Auteur |
Bericht |
|
HENDRIKA148
|
|
Geplaatst: zondag 9 maart 2014, 21:04
|
|
|
Wanneer je kind besluit niet meer bij je te willen komen
Jij ook alles hebt gedaan om dit te voortkomen
Weet dan dat Jezus dit alles ziet,maar nooit jou en je kind alleen zal laten.
Hij zal je vertroosten en bijstaan al voel jij je nu verdrietig en verlaten
Wees sterk ga moedig verder met de steun van onze Heilige God.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JANE410
|
|
Geplaatst: maandag 10 maart 2014, 10:32
|
|
|
Je zorgen zijn veiliger bij God dan bij jezelf
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JANS221
|
|
Geplaatst: maandag 10 maart 2014, 17:27
|
|
|

Weerplaza
Gisteren had Nederland nog te maken met een warmterecord, maar vanaf dit weekend lijkt het winterweer terrein te winnen. Maart roert zijn staart, zeggen ze niet voor niets. Op zondag nadert een koufront vanuit het noordoosten en zullen de temperaturen dalen tot rond het vriespunt.
De hele komende week krijgen we te maken met kwakkelend winterweer. De kans op een winterse bui is groot. De vraag is alleen wanneer en waar er precies sneeuw gaat vallen.
Vanaf zondag is de kans al aanwezig en ergens volgende week zit er misschien wel een dagje sneeuwpret in. Met een krachtige en zeer koude wind uit oost tot noordoost trekt de winter in het weekend vanuit Groningen het land binnen. Zaterdag wordt het nog 10 graden in Limburg, maar slechts 3 of 4 graden in het noorden. Vanaf zondag liggen de temperaturen rond het vriespunt en dat blijft de hele week zo. Overdag zal de temperatuur tot iets boven het vriespunt liggen en 's nachts er net onder.
Pfffff, gelukkig.....dit was de eerste week van maart van 2013.
Laatst aangepast door
|
JANS221
|
op maandag 10 maart 2014, 17:29
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: maandag 10 maart 2014, 18:14
|
|
|
JANS221 schreef: | Pfffff, gelukkig.....dit was de eerste week van maart van 2013. |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
Geplaatst: maandag 10 maart 2014, 19:25
|
|
|
Tot donderdag mooi weer en tot zondag zeker niet koud, niks aan de hand.
Thomas, heeft eerder dan normaal aan zijn bootje zitten knutselen.
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op maandag 10 maart 2014, 19:51
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: maandag 10 maart 2014, 20:01
|
|
|
Maandag 10 maart, Lucas 17: 7-10; Onnut, niet nutteloos.
Rabbi Jochanan moet eens gezegd hebben: ‘Als u veel van de wet vervuld hebt, claim dan geen beloning voor uzelf, want voor dit doel ben u geschapen.’ Denkt Jezus aan deze uitspraak en ergert Hij zich aan bepaalde Farizeeën die voor hun inzet meenden bij God iets te kunnen claimen? Dan is meteen duidelijk dat Jezus onze inzet voor God niet zo negatief beoordeelt als op het eerst gehoor even lijkt. Als zouden we onszelf en onze inzet als totaal waardeloos en nutteloos moeten kwalificeren. Als totaal nergens voor dienend, ‘onnutte slaven’ die we zijn. Jezus bedoelt met ‘onnut’ niet nutteloos. Maar: wees bescheiden, heb geen pretenties, denk niet dat je iets kunt claimen bij God. Besef liever dat we alleen maar deden waartoe God ons riep en waarvoor Hij ons geloof en kracht en gezondheid gaf. Bepaald niet iets om min over te doen, als was het waardeloos. God doet het niet en wij mogen het ook niet doen. Een lintje van de koningin is een mooie waardering voor een vaak jarenlange inzet. Maar blijf wel bescheiden. En aan het avondmaal liever geen ridderordes. Heer, wij deden slechts wat U vroeg. Dank U dat ik het doen mocht!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
Geplaatst: maandag 10 maart 2014, 20:46
|
|
|
Je vindt het verschrikkelijk of geweldig, ik vind het laatste:
http://www.youtube.com/watch?v=_ca0l5KMdX0
You have to catch your dreams before they run away...
En zo is het maar net.
Thomas, op de nostalgische toer.
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op dinsdag 11 maart 2014, 00:11
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
Geplaatst: maandag 10 maart 2014, 23:16
|
|
|
https://www.youtube.com/watch?v=hjTZqMZ5FJ0
Die van Kansas kent iedereen wel, al is die ook fraai.
