zal inderdaad wel heel zwaar zijn. Dan is elke dag wel heel lang. Is er via een andere weg misschien wat hulp te regelen? Bijvoorbeeld door vrienden, buren, kerk? Iemand die een van de kinderen een middagje meeneemt zodat het voor jou iets prettiger en dus positiever wordt? Weet in elk geval dat er mensen met je meeleven en meebidden. Ik wens je veel sterkte...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PETRA373
|
|
Geplaatst: vrijdag 21 februari 2014, 16:07
|
|
|
ANNA415 schreef: | Ik denk naakt omdat deze mensen echt niets meer hadden wat hun kon redden. Het geeft een soort van leegheid aan |
Denk ik ook, en ze komen ook veel kwetsbaarder over naakt. Het geeft voor mijn gevoel extra weer hoe kwetsbaar ze waren.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PETRA373
|
|
Geplaatst: vrijdag 21 februari 2014, 16:11
|
|
|
JUDITH677 schreef: | Mooi geschreven....maar voor mij persoonlijk vind ik het wat moeilijk..weet vaak niet meer wat te denken....ik vind het gewoon vaak erg zwaar wb mijn kinderen..mijn oudste is autistisch en als ik ze apart een dagje heb zijn het schatten...maar samen dan is het vreselijk..vanaf het moment dat ze opstaan (vaak rond 6 uur) is het al ruzie tot ze naar bed gaan..ze gunnen elkaar niks...negatieve aandacht en het vreet energie van mij..ik heb er helemaal geen plezier in dat ik moeder ben...er komt nog wel hulp maar er is een wachtlijst  |
Niet opgeven, ooit zijn jullie aan de beurt met de wachtlijst, en ik neem aan dat ze meestal om 8 uur allemaal in bed liggen, probeer in de avonden wat tijd voor jezelf te vinden, iets wat je leuk vind een hobbie, iets voor jezelf, ik ben na me scheiding gaan piano spelen, deed mij echt goed, iets voor me zelf, de rest effe loslaten, je zorgen, verantwoordelijkheden , deed mij erg goed. En dan kun je er weer beter tegen om voor je kinderen te zorgen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JANE410
|
|
Geplaatst: vrijdag 21 februari 2014, 17:09
|
|
|
PETRA373 schreef: | Goed lezen is ook een kunst als jij mijn zin als sarcasme ziet, zegt iets over jouw.... |
Ik had het ook niet gelezen als sarcastisch bedoeld, komt misschien omdat wij Petra langer kennen/lezen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
GIDEONS321
|
|
Geplaatst: vrijdag 21 februari 2014, 17:17
|
|
|
JANE410 schreef: | Ik had het ook niet gelezen als sarcastisch bedoeld, komt misschien omdat wij Petra langer kennen/lezen  |
Zou kunnen. Het kwam wel wat sarcastisch op mij over...maar goed: I stand corrected !
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: vrijdag 21 februari 2014, 17:25
|
|
|
Hallo,
Aanstaande mei zit ik hier precies 4 jaar, en vind het welletjes. de enige waarvan ik nu even uit mijn hoofd zeker denkt te weten dat hij er voor mij was is Thomas.
Ik heb hier veel geleerd, ook zeker dingen mtt het geloof.
Veel steun gehad hier ook.
Ook confrontaties waarvan ik leerde, ik wil veel mensen bedanken! Ook en met name de Redactie!
Maar ja, er gaat én teveel tijd inzitten, en ik heb een partner die het aan wil met mij.
Ik zal misschien nu en dan es een maandje komen bij een actie oid.
Maar ja, echt serieus lid, ja, dat laat ik verlopen, heb nog enkele dagen. Iig, ik wou iedereen bedanken waarvan ik dingen heb mogen leren en die me dingen lieten zien!!!!
Ik wens iedereen een gezegende tijd toe, met God! Dichtbij God!
Zegens! en Laterz dit jaar een keer oid
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
GIDEONS321
|
|
Geplaatst: vrijdag 21 februari 2014, 17:37
|
|
|
ANNETTE050 schreef: | Jezus Christus at en dronk met wie? Weet je dat ook? Heb je enig idee waarom een vrouw als Maria (misschien wil je zelf even opzoeken wat haar beroep was) de voeten van Jezus zalfde en afdroogde met haar haren? Zou Jezus met haar hebben gesproken tijdens een feest? Heb je ook enig idee waarom Hij juist met die mensen feest vierde? Ik was echt verontwaardigd toen ik je reactie las, omdat je zo het feit dat je zelf drinkt en rookt als een ketter met het doen en laten van Jezus lijkt te willen rechtvaardigen. Sorry voor mijn scherpe reactie. |
1) Jezus at en dronk met tollenaars, Christus in het huis van Levi is daar een voorbeeld van. Ook op de bruiloft te Kana werd er volop wijn gedronken, en waarschijnlijk ook gegeten.