I close my eyes, only for a moment, and the moment's gone All my dreams, pass before my eyes, a curiosity Dust in the wind, all they are is dust in the wind Same old song, just a drop of water in an endless sea All we do, crumbles to the ground, though we refuse to see
Dust in the wind, All we are is dust in the wind
Don't hang on, nothing lasts forever but the earth and sky It slips away, and all your money won't another minute buy
Dust in the wind, All we are is dust in the wind Dust in the wind, Everything is dust in the wind
Thomas, houdt van mooie teksten, al is de muziek wel wezenlijk.
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op dinsdag 11 maart 2014, 16:41
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HENDRIKA148
|
|
Geplaatst: dinsdag 11 maart 2014, 19:40
|
|
|
Maak stil mijn hart Heer,dat zo jaagt, onrustig en verward. Waar zoveel draait en zoveel woelt, al wat mij zo benard.
Maak stil mijn hart Heer, raak mij aan, op dat mijn ziel geneest. Heer reinig mij van alle kwaad, U die haar diepten leest.
Maak stil mijn hart Heer, en vernieuw, mijn denken en mijn geest. Ban alle vrees en onrust uit, die daarin is geweest.
Maak stil mijn hart Heer, dat ik hoor, Uw stem, sprekend tot mij. Arts aller zielen dat ik weet, mijn Heiland ging voorbij.
Maak stil mijn hart Heer dat het volgt, Uw stem, en hem herken. Laat mij ervaren door Uw Geest, dat 'k een van d' Uwen ben.
Maak stil mijn hart Heer en verhoor, mijn gebeden zacht en stil. Kom in mijn hart en wat ontbreekt, vorm dat Heer ,naar Uw wil.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: dinsdag 11 maart 2014, 20:01
|
|
|
Dinsdag 11 maart, Lucas 17: 11-19; Ga terug.
Slechts één man neemt de moeite terug te komen als hij genezen is. Luidkeels prijst hij God en dankt Jezus openlijk en hartelijk. Niemand zal het ontgaan zijn. Nota bene een Samaritaan. Als enige komt hij terug na het ritueel bij de priester. Terug naar het dorp waar hij met zijn makkers Jezus tegenkwam. Dagen later misschien. Jezus zal inmiddels verder gereisd zijn. Maar de man is Hem achterna gegaan. Als hij Jezus vindt gaat hij spontaan op de knieën en dankt God voor zijn genezing. Jezus herkent hem meteen. ‘Was jij niet een uit een hele groep melaatsen,’ vraagt Hij. ‘Waren dat er geen tien? En waar zijn de negen anderen gebleven?” Jezus is diep geraakt door deze man. Maar waar zijn de anderen? In Jezus’ reactie hoor je teleurstelling. Geen zelfbeklag, wel zorg! Iets van: wat jammer dat die negen anderen na hun genezing kennelijk zomaar door fietsen. Geen tijd genomen voor terugkeer en lofprijzing aan God. Wat heeft die genezing je dan gedaan? Ga terug en dank God. Pas in de omkeer naar Hem en de dankzegging aan Hem merk je dat je echt geholpen bent.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARTIJN277
|
|
Geplaatst: woensdag 12 maart 2014, 17:48
|
|
|
En alweer een topic waar degene die het is begonnen inmiddels geen lid meer is van CM. Dat kom ik zo vaak tegen. Wel opmerkelijk. Een discussie starten en dan binnen een mum van tijd vertrokken zijn.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MAMY994
|
|
Geplaatst: woensdag 12 maart 2014, 17:59
|
|
|
MARTIJN277 schreef: | En alweer een topic waar degene die het is begonnen inmiddels geen lid meer is van CM. Dat kom ik zo vaak tegen. Wel opmerkelijk. Een discussie starten en dan binnen een mum van tijd vertrokken zijn. |
Beste Martijn, Shanita is zo'n 4 jaar op CM aktief geweest. Dit topic is van november, zoals je hebt kunnen lezen. En ze is nog maar sinds februari/maart geen lid meer. Hoezo dit commentaar??? Jij kunt de topics die je interesse hebben gerust nieuw leven inblazen als je dat wilt ...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: woensdag 12 maart 2014, 20:26
|
|
|
Woensdag 12 maart, Lucas 17: 20-30; Houd op met rekenen.
De komst van het Koninkrijk van God hield in Jezus’ tijd heel veel mensen bezig. Het land was bezet door de Romeinen. Daarom verlangde men heftig naar bevrijding en naar zoiets als het begin van het door de profeten voorzegde Koninkrijk van God. Sommige Farizeeën probeerden ook serieus de dag te berekenen door profeten als Zacharia, Joël en Daniël te lezen en te bestuderen. Uitkijkend naar zichtbare tekenen en tekenen en signalen van God. Volgens Jezus is dat totaal vergeefse moeite. Want die dag valt niet te bereken. Met die beslissing wacht God zo te zeggen tot het laatste moment. In een flits zal het gebeurt zijn. En elk oog zal Hem zien. Dan maar stil afwachten? Let op, zegt Jezus: ‘Het Koninkrijk van God is al begonnen. Het Koninkrijk van God is al bij u. Of onder u.’ Zo waar Hij als Hij verschenen is en onder ons zijn stem laat horen. Nauwelijks opgemerkt. Verborgen voor velen als een schat in een akker. En als een parel waarvan je niet meteen de waarde ziet. Maar elke dag kan God je het licht als een flits doen opgaan en je in Jezus de poort van zijn Rijk openen. Houd op met rekenen, maar ga binnen! De dag van God is dichterbij dan je dacht.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE050
|
|
Geplaatst: woensdag 12 maart 2014, 20:29
|
|
|
K hoop dit nog eens in het echt te zien.....wat een kleuren!!!!
Laatst aangepast door
|
ANNETTE050
|
op woensdag 12 maart 2014, 20:30
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JANE410
|
|
Geplaatst: woensdag 12 maart 2014, 21:35
|
|
|
@ Annette
Ja wil ik ook, wat mooi
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
VOSJE644
|
|
Geplaatst: donderdag 13 maart 2014, 04:55
|
|
|
- Enorme lap tekst verwijderd - Moderator CM
DE HEER JEZUS BINNENLATEN IN JE HART
Je weet wel dat ons hart verdeeld is in verschillende kamers, of niet? Nou, als we ons hart eens even gaan vergelijken met het huis waarin we wonen, ja, dan wordt het je nóg duidelijker of niet? Dan wordt het de Heer Jezus binnenlaten in je huis en in je leven En dan komen de vragen:
Hoe laat ik de Heer Jezus binnen in mijn hart?
Hoe doe ik dat precies?
Op welke leeftijd kan ik dat doen?
En wat gebeurt er en wat verandert er dan in mijn leven?
Hoe laat ik de Heer Jezus binnen?
Kniel neer en zeg eenvoudig: “Ja kom binnen Heer: binnen in mijn hart en leven”.
Laatst aangepast door
|
CHRISTIANMATCH
|
op donderdag 13 maart 2014, 17:02
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
VOSJE644
|
|
Geplaatst: donderdag 13 maart 2014, 05:12
|
|
|
1Co 11:4 Een iegelijk man, die bidt of profeteert, hebbende iets op het hoofd, die onteert zijn eigen hoofd; 1Co 11:5 Maar een iegelijke vrouw, die bidt of profeteert met ongedekten hoofde, onteert haar eigen hoofd; want het is een en hetzelfde, alsof haar het haar afgesneden ware. 1Co 11:6 Want indien een vrouw niet gedekt is, dat zij ook geschoren worde; maar indien het lelijk is voor een vrouw geschoren te zijn, of het haar afgesneden te hebben, dat zij zich dekke. 1Co 11:7 Want de man moet het hoofd niet dekken, overmits hij het beeld en de heerlijkheid Gods is; maar de vrouw is de heerlijkheid des mans. 1Co 11:8 Want de man is uit de vrouw niet, maar de vrouw is uit den man. 1Co 11:9 Want ook is de man niet geschapen om de vrouw, maar de vrouw om den man. 1Co 11:10 Daarom moet de vrouw een macht op het hoofd hebben, om der engelen wil.
Diegene die niet zijn wedergeboren en dus onder de wet zijn, die dragen een macht op het hoofd.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
VOSJE644
|
|
Geplaatst: donderdag 13 maart 2014, 05:15
|
|
|
ROELOF140 schreef: | als dat niet onze taak is, wiens taak is het dan? enkel van de dominee, omdat die ervoor geleerd heeft en ervoor betaald wordt? | De dominees die ervoor geleerd heeft op een theologische school geloven niet, doen ze dat wel, dan wordt de Heilige Geest gedood zodra ze die studie doen.
Feitelijk lopen dominees de Here Jezus alleen maar voor Zijn voeten.