2) Ik denk dat je hier de boetvaardige zondares, die een prostituee was, en waarvan de naam onbekend is, verward met Maria Magdalena. Deze twee zijn niet dezelfde personen. Het was Paus Gregorius I die er in de zesde eeuw op stond dat de boetvaardige zondares, die de voeten van Jezus afdroogde met haar haren, zou worden vereenzelvigd met Maria Magdalena... Er is echter geen enkel Bijbelse bewijs dat het hier gaat om dezelfde persoon.
Maar om terug te komen op je vraag of Jezus met haar gesproken zou hebben tijdens een (willekeurig) feest: Dat is niet bekend. Lucas 7: 36-50, suggereert echter wel dat de boetvaardige zondares van Jezus gehoord moet hebben. De Heer sprak haar ook aan en vergaf haar haar zonden. En dat is de reden waarom Jezus met 'zondaren' at en dronk...Niet om dronken te worden, maar om het evangelie te verkondigen.
3) Ik zeg niet dat Jezus een dronkaard was of ook maar een veelvraat. Ik stel alleen dat zijn tegenstanders dit van hem zeiden, wat aangeeft dat hij in ieder geval alcohol dronk en niet vies was van een feestje. Persoonlijk denk ik niet dat hij zijn grenzen heeft overschreden en al lallend en brallend over straat liep. Wat ik wel geloof is dat hij geen enkele moeite had met lekker en veel eten en het nuttigen van alcoholische dranken... Mits daar een duidelijke aanleiding voor was, zoals bijvoorbeeld een bruiloft.
Het is geen zonde om te drinken of te feesten. Zou je dit iedere dag doen en problemen voor jezelf en andere veroorzaken, dan wordt het pas een slechte gewoonte. Je zou er dan iets aan moeten doen......
Laatst aangepast door
|
GIDEONS321
|
op vrijdag 21 februari 2014, 17:46
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE050
|
|
Geplaatst: vrijdag 21 februari 2014, 18:01
|
|
|
GIDEONS321 schreef: | 1) Jezus at en dronk met tollenaars, Christus in het huis van Levi is daar een voorbeeld van. Ook op de bruiloft te Kana werd er volop wijn gedronken, en waarschijnlijk ook gegeten.
2) Ik denk dat je hier de boetvaardige zondares, die een prostituee was, en waarvan de naam onbekend is, verward met Maria Magdalena. Deze twee zijn niet dezelfde personen. Het was Paus Gregorius I die er in de zesde eeuw op stond dat de boetvaardige zondares, die de voeten van Jezus afdroogde met haar haren, zou worden vereenzelvigd met Maria Magdalena... Er is echter geen enkel Bijbelse bewijs dat het hier gaat om dezelfde persoon.
Maar om terug te komen op je vraag of Jezus met haar gesproken zou hebben tijdens een (willekeurig) feest: Dat is niet bekend. Lucas 7: 36-50, suggereert echter wel dat de boetvaardige zondares van Jezus gehoord moet hebben. De Heer sprak haar ook aan en vergaf haar haar zonden. En dat is de reden waarom Jezus met 'zondaren' at en dronk...Niet om dronken te worden, maar om het evangelie te verkondigen.
3) Ik zeg niet dat Jezus een dronkaard was of ook maar een veelvraat. Ik stel alleen dat zijn tegenstanders dit van hem zeiden, wat aangeeft dat hij in ieder geval alcohol dronk en niet vies was van een feestje. Persoonlijk denk ik niet dat hij zijn grenzen heeft overschreden en al lallend en brallend over straat liep. Wat ik wel geloof is dat hij geen enkele moeite had met lekker en veel eten en het nuttigen van alcoholische dranken... Mits daar een duidelijke aanleiding voor was, zoals bijvoorbeeld een bruiloft.
Het is geen zonde om te drinken of te feesten. Zou je dit iedere dag doen en problemen voor jezelf en andere veroorzaken, dan wordt het pas een slechte gewoonte. Je zou er dan iets aan moeten doen...... |
Ja, ben ik met je eens, hoor. Maar je schreef dat je zelf rookt en drinkt als een ketter en dat daar niets mis mee is. Als dat je bewuste levenshouding is, denk ik, dat je jezelf ermee hebt.... Mijn vraag aan jou zou kunnen zijn, of je weet waarom je dit doet.... Tussen een feestje bouwen of roken en drinken als en ketter is wel een wereld van verschil, denk ik.