Laatst aangepast door
|
VOSJE644
|
op donderdag 13 maart 2014, 05:16
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
VOSJE644
|
|
Geplaatst: donderdag 13 maart 2014, 05:20
|
|
|
JANE410 schreef: | je lichaam een tempel van God is | Geregeld hoor ik dat antwoord voorbij komen, God woont inderdaad in ons lichaam, maar dan wel in ons nieuw lichaam, niet in het vlees. Bovendien vlees en bloed kunnen de hemel niet beërven dus maakt het niks uit of je rookt of drinkt, echter doe het met mate, zodat je de Heer langer dienen kan.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
VOSJE644
|
|
Geplaatst: donderdag 13 maart 2014, 05:41
|
|
|
Joyce Meyer is een Amerikaans Bijbellerares en een veelgevraagd spreekster. Sinds 1 maart 2009 heeft zij op de evangelische tv-zender Family7 elke zondagmorgen het programma Enjoying Everyday Life.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
VOSJE644
|
|
Geplaatst: donderdag 13 maart 2014, 05:44
|
|
|
ELINE392 schreef: | Hallo allemaal,
Ik ben nieuw hier en heb al wel verschillende topic discussies gelezen. Nu wil ik een nieuw topic starten: Ik ben diaken in 'mijn' gemeente (PKN-geref) en vraag me af, is dit nog een bezwaar in kerkelijk Nederland of zijn we heden-ten-dage wel zover dat dit geen discussie onderwerp meer is... Ik ben benieuwd... |
Herder is mannelijk. Als je wedergeboren bent, ben je mannelijk.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
VOSJE644
|
|
Geplaatst: donderdag 13 maart 2014, 06:05
|
|
|
SHANITA130 schreef: | Ik heb dit Bijbelgedeelte altijd moeilijk gevonden.
Wie kan mij uitleggen wat er hier precies wordt bedoeld, en ook, zeker het onderstreepte gedeelte.
Ik wil gewoon wat duidelijkheid. meer niet.
|

Annie Berents-Karkdijk was een eenvoudige huisvrouw uit Nijverdal en zij heeft het boekje geschreven, genaamd: Hier Pak aan! Dit boekje is naar ik weet nog verkrijgbaar en daar legt ze eenvoudig Efeze 6 uit!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
VOSJE644
|
|
Geplaatst: donderdag 13 maart 2014, 06:17
|
|
|
LAURA291 schreef: | Om maar bij het begin te beginnen: ik vind het scheppingsverhaal 1 van de mooiste stukken in de bijbel. k Heb er echter nog wel wat vragen over; mss leuk om er met elkaar van gedachten over te wisselen.
Bijvoorbeeld: hoe lang duurden de 1e 3 dagen (en nachten)? Er was nog geen zon en geen maan. Deze werden pas later tegelijk met vaste tijden, ingesteld. God noemde het licht tijdens de 1e 3 dagen: "dag", maar dit licht was niet afkomstig van de zon.
"En God zei: Laten er lichten zijn aan het hemelgewelf om scheiding te maken tussen de dag en de nacht; en laten zij zijn tot aanduiding van vaste tijden en van dagen en jaren!" |
God is Licht, 7x meer als de zon
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JANE410
|
|
Geplaatst: donderdag 13 maart 2014, 10:06
|
|
|
VOSJE644 schreef: | Herder is mannelijk. Als je wedergeboren bent, ben je mannelijk. |
Wil je hiermee zeggen dat je tegen vrouwen in het ambt ben? In een ander topic: wie heeft er wel van Joice Meijer gehoord, maak je wel een beetje reclame voor haar. Of zie ik dat verkeerd?
Jane
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
VOSJE644
|
|
Geplaatst: donderdag 13 maart 2014, 11:23
|
|
|
JANE410 schreef: | Wil je hiermee zeggen dat je tegen vrouwen in het ambt ben? In een ander topic: wie heeft er wel van Joice Meijer gehoord, maak je wel een beetje reclame voor haar. Of zie ik dat verkeerd?
Jane | Dat zeg ik niet, dat zegt de Bijbel... en dat andere gewoon op reactie vraag.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
VOSJE644
|
|
Geplaatst: donderdag 13 maart 2014, 11:27
|
|
|
Boek: Grenzen - Townsend en Cloud!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
VOSJE644
|
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
VOSJE644
|
|
Geplaatst: donderdag 13 maart 2014, 12:00
|
|
|
Voor mij hoeven ze niet te vernieuwen, ik vind 'm mooi zat! Bovendien vernieuwen is in de regel altijd verslechten. En de kans dat het prijskaartje wat hoger zal gaan worden.
|
|
Naar boven |
|
|
|
|
|
|
|
 |
|