Laatst aangepast door
|
ANNETTE050
|
op vrijdag 21 februari 2014, 18:03
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
GIDEONS321
|
|
Geplaatst: vrijdag 21 februari 2014, 18:12
|
|
|
ANNETTE050 schreef: | Ja, ben ik met je eens, hoor. Maar je schreef dat je zelf rookt en drinkt als een ketter en dat daar niets mis mee is. Als dat je bewuste levenshouding is, denk ik, dat je jezelf ermee hebt.... Mijn vraag aan jou zou kunnen zijn, of je weet waarom je dit doet.... Tussen een feestje bouwen of roken en drinken als en ketter is wel een wereld van verschil, denk ik. |
Ik veroorzaak geen dagelijkse moeilijkheden met mijn rook en/of drinkgedrag. Zou dat wel het geval zijn, dan heb ik inderdaad een probleem.
Daarnaast moet je mijn reacties niet altijd letterlijk nemen, maar soms met een flinke korrel zout. Dit is immers een forum en dan vind ik het prima om af en toe met dik aangezette opmerkingen of argumenten te komen...dat lokt reacties uit en zorgt ervoor dat een discussie op gang kan komen...Dat is immers het doel van een forum. Toch?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE050
|
|
Geplaatst: vrijdag 21 februari 2014, 18:18
|
|
|
GIDEONS321 schreef: | Ik veroorzaak geen dagelijkse moeilijkheden met mijn rook en/of drinkgedrag. Zou dat wel het geval zijn, dan heb ik inderdaad een probleem.
Daarnaast moet je mijn reacties niet altijd letterlijk nemen, maar soms met een flinke korrel zout. Dit is immers een forum en dan vind ik het prima om af en toe met dik aangezette opmerkingen of argumenten te komen...dat lokt reacties uit en zorgt ervoor dat een discussie op gang kan komen...Dat is immers het doel van een forum. Toch? |
Ok, het discussiepunt is idd. of je als christen kunt roken en/of drinken. Ook als je anderen er geen overlast mee bezorgt, blijft de vraag staan of je als christen grenzeloos kunt drinken en/of roken. Zelf denk ik dat het tot een ontspanning moet zijn, maar waar ligt de grens volgens jou dan?
Laatst aangepast door
|
ANNETTE050
|
op vrijdag 21 februari 2014, 18:19
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARTIJN277
|
|
Geplaatst: vrijdag 21 februari 2014, 18:33
|
|
|
Tsjonge, ingewikkeld allemaal hoor die man/vrouw gedachten/gedragingen. Gelukkig hebben we maar twee smaken, anders werd het helemaal niet meer te overzien. Een aantal zaken wat betreft de man herken ik wel. Dat gedachten etc. van vrouwen weer onderstreept moeten worden, bevestigt maar weer eens dat zij graag aandacht willen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PETRA373
|
|
Geplaatst: vrijdag 21 februari 2014, 19:01
|
|
|
Het gaat je goed Shanita, mijn Abbott loopt nog effe, maar als die van mij is afgelopen kap ik er ook mee denk ik Veel liefs voor jouw en godszegen voor jou en je leuke vriend
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JANS221
|
|
Geplaatst: vrijdag 21 februari 2014, 20:09
|
|
|
Ik denk dat kinderen meer kans lopen om in hun eigen huis verwaarloosd, mishandeld en misbruikt te worden, dan door een onder toezicht gestelde zedendelinquent als Benno L. Wat hij gedaan heeft is afschuwelijk, het leed dat hij veroorzaakt heeft is ongekend en nooit goed te praten, maar de volksopstand en de verwensingen die nu richting Benno L. geuit worden, zijn werkelijk buiten alle proporties. Mensen die in onze democratische rechtstaat veroordeeld zijn en hun straf hebben uitgezeten, moeten weer in de samenleving worden opgenomen. Er is recht gesproken, hij heeft zijn staf uitgezeten, maar staat nog wel onder toezicht. Je zou het volk dat zich nu voor de flat van Benno L. ophoudt, en roept om wraak en vergelding, maar als buren in je straat krijgen. Dat het NRC als eerste de naam en woonplaats van Benno L. publiceerde is ook niet echt handig te nomen. Er is besloten dat Benno L. in Leiden mag blijven, ik vraag me af of dat voor hem nog wel mogelijk en veilig is.
Laatst aangepast door
|
JANS221
|
op vrijdag 21 februari 2014, 20:19
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: vrijdag 21 februari 2014, 21:04
|
|
|
Vrijdag 21 februari, Johannes 6: 67-71; Weggaan, maar waarheen?
In een tijd waarin velen Jezus achter zich laten, wordt ook de blijvers direct naar hun diepste motieven gevraagd. Je kunt niet blijven zitten in je kerkbank, omdat je er altijd al zat. Die weglopers zetten je aan het denken. Ook van de blijvers wordt een beslissing gevraagd. Door niemand anders dan Jezus zelf. Willen ook jullie niet weggaan? Waarom blijven jullie wel? Wat beweegt jullie? Jezus vraagt het zijn discipelen. Het zijn er niet veel meer. Als Hij de synagoge van Kapérnaüm verlaat en even later achterom kijkt, zijn er van de duizenden die Hem achterna liepen nog twaalf over die Hem volgen. Jezus zet hen voor de keus. Juist hen! Want bij Hem blijft volgen, moet daarom goed weten wat hij of zij doet. Daarom vraagt Hij heel direct: willen ook jullie niet weggaan? Het spontane antwoord van Petrus namens heel de groep raakt je diep: Heer, tot wie zullen we heengaan? Wie U gehoord heeft, heeft niets meer te kiezen. Er is echt geen alternatief. Gij hebt woorden van eeuwig leven! Gij en Gij alleen! ‘Het zal ons niet berouwen, de smalle weg te gaan. Hij riep ons, de Getrouwe, en Hij ging zelf vooraan.’
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PETRA373
|
|
Geplaatst: vrijdag 21 februari 2014, 21:12
|
|
|
En waarom zal ik eigenlijk nog blijven. Tot me lidmaatschap is afgelopen? Ik ben niet meer van plan om te daten, ga niet meer zoeken na een man, liefs voor iedereen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: vrijdag 21 februari 2014, 21:29
|
|
|
PETRA373 schreef: | En waarom zal ik eigenlijk nog blijven. Tot me lidmaatschap is afgelopen? Ik ben niet meer van plan om te daten, ga niet meer zoeken na een man, liefs voor iedereen  |
Haha, nou tot gauw hé !
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JUDITH677
|
|
Geplaatst: vrijdag 21 februari 2014, 22:30
|
|
|
ANTA961 schreef: | Dat zal inderdaad wel heel zwaar zijn. Dan is elke dag wel heel lang. Is er via een andere weg misschien wat hulp te regelen? Bijvoorbeeld door vrienden, buren, kerk? Iemand die een van de kinderen een middagje meeneemt zodat het voor jou iets prettiger en dus positiever wordt? Weet in elk geval dat er mensen met je meeleven en meebidden. Ik wens je veel sterkte... |
In het weekend logeert 1 vd de oudste 2 omstebeurten bij mijn ouders..dat scheeld al....verder ben ik niet iemand die gauw om hulp vraagt..men weet van mijn situatie en als men dan niet zelf hulp bied tja...maar bedankt....
Laatst aangepast door
|
JUDITH677
|
op vrijdag 21 februari 2014, 22:31
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JUDITH677
|
|
Geplaatst: vrijdag 21 februari 2014, 22:40
|
|
|
PETRA373 schreef: | Niet opgeven, ooit zijn jullie aan de beurt met de wachtlijst, en ik neem aan dat ze meestal om 8 uur allemaal in bed liggen, probeer in de avonden wat tijd voor jezelf te vinden, iets wat je leuk vind een hobbie, iets voor jezelf, ik ben na me scheiding gaan piano spelen, deed mij echt goed, iets voor me zelf, de rest effe loslaten, je zorgen, verantwoordelijkheden , deed mij erg goed. En dan kun je er weer beter tegen om voor je kinderen te zorgen. |
Als mijn kinderen op bed liggen val ik meestal op de bank in slaap...energie bijtanken...heb totaal geen fut om wat dan ook maar te ondernemen...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JANE410
|
|
Geplaatst: vrijdag 21 februari 2014, 23:18
|
|
|
JUDITH677 schreef: | Als mijn kinderen op bed liggen val ik meestal op de bank in slaap...energie bijtanken...heb totaal geen fut om wat dan ook maar te ondernemen...  |
Dan zou ik daar maar lekker aan toegeven Judith. Bijtanken is ook belangrijk. Je merkt het wel als je eventueel aan iets voor jezelf toe bent.
|
|
Naar boven |
|
|
|
|
|
|
|
 |
|